12 april 2017 om 00:00
iBOOD

Foscam Draadloze FHD IP-camera | Outdoor, IP66

Foscam Draadloze FHD IP-camera | IP66

Beveilig je huis gemakkelijk en snel met de draadloze FI9900P-camera van Foscam!

Specificaties

Merk: Foscam
Type: FI9900P
Garantie: 2 jaar

• Full HD, 30 frames per seconde
  • Water- en stofbestendig
  • Gemakkelijk te installeren

Resolutie: 2 Megapixel (1920 x 1080)
Framerate: 30 FPS
Videobestanden: H.26
Lens: 4 mm
Kijkhoek: 70°

IR-bereik: 20 m
Gepland opnemen: Ja
Bewegingsdetectie: Ja
Multi-stream: Dual-streams
Infrarood-modus: Automatisch of handmatig

P2P: Ja
Ethernet: Ja
DDNS-server: Gratis account maakt gebruik van de Foscam DDNS-server
Draadloze verbinding: IEEE 802.11b/g/n
Draadloze beveiliging: WEP,WPA,WPA2
Ondersteunde browsers: IE8 en nieuwer; Firefox; Chrome; Safari
Ondersteunde systeemsoftware: Windows; MAC; Android; iOS

2-way audio: Ja
Externe speaker-ingang: Ja
Externe speaker-uitgang: Ja

Watervast: IP66
Voeding: 12V/1A
Energiegebruik: <5 W
Werktemperatuur: -20℃ tot 60℃
Werkvochtigheid: 10% tot 80%

Afmetingen: 98 x 65 x 62 mm

Inbegrepen:
1x IP-camera
1x DC-voeding
1x Gebruikershandleiding
1x CD (Inclusief draadloze IP camera Driver, IP-camera tool)
1x Netwerkkabel
1x Montagebeugel

12 april 2017 om 00:12
nikonman Gebruiker

Hallo,vraagje ivm met volgende “Wordt er beweging gedetecteerd, dan stuurt de camera foto’s hiervan naar je mobiele apparaat. Zo ben je altijd en overal op de hoogte van wat er zich bij je huis afspeelt.” ; hoeveel beelden worden er verzonden ? En ook, in filmpje staat er vermeld dat binnenkort ook een cloud beschikbaar zal zijn,… wanneer en tegen welke kostprijs ? Alvast bedankt voor antwoord hierop !

Beantwoorden

12 april 2017 om 07:50
alleskorn Gebruiker

Mail bestaat uit 3 fotos met elk 1 seconde tussenruimte. Kwaliteit is redelijk tot goed. Je kunt instellen met welke interval beweging wordt gedetecteerd, dus hoe snel achter elkaar je een mail krijgt. Ik heb mijn (ander model Foscam en gericht op de voordeur) op 10 seconden gezet. Cloudservice is vlgns mij $1,99 p/m

Beantwoorden

12 april 2017 om 00:13
momomx3v6 Gebruiker

Er zijn 2 versies van deze camera

Met 4mm lens en met een 2,8 mm lens!

Is degene met 2,8 mm lens ook te bestellen?

Deze heeft een veel grotere kijkhoek

Beantwoorden

12 april 2017 om 00:37
kikke002 Gebruiker

Hier gaat het inderdaad om de 4mm lens versie met dus een beperkte kijkhoek. Volgens Foscam zelf is dat niet de meest gekozen versie.

Als je slechts een klein object wilt monitoren is het prima uiteraard.

Beantwoorden

12 april 2017 om 00:41
Moderator Paul Moderator

Vandaag is alleen de versie met 4mm lens beschikbaar via iBOOD.

Beantwoorden

12 april 2017 om 00:23
1132lp Gebruiker

Erg scherpe beelden, details goed zichtbaar. Denk deel hem hier ook maar even voor anderen die mss deze camera willen aanschaffen. 

Beantwoorden

12 april 2017 om 00:44
Moderator Paul Moderator

Door een foutje is de video weggevallen. Excuses hiervoor. Zou je die opnieuw willen posten?

Beantwoorden

12 april 2017 om 00:56
Jocrisse Gebruiker
12 april 2017 om 01:24
momomx3v6 Gebruiker

Denk dat dit wel de 2.8mm lens is en niet de hier verkochte 4mm lens versie

Beantwoorden

12 april 2017 om 06:38
kikke002 Gebruiker

@Paul: via de app wordt de video automatisch gestart als ik op het forum icoontje klik. Beetje irritant m.i.

Beantwoorden

12 april 2017 om 08:57
mdrongelen Gebruiker

Is vaak zo. Vrij irritant idd

Beantwoorden

12 april 2017 om 09:17
Moderator Bas iBOOD Moderator

Ik ga jullie melding doorzetten naar onze app-developers!

Beantwoorden

12 april 2017 om 12:20
kikke002 Gebruiker

Thanks!

Beantwoorden

12 april 2017 om 01:01
burgkop Gebruiker

Ik heb deze ook, heb er 1,5 jaar geleden € 120 voor moeten betalen. Acceptabel plaatje weet even niet hoe groot de lens is. Maar de kijkhoek is wel groot die heb ik afgedekt door er een viltje op te plakken zodat je eigenlijk door een koker kijkt. kon niet anders kreeg je in het donker reflectie van de leds tegen schuur nok en had je een witte vlek. Kun je ook met de software afdekken, maar dat is een gepruts en alleen rechthoekige vlakken.  Ben er wel tevreden over, maar eigenlijk kijk ik life. het doorgeven van berichten bij beweging is hier een ellende, zoveel berichten, maar je ziet niets. Kan van spinrag komen, wat er vaak voor hangt te dwarrelen. Ergens wat opslaan is eigenlijk ook niets van gekomen, heb wel een nas, maar daar blijft het bij. Via de computer kun je de nas ook bereiken, maar ik vind het allemaal erg omslachtig. Heb verschillende camera’s, de Foscams installeren het makkelijkst, dat wel, draadloos en bedraad. Heb er wel een lange utp kabel aan hangen (ik gebruik hem nu draadloos, maar voor het geval je opnieuw aan de computer moet hangen, hij zit op een onhandige plek, maar nu met 30m. kabel gaat het wat makkelijker. Maak ook een duidelijke foto van het identiteitsplaatje, kun je hem zo met telefoon of PC makkelijk installeren. Ik lees hier overigens niets over SD kaartje. Heb ik er wel in zitten (64 GB) dan moet kop er voorzichtig af, zitten allemaal dunne draadjes aan vast. Het nadeel van die IR is toch echt wel dat je hem van grote afstand ziet hangen, dan is het een schietschijf. Ik snap totaal niet dat ze dat blijven gebruiken, terwijl er ook onzichtbare zijn, die zie je niet. Af fabriek zal het niet veel in prijs uitmaken.  Ik heb een losse, ben ik nog mee aan het experimenteren. De originele IR kun je wel uitschakelen, maar dan werkt de onzichtbare ook niet. De rode IR moet je afplakken, behalve de sensor. Ik weet alleen niet of je buiten dan een warmte ophoping krijgt, zal wel mee vallen.  het elders op je smartphone bekijken werkt ook goed, alleen veranderen ze af en toe het een en ander in de updates en nu werkt 1 Foscam niet en 2 wel op het tablet. Moet je weer wat anders zoeken.  Heb ook een paar naamloze camera’s, is mij niet gelukt om ze samen in een app te krijgen. Als ik alles vooraf had geweten, had ik een losse set gekocht van zeg 6 camera’s, of 8, daarvan 2 achter de hand als reserve, heb je altijd dezelfde camera. Met een eigen opname systeem, onafhankelijk van PC. Ben je van een hoop gedoe af.

Beantwoorden

12 april 2017 om 08:31
nighthunter Gebruiker

Het onhandige is wel aanwezig in je review. Even als toevoeging. De reden dat ze IR leds gebruiken in het zichbare spectrum is om een afschrik effect te creëren en omdat deze een hogere lichtintensiteit hebben.

Verder vinden insecten IR LEDs (eigenlijk alle lichtbronnen) heel aangenaam. Daarom is het vaak aan te raden om een externe lichtbron te gebruiken. Helaas is het na mijn weten niet mogelijk om enkel de IR LEDs uit te zetten in deze camera, maar alleen in combinatie met het ook uitzetten van het IR cut filter. En die wil je er echt af hebben snachts.

Ook lees ik dat u uw cameras vooral extern gebruikt. Hier zit natuurlijk wel een veiligheids risico aan.

Beantwoorden

12 april 2017 om 01:31
robingue Gebruiker

Breekbaar.  Best niet bestellen dus. Alles wat breekbaar is komt tegenwoordig soms stuk aan. Hoop miserie daarna.

Beantwoorden

12 april 2017 om 09:20

Dat klinkt alsof er iets niet helemaal goed is gegaan bij de levering van één van je bestellingen, robingue. Is er iets waar ik je nu nog mee kan helpen?

Beantwoorden

12 april 2017 om 01:46
johnnysapporo Gebruiker

Foscam is een low end camera. Een consumente camera dus…. Leuk om mee te beginnen, maar vond vooral de software en ondersteuning  matig. De wifi was trouwens een ramp. Daarom al snel overgestapt naar een echte hdcvi bewakingscamera set en dan heb je toch echt andere beelden en bediening. Maar als je eisen niet zo hoog liggen is de Foscam best een aardig … je kan het alleen niet vergelijken met de echte bewakingscamera’s

Beantwoorden

12 april 2017 om 06:09
Bigpapa146 Gebruiker

Ik weet niet of je deze camera heb uitgeprobeerd,  ik wel. Ik heb er 4 van hangen en vele malen beter beeld dan die prof camera’s van 2 tot 300 euro p/stuk. Deze staan bij mij op de NAS aangesloten  via een utp kabel.  Neemt 24uur p/dag 7 dgn in de week op. Na 1 mnd wordt het overschreven.  De kabel loopt binnen door dus ze kunnen de kavel niet door knippen.  Geen enkele buiten camera heeft dit voor deze prijs. Een de software?  Die heb je helemaal niet nodig.  Je doet ales met de NAS.  Dus afkraken is misschien je hobby, maar je moet het wel kunnen onderbouwen. En dat mis ik bij jou verhaal.

Beantwoorden

12 april 2017 om 06:28
kikke002 Gebruiker

@bigpaps; is die WiFi antenne afneembaar? Hoever kan de camera gedraaid worden tov de voet? In mijn situatie zou ik 90 graden moeten halen. Kan dat?

Beantwoorden

12 april 2017 om 07:29
jpds Gebruiker

Camera kun je volledig verstellen zoals je zelf wil, en de antenne is afneembaar.

Beantwoorden

12 april 2017 om 08:42
nighthunter Gebruiker

Hoe is bij u het beeld snachts? Ik merk dat bij weinig licht er een soort van spook effect onstaat. Wanneer er een persoon langsloopt is er alleen een schim zichtbaar. Vooral bij planten en gras is dit het geval omdat die veel IR licht weerkaatsen. Het lijkt dat de sensor niet snel genoeg kan reageren.

Beantwoorden

12 april 2017 om 10:21
johnnysapporo Gebruiker

Tuurlijk heb ik de camera geprobeerd en niet iedereen heeft een NAS BigPapa.  Ik nodig je graag uit met je Foscam camera. Zetten we ze gewoon even naast elkaar..

Alleen een utp kabel zoals je beschrijft kan helemaal niet want deze Focam ondersteund gee PoE. Hij wordt met een extra 12v adapter gevoed. Een duurdere camera pro camera heeft vaak wel PoE.

Beantwoorden

12 april 2017 om 15:42
miloman Gebruiker

Hij heeft het toch helemaal niet over PoE? Je kan er gewoon een UTP kabel op aansluiten, en ja, dan moet je dus ook nog een voeding aansluiten.

In het donker idd een wat wazig beeld bij beweging (soort ’smearing’).

Beantwoorden

12 april 2017 om 06:48
mdrongelen Gebruiker

Als er beweging is gedetecteerd, is hij zo in te stellen dat hij 5sec daarvoor zn opname opslaat?

Beantwoorden

12 april 2017 om 08:30
dwaze Gebruiker

Dan heb je de versie nodig die de toekomst kan voorspellen.

Beantwoorden

12 april 2017 om 08:56
nighthunter Gebruiker

Toekomstvoorspelling is niet nodig. Negeer deze lolbroek maar… Vaak werkt dit doormiddel van altijd opnemen in RAM of (SD/HDD) waarvan SD kaart niet aan te raden is. Ik weet niet precies hoe deze foscam dit doet en of deze Foscam het kan. Daar zal iemand anders even andwoord op moeten geven.

Beantwoorden

12 april 2017 om 09:01
mdrongelen Gebruiker

Aan ‘dwaze’ : ik negeer je gewoon :-)

Nighthunter: het kan en bestaat wel gewoon idd, alleen geen idee welk merk/software.

Anders krijg je netals een gebruiker hier een mail met melding en foto’s als de gast al weg is…..

Beantwoorden

12 april 2017 om 09:56
nighthunter Gebruiker

Ik weet dat Surveillance Station van Synology die mogelijkheid bied. De standaard Foscam software kan blijkbaar maximaal 5sec voortijdig opnemen, waarschijnlijk is dit door de hoeveelheid RAM geheugen gelimiteerd.

Beantwoorden

12 april 2017 om 15:26
Official Product Expert Foscam-Expert Official Product Expert

Het is mogelijk om het geheel zo in te stellen dat er een x aantal seconden voor het daadwerkelijk beeld word opgenomen. afhankelijk van de opname locatie hoe en waar dit in te stellen is.

Beantwoorden

12 april 2017 om 17:05
mdrongelen Gebruiker

Nou, wel duidelijk dat het kan. Maar met welke software weet ik alsnog niet

Beantwoorden

12 april 2017 om 07:08
jeroenkla Gebruiker

Ook hier ervaring mee, top apparaat. Heb er 2 extra besteld.

Beantwoorden

12 april 2017 om 07:29
Pentagon0873 Gebruiker

Hier al jaren Foscam cameras, erg tevreden over, heb nog 2 FI 8900W 1 Fl9800P en een FI9900P

Zonder problemen geinstalleerd, (wifi). Beelden worden opgenomen op een synology NAS, en live bekeken via de pc met ipcam vieuwer.

Enige minpuntje is de bevestigingsvoet, je kunt hem niet onbeperkt draaien zodat je een apparte beugel moet maken om sommige hoeken mogelijk te maken

hier kost hij €128,- (met de 2mm lens) https://www.ipcam-shop.nl/nl/foscam-fi9900p-grey.html

Ga er zeker eentje bestellen.

Beantwoorden

12 april 2017 om 08:45
Pentagon0873 Gebruiker

8904W zijn de oude camera’s…

Beantwoorden

12 april 2017 om 12:25
kikke002 Gebruiker

Is ie ook horizontaal te draaien? Zoals ik de voet zie is alleen verticale aanpassing mogelijk. Ik wil een camera parallel aan aan muur laten kijken, kan dat? En dan zonder dat het beeld 90 graden gedraaid is uiteraard

Beantwoorden

12 april 2017 om 15:30

De beugel is ook horizontaal te verstellen zoals ook hier te zien is: https://www.youtube.com/watch?v=RMFG39ZeSQc

Beantwoorden

12 april 2017 om 07:32
acidophilus Gebruiker

Ik lees dat er een netwerkkabel bijgesloten zit. Is deze camera dus ook bedraad aan te sluiten, of is dat alleen om in te stellen? Of moet ik dan de FI9900EP hebben?

Beantwoorden

12 april 2017 om 07:45
Pentagon0873 Gebruiker

Deze camera is met kabel en via wifi aan te sluiten

Beantwoorden

12 april 2017 om 08:53
nighthunter Gebruiker

Als u het met een draad gaat gebruiken zal de EP een betere optie zijn. Deze ondersteund ook POE en heeft geen losse voedingsdraad nodig.

Beantwoorden

12 april 2017 om 07:33
boukehj Gebruiker

Ik heb dit type Foscam ook hangen. Op het eerste gezicht lijkt het een fantastisch apparaat, met veel licht en details ook in het donker, totdat er ’s nachts beweging is. Alles dat beweegt, is dan vaag. Als iemand een halve seconde stil gaat staan voor de camera, dan wordt het beeld van die persoon wel scherp. Kortom, nachtelijke ongenode gasten zullen nooit scherp op de beelden staan. Erg frustrerend, want de achtergrond is wel haarscherp.

De reden is niet de focus. Het lijkt erop dat de camera een soort lange sluitertijd gebruikt om alle beelden lichter te krijgen.

Beantwoorden

12 april 2017 om 08:44
nighthunter Gebruiker

Dit probleem heb ik ook gezien. Vreemd dat hier van weinig over te vinden is online. Vooral bij gras en planten die veel licht weerkaatsen heb ik dit gezien.

Een oplossing zou zijn een externe IR lamp maar daar moet natuurlijk wel de mogelijkheid toe zijn.

Beantwoorden

12 april 2017 om 15:32

Normaal zou het beeld goed duidelijk moeten zijn, afhankelijk van de lichtbronnen welke wel of niet aanwezig zijn kan het voorkomen dat de beelden niet goed doorkomen.

Beantwoorden

12 april 2017 om 08:05
icEMyst Gebruiker

Geachte, kan ik deze combineren met de foscam FI9928P ?

Beantwoorden

12 april 2017 om 10:04

Ja, geen probleem. Ze gebruiken dezelfde technologie.

Beantwoorden

12 april 2017 om 10:15
icEMyst Gebruiker

ok bedankt, vraagje is deze ook in het wit te krijgen (doordat mijn fi9928p wit is)…

Beantwoorden

12 april 2017 om 08:17
drwho Gebruiker

als ik de foto’s bekijk is die enkel verticaal te verstellen (naar beneden toe) en niet horizontaal (links/rechts)?

Beantwoorden

12 april 2017 om 08:36
Aanbieder Gebruiker

Ja hoor de camera is ook horizontaal te verstellen je kunt hem dan zelfs nog weer zo draaien dat je het beeld ook weer horizontaal krijgt.

Beantwoorden

Kijk ook eens naar de volgende video: https://youtu.be/RMFG39ZeSQc

Beantwoorden

12 april 2017 om 08:26
r.brinkmann Gebruiker

Weet iemand hoe groot het gat moet zijn in de muur als je de kabels door wilt voeren? Op de foto lijkt er nog wel een flinke tros aan stekkers aan te hangen..

Beantwoorden

12 april 2017 om 08:38
ruyter Gebruiker

klopt helemaal. Je moet rekenen met een gat van minimaal 2,5 cm doorsnede.  Ik heb zelf het pakket stekkers in een waterdichte mof (verkrijgbaar bij de bouwmarkt) gedaan en in de dakgoot gelegd. Alleen de voedingskabel naar binnen gebracht.

Beantwoorden

12 april 2017 om 08:39
Aanbieder Gebruiker

Als je het goed wil doen zou je ook een lasdoos moeten bestellen en dan is het gat niet zo groot alleen voor de voedingskabel en UTP tenzij je WIFI gebruikt natuurlijk. Link is naar de lasdoos.

https://www.foscam.nl/index.php/accessoires/bevestiging/fab99-s.html

Beantwoorden

12 april 2017 om 08:39
tomverbinnen Gebruiker

het grootste is de lan kabel verbinding. dus minimaal toch een 3 cm

Beantwoorden

12 april 2017 om 15:35

Het is mogelijk om de kabelboom in een spatwaterdichte lasdoos de plaatsen (https://www.foscam.nl/index.php/accessoires/bevestiging/fab99-s.html) hierdoor hoeft u enkel de voeding en/of netwerkkabel van binnen naar buiten te laten gaan.

Beantwoorden

12 april 2017 om 08:51
nighthunter Gebruiker

Voor mensen die heel erg gesteld zijn op hun privacy en veiligheid en geen interesse hebben in de “P2P” Features van deze camera, lees vooral even deze forums: http://foscam.us/forum/foscam-dialing-out-to-suspect-hosts-t17699.html en https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1664568

Foscam heeft lekken in hun software waar ze tot de dag van vandaag nog niet echt een oplossing voor hebben geboden. Er zijn een aantal patches uit gekomen maar helemaal opgelost is het nog niet. Deze werken vaak alleen op 1 specifieke versie en zijn naar een update verdwenen of ze werken maar gedeeltelijk.

Beantwoorden

12 april 2017 om 10:01

Er zijn geen lekken bekend bij Foscam. Om een P2P verbinding te maken moet er altijd een (beveiligde) verbinding met de Foscam server gemaakt worden. Maar P2P is gewoon uit te zetten als je er geen gebruik van wilt maken.

Beantwoorden

12 april 2017 om 11:49
nighthunter Gebruiker

Dan zou ik als ik u was deze forums nog maar eens beter nalezen. Er staat meerdere malen duidelijk aangegeven dat zelfs na het uitzetten van P2P functies er nog steeds externe verbindingen worden opgezet. Het lijkt dus eerder iets cosmetisch dan functioneels.

Heb deze camera’s zelf ook eens onder de loep genomen en kan dit gedrag bevestigen met firmware versie 2.x.1.32

Beantwoorden

12 april 2017 om 09:09
IPadawan Gebruiker

Voordat iemand deze koopt lees even de reviews op tweakers. https://tweakers.net/pricewatch/465884/foscam-fi9900p/reviews/

Daarom heb ik enkele vragen:

Omdat de SD kaartje van binnen zit en je dus het zegel moet verbreken, is dan echt je garantie voorbij?

Kan je het dan nog terug sturen als het apparaat je niet bevalt?

Wat is een/de bijpassend voeding verlengkabel?

Hoe kan je trouwens zien aan het type nummer dat het een 4mm resp. 2,5mm lens is?

Beantwoorden

12 april 2017 om 09:36

De eerste vragen heb ik intern even doorgezet.

Of e.e.a. aan het typenummer te zien is, weet ik niet. Wel kan ik bevestigen dat het door ons aangeboden model een 4 mm lens heeft.

Beantwoorden

12 april 2017 om 09:58

Als een SD kaart geplaatst wordt op de juiste manier vervalt daardoor de garantie niet.

Op http://www.foscam.nl (en andere sites) zijn meerdere voedingsverlengkabels te vinden, van 3,5 8 en 12 meter. Stekker maat is 5,5 x 2,1mm

Aan het type nummer is niet te zien welke lens in de camera zit, wel aan de EAN code op de doos.

Vraag over retour is voor iBood.

Beantwoorden

12 april 2017 om 11:04

Het verbreken van het zegeltje om een SD-kaart te kunnen plaatsen, zal geen invloed hebben op je recht om de camera binnen 14 dagen retour te sturen.

Beantwoorden

12 april 2017 om 13:09
nighthunter Gebruiker

De zegel zit ook niet op elke camera.

Beantwoorden

12 april 2017 om 10:29
icEMyst Gebruiker

#

Official Product ExpertFoscam-ExpertOfficial Product Expert

Ja, geen probleem. Ze gebruiken dezelfde technologie.

Beantwoorden

12 april 2017 om 10:15
#

icEMystGebruiker

ok bedankt, vraagje is deze ook in het wit te krijgen (doordat mijn fi9928p wit is)…

Beantwoorden

Beantwoorden

12 april 2017 om 10:36

Wij bieden deze camera vandaag enkel aan in de getoonde kleur.

Beantwoorden

12 april 2017 om 15:25

Deze camera wordt niet in wit geproduceerd

Beantwoorden

12 april 2017 om 10:31
Gerrit1963 Gebruiker

Bij de productspecificaties staat :   “DDNS-server: Gratis account maakt gebruik van de Foscam DDNS-server”

Betekent dit dat de opname-beelden gratis op de server van foscam kunnen worden opgeslagen ?

Beantwoorden

12 april 2017 om 11:00
jeroen911 Gebruiker

DDNS betekend dat je je camera overal kan bereiken via een URL van foscam (mits je routerinstellingen goed staan).

Je kan inderdaad ook een gratis myfoscam account aanmaken  (zie https://www.myfoscam.com/), en je camera koppelen aan dat account.

als je met dat account inlogt (webpagina of een app), kan je live je beelden streamen waar je maar wil.

Voor het opnemen van de beelden in de Foscam Cloud zijn extra maandelijkse kosten verbonden.

Als je geen extra maandelijkse kosten wil betalen kan je email instellen om drie foto’s te sturen indien er beweging wordt gedetecteerd.

Als je een NAS hebt kan je zelf je beelden opslaan.

Beantwoorden

12 april 2017 om 15:27

DDNS is handig als je provider geen vast IP adres geeft (Zoals bij Ziggo), de DDNS dienst zorgt er voor dat ook als het IP adres wisselt, je nog steeds het publieke IP adres van je netwerk kunt achterhalen.

Beantwoorden

12 april 2017 om 10:31
ebergsma1 Gebruiker

deze werkt dus op batterijen? of heeft hij wel een stroomkabel nodig?

Beantwoorden

12 april 2017 om 10:52
jeroen911 Gebruiker

Geen batterijen, werkt op stroomkabel.

Beantwoorden

12 april 2017 om 11:10
AfAX Gebruiker

Een technisch vraagje: ik heb buiten 220V komen via een schakelaar binnenshuis. Heb wat zitten opzoeken of er schakelaars ter vervanging van de bestaande zijn om om te vormen naar 12V, maar vind deze niet. Is er mogelijkheid om deze leiding te gebruiken op 12V zonder te moeten bijboren? Alvast bedankt voor eventuele oplossingen.

Beantwoorden

12 april 2017 om 15:39

Als dit soort schakelaars bestaan is ons niet bekend, wel zou het natuurlijk mogelijk zijn om de huidige schakelaar op een stopcontact uit te laten komen waar u de voeding van de camera in plaatst.

Beantwoorden

12 april 2017 om 11:56
MetallicatTim Gebruiker

Begrijp ik het goed dat je extra zaken nodig hebt om de beelden te kunnen opslaan? Het is dus niet zo dat je de camera koopt en direct beelden kunt opslaan, bijv. d.m.v. motion detection, dat alleen beelden opgeslagen worden waar beweging is. 24/7 beelden opslaan is al helemaal niet mogelijk?

Beantwoorden

12 april 2017 om 15:29

Opslaan kan op meerdere manieren: op SD-kaart, via software op PC, NAS (b.v. Synology/QNAP). Hiermee kan je ook 24/7 opslaan, of naar keuze alleen bij bewegingsdetectie. Foscam Cloud (abonnement) is ook mogelijk, maar is vooral voor opname bij beweging.

Beantwoorden

12 april 2017 om 12:05
icEMyst Gebruiker

sd kaart of micro sd kaart? en hoeveel GB max?

Beantwoorden

12 april 2017 om 15:24

Micro-SD , maximaal 64GB

Beantwoorden

12 april 2017 om 13:34
Krokodi Gebruiker

Ik ben ook benieuwd hoe er opgenomen worden?

Sd kaart?

Beantwoorden

12 april 2017 om 15:23

Opnemen kan op microSD-kaart (Max 64GB), via een NVR, op een NAS (b.v. Synology), via software op een PC of gebruik maken van de Foscam Cloud (niet gratis), dus er zijn vele opties.

Beantwoorden

12 april 2017 om 14:44
my_fiero Gebruiker

nooit GEEN foscam meer voor mij,

na een update die van foscam kwam heb ik mijn camera weg kunnen gooien.
Als werkt afblijven en NIET updaten

Ben gewaarschuwd en ben hier voorzichtig mee!!!!!!

Beantwoorden

12 april 2017 om 15:09
mdrongelen Gebruiker

Nooit geen?

Beantwoorden

12 april 2017 om 15:41

Het updaten van de firmware zou normaal gesproken voor verbeteringen moeten zorgen. helaas kan het voorkomen dat wanneer de update niet goed gaat er een defect in de camera komt of zelfs onbruikbaar wordt. in dit soort situaties is het altijd verstandig om de camera ter reparatie aan te bieden aan uw leverancier.

Beantwoorden

14 april 2017 om 07:13
my_fiero Gebruiker

Dat heb ik dus gedaan, En kreeg GEEN garantie.

Ik heb nu 2 van die goedkope chinese cameratjes.

Die doen het prima, ook heel makkelijk in de installatie.

Beantwoorden

12 april 2017 om 15:10
mdrongelen Gebruiker

Ik zie nog veel vragen openstaand waaronder de mijne…

Is er ook een expert of verkoper die niet zit te slapen?

Beantwoorden

12 april 2017 om 15:42
Moderator Paul Moderator

De Product Expert beantwoordt de forumvragen naast de reguliere werkzaamheden, waardoor vragen soms niet meteen beantwoord worden. Zowel jouw vraag als andere vragen zijn intussen beantwoord. :)

Beantwoorden

12 april 2017 om 15:43

Op dit moment zouden alle vragen beantwoord moeten zijn, indien wij toch nog een vraag over het hoofd hebben gezien horen wij dit uiteraard graag :)

Beantwoorden

12 april 2017 om 17:09
mdrongelen Gebruiker

Top! Als dank bestel ik hem nu. Hopelijk kan hij ivm mn Apple timecapsule de beelden opslaan

Beantwoorden

12 april 2017 om 15:39
miloman Gebruiker

Jammer van die 4mm lens, waardoor de kijkhoek ’slechts’ 70 graden is. Heb 2 van deze, maar dan met de 2.8mm lens, die een kijkhoek van 102 graden heeft. Ben niet helemaal tevreden over de bewegingsdetectie, maar beeld is verder prima, ook in het donker.

Beantwoorden

12 april 2017 om 15:52
icEMyst Gebruiker

sd kaart 65gb , ok hoeveel uur kan deze dan opnemen op 720p modus ? (wordt de sd nadien overschreven, indien vol) ?

Beantwoorden

12 april 2017 om 16:06

voor non stop opname in hoogste kwaliteit is er gemiddeld een 15GB per camera per dag nodig. De kaart word standaard overschreven als deze vol zit.

Beantwoorden

12 april 2017 om 17:36
Gerrit1963 Gebruiker

Hoe kunnen de opgeslagen beelden op de SD kaart bekeken worden ?

Kan dit ook via de netwerkaansluiting ? Of moet je dan de SD kaart uit de camera halen en deze op een PC bekijken ?

Beantwoorden

12 april 2017 om 19:16

Beelden terugkijken van de SD kaart gaat via het netwerk. Dus eenmaal de SD-kaart geplaatst in de camera is het niet nodig deze er weer uit te halen.

Beantwoorden

12 april 2017 om 20:01
DirkBu Gebruiker

Is de camera niet leverbaar in België ? Leveradres in Belgie kan ik niet invullen…

Beantwoorden

12 april 2017 om 23:00
Moderator Paul Moderator

Ook in België te bestellen en te leveren via de Belgische link van iBOOD.
Waarschijnlijk was je op de Nederlandse iBOOD site terecht gekomen.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.