5 mei 2017 om 00:00
iBOOD

Garmin nüvi 2699 LMT-D EU | Levenslang Kaart- en Verkeersupdates

Garmin nüvi Navigatie + Updates

Raak nooit de weg meer kwijt dankzij de Garmin nüvi 2699 LMT-D autonavigatie voor Europa. Dit geavanceerde GPS-systeem komt inbegrepen met gedetailleerde kaarten van Europa en levenslang kaart- en verkeersupdates*. Zo ben je verzekerd van de nieuwste informatie, altijd en overal.

De Garmin nüvi is de ultieme oplossing om je een weg te banen door de moderne verkeersjungle.

Kaarten

Dit garmin GPS-systeem komt voorgeïnstalleerd met uiterst gedetailleerde kaarten van Europa, waardoor je altijd de snelste en meeste efficiënte routes kan vinden. Dankzij de inbegrepen levenslange kaartupdates, hoef je je ook geen zorgen te maken dat het systeem plotseling overbodig is.

Ook mooi aan de Garmin nüvi is dat het 6" scherm garandeert dat je altijd perfect kan zien waar je naartoe gaat en hoe je daar moet komen. Het multitouch-scherm maakt het daarnaast ook mogelijk om gemakkelijk en snel in- en uit te zoomen. Geen zin alles via het touchscreen te moeten dan? Dan kun je ook gesproken commando's aan de nüvi geven!

Digital Traffic (DAB)

Een uniek voordeel van dit systeem is dat het komt met ingebouwde DAB-ondersteuning voor Garmin's Digital Traffic-dienst. Deze dienst updatet continu je verwachte tijd van aankomst gebaseerd op je snelheid, voortgang en mogelijke verkeersproblemen.

Alternatieve routes worden ook in beeld gebracht, samen met informatie over hoeveel langzamer of sneller deze zouden zijn. Daarnaast word je voorzien van zowel audio- als visuele ondersteuning bij het reizen naar je bestemming, zodat je altijd weet wanneer je moet afslaan of hoe je een file moet vermijden.

Foursquare

Ook geïntegreerd in de Garmin nüvi 2699 LMT-D is Foursquare-ondersteuning. Dit betekent dat je altijd direct kan zien of er leuke en goed ontvangen restaurants of winkels in de buurt zijn. Zo hoef je geen kilo's aan reisgidsen mee te slepen of een gokje wagen op een verlopen café: nu weet je altijd waar je naartoe moet.

Inbegrepen

De inbegrepen diensten en mogelijkheden eindigen hier echter nog niet. De ingebouwde Bluetooth zorgt ervoor dat je met de Garmin hands-free kan bellen, het geheugen is uit te breiden via microSD en met Smartphone Link kan het systeem je real-time voorzien van weers- en verkeersupdates. Al met al een navigatiesysteem waar je onmogelijk nee tegen kunt zeggen.

*Voor meer informatie m.b.t. levenslang kaart- en verkeersupdates, klik hier en hier.

Specificaties

Merk: Garmin
Type: nüvi 2699 LMT-D
Garantie: 2 jaar

• Spraakgestuurde navigatie
  • Vermijd files met Digital Traffic
  • Te koppelen aan je smartphone

Algemeen
Hoogwaardige ontvanger
Type scherm: Capacitief, multitouch WGVA kleuren-TFT (witte achtergrondverlichting)
Schermgrootte: 6.1"
Schermresolutie: 800 x 480 pixels 

Kaarten en geheugen
Geheugen/geschiedenis: Interne solid state
Vooraf geïnstalleerde wegenkaarten    
Inclusief levenslang gratis kaartupdates    
Geschikt voor gegevenskaarten: microSD (niet inbegrepen)
Eigen nuttige punten (uw eigen nuttige punten toevoegen)    
Waypoints/favorieten/locaties: 1000

Navigatiefuncties
Straatnamen uitspreken (bijvoorbeeld: Sla over tweehonderd meter rechtsaf de Hoofdweg in): Ja (met Garmin Real Directions™)
Spraakgestuurde navigatie (bediening met gesproken opdrachten)    
Compatibel met FM-verkeersinformatie: Ja (digitale 3D-verkeersinformatie)
Lifetime traffic updates (ontvang gratis lifetime traffic updates): Ja (digitale 3D-verkeersinformatie)
Rijbaanassistent (leidt u naar de juiste rijbaan tijdens de navigatie)    
Junction view (toont borden bij afslagen)    
Vermijden tijdens route (bijvoorbeeld snelwegen, tolwegen)    
Draadloze Bluetooth® technologie    
Maximumsnelheidweergave (geeft de maximumsnelheid weer voor de meeste snelwegen in de VS en Europa)    
Afrit met diensten (laat zien welke diensten beschikbaar zijn langs de snelweg): Ja (met Up Ahead)

Batterij
Type: Oplaadbare lithium-ion
Batterijduur: Tot 1 uur

Fysiek
Afmetingen: 168 x 94 x 19 mm
Gewicht: 268 gr

5 mei 2017 om 00:24
bastian433 Gebruiker

aanrader, heb er 1….

hoeveel interne opslag?
Welke kaarten zitten er uberhaupt bij? alleen die van luxemburg?

Dat zijn toch zaken die erbij horen, vooral welke kaarten/landen.

staat nergens!

Slechte informatie bood!

Beantwoorden

5 mei 2017 om 01:18
kikke002 Gebruiker

Er ontbreken eigenlijk nog twee letters: EU. Deze toevoeging had iBOOD zelf ook kunnen bedenken,

Interne opslag: ssd en mogelijkheid tot uitbreiding middels MicroSD. Hoe groot? Geen idee, ook op de Garmin site staat het niet vermeld.

Ik heb zelf een 2498, maar sinds de laatste update past daar EU niet meer in z’n geheel op en moet je het doen met Benelux met Frankrijk. Onhandig! Wisselen van kaart kan overigens wel, maar dat moet je thuis doen, met de nüvi aan de computer. Ook de spraakopdrachten doen het niet meer na de update.

Beantwoorden

5 mei 2017 om 10:06
Moderator Bas iBOOD Moderator

Er kan een SD kaart in van maximaal 32GB. De minimale grootte is 4 GB.

Hij is standaard voorzien van gedetailleerde kaarten van Europa.

Beantwoorden

5 mei 2017 om 10:21
bastian433 Gebruiker

klopt er moet gelijk een SD kaart in
stop die er gewoon in en dan kan alles er gewoon op.
Daarna kan alles er gewoon weer op.

verder is het echt een heel goed apparaat. Ik heb de 2599 meen ik.

Beantwoorden

5 mei 2017 om 11:28
duty2 Gebruiker

Het is wel echt een goed toestel hier.

http://www.trustedreviews.com/garmin-nuvi-2699lmt-d-review

Duidelijke review, 4,5 sterren.

Beantwoorden

5 mei 2017 om 06:28
HetGezegde Gebruiker

“Levensduur batterij = 1 uur”

Dat lijkt me een fout. Wat moet er wel staan?

Beantwoorden

5 mei 2017 om 07:53
Bleats Gebruiker

Ach, een gemiddelde TomTom doet het ook niet langer, dus deze waarde lijkt me prima te kloppen. Vraag me ook af wat het nut is voor een langere batterijduur voor een auto navigatie waar ik mag verwachten dat er een stroomaansluiting is. Mogelijk om even te tanken of een korte pauze zonder dat het ding uitvalt, maar verder kan hij toch aan het stroom blijven.

Voor de (motor-)fiets zijn er andere navigatiesystemen. Hopelijk bieden ze nog een keer de Garmin Zumo aan voor een leuk prijsje… Bijna 400 euro voor het goedkoopste model is toch wel wat prijziger. Deze gaan in ieder geval wel een stuk langer mee op een accu lading.

Beantwoorden

5 mei 2017 om 10:09

De levensduur is inderdaad langer dan 1 uur ;-) De accuduur is wel tot 1 uur. Daarna kun je hem, zoals Bleats terecht stelt, gewoon aan de stroom hangen. De voertuigvoedingskabel wordt meegeleverd.

Beantwoorden

5 mei 2017 om 06:29
HetGezegde Gebruiker

Er wordt slechts eenmalig gesproken over “Te koppelen aan je smartphone” – wat doet dit en wat is hier het nut van?

Beantwoorden

5 mei 2017 om 06:55
pcrider Gebruiker

Nee hoor, dat klopt wel.

Daar heeft garmin een flinke steek laten vallen. Je moet dus steeds de kabel erin hebben, die moet er toch al in voor de verkeersinformatie.

Beantwoorden

5 mei 2017 om 06:57
pcrider Gebruiker

Sorry, dit gaat over de batterijduur.

Beantwoorden

5 mei 2017 om 07:55
Bleats Gebruiker

Met het koppelen van je smartphone kun je o.a. handsfree bellen. Verder zijn er ook aanvullende services beschikbaar waar volgens mij het internet van je telefoon nodig voor hebt (via de Garmin applicaties).

Beantwoorden

5 mei 2017 om 07:12
JEEBOB12 Gebruiker

Handleiding : https://www.gebruikershandleiding.com/Garmin-nuvi-2699LMT-D/preview-handleiding-658606.html

Beantwoorden

5 mei 2017 om 07:20
nikonman Gebruiker

Helaas allemaal erg onduidelijk (snelwegen in de VS(?), functies die wel kunnen maar enkel met een bijkomende sd kaart, koppelen aan smartphone, etc, etc) , lijkt mij of ze iets verbergen,.. ik sla deze maar over.

Beantwoorden

5 mei 2017 om 08:42
kikke002 Gebruiker

Zo onduidelijk is het nou ook weer niet. Lees anders even de handleiding. Het is wel degelijk een mooi apparaat. Alleen de beschrijving is wellicht niet overduidelijk hier.

Beantwoorden

5 mei 2017 om 10:15

Je kunt je telefoon koppelen aan deze Garmin via Bluetooth. Hierdoor kun je de Garmin gebruiken om handsfree te bellen via de geïntegreerde microfoon en luidspreker.

Hier kun je precies zien welke delen van de VS in welke kaartupdates zijn opgenomen.

Je kunt een SD-kaart tot 32 GB in deze Garmin stoppen.

Meer informatie vind je hier (daar kun je ook de ‘Veelgestelde vragen’ van Garmin vinden).

Wat zou je verder nog graag willen weten? :-)

Beantwoorden

5 mei 2017 om 10:25
bastian433 Gebruiker

Het is een goed apparaat (ik heb die een slag kleiner) maar koop er wel gelijk een microsd kaart bij anders passen de kaarten niet.
Kaarten zijn onlangs net bijgewerkt weer.

Beantwoorden

5 mei 2017 om 12:59

Overigens nog wat meer informatie over het koppelen aan je smartphone:

Smartphone Link is een gratis app voor mobiele toestellen, waarmee u uw nüvi 2699LMT-D kunt verbinden met uw iPhone® of Android™ smartphone. Na de koppeling kan uw nüvi via het data-abonnement³ voor uw smartphone informatie delen, zoals uw parkeerplaats, nuttige punten en uw bestemming. Met de Smartphone Link app kunt u locaties en adressen vanaf uw smartphone direct naar uw nüvi verzenden.

Smartphone Link biedt ook toegang tot Garmin Live Services4 nuttige real-time informatie over bijvoorbeeld weers- en verkeersomstandigheden. Smartphone Link werkt met iPhone 4S of hoger en bepaalde Android toestellen.

Beantwoorden

5 mei 2017 om 13:05
f.voogt Gebruiker

Beste Bas, voor de zekerheid daar ik inderdaad ook de VS kaarten nodig heb: in deze 2699 lnt-d EU staat dus Noord Amerika OOK  voorgeinstalleerd. En ook hier geldt lifetime updates voor? Merci ( men zou kunnen lezen dar de VS kaart beschikbaar is dat deze dan nog wel aangekocht dient te worden…)

Beantwoorden

5 mei 2017 om 13:15

Je ontvangt enkel de Europese kaarten. Meer kaarten zijn hier te vinden.

Op de website van Garmin staat het volgende over de geldigheid van nuMaps:

The nuMaps Lifetime Subscription allows for the preloaded City Navigator NT maps to be updated to newer the latest version when released for the operating life of the device. There is more than one subscription option to offer different regions of maps. There are currently seven options with six different regions of the world covered. To view a region’s coverage, click the name of the region below.

Beantwoorden

5 mei 2017 om 14:55
f.voogt Gebruiker

Ah. Ok. Dan ben ik op het verkeerde been gezet nav http://www.garmin.com/nl-NL/maps/preloaded-maps#fullEurope  want onder “Alle” staat naast dus de EU landen ook de kaart van de VS. Het is nu duidelijk.

Beantwoorden

5 mei 2017 om 08:05
Bertrem Gebruiker

Zijn er de benodigdheden bij om op daschbord te plaatsen of te bevestigen ?

Beantwoorden

5 mei 2017 om 08:39
kikke002 Gebruiker

Volgens mij zit er alleen een zuignap bij voor bevestiging op de voorruit.

Beantwoorden

5 mei 2017 om 10:28
bastian433 Gebruiker

alleen zuignap tenzij ik iets kwijt ben geraakt.

Beantwoorden

5 mei 2017 om 08:41
obelixer Gebruiker

Ik heb een Nuvi 2595 en ik weet niet of ik dit mag vergelijken met deze die nu aangeboden wordt, de kaartupdates zijn traag en er staan (daardoor?) ook vele fouten in. Updaten gaat wel (7Gb) maar er lijkt niets te wijzigen. Alhoewel de verlengde A4 staat er nu eindelijk bij die er toch al een tijdje ligt. verder blijven er rijrichtingen verkeerd staan en lijkt het navigatie systeem dol te zijn op stads centra en stuurt je graag 30 km zones in terwijl er vaak betere alternatieven zijn. Ik gebruik naast deze Garmin dan ook erg vaak de google maps die hier veel slimmer mee omgaat. trouwens ook snelheidscamera’s die al 20 jaar geleden zijn weg gehaald staan hier nog in. dus ik hoop voor jullie dat deze Garmin een beter kaart systeem heeft. (Vanuit het bedrijf zijn deze oudere Garmins uitgedeeld en hoor ik dit verhaal bij iedereen terug komen)

Beantwoorden

5 mei 2017 om 08:47
Bleats Gebruiker

Kijk anders eens op: http://www.openstreetmap.org/

Staat het hier goed op? Je kunt namelijk deze kaarten ook installeren als je wilt en dan komt er meer informatie vanuit de community en kun je wijzigingen eventueel ook zelf doorgeven.

Beantwoorden

5 mei 2017 om 09:01
BlackScorpion85 Gebruiker

Het is mij echt een raadsel waarom mensen tegenwoordig nog een dedicated navigatiesysteem willen. Download gewoon gratis Waze op je smartphone, altijd up-to-date, altijd alle kaarten, en straks halverwege juni ook geen roaming kosten meer in het buitenland (alleen dataverbruik, wat overigens heel weinig is).

Beantwoorden

5 mei 2017 om 10:07
Bleats Gebruiker

Probleem voor mij is niet het dataverbruik, maar dat ik geen goede navigatiesoftware ken voor iOS / Android welke goed overweg kan met GPX bestanden. Je telefoon is leuk voor als je even snel van A naar B moet, maar verder vind ik de meeste vrij beperkt. Het is wel een tijdje geleden dat ik heb gekeken, dus mogelijk dat er nu wat meer zijn, maar routes ga ik er niet mee rijden. Dan val ik liever terug naar een systeem welke aan mijn eisen voldoet en waar ik vooraf routes kan maken via mijn computer.

Beantwoorden

5 mei 2017 om 10:13
Magsel Gebruiker

probeer google maps maar eens op je smartphone ;)
brengt mij altijd overal naar toe.

2 nadelen:
je krijgt de file info pas als je in de file staat :(
hij pakt altijd de snelste route en je kan niet instellen als je een keer de kortste wilt rijden :(

Beantwoorden

5 mei 2017 om 10:32
bastian433 Gebruiker

En als je naar mijn huis toe wilt kom je altijd bij het verkeerde adres en Google reageert 4 maanden nadat je een correctie instuurt en corrigeert het dan verkeerd.

Zo ben je bij Google al snel een jaar bezig om een correctie erin te krijgen als het al lukt als niet heel veel mensen het melden.

Beantwoorden

5 mei 2017 om 10:33
Bleats Gebruiker

Dus mijn punt blijft. Google Maps is voor mij geen alternatief op zo’n systeem.

Beantwoorden

5 mei 2017 om 14:24
maartenandel Gebruiker

De route bepaal je vooraf en vervolgens download je de route met wifi. Laatste vakantie in het buitenland gebruikt, werkt perfect. Alleen geen live-traffic, maar met de nieuwe roaming regels is dat binnenkort ook opgelost. Je kunt ook hele gebieden vooraf downloaden.

Beantwoorden

5 mei 2017 om 20:48
Christiaanzwll Gebruiker

Ik ga ook voor waze. In wifi area je bestemming invoeren, downloaden en rijden maar. Ik moet wel zorgen dat mijn telefoon goed tegen de voorruit zit anders valt mijn gps weg. Maar daar kan waze niks aan doen.

Maar als ik een echte navigatie zou willen dan komt deze wel dicht in de buurt. Mijn tomtom one xl update niet meer omdat mijn intern geheugen vol is. Kaarten zijn groter qua mb’s geworden.

Beantwoorden

5 mei 2017 om 09:38
draadje Gebruiker

Is de tekst ook Nederlands? Of alleen Engels ?

Beantwoorden

5 mei 2017 om 09:58
Bleats Gebruiker

Mijn Garmin kan gewoon in het Nederlands. Lijkt me dat deze ook geen problemen hiermee heeft.

Wil je zeker weten dat je goed rijd, moet je wel de mannenstem gebruiken. De vrouwenstem stuurt je nog wel eens de verkeerde kant op. Pas geleden wilde ik naar de racebaan, kwam ik in het winkelcentrum terecht… En een paar dagen later wilde ze in eens afslaan bij de McDonalds…

Beantwoorden

5 mei 2017 om 10:23

Hij is ook in het Nederlands in te stellen.

Beantwoorden

5 mei 2017 om 10:41
LSL Gebruiker

Op mijn Garmin wandelGPS’sen gebruik ik al jaren de gratis te downloaden kaarten van Openstreetmaps.

Kun je deze ook op dit toestel installeren en gebruiken?

Beantwoorden

5 mei 2017 om 11:40
putdeksels Gebruiker

Ja dat zal lukken via Basecamp!

Beantwoorden

5 mei 2017 om 12:17
LSL Gebruiker

Heeft er iemand ervaring met deze gratis kaarten op een Garmin voor autonavigatie?
Als dit goed werkt is er toch geen reden om extra kaarten (buiten de vooraf geïnstalleerde) te kopen?

Beantwoorden

5 mei 2017 om 11:29
duty2 Gebruiker

http://www.trustedreviews.com/garmin-nuvi-2699lmt-d-review staat een duidelijke review. Goede deal, mooi product.

Beantwoorden

5 mei 2017 om 12:39
pjotter13 Gebruiker

Wanneer komt ibood eindelijk eens met navigatie voor de motor?

Beantwoorden

5 mei 2017 om 12:47
Herstein Gebruiker

Werkt deze Garmin ook met Mac of alleen met Windows, zoals een ander Garmin apparaat dat ik heb.

Beantwoorden

5 mei 2017 om 12:56

Hij connect met je computer via Garmin Express. Deze software is ook voor de Mac beschikbaar en hier te downloaden.

Beantwoorden

5 mei 2017 om 12:50
Chima Gebruiker

Zijn hier ook kaarten voor speciaal voor campers waar je ook de maten van het voertuig bij in kunt geven?

Beantwoorden

5 mei 2017 om 13:04

Ik heb hier geen informatie over kunnen vinden. Ik weet wel dat Garmin speciale apparaten heeft voor campers (zie hier).

Beantwoorden

5 mei 2017 om 13:08
Chima Gebruiker

Maar die bieden jullie niet aan..:)

Heeft dit type dan misschien wel standaard de optie om de maten van het voertuig op te geven?

Beantwoorden

6 mei 2017 om 08:32
Chima Gebruiker

Helaas hebben jullie niet meer de moeite genomen om hier op te reageren, dus maar niet gekocht.

Beantwoorden

5 mei 2017 om 13:30
Pistolas Gebruiker

Ik probeer te bestellen maar kan leveringsadres niet veranderen naar België. Is dit normaal? Wat doe ik fout?

Beantwoorden

5 mei 2017 om 13:46

Waarschijnlijk ben je per abuis op onze Nederlandse website terecht gekomen.

Laten leveren in België kan door te klikken op deze link of door op het Belgische vlaggetje onderaan de website te klikken.

Beantwoorden

5 mei 2017 om 20:30
Pistolas Gebruiker

Gelukt! Dank u wel!

Beantwoorden

5 mei 2017 om 20:11
wesleyceulemans Gebruiker

Zit er flitspaalinformatie in?

Hoe zit het met mobiele flitslocaties? Worden deze via de app gesynschronyseerd?

Beantwoorden

5 mei 2017 om 20:45
ChrisL1972 Gebruiker

Beste mensen,

Dit zal best goed werken maar de Here kaarten in de Garmin lopen echt een stuk achter ten opzichte van Tomtom. Je kan beter 100 euro meer uitgeven en deze aanbieding in de rente punten winkel kopen: https://rentepunten.ing.nl/productdetails/6667563#121152

Je hebt dan zoveel meer. Wereld kaarten, life trafic , build in SIM, wifi,  flitspalen , lader, enz.

Beantwoorden

5 mei 2017 om 20:48
ChrisL1972 Gebruiker

Even ter info: Digital Traffic (DAB) wordt in nederland volgens mij niet uitgezonden. Wel in Duitsland. TMC wel in nederland maar dat betreft alleen rijkswegen net en dan nog zeer beperkt.

Beantwoorden

5 mei 2017 om 22:31
Tijmen101 Gebruiker

Beste

Kan deze gps de kaarten updaten via wifi? De software kan niet geïnstalleerd worden op een Chromebook…

Alvast bedankt!

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.