27 april 2017 om 00:00
iBOOD

Pine64 DIY 4K Starter Kit | Toetsenbord, Behuizing en MicroSD

Product expert aanwezig

Pine64 DIY 4K Computerbundel

De Pine64 starter kit is een breed inzetbare DIY computer en wordt geleverd met behuizing en toetsenbord.

Specificaties

Merk: Pine64 
Type: DIY 4K Starter Kit | Toetsenbord en Behuizing
Garantie: 2 jaar

• DIY computer met 4K support
  • PC, mediaspeler, gamen ….
  • Uit te breiden zoals jij wilt 

Processor: Quad-Core ARM A53 1.2 GHZ CPU
RAM: 2GB DDR3
Grafische kaart: Dual-Core MALI 400-MP2 GRAPHICS
Poorten en aansluitingen: 4K X 2K video uitgang, 2 USB poorten, 10/100/1000 MB Ethernetpoort en wifi / Bluetooth
In de doos: Pine64 2 GB Board, ABS behuizing, voedingsadapter, SD kaart met Android besturingssysteem, toetsenbordje met geïntegreerd mousepad, wifi / Bluetooth module, AAA batterijen
Compatibel met Android, Kodi, Ubuntu en meer

Product expert aanwezig

Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar Van 07:00 tot 24:00 op het forum om je vragen te beantwoorden.

De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @Pine64-Expert

Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.

Niet vergeten — tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord.
Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.

27 april 2017 om 01:04
MMM1956 Gebruiker

Beste productexpert,

Kunt u mij zeggen welke Android-Versie bij geleverd wordt?

En mag ik aannemen dat de 4K x 2K uitgang een HDMI-uitgang is?

Met vriendelijke groet,

M1956

Beantwoorden

27 april 2017 om 01:08
MMM1956 Gebruiker

Oeps, beter lezen M!

Staat er duidelijk bij vermeld….

My bad…..

Beantwoorden

27 april 2017 om 04:00
masterenergie Gebruiker

Er staat dat hij ook uit te breiden is; Waarmee kan je hem uitbreiden?

Beantwoorden

27 april 2017 om 07:03
Official Product Expert Pine64-Expert Official Product Expert

Goedemorgen!

Er zijn diverse uitbreidingsmodules beschikbaar, Hierbij moet je denken aan Touch-Screen, Z-Wave, diverse sensoren waaronder LUX, vocht CO2 etc. Deze uitbreiding modules zullen eind mei/begin juni verkrijgbaar zijn bij diverse winkels en webshops.

Beantwoorden

27 april 2017 om 07:08

Goedemorgen! Vandaag zijn wij aanwezig vanaf nu tot een uur of 18:00 en hierna éénmaal per uur kijken we even of er nog vragen zijn. Of we die antwoorden en hoe is wel een beetje afhankelijk in welke staat wij zijn, immers, we vieren vandaag wel iemands verjaardag en dan is het een goed excuus gebruik om je lam te zuipen even een drankje te drinken.

Edited by: Paul fixed

Beantwoorden

27 april 2017 om 07:09
masterpeppi Gebruiker
27 april 2017 om 07:16

? Wat heeft dat hiermee te maken? Buiten het feit dat dit een product is waar je ook een media speler van kan maken, is de berichtgeving hieromtrent erg gekleurd.

1. Een mediaspeler wordt nu door de media genoemd, maar het gaat om voor-geinstalleerde devices waarbij er vanaf een gehoste server illegale content direct beschikbaar wordt gemaakt.
2. Dan zou Google ook verboden moeten worden. Laptop aan, zoek naar “filmnaam stream” of “voetbal live stream” en je kan kijken

Beantwoorden

27 april 2017 om 07:33
lucaspr Gebruiker

Goedemorgen,

@Pine64-Expert

Stel je hebt de keuze.. een raspberry pi 3 of deze. Waarom zou ik mijn geld aan deze uit moete  geven?

En hoe staat het met community support? Windows 10 IoT kan er ook op?

@Masterpeppi

Ik ben het eens met de pine64-expert zijn/haar reactie over de mediaspelers. Dan zouden laptops en pc’s ook verboden moeten worden omdat je daar ook illegale content op kan kijken.

Beantwoorden

27 april 2017 om 08:02

Niet stel…. je hebt de keuze. En je moet niets, mag wel :)

Windows IoT kan er ook op, zie deze Deze link en dit beantwoord ook direct je vraag aangaande community support. Let wel, Pine64 is als zeer succesvol Kickstarter project opgestart door echte pioniers en gerenommeerde namen uit Silicon Valley (waaronder Daniel Kottke, persoonlijke vriend van Steve Jobs en een van de eerste 10 medewerkers van Apple) met $1.750.000 en 36.000+ backers. Uitlevering is gebeurd eind 2016/begin 2017 en nu zijn we bezig om het lokaal uit te rollen. De community zal (mede door deze iBOOD) groeien.

We zullen zo even een vergelijking uitwerken aangaande de Pi3 en de PineA64+ (wat dit model dus is, de uitgebreide variant)

Beantwoorden

27 april 2017 om 07:46
haveha4 Gebruiker

zijn de USB poorten 2.0 of 3.0 ?

Beantwoorden

27 april 2017 om 08:08

2.0, maar 3.0 is overkill voor zoiets. Er zijn wel plannen om een expansion board te maken middels Gigabit naar USB 3 HUB omdat er toch vraag is vanuit de community, maar ik zou niet weten wat het grote voordeel zou zijn.

Beantwoorden

27 april 2017 om 08:09
wlacrimosa Gebruiker

Als iBood overal specs bij elk component zet maar niet bij USB heel toevallig….

Als de product expert niet direct op een eenvoudige vraag een reactie geeft….

Als iBood bij standaarden zoals HDMI opeens niet bestaande varianten verzint zoals “HDMI 4K”…

Dan weet je wel denk ik dat er geen USB 3 in zit anders hadden ze het wel vermarkt als: USB ultra-kan-alles-Beste-van-de-wereld

Beantwoorden

27 april 2017 om 08:13
wlacrimosa Gebruiker

Hahah ok, USB 3.0 is overkill… dan neem ik aan dat 4K ondersteuning in tv en monitoren markt ook redelijk c.q. “Overkill” is.

Zeg gewoon dat het er niet op zit, laat het oordeel over of dat handig of niet is gewoon over aan mensen die er hun voordeel of in dit gebal nadeel bij ondervinden. We zijn niet seniel.

Beantwoorden

27 april 2017 om 08:26
Datcher Gebruiker

Jeetje wat negatief zeg,  en dat naar aanleiding van een simpele vraag.  Je hoeft dit natuurlijk niet  goed te vinden of te kopen,  niemand die een pistool tegen je achterhoofd houdt. Maar ga dan gewoon door naar wat je wel leuk vind (om te doen).  Koningsdag vieren bijvoorbeeld.

Beantwoorden

27 april 2017 om 08:26

De iBood expert wil ook wel even soms een kopje koffie, dus als hij niet direct binnen 5 minuten antwoord betekend dat dan direct dat je iets wilt verzwijgen? We willen hier gedegen onderbouwde antwoorden verschaffen en zitten niet om de minuut te F5′en. Jouw reactie is overigen een minuut na de onze, dus valt denk ik wel mee allemaal.

Beantwoorden

27 april 2017 om 08:42
meijerhj Gebruiker

Blijkbaar heeft het ding heeft ook slechts HDMI 1.4a. Als ik het goed begrijp is HDMI 2.0a ook overkill voor zoiets en zou je ook niet weten wat het grote voordeel zou zijn?

Beantwoorden

27 april 2017 om 09:00
wlacrimosa Gebruiker

Goed lezen datcher… gaat niet over koop (heb er al een) of dat iets goed is… (ligt aan de norm). Het gaat over eerlijk en transparant opschrijven wat je verkoopt, kun je eerder onder consumentenrecht scharen en verzoeken of men wil communiceren (met feitelijke specs) ipv marketeren (met mooie maar incomplete beschrijving).

Ps. Ik vind 1 ding leuker dan Koningsdag vieren en dat is een eerlijke verkoop.

Beantwoorden

27 april 2017 om 09:01

“Het ding” kost compleet 69 euro waarbij de prijs/kwaliteit verhouding toch echt wel een groot voordeel is. “slechts 1.4a” Als je de zeer schaarse content van 60fps4K op 65″+ schermen wilt af kunnen spelen dan moet je deze inderdaad niet kopen, maar ik denk dat iemand die dat doet en geld heeft voor dat soort schermen en content nou niet echt de doelgroep is van de Pine…

Beantwoorden

27 april 2017 om 07:49
basgsi Gebruiker

Als ik deze als mediaspeler/ streamer  wil gebruiken, wat kan dit meer dan een google chromecast2 ?

Beantwoorden

27 april 2017 om 08:20

Chromecast is geen media speler. Met de Pine als media speler/streamer kan je hetzelfde en meer. Naast het feit dat de Chromecast2 geen 4K kan afspelen, is het eigenlijk een doorgeefluik. Je moet via een ander apparaat een stream pushen. Ik wil bvest nog veel meer hier plaatsen maar het is echt het befaamde appels met peren vergelijken.. Euh.. Denneappels met Frambozen… dus…

Beantwoorden

27 april 2017 om 09:26
HetGezegde Gebruiker

De CC zorgt voor meer gebruiksgemak. Film aantikken  op bijvoorbeeld Netflix via de app en kijken maar.

Bij een mediaspeler, Pi, Pine, Venz, etc. heb je een keyboard nodig om daadwerkelijk een film in Netflix op te zoeken op de TV. Ik vind dat onhandiger.

Ik zou zeggen: probeer het. Werkt het niet, dan maak je er een NAS, beveiligingscamera, spelcomputertje met N64 spelletjes, kleine PC met Linux, Android of Windows van (dit voor simpele bewerkingen).

En natuurlijk is dit net wat meer instel werk dan een kant en klare mediaspeler. Dus dat moet je ook zien zitten. Support is vaak erg goed, maar je moet wel wat kennis hebben – of in ieder geval geïnteresseerd genoeg om kennis op te willen doen.

Beantwoorden

27 april 2017 om 10:00
meijerhj Gebruiker

Kan je met de Pine dan wel Netflix 4K en YouTube 4K afspelen?

Beantwoorden

27 april 2017 om 10:02

Helaas niet, de hardware ondersteunt dit maar voor deze diensten is een stuk meer vereist. In het geval van Netflix 4K zijn hier bijvoorbeeld de nodige DRM’s voor nodig en goedkeuring van Netflix zelf, er zijn nog maar weinig apparaten die deze goedkeuring hebben gekregen.

Beantwoorden

27 april 2017 om 10:15
meijerhj Gebruiker

Wat heb je voor YouTube 4K dan nog meer nodig dan VP9 codec support?

Beantwoorden

27 april 2017 om 08:33
haveha4 Gebruiker

Wellicht off-topic, maar dit kan echt niet: Of we die antwoorden en hoe is wel een beetje afhankelijk in welke staat wij zijn, immers, we vieren vandaag wel iemands verjaardag en dan is het een goed excuus gebruik om je lam te zuipen even een drankje te drinken”. Ik snap dat je Koningsdag wil vieren, maar dat de antwoorden die je geeft afhankelijk zijn van de staat waarin je verkeert, dat kan niet voor een product expert !! Dat zou Ibood ook niet goed moeten keuren; het is wel hun naam waaronder heb aangeboden wordt.

Beantwoorden

27 april 2017 om 08:43
Dark Goblin Gebruiker

Je moet een biertje gaan drinken en het azijn laten staan vriend! ;-) Iedereen met gezond verstand snapt dat dat niet serieus is en een grapje op zijn tijd moet kunnen!

Beantwoorden

27 april 2017 om 08:49

Sorry mevrouw haveha4… Ik stond er niet bij stil dat op deze iBOOD uiteraard ook mensen komen die onderstaande zaken niet begrijpen.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Humor

https://nl.wikipedia.org/wiki/Sarcasme

Wij zijn aan het werk en krijgen hier sinaasappelsap en alcoholvrije oranjebitter… Overigens mag ik van de reclassering geen alcohol nuttigen… Door mijn enkelband kan ik niet naar buiten, want wie werkt er nou op Koningsdag? Na Pasen, nu Koningsdag en straks pinksteren mag die band eindelijk af!… sorry, off-topic maar jij begon! Afijn, fijne dag nog verder en neem er een op mij aub!

Beantwoorden

27 april 2017 om 09:23
ajopie Gebruiker

????????Van Harte Gefeliciteerd allemaal, ik neem d’r ook een paar zometeen,????????proost. …oja ????Off-topic…

Beantwoorden

27 april 2017 om 10:57
stoffers Gebruiker

hahaha.+1 :)

Beantwoorden

27 april 2017 om 11:58
moc.doobi Gebruiker

Als de kwaliteit van het product evenredig is met de professionaliteit van de productexpert, dan kun je het maar beter niet kopen ;-) Als ik jouw baas was en ik merkte dat je je klanten zo aan het afzeiken was, gaf ik je de rest van de dag vrij, de rest van de week en het jaar ook oftewel je hoefde niet meer terug te komen ;-)

Beantwoorden

27 april 2017 om 14:24
Zazi Gebruiker

Ik heb en verstand van sarcasme en verstand van humor.Ook hou ik van n drankje.

Daarboven hanteer ik ‘klant is koning’ en al helemaal op koningsdag. De product experts slaan n dusdanige toon aan — het omschrijft zich t best als honend- dat ik van n aankoop afzie.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/The_customer_is_always_right

Beantwoorden

27 april 2017 om 15:23

Issue is dat toen ik het poste ik een opmaak had waarbij ik de zaken had doorgestreept welke bij het posten verdwenen waren. Dus tussen haakjes moet je lezen als doorgestreept. goed (excuus) gebruik om (je lam te zuipen) even een drankje te drinken. De grap later uitleggen is nimmer verstandig, maar in dit geval dan toch maar even gedaan.

Ondanks dat dit dus mogelijk anders overkomt, dan nog denk ik dat een beetje lol geen kwaad kan. Om 07:00 al beginnen met antwoorden en een lange Koningsdag voor de boeg zou eenieder moeten begrijpen dat wij niet echt ons gaan bezatten op het werk, en ook niet thuis als we inderdaad serieus moeten omgaan met serieuze vragen.

De meeste vragen kan je gewoon met hulp van Google zelf beantwoorden of staan gewoon in de tekst. Toch nemen wij de moeite om gedegen en onderbouwde antwoorden te verschaffen, wat uiteraard ook zo hoort te zijn. Als iemand dan besluit om van de koop af te zien om een bedoelde grap in plaats van de inhoudelijke antwoorden welke wij gedurende dag verschaffen en iets als honend  ervaart is dan spijtig. Iets grappig vinden of niet is hetzelfde als iets honend ervaren of niet. Dit is persoonlijk. De intentie is niet om te beledigen, maar het is een keuze om je beledigd te voelen.

Over verstand van sarcasme gezien onderstaande passage bij je eigen link over ” klant is koning”  is bij mij geen enkele twijfel over overigens, chapeau!:

However it was pointed out as early as 1914 that this view ignores that customers can be dishonest, have unrealistic expectations, and/or try to misuse a product in ways that void the guarantee

Beantwoorden

27 april 2017 om 15:56
Moderator Paul Moderator

Voor de duidelijkheid heb ik de opmaak van het oorspronkelijke bericht van de Pine64-Expert hersteld.
Dan kunnen we het weer on-topic houden over deze mooie deal. :)

Beantwoorden

27 april 2017 om 08:36
HetGezegde Gebruiker

Ik heb een Pi3 en gebruik deze als NAS en het nadeel is juist dat deze slechts over USB2.0 beschikt en dat de bus wordt gedeeld met de ethernet poort.

Dus de USB2.0 poort schrijft hierdoor zeer traag z’n data weg.

Hoe zit dat eigenlijk met deze Pine? Heeft deze ook een gedeelde bus tussen USB en ethernet?

Overkill is juist de 4K ondersteuning. Ik hoef bijv zelfs niet eens een beeldscherm: 2x USB3.0, gigabit ethernet en WiFi. Done.

Beantwoorden

27 april 2017 om 10:00

De vraag over de gedeelde bus zou ik uit moeten zoeken, dit is helaas niet makkelijk te achterhalen maar ik ga mijn best doen.

Andere verschil met de Pi 3 is 64bit. Beide hebben ze een 64 bit processor maar de juiste ABI’s zijn bij de Pi 3 geloof ik nog niet beschikbaar. Daarnaast heeft de Pine meer RAM geheugen, is het geheugen verder uit te breiden, heeft hij een oplaadcircuit voor accu’s, enz.

Beantwoorden

27 april 2017 om 08:45
lindaboele Gebruiker

Beste product expert en mensen die dit product overwegen. Ik heb zelf al een pine 64(kickstarter backer).. Ik heb het ding nauwelijks aangeraakt omdat er geen driver support was om ook maar iets te doen (grafisch). Heel leuk dus dat je 4k h264 kan afspelen volgens het promo praatje. Als je probeert n willekeurige mkv te spelen loopt het gewoon vast of reset de boel.

Dit is imo dan ook echt n developer board ipv een eindgebruiker board. Je moet het leuk vinden om te prutsen met techniek en software om iets werkend te krijgen.

Maar eerlijk is eerlijk.. Ik heb de pine al denk ik n paar maanden niet gebruikt dus misschien is de situatie nu heel anders en ik hoop dat de product expert daar iets zinnigs over kan melden. Kan je bijvoorbeeld  aangeven welk OS/build nu optimaal/vlekkeloos werkt? Zijn de allwinner drivers nu vrijgegeven door allwinner? (Voor echt goede support) of zitten we nog met reverse engineered drivers).Is er al grafisch support voor debian oid? Of blijft het alleen bij android versies?

Beantwoorden

27 april 2017 om 08:53

@lindaboele.. Je hebt zelf al het antwoord gegeven… Maanden later is er veel veranderd. Er zijn reeds Android 6 en zelfs Android 7 builds.

Ik adviseer je dan ook om eens na maanden niet te hebben gebruikt eens de laatste zaken te installeren en dan zou ik graag nogmaals je mening willen vernemen!

Beantwoorden

27 april 2017 om 09:00
konti Gebruiker

Meest informatieve post hier. Die allwinner driver support ga je niet krijgen in paar maanden.

Beantwoorden

27 april 2017 om 09:03
lindaboele Gebruiker

Ik had gehoopt dat u als product expert hier een antwoord op kon geven. Dat scheelt mij testen en alle potentiële kopers hebben direct een anwoord op de vraag hoe het product nu werkt.

Maar ik begrijp uit uw reactie dat het vooralsnog bij android blijft qua OS om iets met media te kunnen doen.

Beantwoorden

27 april 2017 om 09:17

@lindaboele. Je hebt in een zin nogal wat specifieke vragen gesteld (wat prima is overigens) en wij gaan hier ook inhoudelijk op antwoorden. De meeste gebruikers gaan dit product met Android gebruiken, en wij bieden hem ook aan als compleet Kit, vandaar het snelle antwoord aangaande Andriod.

Echter, je hebt al de moeite genomen om als pionier mee te doen aan dit project, dus dan is mijn verwachting dat je niet vies bent van even ” klooien” en testen. Vandaar mijn vraag om even zelf te vergelijken met maanden geleden.

Beantwoorden

27 april 2017 om 09:47

Wat Android betreft; de meegeleverde OS werkt prima en de Android 6.0 (20170112) build ook. Verder zijn er een hoop Linux builds, RemixOS en nog veel meer:

http://wiki.pine64.org/index.php/Pine_A64_Software_Release#Android_6.0_Image_.28HDMI_Video_Output.29_Release_20170112_ver_2.0.1

De drivers zijn vrijgegeven maar nog niet verwerkt, er zit dus al een hoop vooruitgang in. Grafische support zal dan ongetwijfeld ook gefixt kunnen worden.

Beantwoorden

27 april 2017 om 08:52
Vishvadew Gebruiker

Kan hierop de ws2812b ledstrip voor ambilight?

Beantwoorden

27 april 2017 om 09:25

Hardwarematig kan dit. Hiervoor is echter een Real-Time OS vereist en deze is momenteel geloof ik nog niet beschikbaar.

Beantwoorden

27 april 2017 om 10:09
ibood201473 Gebruiker

Koop beter een PI 3 die ondersteunt wle de aansturing voor ledstrips, ik weet dat uit ervaring omdat ik zelf 3 32×32 ledpanels aanstuur met de pi 3

zoek op h.zeller adafruit ledpanels / ledstrips op google

Beantwoorden

27 april 2017 om 11:52

Ik heb puur gekeken naar de ondersteuning van dit type ledstrip. Bij dit type wordt ook op verschillende websites aangegeven dat deze niet compatible is met de Raspberry Pi. Grote kans dat anderen wel compatible zijn met de PINE64.

Beantwoorden

27 april 2017 om 09:03
ArnieNFW Gebruiker

Ik heb de Pine64 2gb bij de crowdfunding campagne gekocht. Let op dat de ondersteuning matig is. De videochip wordt alleen goed ondersteund bij android, bij bv Linux werkt het grafisch wel, maar onvoldoende voor spelletjes of films (t..r…a…a….g…).

De hw specs zijn beduidend beter dan de raspberry 1/2. De v3 zit al in de buurt maar het grote verschil zit in de ondersteuning van de community. Bij de raspberry vele malen beter.

Ik gebruik m voor “rekenintensieve” taken (= niet grafisch), dan is het een erg leuk en stabiel apparaat.

Beantwoorden

27 april 2017 om 09:11

Raspberry Pi bestaat natuurlijk al wat langer en dit maakt de community ook groter. In de community van Pine zit wel een hoop groei, zeker nu de uitrol in Europa in volle gang is zal dit door gaan zetten. De hardware specificaties geven de Pine64 inderdaad een grote voorsprong, softwarematig wordt er nog hard aan gewerkt dit uit te breiden.

Beantwoorden

27 april 2017 om 12:49
emailnummer Gebruiker

@Pine64-Expert

In onderstaande video is vanaf 05:00 te zien dat er heel veel soldeerresten op de Pine zitten. Dit mag absoluut niet voorkomen en kan voor kortsluiting zorgen. Worden de huidge Pine64’s nu wel schoongemaakt geleverd? Kunt u een paar foto’s posten als bewijs?

https://www.youtube.com/watch?v=pX0OO-HtrIY

Beantwoorden

27 april 2017 om 13:21
Official Product Expert Pine64-Experte Official Product Expert

De Pine64 in het filmpje betreft denk ik een early sample. Op microscopisch niveau heb ik de Pine nooit bestudeerd maar met het blote oog is er niks zichtbaar. Foto’s op dat niveau worden helaas lastig maar kortsluitingen zullen in ieder geval niet voorkomen.

Beantwoorden

27 april 2017 om 13:38
floris heinen Gebruiker

Komt er ook nog een uitbreidingsmodule voor USB-c poorten ?Ondanks “overkill”

en kun je hier ook HD’s via S-ATA op aansluiten?

Ps. Gaat het nog een beetje met de inname van de Oranje bittertjes Product expert? Of al aan de tax? ;-)

Beantwoorden

27 april 2017 om 13:59

Voor zover ik kan zien staat zoiets niet op de roadmap. Wel kan er uiteraard een USB naar USB-C hub worden aangesloten. Je kan niet echt direct een SATA HDD aansluiten, wel over de USB/. Er is wel een project gaande welke middels een software modificatie/hack en de Micro SD UHS-II poort een hogere snelheid haalt dan over USB. Maar nogmaals, dit kan ik niet officieel bevestigen dat dit werkt.

De Oranje Bitter is me afgenomen :( Dank voor je interesse!

Beantwoorden

27 april 2017 om 16:00
Extallance Gebruiker

Als ik de keuze tussen een Pi3 of een Pine64 dus goed begrijp, kies je óf voor de betere hardware maar (tot nu toe) mindere ondersteuning en mogelijkheden (Pine64), óf je kiest voor een trager apparaat met een brede ondersteuning en mogelijkheden(Pi3). Als je de Pine64 aanschaft, doe je dat dus eigenlijk in de hoop dat hij breeder ondersteund gaat worden en de community aanzienlijk groter zal worden.

Wel een erg mooi apparaat trouwens. Ik volg de ontwikkeling al een tijdje en ben redelijk optimistisch over de toekomst, alleen ben ik er nog niet helemaal uit of ik er op dit moment al €70,- voor over heb.

-off-topic- Ik heb erg genoten van de reacties die jij/jullie geven op het forum! Laat die azijnzeikers lekker voor wat ze zijn! Wanneer je zo graag koning wilt zijn als klant, moet je lekker naar de winkel gaan. Krijg je een kopje koffie, een leuke meid van begin 20 die de tijd voor je neemt en weet je zeker dat je te veel betaalt!

Beantwoorden

27 april 2017 om 19:25
chinless Gebruiker

ze zijn elders op het internet ook goedkoper te krijgen, je krijgt dan niet de extra’s er bij…

Beantwoorden

27 april 2017 om 19:41

Het Board is inderdaad voor €44,95 te vinden maar het gaat hier om de kit, wat een afzonderlijk artikel is, je krijgt geen extra’s dus, dit hoort bij de kit van €99,95

Naast de Pine A64+ bestaat de Kit dus uit:
- voeding
- wifi / Bluetooth
- ABS behuizing
- SD kaart
- toetsenbordje met geïntegreerd mousepad en AAA batterijen

Beantwoorden

27 april 2017 om 20:11
lecrab Gebruiker

Beste expert, ik heb het touchscreen voor de pine alleen bij pine64.org kunnen vinden. Zijn er geen leveranciers in NL?

Beantwoorden

27 april 2017 om 20:19

Alle modules komen ook naar Europa en Nederland. Wij verwachten eind mei/begin juni de eerste uitbreidingszaken. Deze zullen bij alle verkooppunten vervolgens beschikbaar of bestelbaar moeten komen. Prijzen zijn nog niet beschikbaar. Ivm euro/dollar, invoer, en het feit dat prijzen in de US altijd zonder BTW worden weergegeven moet je denken aan factor 1.5. Dus als iets 10 USD kost, dan zal deze hier €15 gaan kosten ongeveer.

Beantwoorden

27 april 2017 om 20:24
lecrab Gebruiker

Dank je wel voor de reactie. Ik denk dat ik deze aan de verzameling ga toevoegen. Leuk om met zoonlief van 9 te “bouwen”.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.