8 april 2017 om 00:00
iBOOD

Polk Audio SB1 Soundbar + Draadloze Subwoofer

Polk Audio SB1 Soundbar + Subwoofer

Perfect voor zowel muziek als films, met de Polk Audio SB1 wordt je geluid naar een geheel nieuw niveau getild.

Specificaties

Merk: Polk Audio
Type: SB1 Soundbar + Draadloze Subwoofer
Garantie: 2 jaar

• Met VoiceAdjust-technologie
  • Streamen via wifi
  • Uit te breiden tot 5.1 Surround Sound

Audio
Soundbar: 150 Watt
Subwoofer: 150 Watt

Verbindingen
DTS Play-Fi: Ja (App vereist)
Draadloos: Ja (802.11n, 2.4 GHz en 5.8 GHz)

Soundbar afmetingen
Hoofdunit: 5.51 x 109.22 x 9.2 cm
Basradiator: 7.62 x 7.62 cm

Subwoofer afmetingen
Hoofdunit: 36.32 x 34.8 x 29.49 cm
Subwoofer Array Driver Complement: 20.32 cm (diameter)

Inbegrepen
Afstandsbediening (IR)
180 cm Analoge Stereo-kabel (3.5mm)
180 cm Optische Kabel

8 april 2017 om 00:40
oinkoink12 Gebruiker

wireless is wel vet. goeie reviews ook op amazon.

Beantwoorden

8 april 2017 om 07:48
IAM65 Gebruiker

5.8 GHz? Is toch gewoon 5GHz?

Beantwoorden

8 april 2017 om 08:19
Donkeyman Gebruiker

Dit is een echte Ibood knaller. Jammer, ik heb onlangs al de LG soundbar voor mijn (bijna) dove vader besteld.

Beantwoorden

8 april 2017 om 08:44
rollyhaazen Gebruiker

Zie overal polk sb 1 plus staan is dat deze ?

Beantwoorden

8 april 2017 om 10:56
rollyhaazen Gebruiker

Dit is volgens mij het oude model de plus versie het nieuwe model

Beantwoorden

8 april 2017 om 19:30
Moderator Paul Moderator

Er staat geen plusje achter het typenummer, dit is de gewone SB1.

Beantwoorden

8 april 2017 om 08:44
lemke Gebruiker

Uit te breiden tot 5.1 … Hoe?

Waarschijnlijk een moeilijke vergelijking maar hoe vergelijkt deze met bv de Samsung HW-K950 Atmos?

Beantwoorden

8 april 2017 om 08:55
Zork14 Gebruiker

Geen HDMI dus ook geen HDMI ARC. Daarmee ben je wel erg afhankelijk van je TV die voldoende HDMI aansluiting moet hebben en het geluid netjes doorstuurt (pass through?) naar de POLK. Wat aansluitingen betreft lijkt deze soundbar dus erg beperkt. Zelfs in de handleidingen is nauwelijks informatie over bedraade aansluitingen te vinden. Je sluit de bar aan op je TV en als die geen optische aansluiting heeft op je DVD. Jammer dan, te beperkt.

Beantwoorden

8 april 2017 om 09:02
cambergh Gebruiker

Om ook nog lekker muziek te kunnen luisteren moet je minimaal 300 wat hebben.

Beantwoorden

8 april 2017 om 10:12
oinkoink12 Gebruiker

Watt een onzin, bij de goedkope zooi misschien, jij was ook vast iemand die dacht dat een stofzuiger met meer watt beter was?

Beantwoorden

8 april 2017 om 12:58
Donkeyman Gebruiker

Gezwets

Beantwoorden

8 april 2017 om 10:41
TakahashiPoedel Gebruiker

Polk is in de VS heel groot. Mooi dat ze nu ook in Europa te koop zijn.

Beantwoorden

8 april 2017 om 11:40
yezzer Gebruiker

Wat denken jullie van de Philips tegenhanger (de HTL5160B/12) ten opzichte van deze Polk?, Philips kan dus ook via wifi streamen (spotify connect)

https://www.krefel.be/nl/tv-audio/home_cinema/soundbar/htl5160b-12/PKEY_A4_B146_C146_32000872

Die heeft dus wél bluetooth en ook hdmi aansluitingen, en ook google cast, en werkt misschien naadloos in combinatie met een Philips tv?

Ik had graag de + en – punten overwogen van beide toestelen… Mensen die in de Polk interesse hebben, zullen wellicht toch ook vergelijken?

Wat denken jullie daarvan?

Beantwoorden

8 april 2017 om 11:54
oinkoink12 Gebruiker

Als je de aansluitingen echt nodig hebt is de philips de beste optie, voor geluidskwaliteit komt die niet eens in de buurt van deze.

Beantwoorden

8 april 2017 om 12:30
richardkr Gebruiker

Is het mogelijk deze soundbar aan een muur te bevestigen?

Beantwoorden

8 april 2017 om 12:55
fgeer Gebruiker

Mensen, deze Polk is speelgoed tov de echte soundbars. Heb je niet veel eisen prima, maar wil je meer kwaliteit, meer aansluitingen, Bluetooth enz kijk dan verder!

Beantwoorden

8 april 2017 om 13:03
erikwelte Gebruiker

Oké andere zeggen dat het een knaller is… haha de verwarring is compleet nu.

Beantwoorden

8 april 2017 om 17:20
oinkoink12 Gebruiker

Gewoon online reviews kijken, hij kreeg online op 600 euro al een 7,5, laat staan voor 250

Beantwoorden

8 april 2017 om 19:34
Moderator Paul Moderator

Hallo fgeer,

Op basis waarvan beoordeel je deze Polk als speelgoedl? Graag een onderbouwing, want door zomaar iets te roepen help je je medeforummers niet.

Vriendelijke groet, Paul

Beantwoorden

8 april 2017 om 13:03
erikwelte Gebruiker

Ik had bij de iboodhunt de jbl 2.1 soundbar sb400 (helaas mailtje ge had zoals vele van jullie) nu lijkt mij deze ook zoiets dus ben ik geinteresseerd. Alleen nu begrijp ik het goed dat deze alleen te koppelen is met wifi aan de tv? Wat heb je dan aan je optische kabel?

Heb hier een plasma Panasonic TX-P42GT30E staan iemand die er verstand van heeft en advies wil uitbrengen?

Beantwoorden

8 april 2017 om 13:34
Horloge2007 Gebruiker

Deze Polk is te koppelen via de opt.kabel aan een tv.

Beantwoorden

8 april 2017 om 13:36
PJHermans Gebruiker

Hoe werkt dat dan met een dvd speler?  Die koppelt naar de tv met HDMI en stuurt de tv die audio dan verder via de optische poort?

Beantwoorden

8 april 2017 om 13:49
erikwelte Gebruiker

Ja dat dacht ik al en dat heeft de mijne dus probleem opgelost alleen de vraag tja qua geluid en surround te tippen aan de jbl soundbar 2.1 sb400? Voor beter geluid snap ik ook wel dat je het beter kunt doen dmv losse boxen versterker etc maar dan ga je al gauw rond de 750 a 1000 zitten. Prijs kwaliteit verhouding iemand een uitgesproken mening en verstand? Ik wil namelijk max 300 uitgeven. Groetjes

Beantwoorden

8 april 2017 om 13:51
erikwelte Gebruiker

Ja klopt teminste dat is bij mijn Panasonic wel het geval. Optisch aansluiten, soundbar aan en je geluid wat je tv uitzend zal door je soundbar gaan. Groeten

Beantwoorden

8 april 2017 om 13:52
Globetrotter1 Gebruiker

Hoop gepraat over aansluitingen en of die wel goed genoeg en is een ander merk misschien wel beter, elke soundbar is beter dan het tv geluid de een misschien iets beter dan de andere. Koop een goede receiver + 5.1 speakers wel of niet met dolby atmos, dan kom je er achter dat geen enkele soundbar in de buurt komt. Maar ook hier geld, alle waren naar zijn geld. En luister in de winkel naar div. merken, want wat pietje goed vind vind japie waardeloos.

Beantwoorden

8 april 2017 om 18:40
imagesandwords Gebruiker

Moderator? Ibood… Even voor alle duidelijkheid, is dit nu het oude model SB1 of is dit de 2016 uitvoering de SB1+??? Wezenlijk verschil tussen deze 2. Ik vermoed het oude model. Hoor ‘t graag even.

Beantwoorden

8 april 2017 om 19:36
Moderator Paul Moderator

Dit is de SB1 (anders had er SB1+ gestaan)  :)

Beantwoorden

8 april 2017 om 21:23
imagesandwords Gebruiker

Dat dacht ik ook maar een tekentje vergeten is zo gebeurd… ;-) bedankt

Beantwoorden

18 april 2017 om 07:30
bdonkersloot Gebruiker

Hoe kun je dit 5.1 maken?

Beantwoorden

21 april 2017 om 13:03
movieloverkris Gebruiker

Net geleverd en tot mijn grote spijt gemerkt dat de stroomkabels bestemd zijn voor de Amerikaanse markt. iBood had me hier wel op mogen wijzen…

Beantwoorden

21 april 2017 om 13:07
Moderator Bas iBOOD Moderator

Dat is vervelend om te horen, Kris! Zou je via “Mijn iBOOD” een serviceverzoek “Wrong Delivery” willen aanmaken zodat we dit kunnen oplossen?

Beantwoorden

21 april 2017 om 13:33
movieloverkris Gebruiker

Is gebeurd. Hopelijk krijg ik snel een oplossing.

Beantwoorden

21 april 2017 om 16:12
dprins Gebruiker

Hier zelfde probleem. Wel 3 engelse stekkers erbij gekregen.

Beantwoorden

21 april 2017 om 19:09
dannyludwig Gebruiker

Ik heb ook Amerikaanse stekkers gekregen en geen adapter ofzo. :(

Ook ik ben niet ingelicht en er stond ook niks van bij!

Beantwoorden

21 april 2017 om 17:20
bartfliet Gebruiker

Toegekregen en uitgeprobeerd. Zaten inderdaad 3 engelse stekkers bij, gelukkige had ik de juiste aansluiting nog liggen.
Over het toestel zelf…echt zwaar teleurgesteld, het geluid klinkt hol, precies dat je geluid in een kerk aan het afspelen bent!

Ik heb hier computer speakers liggen van 40 euro die beter geluid geven, echt zwaar teleurgesteld…

Beantwoorden

23 april 2017 om 00:46
Moderator Paul Moderator

Beste bartfliet,

Spijtig om te lezen dat je niet tevreden bent over de kwaliteit van deze set. 
Je hebt de mogelijkheid om de set binnen de zichttermijn te retourneren en het aankoopbedrag terug te ontvangen. De kosten van het retourneren zijn dan echter voor eigen rekening.

Vriendelijke groet, Paul

Beantwoorden

23 april 2017 om 19:47
vinadron Gebruiker

hey bartfliet

ik denk dat je het een tweede poging moet geven.

ik heb vandaag mijn set uitgeprobeerd en deze gaf een subliem geluid (voor zo’n set natuurlijk)

zou het kunnen dat je sub niet aan stond ?

grtz

Peter

Beantwoorden

22 april 2017 om 22:59
Stanikzai Gebruiker

Net geleverd maar de stroomkabels zijn voor een andere land bestemd, graag een oplossing.

Beantwoorden

23 april 2017 om 00:43
Moderator Paul Moderator

Beste Stanikzai,

Zou je hiervoor via Mijn iBOOD een Service Verzoek (Verkeerde levering) willen indienen? Dan zal de klantenservice ervoor zorgen dat het opgelost gaat worden.

Vriendelijke groet, Paul

Beantwoorden

24 april 2017 om 00:24
Stanikzai Gebruiker

Heb ik al eergisteren gedaan

Beantwoorden

24 april 2017 om 08:31
bdonkersloot Gebruiker

Hoe lang duurt het voor de stroom adapter er is??

Beantwoorden

24 april 2017 om 09:18

De meldingen zijn neergelegd bij onze Quality-afdeling. Zij zullen zoeken naar de beste oplossing en hierover z.s.m. bij jullie terugkomen.

Beantwoorden

27 april 2017 om 06:27
bdonkersloot Gebruiker

Zsm op terugkomen…. schandalig dat het zo lang duurt. Dit is dus één van de reden dat ik praktisch niets meer koop bij jullie, de service is echt een dikke onvoldoende. Na de eerste meldingen hadden jullie dit al opgelost kunnen hebben. Ook begrijp ik niet waarom dit niet gelijk goed gaat, je weet toch wat je verkoopt???? Ook dit is niet de eerste keer dat dat niet goed gaat met een buitenlands product. Nu zit ik al bijna een week met een product wat ik niet kan gebuiken :(

Beantwoorden

27 april 2017 om 17:08
Moderator Paul Moderator

Beste bdonkersloot,

Het product is afgelopen vrijdag verzonden, bij de meeste klanten op zaterdag geleverd, en op maandag zijn de eerste meldingen door iBOOD gelezen. Vervolgens zal iBOOD contact op moeten nemen met de leverancier over de ontbrekende stroom adapters. Vandaag is het kantoor trouwens gesloten in verband met Koningsdag (NL).
Dus dat het al “zo lang duurt” valt reuze mee, al begrijp ik uiteraard dat je het graag zo snel mogelijk opgelost ziet worden. Zodra er nieuws is, zullen de klanten daarover uiteraard ingelicht worden.

Vriendelijke groet, Paul

Beantwoorden

28 april 2017 om 08:16
bdonkersloot Gebruiker

Punt 1 Ibood wist vrijdagmiddag om 13.00uur al dat de stekker niet goed was, scrol maar even naar boven. Dan had vrijdagmiddag al actie ondernomen kunnen worden. Maar als ik het zo lees dan duurt het nog even.

Punt 2, jullie weten dus eigenlijk nooit voor 100% wat jullie bij de klanten leveren en geeft daarmee eigenlijk de leverancier de schuld…. ook vreemd.

Jammer IBOOD!!

Beantwoorden

1 mei 2017 om 17:42
bdonkersloot Gebruiker

Paul, werkelijk waar wat een actie weer. Bestel ik 2 LEES 2 polk sets, krijg ik maar 2 reisstekkers ipv 4. Gelukkig kan er dan al 1 gezin gebruik maken van de set, nu maar weer wachten tot jullie dit weer “snel” hebben opgelost.

Beantwoorden

24 april 2017 om 10:49
mefjoew Gebruiker

Geleverd, maar leek wel een eerder geretourneerd model te zijn. Doos was provisorisch dichtgeplakt met tape.. Daarnaast pootje van de subwoofer al afgebroken (nog te overzien) en slechts 1 kabel (de stroomkabel van de subwoofer) aanwezig in de doos. Echt niet wat ik gewend ben van Ibood!

Serviceverzoek aangemaakt, dus hoop op een oplossing waarbij ik toch (snel) kan genieten van deze soundbar!

Beantwoorden

28 april 2017 om 11:59
mefjoew Gebruiker

Kan iemand (Ibood) mij helpen met welke stroomkabels ik nodig heb voor de subwoofer en soundbar? De mijne is zonder geleverd, maar als ik zelf kabels aanschaf (welke Ibood vergoed, keurig!) dan kan ik wellicht alsnog gebruik maken van deze set!

Beantwoorden

28 april 2017 om 12:25

Ik vermoed dat deze toezegging via de mail is gekomen. Zou je jouw vraag bij onze Customer Service willen neerleggen als reactie op de ontvangen mail? :-)

Beantwoorden

28 april 2017 om 14:59
mefjoew Gebruiker

Reeds gedaan, maar ik merk dat het momenteel zo’n twee werkdagen duurt voordat ik een reactie ontvang. Met oog op het weekend is dit dan (hopelijk) sneller!

Beantwoorden

29 april 2017 om 11:26
guclaess Gebruiker

Net het antwoord binnen op het probleem van de kabels met de buitenlandse stekkers binnen.

Er is 1 traveladapter bezorgd; ik zie alleen niet hoe ik hier 2 apparaten mee moet aansluiten.

Beantwoorden

29 april 2017 om 16:23
vinadron Gebruiker

@ moderator : volgt er ook nog een 2de reisstekker want de polk set heeft een 230 v aansluiting voor de soundbar en voor de sub. ?

Beantwoorden

29 april 2017 om 18:29
Moderator Paul Moderator

Beste guclaess en vinadron,

Ik zal jullie meldingen doorgeven aan de klantenservice, zodat dit opgelost kan worden.

Vriendelijke groet, Paul

Beantwoorden

29 april 2017 om 21:49
ghekieredavid Gebruiker

Beste,

Hier hetzelfde probleem. Ik heb ook 1 reisstekker ontvangen voor 2 apparaten. In totaal zijn er 3 aansluitingen te verbinden, waarvan er momenteel 1 lukt. Kunt u de resr laten opsturen. Ik had toch gehoopt om dit weekend te kunnen genieten van de sound van polk. Maar dit is nog niet het geval….

Beantwoorden

29 april 2017 om 19:12
guclaess Gebruiker

Ik heb even alleen de Polk aangesloten en dan maar tijdelijk zonder Sub.

Lijkt inderdaad alsof er iets met deze apparatuur aan de hand is (of retouren of B-keus vanwege de beschadigde verpakking).
De verpakking was bij mij dus ook beschadigd (heb er foto’s van genomen) en met Ibood tape op sommige plaatsen dicht geplakt.
De apparatuur daarentegen was niet beschadigd dus verder in orde en dus ook verder geen punt van aandacht.

Bij de afstandsbediening moest het plastic stripje verwijderd worden maar ook hierna werkte deze niet; batterij leeg wat op mij in ieder geval al een beetje verdacht overkomt.
Een nieuwe batterij er in en nu werkt deze wel.

Ik wil even dit platform gebruiken om te kijken of ik de enige ben die problemen heeft met de bluetooth instelling.

Ik heb momenteel de Polk geïnstalleerd, aan de WiFi gehangen en de bluetooth dongle geïnstalleerd volgens het boekje.

Vervolgens met mijn Iphone verbonden maar als ik muziek op de Iphone afspeel en de Polk op de Iphone selecteer, krijg ik absoluut geen geluid uit de Polk.

Dat vind ik in het geheel wel storend maar kan uiteraard aan mij liggen dat ik iets niet goed doe.

Zijn er anderen die deze ervaring delen of lukt dit wel??

Beantwoorden

1 mei 2017 om 10:13
mefjoew Gebruiker

Heb je de Polk wel qua input op Aux gezet? En al een andere app/bron gebruikt? Bluetooth werkt bij mij prima in ieder geval!

Beantwoorden

1 mei 2017 om 10:15
mefjoew Gebruiker

Mijn set is geleverd zonder kabels en afstandsbediening. En dus met een kapot voetje van de subwoofer. Niet de gebruikelijke Ibood-kwaliteit, maar het blijft een mooie soundbar. Inmiddels met wat andere kabels aan de praat gekregen.

Wel is een afstandsbediening erg handig. Mijn huidige workaround laat me namelijk niet schakelen tussen bronnen. Iemand een idee waar je zo’n afstandsbediening los kunt kopen? Of gaat iemand zijn set terugsturen zodat ik via Ibood wat kan regelen?

Beantwoorden

1 mei 2017 om 11:13

Hi mefjoew,

Ik wil je aanraden om via “Mijn iBOOD” een serviceverzoek in te dienen, zodat we mee kunnen kijken naar een oplossing.

Groeten,
Bas

Beantwoorden

1 mei 2017 om 11:23
mefjoew Gebruiker

Goedemorgen Bas,

Zoals je wellicht ziet in de reacties hierboven; dat heb ik al gedaan. Merk dat dit traject sneller verloopt dan het verhaal via de mail, dus vandaar. Ben in afwachting van jullie klantenservice, maar wil tussentijds wel naar een oplossing zoeken. Ook omdat ik het idee heb dat de klantenservice, met alle respect, niet verder komt dan (deels) geld terug.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.