7 mei 2017 om 00:00
iBOOD

Solis Vac Smart Vacuümsysteem | -0.7 Bar | 8 L/min

Solis Vac Smart Vacuümsysteem

Met de Solis Vac Smart houd je je eten langer vers dan ooit.

Specificaties

Merk: Solis
Type: Vac Smart | Type 577
Garantie: 2 jaar

• Tot vier keer zo lang houdbaar!
  • Werkt i.c.m. vershoudbakjes
  • Ook geschikt voor vloeistoffen

Vacuümpomp: -0.7 bar
Capaciteit: 8 L/min
Lasnaad: 2.5 mm dik

Vermogen: 110 Watt
Afmetingen: 370 x 70 x 145 mm

7 mei 2017 om 00:04
pinohermsen Gebruiker

Aanrader voor ieder huishouden dit.

Beantwoorden

7 mei 2017 om 01:27
epafroditus Gebruiker

Mmm. interessant. Ik was net van plan een Lidl Vacuümsysteem te kopen; maar deze lijkt mij een stuk beter.

Echter, ik vind nergens recensies. Morgen, op een normaal tijdstip nog maar eens kijken.

Helaas is hier geen product-expert aanwezig. 
Al zoekende naar meer info lees ik dat je in zo’n apparaat ook chipszakken opnieuw kunt sealen. Ik ben dan benieuwd, of je zo’n zak ook vacuüm kunt sealen. Natuurlijk is dat niet handig met chips er in, maar toch, benieuwd.

Beantwoorden

7 mei 2017 om 09:41
Diablo70 Gebruiker

Reviews zijn goed op amazon. Je moet jezelf alleen afvragen of je ook veel vacuüm levensmiddelen gaat bewaren. Heb een goede koelkast en de vacuum folie is te duur voor een paar daagjes. Chips zakken opnieuw sealen leuk voor als je naar bed gaat en nog even gaat prutsen om de chipszak te sealen, ik gebruik van die knijpers van de Ikea voor dit soort dingen.

Beantwoorden

7 mei 2017 om 08:57
luysterman Gebruiker

Wie nog twijfelt, niet doen maar kopen! Degelijke Zwiterse techniek. Wel rekening mee houden dat je, voor het vacuum trekken van artikelen? steeds de zakjes van het merk Solis nodig hebt. Ik heb de zakjes geprobeerd van het warenhuis, maar die werken niet omdat hierin geen afvoerkanaaltjes voor de lucht zijn verwerkt. Enkel saelen is misschien mogelijk maar heb dit nog niet geprobeerd

Beantwoorden

7 mei 2017 om 18:20
jan013007 Gebruiker

Je kan ook zakjes van dit merk kopen, werkt even goed.

https://www.allpax.nl/verpakken.html

Beantwoorden

7 mei 2017 om 20:43
peterbollen Gebruiker

Zijn deze ook BPA vrij?

Beantwoorden

7 mei 2017 om 09:51
Krukje Gebruiker

Zit hier een rolhouder op voor de seal rollen?

Beantwoorden

7 mei 2017 om 09:52
gjna Gebruiker

Ik heb even een vraag over deze machine hoe gebruik je de rollen vacuumfolie daar ik bij alle ander type vacuum machines van Solis een opbergvak voor deze rollen zie ?  is dat wel handig in gebruik of kan je beter voor vershoudzakken gaan?

alvast bedankt voor je reactie

Beantwoorden

7 mei 2017 om 10:01
nemelex Gebruiker

Hoe verhoudt deze zich tot een goedkopere versie van bvb de lidl (https://www.lidl-shop.be/nl-BE/SILVERCREST-Vacuuemapparaat/p100214718)? Of betaal je enkel het merk bij?

Beantwoorden

7 mei 2017 om 10:24
FNONAMUS Gebruiker

Een fantastisch aparaat mits je (semi) professioneel aan het koken bent, anders is het net zoals b.v. de broodbakmachine, de aitfryer e.d.; je gebruikt ze na aanschaf nauwelijks meer!

Wij gebruikten hem in de praktijk te weinig, maar diegene die hem overgenomen heeft gebruikt ‘m veelvuldig voor het bewaren van grote hoeveelheden ge–bbqed / gesmoked vlees en pouled pork.

Misschien interessant als je een volkstuintje hebt, maar als je kliekjes over hebt eet je die toch gewoon de volgende dag uit het panneke?

Let op, bij deze zit normaal nog geen verpakking bij, die moet je los gaan kopen en er past alleen Solis in.

Beantwoorden

7 mei 2017 om 10:38
fredenivanca Gebruiker

Hoe werkt het met invriezen? Is de folie als je bijvoorbeeld vlees vacuum verpakt in porties dan goed in te vriezen? iemand ervaring hiermee

Beantwoorden

7 mei 2017 om 11:40
petertouw Gebruiker

Een geweldig apparaat. Ik heb bij een vorige Ibood actief er een aangeschaft. Gebruik hem bijna dagelijks en we gooien nauwelijks meer iets weg wat eten betreft. Ook voor in te vriezen producten heel goed. Er treedt geen vriesbrand meer op en de bewaartermijn wordt verlengd tot langer dan een jaar bij sommige vleesproducten. De Solis vacumeerzakken zijn van uitstekende kwaliteit en als je ze gebruikt voor niet vleesproducten kun je ze zelfs wassen en opnieuw gebruiken. Let op in deze machine zit in tegenstelling tot de duurdere serie GEEN opbergruimte voor de rol. Ik weet niet of er wel een schuifmesje inzit om de rol te snijden. Zoals gezegd ben ik lyrisch over het apparaat en heb nu zelfs ook nog een sous vide  gekocht voor de nieuwste kooktechniek. En dat op mijn 68….

Beantwoorden

7 mei 2017 om 12:16
Monarch2@telenet.be Gebruiker

Aangezien er blijkbaar

Ik heb een tijdje geleden een solis vacuum toestel gekocht. Ik heb vroeger een ander apparaat gehad dat werkte met gewone folie, maar dat ging niet zo goed. Dit toestel is van zeer goede kwaliteit voor zijn prijs. Het werkt alleen met de Solis folie omdat daar kleine kanaaltjes in zitten zodat overal vacuum kan getrokken worden.

Ik gebruik het vooral om vlees en vis in te vriezen. Het blijft veel langer goed in die verpakking en geen vriesbrand.

Het toestel werkt zeer makkelijk. Vacuum trekken en sealen is op enkele seconden gedaan. Er is een extra brede seal naad waardoor het goed is afgesloten.

Je merkt ook dat er ergens een lek is omdat het toestel de sealing dan niet uit voert. (Met mijn oude toestel had ik vaak dat de sealing nadien loste en het vacuum verloren was gegaan. Hier blijft die echt goed.

Op beide zijden zit er een sluiting die je dicht klikt met de folie in positie. Zo kan de folie niet meer verschuiven en moet je niet blijven drukken tijdens het vacumeren en sealen.

Er is ook een stand wanneer je gemarineerd vlees gebruikt. Als je vlees wil marineren kan je het geheel vacuum trekken waardoor de marinade sneller in het vlees trekt.

Er is ook een aansluiting om Solis voorraaddozen aan te sluiten. Deze kan je dan via een slangetje vacuum trekken. Handig voor koekjes, chips, etc. Als wat je anders plat zou zuigen kan je in zo’n doos toch langer bewaren. Deze zijn apart te koop.

Met dit model werk je best met zakjes omdat het geen ingebouwd mes heeft om de folie door te snijden. Je zou de folie ook met een schaar op maat kunnen snijden. Indien je liever met folie werkt kan je ook het model kopen met ingebouwde folierol houder en mes.

Beantwoorden

7 mei 2017 om 15:09
Armada Gebruiker

Vacuum sluiten is top voor zowat alles wat je wil invriezen. Doordat je de lucht uit de verpakking haalt moet deze niet meer mee afkoelen en bevriest alles veel sneller wat de kwaliteit zeer zeker ten goede komt. Omdat vacuum gesloten zakjes veel beter in vorm blijven kan je de bevroren zakjes achteraf ook netjes stapelen in de diepvries.

Ook voor het sous-vide koken zijn kan je deze toestellen goed gebruiken.Wel zorgen dat je dan zakjes koopt die je in een heetwaterbad mag gebruiken.

De zakken van Solis zijn véél te duur. In tegenstelling wat men hierboven beweerd zijn er een aantal webwinkels waar je zakjes en rollen in allerlei maten kan bestellen. Wel opletten dat het er zijn met de fameuze ribbeltjes.

Beantwoorden

7 mei 2017 om 21:31
Mark_Moreaux Gebruiker

Kan je ook gewone diepvrieszakjes gebuiken of moeten het steeds die zakken of rollen zijn ?

Beantwoorden

7 mei 2017 om 21:50
pinohermsen Gebruiker

Voor mijn vergelijkbare machine koop ik al jaren de zakken bij Marmelot; http://www.marmelot.com/marmelot/vacuum-verpakken-vacuumzakken-micro-structuur-c-61_103.html?language=nl

Goede zakken voor een redelijke prijs.

Ik gebruik het vooral om eten in te vriezen. Pastasaus, stampot en alles wat niet te vast is maak ik voor 3 a 4 porties en stop het in de grootse zak en maak het zo plat mogelijk. 500 gram gehakt vries je zo superieur in en ontdooi je in 30 minuten. Geweldig.

Beantwoorden

7 mei 2017 om 22:32
MrKeno88 Gebruiker

Kan je de standaard vacuumzakken gebruiken voor sous vide koken? Of dien je hiervoor speciale vacuumzakken te kopen?

Beantwoorden

20 mei 2017 om 21:38
epafroditus Gebruiker

Ik ben eigenlijk benieuwd naar ervaringen van anderen.

Aanvankelijk was ik niet zo tevreden over de hoeveelheid lucht die er uit gehaald wordt; een bekende (heeft een goedkoop Lidl-apparaat) gaf de tip om tijdens het vacumeren op het deksel te drukken. Dan gaat het beter. Maar toch…

Hoe is jullie ervaring?

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.