13 april 2017 om 00:00
iBOOD

LG Robotstofzuiger | Zelflerend | HEPA 11 Filter

Product expert aanwezig

LG Robotstofzuiger | Zelflerend

Maak je nooit meer zorgen over een schoon huis met de LG VR8601RR robotstofzuiger.

Specificaties

Merk: LG
Type: VR8601RR
Garantie: 2 jaar (10 jaar op de motor via LG)

• 10 jaar motorgarantie
  • Brengt je hele huis in kaart
  • Perfect voor mensen met allergieën

Technische kenmerken
Operationele capaciteit: 100 minuten
Laadtijd: 3 uur
Dual Eye Camera systeem: Ja
Accu type: Lithium-ion
Accu capaciteit: 14.4 V / 2330 mAh
Oplader vermogen: 17.1 V / 1.1 A/23 W
Automatisch opladen na schoonmaken: Ja
Smart Resume: Ja
Schematisch schoonmaken: Ja
Ultrasonische sensoren: 4
Lokalisatie sensoren: Vision/Gyro/Ofs
Afmetingen stofinlaat (inclusief zijborstels): 380 mm
Schoonmaakcapaciteit in hoeken (10x10cm): 96%
Schoonmaakcapaciteit bij randen (1x1m): 93%
Schoonmaakcapaciteit bij harde vloeren: 95%
Schoonmaakcapaciteit op tapijt (zonder Smart Turbo)    45%
Filter: HEPA 11
Geluidsniveau: 60dB/69dB Turbo

Algemene kenmerken
Aantal schoonmaak-mogelijkheden: 7
ZigZag-modus: Ja
Cell by Cell-modus: Ja
Spiraal-modus: Ja
My Space (virtual wall overbodig): Ja
Turbo: Ja
Smart Turbo: Ja
Herhaling: Ja
Schoonmaken van tapijten: Tot 1,5 cm
Aantal borstels: 3
Smart Diagnosis: Ja
Auto-Off: Ja

Smart Function
Smart Upgrade: Ja, via USB

Fysieke kenmerken
Kleur: Ruby Red
Afmetingen (BxDxH): 340 x 340 x 89 mm
Gewicht: 3 kg
Display: LED Module/Touch
Tijdweergave: Ja
Taal (gesproken): Nederlands

Inbegrepen
Extra roterende borstel
Extra filter
Extra zijborstels
Reinigingsgereedschap

Product expert aanwezig

Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar Gedurende de dag op het forum om je vragen te beantwoorden.

De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @LG-Expert

Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.

Niet vergeten — tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord.
Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.

13 april 2017 om 02:06
laurensdeman Gebruiker

Beste LG expert,

Ik zit eigenlijk te wachten op een NEATO bot hier op Ibood maar ik hoor heel graag uw argumenten om deze LG vacuumbot te kopen. Een paar van mijn punten:

- Neato is D shaped en dus beter? Of slechter?

- Neato heeft betere reviews? Van deze bot kan ik in eerste instantie weinig vinden

- Roomba is beter dan NEATO? Of is juist LG beter?

Overtuig me en je hebt een klant meer.

Ik wacht in smart af!

met vr Gr Laurens

Beantwoorden

13 april 2017 om 10:26
Official Product Expert LG-Expert Official Product Expert

Goedemorgen Laurens,

- De LG Hombot is helemaal vierkant en heeft daardoor een veel beter reinigend vermogen in de hoeken en langs de plinten. De borstels staan ver in de hoeken geplaatst, deze borstels zijn vaak langer dan van andere merken en lopen niet tegen de wielen aan waardoor ze niet slijten. De Hombot heeft maar een hoogte van 9 cm nodig om ergens onderdoor te rijden.

- De VR8601RR is nog niet zolang op de markt, de voorgangers ( VR64 serie) hebben wel veel reviews en zijn ook heel vaak als Best Reviewed beoordeeld. Deze nieuwe modellen hebben verbeterde software (o.a. Robonavi 10.0) en een inverter motor met 10 jaar motor garantie.

- De LG Hombots hebben een electronische bumper, Duel eye 2.0, de eerder genoemde Robonavi 10.0, waardoor deze hombots de hele ruimte scannen, schematisch deze hele ruimte schoonmaken (i.p.v. “kriskras”door de ruimte te gaan). De opvangbak is makkelijk uit de Hombot te pakken en is afgesloten wat je boven de vuilnisbak makkelijk leegt, bij sommige andere modellen is het een open unit waar heel gemakkelijk vuil uitkomt.

- Verder zijn de Hombots een stuk stiller dan de meeste andere modellen, hebben Smart Diagnostics, kunnen in 7 talen “communiceren”, en een automatische turbo-stand wanneer de ondergrond hierom “vraagt”.

Al met al een zeer prettige robotstofzuiger.

Mocht u nog andere vragen hebben dan horen we het graag.

Met vriendelijke groet,

LG

Beantwoorden

13 april 2017 om 03:37
masterbob8 Gebruiker

Beste LG-Expert,

Ik woon in een appartement, alles is gelijkvloers en alle kamers zijn verbonden via één gang. Stel dat ik alle deuren openzet, navigeert deze robot stofzuiger dan zelf door alle kamers heen? Of moet ik hem in elke kamer apart loslaten met de deur dicht om alles stofgezogen te krijgen?

Extra info: totale oppervlak is grofweg 80m2, Vloer is zeer laagpolitie tapijt, deuren zijn erg breed.

Groet,

Bob

Beantwoorden

13 april 2017 om 06:51
sonolordmike Gebruiker

Ik heb ongeveer dezelfde situatie thuis en het is geen probleem. Deze hombots zijn zelflerend, dus ja hij vind de weg zelf weer terug. Al zal dit logischerwijs na 10 keer soepeler gaan dan na de eerste keer.

Ik zou alleen persoonlijk voor de nieuwe serie van lg gaan, zijn iets duurder maar zuigen een stuk beter.

Beantwoorden

13 april 2017 om 08:29

Goedemorgen Bob,

Deze LG Hombot’s kunnen zonder problemen heel uw appartement stofzuigen. D.M.V. de “ROBONAVI 10.0″ scannen de Hombot’s de ruimtes, weten waar ze geweest zijn en waar nog niet. Mocht de accu moeten worden bijgeladen, dan wordt dit gedaan en gaat de Hombot daarna weer verder om alle ruimtes verder schoon te maken.

Met vriendelijke groet,

LG

Beantwoorden

13 april 2017 om 06:30
Cybercop Gebruiker

Ik ben zelf in het bezit geweest van de Neato. Helaas ging deze stofzuiger na een 1/2 jaar stuk. Kwa zuigen en het rijden op vloerbedekking is de Neato veel beter.

Tevens is die stofzuiger beter te sturen waar die wel en niet mag komen. Je hebt namelijk bij de Neato een strip die je op de grond kunt leggen. De robot zal daar nooit overheen rijden.

Op dit moment ben ik in het bezit van de LG hombot. Op zich een prima stofzuiger, alleen loopt deze vast op mijn droogloopmap in de gang. De Neato heeft daar totaal geen last van.

Moet ik opnieuw een robot aanschaffen zou ik persoonlijk toch weer gaan voor de Neato.

Beantwoorden

13 april 2017 om 08:04
Prutsy0 Gebruiker

Welke hoogteverschillen tussen verschillende ruimtes kan dit toestel overbruggen?

Beantwoorden

13 april 2017 om 08:14

Goedemorgen,

De LG Hombot’s kunnen over hoogtes/drempels van zo’n 2 cm komen.

Met vriendelijke groet,

LG

Beantwoorden

13 april 2017 om 11:21
Leoniek79 Gebruiker

Ik heb een LG VR64702LVMT en moet zeggen dat ‘ie niet goed is met drempels/verhogingen. Hij rijdt zichzelf steeds vast op drempels (bungelt met de wielen naast de drempel) en op de buisframestoelen (rijdt met de voorste wielen erop en kan er dan niet overheen of terug). Twee centimeter redt ‘ie mss wel, maar als ‘ie zich dan vervolgens vastrijdt, heb je daar niet zoveel aan. Qua stofzuigen doet ‘ie het prima (betonvloer met koeienvel, kattenharen), het gebeurt echter zelden dat ‘ie zich niet vastrijdt. Van zelflerend vermogen merk ik niks, dan zou ‘ie zich niet steeds op dezelfde plekken vastrijden. In ‘n drempelloos huis werkt het denk ik prima, maar als er drempels, buisframestoelen aanwezig zijn

Beantwoorden

13 april 2017 om 11:22
Leoniek79 Gebruiker

werkt het niet echt. Het idee is niet dat je elke dag je stoelen op tafel moet zetten, zodat je stofzuiger zijn werk kan doen, lijkt me.

Beantwoorden

13 april 2017 om 08:21
Kingraap Gebruiker

Ik heb deze LG en hij werkt uitstekend, verbazingwekkend goed. Ik heb 2 honden (1 korthaar, 1 langhaar) . hondenharen worden netjes opgezogen. Turbo functie op kleed (kleden) werkt ook prima. hij botst echt wel eens tegen spullen aan trouwens. Dus je ming vaas van de vloer halen…

Drempelhoogte is denk max 1,5 – 2 cm. hoe ronder de drempel hoe sneller hij eroverheen zal gaan denk ik. We hebben zelf geen drempels in huis dus dat is lastig te zeggen.

De robot gaat makkelijk van plavuizen vloer op (medium-laagpolig) tapijt en terug. is ook redelijk stil. Je kan m ook een gebied laten doen, en hij is met de afstandsbediening ook handmatig vanaf je luie stoel te bedienen. Zit een USB poort op voor updates (nog niet gedaan). Geeft netjes aan wanneer batterij bijna leeg is en gaat dan zelf naar oplaadstation. Opladen duurt zo’n 2,5 uur.

Wel elke keer legen…bakje (had groter gemogen) cleanen, borstels eens per 2 weken van te lange haren ontdoen.

De nieuwe LG zal wellicht nog beter zijn maar voor deze prijs haal je een prima robot in huis

Beantwoorden

13 april 2017 om 08:23
Dinobe Gebruiker

Na 2 Neato’s te hebben gehad (waarvan 1 stuk na 6 maand en de andere na 20 dagen) deze LG gekocht die nu 4 maand bij ons werkzaam is.

Voordelen tegenover de Neato:

+ veel stiller

+ 2 hoekborstels die echt tot de rand reiken

+ beter filter/opvangbak systeem

+ herkent tapijten

+ betere bouwkwaliteit als neato (borstelmechanisme, opvangbak, …)

Nadelen:

- kan niet per dag geprogrammeerd worden

- rijdt soms verloren als je het licht de kamer uit doet (hij heeft een camera aan de bovenzijde die naar het plafond kijkt voor navigatie, in het donker rijdt het dus verloren)

- rijdt zich vaker klem dan de Neato (heeft de neiging tussen stoelpoten te draaien en rijdt zich zo vast)

- rijdt soms zijn eigen laadstation omver en kan het daarna niet meer terug vinden

Samengevat: de Neato is de betere (sterkere zuigkracht, veel betere navigatie) echter als de LG het nog 2 maand vol houdt is hij al betrouwbaarder dan Neato.

De resultaten met hondenhaar en harde vloer zijn voor ons gelijk.

Beantwoorden

13 april 2017 om 08:33
joshetei Gebruiker

design award 2013  … dus best al een oude bot … twijfelgeval

Beantwoorden

13 april 2017 om 08:34
powerwoman Gebruiker

ik heb deze ook.al 3 jaar nu.

een SUPER robot! hij scant eerst je hele huis en gaan dan zuigen. zet hem op turbo en jijzelf zal niet beter kunnen zuigen als deze… ik zou zo weer een nieuwe kopen als deze kapot is!

dit is een koopje, want ze zijn nu best wel duur. wij doen er de hele beneden en bovenverdieping mee.we pakken nooit meer een gewone stofzuiger. hij schuift heel voorzichtig stoelen aan de kantine gaat er moeiteloos doorheen

ook deuren maakt hij open en dicht.

wij noemen hem stuittie :-)

Beantwoorden

13 april 2017 om 08:38
powerwoman Gebruiker

ow ja ik zie dat hij normaal 599 kost.

Beantwoorden

13 april 2017 om 09:09
JarlSX Gebruiker

ik zie dat er in maart een nieuwe versie is uitgebracht, de VSR8600RR, specs zijn volgens de site van LG exact hetzelfde

maar de VSR8600RR kost nog minder dan deze aanbieding…

Beantwoorden

13 april 2017 om 09:31
JarlSX Gebruiker

correctie, het is niet exact dezelde, de VSR8600RR doet niet aan schematisch schoonmaken

zit ook geen extra filter en extra borstel bij

Beantwoorden

13 april 2017 om 09:43

Goedemorgen,

Dit klopt helemaal! De VSR8600RR lijkt erg op dit model maar is iets eenvoudiger uitgerust.

“Scheduled cleaning” dus het inprogrammeren om op bepaalde tijden te laten werken ontbreekt, er zitten 2 extra borstels en een extra filter bijgeleverd.

Met vriendelijke groet,

LG

Beantwoorden

13 april 2017 om 09:15
timovd Gebruiker

Wat is het verschil met de VSR8600RR? Deze is bij Wehkamp te koop voor €333.

Beantwoorden

13 april 2017 om 09:44

Goedemorgen,

De VSR8600RR lijkt erg op de VR8601RR maar is iets eenvoudiger uitgerust.

“Scheduled cleaning” dus het inprogrammeren om op bepaalde tijden te laten werken ontbreekt, er zitten 2 extra borstels en een extra filter bijgeleverd.

Met vriendelijke groet,

LG

Beantwoorden

13 april 2017 om 09:17
muadib Gebruiker

Ben benieuwd wat het verschil is met de LG VSR8600RR die voor dezelfde prijs wordt aangeboden.

Beantwoorden

13 april 2017 om 09:45

Goedemorgen,

De VSR8600RR lijkt erg op dit model maar is iets eenvoudiger uitgerust.

Met vriendelijke groet,

LG

Beantwoorden

13 april 2017 om 09:21
joopjuh Gebruiker

Prima apparaat. Kan je zelfs nog kraken en verbinden met je wifi. Zo kan je er een web interface op installeren en meerdere schema’s instellen. Jammer dat iBood altijd van die neppe prijzen noemt. Verkoopprijs tijdens launch en niet actuele prijzen.

Beantwoorden

13 april 2017 om 09:46
Toemke Gebruiker

O ja, laten we hem effe kraken en een web interface installeren en meteen ook meerdere schema’s instellen… zal wel voor iedereen een eitje zijn.

Wat je opmerking over de prijzen betreft: ik vind dit type nergens goedkoper dan 599.. behalve in Italië misschien

Beantwoorden

13 april 2017 om 09:54
RonB Gebruiker

halllo LG expert, wij hebben zo’n ding in huis maar leren? echnie!

in de kamer hebben we een hoogpolig kleed en het stomme ding blijft zich er in vast vreten.

we hebben geprobeerd om de rand van dit kleed af te bakenen zodat de robot stopt en niet op het kleed komt maar onthouden? neuhhhhh

maakt goed schoon maar totaal onhandig

Beantwoorden

13 april 2017 om 10:24
Desjoerd Gebruiker

@expert.

Ik heb een woning met (zoals velen) een beneden, boven en zolder verdieping. Ik wil graag alle etages schoon houden met deze zuiger.  paar vragen;

1. pleurt hij van de trap of herkent hij dit?;)

2. als ik naar mijn werk ga ben ik hem van plan boven te plaatsen, aangezien hier geen laadstation staat zal hij “stil komen te staan”. wat doet dit met zijn geheugen? Weet hij dat dit een andere ruimte is dan de benedenetage of gaat hij op den duur rare dingen doen?

Beantwoorden

13 april 2017 om 10:35

Goedemorgen,

De Hombot heeft een camera aan de onderzijde aan de voorkant zitten. Hiermee herkent de Hombot dieptes en zal stoppen. Er is een hele kleine kans dat de Hombot naar beneden valt en dat is wanneer de Hombot naar achteren rijdt en dan de diepte in kan vallen (aan de achterzijde bevindt zich namelijk geen camera)

In de gebruiksaanwijzing staat dat het laadstation altijd op dezelfde verdieping moet staan. Het laadstation zou je wel heel eenvoudig kunnen verplaatsen. Wanneer de accu leeg raakt kan de Hombot zich opladen en wanneer de Hombot zijn laadstation “zoekt” is dezelfde verdieping wel gewenst.

Met vriendelijke groet,

LG

Beantwoorden

13 april 2017 om 10:32
grifterke Gebruiker

*snap*
Edited by: Bas iBOOD
Prijsvergelijkingen mogen enkel met een directe link naar een geheel identiek product. Zie hieronder de uitleg van de Expert.

Beantwoorden

13 april 2017 om 10:38

Goedemorgen,

Het model wat u hier aangeeft is niet hetzelfde model als wat vandaag bij Ibood in de aanbieding is.

De VSR8600RR lijkt erg op dit model maar is iets eenvoudiger uitgerust.

Met vriendelijke groet,

LG

Beantwoorden

13 april 2017 om 10:56
RonB Gebruiker

@expert

graag een antwoord op het leergedrag van dit masjien, zie mijn post boven.

is dit een speciale modus die geactiveerd moet worden?

kan dit geheugen worden gewist?

het gebruik op verschillende verdiepingen lijkt me qua leren sowieso niet te werken

Beantwoorden

13 april 2017 om 12:15

Goedemiddag,

Ik begreep uw vraag maar moest het even e.e.a. nakijken.

- De MySpace modus kan herhaald worden met de Repeat functie, dan blijft de stofzuiger wel steeds deze MySpcae herhalen wanneer de stofzuiger wprdt ingeschakeld (staat in de gebruiksaanwijzing omschreven hoe dit geactiveerd kan worden)

Het leerproces is na 6 tot 9 keer gebruik voltooid. Belangrijk is wel dat er altijd vanaf het laadstation wordt gestart. Iedere keer als de stofzuiger op een andere plek gaat starten is het “leerproces” onderbroken en start deze leerfunctie weer opnieuw.

Het totale geheugen van de robotstofzuiger kan ook woden gewist.

Hierbij een uitleg hoe dat kan worden gedaan:

Zet de Hombot aan (Power schakelaar aan de zijkant).

Druk op de “start / stop” knop om de hombot te starten.

Als het opstarten klaar is (je ziet een tijd op het scherm verschijnen) … druk je op de “Turbo” en de “Home” knoppen en houdt deze ingedrukt tot alle lampjes op het display branden.

Laat de “Turbo” en “Home” knoppen los en druk op de “start / stop” knop.

Wacht tot alle indicatoren (lampjes op het display) uit zijn en druk dan opnieuw op de “start / stop” knop, dit zet opnieuw een herstart in gang.

Nu krijg je een verjaardags lied horen …. dit betekent dat de factory reset succesvol is uitgevoerd. (Geen data meer in de Hombot)

Mocht u nog vragen hebben dan horen wij het graag.

Met vriendelijke groet,

LG

Beantwoorden

13 april 2017 om 11:01
KarolDV Gebruiker

@product expert,

Online zeggen ze dat dit toestel kan dweilen, hoe moet ik dit in de praktijk begrijpen/bekijken?

Hoe kan ik in Belgie aan reserve onderdelenn komen zoals borsteltjes of een nieuwe dweilmop

Mvg,
Karol

Beantwoorden

13 april 2017 om 12:17

Goedemiddag,

Deze robotstofzuiger heeft NIET de mophouder als accesoires bijgeleverd zitten.

De Mop functie houdt in dat er een (vezel)doekje in de mophouder kan worden geplaatst die de vloer na-wrijft.

Onderdelen zijn via verschillende onderdelen winkels te verkrijgen.

Met vriendelijke groet,

LG

Beantwoorden

13 april 2017 om 13:35
KarolDV Gebruiker

Wat een vreemd gedoe, hij kan de mophouder hebben maar hij zit er niet bij…

Ik vind trouwens nergens online waar ik deze kan kopen. Enige hulp zou nuttig zijn want die mophouder zou de reden zijn van kopen of niet…

Beantwoorden

13 april 2017 om 11:10
RonB Gebruiker

@expert

is het leergedrag een speciale modus die geactiveerd moet worden?

kan dit geheugen worden gewist?

werkt dat ook op verschillende verdiepingen?

Beantwoorden

13 april 2017 om 11:16
BlackScorpion85 Gebruiker

@Product-expert:

Momenteel heb ik een goedkope robot van de Aldi. Deze heeft ook diepte detectie, waardoor hij niet vooruit van de trap kan kukelen, echter gaat hij schuin, en dus eerst met een wiel over de rand dan detecteert hij dit te laat en blijft hij in het gunstigste geval vast, met een wiel in de afgrond bungelen. Hoe werkt dat bij de Hombot?

Tevens heeft die van de Aldi het talent om op onze vloerbedekking op het minste of geringste vast te lopen en onderneemt dan geen pogingen om zichzelf los te krijgen, door bijvoorbeeld achteruit te rijden. Is de Hombot hier slimmer in? Detecteert de Hombot een steeds lager wordende kast (dus eerst past hij eronder, maar verder naar achteren wordt het te laag (wig-vorm)), of rijdt hij zich klem?

Beantwoorden

13 april 2017 om 12:21

Goedemiddag,

De Hombot heeft een camera aan de onderzijde aan de voorkant zitten. Hiermee herkent de Hombot dieptes en zal stoppen. Er is een hele kleine kans dat de Hombot naar beneden valt en dat is wanneer de Hombot naar achteren rijdt en dan de diepte in kan vallen (aan de achterzijde bevindt zich namelijk geen camera)

Deze Hombots lopen eigenlijk niet meer vast, de Hombot gaat precies tegenover gedraaid rijden om zich los te draaien op het moment dat de machine vast staat of een borstel vast zou zitten.

Met vriendelijke groet,

LG

Beantwoorden

13 april 2017 om 16:32
Leoniek79 Gebruiker

Ik heb ‘n LG VR64702LVMT, tot afgelopen jaar sowieso nog gewoon te koop bij wehkamp, maar die rijdt zich dus continu vast. Waarom heeft LG dat nooit vermeld/verkoop gestopt als dat het verbeterpunt met het nieuwe model is? Nu heb ik een robotstofzuiger die zich eigenlijk steeds vastrijdt, dan werkt ‘t niet bepaald. Het stukje wat ‘ie stofzuigt voordat ‘ie zich vastrijdt is schoon, maar de rest niet. Redelijk dure miskoop, zeker als ik nu lees dat dat het verbeterpunt is bij dit nieuwe model, dan wist LG dus van dat probleem, maar zijn ze ze toch blijven verkopen. Prima apparaat als je ‘n ruimte zonder drempels en ‘n zeer minimalistische inrichting (lees geen en suite kamer, buisframestoelen of tafels etc met poten/bodemplaten op de vloer) hebt, maar niet voor een standaard woonkamer. Die vermelding erbij was wel zo eerlijk geweest.

Beantwoorden

13 april 2017 om 12:10
Globetrotter1 Gebruiker

Het enige voordeel van deze LG robot is dat je niet thuis hoeft te zijn als de robot aan het stofzuigen is, en het nadeel is dat hij de vloer niet kan reinigen want daar heb je een soppie voor nodig. Ik weet niet hoelang deze robot bezig is om een vloeroppervlakte van 80 vierkante mtr. te stofzuigen (verschillende ruimtes), maar weet wel dat zelf stofzuigen grondiger gebeurt, en daarna zelf reinigen sneller is dan de LG robot. Dus voor mij geen robot.

Beantwoorden

13 april 2017 om 12:29

Goedemiddag,

U heeft gelijk, als u zelf stofzuigt is dat grondiger, u kunt ook op kleine plekjes komen waar de robotstofzuiger niet bijkomt.

Thuis stofzuigen wij nog slechts 1X in de week met een normale stofzuiger, terwijl mijn vloer iedere dag schoon is en wij 2 honden hebben.

De robotstofzuiger staat geprogrammeerd en doet ieder dag de vloer stofzuigen en als wij thuis komen ziet de vloer er keurig uit.

Dus het is ook een stuk gemak en plezier van altijd een schone vloer.

Met vriendelijke groet,

LG

Beantwoorden

13 april 2017 om 15:05
Globetrotter1 Gebruiker

Met elke dag stofzuigen met de robot is het stof en hondenharen wel weg, maar is de vloer nog steeds vuil om de simpele reden dat de robot niet kan reinigen. Vlekken of ander vuil wat vastzit blijft gewoon op de vloer achter, dus na een dag werken en de robot zijn ronde heeft gedaan, dan kom je thuis  en is de vloer nog steeds niet schoon zoals u stelt. Ja het stof en de hondenharen zijn verwijderd maar de rest niet, het is maar net wat je schoon vind.

Beantwoorden

13 april 2017 om 16:33
Leoniek79 Gebruiker

Maar dat doet een gewone stofzuiger toch ook niet?

Beantwoorden

13 april 2017 om 12:16
GebruikerMo Gebruiker

Hoe zit het met de zuigkracht ? lees dat het 6 Watt is, in hoeverre is dit voldoende om de vloer goed te zuigen

Beantwoorden

13 april 2017 om 12:24

Goedemiddag,

Een robotstofzuiger heeft naast de zuigkracht ook heel veel profijt van de borstels. De buitenste borstels vegen het naar de binnenzijde toe en de borstel in het midden veegt het de stofzuiger in.

De zuigkracht van deze Hombots wordt door als prima ervaren.

Met vriendelijke groet,

LG

Beantwoorden

13 april 2017 om 13:52
joshetei Gebruiker

op de foto’s staat ROBOKING… is dit de aziatische versie van de hombot die we kunnen kopen?

Beantwoorden

13 april 2017 om 14:06
KarolDV Gebruiker

Super opmerking, ik had dit nog niet eens gezien…

Beantwoorden

13 april 2017 om 13:56
jonathanc Gebruiker

Goedemiddag,

Ik kan nergens vinden wanneer dit model voor het eerst op de markt is gebracht.
Is het een ouder model of is deze nog vrij nieuw.

Beantwoorden

13 april 2017 om 14:29

Goedemiddag,

Dit is een redelijk nieuw model, ik denk dat dit model December 2016 / januari 2017 op de Nederlandse markt is verschenen.

De voorgaande serie was de VR64…

Deze staat veelal goed beoordeeld en heft diversen Best Reviewed awards gekregen.

Deze nieuwe lijn heeft een verbeterde software en inverter motor met 10 jaar motor garantie.

Met vriendelijke groet,

LG

Beantwoorden

13 april 2017 om 14:03
KarolDV Gebruiker

@Expert,

Wat een vreemd gedoe, hij kan de mophouder hebben maar hij zit er niet bij…

Ik vind trouwens nergens online waar ik deze kan kopen. Enige hulp zou nuttig zijn want die mophouder zou de reden zijn van kopen of niet…

Beantwoorden

13 april 2017 om 14:47

Goedemiddag,

Het onderdeel nummer van deze accesoire is

Volgens mijn gegevens kunt u LG onderdelen o.a. bij Servilux bestellen.

Met vriendelijke groet,

LG

Beantwoorden

13 april 2017 om 14:47
momomx3v6 Gebruiker

https://www.partsnl.nl/a/lg-houder-agb73332601-hombot-hombot-30-66305020

Volgens mij is de basis body hetzelfde als de hombot 3

Beantwoorden

13 april 2017 om 14:48

Ik zie dat het onderdeel nummer is weggevallen…..

Nieuwe poging : AGB73332601

Beantwoorden

13 april 2017 om 14:50

Goedemiddag,

Dit onderdeel is inderdaad hetzelfde onderdeel als wat voor de VR8601RR kan worden gebruikt.

Met vriendelijke groet,

LG

Beantwoorden

13 april 2017 om 15:06
JPS2 Gebruiker

Waarom zou ik die mophouder erbij kopen? In welke situaties heb ik daar wat aan?

Welke andere accessoires zijn nog verkrijgbaar en nodig/interessant?

Beantwoorden

13 april 2017 om 18:00

Goedemiddag,

U hoeft geen extra accesoires aan te schaffen, de Hombot wordt compleet geleverd en kan zo gebruikt worden.

Alleen als u een toevoeging ziet in de MOP functie, dan zou dit als accesoire aangeschaft kunnen worden.

Met vriendelijke groet,

LG

Beantwoorden

13 april 2017 om 18:43
JPS2 Gebruiker

tja ik snap dat ik ook zonder kan. Maar nogmaals mijn vraag: in welke situaties is die mopfunctie nuttig?

Beantwoorden

13 april 2017 om 15:53
Pedivea Gebruiker

Beste @LG-Expert,

heeft de motor koolstofborstels of gaat het om een borstelloos model (wat de lange garantie wel zou verantwoorden)?

Verder vraag ik mij af hoeveel onderhoud (bakje legen, filter vervangen e.d.) ik mag verwachten.

Met vriendelijke groet,

Hugo

Beantwoorden

13 april 2017 om 18:10

Goedemiddag Hugo,

De motor die in deze Hombot zit is inderdaad een koolborstelloze motor.

Het onderhoud valt echt wel mee. Ik zou u adviseren om iedere keer nadat de Hombot zijn werk heft gedaan het bakje te legen en het filter schoon te kloppen.

Dan gaat u heel veel plezier van deze Hombot beleven.

Met vriendelijke groet,

LG

Beantwoorden

13 april 2017 om 16:43
jimBBQ Gebruiker

Beste @LG-Expert,

bij mijn woning heb ik een trap die naar beneden loopt zonder opstaand randje of hek (waar de robot dus gemakkelijk vanaf kan vallen).

welke acties kan ik het beste ondernemen om te voorkomen dat hij naar beneden valt, en als dit gebeurd valt dit dan onder de garantie?

ik had vernomen dat er voor een camera in zit om dit te voorkomen, maar dat dit niet helemaal foutloos werkt.

Groet,

Jim

Beantwoorden

13 april 2017 om 18:16

Goedemiddag Jim,

Er zit inderdaad een camera aan de voorzijde. Ook staat in de gebruiksaanwijzing dat het laadstation op dezelfde verdieping moet staan als waar de Hombot bezig is.

Het enige gevaar is als de Hombot achteruit rijdt dat deze naar beneden zou kunnen vallen. Het is niet uitgesloten dat zoiets zou kunnen gebeuren maar in praktijk gebeurt dit zelden.

Hier zit geen fabrieks garantie op.

Met vriendelijke groet,

LG

Beantwoorden

13 april 2017 om 18:41
Shoveling Gebruiker

Ik heb de VR64701LVMP Hom-Bot Pet Care al bijna een jaar. Dagelijks, op een moment dat we meestal niet thuis zijn (en dus normaliter ook niet zou stofzuigen), wordt de vloer netjes door de hombot gestofzuigd.

Het gaat wel eens mis, maar dat is niet echt schokkend. Het pedaal van onze pedaalemmer van de keuken zit precies op de hoogte van het aan/uitknopje op de hombot, dus de hombot drukt zichzelf wel eens uit.

Ook hebben we 1 kastje op lage pootjes. Daar kan ie niet onderdoor. Soms zit dit kastje in de dode hoek van de hombot en daar hangt ie wel eens op.

De hombot heeft inderdaad een zelflerend systeem, maar eens in de zoveel tijd is ie zn geheugen kwijt (alsof ie zich reset) en moet ie opnieuw leren. Niet het eind van de wereld.

Onderhoud is wel belangrijk. Het opvangbakje is maar klein en het is verstandig dit bakje dagelijks te legen. Het is overigens bizar hoeveel vuil er dagelijks wordt opgezogen. Langere haren draaien zich nog wel eens vast om de borstel. Het is verstandig om de borstel regelmatig te controleren en zo nodig schoon te maken.

Wij durven de hombot niet boven te gebruiken, zonder de trap af te bakenen. Ik acht de kans groot dat de hombot dan de trap af stort. We hebben daarom voor boven een latje op maat gemaakt, die we vast kunnen zetten, zodat de hombot veilig boven kan stofzuigen.

We hebben geen drempels in huis, maar als de achterdeur openstaat, wil de hombot naar buiten en kruipt dan, met wat moeite, over de drempel heen.

Onze vloer is een laminaatvloer, met daarop een hoogpolig kleed. Ook hebben we een deurmat in een metalen frame. De hombot heeft daar geen moeite mee. Het geluid is wel beduidend anders op de verschillende ondergronden.

Uiteraard is het geen vervanger voor een gewone stofzuiger. De hombot kan de bank niet stofzuiger tenslotte. Maar voorheen stofzuigden we 2x per week en nu gaat er iedere da

Beantwoorden

13 april 2017 om 18:42
Shoveling Gebruiker

G een stofuiger door het huis. Toch een stuk schoner.

Beantwoorden

25 juli 2017 om 14:38
Flevoman Gebruiker

Review gepost op Kieskeurig.nl

j. Stuut

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.