27 april 2017 om 00:00
iBOOD

Pine64 DIY 4K Starter Kit | Toetsenbord, Behuizing en MicroSD

Product expert aanwezig

Pine64 DIY 4K Computerbundel

De Pine64 starter kit is een breed inzetbare DIY computer en wordt geleverd met behuizing en toetsenbord.

Specificaties

Merk: Pine64 
Type: DIY 4K Starter Kit | Toetsenbord en Behuizing
Check de dropdown voor de verkrijgbare typen
Garantie: 2 jaar

• DIY computer met 4K support
  • PC, mediaspeler, gamen ….
  • Uit te breiden zoals jij wilt 

Processor: Quad-Core ARM A53 1.2 GHZ CPU
RAM: 2GB DDR3
Grafische kaart: Dual-Core MALI 400-MP2 GRAPHICS
Poorten en aansluitingen: 4K X 2K video uitgang, 2 USB poorten, 10/100/1000 MB Ethernetpoort en wifi / Bluetooth
In de doos: Pine64 2 GB Board, ABS behuizing, voedingsadapter, SD kaart met Android besturingssysteem, toetsenbordje met geïntegreerd mousepad, wifi / Bluetooth module, AAA batterijen
Compatibel met Android, Kodi, Ubuntu en meer

Product expert aanwezig

Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar Van 07:00 tot 24:00 op het forum om je vragen te beantwoorden.

De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @Pine64-Expert

Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.

Niet vergeten — tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord.
Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.

27 april 2017 om 00:13
musback Gebruiker

Interessant toestelletje, ondersteunt deze 4K@60Hz of gelimiteerd op 30Hz? alvast bedankt!

Beantwoorden

27 april 2017 om 07:34
bertenb Gebruiker

Ik was 1 van de kickstarters….de helft van de producten niet gekregen … duizenden mensen hebben helemaal niks gekregen zelfs!! Geen ondersteuning of klantendienst… ik zou er ver van wegblijven!

Beantwoorden

27 april 2017 om 08:04
Jeffreyvrancken Gebruiker

Ze hebben wel een forum, daar krijg je ondersteuning en ook veelgestelde vragen. Ik heb er al veel aan gehad.

Maar de rest wat je zegt klopt helemaal.

Beantwoorden

27 april 2017 om 08:02
Jeffreyvrancken Gebruiker

Jup, ik heb hem ook via kickstarter. Zonder vraag of melding kregen we ineens een behuizing waar ik niets aan heb. Toestel belooft 4K, maar kan het niet waar maken. Zelfs op hun eigen forum wordt het afgeraden om hem te gebruiken als mediaspeler.

Wegblijven en een Raspberry pi nemen. Ik heb de eerste generatie Raspberry pi nog, is meer waard dan dit ding

Beantwoorden

27 april 2017 om 08:40
Official Product Expert Pine64-Expert Official Product Expert

Kickstarter is nou juist een platform waarbij je redelijk zeker bent van levering en anders geld terug. Deze kickstarter is zoals vele voortvarend van start gegaan, en door diverse technische issues zijn de leverdoelstellingen niet gehaald. Uiteindelijk heeft iedereen zijn bestelling gekregen, of zijn geld terug. Met 36.000 backers is het gehele uitlever proces zeker een ramp geweest, en nadat er diverse pakketten verdwenen zijn tijdens verzenden heeft het enkele maanden geduurd voordat alles opgelost is. Dit is allemaal gelukkig achter de rug, en hebben wij nu een grote voorraad en eigen helpdesk in de BeNeLux. Dus @bertenb, duizenden mensen die nog steeds niet hebben raakt kant nog wal. Als jij nog steeds iets tegoed hebt, dan heb je blijkbaar niet de procedure gevolgd zoals op kickstarter aangegeven was, om alsnog je zaken te krijgen. Nu kan er nog steeds gemaild worden naar sales@pine64.org om zaken op te laten lossen indien er nog iets speelt.

Wij zijn een Nederland bedrijf, bestaan al sedert 2002 en wij zijn 100% verantwoordelijk voor alles wat wij verkopen, zo ook de Pine. Dat kickstarter een enorm succes is gebleken, heeft gezorgd voor issues maar nu is dat over en wij zijn geen kickstarter.

Beantwoorden

27 april 2017 om 09:08
gunny2 Gebruiker

@Pine64-Expert twee vragen:

1. op de foto’s zie ik enkel een open wit bakje. Daar hoort toch ook nog een deksel bij?

2. Als je alles monteert en een scherm aansluit, heb je dan een complete android pc? Of moet je nog iets kopen? Bijvoorbeeld om gegevens op te slaan: moet je nog een harddisk kopen of is er plaats op de meegeleverde SD kaart?

mvg

Beantwoorden

27 april 2017 om 09:13

Hallo gunny2,

1. Hier hoort inderdaad een deksel bij.

2. Op de meegeleverde SD kaart is nog flink wat ruimte over. Mocht dit uiteindelijk niet genoeg zijn dan is dit altijd nog uit te breiden met een externe HDD of een grotere SD kaart.

Beantwoorden

27 april 2017 om 10:15
Skindred Gebruiker

1) Ondersteunt de GPU van deze Pine64 ook hardware transcoding, en zo ja, welke codecs? (h264, hevc, …)
2) Gaat het hier over het product “PINE A64+ 2GB BOARD”, zoals op https://www.pine64.org/?product=pine-a64-board-2gb ?

Beantwoorden

27 april 2017 om 10:24

1. Deze bestandsformaten worden ondersteund maar hardware acceleratie nog niet, hier wordt hard aan gewerkt en hier wordt zeer spoedig een oplossing voor verwacht.

2. Het gaat inderdaad om dat product. Wij hebben besloten in Europa alleen de PINE A64+ 2GB te voeren aangezien dit de beste variant is. Daarom hebben we besloten hier voor de simpele naam Pine64 te gaan. Deze aanbieding betreft wel een complete set met Wi-Fi/Bluetooth module, draadloos toetsenbord/muis, SD kaart, ABS enclosure en PSU.

Beantwoorden

27 april 2017 om 10:28
Skindred Gebruiker

1) Ook voor encoderen? Of enkel voor decoderen? Is daar ergens een forum thread van waar je mij naartoe kan wijzen?
Is voor mij de belangrijkste reden waarom ik tot aanschaf zou over gaan.
2) Bedankt, duidelijk.

Beantwoorden

27 april 2017 om 10:35

Voor H264 heb ik deze thread gevonden:

https://forum.pine64.org/showthread.php?tid=1166&highlight=encoding

Hierin wordt zo te zien zelfs aangegeven dat er al een oplossing voor is. Er zijn hierover een hoop andere topics op dat forum te vinden.

Beantwoorden

27 april 2017 om 11:46
Kevin.v.h. Gebruiker

Is dit geschikt voor de zwaardere versies van Linux/Unix? Of eerder de Lite versies?

Beantwoorden

27 april 2017 om 11:50

Hier is een overzicht te vinden van alle ondersteunde besturingssystemen:

http://wiki.pine64.org/index.php/Pine_A64_Software_Release

Beantwoorden

27 april 2017 om 12:06
sprezlaus Gebruiker

Ik was ook kickstarter, geen enkel probleem gekend en 2 Pines in gebruik…
Enige negatieve ervaringen waarvan ik weet zijn van mensen die Kickstarter niet begrijpen en geen realistische verwachtingen hadden.
Ik snap de negatieve ervaringen van anderen dan ook niet zo goed, heb zelf kennissen overgehouden aan het geheel :-)

Er zijn alternatieven, maar mits je een doel in gedachten hebt is de Pine zeker een goede optie.
Weet je niet wat je met een Pine zou kunnen doen, zoek dan wat info op, maar weet wel dat dit geen plug-and-play-speelgoed is.

Fijne deal!

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.