31 mei 2011 om 00:00
iBOOD

Duopack Dane-Elec 8GB SDHC-geheugenkaarten klasse 10 ProLine200x tot 30MB / s leessnelheid

In de biologie is het geheugen een organisme welke in staat is om informatie en ervaringen op te slaan, veilig te bewaren en te herinneren. Het technologische equivalent is niet veel anders. Je hoeft alleen maar het woord 'organisme' in de eerste zin te vervangen door “Dane-Elec 8GB SDHC-kaart”! Deze SDHC kaarten hebben de capaciteit om meerdere films, een levenslang foto's of een complete muziekbibliotheek op te slaan. Maar waar een organisch geheugen kan haperen als gevolg van ziekte of leeftijd, blijft het geheugen van deze kaartjes prima intact. En waar je eigen geheugen alleen past in je eigen hoofd, passen deze SDHC-kaarten in meerdere apparaten: SLR camera's en HD-video-recorders bijvoorbeeld. De hersenen verwerken informatie in een proces van drie stappen: coderen, opslaan en terugvinden. Weer een ding waarin de Dane-Elec weinig verschillen van een biologisch brein. Hoewel, misschien dat de snelheid iets anders is: de geheugenkaart heeft namelijk een maximale leessnelheid van maarliefst 30MB/sec en een schrijfsnelheid van minstens 10MB/sec. We moeten toegeven dat je hersenen niet volledig kunnen worden vergeleken met deze Dane-Elec. Met zijn extreem snelle lees- en schrijfsnelheden, zijn de Dane-Elec ontworpen om de prestaties van je foto-en video- camera's te verbeteren. De kaartjes zijn lichtgewicht, robuust, snel en compact. Als het gaat om SDHC-kaarten, zijn deze Dane-Elec 8GB SDHC-geheugenkaarten een klasse apart!
  • Merk: Dane-Elec
  • Type: Proline200x
  • Duopack extreem snelle SDHC geheugenkaarten
  • Capaciteit: 8GB per stuk
  • Geoptimaliseerd voor Rapid-Fire Foto en Video
  • Perfect voor de nieuwste digitale HD-videocamera’s en SLR camera's
  • Fijnste SLC geheugen en Controllers voor jarenlang betrouwbaar gebruik in de meest veeleisende omstandigheden
  • Klasse 10 Rating garandeert een minimale schrijfsnelheid van 10 MB / sec of hoger
  • 200x Maakt tot 30MB / s mogelijk
  • Orderlimiet: 1 setje per order
  • Levertijd: 7-10 werkdagen
  • Wettelijke garantie: 2 jaar
  • Dane-Elec garantie: 5 jaar
Vandaag is er op het iBOOD Forum een Official Product Expert aanwezig! De Official Product Expert is een vertegenwoordiger van de fabrikant en zal van 09:00 tot 17:00 aanwezig zijn om al jullie vragen te beantwoorden. Begin je vraag aan de Official Product Expert met: @Dane-Elec Wil je een uitleg over de specificaties van het product of wil je weten of de iBOOD van de dag compatibel is met een product dat je al in huis hebt? Dan kun je deze vragen direct aan de Official Product Expert stellen zodat je in no-time een duidelijk en goed antwoord hebt! Let wel; Je kunt gedurende de Product Expertsessie vragen stellen die gerelateerd zijn aan het aangeboden product. Om de productdiscussie overzichtelijk en on topic te houden, worden alleen vragen behandeld over het product zelf. Als vanzelfsprekend dien je je aan de forumregels te houden om het voor iedereen leuk te houden. Er kunnen geen rechten worden ontleend aan gesprekken met Product Experts of informatie die uit vragen voortkomt.
Footer
28 juni 2011 om 11:16
2magic2 Gebruiker

@renate
Mijn Canon Eos 550 werkt niet goed met deze kaarten. Gaat gewoon terug. Hopenlijk duurt creditering niet zo lang. Soms wel 5 weken!  Ben je je geld vanaf betalen wel 2 maanden kwijt.  Jammer Ibood. Ik bestel wel vaker bij jullie. Maar als er iets fout gaat dan duurt alles heel lang.  Is geen goede reclame voor Ibood

28 juni 2011 om 12:01
Moderator Renate Moderator

het kan idd 30 dagen duren alvorens een creditering plaats vindt. Helaas kan ik daar weinig aan veranderen. Voor het terug sturen gebruik je het formulier dat je van de klantenservice ontvangt.

28 juni 2011 om 13:24
ronh Gebruiker

Maar hoe gaat het nu precies in werking?
Moet ik hem als DOA aanmelden?
En krijg ik mijn geld én de verzendkosten retour?
Want de kaartjes zijn ronduit onbruikbaar.
En de communicatie mag ook wel beter: Na dagen wachten na mijn klacht, ben ik maar op het forum gaan zoeken, alwaar ik deze discussie lees.
Ik heb net een andere bestelling geplaatst, maar ik hoop dat de nazorg toch wel verbeterd, want dit geeft een heel slecht gevoel over iBood.

28 juni 2011 om 13:49

Een product is enkel DOA als het (zoals de naam al zegt) dood aan komt. Het moet een defect hebben.
Bij een DOA melding word altijd gekeken of een product te repareren valt en/of vervangen door een nieuw product.

Kaartjes die niet aan je wensen voldoen, vallen dus niet onder een DOA melding. Een kaartje dat niet herkent word wel.

Wanneer je kaartjes niet aan je wensen voldoen.. (je vindt ze te traag) dan kies je de optie annuleren/retouren.

28 juni 2011 om 17:25
peetpp Gebruiker

letterlijk is dat idd de betekenis van DOA maar als ik de voorwaarden van iBood doorneem is dat toch wat genuanceerder, ik citeer “Als een product direct bij aankomst niet goed functioneert of helemaal niet werkt, dan spreken wij van een DOA”

En volgens mij en blijkbaar velen met mij presteert deze kaart helemaal niet wat werd beloofd door de iBood expert op de dag van verkoop, altijd MINIMAAL schrijfsnelheid van 10 Mb/s

29 juni 2011 om 00:29
william28 Gebruiker

Ik ben met peetpp eens. MINIMAAL schrijfsnelheid wordt bij mij niet eens gehaald. Dan is het voor mij een gewoon niet goed functionerende product.

28 juni 2011 om 13:48
cootjec Gebruiker

Er gaan dus weer nieuwe experts kijken of de kaartjes wel of niet goed zijn aan de hand daarvan krijg je de complete kosten terug of niet, er is nog nergens gesproken over de aankoop verzendkosten of die vergoed worden.
aangezien die bijna 1/3 van de factuur zou ik daar graag duidelijkheid over willen krijgen.
@Renate, kan jij daar duidelijkheid over geven, over de aankoop verzend kosten bij annuleren van de order worden die ook gerestitutioneerd ?

Dit was het antwoord van de klantenservice wat ik met jullie wil delen:

Hartelijk dank voor uw melding.
U kunt het product retour sturen met het formulier.
Op het forum heeft verkeerde informatie gestaan over de retour verzendkosten.

een Expert gaat een onderzoek doen met de geheugenkaartjes om te kijken of de kaartjes echt niet zo snel zijn zoals is belooft.
Wanneer dit inderdaad niet het geval is gaan wij de retourkosten voor onze rekening brengen maar zolang dit onderzoek niet is afgerond vergoeden wij deze kosten nog niet.

28 juni 2011 om 14:06
ronh Gebruiker

als forum medewerker ben ik geen onderdeel van de klantenservice.
Je kunt je vragen dan ook het beste aan hun stellen.

Edited by: Renate

28 juni 2011 om 14:27
ronh Gebruiker

Daar krijg je geen antwoord :(

28 juni 2011 om 14:49
jeriod Gebruiker

Ik had al begrepen dat dit niets wordt. De expert (zeker als die van Dan-Elec is) zal toch wel weten te melden dat de kaartjes aan de standaard voldoen en blabla…

Ik heb dus net een DOA ingevuld.

Over de verzendkosten maak ik mij geen illusies: die zijn uiteraard voor mij want er is NIKS mis met deze kaartjes volgens de expert. (Ik heb even in mijn kristallen bol moeten kijken hiervoor, heeft mij nog maar zelden in de steek gelaten)

28 juni 2011 om 18:49
erikvanderzande Gebruiker

Ook voor mij is het bedrag te klein om er veel moeite voor te doen. Als de verzendkosten niet vergoed wordt heeft het voor mij niet veel zin.

Duidelijk is wel dat de beloofde kwaliteit niet geleverd is.

Ook voor mij wijze les en laatste bestelling bij ibood.

Jammer

28 juni 2011 om 19:49
rhoeijmans Gebruiker

Dit kan schriftelijk naar het post adres van iBOOD.

28 juni 2011 om 21:03
dirklenssen Gebruiker

Had eerder een DOA ingevuld en niets meer terug ontvangen van Ibood. Mijn kaartjes voldoen ook niet in mijn Canon EOS 550d camera, waarvoor ik ze gekocht had. Dit voor de Website van het jaar 2010.

Nu heb ik even op dit forum de reacties gelezen van iBood en Dane-Elec. Ik vind deze afhandeling ronduit schandelijk! De handelaar is juridisch gezien verantwoordelijk voor de handelswaar die hij levert. De verkochte goederen voldoen duidelijk niet aan de beloften die gedaan werden op de site. Ons werd 10 MB/sec beloofd en deze wordt verre van bereikt.

Het laatste stukje van de tekst kan ik niet toelaten als forum moderator. het forum is en blijft onderdeel van iBOOD.

28 juni 2011 om 22:11

Beste mensen indien jullie een klacht hebben kunnen jullie deze aan de klantenservice richten en/of een brief schrijven aan iBOOD.com. Contact Gevens staan onder in beeld..

Het forum is geen onderdeel van de klantenservice. We kunnen jullie helaas dan ook niet te woord staan.

een aantal posten verwijderd, gezien dit echt niet op het forum thuis hoort maar bij de klantenservice.

28 juni 2011 om 22:37
luxinterior Gebruiker

Ik sluit mij aan bij Erik van der Z.

Verder komt er hier in huis nooit meer iets van de firma Dane Elec natuurlijk!

29 juni 2011 om 01:23
vraagteken Gebruiker

De reactie van Dane-Elec raakt kant noch wal, en gaat helemaal niet in op het feitelijk probleem! Zowel in de verkoopteksten als in de afbeeldingen die iBood gebruikt voor de verkoop van dit product staat dat er een minimale snelheid van 10 mb gehaald wordt met deze kaartjes. Er wordt nergens in de aanbieding gerept over de voorwaarden van bijvoorbeeld bepaalde apparatuur om deze snelheid te halen. De snelheid wordt gepresenteerd als onvoorwaardelijk en als werkelijk minimale snelheid. Wij halen die snelheden niet! Dat Dane-Elec voldoet aan class 10 kan wezen, maar dat is niet het feitelijke probleem.

29 juni 2011 om 02:09
bierlaagh Gebruiker

Ik sluit me hierbij aan!!!!

29 juni 2011 om 08:43
poater Gebruiker

Ik heb op 27-6 een retour ingevuld en heb nog steeds niks gehoord.

29 juni 2011 om 08:52

het is nogal druk op de klantenservice, het kan dan ook een paar dagen duren voordat je bericht krijgt.

29 juni 2011 om 09:22
maniac2003 Gebruiker

Vreemd dat jullie te horen krijgen dat de verzendkosten niet worden vergoed, ik kreeg dit antwoord:

Hartelijk dank voor uw melding.
Wij vergoeden €6,75 u kunt de brief het beste versturen met een Track&Trace code, dit voor u zelf zodat u zeker weet dat uw zending aankomt.
Hopende u voldoende te hebben geïnformeerd.

Lijkt er op dat het nog niet volledig is doorgedrongen bij de iBOOD klantenservice. Die van mij gaan in ieder geval vandaag terug.

29 juni 2011 om 10:07
peetpp Gebruiker

bedankt voor de infor maar welke procedure hebt je gevolg ‘annulering’ of ‘DOA’ en wanneer heb je dit aangevraagd, misschien toch wel goed om te weten

29 juni 2011 om 11:50

Geen doa gebruiken, maar annulering. Bij doa word er altijd gekeken of het product te repareren of te vervangen valt als het nog op voorraad is.

30 juni 2011 om 09:44
maniac2003 Gebruiker

Ik heb inderdaad de ‘annulering na verzending’ optie gebruikt. Aangezien ik geen nieuwe kaarten wil ontbind ik de verkoop binnen de daarvoor gestelde termijn (7 werkdagen).

30 juni 2011 om 16:52
william28 Gebruiker

Ik heb net gesproken met de klantenservice van Ibood, volgens hem loopt de onderzoek nog. Als ik nu annuleer krijg ik alleen het betaalde bedrag van de kaartjes + verzendkosten terug en niet de kosten voor de terugsturen van de kaartjes.

29 juni 2011 om 10:26
KRG1953 Gebruiker

@maniac2003

Hoe heb jij klantenservice aangegeven dat je de kaartjes terug wilt sturen en ook de verzendkosten terug wilt hebben. Het lukt mij  niet om daarover een bericht te sturen naar klantenservice. Ik krijg aldoor fout melding. De vorige mail van mij werkte wel. Ook ik wil de verzendkosten ook terug.

30 juni 2011 om 19:49
maniac2003 Gebruiker

Nogmaals proberen zucht… (lekker forum iBOOD)

Ik heb dus gebruikt gemaakt van het recht om de koop te annuleren (annulering na levering). Verder heb ik in een mail zwart op wit dat ook de retour verzendkosten vergoed worden.

29 juni 2011 om 11:16
jack4ya Gebruiker

Okay… en nu eens een duidelijke antwoord graag, zonder dat ik alles moet doorspitten.

• Ik wil het product terugzenden EN de aankoopkosten EN de verzendkosten EN de retourzendkosten terug! •

Gaat iBood hieraan voldoen, of niet?

29 juni 2011 om 11:48

De klantenservice gaat je daar antwoord op geven.

1 juli 2011 om 22:44
miransaid Gebruiker

ja gvd ik heb een DOA ingevuld en daar niks meer van

gehoord terwijl er stond dat ik een bevestiging zou krijgen.

Heb vorige week nog een berichtje naar de klantenservice gestuurd

om te vragen wat er aan de hand is. Ik krijg GEEN reactie van de

klantenservice. Ik word echt kotsmisselijk van jullie en zal hier

nooit meer iets kopen en andere mensen afraden hier nog iets

te kopen.

29 juni 2011 om 12:37
KRG1953 Gebruiker

@Renate

1:Ik heb een klacht gestuurd naar klantenservice.

2:Daar heb ik antwoord op gekregen dat het nog in onderzoek is.

3:Verder hoor ik nu niets meer, maar ook ik wil de kaartjes terugsturen en de aankoopkosten vergoed krijgen en ook de verzendkosten retour.

4:Maar een contactformulier met mijn bestelnummer en andere gegevens invullen lukt ineens niet meer.

5: moet ik nu alleen maar afwachten of toch nog weer wat mel;den bij klantenservice (wat via conatctformulier mij nu niet meer lukt !)?

29 juni 2011 om 12:46

Er zijn idd problemen met het contact formulier. Onze technische crew is daarmee bezig. Helaas kan ik je niet van antwoorden voorzien. Mocht het probleem met het formulier te lang duren, dan kun je ook telefonisch contact leggen met de klantenservice. Ze hebben het momenteel heel erg druk, dus de response tijd kan wat langer zijn dan gebruikelijk.

29 juni 2011 om 13:06
KRG1953 Gebruiker

Maar blijft wel over mijn vraag of ik nog opnieuw het moet opnemen met klantenservice of dat mijn “oude “klacht over het niet voldoen aan de specs en het lopende onderzoek voldoende is .

Maw gebeurt er nog actief wat aan mijn oude melding of niet ?

29 juni 2011 om 13:21

Zover ik weet krijgt iedereen die al een melding had gedaan van een doa of annulering bericht van de klantenservice.

29 juni 2011 om 13:19
RogerBours Gebruiker

Na DOA melden van mijn bestelling heb ik na een week ook nog steeds geen reactie gekregen op mijn mail. Aangezien een bevestiging toch wel prettig is voor ben ik maar eens op internet gaan zoeken. Blijft dat klantenservice van iBood ook gewoon telefonisch bereikbaar is. Waarom is dat nummer hier nergens op de website te vinden??

In ieder geval heb ik net telefonisch contact gehad, mijn probleem uitgelegd en 5 minuten later keurig een annuleringsformulier gemaild gekregen.

Voor alle mensen die dus ook gewoon liever iemand telefonisch te woord staan in plaats van een paar weken wachten op een mail… Telefonisch te bereiken via 020 – 68 11 388..

29 juni 2011 om 13:22

het nummer van de klantenservice staat in de FAQ vermeld.

29 juni 2011 om 15:00
RogerBours Gebruiker

Gevonden.. Excuses had ik overheen gekeken.

29 juni 2011 om 15:31
Caryntjen Gebruiker

Ik heb onlangs een mail gestuurd naar de klantenservice en ik heb nog steeds geen antwoord gekregen, ik dacht dat het maximum 48 uur zou duren, maar neen. Hieruit volgt dus iBood is goed, zolang er maar niets fout loopt.

Ik heb dus nog altijd die kaarten nog niet ontvangen en zelfs het trackingnummer werkt niet.

Ik zal dus NOGMAALS een formulier invullen, ik vind dit toch wel behoorlijk belachelijk, ik ga nu alleszins meer dan 2 keer nadenken voor ik iets koop bij jullie en het zal alleszins in de nabije toekomst niet snel gebeuren.

29 juni 2011 om 18:03
chvo Gebruiker

Heb de kaartjes ook nog steeds niet ontvangen;

Volgens UPS werdt het pakje afgeleverd aan mijzelf, en dit terwijl ik in het buitenland zat. Na > 48u ook nog geen reactie van Ibood.

29 juni 2011 om 20:22
Caryntjen Gebruiker

Haha, ik heb ook zelf moeten ondervinden dat het via UPS werd verzonden.

Ook nagekeken en zo te zien heeft een IMAGINAIRE zelf het pakket afgeleverd?

Belachelijk! Ik heb juist niets onderteken, niets ontvangen, wat een slecht koerier bedrijf.

Iemand aan te raden welke volgende stap ik best overweeg, is da klagen bij UPS of klagen bij iBOOD?

29 juni 2011 om 22:30

Via iBOOD. Alleen de verzendende partij kan een case openen over een pakket.

1 juli 2011 om 13:45
peetpp Gebruiker

@Caryntjen, heb ooit hetzelfde meegemaakt, koerier wellicht zelf getekend en het pakje onbeheerd op de deurdrempel achtergelaten, woon een in rijhuis in de binnenstad dus foetsie. Via mijn iBood klacht ingediend en na onderzoek bij UPS bleek al duidelijk dat de handtekening niet die van mij was. IBood heeft toen mijn geld al snel integraal terugbetaald. Achteraf nog iemand van UPS aan te deur gehad met enkele vragen, had voordien ook al eens een pakje gekregen dat gewoon buiten op straat stond maar gelukkig niet verdwenen toen. Kortom klacht indienen bij IBood.

29 juni 2011 om 18:42
wilsem Gebruiker

Probeer je een antwoordt te geven aan chvo, verdwijnt gewoon de tekst. Zeker door mijn kritiek van gisteravond. Mensen hier nooit meer kopen!!!!!

29 juni 2011 om 20:20

Nee dit komt omdat je waarschijnlijk ie9 gebruikt.

1 juli 2011 om 21:27
peetpp Gebruiker

Ontopic blijven graag. Zijn tekst vak was leeg, en daarom verwijderd.

29 juni 2011 om 21:23
pat19 Gebruiker

Sorry hoor. Het mag duidelijk zijn dat ook ik niet tevreden ben met de geheugenkaarten. Ik heb er 4 besteld. Wat is nu het beste om te doen?

1) Nu terugsturen, en alle kosten worden vergoedt?

2) Afwachten totdat er vanuit Ibood een collectieve oplossing komt voor alle mensen die deze geheugenkaarten aangeschaft hebben? Ik doel hierop dat er een omruilactie gaat plaatsvinden, zodat iedereen nieuwe geheugenkaarten ontvangt die wel voldoen?

Ik vraag mij nu af: Als ik NU punt 1 doe, heb ik dan nog eventueel recht op punt 2?

Graag een spoedig en duidelijk antwoord!

30 juni 2011 om 08:17
jack4ya Gebruiker

iBood lijkt zich in te dekken. Je mag de kaarten terug sturen. Je krijgt dan aankoop- en verzendkosten terug. Een ‘normale’ retour procedure dus.

De retourverzendkosten krijg je *eventueel* terug als iBood ‘na onderzoek’ vindt dat de kaarten idd niet aan de specs doen. En ik heb het vermoeden dat iBood zich naar Dane gaat voegen.

Wbt DOA benadering: mijns inziens is dat de juiste: maar dan moet iBood sowieso alle retourverzendkosten vergoeden, en daar zitten ze vast niet op te wachten…

30 juni 2011 om 20:05
maniac2003 Gebruiker

Zo kaartjes gisteren gepost en een Sandisk 8GB Extreme pro aangeschaft. Veel sneller.

Eerdere metingen 10x RAW+jpeg burst (Canon 500D):
Sandisk Ultra II 8GB class 4: 66 sec.
Dane-Elec 8GB class 10: 46 sec.
Sandisk Extreme pro 8GB UHS-class 1: 19 sec.

Dan maar 8GB minder en wat duurder.

30 juni 2011 om 20:15
OneDayBood Gebruiker

IBood,

Als er zoveel klachten zijn die betrekking hebben op de snelheid en werking van deze kaarten, dan is er overduidelijk reden om eens tot actie over te gaan en het probleem niet te negeren of met z’n allen de struisvogel uit te hangen ofzo, maar eens met een goed gebaar de klanten vlotter tegemoet te komen.

De kaarten voldoen gewoonweg grotendeels niet aan de vermelde specs waarvoor de meeste, zo niet alle kopers deze kaarten hebben gekocht. Kortom: actie graag, want de zomervakantie komt eraan!!

(Eventueel een tip: altijd een leuk kado om aan iemand te geven die je niet zo mag…)

1 juli 2011 om 07:44
dase232 Gebruiker

Ik ook heb slechte resultaten met deze kaartjes. De specificaties gemeld bij de kaartjes komen dan ook niet uit met de werkelijke resultaten. Ze zijn veel langzamer……

Ik wil dan ook net als iedereen graag weten wat IBOOD gaat doen om dit probleem te verhelpen.

1 juli 2011 om 09:23

ik verwijs even naar de post van onze Admin een paar dagen geleden.:

Beste iBOOD’ers,

Hierbij een reacte van Dane-Elec:

Verpakking:

De verpakking waar voor gekozen is, is een standaard beschermdoosje welke wij ook gebruiken in onze winkelverpakking. Het verschil is dus een winkelverpakking die wij niet als meerwaarde zagen omdat de informatie van de verpakking op de website van Ibood terug te lezen was.

Snelheid:

Dane-Elec garandeert voor al haar klanten de beste kwaliteit met 10 jaar garantie.  Een ‘Class’ aanduiding geeft in de volksmond een minimale snelheid garantie aan. Wat echter bepalend is voor het goed functioneren van de kaart is echter niet de snelheid, maar  of het apparaat waar de geheugenkaart in gebruikt wordt geschikt is voor het apparaat. Indien een apparaat een bepaalde Class vraagt zal dit de minimale Class zijn. Hoger mag, maar heeft geen toegevoegde waarde voor de werking van het apparaat. Indien u een apparaat heeft die Class 10 nodig heeft voor de werking van het apparaat dan voldoet de aangekochte kaart van Dane-Elec.

Dane-Elec heeft Class 10 kaarten geleverd volgens de normen van de SD associatie. Het door u nameten van de snelheid van de kaart is niet genoeg om te bepalen of de kaart Class 10 is.  De meetapparatuur die een fabrikant gebruikt is degelijk anders dan een benchmark programma. De snelheid van de kaarten heeft een continu snelheid waar hij minimaal aan zal voldoen. Ook dit is niet te meten met een benchmark programma.  Dane-Elec is zich er van bewust dat dit verwarring kan veroorzaken bij u als klant van Ibood.

DOA (Dead on arrival):

Helaas bij productie van Flashkaarten kunnen een aantal als DOA (dead on arrival) bij u arriveren.  Deze mogen worden omgeruild via de gebruikelijk iBOOD procedure, echter zonder verzendkosten.

Klanten van iBOOD die echter niet tevreden zijn met de aangekochte kaart mogen hun kaart terug sturen voor een credit. De kaarten worden op dit moment getest, mocht na het testen blijken dat de kaarten aan de norm voldoen, dan ontvangt u het aankoop bedrag retour incl verzendkosten. Voor die klanten die een apparaat hebben waar onze kaarten niet correct in werken, vraag wij u om direct met ons contact op te nemen via : info@dane-elec.com

Wij hopen hiermee een passende oplossing te hebben geboden en wensen u veel plezier van uw aankoop.

1 juli 2011 om 17:41
OneDayBood Gebruiker

De betrouwbaarheid en compatibiliteit wil ik in het midden laten, maar waar zijn onderstaande 2 regels uit de advertentie-omschrijving op gebaseerd dan?

* Duopack extreem snelle SDHC geheugenkaarten
* Klasse 10 Rating garandeert een minimale schrijfsnelheid van 10 MB / sec of hoger

Of zou het kunnen zijn dat ik dit verkeerd lees??

Je mag toch verwachten dat als je een Class 10 geclassificeerde kaart koopt, deze i.i.g. sneller is als een Class 6, en zeker sneller als een Class 4?? Wel of niet nameten, wel of niet op de goede manier, als mijn 14MP camera de foto’s met moeite kan wegschrijven op deze kaarten, terwijl merken met een lagere klasse dat met gemak doen, dan vraag ik mij af hoe de metingen bij Dane-Elec geïnterpreteerd worden.

1 juli 2011 om 19:28
OneDayBood Gebruiker

Zojuist 4,31GB op de kaart gekopieerd, toch wel een hele prestatie dat er 1 uur voor nodig is…

En hij wordt er niet eens warm van!!

1 juli 2011 om 08:16
ghermsen Gebruiker

Lijkt me toch dat het zogenaamde “testen”" wat nog moet gebeuren zo geklaard moet zijn. De tacktiek zal zijn de zaak zo lang mogelijk te rekken zodat de kopers van de kaartjes het wel goed vinden zo. Daarom de tip de kaartjes gewoon NU terug te sturen! Wedden dat er helemaal geen tegemoetkoming zal komen voor de klanen…. 

1 juli 2011 om 11:03
ronh Gebruiker

Ik heb ook al meerdere malen deze vraag gesteld.
We hebben hier met z’n allen vastgesteld dat de beloofde snelheid niet gehaald wordt.
Zo’n test hoeft toch geen dagen te duren.
Ik ben ben bang dat je gelijk hebt met het zo lang mogelijk rekken.

@renate: Mag mijn reactie nu wel blijven staan? Je verwijderd steevast mijn posts???

1 juli 2011 om 11:33
maniac2003 Gebruiker

Het testen is ook al lang gebeurt zoals je kunt lezen (http://nl-nl.forum.ibood.com/5854-duopack_dane-elec_8gb_sdhc-geheugenkaarten_klasse_10_proline200x_tot_30mb__s_leessnelheid/comment-page-15/#comment-377014)

Gewoon een kwestie van de koop annuleren als je niet tevreden bent en terugsturen.

1 juli 2011 om 11:15
geenspamgraag Gebruiker

Alweer mijn tweede mail verstuurd. Beetje jammer dit. Kan altijd gebeuren dat er iets is maar helaas is de aftersales bij iBOOD gewoon niet goed. Hoop op een snelle en goede oplossing…

1 juli 2011 om 12:59
2magic2 Gebruiker

net gebeld met Klantenservice
even nog wachten op antwoord\oplossing van de klantenservice dan maar

1 juli 2011 om 14:31
geenspamgraag Gebruiker

Wat was de reactie dan?

1 juli 2011 om 15:47
barry71 Gebruiker

Ik ga vandaag weg op vakantie en ik neem de kaarten mee , ik heb ze nog niet kunnen uittesten maar ga dat in mijn vakantie wel doen.
Ik hoop dat er bij terugkomst 1 of andere compensatie zal plaatsvinden voor de mensen die het (nog)niet hebben teruggestuurd , want het is allemaal wel leuk en aardig dat je het terug kunt sturen , maar daar heb ik weinig zin aan , aangezien de retourkosten(hoostwaarschijnlijk) toch niet vergoed worden.
Ik hoop van ganse harte dat Ibood met het voorstel komt om iedereen die het niet teruggestuurd heeft ,om redenen die te maken heeft met het niet vergoeden van retourkosten, bij de volgende bestelling geen verzendkosten in rekening te brengen.(of een andere mooie oplossing)
Het lijkt me toch belangrijk voor Ibood om zijn klanten (tevreden) te houden.

1 juli 2011 om 15:51
ienie Gebruiker

Ik snap er allemaal niks meer van! Ik hoor niets van de klantenservice,terwijl ik al ruim een week geleden een doa heb ingevuld en daar een bevestiging per e-mail over heb gehad. Daarbij vind ik het niet netjes dat ik alle informatie(op 1 mailtje na over het in te stellen onderzoek met Dana-Elec) via dit forum moet verkrijgen.

Ik wil gewoon mijn geld terug,plus verzendkosten,want de kaartjes deugen gewoon niet!

Ik heb in de tussentijd best interessante spullen voorbij zien komen op Ibood,maar ik ben zeer huiverig om hier weer wat te bestellen.Mits dit netjes word opgelost(voor iedereen)was dit mijn laatste bestelling hier!

1 juli 2011 om 17:50
OneDayBood Gebruiker

Geldt voor mij hetzelfde, er komt leuk spul voorbij, maar als er geen correcte oplossing komt dan verdwijnt iBood bij mij uit de favorieten.

1 juli 2011 om 21:13
peetpp Gebruiker

Hier hetzelfde, heb op 21 juni DOA aangevraagd en daar blijf ik gewoon bij, de kaartjes presteren doodgewoon niet wat is beloofd en wat je mag verwachten van een class 10 kaartje. Heb de kaartjes laten testen door een kennis en eigenaar van een kleine keten fotowinkels die al direct tot het besluit kwam ‘rommel’ mogelijk afkomstig van een ‘afgekeurde batch’ en het DOA verhaal van de Dane Elec specialist doet hij af als bullshit, kaartjes van een A merk worden normaal altijd getest. Conclusie, voor mij nooit meer Dane Elec. Zo lang ik geen zekerheid heb over terugbetaling blijven de kaartjes hierr, uiteindelijk zijn zij het ultieme bewijs dat wij zijn bedonderd om een ander woord niet in de mond te nemen.

1 juli 2011 om 20:56
Seahawk Gebruiker

Lekker laten doodbloeden lijkt de taktiek van Ibood te zijn. De klanten die de pech hadden deze flut kaartjes besteld te hebben maken toch maar een klein gedeelte van hun klantenbestand uit. Het zal goedkoper zijn wat klanten te verliezen dan om verantwoordelijkheid te nemen en iedereen schadeloos te stellen .

Sedert 6 maanden ben ik klant van Ibood . Heb sindsdien een zestal bestellingen geplaatst maar daar zal het nu wel bij blijven. Deze kaartjes met hun “extreem snelle lees- en schrijfsnelheden”  zoals Ibood letterlijk in het verkooppraatje zegt , doen voor mij de deur dicht.

1 juli 2011 om 21:16
peetpp Gebruiker

sluit ik mij bij aan, blijkbaar zijn er te veel kaartjes verkocht en is het verlies van een aantal klanten blijkbaar financieel voordeliger dan ieder te geven waarop hij recht heeft, namelijk zijn of haar geld terug.

Dit topic is gesloten en daarom is het is niet meer mogelijk om te reageren.