10 april 2017 om 00:00
iBOOD

Panasonic GX80 4K Systeemcamera | 14-140 mm

Panasonic GX80 4K-camera | 14-140 mm

De hoogwaardige GX80 systeemcamera van Panasonic is compact, betrouwbaar en bovenal in staat tot het maken van ongekende opnamen.

Specificaties

Merk: Panasonic
Type: Lumix DMC-GX80 & 14-140 mm lens (Zwart of Zilver)
Garantie: 2 jaar

• 4K Foto's en video
  • Dual Image Stabiliser
  • Post Focus-functie

Type 
Type: Digital Single Lens Mirrorless camera
Opname Medium: SD Memory Card, SDHC Memory Card, SDXC Memory Card/(Compatibel met de UHS-I UHS Speed ​​Class 3 standaard SDHC / SDXC-geheugenkaarten)
Afmetingen Sensor: 17.3 x 13.0 mm (in 4:3 aspect ratio)
Lensvatting: Opzetstuk voor Micro Four Thirds

Beeldsensor Type: Live MOS Sensor
Pixels totaal: 16.84 Megapixels
Pixels Effectief: 16.00 Megapixels
Kleurenfilter: Primary color filter
Stofreductiesysteem: Supersonic wave filter
Image Stabilization System: Image Sensor Shift Type (5-assig)

Opnamesysteem
Opname formaat (Still image): JPEG (DCF, Exif 2.3), RAW, MPO (met 3D-lens in Micro Four Thirds-standaard)
Opname formaat (Film): AVCHD (Audioformaat: Dolby Digital 2-kanaals), MP4 (audioformaat: AAC 2-kanaals)
Aspect Ratio: 4:3, 3:2, 16:9, 1:1
Beeldkwaliteit: RAW, RAW+Fine, RAW+Standaard, Fine, Standaard/MPO+Fine / MPO+Standard (met 3D-lens in Micro Four Thirds-standaard)
Kleurruimte: sRGB, AdobeRGB

Bestandsafmeting (Pixels) Foto: [4:3] 4592x3448(L) / 3232x2424(M) / 2272x1704(S) / 1824x1368 (Bij bevestiging van 3D-lens in Micro Four Third-systeemstandaard)/[3:2] 4592x3064(L) / 3232x2160(M) / 2272x1520(S) / 1824x1216 (Bij bevestiging van 3D-lens in Micro Four Third systeemstandaard)/[16:9] 4592x2584(L) / 3840x2160(M) / 1920x1080(S) / 1824x1024 (Bij bevestiging van 3D-lens in Micro Four Third systeemstandaard)/[1:1] 3424x3424(L) / 2416x2416(M) / 1712x1712(S) / 1712x1712 (Bij bevestiging van 3D-lens in Micro Four Third systeemstandaard)

Bestandsafmeting (Pixels) Film/MP4: [4K] 3840x2160: 4K/25p 100 Mbps, 4K/24p 100 Mbps/[Full HD] 1920x1080: FHD/50p 28 Mbps, FHD/25p 20 Mbps/[HD] 1280x720: HD/25p 10 Mbps/[VGA] 640x480: VGA/25p 4 Mbps

Bestandsafmeting (Pixels) Film/AVCHD: [Full HD] 1920x1080 FHD/50p: 28Mbps, 50p opnemen/[Full HD] 1920x1080 FHD/50i: 17Mbps, 50i opnemen/[Full HD] 1920x1080 FHD/25p: 24Mbps, 50i opnemen (sensoruitgang is 25fps)/[Full HD] 1920x1080 FHD/24p: 24Mbps, 24p opnemen

Continue op te nemen tijd (film): AVCHD [FHD/50i]: Ca. 100 min (beeldscherm aan de achterzijde), 90 min (LVF) met H-FS12032 / H-H020A / H-FS14140/AVCHD [FHD/50i]: Ca. 100 min (beeldscherm aan de achterzijde), 100 min (LVF) met H-FS35100/MP4 [4K/25p]: Ca. 80 min (beeldscherm aan de achterzijde), 70 min (LVF) met H-FS12032 / H-H020A / H-FS14140/MP4 [4K/25p]: Ca. 80 min (beeldscherm aan de achterzijde), 70 min (LVF) met H-FS35100

Werkelijke op te nemen tijd (film): AVCHD [FHD/50i]: Ca. 50 min (beeldscherm aan de achterzijde), 45 min (LVF) met H-FS12032 / H-H020A / H-FS14140/AVCHD [FHD/50i]: Ca. 50 min (beeldscherm aan de achterzijde), 50 min (LVF) met H-FS35100/MP4 [4K/25p]: Ca. 40 min (beeldscherm aan de achterzijde), 35 min (LVF) met H-FS12032 / H-H020A / H-FS14140/MP4 [4K/25p]: Ca. 40 min (beeldscherm aan de achterzijde), 35 min (LVF) met H-FS35100

Wifi functie
Wifi: IEEE 802.11b/g/n, 2412 MHz - 2462 MHz (1-11-kanaals), Wi-Fi / WPA / WPA2, infrastructuurmodus
NFC: Nee
Verbinding met QR-code: Ja
Verbinding zonder wachtwoord: Ja (keuzeoptie AAN/UIT)

Viewfinder
Type: LCD Live View Finder (2,764,800 dots equivalent)
Field of view: Approx. 100%
Magnification: Ca. 1,39x / 0,7x (equivalent 35mm-camera) met 50mm-lens op oneindig; -1,0 m-1
Eye point: Ca. 17,5 mm vanaf oculairlens
Diopter adjustment: -4,0 - +3,0 (dpt)
Eye sensor: Ja
Eye sensor adjustment: High / Low

Focus    
DFD-technologie: Ja
Post Focus: Ja
Type: Contrast AF system
Focus mode: AFS (Single) / AFF (Flexible) / AFC (Continuous) / MF
AF mode: Gezichts-/oogherkenning / Tracking / 49 focuszones / Custom Multi / 1 focuszone / Pinpoint/(Full area touch is available)
AF detectiegebied: EV -4 - 18 (ISO100 equivalent)
AF Assistentielamp: Ja
AF lock: Ja (AF/AE LOCK button)
Andere: One Shot AF, Sluiter AF, Half Press Release, Snel AF, Continu AF (tijdens opnemen van film), Oogsensor AF, AF+MF, MF Assist, Touch MF Assist, Focus Peaking, Touch AF/AE-functie, Touch Pad AF, Touch Shutter
Starlight AF: Ja

Belichtingscontrole
Lichtmeetsysteem: 1728-zone multi-pattern sensing system
Lichtmeet methode: Multiple / Center Weighted / Spot
Bereik: EV 0 - 18 (F2.0 lens, ISO100 equivalent)
Belichtingsmethode: Program AE, Aperture Priority AE, Shutter Priority AE, Manual
ISO gevoeligheid (Standaard Output Gevoeligheid)    Auto / Intelligente ISO / 100 (uitgebreid) / 200 / 400 / 800 / 1600 / 3200 / 6400 / 12800 / 25600 (te wijzigen met 1/3 EV-stap)/(maximaal ISO6400 in video-opname) (ISO Auto in M-modus)
Belichtingscompensatie: 1/3 EV-stap ±5EV (±3EV voor filmopname)
AE lock: Ja (AF/AE LOCK button)

Witbalans    
Witbalans: Auto / Daglicht / Bewolkt / Schaduw / Fonkeling / Flits / Wit-instelling 1, 2, 3, 4 / Kleurtemperatuurinstelling
Witbalans aanpassing: Blauw-/oranjetint, Magenta-/groentint
Kleurtemperatuur instelling: 2500-10000K in 100K

Sluiter    
Type: Focal-plane shutter
Sluitertijd: Foto: Tijd (max. 2 minuten), 1/4.000 - 60/Film: 1/16.000 - 1/25/Elektronische sluiter: 1/16,000 - 1
Timer: 10sec, 3 beelden / 2sec / 10sec

Panorama Opname
Panorama-opname: Ja (Standaard / Breed)

Burst Shooting    
Burst speed: [Mechanische sluiter] AFS: H: 8 frames/sec, M: 6 frames/sec (met Live View), L: 2 beelden/sec (met Live View)/[Mechanische sluiter] AFC: H: 6 frames/sec, M: 6 frames/sec (met Live View), L: 2 beelden/sec (met Live View)/[Elektronische sluiter] SH: 40 frames/seconde/[Elektronische sluiter] AFS: H: 10 frames/sec, M: 6 frames/sec (met Live View), L: 2 beelden/sec (met Live View)/[Elektronische sluiter] AFC: H: 6 frames/sec, M: 6 frames/sec (met Live View), L: 2 beelden/sec (met Live View)
Aantal foto's: Meer dan 13 beelden (als er RAW-bestanden zijn met de specifieke snelheid)/Meer dan 100 beelden (als er geen RAW-bestanden zijn)/(afhankelijk van het type geheugenkaart, de beeldverhouding, de beeldgrootte en de compressie)

Begrenzing    
AE bracket: 3, 5, 7 frames in 1/3, 2/3 of 1 EV-stap, max. ±3 EV, enkel/burst
Diafragmabegrenzing: 3, 5 of alle posities in 1 EV-stap
Zoombegrenzing: 1 tot 999 frames, focusstappen kunnen op 5 niveaus worden ingesteld
Witbalans bracket: 3 belichtingen in blauw/amber of in magenta/groen

Tijdvertragingsopname   
Ja

Stop Motion Opname
Ja

Flitser
Type flitser: Geïntegreerde TTL-flitser, GN6.0-equivalent (ISO200 ・m) / GN4.2-equivalent (ISO100 ・m), geïntegreerde pop-up (referentie)
Flits instelling: Auto*, Auto/Rode-ogenreductie*, Geforceerd aan, Geforceerd aan/Rode-ogenreductie, Langzame sync., Langzame sync./Rode-ogenreductie, Geforceerd uit *Alleen voor iA, iA+.
Synchronisatie snelheid: Less than 1/160 second
Flits output: 1/3EV-stap ±3EV
Flits synchronisatie: 1st. Curtain Sync, 2nd Curtain Sync.
Synchronization for flash dimming and exposure compensation: Ja

4K Fotomodus    
4K Photo-modus: 4K-burst: 30 frames/seconde/4K-burst (S/S): 30 frames/seconde/4K Pre-Burst: 30 frames/sec, ca. 2 seconden/(afhankelijk van de capaciteit van de geheugenkaart en de batterij)
Exif-informatie: Ja
Selecteerbare beeldverhouding: Ja (4:3 / 3:2 / 16:9 / 1:1 kunnen worden geselecteerd)
Belichtingsmethode: Program AE/ Aperture-Priority / Sutter-Priority / Manual Exposure
Markeerfunctie: Ja (in 4K Burst (S/S)-modus)
Lusopnamefunctie: Ja (in 4K Burst (S/S)-modus)

Stille Modus   
Ja

Beeldscherm 
Type: TFT LCD-monitor met statische aanraakbesturing
LCD afmeting: Kantelen 7,5 cm (3,0 inch) / 3:2 verhouding / brede zichthoek
Pixels: Ca. 1040K beeldpunten
Gezichtsveld: Approx. 100%
Monitor aanpassing: Helderheid, contrast, verzadiging, rood-groen, blauw-geel

Live View   
Digital zoom: 2x, 4x
Extra Tele Conversie: Foto: Max. 2x/Film: 2,4x (FHD), 3,6x (HD), 4,8x (VGA)
Andere functies: Waterpas, Realtime histogram, Richtlijnen (3 patronen), Lichtpuntdisplay (stilstaand beeld/bewegend beeld), Zebrapatroon (stilstaand beeld/bewegend beeld)

Direction Detection Function   
Ja

Function Button  
Fn1, Fn2, Fn3, Fn4, Fn5, Fn6, Fn7, Fn8, Fn9: 4K Foto Modus/ Wi-Fi / Q.MENU / LVF/Monitor-omschakeling / AF/AE VERGRENDELING / AF-AAN / Preview / One Push-AE / Aanraak-AE / Waterpasindicatie / Instelling focusgebied / Zoomcontrole / Cursorknopvergrendeling / Omschakeling draaiknopbediening / Fotostijl / Filterkeuze / Beeldverhouding / Beeldgrootte / Kwaliteit / Meetmodus / Begrenzing / Zoom Modus / Hooglicht schaduw / i. Dynamic / i. Resolutie / Post Focus / HDR / Sluitertype / Flitsmodus / Flits afstellen / Ex. Tele Conv. / Digitale zoom / Stabilisator / Snap Movie / Film Instellen / Fotostand / Stille modus / Peaking / Histogram / Richtlijn / Zebrapatroon / Monochrome Live View / Opnamegebied / Stapsgewijze zoom / Zoomsnelheid / Touch screen / Gevoeligheid / Witbalans / AF-modus/MF / Drive Mode / Standaardinstellingen herstellen

Photo Style    
Foto en film: Standaard / Levendig / Natuurlijk / Monochroom / L. Monochroom / Landschappen / Portret / Aangepast

Creative Control    
Still image: Expressive / Retro / Old Days / High Key / Low Key / Sepia / Monochrome / Dynamic Monochrome / Rough Monochrome / Silky Monochrome / Impressive Art / High Dynamic / Cross Process / Toy Effect / Toy Pop / Bleach Bypass / Miniature Effect / Soft Focus / Fantasy / Star Filter / One Point Color / Sunshine
Film: Expressief / Retro / Vroeger tijden / High key / Low key / Sepia / Monochroom / Dynamisch monochroom / Kunst / Hoog dynamisch / Kruisverwerking / Speelgoedeffect / Toy pop / Bleach bypass / Miniatuureffect / Fantasie / Eénpuntskleur

Functie Film    
Flicker reduction: [1/50] / [1/60] / [1/100] / [1/120] / OFF

Playback    
Afspeelfunctie: weergave 30 miniaturen, weergave 12 miniaturen, Kalenderweergave, gezoomd afspelen (max. 16x), Diavoorstelling (Alle / Alleen foto’s / Alleen video's / 4K FOTO / Post Focus / 3D / Categorieselectie / Keuze uit favorieten, duur en effect), Afspeelmodus (Normaal / Foto / Video / 4K FOTO / Post Focus / 3D afspelen / Categorie / Favorieten), Locatie loggen, RAW-verwerking, Lichtsamentelling, Helderheid bijwerken, Titel bewerken, Tekststempel, Video splitsen, Tijdvertragingsvideo, Stopmotionvideo, Formaat aanpassen, Bijsnijden, Draaien, Scherm draaien, Favorieten, DPOF-afdrukinstellingen, Beschermen, Gezichtsherkenning bewerken, Foto’s sorteren, Stilstaande beelden van een film maken

Beeldbeveiliging/Wissen    
Beveiligen: Single / Multi
Wissen: Single / Multi / All / Except Favorite

Printen    
Direct Printen: PictBridge compatible

In- en output
USB: USB 2.0 Micro-B
HDMI: microHDMI TypeD / VIERA Link/Video: Auto / 4K / 1080p / 1080i / 720p / 576p/Audio: Stereo
Audio video uitgang: Nee
Microfoon: Stereo, windreductie: UIT / Standaard / Hoog
Luidspreker: Monaural

Talen   
OSD taal: Japans, Engels, Duits, Frans, Italiaans, Spaans, Pools, Tsjechisch, Hongaars, Roemeens, Nederlands, Turks, Portugees, Fins, Deens, Zweeds, Grieks

Creative Video Mode    
Belichtingsmethode: Programma AE / Prioriteit diafragmaopening / Prioriteit sluiter / Handmatige belichting

Voeding
Batterij: Li-ion batterijset (7,2 V, 1025mAh, 7,4Wh) (inbegrepen)/AC Adaptor (Input: 110 - 240V AC) (Included, connect with USB cable)
Battery life (CIPA standard)    Ca. 290 beelden (beeldscherm aan de achterzijde), 270 afbeeldingen (LVF) met H-FS12032 / H-FS35100/Ca. 280 beelden (beeldscherm), 260 beelden (LVF) met H-H020A / H-FS14140

Afmetingen/Gewicht   
Afmetingen (W x H x D): 122 x 70,6 x 43,9 mm / 4,80 x 2,78 x 1,73 inch (exclusief uitstekende delen)
Gewicht: Ca. 426g / 0,43 kg (SD-kaart, batterij, body)/Ca. 383g / 0,38 kg (alleen body)/Ca. 493g / 0,49 kg (SD-kaart, batterij, H-FS12032-lens inbegrepen)/Ca. 561g / 0,56 kg (SD-kaart, batterij, H-FS35100-lens inbegrepen)/Ca. 628g / 0,63 kg (SD-kaart, batterij, H-FS12032 en H-FS35100-lens inbegrepen)/Ca. 513g / 0,51 kg (SD-kaart, batterij, H-H020A-lens inbegrepen)/Ca. 691g / 0,69 kg (SD-kaart, batterij, H-FS14140-lens inbegrepen)

Operating Environment   
Gebruikstemperatuur: 0℃ to 40℃ (32°F to 104°F)
Luchtvochtigheid: 10% RH tot 80% RH

Standaardaccessoires   
Software: De software voor het bewerken en afspelen van beelden op de computer wordt niet met de DMC-GX80 meegeleverd. Om dit te doen, kun je PHOTOfunSTUDIO downloaden op de website van Panasonic met behulp van een op het internet aangesloten computer. 
http://panasonic.jp/support/global/cs/soft/download/d_pfs99pe.html (For Windows) 

・ De software voor het verwerken van RAW-bestanden op de computer wordt niet met de DMC-GX80 meegeleverd. Om dit te doen, kun je met behulp van een op het internet aangesloten computer de software SILKYPIX Developer Studio downloaden van de website van Ichikawa Soft Laboratory. http://www.isl.co.jp/SILKYPIX/english/p/ (Voor Windows / Mac)

Standaardaccessoires: DMC-GX80 Kit/Kapje voor flitsschoen, Batterij, AC-adapter, USB-kabel, Schouderriem, Bodykap/・ De gebruiksaanwijzing van de DMC-GX80 voor geavanceerde functies is te downloaden op de Panasonic LUMIX website voor klantondersteuning met een op internet aangesloten pc, smartphone of tablet.

10 april 2017 om 05:10
yomark Gebruiker

Hele goede allround camera/lens, en een prima aanbieding. Maar ben zelf al voorzien.

Beantwoorden

10 april 2017 om 06:36
the.omega Gebruiker

Opzich een mooie camera, deze heeft ten opzichte van zijn grotere broertje wel een ingebouwde flits. Maar mist dan weer een microfoon ingang.

Daar slaat Panny de plank net weer even mis, geef je niks om beter geluid bij de 4k video, dan is het zeker een mooi toestel

Beantwoorden

10 april 2017 om 07:53
ebode Gebruiker

Waarschijnlijk een domme vraag, maar wat is het verschil tussen deze camera en de veel goedkopere  Panasonic DMC-FZ82

Beantwoorden

10 april 2017 om 09:01
imagesandwords Gebruiker

Dit betreft een camera waar je de lenzen van kan verwisselen, dus uiteindelijk een grotere keuze in afstanden, betere kwaliteit in lenzen en een grotere sensor wat weer betekent dat hij meer informatie/data op kan slaan voor scherpere foto’s met meer detail.

De instelmogelijkheden zijn ook uitgebreider.

Al met al dus een totaal andere camera, de FZ82, is makkelijk en alles in 1 maar deze GX80 is toch een stukje meerwaardig.

Succes met de keuze…

Beantwoorden

10 april 2017 om 08:18
M.V.P Gebruiker

Ik heb dit toestel, zeer goede camera en goede allround lens.  Ik ben het wel eens met the omega, spijtig dat er geen plaats is voor een externe microfoon ingang. 
zeer goede kit prijs.

Beantwoorden

10 april 2017 om 08:42
rmstudio Gebruiker

@ebode Het gaat hier om een systeemcamera van Panasonic, wat inhoud dat je objectieven kunt wisselen. Tevens is bijvoorbeeld de sensor groter dan die in de FZ-82 en beschikt hij over meer functies.

Beantwoorden

10 april 2017 om 09:40
stefh Gebruiker

Damn mooie deal, de vraag is of het al tijd is om mijn gx7 te upgraden naar deze. Misschien toch te kleine stap.

Verschil in beeldkwaliteit zal minimaal zijn, maar de 5 assige IBIS en nieuwe focus systeem zijn echt top!

Beantwoorden

10 april 2017 om 11:50
dr_max Gebruiker

Zat met hetzelfde dilemma. Als je op dpreview met elkaar vergelijkt, is de beeldkwaliteit van de GX7 nog iets beter, maar de GX80 is op de meeste andere vlakken beter. Ik hou het nog even bij mijn GX7, hoewel dit een bijzonder aantrekkelijke aanbieding is.

Beantwoorden

10 april 2017 om 12:36
stefh Gebruiker

Altijd goed om iemand te treffen in hetzelfde schuitje. Ik denk wel dat de gx80 betere kiekjes moet opleveren vanwege de lowpass filter verwijdering. De score van de gx7 zal verouderd zijn op dpreview. Stiekem gebruik ik de kantelbare evf toch vaker dan je zou zeggen. Dat is wel een gemis bij de 80. Ook de grip is kleiner. Hmmm, maar deze lens is zeker een welkome aanvulling en kost los al rond de 600! De andere aanbieding met 12-32 vind ik qua dagaanbieding niet echt de moeite.

Beantwoorden

10 april 2017 om 20:25
dr_max Gebruiker

Inderdaad, het verwijderen van het lowpassfilter geeft blijkbaar een betere resolutie. Aan de andere kant heb ik niks te klagen over de resolutie van de gx7. Wat betreft het vergelijken: volgens mij moeten de uitslagen rechtstreeks vergelijkbaar zijn op dpreview. Ik heb op mijn laatste vakantie het kantelbare EVF ook een aantal malen gebruikt, en ik heb een aantal jaren geleden de voorganger van deze lens gekocht en ben daar erg tevreden over. Als ik die lens niet had, zou ik gezwicht zijn voor deze aanbieding.

Beantwoorden

10 april 2017 om 10:56
PhuongB Gebruiker

Ben vrij nieuw hier. Kreeg een email met keuze optie, maar ik zie nergens waar het naartoe wordt gelinkt! Iemand een antwoord hierop?

Beantwoorden

10 april 2017 om 11:01
Moderator Bas iBOOD Moderator

Welke mail heb je ontvangen en welke keuze optie stond hierin? Dan help ik je graag verder :-)

Beantwoorden

10 april 2017 om 11:46
PhuongB Gebruiker

de mail is van vandaag. Im de titel staat 72% keuze opties. En in de mail weer €49,95 keuze opties.

Beantwoorden

10 april 2017 om 12:00

Deze “Keuzeopties” slaan op het dekbedovertrek (klik). Hier heb je verschillende keuzeopties, namelijk de keuze tussen verschillende maten en de keuze tussen diverse kleuren.

Beantwoorden

10 april 2017 om 11:14
damme002 Gebruiker

Zie dat er 2 jaar garantie op zit bij iBood, *snap*, dus korting van 29% klopt niet. Dus iBood maak er 5 jaar garantie van en je hebt echt een aanbieding.

Edited by: Bas iBOOD

Beantwoorden

10 april 2017 om 11:26

De korting die wij weergeven is t.o.v. de adviesprijs van de fabrikant. Ik heb een deel van je bericht verwijderd omdat prijsvergelijkingen enkel zijn toegestaan met een directe link naar een geheel identiek product, ook als de vergelijking in ons voordeel is.

Beantwoorden

10 april 2017 om 13:15
cokamie Gebruiker

Ik ken helemaal niks van fototoestellen… Vandaar mijn vraag:momenteel hebben we een NIKON D50 digitaal fototoestel. Echter vinden wij dit toestel “te zwaar en te groot” om te kunnen gebruiken tijdens onze intensive wandelactiviteiten. Geeft deze aanbieding “Panasonic GX80 4K Systeemcamera / 14-140 mm” een gelijkwaardig of betere alternatief? Graag jullie mening aub..

Beantwoorden

10 april 2017 om 13:38
retested Gebruiker

Deze Panasonic is kleiner en lichter, dus wat dat betreft inderdaad handzamer om mee te nemen. Qua kwaliteit zal deze camera ook scherpere foto’s maken.

Beantwoorden

10 april 2017 om 15:53
Perroben Gebruiker

Er is twee jaar garantie, maar waar kan ik terecht als ik onverhoopt gebruik moet maken van de garantie

Beantwoorden

10 april 2017 om 16:13

Je kunt dan via “Mijn iBOOD” een serviceverzoek aanmaken. Verdere instructies over de afhandeling ontvang je vervolgens per mail. :-)

Beantwoorden

10 april 2017 om 16:32
Erikkie7 Gebruiker

Ik ben al tijden wat minder fanatiek in het volgen van de ontwikkelingen op het gebied van camera’s. Hierdoor ben ik niet zo goed meer in het onderling kunnen vergelijken van de verschillende mogelijkheden. Op dit moment ben ik in het bezit van een Canon 5Dmk2, en ik vind het nog steeds een topcamera. Net zoals hierboven vind ik de camera echter wat te log (zeker icm een 70-200mm objectief) om makkelijk over de hele wereld heen te zeulen.

Aan de andere kant levert een los objectief wel doorgaans de winst in kwaliteit op doordat deze objectieven minder consessies doen aan kwaliteit tov brede inzetbaarheid.

Qua MegaPixels scoort deze camera minder dan de mk52. Maar MP zijn voor mij niet heilig als het dynamisch contrast en de ruis, kleuren etc. wel een duidelijke verbetering geven. Wat voor objectieven kunnen nog bij deze camera worden gekocht en hoe zijn deze kwalitatief?

Hopelijk zijn er wat meerdere overstappers actief hier op Ibood die deze info kunnen leveren.

Beantwoorden

10 april 2017 om 18:28
guitarwilly Gebruiker

Wat is het diafragma van de lens?

Beantwoorden

10 april 2017 om 18:30
guitarwilly Gebruiker

F3.5 / F5.6 dus ik zag het op de foto staan! Zonder van dit product die lens is voor mij niet lichtsterk genoeg!

Beantwoorden

10 april 2017 om 18:32
NeleH Gebruiker

Moet je al wat kennen van fotografie om met dit toestel aan de slag te gaan? Of wijst het zichzelf wel uit? Ik ben op zoek naar camera met viewfinder maar bij de kleine pocketcamera’s vind je dat niet meer. Deze is daarom wellicht een alternatief?

Beantwoorden

10 april 2017 om 22:22
dr_max Gebruiker

Panasonic TZ100 is een vrij kleine camera mét zoeker 10 x zoom en een goede beeldkwaliteit. Sony RX100 III of IV heeft een betere zoeker dan TZ100, een nog iets beter beeld maar minder zoom. Echte pocketcamera’s zijn het niet, maar ze passen wel in een jaszak.

Beantwoorden

10 april 2017 om 22:23
dr_max Gebruiker

De camera is geschikt voor zowel beginners als gevorderden. De automatische standen geven uitstekende foto’s maar je kunt de camera ook volledig handmatig instellen.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.