18 mei 2017 om 00:00
iBOOD

Whirlpool Wasmachine | 8 KG | A+++ | 6th Sense

Product expert aanwezig

Whirlpool Wasmachine | 8 KG | A+++ | 6th Sense

De Whirlpool FWG81496WSE is uitgerust met de nieuwste technologieën, zoals 6th Sense, FreshCare+ én het Clean+ vlekkenprogramma.

Specificaties

Merk: Whirlpool
Type: FWG81496WSE NL
Garantie: 2 jaar

• FreshCare: houdt kleding fris
  • Energiezuinig: A+++
  • Clean+ vlekkenprogramma

Lees hier de leveringsvoorwaarden.
Energie-efficiëntieklasse: A+++
Vulgewicht: 8 KG

Comfort
AquaStop waterslangbeveiliging

Programma`s
Katoen
Gemengde was
Eco Katoen
Wolprogramma
Snelwasprogramma 30 minuten
XXL programma
Programma Delicaat
Jeansprogramma
Sportprogramma
Programma Synthetisch

Uitvoering
Elektronisch besturingssysteem
Kinderbeveiliging
Materiaal trommel: RVS
Materiaal kuip: PPN
Capaciteit trommel: 62 liter
Deuropeningshoek: 172°

Opties
Afpompen
FreshCare: houdt de kleding fris door zachtjes rond te draaien na het einde van het programma.

Optie Colours15‘ Plus: bescherm je kleuren beter dan ooit
Start/Pauze
Clean+ optie
Voorwas
Spoelen en centrifugeren
Intensief spoelen
Snelwas
Sensor voor de vuiligheidsgraad

Display
Bedieningspaneel: Nederlands
Resttijdindicatie
Pompfilterindicator

Centrifugeersnelheid
Centrifugeersnelheid: 1400 t/m
Centrifugereductie
Restvochtigheid: 53%

Verbruikswaarden
Wasresultaat: A
Centrifugeresultaat: B
Energieverbruik per jaar: 137 kWh
Jaarlijks waterverbruik: 11900 liter

Kenmerken
Weergave programmaverloop

Technische gegevens
Energieverbruik per cyclus: 0,7 kWh
Stroomafname: 10 A
Aansluitwaarde: 1,85 W
Frequentie: 50 Hz
Spanning: 220-240 V
Lengte aansluitkabel:  120 cm
Afmetingen apparaat (HxBxD): 85 x 59,5 x 63 cm
Afmetingen verpakt apparaat (HxBxD): 87 x 64 x 64,5 cm
Gewicht apparaat: 71 kg
Gewicht verpakt apparaat: 72 kg
Geluidsniveau wassen: 52 dBA
Geluidsniveau centrifugeren: 79 dBA

Product expert aanwezig

Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar Van 9:00 tot 17:00 op het forum om je vragen te beantwoorden.

De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @Whirlpool-Expert

Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.

Niet vergeten — tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord.
Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.

18 mei 2017 om 00:15
oinkoink12 Gebruiker

Misschien even de levervoorwaarden doorlezen?

Beantwoorden

18 mei 2017 om 00:27
Moderator Sietse Moderator

Mooi dat je het linkje gevonden hebt. Ik neem aan dat hierbij de meeste vragen zijn beantwoord en enkel de vraag over het zichttermijn blijft. Voor het zichttermijn ben je zelf verantwoordelijk wanneer je het product terug wilt sturen. Ik kan navragen of het bedrijf dit ook doet, maar zit niet standaard in de ’service’.

Beantwoorden

18 mei 2017 om 01:02
Moderator Paul Moderator

Voor het op eigen initiatief retourneren (zichttermijn, geen defect) mag je zelf een transportdienst contacteren om het voor je uit te voeren. De hoogte van deze kosten is mij niet bekend en kunnen per vervoersbedrijf verschillen.

Beantwoorden

18 mei 2017 om 07:18
fleur153 Gebruiker

Prachtig, weer een wasmachien. Je zou denken dat de markt een keer verzadigd is, blijkbaar niet.

Beantwoorden

18 mei 2017 om 08:10
Zyberbood Gebruiker

Ik heb deze machine net gisteren ontvangen via de review actie van Ibood. Het is een nieuw model waar op internet waarschijnlijk nog niks over te vinden is maar mogelijk hebben diegene die hem wel op tijd ontvangen hebben al een review geplaatst op kieskeurig. Ik ga hem vanavond pas voor het eerst gebruiken..

Beantwoorden

18 mei 2017 om 08:40
winnieh Gebruiker

Kun je ook betalen met eco cheques?

Beantwoorden

18 mei 2017 om 09:01
Moderator Wouter Moderator

Helaas is het niet mogelijk om met eco cheques te betalen.

Groet, Wouter

Beantwoorden

18 mei 2017 om 08:44
Lindav Gebruiker

Wat is de garantietermijn  aub ?

Beantwoorden

18 mei 2017 om 09:17
Moderator Bas iBOOD Moderator

Je ontvangt 2 jaar garantie op deze wasmachine!

Beantwoorden

18 mei 2017 om 09:49
Lindav Gebruiker

Op site whirlpool staat vermeld 10 jaar op moter en 2+2 onderdelen…

Beantwoorden

18 mei 2017 om 10:17
Official Product Expert Whirlpool-Expert Official Product Expert

altijd 2 jaar volledige garantie en na registratie 2 jaar additionele onderdelen garantie. Op de motor geldt 10 jaar onderdelen garantie

Beantwoorden

18 mei 2017 om 09:04
RaF7 Gebruiker

Kan de deur ook zo gemonteerd worden zodat deze naar rechts opendraait? (ipv van naar iinks, zoals afgebeeld op de foto)

Beantwoorden

18 mei 2017 om 10:15

helaas, alleen op links

Beantwoorden

18 mei 2017 om 09:44
Moderator Sietse Moderator

Ik heb nagevraagd voor je, retour mag enkel wanneer het product ongebruikt is i.v.m. hygiëne en dit dien je te melden via “Mijn iBOOD”. Dan wordt er gekeken samen met iBOOD hoe de wasmachine weer terug komt. Er zijn hier geen vaste kosten aan aangezien het afhankelijk is van de situatie, maar kan wel snel richting de tientjes werk gaan.

Beantwoorden

18 mei 2017 om 09:51
Lindav Gebruiker

Waarom staan er 2 verschillende afmetingen bij specificaties ?

Beantwoorden

18 mei 2017 om 10:18

De tweede afmetingen horen bij de verpakking, dit is nu in de specificaties verduidelijkt.

Groet, Wouter

Beantwoorden

18 mei 2017 om 11:02
JohnAnne Gebruiker

Beste,

Over de Whirlpool wasmachine;

1. Is deze met een droger stapelbaar – van Whirlpool uiteraard – en welke types zijn daar geschikt voor?

2. Kan de machine na 15 aug 2017 geleverd worden, het huis wordt dan pas opgeleverd…?

Groet,

John Donk

Beantwoorden

18 mei 2017 om 11:06

Hoi John,

De eerste vraag is voor de Product Expert. De tweede vraag kan ik wel beantwoorden:

De wasmachine wordt op 5 juni overgedragen aan de vervoerder. Zij moeten de machine dan binnen 2 weken bezorgen. 15 augustus valt ruim buiten deze 2 weken, dus het pas leveren na oplevering van je huis is helaas geen optie.

Mocht deze machine om deze reden afvallen, raad ik je aan om t.z.t. onze website goed in de gaten te houden, de kans dat we dan weer een wasmachine aanbieden is namelijk zeker aanwezig :-)

Groeten,
Bas

Beantwoorden

18 mei 2017 om 11:54

Beste JohnAnne,

Met de WPRO universele stapelkit kan elke droger op deze wasmachine geplaatst worden.

Beantwoorden

18 mei 2017 om 11:17
RoelRoel Gebruiker

Is dit een speciale Mediamarkt versie zodat je de prijs niet kunt vergelijken?

iBood is ook van Mediamarkt dus nu kan ik alleen deze prijs vergelijken met de normale prijs bij Mediamarkt (499)…

Beantwoorden

18 mei 2017 om 11:18
RoelRoel Gebruiker

Die ook nog eens verhoogd kan zijn zodat dit een betere aanbieding lijkt….

Beantwoorden

18 mei 2017 om 11:53
goudbeer Gebruiker

Dit is een splinternieuw model, net in de collectie voglens mij.

Beantwoorden

18 mei 2017 om 11:54

Beste RoelRoel,

Deze wasmachine zal bij Mediamarkt als eerste beschikbaar zijn. De adviesverkoopprijs van €499,- blijft geldig.

Beantwoorden

18 mei 2017 om 12:35
dyan7 Gebruiker

Wat een ontzettend vreemde leveringsvoorwaarden…….oude machine droog en schoon achter de eerste privédeur en dan mee retour genomen? Echt te belachelijk voor woorden. Als dit niet zo geweest was had ik deze machine aangeschaft ……..nu dus echt niet!

Beantwoorden

18 mei 2017 om 12:44

Beste dyan7,

Het is niet verplicht om je oude machine af te geven, dit is een extra service die wordt aangeboden zodat de klant het oude apparaat niet zelf nog eens hoeft af te voeren. Of doelde je hier niet op?

Groet, Wouter

Beantwoorden

18 mei 2017 om 13:22
dyan7 Gebruiker

Dank voor de snelle reactie Wouter

Ik kan dat niet zelf want ben chronisch ziek met aantal lichamelijke beperkingen helaas. Oude machine moet afgekoppeld en meegenomen worden en nieuwe machine aangesloten worden en volledig werkend worden achtergelaten, is dit mogelijk?

Beantwoorden

18 mei 2017 om 13:27

Hoi Dyan,

Helaas is dat niet mogelijk. Deze service is geen onderdeel van het door ons aangeboden leveringspakket. Mogelijk zijn er mensen in jouw omgeving die je hiermee kunnen helpen?

Groeten,
Bas

Beantwoorden

18 mei 2017 om 13:36
dyan7 Gebruiker

Als dat zo was had ik de vraag niet gesteld…..waarom wordt deze suggestie toch altijd gedaan!

Beantwoorden

18 mei 2017 om 13:41

Excuus, Dyan. Het was een poging om mee te denken voor een mogelijke oplossing.

Groeten,
Bas

Beantwoorden

18 mei 2017 om 13:24
nienkewf Gebruiker

Zit er ook startuitstel op? In de review op kieskeurig staat het wel maar in de specificaties kan ik het nergens terug vinden net als onderbreking tijdens het wassen.

Alvast bedankt voor het antwoord!

Beantwoorden

18 mei 2017 om 13:51

Beste nienkewf,

Het apparaat heeft start uitstel maar met de FreshCare+ functie, draait de trommel periodiek door tot 6 uur na het einde van het wasprogramma. De was wordt zo fris gehouden en extra kreuken worden voorkomen. Het maakt dus niet meer zoveel uit wanneer de was klaar is.

Beantwoorden

18 mei 2017 om 13:29
FW8866 Gebruiker

Wat voor trommel en wat voor motor zit in dit apparaat ?

Beantwoorden

18 mei 2017 om 13:56

Beste FW8866,

Er zit een hoogwaardige 62 liter trommel in en een koolborstelloze motor welke in een korte tijd de was kan wegen. De motor komt met 10 jaar garantie.

Beantwoorden

18 mei 2017 om 14:20
gedacht Gebruiker

kan er nog een bijkomende garantie afgesloten worden voor 6/8/10j. eventueel ?  ik heb dit voor een vaatwasser afgesloten bij Whirlpool voor + 6j. bijkomend .

Beantwoorden

18 mei 2017 om 14:24

Beste gedacht,

Whirlpool biedt zelf geen langere garantie periodes. Wellicht heeft u dat via een andere verkopende partij gedaan die tegen bepaalde voorwaarden zo’n regeling aan biedt. Ik laat het aan IBood over om te communiceren of zij een dergelijke regeling hebben.

Beantwoorden

18 mei 2017 om 15:04

Beste Gedacht,

Kleine correctie. Whirpool biedt ook zelf additionele garantieplannen. Deze kunnen ook nog na de aanschaf geregeld worden. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice.

Beantwoorden

18 mei 2017 om 18:24
Jezet123 Gebruiker

Het is en blijft wel een Whirlpool. Eens zien of je over 5 jaar nog steeds garantie krijgt (langer gaat ie niet mee, als je de machine veel gebruikt).

Beantwoorden

18 mei 2017 om 23:03
Samdn Gebruiker

exact. mijne is 4 jaar oud. printplaat stuk geweest, momenteel moet de trommel en lagers al vervangen worden + elektriciteit valt uit wanneer het water aan het opwarmen is

Het is trouwens ook een ramp om de dienst na verkoop te bereiken en de callcenteragents zijn over het algemeen vrij onvriendelijk, maar dit kan ook liggen aan het feit dat dit Nederlanders zijn…

Beantwoorden

18 mei 2017 om 20:49
keshy Gebruiker

Voor de product-expert:

Deze wasmachine lijkt minder opties te hebben dan de WHIRLPOOL AWO/C 8350. Klopt dat? Ik kan beide types nergens goed vergelijkingen (opzet specificaties aangeven en productblad verschillen nogal).

Voor mij belangrijk:

- Uit welk jaar komt de wasmachine uit de aanbieding en de WHIRLPOOL AWO/C 8350?

- Is het met de wasmachine uit de aanbieding ook mogelijk programma’s te versnellen zoals bij de WHIRLPOOL AWO/C 8350?

- Is het met de wasmachine uit de aanbieding ook mogelijk programma-onderdelen over te slaan zoals bij de WHIRLPOOL AWO/C 8350? Voorwas is niet altijd nodig en scheelt nogal wat tijd.

Die snelle tijden zijn voor mij wel belangrijk aangezien mijn oude Whirlpool Impola 1200 van ongeveer 15 jaar geleden de was altijd in 45 tot 60 minuten kan doen en dat met de meeste programma’s.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.