18 april 2017 om 00:00
iBOOD

Bosch EcoSilence Koolborstelloze Wasmachine met Bijvulfunctie | 7 kg

Product expert aanwezig

Bosch 7 kg EcoSilence Wasmachine

Deze bijzonder zuinige (10% zuiniger dan de zuinigste energieklasse) wordt door 31 gebruikers gereviewd op Kieskeurig en krijgt gemiddeld een 8,4!

Specificaties

Merk: Bosch
Type: WAN282M2NL
Garantie: 2 jaar via iBOOD, 10 jaar garantie op de motor via Bosch

• Later wasgoed toevoegen mogelijk
  • Bijzonder stil (53dB/74dB)
  • Duurzaam en zuinig

EcoSilence Drive: Extreem stil, duurzaam en zuinig wassen dankzij de koolborstelloze motor, inclusief 10 jaar motorgarantie
VarioPerfect: Verkort de wastijd met 65% of wast 50% zuiniger dankzij slimme programma-opties.
ActiveWater: Stemt het watergebruik af op de hoeveelheid wasgoed en bespaart zo water en kosten én is beter voor het milieu.
Eenvoudige bediening met LED-display en handige draaiknop

Algemeen:
Vulgewicht: 1 - 7 kg
Energieklasse: A+++-10% (-10% zuiniger dan energieklasse A+++)
Max. Restvocht: 53 %
Centrifuge droogklasse: B

Comfort / Zekerheid:
Groot display voor programmaverloop, temperatuur, centrifugetoerental, resterende tijdsweergave, 24 u eindtijd vertraging en beladingscapaciteit.
EcoSilence Drive: de meest energiezuinige en stille motortechnologie
AquaStop waterbeveiliging: de meest betrouwbare waterbeveiliging met levenslange garantie
VarioPerfect: tijd- of energiebesparing bij maximaal wasresultaat
Speciale programma's: Kreukherstellend, Donker wasgoed, Overhemden, Sport, Snel+mix, Allergie+, Extra snel 30'/15', Dekbed, Night wash (Extra stil), Trommel reiniging met geheugenfunctie, Spoelen/Centrifugeren/Pompen, Wol/Handwas, Fijn/Zijde
AntiVibration Design: meer stabiliteit en stilte
Speciaal Trommelreinigingsprogramma
Bijvulfunctie: voeg wasgoed toe tijdens het wasprogramma
Indicatie overdosering wasmiddel
Schuimherkenning: detecteert overdosering
Waterniveau-automaat
Kinderbeveiliging op de deur
TouchControl toetsen incl. LED indicatie: Voorwas, Eindtijdkeuze, Temperatuurkeuze, Start/Bijvullen,
VarioPerfect: Eco/Speed, Extra water, Toerentalkeuze/Spoelstop
Signaal bij einde van het programma
Comfortabele deurvergrendeling: eenvoudig te openen en te sluiten
Volledig elektronisch en sensorgestuurd
Elektronisch onbalans-controlesysteem
3D Aquanoom-systeem
Bodemplaat voor extra bescherming en geluidsisolatie

Technische Informatie:
-10% zuiniger (157kWh/jaar) dan de standaard waarde (174 kWh/jaar) van Energieklasse A+++ in 7 kg volgens de EU-richtlijnen 1061/2010
Energieverbruik 157 kWh per jaar, gebaseerd op 220 standaard katoenwasprogramma's volgens norm energielabel
Waterverbruik 9020 liter per jaar, gebaseerd op 220 standaard katoenwasprogramma's volgens norm energielabel
Geluidsniveau wassen : 53 dB(A)
Geluidsniveau centrifugeren: 74 dB(A)
Volume van trommel: 55 l
Onderbouwbaar onder 85cm nishoogte
Afmetingen (hxbxd): 84,8 cm x 59,8 cm x 55,0 cm
30 cm vulopening Wit met 180° te openen deur

Product expert aanwezig

Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar Gedurende de dag op het forum om je vragen te beantwoorden.

De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @Bosch-Expert

Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.

Niet vergeten — tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord.
Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.

18 april 2017 om 00:50
amiganut Gebruiker

Is er bij een product als dit ook een mogelijkheid om het aflever moment zelf te kiezen?

Beantwoorden

18 april 2017 om 00:57
Moderator Paul Moderator

Hallo amiganut,

Dat is zeker mogelijk. Op de verwachte verzenddatum 25 april worden de apparaten door iBOOD overhandigd aan de transportdienst XXL Care / Van Spreuwel Transport. Deze transportdienst neemt vervolgens contact op met de klanten om binnen een periode van maximaal 2 weken een bezorgafspraak in te plannen. 
http://www.ibood.com/nl/nl/pages/bezorgvoorwaarden-witgoed-xxlcare/

Vriendelijke groet, Paul

Beantwoorden

18 april 2017 om 02:26
fem Gebruiker

Nieuw? of gereviseerd? outlet gereviseerd kost het 369 namelijk

Beantwoorden

18 april 2017 om 02:33
Rwinio Gebruiker

Nieuw, anders geven ze er geen 2 jaar garantie op en staat er duidelijk vermeld dat het om een refurbished product gaat.

Beantwoorden

18 april 2017 om 02:47
Moderator Paul Moderator

Volledig nieuw.

Beantwoorden

18 april 2017 om 05:32
MartijnHo Gebruiker

Plaatsen en installatie ook op zolder?

Beantwoorden

18 april 2017 om 09:03
Moderator Bas iBOOD Moderator

Over het algemeen wel. Er zijn echter wat uitzonderingen. Alle voorwaarden vind je hier.

Beantwoorden

18 april 2017 om 10:44
ZiNNED80 Gebruiker

Begrijp ik uit die voorwaarden goed dat ik mijn oude wasmachine eerst zelf vanaf zolder naar beneden moet sjouwen voordat deze meegenomen wordt?

Beantwoorden

18 april 2017 om 10:50

Dat is correct. Deze dient klaar te staan achter de eerste eigen afsluitbare deur.

Beantwoorden

18 april 2017 om 06:34
svenmoeyersons Gebruiker

Beste. Als er nu iets mankeert aan het toestel of het is stuk wat moet je dan doen??

Beantwoorden

18 april 2017 om 09:03

Dan kun je via “Mijn iBOOD” een serviceverzoek aanmaken, waarna je per mail alle verdere instructies zult ontvangen!

Beantwoorden

18 april 2017 om 06:43
Gaiter Gebruiker

Kan ik mijn huidige wasmachine aan de transporteur meegeven om af te voeren?

Beantwoorden

18 april 2017 om 07:32
MartijnHo Gebruiker

Ja dat kan als die ontkoppeld en droog is

Beantwoorden

18 april 2017 om 09:04

Martijn heeft hierin helemaal gelijk. Alle verdere informatie en voorwaarden hierover vind je hier.

Beantwoorden

18 april 2017 om 08:05
r.horst Gebruiker

Wat voor levering is het? Achter de deur of inclusief plaatsing?

Beantwoorden

18 april 2017 om 09:05

Het is inclusief plaatsing, alle informatie hierover vind je hier.

Beantwoorden

18 april 2017 om 09:33
wikje44 Gebruiker

Bas wil je aub even naar mijn onderste vraag kijken. Ik krijg of 26 of 28 e de sleutel van mijn huis

Beantwoorden

18 april 2017 om 09:39

Dat heb ik gedaan :-)

Beantwoorden

18 april 2017 om 08:32
wikje44 Gebruiker

@Bosch- expert. Wat moet ik mij voorstellen bij restvocht na centrifugeren 53%. Dat lijkt mij erg veel. Hier staat ern B voor. Waarom geen A ?

Beantwoorden

18 april 2017 om 09:13
Official Product Expert Bosch-Expert Official Product Expert

Het toerental van deze wasmachine is 1400 toeren. Dit is standaard voor machines in deze prijsklasse. Duurdere machines zijn soms voorzien van een optie om op 1600 toeren te centrifugeren. De was komt er dan droger uit (label A).

Het centrifugeren op 1600 toeren is alleen aan te bevelen voor wasgoed dat hier goed tegen kan (zoals bijvoorbeeld handdoeken) Kwetsbaarder wasgoed zoals overhemden en synthetische materialen kunnen beter op bijvoorbeeld 800 toeren gecentrifugeerd worden.

Beantwoorden

18 april 2017 om 09:27
wikje44 Gebruiker

Dank u wel

Beantwoorden

18 april 2017 om 08:45
jimmyvoskuil Gebruiker

Beste Expert,

Wat is de toerental van de wasmachine? 1400 of 1600?

Beantwoorden

18 april 2017 om 08:50
wikje44 Gebruiker

1400 toeren , opgezocht op internet

Beantwoorden

18 april 2017 om 10:30
tim99 Gebruiker

Heb zelf een Bosch die 8 kg kan wassen en op 1600 toeren kan centrifugeren. Was helaas vele malen duurder dan deze iBood.

Die 1600 heb ik nog nooit gebruikt en is in mijn opinie ook onzin. Standaard staat 1400 ingesteld en die zet ik hooguit omlaag naar 1200 of 1000, afhankelijk van het wasgoed. 1400 maakt de was al zodanig droog dat de wasdroger de boel in nog geen half uur kastdroog krijgt.

Beantwoorden

18 april 2017 om 09:10
wikje44 Gebruiker

@ibood. Deze machine was er een paar week gekeden toch ook? Hoop dat de expert snel een reactie geedt ik. Ket over een uur weg en kan hem nders niet meer bestellen

Beantwoorden

18 april 2017 om 09:25

Beste Wikje44,

Dit was een ander model (serie 6) Deze prachtige aanbieding is een wasmachine uit de serie 4.

Beantwoorden

18 april 2017 om 09:26
wikje44 Gebruiker

@ ibood. Verzenddatum 25 april. Ik krijg de sleutel van mn nieuwe woning denk ik pas op 27 april. Gaat dit een probleem worden? De vorige keer was het een vervoersbedrijf die leverde. Daar kon ik mee overleggen.  Nu verstuurt i bood de machines zelf??

Beantwoorden

18 april 2017 om 09:39

De machine wordt binnen 2 weken geleverd, geteld vanaf 25 april. Hij kan dus ook nog geleverd worden na 27 april.

Alle informatie hierover kun je hierrr terugvinden.

Beantwoorden

18 april 2017 om 09:55
wikje44 Gebruiker

Dank je Bas.

Jaaaaaaaaaa besteld

Beantwoorden

18 april 2017 om 09:58

Uitstekende keus!

Gefeliciteerd en veel plezier met je nieuwe huis en je nieuwe wasmachine!

Beantwoorden

18 april 2017 om 10:03
kikomaja Gebruiker

Beste, ik zie op andere sites dat er 10 jaar garantie gegeven wordt op de motor. Is dat hier ook?

Beantwoorden

18 april 2017 om 10:13

Zeker, zie de pagina “Specificaties”:

Garantie: 2 jaar via iBOOD, 10 jaar garantie op de motor via Bosch

Beantwoorden

18 april 2017 om 10:06
advies013 Gebruiker

*snap* In mijn optiek gaat het om dezelfde machine of zie ik het verkeerd?

Edited by: Bas iBOOD
Zie hieronder.

Beantwoorden

18 april 2017 om 10:12

Heb je voor ons een directe link naar het aanbod waar je naar verwijst? Dan kunnen we aangeven of dit correct is.

Omdat prijsvergelijkingen enkel met een directe link naar een identiek product mogen, heb ik een deel van je bericht even verwijderd.

Beantwoorden

18 april 2017 om 10:23
advies013 Gebruiker

correctie het was 499,- google had en andere machine voor mij neergezet…

https://www.wasmachinestore.nl/category/209038/bosch-wasmachines.html?55865=63489&sort=price&dir=a&page=1&items=24

nu begin ik er warm voor te lopen :-)

Beantwoorden

18 april 2017 om 10:59
WiCo Gebruiker

OOK daar staat niet dezelfde machine!!!

De enige, die ik kan vinden, is deze

http://www.mediamarkt.nl/nl/product/_bosch-wan282m2nl-1428257.html?channable=e8484.MTQyODI1Nw&rbtc=kie%7Cpf%7C1428257%7C%7Cp%7C%7C

Toch altijd nog € 144,05 duurder (verzenkosten verrekend)

Beantwoorden

18 april 2017 om 11:23
advies013 Gebruiker

besteld!

Beantwoorden

18 april 2017 om 10:29
stefannb Gebruiker

Hoe werkt de 2 jaar garantie. Komt er Bosch monteur aan huis ter reparatie of dient de machine opgestuurd te worden?

Beantwoorden

18 april 2017 om 10:43

Er komt een Bosch monteur bij je langs om hem te repareren.

Beantwoorden

18 april 2017 om 10:50
WiCo Gebruiker

Trouwens: Wat meer vertrouwen in Bosch a.u.b. Deze machine gaat zeer waarschijnlijk meer dan 10 jaar probleemloos mee!

Beantwoorden

18 april 2017 om 11:30
moh_ibn Gebruiker

In welke land wordt deze wasmachine geproduceerd?

Beantwoorden

18 april 2017 om 11:35
WiCo Gebruiker

De Bosch Groep bestaat uit “Robert Bosch GmbH” en ongeveer 440 dochter- en regionale maatschappijen in ongeveer 60 landen.

Kies maar uit!

Beantwoorden

18 april 2017 om 11:58

Er zijn inderdaad diverse plekken in de wereld waar wij onze producten produceren. Echter is de kwaliteit en controle in strakke regie van Duitsland. Ben zelf in diverse fabrieken geweest en als je binnen bent zie je echt geen verschil in werkwijze tussen duitsland, Polen of Spanje. Betreft dit specifieke model weet ik niet exact waar deze is geproduceerd, ik twijfel tussen Polen en Spanje. Maar zoals vermeld, het maakt echt niets uit.

Beantwoorden

18 april 2017 om 11:50
aasgier Gebruiker

Beste product-expert,

Ik krijg de sleutel van mijn huis pas 1 augustus, is het mogelijk om de bezorgdatum tot minimaal 1 augustus uit te stellen?

alvast bedankt!

Beantwoorden

18 april 2017 om 11:51
aasgier Gebruiker

nevermind, ik zie dat dit al gevraagd is door iemand. Helaas, dan zal ik een opstalplaats moeten vinden.

Beantwoorden

18 april 2017 om 12:12
PeeDoemee Gebruiker

Ik wil via creditcard betalen maar krijg de melding dat de betaling geannuleerd is. Is er wat mis in dit proces? Heb mijn bank gebeld en de cc is niet geblokkeerd.

Beantwoorden

18 april 2017 om 12:25

Ik ga mijn collega vragen even te checken of wij aan onze kant van het systeem een oorzaak kunnen achterhalen.

Groeten,
Bas

Beantwoorden

18 april 2017 om 12:24
Bahar42 Gebruiker

Kan ik h’m ook eind mei laten bezorgen? (ik krijg de laatste week van mei pas de sleutels)

Korte programma 30/15, is dat 30graden in 15 min?

Beantwoorden

18 april 2017 om 12:26

Helaas is dat geen mogelijkheid. Vanaf 25 april heb je 2 weken om hem te laten bezorgen. Begin mei is dus wel mogelijk, maar eind mei helaas niet.

Je andere vraag laat ik over aan de Product Expert :-)

Beantwoorden

18 april 2017 om 14:06

Beste Bahar42,

Het korte programma duurt standaard 30 minuten. Maar dit is nog korter te maken door “SPEEDPERFECT” te selecteren. Dit is een slimme knop waarmee je bijna alle wasprogramma’s op een Bosch wasmachine kan versnellen. Het korte programma van 30 minuten veranderd daardoor in een supersnelprogramma van slechts 15 minuten.

Opmerking kort programma: Voor het korte programma dient de kleding niet meer dan licht vervuild te zijn (we kunnen nu eenmaal geen wonderen verrichten!)

Opmerking Speedperfect: Bij de selectie van speedperfect zal de snelheid toenemen maar het verbruik gaat ook circa 40-50% omhoog. Daarnaast is de belading bij selectie speedperfect ongeveer 2/3 van de maximale belading behorende bij het desbetreffende programma. Wil je juist erg zuinig gaan wassen (maar dan gaat hij er langer over doen) dan kan je op bijna elk wasprogramma de ECOPERFECT functie selecteren en maar liefst 50% besparen op je energiekosten.

Beantwoorden

18 april 2017 om 14:25
vblesane Gebruiker

Op hoeveel graden werkt deze korte programma?

Beantwoorden

18 april 2017 om 15:01

20, 30 of 40 graden

Beantwoorden

18 april 2017 om 14:24
vblesane Gebruiker

Vraagje, de trommel is van RVS. Wat voor materiaal is de kuip gemaakt?

Beantwoorden

18 april 2017 om 15:03

Kunststof.

Dit is van vanuit de trommel niet te zien. Deze van hoogwaardige kunststof voorziene kuip is zeer duurzaam en gaat erg lang mee.

Beantwoorden

18 april 2017 om 15:16
SpiNNeNMaN Gebruiker

Ik krijg het wederom niet voor elkaar op mijn telefoon om iets in Nederland te bestellen, hij zegt alleen leverbaar in België.

Kan ik hier een linkje voor krijgen zodat ik het wel kan, wil hem wel graag kopen.

Beantwoorden

18 april 2017 om 15:18

Bestellen in Nederland kan hier: 
http://www.ibood.com/nl/nl/product-specs/23393/58836/bosch-7-kg-ecosilence-wasmachine.html

Uiteraard kun je ook gebruik maken van onze app voor Android of iOS :-)

Beantwoorden

18 april 2017 om 15:20
PetrovB Gebruiker

Eindelijk een artikel waar ik wat aan heb. Besteld…ik dacht nog een couponcode te hebben voor een gratis verzending. Die heb ik vorige week donderdag 12-04 gekregen. Ingevuld..niet meer geldig. Nou, nou!

Beantwoorden

18 april 2017 om 15:45
Moderator Paul Moderator

Hallo Petro,

In die mail staat ook de geldigheidsduur van de code vermeld. Meestal is dat slechts enkele dagen bij zulke uitdeel actie’s. Jammer dat de geldigheid inmiddels verstreken is.

Vriendelijke groet, Paul

Beantwoorden

18 april 2017 om 16:00
Glenn92 Gebruiker

Beste

Kan je hiermee ook deel eco cheques mee betalen ? Of is dat niet mogelijk ?

Beantwoorden

18 april 2017 om 16:20
Moderator Paul Moderator

Betalen met eco cheques is helaas niet mogelijk bij iBOOD.

Beantwoorden

18 april 2017 om 16:29
MRLansink Gebruiker

Zit er ook een programma op waarmee alleen gecentrifugeerd kan worden?

Beantwoorden

18 april 2017 om 16:31
18 april 2017 om 16:39
tgotchi Gebruiker

@Bosch-Expert

Werkt deze wasmachine naar behoren als deze is aangesloten op een 12 mm waterleiding? Hoe kan dit de werking eventueel beïnvloeden?

Beantwoorden

18 april 2017 om 16:51

Beste tgotchi,

Dit is een standaard diameter voor een toilet of wastafelkraan e.d. en is prima geschikt voor een wasmachine watertoevoer.

Beantwoorden

18 april 2017 om 18:07
MoHamdaoui Gebruiker

Hallo ibood,

Even een off topic vraag, kan ik bij bestellingen en serviceverzoek fotos mee verzenden van een vermelding van transportschade? (SO1398377)

gr

Mohamed

Beantwoorden

18 april 2017 om 18:12
Moderator Paul Moderator

Hallo Mohamed,

Er kunnen geen foto’s toegevoegd worden aan een service verzoek. Je kunt het wel sturen naar webcare@ibood.nl, graag met het ticketnummer of bestelnummer in de onderwerp regel en een korte toelichting in het bericht.

Vriendelijke groet, Paul

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.