14 mei 2017 om 00:00
iBOOD

iRobot Roomba 966 | App Gestuurde Robotstofzuiger

Product expert aanwezig

iRobot Roomba 966 - App Robotstofzuiger

Met een iRobot Roomba 966 app gestuurde robotstofzuiger in huis wordt stofzuigen gewoon leuk.

Specificaties

Merk: iRobot
Type: Roomba 966 - App Gestuurde Robotstofzuiger
Kleur: zwart / bruin
Garantie: 2 jaar

• Navigeert en reinigt moeiteloos
  • Werkt met de iRobot Home app
  • Meer reinigen, minder onderhoud

iAdapt 2.0 navigatie met visuele lokalisatie voor moeiteloze en efficiënte reiniging van een complete etage in huis
Laadt tussentijds op tot de reiniging geheel voltooid is
Navigeert onder en rondom meubilair en losliggende spullen
Vermijdt trappen en andere afstapjes
Maak verbinding met de Roomba 966, waar je maar wilt vanaf je smartphone/tablet
Stel een automatisch reinigingsschema in, tot 7x in de week
Pas reinigingsvoorkeuren aan
Bekijk hoeveel Roomba al gereinigd heeft tijdens een cyclus
Ondersteuning via de app
AeroForce 3-staps reinigingssysteem
Verbeterde reinigingsprestaties en minder onderhoud (ten opzichte van zijn voorgangers)
Tot 5x meer zuigkracht (ten opzichte van zijn voorgangers)
Past zich automatisch aan om vloerbedekking en harde vloeren te reinigen
Reinigt langs randen en in hoeken
In de doos: iRobot Roomba 966, Home Base laadstation, netvoeding, 1 Dual Mode Virtual Wall (2 AA-batterijen bijgesloten), 1 extra AeroForce High-Efficiency filter, 1 extra zijborstel, gebruikershandleiding en documentatie

Product expert aanwezig

Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar Rond 8:00, 12:00, 17:00 en 20:00 op het forum om je vragen te beantwoorden.

De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @iRobot-Expert

Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.

Niet vergeten — tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord.
Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.

14 mei 2017 om 00:49
markie78 Gebruiker

Jippie €90 korting ten opzichte van bol.com. Ben toch wel iets meer gewend ibood

Beantwoorden

14 mei 2017 om 01:05
litotes Gebruiker

Sinds wanneer is een korting van 100 euro nou ineens teleurstellend? Wat een azijnzeikerd ben jij zeg.

Beantwoorden

14 mei 2017 om 01:36
GeppieNL Gebruiker

Wat is de benodigde hoogte om het laadstation weg te werken onder bijv. een kast?

Beantwoorden

14 mei 2017 om 06:59
Official Product Expert iRobot-Expert Official Product Expert

De iRobot Roomba 966 is 9,1 cm. hoog en is dat ook de hoogte van het laadstation.

Beantwoorden

14 mei 2017 om 01:51
tinieO.L.Vrouwstr Gebruiker

Als er op 1 etage 5 kamers zijn, kan hij dan vanuit 1 laadstation de 5 kamers stofzuigen? (Als de deuren open staan , of course)

Wat met een kapotte IRobot na 2 jaar garantie (toch niet de vuilbak in? Waar laat ik deze dan nakijken…)

Beantwoorden

14 mei 2017 om 07:06

Ja dat is mogelijk, de iRobot Roomba 966 kan op een volle acculadig ca. 195 vierkante meter reinigen. Wanneer u een defect heeft aan uw huidige iRobot Roomba dan kunt u contact opnemen met het iRobot Service Center op 010-7131884, zij zullen u absoluut van een goed advies voorzien en verder helpen.

Beantwoorden

14 mei 2017 om 07:53

Sorry moet 120 vierkante meter zijn.

Beantwoorden

14 mei 2017 om 06:27
Bjorn_1980 Gebruiker

Herkent deze robot confectie putten? Ik wil niet werken met virtual wals… ik wil anders ook wel even een foto er van sturen!

Mvg Bjorn

Beantwoorden

14 mei 2017 om 07:15

Goedemorgen Bjon, De iRobot Roomba 966 is uitgerust met sensoren die hoogten detecteren, zo zal hij bijvoorbeeld niet van de trap vallen. Van afstand is het erg lastig te beoordelen of jouw convectorput gedetecteerd wordt zodat de Roomba er niet op rijdt. Wanneer Roomba 966 er op zou rijden kan het gebeuren dat een van de wieltjes vast raakt tussen de spijlen van het rooster en zal Roomba proberen zich hieruit te bevrijden en mocht dit niet lukken dat schakelt Roomba zich automatisch uit. De oplossing is inderdaad de meegeleverde Virtual Wall in te zetten, deze zet je voor de convectorput en zal de Roomba 966 er vervolgens niet op rijden.

Beantwoorden

14 mei 2017 om 09:52
Bjorn_1980 Gebruiker

Bedankt voor je antwoord!

Nog een vraagje

De vierkante spijlen staan 2 cm uit elkaar. Hoe breed zijn de wielen van de irobot?

Beantwoorden

14 mei 2017 om 07:59
kevinthe8 Gebruiker

Ik heb een groot hoogpolig tapijt in de woonkamer liggen, heeft die hier een speciale borstel voor? Zo niet, reinigt die dit tapijt wel? Daarnaast hebben we een kat, heeft ie een speciale huisdierenborstel of iets in die trent?

Beantwoorden

14 mei 2017 om 08:11

De iRobot Roomba zuigt en borstelt middels z.g. extractors en is zeer geschikt voor het opruimen van huisdierhaar. Een hoogpolig tapijt, van afstand wat  lastig te beoordelen, geeft mogelijk niet het gewenste resultaat door de hoge polen.

Beantwoorden

14 mei 2017 om 08:24
flower66 Gebruiker

Hoe vaak moet je hem legen?

Beantwoorden

14 mei 2017 om 09:25

De iRobot Roomba 966 heeft een opvangbak (zakloos) van 0,6 Liter en zal deze afhankelijk van de hoeveelheid vuil die hij tegenkomt tijdens zijn schoonmaak cycly geleegd moeten worden op het moment dat de Roomba dit aangeeft. Dus hoe vuiler de te reinigen ruimten hoe vaker er geleegd zal moeten worden.

Beantwoorden

14 mei 2017 om 08:39
svenvantieghem Gebruiker

Ik gebruik reeds vele jaren een iRobot Roomba 780 en ben hier nog steeds super tevreden van. Volgens mij de beste robotstofzuigers op de markt.

Beantwoorden

14 mei 2017 om 09:28

Dank voor je bericht, goed te horen dat je tevreden bent. iRobot is, met afstand, wereldwijd de marktleider als het gaat om Robotstofzuigers en zijn de bedenkers van deze categorie.

Beantwoorden

14 mei 2017 om 08:41
qtfactory Gebruiker

Is deze ook geschikt voor kattenharen aangezien we drie katte hebben rondlopen?

Beantwoorden

14 mei 2017 om 08:43
svenvantieghem Gebruiker

Ik heb zelf ook 2 katten en mijn Roomba 780 zuigt deze prima op.

Beantwoorden

14 mei 2017 om 08:49
svenvantieghem Gebruiker

Bedoel natuurlijk de haren en niet de katten :)

Beantwoorden

14 mei 2017 om 08:54
masterguy Gebruiker

wat is het verschil, behalve de prijs…,met de 980 ?

Beantwoorden

14 mei 2017 om 09:32

De iRobot Roomba 980 is uitgerust met een nog sterkere Lithium Ion accu en kan tot 185 vierkante meter reinigen op een volle accu lading. Daarnaast heeft de Roomba 980 een z.g. CarpetBoost functie en zal de Roomba 980 op het moment dat hij over een vloerkleed gaat rijden automatisch harder gaan zuigen.

Beantwoorden

14 mei 2017 om 09:19
hobielee Gebruiker

Ik zie veel verschillende types en prijzen van robotstofzuigers. Varierend van € 99,-  tot € 999,-   Wat zou mij nou overtuigen om maar liefst € 700,- uit te geven terwijl een Dyson met al zijn zuigkracht nog niet de helft kost? Waarom zou ik niet een modelletje van € 300,- aanschaffen, die zal kwalitatief ook goed zijn toch?

Dus waarom zou ik zoveel meer geld aan deze uitgeven?  Overtuig me :)

Beantwoorden

14 mei 2017 om 09:46

De ervaring van gebruikers van een iRobot Roomba (zie ook hierboven) zijn uiteraard erg waardevol en weten u wellicht op voorhand te overtuigen. iRobot produceert Robotstofzuigers van ca. € 300 – € 999 en is een Roomba uit de 900-Serie eigenlijk het neusje van de zalm. De verschillen zitten hem hoofdzakelijk in de zuigkracht i.c.m. het al dan niet gebruiken van borstels of extractors, van kamer naar kamer functie (intelligentie onder de motorkap), programmeerbaarheid in de zin van tijdstip van aanvang,  instellen van reinigings programma’s. De Roomba 966 laat zich bovendien bedienen via een Smartphone op afstand en kan bijvoorbeeld op een kaart laten zien waar hij is geweest.

Beantwoorden

14 mei 2017 om 10:21
dannysmits Gebruiker

Ik heb nu een paar weken een iRobot Roomba 650 en zweer erbij. Geweldige apparaten. Ook ervaringen op tweeakters zijn erg lovend. De Roomba’s doen prima hun ding, en je kunt er gemakkelijk onderdelen van vervangen mocht dat nodig zijn.

Voor mij persoonlijk vind ik de prijs van deze roomba (tov bijvoorbeeld een instapmodel als de 650 voor €330) hoog. Ik heb niet te klagen over de zuigkracht (laminaat en bier en daar een kleedje) en een app mis ik niet.

Check ook de iRobot Braava voor een swiffer/dweil robot vanaf €225!

Beantwoorden

14 mei 2017 om 10:22
gsroet Gebruiker

Hallo, heb inmiddels iets meer dan 2 jaar een roomba, ik geloof ook een 7 serie.

De problemen (irritaties) welke ik met deze heb en heb ondervonden zijn:

De batterij was na 15 maanden aan vervanging toe

De haren gaan zich om de borstels en dan bij de gele aansluitingen nestelen met als gevolg dat na 1-2 rondjes de roomba weer moet worden schoongemaakt. Dit is een vies klusje.

Het geluidsniveau valt mij nog steeds een beetje tegen.

Wat is er in vergelijk met mijn Roomba veranderd / verbeterd in het mechanisme van de borstels? Want zuigen doet de Roomba natuurlijk niet, hij borsteld het vuil naar binnen.

Zie graag uw advies tegemoet want verder vind ik het wel prettig dat er automatisch gezogen wordt.

Beantwoorden

14 mei 2017 om 11:49

Even voor de goede orde, elke iRobot Roomba borstelt en zuigt dus ook uw Roomba uit de 700-serie.

De accu, in uw geval NiMH, is een onderdeel dat ook aan slijtage onderhevig is, dit is sterk afhankelijk van het gebruik en het gemiddeld te reinigen vloeroppervlak per cyclus. Een Lithium-Ion batterij heeft in regel een langere levensduur.

Haren in borstels moeten inderdaad uit de borstels gehaald worden al naar gelang de verontreiniging maar zijn deze via het eenvoudig te openen “borsteldeck” eenvoudig te bereiken en levert iRobot hiervoor reinigings tool mee in de doos. De Roomba 966 maakt gebruik van z.g. extractors (soort van rubberen flappers) die nagenoeg geen onderhoud vereisen omdat met name haar hier nagenoeg geen vat op heeft.

Mede door de extractors is de Roomba 966 veel stiller maar is ook de zuigmotor op zichzelf veel stiller. Van de andere kant, u hoeft niet in de ruimte te blijven waar Roomba aan het werk is hij doet volledig zelfstandig zijn werk.

Ik vertrouw erop een gedegen antwoord gegeven te hebben op uw opmerkingen.

Beantwoorden

14 mei 2017 om 10:24
duif Gebruiker

Sinds enkele jaren gebruiken wij de Roomba 785. Vrijwel dagelijks zorgt hij voor een keurig gezogen kamer. De haren van onze hond verdwijnen in dit geweldige apparaat. De Roomba heeft ons nog nooit in de steek gelaten. Wij zijn er erg blij mee!

Beantwoorden

14 mei 2017 om 12:03

Dank u voor uw input, nog veel plezier van uw Roomba.

Beantwoorden

14 mei 2017 om 10:27
guydibo Gebruiker

Beste, mijn woonkamer heeft plafonds van 5 meter hoogte. Zorgt dit voor problemen of is dit geen issue?

Dank voor antwoord…

Beantwoorden

14 mei 2017 om 11:55

De iRobot Roomba 966 is onder andere uitgerust met een camera die wordt gebruikt voor het detecteren en herkennen van voorwerpen in de ruimte die Roomba op zijn pad tegen komt en die hem helpt door de ruimte te navigeren zodat hij ook echt overal komt en de vloer afdekt. Hiermee wordt niet naar het plafond “gekeken” om, zoals bij andere robotstofzuigers, zijn positie te bepalen want zijn deze mogelijk de weg kwijt op het moment dat ze onder een tafel of bank verdwijnen.

Beantwoorden

14 mei 2017 om 10:54
ilsevandermeulen Gebruiker

Hoe goed gaat de Irobot om met lang haar.  Ik heb zelf best heel lang haar. En bijna alle stofzuigers hebben hier moete mee, omdat de lange haren om de borstelsite draaien.  Dus mijn vraag, kan de Roomba hier wel mee overweg

Beantwoorden

14 mei 2017 om 11:11
owentje Gebruiker

Precies ook  mijn vraag. Mijn vriendin heeft lange haren, en mijn huidige robostofzuiger gaat daar niet super mee om. De lange haren draaien zich helemaal in de borstels, en zelfs tussen de wielen (die moet ik een keer in de zoveel tijd zelfs losschroeven van de as om zo het haar ertussen uit te halen).

Beantwoorden

14 mei 2017 om 12:01

Zoals hierboven eerder omschreven zijn borstels en lang haar inderdaad geen vrienden van elkaar en hebben ze de neiging er in vast te draaien wat weer resulteert in frequenter onderhoud. De Roomba 966 maakt gebruik van z.g. extractors waar haar nagenoeg geen vat op heeft. Daar komt bij dat de Roomba 966 harder en effectiever zuigt en dus sneller haar opneemt voor het met draaiende onderdelen in aanraking te kunnen komen. De iRobot Roomba 966 is voor u echt aan te bevelen en behoeft nagenoeg geen onderhoud.

Beantwoorden

14 mei 2017 om 12:13
angi458 Gebruiker

Reinigingschema max 7x per week. Kan deze dan bijvoorbeeld wel ingesteld worden op 2x per dag zuigen dus totaal 14x per week?

Beantwoorden

14 mei 2017 om 14:02

De iRobot Roomba 966 is programmeerbaar 7 dagen per week op elk willekeurig moment, het hoeft dus niet elke dag op hetzelfde moment te zijn en in die zin past Roomba zich aan zijn gebruikers aan. Wanneer u 2 keer per dag een cyclus zou willen starten dan zou u bijvoorbeeld s’morgens 1 keer handmatig of via de App aan kunnen zette, de tweede keer zal Roomba op de geprogrammeerde tijd opnieuw beginnen.

Beantwoorden

14 mei 2017 om 12:14
bgibbon Gebruiker

Hallo, ik kan nergens het verschil tussen de 960 en de 966 vinden. Heeft u hier het antwoord op?

Beantwoorden

14 mei 2017 om 13:27

De kleur is het verschil.

Beantwoorden

14 mei 2017 om 12:46
gsroet Gebruiker

Bedankt voor uw reactie. Misschien domme vraag, maar wat wordt er precies bedoeld met extractors? In mijn roomba zit een dikke borstel met “haren” een dunne borstel van plastic flappen & 1 ronddraaiende borsteltje.

Beantwoorden

14 mei 2017 om 13:33

Extractors zijn rubberen rollen met een specifiek reliëf in de plaats van de borstels en rollen die i.c.m. een krachtigere motor zorgen voor een hogere zuigkracht wat door iRobot met “Aeroforce” wordt genoemd. De iRobot Roomba 966 is hier mee uitgerust. Ik hoop dat ik het u duidelijk heb gemaakt.

Beantwoorden

14 mei 2017 om 19:37
WesleyidMaur Gebruiker

Ik vind deze stofzuigrobots altijd erg prijzig. Als ik een keer in de twee weken eenschoonmaakster een uurtje kom laten stofzuigen voor een uurtarief van €15 kan ik ook twee jaar vooruit. En ik lees dat deze robots gemiddeld zo’n twee jaar meegaan voordat er relevante onderdelen vervangen moeten worden. Of zeg ik nu iets heel raars?

Beantwoorden

14 mei 2017 om 19:53
Tsjaap Gebruiker

Als je een keer in de twee weken wilt stofzuigen, is een roomba inderdaad niets voor jou…..een roomba is bedoeld voor in een woonhuis en niet het konijnenhok ;-)

Beantwoorden

14 mei 2017 om 20:56
falcopus Gebruiker

Mijn vinger hangt boven de bestel knop. Mijn gewone stofzuiger heeft het namelijk net begeven en ik wil eens investeren in een robotstofzuiger.

Wel nog een paar vraagjes:

- Een appartement van 75m2 krijgt hij dat op 1 lading schoon?

- wat soort batterij zit er in het toestel?

- Kan hij over drempeltjes van 1 cm?

- De virtuele muren werken op batterijen? zo ja welke en hoe lang gaan ze mee?

- Stel ik zet hem in een andere woning (ik verhuis) heeft hij dan moeite met de nieuwe situatie?

Bedankt!

Beantwoorden

14 mei 2017 om 21:06
supermike Gebruiker

Wat zijn de afmetingen, in het bijzonder de diameter. Kan hij tussen de poten van 1 stoel onderdoor? Dat wil ik wel eens weten,

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.