28 april 2017 om 00:00
iBOOD

Linksys Dual-Band Wifi Router | Ultrasnelle 1.6 GHz CPU

Product expert aanwezig

Linksys Dual-Band Router | 1.6 GHz CPU

Deze Linksys WRT1900ACS biedt snelle verbindingen, goede prestaties en is via OpenWRT aanpasbaar.

Specificaties

Merk: Linksys
Type: Dual-Band Wifi Router | Ultrasnelle 1.6 GHz CPU (WRT1900ACS)
Kleur: zwart / blauw
Garantie: 2 jaar

• Ultrasnelle 1.6 GHz CPU
  • 512 MB RAM, betere prestaties
  • Ontwikkeld voor gebruik met OpenWRT (Linux)

Wifi-technologie: AC1900 dual-band Gigabit, 600+1300 Mbps
Netwerkstandaarden: 802.11b, 802.11a/g, 802.11n en 802.11ac
Wifi-snelheden: AC1900 (N600 + AC1300) 
Wifi-banden: 2,4 GHz en 5 GHz (gelijktijdig te gebruiken) 
Wifi-bereik: Zeer grote huizen 
Aantal poorten: 1 USB 3.0-poort, 1 USB 2.0-poort, 1 eSATA-poort 
Aantal Ethernetpoorten: 1 Gigabit WAN-poort en 4 Gigabit LAN-poorten
Antennes: 4 externe, afneembare dual-band antennes 

Processor: 1,6 GHz dual-core ARM-processor 
Geheugen: 128 MB flashgeheugen, 512 MB DDR3 RAM 
Statuslampjes: Voeding, internet, 2,4 GHz, 5 GHz, LAN 1-4 (10/100 Mbps of 1 Gbps), USB 3.0, USB 2.0, eSATA, Wifi Protected Setup
Draadloze encryptie: 64/128-bits WEP, WPA2 Personal, WPA2 Enterprise 
VPN-ondersteuning: PPTP Pass-Through 
Werkingsmodi: Draadloze router, Accesspoint, Bedrade bridge en Draadloze bridge
Ondersteunde bestandssystemen voor opslag: FAT, NTFS en HFS+

Eenvoudige installatie: Installatie via de browser, Installatie via Linksys Smart Wifi
Ondersteunde besturingssystemen: MacOS (10.X of hoger), Windows 7, Windows 8.1, Windows 10 
Minimale systeemvereisten: Internet Explorer 8, Safari 5, Firefox 8 of Google Chrome
Beveiligingsfuncties: WPA/WPA2 en 128-bits AES Link-versleuteling
Conform regelgeving: FCC klasse B 

Overige certificeringen: DLNA-gecertificeerd, Wifi Alliance en WPS-installatie
Voeding: Ingang: 100 - 240 V ~ 50 - 60 Hz; Uitgang: 12 V / 2,5 A 
Afmetingen: 121 (L) x 75 (B) x 26 (H) mm 
Gewicht: 722,2 gram

Product expert aanwezig

Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar Gedurende de dag op het forum om je vragen te beantwoorden.

De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @Linksys-Expert

Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.

Niet vergeten — tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord.
Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.

28 april 2017 om 00:38
mrbasm Gebruiker

Er is een fout opgetreden. Probeer het opnieuw door de pagina te refreshen

weet je Ibood doe hier iets aan ik wordt hier doodziek van !

Beantwoorden

28 april 2017 om 01:09
Moderator Paul Moderator

Beste mrbasm,

Het probleem dat speelde met betalingen is gisteren opgelost en zou niet meer voor moeten komen. Jouw melding is ook iets anders dan de recente meldingen. In welke situatie (browser/platform, betaalmethode) krijg je deze melding?
Wellicht helpen de volgende suggesties:
- cookies & cache opschonen 
- uitloggen & opnieuw inloggen
- andere browser gebruiken
- ander device gebruiken 
- ad blocker uitschakelen

Vriendelijke groet, Paul

Beantwoorden

28 april 2017 om 10:25
jimmydg Gebruiker

*snap*

Edited by: Bas iBOOD
Ik ga mijn collega vragen dit voor je uit te zoeken. Omdat dit gaat over een ander product dan hier aangeboden, heb ik je bericht even weggehaald, zodat we hier on-topic kunnen blijven.

Beantwoorden

28 april 2017 om 00:45
gio_vanni Gebruiker

Wat is het verschil tussen deze en een mimo router?

Beantwoorden

28 april 2017 om 10:12
Official Product Expert Linksys-Expert Official Product Expert

Deze is wel een MIMO router. Hij heeft een 3×3 MIMO configuratie, wat betekent dat hij t/m 3 antennas kan gebruiken om met één client te communiceren (als de client ook wel 3×3 is).

Het is weliswaar geen MU-MIMO product (MU-MIMO routers kunnen op hetzelfde moment via afzonderlijke antennas met meerdere clients communiceren, wat de prestatie ten goede komt in drukke netwerken).

Beantwoorden

28 april 2017 om 01:55
burgkop Gebruiker

@Linksys-Expert

momenteel een 9 jaar oude Sitecom WL 575 (312) router in gebruik. Wil wel een modernere in de hoop dat draadloze apparatuur verbinden wat makkelijker gaat. Maar nu heb ik begrepen dat de huidige routers een lager vermogen  dan de oudere. dan vraag ik mij af of ik dan geen problemen krijg met de buitencamera’s die draadloos wel goed werken op het moment. (verste 20m. afstand) Heb geen zin om gelijk met een Repeater of Powerline aan de slag te moeten, ik heb ze wel, maar gaf in mijn geen betere ontvangst dan zonder. Dan liever zonder die extra rommel.

5 GHz gebruik ik niet.

Ik neem aan dat deze Linksys een volledig NL. menu heeft, anders valt hij gelijk af.

Zitten de antennes geschroefd of geklikt? Ik wil afneembare met RP-SMA aansluiting, dan kun je wat experimenteren. Zal bij mij wat lastig zijn, want router moet hangen, de huidige hangt wat weggedrukt in een kast, geen beton in de buurt (draadloos naar buiten via stenen spouwmuur)  en doet het verder goed met zijn eigen 2 niet afneembare antennes van 10 cm.. In vrije ruimte staan zou handiger zijn, maar dan moeten er ook kabels mee en dat is knap storend in een klein huisje.

Ik zou hem uiteraard gewoon kunnen bestellen en als het niet bevalt terug sturen, maar wat heb je aan al dat gedoe als het niet nodig is. Een techneut als u kan mij misschien zo meedelen of dit voor mij een goede keus zou zijn. Ik snap dat het altijd van de situatie af hangt.

Beantwoorden

28 april 2017 om 04:11
Cs-Freak Gebruiker

Hier de complete review en al je vragen worden beantwoord.

En de prijs is erg netjes ;)

Beantwoorden

28 april 2017 om 06:05
Pcamps Gebruiker

Zijn dit nieuwe routers en een instelbaar menu op de Nederlandse taal?

Beantwoorden

28 april 2017 om 10:13

Ja, ze zijn nieuw, en hebben nederlandstalige menu, instructies enzovoort

Beantwoorden

28 april 2017 om 06:18
Vidra Gebruiker

@Linksys-expert De laatste tijd is Linksys vaak in het nieuws over gevonden lekken in de firmware van de routers, wat de router kwetsbaar maakt voor hackers. Waarom is de koop van de router die vandaag wordt aangeboden, toch een aanrader?

Beantwoorden

28 april 2017 om 12:48

Wij werken aan firmwareupdates voor alle betroffen routermodellen (inclusief de model die hier aangeboden wordt). Waneer men ondertussen de gastnetwerk uitzet en de router administratie wachtwoord verandert zodat het niet op de standardwaarde staat (wat sowieso aan te raden is, en door onze installatiesoftware aanbevolen wordt), dan zal dat de risiko sterk verminderen. Voor meer informatie zie: http://www.linksys.com/us/support-article?articleNum=246427

Veiligheid is iets wat wij als fabricant zeer serieus nemen. Een router of andere computer/softwareproduct die 100% veilig is en geen kwetsbarheden heeft bestaat gewoon niet. Iedere fabricant worstelt met dit probleem; met onze concurrenten gebeurt het ook dat problemen gevonden en gepubliceerd worden. Netgear bijvoorbeeld had in Januari eentje die nog meer routermodellen betrof dan de recent gepubliceerde geval voor Linksys

Het belangrijke is vooral hoe de fabricant op zulke problemen reageert als ze gevonden worden. Degenen die in dit geval de problemen hebben uitgevonden schreven zelf: “We would like to emphasize that Linksys has been exemplary in handling the disclosure and we are happy to say they are taking security very seriously.” http://blog.ioactive.com/2017/04/linksys-smart-wi-fi-vulnerabilities.html

Beantwoorden

28 april 2017 om 07:20
Chinmayghegde Gebruiker

Is it wrt1900acs v1 or wrt1900acs v2

Beantwoorden

28 april 2017 om 08:34
rumble101 Gebruiker

Maakt in weze weinig verschil uit: hardware en software zijn identiek.

Antwoord van Linksys met verschillen V1 & V2 ([url=https://community.linksys.com/t5/Wireless-Routers/WRT1900ACS-V1-vs-V2-hardware-changes/td-p/1047601]bron[/url]

There are no changes to Setup, UI, or Hardware between the two versions. The only difference in the version 2 is where the Wi-Fi driver looks for the wireless power tables – meaning the v1 and v2 have the power tables in 2 different locations. You will still be able to make changes using Open Source firmware, with the WRT series solely. With regard to the FCC change, it just prevents users from modifying routers to operate outside of their licensed radio frequency parameters. Also be informed that the firmware for WRT1900ACS v1 is not compatible with WRT1900ACS v2 or vice versa. If you will load the wrong firmware, your device might experience connectivity issues.

Beantwoorden

28 april 2017 om 07:57
kamei10 Gebruiker

Ik heb deze router ongeveer een jaar in dienst en zeer tevreden van, enkel het wifi bereik is echt minimaal. Ik heb de V2

Beantwoorden

28 april 2017 om 16:52
burgkop Gebruiker

Daar was ik al bang voor: oude routers hebben meer vermogen dan de nieuwere, zal wel weer Europees (Brussel) geregeld zijn.

Die ervaring had ik ook met 2 nieuwe routers op proef, mijn oude had beter bereik.

Beantwoorden

28 april 2017 om 19:23
Mathijs67 Gebruiker

Je kan toch instellen dat je in Brazilïe zit?
Daar is het hoogste vermogen toegestaan van alle landen die in het lijstje voorkomen, dus pak je net een paar dbm meer.

Beantwoorden

28 april 2017 om 19:52
burgkop Gebruiker

Oh, en werkt dat echt?  dat is leuk om te weten.

Beantwoorden

28 april 2017 om 08:17
Dubbeleb Gebruiker

Zit hier een vpn client op?

Beantwoorden

28 april 2017 om 10:23

openVPN server zit erop, maar geen client.

Het is dus wel mogelijk om de router als VPN server in te stellen zodat je van buitenaf ermee kunt verbinden (via een beveiligde tunnel) om bijvoorbeeld toegang tot bestanden en computers binnen je thuisnetwerk te hebben, of vanuit het buitenland webpaginas or content te kunnen oproepen die buiten je thuisland geblokkeerd zijn.

Maar de router instellen als VPN client, zodat de router zelf een VPN tunnel naar een server elders opbouwt, is niet mogelijk.

Beantwoorden

28 april 2017 om 08:28
dhelios Gebruiker

@Linksys-Expert is het probleem met spontaan wegvallende WiFi signalen opgelost?

Beantwoorden

28 april 2017 om 10:28

beste dhelios, het door u beschreven probleem is niet bekend met de WRT1900ACS

Beantwoorden

28 april 2017 om 08:38
tjo Gebruiker

Beste, op mijn smartphone met windows Mobile10 en dus Edgebrowser kan ik nog steeds de Ibood site niet bekijken, de lettertypen lopen door de afbeeldingen, enz… kunnen jullie daaraan iets doen.

Beantwoorden

28 april 2017 om 08:45
rikelectriek Gebruiker

Ik gebruik ook Windows 10 Mobile met Edge browser op mijn smartphone echter zonder ook maar een probleem.

Beantwoorden

28 april 2017 om 09:21
ajee Gebruiker

@Linksys-Expert

In reviews lees ik dat er 2 soorten antennes zijn voor dit type. Wordt de router geleverd met de high-gain antennes?

Beantwoorden

28 april 2017 om 09:45
darkman_fx Gebruiker

Deze moet je apart kopen en kosten ongeveer 90 a 100 €

Beantwoorden

28 april 2017 om 09:22
JanSlag Gebruiker

Hoe zit met VPN? Zit er een VPN client/server in?

Beantwoorden

28 april 2017 om 09:37
dajohn Gebruiker

Zoals in de tekst te lezen is draait de router op OpenWRT firmware. Deze is zeer uitgebreid en heeft veel opties waaronder VPN. (https://wiki.openwrt.org/doc/howto/vpn.overview)

De router is prima geschikt voor de doorsnee consument maar is echt gericht op mensen die het leuk vinden om toegang te hebben tot alle mogelijke settings. En daarvoor is wel wat meer kennis vereist dan de doorsnee consument beschikt.

Beantwoorden

28 april 2017 om 10:25

in de standard firmware zit een openVPN server, maar geen client.

Zoals dajohn beneden al schreef, kan openWRT firmware op deze router worden geinstalleerd, en met openWRT kan men zowel VPN server als ook client configureren.

Beantwoorden

28 april 2017 om 09:38
matthiasvicky Gebruiker

Niet zo’n veilig toestel precies… https://www.grahamcluley.com/got-one-20-linksys-smart-wi-fi-routers-bad-news-10-security-vulnerabilities-discovered/

Beantwoorden

28 april 2017 om 09:45
darkman_fx Gebruiker

Zijn ze reeds aan het werken om deze bug te fixen.

Als je OpenWRT of DD-RT draait heb je hier geen last van :-)

Beantwoorden

28 april 2017 om 10:47
Misstick Gebruiker
28 april 2017 om 12:50

Wij werken aan firmwareupdates voor alle betroffen routermodellen (inclusief de model die hier aangeboden wordt). Waneer men ondertussen de gastnetwerk uitzet en de router administratie wachtwoord verandert zodat het niet op de standardwaarde staat (wat sowieso aan te raden is, en door onze installatiesoftware aanbevolen wordt), dan zal dat de risiko sterk verminderen. Voor meer informatie zie: http://www.linksys.com/us/support-article?articleNum=246427

Veiligheid is iets wat wij als fabricant zeer serieus nemen. Een router of andere computer/softwareproduct die 100% veilig is en geen kwetsbarheden heeft bestaat gewoon niet. Iedere fabricant worstelt met dit probleem; met onze concurrenten gebeurt het ook dat problemen gevonden en gepubliceerd worden. Netgear bijvoorbeeld had in Januari eentje die nog meer routermodellen betrof dan de recent gepubliceerde geval voor Linksys

Het belangrijke is vooral hoe de fabricant op zulke problemen reageert als ze gevonden worden. Degenen die in dit geval de problemen hebben uitgevonden schreven zelf: “We would like to emphasize that Linksys has been exemplary in handling the disclosure and we are happy to say they are taking security very seriously.” http://blog.ioactive.com/2017/04/linksys-smart-wi-fi-vulnerabilities.html

Beantwoorden

28 april 2017 om 10:29
pingelpangpong Gebruiker

Ik lees dat het Wi-Fi bereik minimaal is en wilde deze als aanvulling op mijn Expedia(deze is echt minimaal) van een bekende provider aan gaan sluiten. Als ik een review zo lees dan kom ik van de regen in de drup. Ik wil graag een sterke router/accespoint met de nadruk op router.

Groet,

Beantwoorden

28 april 2017 om 23:33
burgkop Gebruiker

Is dan de Engenius ECB 350 niets voor je?

Beantwoorden

28 april 2017 om 10:55
rocky033 Gebruiker

Ik wil graag bereik tot twee verdiepingen hoger (oud huis met hoge plafonds) en daarbovenop nog het dakterras, is deze router daar zonder high gain antennes geschikt voor?

Beantwoorden

28 april 2017 om 13:04
xaviersteenhaut Gebruiker

@Linksys-Expert ; Graag had ik deze vraag ook beantwoord gezien ;)

Beantwoorden

28 april 2017 om 15:43
knoetson Gebruiker

ik ook

Beantwoorden

28 april 2017 om 16:20

Rijkwijdte is afhankelijk van de omgeving en verschilt heel sterk van de ene woning naar het ander. Het is daarom niet mogelijk om te zeggen of u met deze router zo ver zou komen of niet. Deze router heeft algemeen een zeer goede rijkwijdte en prestatie, maar omdat ieder huis verschillend is zal het nooit mogelijk zijn om te garanderen dat men x-aantal vierkante meter dekking krijgt .

De high-gain antennas zijn vooral aan te raden voor vlakke, open omgevingen. Voor een huis met meerdere verdiepingen of kleinere ruimtes en veel interne muren zijn de standardantennas waarschijnlijk de betere oplossing

Beantwoorden

28 april 2017 om 19:25
Mathijs67 Gebruiker

….reikwijdte…
sorry, maar rijkwijdte deed pein aan mijn ogen ;)

Beantwoorden

28 april 2017 om 11:23
sergoyne Gebruiker

Paar vraagjes:

Kan er nog van de linksys-app gebruikt worden gemaakt als deze is herflashed naar openwrt (zijnde gebruikt deze dezelfde api’s etc)  ?

Kan eenzelfde Router als AP worden gebruikt die bedraad als Uplink gebruikt voor wireless data ? en doet deze dan negotiation voor Roaming & Handoff of is dit volledig apart, of kan dit enkel via 3rd party packages (B.A.T.M.A.N.|Openmesh) ?

Is MU-MIMO eventueel mogelijk mits er software-matig packages hiervoor zijn geinstalleerd of is dit hardwarematig bepaald ? 

Alvast bedankt

Beantwoorden

28 april 2017 om 15:11
sergoyne Gebruiker

Let op: je kunt deze bestelling alleen laten bezorgen op een adres in Nederland
Vind ik wel jammer dit, anders had ik er 2 gekocht…

Dan maar elders bestellen

Beantwoorden

28 april 2017 om 15:20
Moderator Paul Moderator

Elders bestellen kan hierr (via ibood.be). Je bent waarschijnlijk op ibood.nl terecht gekomen.

Beantwoorden

28 april 2017 om 15:50
sergoyne Gebruiker

Vreemd,

Enkel via jouw link kom ik op de juiste pagina terecht…

Hoe dan ook bedankt, 2 besteld ;)

Eventueel antwoord op m’n vragen van de expert zou mij wel gerust stellen.

Beantwoorden

28 april 2017 om 16:40

De Linksys Smart Wi-Fi werkt alleen in combinatie met de standardfirmware. OpenWRT, DD-WRT en andere open-source oplossingen hebben daar geen ondersteuning voor.

Het is wel mogelijk de router als AP in te stellen. Dit doet men door ‘bridge mode’ als internet verbindingstype te kiezen. Hij werkt dan als losse access point zonder 802.11k/r of mesh.

Beantwoorden

28 april 2017 om 14:19
Dracyre Gebruiker

Ik heb nu nog een D-Link 655 – al jaren non-stop plezier van. Wat zou een doorslaggevende reden zijn om deze nu aan te kopen? Ik lees hier een paar twijfels ivm bereik op dakterras van herenhuizen – daar heb ik nu geen problemen mee; kan dat een issue zijn bij een overstaop naar dit product?

Beantwoorden

28 april 2017 om 15:36
woutertju Gebruiker

als je op de 5ghz verbind heb je vaak minder bereik ja.  en als je 3 woonlagen hebt moet je vrijwel altijd een 2e Router/access-point in je huis hangen.

maar waarom zou je een nieuwe router kopen als de oude voor jouw nog voldoet.

Beantwoorden

28 april 2017 om 17:05
burgkop Gebruiker

Net als ik, die van mij is 9 jaar oud, zit nog garantie op, mooi toch? Je wilt dan een modernere, vooral installatie van meerdere draadloze dingen gaat met de nieuwere routers makkelijker. Maar het vermogen is minder, dat is jammer, al je nu goede ontvangst hebt, heb je waarschijnlijk – tussen apparaten - nodig, dus weer meer zooi.

Hebben deze antennes standaard schroefdraad, is het een mannetje of vrouwtje, op de router zelf?

Beantwoorden

28 april 2017 om 18:07
Dracyre Gebruiker

Bedankt voor je antwoord – Het idee was om een eigen zaak te beginnen met mogelijk remote services die misschien juist dat ietsje meer zouden aanbieden – en omdat degene die ik nu heb toch al een goede 7 jaar is..

(al zie ik er nu wel tegenop om in een situatie te geraken waarbij ik een 2e router zou moeten kopen)

Beantwoorden

28 april 2017 om 17:43
bastian433 Gebruiker

Wat is het zendvermogen op de 5 ghz band?

Beantwoorden

28 april 2017 om 19:12
tang Gebruiker

Van 5Ghz moet je niet teveel verwachten. Op dezelfde verdieping werkt het vaak wel goed en snel, maar 1 verdieping verder kan het signaal al te zwak zijn om uberhaupt te gebruiken.

Beantwoorden

28 april 2017 om 18:22
Tolis Gebruiker

kan ik mijn ziggo router ermee vervangen?

Beantwoorden

28 april 2017 om 18:54
bastian433 Gebruiker

die kun je in bridge laten zetten door ziggo waardoor het effectief een modem wordt, en dan deze aansluiten op poort 1, of simpelweg de wifi uitzetten op het ziggo modem.

Je krijgt wel 2 kastjes want je zult de modemfunctie dus moeten blijven gebruiken.

Beantwoorden

28 april 2017 om 19:03
Tolis Gebruiker

bedankt

Beantwoorden

28 april 2017 om 19:07
tang Gebruiker

De vraag was of je de Ziggo router ermee kon vervangen. Dat kan zeker. Ziggo heeft losse routers en die kan je prima vervangen.

Een modem van Ziggo (met meestal een ingebouwde router) kan je echter niet vervangen.

Dus: Heb je 1 Ziggo apparaat in huis, dan is dat een modem en die kan je niet vervangen.

Heb je daarnaast nog een Ziggo apparaat, dan is dat de router en die kan je wel vervangen.

Beantwoorden

28 april 2017 om 19:40
ToonyBee Gebruiker

Waarom heeft niemand het over de prijs? Gevonden met een paar euro verschil, maar dan wel morgen in huis indien vandaag voor 23:59u besteld (https://www.routercenter.nl/product/661657/linksys-wrt1900acs.html?ref=354298&label=22702-AGI-40707669506-ASI-276494207258-661657&gclid=CMSql5jYx9MCFU0aGwodnysKJw)

Beantwoorden

28 april 2017 om 23:06
Orionos Gebruiker

Ik heb vanmorgen op het werk nog gekeken, en meen me te herinneren dat hij bij Coolblue 199 EUR was. Mogelijk hebben ze deze actie gezien en hun prijs tijdelijk aangepast. En je kan er helaas niet omheen. Voor 10 EUR meer geen verzendkosten (inclusief retour) en morgen in huis. Dus ik ben ook uitgeweken naar CB. Wel dank aan iBood uiteraard, zelfs al was ik niet op zoek naar een router (heb net de Archer van Ziggo omgebouwd).

Beantwoorden

28 april 2017 om 20:34
genkli Gebruiker

Jammer. Zelfs al heb ik zelf de Linksys EA7300. 
Ik had deze gekocht als het de LINKSYS WRT3200ACM was.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.