17 mei 2017 om 00:00
iBOOD

LG 34UC79G | 34” Full HD Ultrabrede Curved IPS Monitor

Product expert aanwezig

LG 34” FHD Ultrabrede Curved IPS Monitor

De LG 34UC79G beschikt over alles voor de meest meeslepende en enerverende game-sessies die je ooit hebt gehad.

Specificaties

Merk: LG
Type: 34UC79G
Garantie: 2 jaar

• 144 Hertz beeldverversing
  • Drie game modi
  • FreeSync en Motion Blur Reduction

Display
Grootte (Inch): 34" Curved 144Hz
Type: IPS
Kleurdiepte (Aantal kleuren): 8bits, 16.7M
Pixel Pitch (mm): 0.312 mm x 0.312 mm
Resolutie: 2560 x 1080
Helderheid (Typ.): 250 cd/m2
Contrast Ratio (Origineel): 1000:1
Contrast Ratio (DFC): Mega
Reactiesnelheid (Aan/Uit): 14 ms
Reactiesnelheid (GTG): 5 ms
Kijkhoeken (CR=10): 178/178

Input/Output
2x HDMI (2.0)
1x DisplayPort (1.2)
1x Koptelefooningang
1x Audio Line Out
1x USB Up-stream (3.0)
2x USB Up-stream (3.0) (Port 1 incl. Quick Charge)

Voeding
Input: 100-240, 50/60 Hz
Verbruik (EPA 7.0): 50 W
Verbruik (Typ.): 52 W
Energiebesparend/Slaap: 1.2 W
DC Uit (Max.): 0.3 W

Frequenties
HDMI H-Frequentie: 30-163 KHz
HDMI V-Frequentie: 60-144 Hz

DisplayPort H-Frequentie: 30-163 KHz
DisplayPort V-Frequentie: 60-144 Hz (FreeSync 50-144 Hz)

Extra functies
Beeldmodi: Custom, Reader, Photo, Cinema, Color Weakness, FPS 1, FPS 2, RTS, Custom (Game)
Aspect ratio: Full Wide, Original, Cinema 1, Cinema 2, 1:1
Picture in Picture: PIP Modus in Screen Split
DDC/CI: Ja
HDCP: Ja

Key Lock: Ja
Reactiesnelheidcontrole: Ja
Quick Charge: Ja

FreeSync: DP 50-144 Hz
Game modi
DAS modus
Black Stabilizer
1 ms Motion Blur Reduction
CrossHair

Flicker Safe
Energiebesparende modus
Automatische standby

Six Axis Control
Super + resolutie
Voorgekalibreerd

Dual controller
Screen Split 2.0 (in OSC)
My Display Preset (in OSC)
OnScreen Control (in OSC)

Dual EDID (H/W)
One Click Stand Set-Up

Afstellen
Tilt: 5-20 graden
Hoogte: tot 120 mm instelbaar

Fysieke eigenschappen
Afmetingen (met voet): 830.5 x 449.5 x 279.7 mm
Afmetingen (zonder voet): 830.5 x 370.3 x 75.5 mm

Gewicht (met voet): 8.6 kg
Gewicht (zonder voet): 6.4 kg

Muurbevestiging: 100 x 100 mm (VESA compatibel)

Product expert aanwezig

Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar Gedurende de dag op het forum om je vragen te beantwoorden.

De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @LG-Expert

Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.

Niet vergeten — tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord.
Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.

17 mei 2017 om 07:57
fo0fight3r Gebruiker

mooi, maar liever 3440 x 1440 resolutie en Gsync ( meeste gamers gebruiken Nvidia kaarten …)

Beantwoorden

17 mei 2017 om 08:14
blackadder91 Gebruiker

in beide gevallen zou de prijs ontzettend omhoog gaan natuurlijk, plus er zijn weinig ultra wide screens met 1440p en 144hz. een goede 1440p zou ik nu ook eerder voor gaan , g-sync is juist een afknapper: deze module kost al gauw 100 euro extra terwijl het gratis freesync dus ook beschikbaar is. en een prijsbewuste gamer gebruikt eerder een AMD kaart vanwege het price/performance punt ;)

Beantwoorden

17 mei 2017 om 08:52
fo0fight3r Gebruiker

Ik volg je redenering wel, maar heb zeker geen behoefte aan 144hz. En wat AMD/Nvidia betreft, daar zijn al fora vol overgeschreven he ;)

Beantwoorden

17 mei 2017 om 08:36
Hanskoens Gebruiker

Ik heb een Mac Mini van 2015. Deze beeft een thunderbolt en een hdmi monitor aansluiting. Welke resolutie kan ik maximaal bereiken als ik de monitor aansluit op een hdmi label?

Beantwoorden

17 mei 2017 om 08:54
fo0fight3r Gebruiker

dat zal altijd maximum 2560 x 1080 blijven bij dit toestel.

Beantwoorden

17 mei 2017 om 09:11
Official Product Expert LG-Expert Official Product Expert

Dat zal inderdaad 2560×1080 qua resolutie zijn

Mvg,

LG

Beantwoorden

17 mei 2017 om 09:59
doekus Gebruiker

Kan ik 144 Hz uit mijn gt 670 krijgen met dat spel wat op de display te zien is? ‘:-))

Beantwoorden

17 mei 2017 om 10:17

Beste doekus,

wellicht heb je wat aan onderstaande link op hardware info, daar worden punten besproken betreffende settings & 120/144hz

https://nl.hardware.info/reviews/6808/3/gamen-op-120-en-144-hz-welke-videokaart-heb-je-nodig-testmethode-en-games

Er wordt in deze review gesproken over een GTX 770 kaart en niet over een GTX 670 en de daarbij behorende settings in de games

wellicht kan deze review je op weg helpen met je vraag

Mvg,

LG

Beantwoorden

17 mei 2017 om 10:22
ButcherJF Gebruiker

Ik zoek een grote monitor, puur voor ‘kantoorwerk’. Bovendien moet(!!) de monitor in hoogte verstelbaar zijn, liefst zo dicht mogelijk bij het bovenblad van mijn bureau. Ik draag nl. een multifocale bril en wil niet ‘met het hoofd in de nek’ werken.

Ik werk op een echte kantoormachine, met een Intel HD Graphics 4600 beeldschermadapter.

Is dit dan de monitor die ik zoek, of moet ik verder kijken?

Dank alvast voor de feedback! ????

Beantwoorden

17 mei 2017 om 10:28
con_gusto Gebruiker

Vergelijkbare vraag: ik werk nu op twee 17″monitoren onder windows Edge. Kan deze monitor beide vervangen en heb ik dan het zelfde zonder de rand in het midden die ik nu heb van de twee monitoren?

Beantwoorden

17 mei 2017 om 11:20
Moderator Stijn Moderator

Dag ButcherJF

De monitor is in hoogte verstelbaar (tot 120mm volgens de specs) en kan zelfs aan de muur gemonteerd worden met VESA mounts om het scherm zo op de ideale positie te plaatsen.

Ik denk dat dit scherm zeker aan uw vereisten zal voldoen.

Mvg
Stijn

Beantwoorden

17 mei 2017 om 11:23
Moderator Stijn Moderator

Dag con_gusto

Je kan dit scherm zeker gebruiken ter vervanging van twee 17″ monitoren, en je zult dan inderdaad de naad ertussen niet hebben.

Ik weet niet of je vaak applicaties op een half scherm zet, om zo 2 applicaties naast elkaar te zetten, mbv het slepen van een applicatie naar 1 kant van je scherm.
Met 2 schermen kan je zo 4 applicaties eenvoudig naast elkaar zetten, met 1 scherm kan dit voor 2 applicaties vrij eenvoudig en anders zal je wat met de grootte van de applicatie moeten spelen.

Mvg
Stijn

Beantwoorden

17 mei 2017 om 11:24

Beste ButcherJF,

De monitor heeft wel een aantal specifieke gaming features, en is gericht op gaming

echter de monitoren biedt voor normal gebruik de volgende prima features : readermode(filtering van blauw licht wat een rustiger beeld geeft als je bijvoorbeeld veel met tekst werkt),screensplit functie met Picture in Picture(meerdere website of applicaties naast elkaar), meer kolommen in excel 35 kolomen op 2560×1080 vs 26 kolomen bij een 1920×1080 monitor(24 inch monitor). 2 verschillende bronnen aan te sluiten bijvoorbeeld PC & Laptop en dan op 1 beeld link bijvoorveeld de PC en rechts de laptop qua beeld, flickersafe wat weer een rustiger beeld geeft).

USB 3.0 Hub(1 up, 2 Down), USB 3.0 quickcharge om bijvoorbeeld een telefoon op de te laden

de monitor is in hoogte verstelbaar(120mm)

kortom de monitor is zeker te gebruiken voor multi tasking

Mvg,

LG

Beantwoorden

17 mei 2017 om 11:27

Beste Con_gusto

Het klopt inderdaad dat een Ultra-wide monitor een Dual set-up van monitoren kan vervangen

2 beelden eventueel zelfs van 2 aparte bronnen op 1 beeld

Mvg,

LG

Beantwoorden

17 mei 2017 om 12:02
ButcherJF Gebruiker

Hallo LG-Expert,

De monitor is kennelijk ‘over-gespecificeerd’, maar dat betekent ook dat hij nog jaren meekan. Ik heb hem daarom inmiddels besteld.

Geen grote gok gezien het retourrecht. Mocht de samenwerking tussen mijn desktop en de monitor spaaklopen dan gaat hij terug. Maar ik hoop van harte dat het wél werkt, ga ik met nog meer plezier aan het werk ;-)

Dank voor de snelle beantwoording.

Groet,

BJF

Beantwoorden

17 mei 2017 om 12:35
bvankuik Gebruiker

Ik zou deze monitor niet aanschaffen. De resolutie is gewoon laag te noemen voor kantoorwerk. Met name als je een Excel sheet opentrekt, dan zul je merken dat er eigenlijk helemaal niet veel op kan, door de beperkte 1080 verticale resolutie.

Beantwoorden

17 mei 2017 om 13:37
post4ivo Gebruiker

Ik heb een ultra wide aangeschaft voor kantoorwerk maar dat bevalt niet. Je kan erop werken alsof het twee 4:3 monitoren zijn maar ik was gewend aan twee 16:9 monitoren. Wanneer je vooral werkt met tekst dan kan twee keer 4:3 beter dan dat je werkt met spreadsheets. Ook vond ik het prettig dat ik de twee 16:9 schermen in een hoek op elkaar kon zetten en niet veel met mijn nek hoefde te draaien om de randen te zien. Ook het hebben van een leesbril (constante afstand) is een beperking.

Dus het is afhankelijk van persoonlijke voorkeur en het soort kantoorwerkzaamheden.

Voor gaming, met de juiste games, is een ultrawide monitor heerlijk

Beantwoorden

17 mei 2017 om 14:41
peterz67 Gebruiker

Het is natuurlijk sterk afhankelijk van wat je tot nu toe gebruikt hebt.

Sinds kort heb ik een vergelijkbaar scherm met dezelfde resolutie. Mijn ervaring is juist dat het werken met zo’n breed scherm voor kantoorwerk prettig is. Je gaat er ten opzichte van de meeste kantoorschermen niet op vooruit in verticale resolutie maar de breedte maakt het goed mogelijk om twee (of zelfs 3) documenten naast elkaar te plaatsen of zeer wijde spreadsheets te bewerken.

Let echter wel goed op of je computer in staat is om de horizontale resolutie van dit scherm helemaal te benutten. 1 van de laptops die ik gebruik blijkt dit niet te kunnen.

Beantwoorden

17 mei 2017 om 20:08
JoopieHendriks Gebruiker

34-inch en dan 1080 pixels verticaal, niet meer van deze tijd.

Beantwoorden

17 mei 2017 om 10:32
HeerMoga Gebruiker

Ik zit eigenlijk op LG 34UC88-B te wachten. Weet iemand wanneer deze wordt aangeboden op iBood ?

Beantwoorden

17 mei 2017 om 10:37
Moderator Bas iBOOD Moderator

Of en wanneer deze voorbij komt, mag ik je helaas niet verklappen. Je kunt de kans vergroten dat we deze aanbieden door onze inkopers te tippen. Dat kun je hierrr doen. :-)

Beantwoorden

17 mei 2017 om 10:43
HeerMoga Gebruiker

Oh. Heel erg bedankt voor de link. Zal ik doen !

Beantwoorden

17 mei 2017 om 12:47
JanDDeken Gebruiker

@LG-Expert:

“2 verschillende bronnen aan te sluiten bijvoorbeeld PC & Laptop en dan op 1 beeld link bijvoorveeld de PC en rechts de laptop qua beeld”

Begrijp ik goed dat ik deze monitor als splitscreen kan gebruiken zoals bv hieronder weergegven:

Source 1: Laptop
Source 2: Desktop

Monitor: LG 34UC79G:
- Links: laptop
- Rechts: notebook

(tegelijkertijd ofc)

Beantwoorden

17 mei 2017 om 13:05

Beste JanDDeken

hierbij de link van de Dual link Dual controller features

https://www.youtube.com/watch?v=CzgTde1-Ivc

Dual Controller (2 devices met 1 muis en toetsenbord)

https://www.youtube.com/watch?v=URyn7wLBldk

https://www.youtube.com/watch?v=37Ik6bh-Dhg

Mvg,

LG

Beantwoorden

17 mei 2017 om 13:03
JanDDeken Gebruiker

Explore Tom Clancy’s Ghost Recon Wildlands FREE*

*Purchase a qualifying LG monitor between 3/7/17 and 6/30/17 to be eligible for a Tom Clancy’s Ghost Recon Wildlands game download (while supplies last).

Is deze ook van toepassing op deze deal?

Beantwoorden

17 mei 2017 om 13:07

Beste JanDeken

Het model 34UC79G bij ibood is zonder gamevoucher, op dit model is de actie niet van toepassing

MVG,

LG

Beantwoorden

17 mei 2017 om 16:05
Atos Gebruiker

Hallo, is de reactie snelheid nu 1 ms of 5 ms aub, ik zie beide staan? :)

Beantwoorden

17 mei 2017 om 17:24

Beste Atos

Het is een 5ms IPS panel met 1 motion blur reduction, deze techniek geeft het effect tijdens het gamen van een 1ms panel

http://www.lg.com/nl/monitoren/lg-34UC79G-monitor

op youtube staan diverse reviews vandit model waarin dit uitgelegd word

Mvg,

LG

Beantwoorden

17 mei 2017 om 17:54
Atos Gebruiker

Ok bedankt, standaard 5ms GTG maar met een druk op de knop teruggebracht naar 1ms.

Hierdoor kan je wel de Freesync functie niet gebruiken, maar dat maakt niet uit want ik heb een nVidia GTX1080 en Freesync werkt enkel met AMD

Voor de rest vrij goeie reviews dus ik koop hem denk ik :)

Beantwoorden

17 mei 2017 om 17:35
nir Gebruiker

whow hier verschiet ik even van, bij *knip*staat exact dezelfde te koop voor *knip*…

Edited by: Wouter

Beantwoorden

17 mei 2017 om 17:35
nir Gebruiker

Link naar aanbieding: *knip*

Edited by: Wouter

Beantwoorden

17 mei 2017 om 17:45
Moderator Wouter Moderator

Misschien ben ik wat kippig maar ik kan geen bestelknop en geen prijs vinden.

Groet, Wouter

Beantwoorden

18 juni 2017 om 21:29
wackoamd1 Gebruiker

nou wouter dan zijn we beide kippig want ik zie hem ook niet

Beantwoorden

17 mei 2017 om 20:52
Prosoftware Gebruiker

Het klopt toch dat dit beeldscherm een glanzend scherm heeft?

Dus niet mat, wat voor kantoorwerk, zon / TL licht, wel wenselijk is

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.