3 mei 2017 om 00:00
iBOOD

Dune HD Solo Lite 4K Mediaspeler | Wifi | HD Audio

Product expert aanwezig

Dune HD Solo Lite 4K Mediaspeler

Elke film ziet er fenomenaal uit via deze 4K mediaspeler met ingebouwde wifi en ondersteuning voor elk videobestand dat je kan bedenken.

Specificaties

Merk: Dune HD
Type: Solo Lite Mediaspeler
Garantie: 2 jaar

• Het scherpst mogelijke 4K beeld
  • Incl. MyCollection Jukebox
  • Blu-Ray menu-ondersteuning

Exclusief! Volledige Blu-Ray menu-ondersteuning & MyCollection Jukebox inbegrepen

Media processor: Sigma Designs SMP8758
RAM: 1GB
Flash memory: 4GB

Connectors: 2x USB 2.0 (1x achter, 1x voor), HDMI 1.4b, samengesteld video en analog stereo audio (via 3.5mm A/V connector inclusief 3xRCA adapter), coaxial S/PDIF (op A/V connector via software switch), IR extender poort inclusief IR eye kabel, Ethernet 10/100/1000 Mbit/s, 12V DC IN power connector met aan/uit schakelaar
Media bronnen: externe HDD (USB), externe optische drive (USB), USB apparaten (USB flash drive, USB card reader, etc.), PC en NAS in een lokaal netwerk (SMB, NFS, UPnP, HTTP), andere Internet en lokale netwerk media bronnen

Video codecs: MPEG2, MPEG4, XVID, WMV9, VC1, H.264, H.265, H.265 Hi10p; ondersteuning voor elke high bitrate video (tot aan 100 Mbit/s en hoger)
Video bestanden: MKV, MPEG-TS, MPEG-PS, M2TS, VOB, AVI, MOV, MP4, QT, ASF, WMV, BDMV, DVD-ISO, VIDEO_TS
3D video bestanden: MVC, Side-by-side, Top/Bottom
Video output modes: Een verscheidenheid aan output resoluties (tot aan 1080p60 en 4Kp30) en framerates (inclusief 23.976, 25, 29.97, 50, 59.94)
Video output framerate: automatisch (afhankelijk van het afgespeelde bestand) en handmatig
Video output resolutie: automatisch (afhankelijk van het afgespeelde bestand) en handmatig

Audio codecs: MPEG-1/2 layer I/II/III, AAC, LPCM, WMA, WMAPro, FLAC, multichannel FLAC, Vorbis, WavPack, APE (Monkey's Audio), ALAC (Apple lossless), AC3 (Dolby Digital), DTS; ondersteuning voor zeer hoge kwaliteit audio (tot aan 192 kHz / 24-bit)
Audio file bestandstypes: MP3, MPA, M4A, AAC, WAV, WMA, FLAC, Ogg/Vorbis, WavPack, APE (Monkey’s Audio), ALAC (Apple lossless), AC3, DTS, DTS-WAV
Ondertiteling ondersteuning: SRT (extern), SUB (MicroDVD) (extern), text (MKV), SSA/ASS (MKV, external), VobSub (MP4, MKV, external SUB/IDX), PGS (Blu-ray, TS, MKV)

Hardware 3D Graphics Acceleration: OpenGL ondersteuning
Picture file bestandstypes: JPEG, PNG, BMP, GIF
Playlist file bestandstypes:: M3U, PLS, CUE
Photo viewer functies: Slideshow, overgangseffecten, draaien, zoomen, playlist browsen, repeat, shuffle
Audio afspeel functies: playlist browsen, repeat, shuffle, ID3 tags, plasma TV burn-in prevention

Media streaming protocols: DASH, HLS, FTP, MPEG-TS over multicast-UDP, MPEG-TS over multicast-RTP, MPEG-TS over RTSP, MPEG-TS over HTTP, MP4 over HTTP, raw-MP3 over HTTP, raw-AAC over HTTP
Network file browsing: SMB client en browser, NFS client, UPnP/DLNA client en browser
Ingebouwde NAS functie: SMB server, FTP server, UPnP/DLNA media server
Network protocols voor besturing op afstand en intergratie: Dune HD IP control protocol (HTTP), UPnP/DLNA media renderer
UPnP/DLNA: DLNA client, DLNA media server, DLNA media renderer
Web browser: WebKit
Ethernet: 10/100/1000 Mbit/s
Wi-Fi 802.11n
Filesystems: FAT16/FAT32 (read-write), EXT2/EXT3/EXT4 (read-write), NTFS (read-write)

Product expert aanwezig

Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar Gedurende de dag op het forum om je vragen te beantwoorden.

De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @Dune HD-Expert

Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.

Niet vergeten — tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord.
Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.

3 mei 2017 om 00:00
Official Product Expert Dune HD-Expert Official Product Expert

Goedemorgen, vanaf 08:30 zullen wij al uw vragen met betrekking tot de Dune HD Solo Lite 4K, inclusief LIFETIME gratis MyCollection en Full BD Menu support, gaan beantwoorden.

Info MyCollection: http://dune-hd.com/support/my_collection/

Beantwoorden

3 mei 2017 om 00:08
whatster Gebruiker

Bestaat er een trakt.tv plugin hiervoor?

Beantwoorden

3 mei 2017 om 08:42

Hallo Whatser,

Momenteel is er geen trakt.tv plugin beschikbaar.

Beantwoorden

3 mei 2017 om 00:33
sigpro Gebruiker

HDMI 1.4b zonde kan max 30hz UHD aan! Ik zou het niet kopen als je een nieuwe tv hebt, maak je dan niet optimaal gebruik van. Maarja persoonlijke keuzes:)

Beantwoorden

3 mei 2017 om 08:27
The.traveller Gebruiker

Ik denk niet dat uw illegale downloads en streams een hogere snelheid (RGB waarde) aanbied. Indien u een 4K BluRay speler hebt zal die of rechtstreeks aan uw tv hangen of via een veel duurdere AV installatie verbonden zijn aan uw tv.

Overigens voor de mensen die een review van dit apparaat willen lezen kijk even bij Tweakers. https://tweakers.net/pricewatch/587503/dune-hd-solo-lite-4gb.html

Beantwoorden

3 mei 2017 om 08:59
willenilse Gebruiker

”Ik denk niet dat uw illegale downloads en streams een hogere snelheid (RGB waarde) aanbied.”

Helderziend of gewoon een sterke veronderstelling?

Beantwoorden

3 mei 2017 om 00:41
mvdwerf Gebruiker

Eindelijk weer eens een echt scherpe Ibood-deal, zeker als je de lifetime licenties voor MyCollection en blu-ray menu’s meetelt!

Inderdaad slechts maximaal HDMI 1.4b, maar het meeste 4K “Hollywood” materiaal is toch geen 4K@60, maar 4K@24 (23.976).

Beantwoorden

3 mei 2017 om 01:13
WiCo Gebruiker

Vraagje: Wat is het nut van dit apparaat, daar ik mijn externe HDD’s, USB-sticks etc ook rechtstreeks kan inpluggen op mijn TV?

Beantwoorden

3 mei 2017 om 09:05
willenilse Gebruiker

Scheelt weer geld want je hebt hem niet nodig.

Beantwoorden

3 mei 2017 om 09:08

Hallo WiCo,

Ik weet niet welke TV u heeft, echter ervan uit gaande een recente met veel internet opties en playback mogelijkheden kan ik wel aangeven dat Tv’s vaak een basis software Media Speler hebben. Deze ondersteunen vaak niet alle bestandsformaten, zeker de uitgebreidere audioformaten worden door tv’s vaak niet ondersteund. Dit is ook met name een licentie issue. TV fabrikanten verkopen TV’s en licenties kosten al snel 15 euro. (Dolby DTS etc) De Dune speelt vrijwel elk bestandsformaat zonder problemen af, niet alleen van HDD’s en USB-sticks maar ook vanaf uw netwerk. Ook dit is vaak met TV’s een issue. Of alleen UpNp en/of Samba. Dune kan ook het stabielere NFS aan. Door de High-End video processor ziet het beeld er fantastisch uit en de configuratiemogelijkheden zijn eindeloos.

Beantwoorden

3 mei 2017 om 01:26
airtime86 Gebruiker

Support deze mediaplayer ook videocodec “rmvb”? of is er mogelijkheid om dat wel te installeren?

Beantwoorden

3 mei 2017 om 09:16

RMVB is geen codec maar een Container. Het probleem hiermee is dat afhankelijk wat er in deze container gebruik word als codecs. Sommige zullen wel werken. RVMB hebben we dan ook niet vermeld als ondersteund formaat hierdoor.

Beantwoorden

3 mei 2017 om 06:34
dreambox Gebruiker

Kan je hierop ook een slingplayer app plaatsen ?

Beantwoorden

3 mei 2017 om 09:21

Dit product is niet een Android box of iets dergelijks, en Dune heeft eigen developers welke apps en toepassingen maken speciaal voor de spelers van Dune. Je kan wel diverse IPTV kanalen afspelen, maar niet met slingbox/player op je Dune.

Beantwoorden

3 mei 2017 om 06:38
m.pessers Gebruiker

Kunnen hier ook USB-gevoede HDD’s op gebruikt worden (externe HDD zonder eigen voeding)?

Hoor het graag!

Dank

Beantwoorden

3 mei 2017 om 09:05
willenilse Gebruiker

Wil ik ook graag weten.

Beantwoorden

3 mei 2017 om 09:23

Ja, de USB poorten hebben afdoende vermogen om een externe 2.5″  USB te voeden. Grotere drives welke meer vermogen eisen hebben vaak een dubbele USB kabel waardoor je extra vermogen kan krijgen uit een 2de USB poort. De Dune heeft 2 poorten welke niet het vermogen delen, dus dat werkt ook prima,

Beantwoorden

3 mei 2017 om 06:52
stevevermander Gebruiker

Kan dit toestel ook ondertitels zelf downloaden van het internet tijdens afspelen van een film?

alvast bedankt!

Beantwoorden

3 mei 2017 om 09:24

Ondertiteling via MyColection zit in de BETA firmware. Deze zal deze maand al gereleased worden.

Beantwoorden

3 mei 2017 om 07:24
K4run Gebruiker

We hebben naar alle tevredenheid een Dune HD B1. Alweer een aantal jaren oud, maar speelt meeste content en heeft ook een bluray speler ingebouwd. In welk opzicht zou ik er met deze speler op vooruit gaan?

Beantwoorden

3 mei 2017 om 14:41

Excuses, over het hoofd gezien. Ook reeds een gebruiker met een D1 antwoord gegeven, je gaat er met name op vooruit met meer bestandsformaten ondersteuning, zowel video als audio, 4K, WiFi, sneller netwerk, snellere processor, nieuwste features (Youtube etc) en voor dit geld is het echt zonde om niet te doen.. Ik zeg Dune… (flauw, sorry)

Beantwoorden

3 mei 2017 om 07:45
wesleyceulemans Gebruiker

Kan deze speler probleemloos Blu-ray iso’s afspelen alsook 3D blu-ray iso’s?

Beantwoorden

3 mei 2017 om 09:25

Door de Gratis Life-Time BD support licentie is dit inderdaad mogelijk, ook 3D formaat Blu-Ray.

Beantwoorden

3 mei 2017 om 08:07
hneesen Gebruiker

Wat betreft de “Exclusief! Volledige Blu-Ray menu-ondersteuning & MyCollection Jukebox inbegrepen”; is dit een life time gratis licentie?

Beantwoorden

3 mei 2017 om 09:07
willenilse Gebruiker

Ja, zoals je hebt gelezen.

Beantwoorden

3 mei 2017 om 08:11
jr212 Gebruiker

Hoi,

ondersteunt dit ook *.flv. Staat niet vermeld.

blu-ray

menu: Ook de javamenu’s?

bd-iso?

bd-folderstructuur?

Jan

Beantwoorden

3 mei 2017 om 09:34

FLV: Er is een plug-in om RTSP, RTMP, RTMPE en FLV te ondersteunen. Deze formaten zijn met name voor streaming.

Javamenu: Ja, ook ondersteund. Soms is het wel goed dan om een USB stick puur als extra memory aan te sluiten, of een kleine partitie op een USB HDD.

BD-Iso, Folder etc. Ja, met de gratis lifetime BD Menu support licentie.

Beantwoorden

12 mei 2017 om 13:45
jr212 Gebruiker

Ik kan nergens deze plug-in vinden. Iemand een idee waar ik mijn oplossing heb?

Anders is het weer de zoveelste loze belofte van mediaplayers.

Beantwoorden

12 mei 2017 om 14:02
Moderator Bas iBOOD Moderator

Ik raad je aan de vraag even onderin het topic te stellen of via het Dune Forum. Anders zal je vraag vermoedelijk niet meer gezien worden door de Expert.

Beantwoorden

3 mei 2017 om 08:15
The.traveller Gebruiker

@Expert: Waar worden de gegevens (dus info over de film, waar het is te vinden en op welke manier) opgeslagen in “My Collection” bewaard? In de cloud in Amerika, of alleen bij mij op mijn eigen HD. Dit vraag ik vanwege het feit dat Brein nu ook probeert om jullie apparaten te laten verbieden in Nederland. Na het verbieden is het een klein stapje om eigenaren en hun opslag gegevens via de rechter op te eisen indien deze bij Dune worden opgeslagen.

Beantwoorden

3 mei 2017 om 09:40

MyCollection zal lokaal worden opgeslagen.

Even voor de duidelijkheid. Brein gaat helemaal niets doen tegen ons. BREIN gaat de zolderkamer bedrijfjes aanpakken welke adverteren met de verkoop van voor-geïnstalleerde software, welke alleen maar gericht is op gratis kijken naar sport, films etc. Zij hosten dan ook nog een server waar dit allemaal op staat. De media overigens roept ook maar wat. Als je onze speler zou willen verbieden dan kan je ook alle PC’s. laptops etc gaan verbieden. Als je als consument zelf gaat zoeken met bijvoorbeeld Google streams, dan is dat je eigen verantwoordelijkheid. Zo ook met onze speler. Wij promoten het niet, faciliteren het niet zelf, de gebruiker heeft hier haar eigen verantwoordelijkheid. Als je een auto koopt, zal deze ook technisch sneller kunnen gaan dan de maximum snelheid op Neerlands wegen. Hert is toch echt je eigen voet die er voor zorgt dat je met 200 km/u over de snelweg raast. Gaan ze dan de auto fabrikanten verbieden?

Beantwoorden

3 mei 2017 om 08:32
mvdwerf Gebruiker

@Dune HD-Expert: Hoe gaat het werken met de bijgeleverde licenties? Zijn deze al voorgeinstalleerd of krijg je er codes bij die je nog moet invoeren?

@The.traveller: Volgens de link van de expert worden de gegevens opgeslagen “in a special system location”. Dus gewoon ergens lokaal op het apparaat en niet in de cloud. Brein probeert overigens niet om “normale”  media players te laten verbieden in Nederland. Dat gaat alleen over media players met voorgeinstalleerde software (Kodi plugins) waarmee je illegaal films en TV-series kunt streamen vanaf internet.

Beantwoorden

3 mei 2017 om 08:50
The.traveller Gebruiker

@mvdwerf: Volgens mij is dit apparaat zo’n mediaplayer, welke misschien niet met Kodi werkt maar wel degelijk dezelfde werking heeft.

@Expert: Wat voor OS heeft de Dune?

En oh ik heb al zelf gevonden dat BDmenu en My collection betaald moeten worden volgens de website:

http://dune-hd.com/support/options/

Hier is ook de software update te vinden. Lees hier bijvoorbeeld dat via de remote de player in stand by gezet kan worden.

@Expert: Wat is het verbruik in stand by?

Beantwoorden

3 mei 2017 om 09:01
pieter154 Gebruiker

Dit is niet het type mediaspeler waar Brein zich zo druk overmaakt.

Dune heeft juiste de beste mediaspelers die er zijn (oke samen met Zappitti maar die heb ik helaas nog nooit ergens in de actie gezien). Waar twijfel je nu echt over? Ik zie allemaal vragen van je komen met dingen die gemakkelijk te zoeken zijn.

Levenslange licenties etc het staat allemaal in de tekst. 1 klik op producten op de dune site en je hebt de specs van de Solo lite.
Waar twijfel je nu over voor je aankoop?

Beantwoorden

3 mei 2017 om 09:42

De licenties werken op basis van een uniek apparaat nummer. In plaats van de betaal portal waar je normaliter met Credit Card moet betalen via je speler, zorgen wij dat alle aan iBOOD geleverde units op LIFETIME SUBSCRIPTION worden gezet. Je hoeft dus zelf helemaal niets te doen.

Beantwoorden

3 mei 2017 om 10:10
The.traveller Gebruiker

Nou er zijn 2 dingen die het meest dwars zitten zeg maar.

Al mijn digitale films en series staan op externe HD’s of NAS die USB 3 aansluitingen hebben. Dit zorgt ervoor dat de doorvoer snel gaat waardoor films met veel actie geen haperingen vertonen.  Dus actie films met snelle beeld wisselingen hebben de kans op storingen met de gebruikte USB 2 versie op dit apparaat. Terwijl de kosten van de aansluiting en een nieuwe manier van verwerking op de printplaat niet veel duurder is.  Ik zou dus alleen mijn NAS nog kunnen gebruiken via LAN die met 1Gb doorvoer het materiaal kan verzenden.

Mijn toekomstige tv de LG Oled65G6V, waarvan ik hoop dat iBood eind mei een aanbieding heeft, heeft een HDMI 2.0a aansluiting die ervoor zorgt dat ik 4KUHD films kan afspelen. Deze HDMI versie staat dus een diepere kleur toe. En de oudere 1.4 versie zal dus niet de volledige kleurdiepte doorgeven.

De Dune is een mooi apparaat maar al achterhaald met wat ik voor ogen heb. Alle andere mediaspelers die (nog) niet deze aanpassingen hebben komen er bij mij dus ook niet kijkende naar de toekomst.

Voor de mensen die dit soort eisen niet hebben zou ik aanraden deze Dune te kopen want in het verleden kwijlde ik n.a.v. de mogelijkheden die de apparaten van Dune hadden en nog steeds hebben. Helaas zijn mijn eisen wat hoger geworden.

Beantwoorden

3 mei 2017 om 10:22
ronihd1 Gebruiker

Dus het blijft altijd werken ook als je b.v een beta firmware versie er op zet ? de genoemde om ondertitels te kunnen downloaden ?

Beantwoorden

11 mei 2017 om 16:23
Ron_Penguin Gebruiker

Heb de Dune net geinstalleerd, maar niks geen lifetime of BR menu ondersteuning…

Beantwoorden

12 mei 2017 om 13:49
jr212 Gebruiker

Ik heb deze ook geïnstalleerd en bij mij lukte de menu wel.

Arrow seizoen 1 Zelf geript dus origineel :)

Beantwoorden

12 mei 2017 om 14:16
o_egtberts Gebruiker

Bij mij geeft hij aan met de MY collection dat dit een proef licentie betreft tot eind mei….

Graag zsm antwoord

Beantwoorden

12 mei 2017 om 14:24
o_egtberts Gebruiker

Ik merk net dat er MY collection (organiser voor films ed) bestaat maar ook de MY collection voor muziek waarbij je muziek zo kan raadplegen. Die organizer werkt wel zonder licentie; de muziek niet….

Beantwoorden

3 mei 2017 om 08:35
The.traveller Gebruiker

@Expert: Nergens kan ik lezen welke versie HDMI en USB poorten er in deze versie zitten. Ook op Tweakers wordt er niet expliciet een versie vermeld. Kunt u helderheid verschaffen? Tevens wordt er bij de review gewag van gemaakt dat de “My Collection” feature een beperkte tijd is om het te gebruiken waarna er €20 betaald moet worden voor verder gebruik. Klopt dit of is dit al afgeschaft? Welke versie van het systeem zal zijn geinstalleerd aangezien bij de review die ik las het geluid niet klopte. Na een upgrade werkte het wel.

Beantwoorden

3 mei 2017 om 08:54
K4run Gebruiker

Van de Dune website:

Specification

Media processor: Sigma Designs SMP8758
RAM: 1GB
Flash memory: 4GB
Connectors:2x USB 2.0 (1x rear, 1x front), HDMI 1.4b, composite video and analog stereo audio (via 3.5mm A/V connector with 3xRCA adapter included), coaxial S/PDIF (on A/V connector via software switch), IR extender port, Ethernet 10/100/1000 Mbit/s, 12V DC IN power connector with on/off switch
Media sources: external HDD (USB), external optical drive (USB), USB devices (USB flash drive, USB card reader, etc), built-in SD card reader (SD/SDHC), PC and NAS in local network (SMB, NFS, UPnP, HTTP), other Internet and local network media sources
Video codecs: MPEG2, MPEG4, XVID, WMV9, VC1, H.264, H.265, H.265 Hi10p; support for very high bitrate video (up to 100 Mbit/s and higher)
Video file formats: MKV, MPEG-TS, MPEG-PS, M2TS, VOB, AVI, MOV, MP4, QT, ASF, WMV, BDMV, DVD-ISO, VIDEO_TS
3D video formats: MVC, Side-by-side, Top/Bottom
4K video formats: H.265 up to 4Kp30, H.265 10-bit up to 4Kp30
Video output modes: wide range of supported output resolutions (up to 1080p60 and 4Kp30) and framerates (including 23.976, 25, 29.97, 50, 59.94)
Video output framerate: automatic (according to the played content) and manual
Video output resolution: automatic (according to the played content) and manual
Video processor: VXP professional-grade video processing engine
Audio codecs: MPEG-1/2 layer I/II/III, AAC, LPCM, WMA, WMAPro, FLAC, multichannel FLAC, Vorbis, WavPack, APE (Monkey’s Audio), ALAC (Apple lossless), AC3; support for very high quality audio (up to 192 kHz / 24-bit); HD audio bitstream passthrough
Audio file formats: MP3, MPA, M4A, AAC, WAV, WMA, FLAC, Ogg/Vorbis, WavPack, APE (Monkey’s Audio), ALAC (Apple lossless), SACD (Super Audio CD) (DSF, DFF, ISO), AC3
Subtitle formats: SRT (external), SUB (MicroDVD) (external), text (MKV), SSA/ASS (MKV, external), VobSub (MP4, MKV, external SUB/IDX), PGS (Blu-ray, TS, MKV)
Hardware 3D Graphics Acceleration: OpenGL support
Picture file formats: JPEG, PNG, BMP, GIF
Playlist file formats: M3U, PLS, CUE
Photo viewer functions: slideshow, transition effects, picture rotation, zoom, browse playlist, repeat, shuffle
Audio playback functions: browse playlist, repeat, shuffle, ID3 tags, plasma TV burn-in prevention
Media streaming protocols: DASH, HLS, FTP, MPEG-TS over multicast-UDP, MPEG-TS over multicast-RTP, MPEG-TS over RTSP, MPEG-TS over HTTP, MP4 over HTTP, raw-MP3 over HTTP, raw-AAC over HTTP
Network file browsing: SMB client and browser, NFS client, UPnP/DLNA client and browser
Built-in NAS function: SMB server, FTP server, UPnP/DLNA media server
Network protocols for remote control and integration: Dune HD IP control protocol (HTTP), UPnP/DLNA media renderer
UPnP/DLNA: DLNA client, DLNA media server, DLNA media renderer
Web browser: WebKit
Ethernet: 10/100/1000 Mbit/s
Wi-Fi: Internal Wi-Fi module with 802.11b/g/n support; Wi-Fi client, Wi-Fi access point/router
Filesystems: FAT16/FAT32 (read-write), EXT2/EXT3/EXT4 (read-write), NTFS (read-write), HFS/HFS+ (Mac OS Standard/Extended) (read-only)

Beantwoorden

3 mei 2017 om 08:56
K4run Gebruiker

Die info stond ook al in de specs bij de productbeschrijving … dus beetje dubbel.

Verder staat er, ook in de productomschrijving: Uniek aan deze deal is dat je direct een levenslange licentie voor MyCollection meegeleverd krijgt (gewoonlijk € 19,99 per jaar).

Beantwoorden

The.traveller Gebruiker

@K4run: Bedankt, dit had ik al gezien maar door de hoeveelheid info viel het me niet op. En las er vervolgens tig keer overheen.

Dit is wat ik zocht:

Connectors: 2x USB 2.0 (1x rear, 1x front), HDMI 1.4b, composite video and analog stereo audio (via 3.5mm A/V connector with 3xRCA adapter included), coaxial S/PDIF (on A/V connector via software switch), IR extender port, Ethernet 10/100/1000 Mbit/s, 12V DC IN power connector with on/off switch

Beantwoorden

3 mei 2017 om 09:11
willenilse Gebruiker

Dubbel maar wel goed. Veel mensen gaan vragen stellen waarvan de meeste uit de specs beantwoord kunnen worden. Niets lezen maar gelijk vragen gaan stellen is toch een trend. Let wel, ik heb het over de meeste vragen.

Beantwoorden

3 mei 2017 om 09:17
The.traveller Gebruiker

Hartelijk dank voor de moeite. Ik ben nogal vroeg opgestaan en zit nog met brandende ogen naar mijn scherm te staren. Sorry.

Blijf ik nog zitten met de vraag of BR menu ook gratis is. Want ik zie liever het menu van de BR dan dat ik mijn collectie aan films verspreid over al mijn verschillende HD kan terug vinden. Voor die info gebruik ik https://www.collectorz.com/movie

Beantwoorden

3 mei 2017 om 09:43
The.traveller Gebruiker

@willenilse: Je hebt volkomen gelijk, ik heb er zelf ook een hekel aan. Maar door een korte nachtrust drong het maar niet tot me door schijnbaar wat er voor mijn neus stond. Ik begin nu pas wakker te worden. Daarom ga ik normaal ook niet even na 0.00 uur op iBood kijken want dan kan ik toch niet belangrijke gegevens in me opnemen en een onderbouwde beslissing nemen.

Beantwoorden

3 mei 2017 om 08:49
tesluc Gebruiker

En nu nog een deftige TV aanbieden van 55″ bijv :-)

Beantwoorden

3 mei 2017 om 09:00
The.traveller Gebruiker

@tesluc: Als u al een merk en model op het oog heeft dan kunt u die doorgeven op het Tip forum. Ik heb de LG Oled65G6V voor eind mei opgegeven. Dan heb ik mijn vakantiegeld binnen. ;)

Beantwoorden

3 mei 2017 om 08:57
nocalimero Gebruiker

Hoe gaat deze speler om het het afspelen van audio?

Ik heb een behoorlijke collectie van (geripte) cd’s in FLAC en MP3. Kan deze FLAC files “seamless” afspelen?

Dit is met name belangrijk bij in elkaar overlopende audiotracks (bv. live albums of concept albums).

En begrijp ik goed dat er geen optische audio aansluiting op zit? Dat is jammer. Ik zit in dubio …

Beantwoorden

3 mei 2017 om 09:48

Deze speler is juist gericht op goede playback van niet alleen video, maar tevens audio. FLAC, MP3 etc, geen enkel probleem. Seamless/Gapless playback ook geen enkel probleem.

Dat er g’e'en optische uitgang op zit (zat wel op de oudere modellen) ligt meer in het feit dat Optisch gelimiteerd is qua hoge bitrate op sommige RAW formaten en met name  Dolby TrueHD and DTS HD Master Audio welke door Blu-Ray gebruikt worden werken dan niet.. Middels HDMI aan te sluiten op een ondersteunende versterker haal je dit wel. Je kan overigens ook voor een paar tientjes een box kopen waar je HDMI in stopt, en dan HDMI uit en Optical uit.

Beantwoorden

3 mei 2017 om 08:57
p7305 Gebruiker

Goedemorgen,

Ik kan niet goed opmaken uit de specificaties of er een interne 2,5″ hd kan worden aangesloten op het apparaat.
Is het mogelijk ?

Beantwoorden

3 mei 2017 om 09:03
pieter154 Gebruiker

Nee dit kan niet, deze functionaliteit is alleen bij de ‘normale’ Solo.

Maar waarom zou je dat willen? Streamen vanaf je NAS of een netwerkschijf is veel makkelijker. Anders moet je de content allemaal naar die interne hdd gaan kopieren?

Beantwoorden

rickver Gebruiker

Ben al jaren lang een gebruiker van dune mediaspelers. Om de ontwikkeling in de gaten te houden van de dune mediaspelers check ik geregeld het Russische forum, hier zitten veel Beta testers en onderstaand bericht zag ik wat deze speler met gratis mycollection wel erg interessant maakt. Hiermee wordt de mycollection op de dune speler voorzien van een soort Kodi / Exodus streaming applicatie en daarmee wel interessant met deze Ibooddeal, bericht heb ik even met Google translate vertaald.

Hallo iedereen! Bij kennis die-beta testen van de nieuwe firmware dune hier zodanig gezien. Op Dune Solo 4K films sectie in het hoofdmenu (de eigenaren van Solo en Duo wist waar het over ging) toont niet alleen de beschrijvingen en trailers, maar ook films! Bekijk een paar films en al worden gespeeld, zowel in het Russisch en in het Engels! In ieder geval in de vorm waarin hij was het – gewoon een genot! Films en een enorme hoeveelheid kwaliteit is super! Ik maakte een paar screenshots.

In het algemeen zijn er Infa die bijna onlangs functionaliteit zal beschikbaar zijn voor iedereen !!

Zie hier de complete posting inclusief afbeeldingen!

http://forum.hdtv.ru/index.php?showtopic=18716&page=54&p=390349#entry390349

Beantwoorden

3 mei 2017 om 09:30
MMtt89 Gebruiker

Top! ik ben wel benieuwd hoe je dit moet toevoegen?

Beantwoorden

3 mei 2017 om 09:10
tijgert Gebruiker

@Expert

Worden 3D films in .MVC formaat als MKV bestanden ondersteund?

Beantwoorden

3 mei 2017 om 09:50

Ja, ook dit is ondersteund. Niet dat je dit vraagt, maar ook 3D SBS, 3D top/bottom en echt 3D in MKV.

Beantwoorden

3 mei 2017 om 09:17
elisabethvangent Gebruiker

*snap*
Edited by: Bas iBOOD
Vervelend dat je nog geen reactie hebt gehad. Ik heb mijn collega’s gevraagd dit zo snel mogelijk voor je op te pakken.
Om hier on-topic te blijven heb ik je bericht hier even weggehaald.

Beantwoorden

3 mei 2017 om 09:36
fredenivanca Gebruiker

@expert  Hoe is de Hdmi handshake met een arcam avr 750? Ik bedien nu het systeem met de afstandbediening van mijn sony andoid tv via hdmi cec en dat gaat goed. Echter heb ik problemen daar mee gehad toen ik er een HImedia speler aan toe heb gevoegd die schopte alles in de war. Gaat dit met de dune wel goed?

Beantwoorden

3 mei 2017 om 09:55

Dune voldoet aan alle protocollen voor audio en video handshakes, en CEC dus ook 100%. Ondanks dat sommige TV’s en versterkers van bepaalde merken niet altijd hier aan voldoen, kunnen wij vaak dit oplossen middels ons eigen engineers team. HiMedia gebruikt een andere chipset, en wij de SIGMA welke juist gericht is op AV merken.

Beantwoorden

3 mei 2017 om 13:46
fredenivanca Gebruiker

bedankt heb hem besteld

Beantwoorden

3 mei 2017 om 09:37
o_egtberts Gebruiker

@expert is er een mogelijkheid on Netflix en YouTube af te spelen? Eventueel door een iPad of iPhone via WiFi te koppelen? Op deze manier kan mijn dochter dan haar filmpjes kijken? Als er een andere optie is om kinder filmpjes te tonen anders dan externe disk hoor ik dat ook graag. Alvast dank

Beantwoorden

3 mei 2017 om 10:15

Youtube wel, direct Netflix niet. Let wel, dit is geen streaming box, maar een echte media speler. Netflix op streaming boxen zijn vaak max 720p in in uitzonderlijke gevallen in 1080p. 4K/UHD,m vergeet het maar. Dune zou best dit kunnen ondersteunen, maar dan niet in hoge resolutie. Veel gebruikers zullen dan niet begrijpen dat dit de limitatie is van Netflix is voor dit soort producten maar dan de schuld vaak toch bij het apparaat leggen.

Beantwoorden

3 mei 2017 om 09:39
gerwinhennipman Gebruiker

@Expert

Ik zie Blu-ray Menu support, geldt dit ook specifiek voor 3d Blu-rays? Worden 3d blu-rays ook ondersteund?

Beantwoorden

3 mei 2017 om 09:56

Deze vraag is al meerdere malen beantwoord. Aub even terugscrollen, kort antwoord: Ja.

Beantwoorden

3 mei 2017 om 09:39
nielske Gebruiker

Kan de speler 7.1 audio doorsturen naar de versterker??

Beantwoorden

3 mei 2017 om 09:57

Ja, pass-through (HDMI), geen enkel probleem

Beantwoorden

3 mei 2017 om 09:46
marcovberg Gebruiker

Kan er een 2.5 inch harde schijf worden ingebouwd? Ik zie het nergens staan in de specs.

Beantwoorden

3 mei 2017 om 09:58

Neen, niet ingebouwd. Wel middels USB.

Beantwoorden

3 mei 2017 om 09:48
nocalimero Gebruiker

Het is mij onduidelijk of de versie de iBood verkoopt WiFi heeft. Op de Dune site staat dat de HD Solo Lite WiFi heeft, maar in de beschrijving op iBood is deze info weggelaten. Is dit soms een oudere versie zonder WiFi?

Beantwoorden

3 mei 2017 om 09:53
ridiski Gebruiker

Volgens mij staat het er netjes bij. Een na laatste regels.

Beantwoorden

3 mei 2017 om 09:54
o_egtberts Gebruiker

Titel vermeldt letterlijk dat hij WiFi heeft ;)

Beantwoorden

3 mei 2017 om 09:58

Deze heeft inderdaad WiFi, met ingebouwde antennes.

Beantwoorden

3 mei 2017 om 09:50
btiedtke Gebruiker

Hallo, ik ben niet zo bekend met deze mediaplayers en ik kan op internet ook geen filmpjes vinden over dit (tenminste niet in nl of uk). Maar ik heb zelf IPTV en Kodie thuis. Is dit apparaat hetzelfde met dezelfde functies? Zou ik die 2 eventueel kunnen vervangen met deze mediaplayer?

Beantwoorden

3 mei 2017 om 10:01

Dit is niet een zogenaamde hobby box. IPTV is deze wel geschikt voor, maar is wel een breed begrip. Ik heb zojuist hierboven een posting gelezen van een gebruiker aangaande streamen a la Kodi. Ik kan alleen maar refereren naar ene eerder antwoord van ons dat het aan de gebruiker is om te bepalen of hij/zij dit zal installeren. Dus antwoord is ja, je kan beide vervangen door deze.

Beantwoorden

3 mei 2017 om 09:57
Pim Kors Gebruiker

Beste expert

Ik ben op zoek naar de functionaliteit van de app. Ik wil nl. voornamelijk mijn MP3 collectie afspelen via de Dune, maar gezien het formaat van mijn collectie, is browsen een belangrijke feature.

Is er ergens een demo van de app te vinden?

Beantwoorden

3 mei 2017 om 10:11

We hebben het hier over ene App op de speler, maar er zijn ook Apps voor Android/IOS telefoons en tablets. MyCollection is voor video.

Dune kan wel op basis van folders browsen. Voor een eigen MP3 collectie adviseren we eigenlijk een App welke je via je telefoon of tablet gebruikt, UpNp of DLNA apps.

Beantwoorden

3 mei 2017 om 10:12
Pim Kors Gebruiker

Heb je daar iOs voorbeelden van?

Beantwoorden

3 mei 2017 om 10:16

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.