6 mei 2017 om 00:00
iBOOD

Wacom One Tekentablet | Small

Product expert aanwezig

Wacom One Tekentablet | Small

Of je nu een vervanger voor je muis zoekt of een tekentablet voor je creatieve uitspattingen, de One van Wacom is de juiste keuze.

Specificaties

Merk: Wacom
Type: One (Small)
Garantie: 2 jaar

• Geschikt voor Windows en Mac
  • Ideaal als muisvervanger
  • Voor alledaags en creatief gebruik

Algemeen
Muisvervanger en grafisch tablet; instapmodel
Vertrouwde Wacom Technologie
Zeer goede prijs/prestaties verhoudingen
Treffend zwart / limoen design

Voordelen
Zeer accuraat en precies
Ergonomisch en natuurlijke interface
Voor links- en rechtshandige mensen
Werkt met populaire grafische software
Ideaal voor beeldbewerking, illustreren en kunst
Werkt met de Pen Tool in MS Office

Functies
Drukgevoelige pen; werkt zonder batterij
Inclusief penhouder en USB kabel
Makkelijk te installeren; makkelijk in gebruik
Geschikt voor Windows & Mac OS
Werkgebied: 152 x 95 mm
Afmetingen: 210 x 146 x 7.5 mm
Gewicht: 240 gram

Product expert aanwezig

Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar Gedurende de dag op het forum om je vragen te beantwoorden.

De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @Wacom-Expert

Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.

Niet vergeten — tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord.
Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.

6 mei 2017 om 03:13
Denkster Gebruiker

Wat is de aspect ratio van dit tablet? Wat is de resolutie?

Ik heb er ooit een gekocht die bijna onbruikbaar is met de huidige beeldschermen, omdat de aspect ratio 4×3 was.

Een tekentablet werkt m.i. pas fijn als de aspect ratio en de resolutie dezelfde zijn als die van je beeldscherm.

Dus bij een 1920×1080 (heel normaal tegenwoordig) scherm heb je een aspect ratio van  16×9 nodig en minstens een resolutie van 1920×1080 punten op je tablet werkgebied van 152 x 95 mm.

Werk dit tablet ook fijn i.c.m. een UHD beeldscherm?

Beantwoorden

6 mei 2017 om 08:05
tang Gebruiker

Bij aspect ratio spreek je niet van (bijv.) 16×9, maar van 16:9. (anders was het geen ratio)

Het werkgebied heeft een ratio van 152:95. (dus gelijk aan 16:10).

Dit kleine verschil lijkt me in de praktijk wel overkomelijk, anders zou je voor elk scherm met een andere ratio een apart tablet moeten hebben en dat is ondoenlijk. De resolutie van een tablet (ook deze) is vele malen hoger dan van een beeldscherm, anders zou je nooit vloeiend kunnen werken. Deze resoluties moeten dus zeker niet gelijk aan elkaar zijn.

Beantwoorden

6 mei 2017 om 08:47
Trinsec Gebruiker

Bij Wacom krijg je software waarmee je zelf de actieve werkgebied kan opgeven, dit i.v.m. met je monitorratio. Dus daar hoef je eigenlijk geen zorgen om te maken.

Beantwoorden

6 mei 2017 om 08:34
GRoel Gebruiker

Ik gebruik twee beeldschermen een 16:9, een 16:10 naast elkaar met een Wacom intuos. Nooit vervelend gevonden dat de scherm en tabletverhoudingen niet gelijk zijn. Is wellicht heel persoonlijk.

Beantwoorden

6 mei 2017 om 09:08
wimvandenbossche Gebruiker

Kan de Wacom One ook gebruikt worden om een handtekening te plaatsen op bvb PDF documenten of andere documenten??

Beantwoorden

6 mei 2017 om 11:21
Blauwvinger09 Gebruiker

Wim,

Als je de goede programma’s gebruikt wel. In Adobe PDF reader DC (gratis) kun je een PDF openen, een afbeelding invoegen en dan een handtekening plaatsen, de PDF met de afbeelding opslaan en verzenden per mail.

Of jij dit kunt met jouw PDF lezer, kun je testen door te kijken of je met je muis een krabbel kan zetten. Lukt het met je muis, dan lukt het met een Wacom, alleen dan wel mooier.

Zelfse in andere programma’s. Open het programma, voeg een afbeelding in, maak een schets met je muis. Lukt dat? Dan lukt het ook met je Wacom.

Volgende vragen: is het verstandig en is het rechtsgeldig? Nee tenzij je afdrukt en nee ik denk van niet. Stuur je een op deze manier “ondertekende PDF” naar een ander als overeenkomst? Dan kan die ander je handtekening er uit kopieren en onder een andere overeenkomst zetten. Juridische gaten te over. Daarom zijn digitale hamdtekeningen en digitaal ondertekenen met certificaten uitgevonden. Dat is weer kostbaar en ingewikkeld, daarom gebruikt niemand het.

Voor een oudige gevallen kan een handtekening gezet met een Wacom een document voldoen, maar ver zou ik er niet mee gaan en gebruik een andere dan je officiele handtekening.  Met mijn eerste scanner rond 1990 heb ik de handtekening van mijn vader gescand en inder een document gezet waarin stond dat ik nooit meer hoefde af te wassen. Dat document maakte wel indruk maar werd snel onrechtmatig verklaard door de bevoegde autoriteiten, helaas.

Beantwoorden

6 mei 2017 om 12:06
joemie Gebruiker

Kun je gewoon met je hand op het tablet rusten en dan tekenen?

Beantwoorden

6 mei 2017 om 21:51
Official Product Expert Wacom-Expert Official Product Expert

Je kan inderdaad met je hand ‘leunen’ op de tablet, door palm herkenning geeft dat geen conflict met je pen gebruik.

Beantwoorden

6 mei 2017 om 12:36
dglaan Gebruiker

Ik heb bij een vorige iBOOD dit tablet gekocht. Nadeel aan de pen is dat je de knoppen niet goed kunt voelen waardoor je niet makkelijk kunt rechtsklikken. Belangrijkste nadeel op dit moment is dat de laatste wacom-drivers voor dit tablet niet optimaal werken onder Windows 10. Voor veel mensen zal dat een echte deal-breaker zijn!

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.