23 juni 2017 om 00:00
iBOOD

Neato Botvac D3 Connected Robotstofzuiger

Product expert aanwezig

Neato Botvac D3 Connected Stofzuiger

Krap in je tijd en klaar met dat eeuwige geklungel? Dan is de Botvac D3 Connected de perfecte stofzuiger voor jou.

Specificaties

Merk: Neato
Type: Botvac D3 Connected
Garantie: 2 jaar (6 maanden op de batterij)

• Komt in elke hoek
  • Brengt je hele huis in kaart
  • In te stellen via iOS & Android

Zie hier een handleiding m.b.t. het aansluiten van de stofzuiger op je draadloze netwerk

Batterij: Lithium-ion (165 m² per oplaadbeurt)
Oplader: 110 V, 220 V

Bijgeleverd: Botvac D3 Connected; oplaadstation; voedingskabel; combo-borstel; standaardfilter

Afmetingen: 33.6 x 31.9 x 10 cm
Gewicht: 3.4 kg

Product expert aanwezig

Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar Gedurende de dag op het forum om je vragen te beantwoorden.

De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @Neato-Expert

Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.

Niet vergeten — tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord.
Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.

23 juni 2017 om 00:14
EddyDVV Gebruiker

Deze Neato heeft geen zijborstels. Het is een minderwaardig toestel tegenover alle andere reeksen. Oppassen geblazen dus.

Beantwoorden

23 juni 2017 om 02:50
NeunundsechzigLuftballons Gebruiker

Het is een prima robotje moet ik anders zeggen. Met een zijborsteltje komt een roomba ook niet bij het midden van de bankdus ik zou mij er niet zo druk om maken.

Beantwoorden

23 juni 2017 om 08:49
Official Product Expert Neato-Expert Official Product Expert

Beste Eddy,

De zijborstel levert eigenlijk geen beter schoonmaakresultaat dan zonder zijborstel. De eerste Neato’s hadden om deze reden dan ook geen zijborstel. Pas later is de zijborstel aan de meeste modellen toegevoegd omdat (inderdaad) blijkt dat de consument het er graag op wil hebben. Dit is dus eigenlijk vanuit een marketing oogpunt toegevoegd ipv dat het echt wat toevoegt. De kwaliteit van een stofzuiger hangt af van de zuigkracht en hoe goed hij in de hoeken komt. In bijna alle testen online komt Neato daar als best uit. Als je nog een oude “sweeper” robot hebt ipv een echt stofzuigrobot kan het inderdaad zijn dat de zijborstel verschil maakt.

Beantwoorden

23 juni 2017 om 09:14
lunatick Gebruiker

Even my 2 cents: ik heb nog zo’n Neato Signature Pro toestel hier; en ik ben er uitermate tevreden over. Enkel de batterij begeeft het sowieso net nadat de garantie verlopen is, wat altijd jammer is. Graag had ik toch even meegedeeld dat het toevoegen van een zijborstel wel een groot voordeel is in mijn ogen. Onze robot doet elke dag z’n ronde, maar ik moet toch elke week 1x met de stofzuiger alle hoeken en kanten doen, daar het vuil altijd in de randen blijft zitten.

Misschien is dit beter geworden met het nieuwere model; maar de vorige editie zou wel degelijk baat hebben gehad aan zo’n borstel. Ook al is m’n Neato aan vervanging toe, het ontbreken van een zijborstel doet me deze aanbieding overslaan.

Beantwoorden

23 juni 2017 om 09:40

Beste Lunatick,

Je hebt deels gelijk en deels ook niet. Een zijborstel verwijderd inderdaad wat stof en haren die aan de plinten en muren vast zitten. Een (groot) deel word echter ook niet verwijderd met als resultaat dat je nog steeds even vaak de stofzuiger moet pakken om sommige plekken nog even na te lopen. Er is helaas geen robotstofzuiger op de markt die dit helemaal kan voorkomen. Je zal zo nu en dan nog steeds een keer de stofzuiger moeten pakken. Gelukkig wel een stuk minder vaak en minder lang dan vroeger.

Daarnaast borstelt de zijborstel een deel van het stof los waarvan een deel word opgezogen. Een ander deel gaat echter de lucht in en blaast stof door je woonkamer. Per saldo dus geen beter resultaat. Maar goed, leg dit allemaal maar eens uit aan de consument. Vandaar dat meeste robots met een zijborstel geleverd worden.

De D3 heeft ten opzichte van de signature wel een stuk meer zuigkracht en de zuigmond komt ook wat dichter bij de muur. Dat levert een beter resultaat op.

Beantwoorden

23 juni 2017 om 02:13
pc4369 Gebruiker

@Neato-Expert: Hoe is de waarborg geregeld voor Belgische klanten?

Beantwoorden

23 juni 2017 om 08:50

De garantie in Nederland en Belgie is het zelfde. 2 jaar en kan via iBood of direct via Neato afgehandeld worden.

Beantwoorden

23 juni 2017 om 05:54
8_ball Gebruiker

@Neato-Expert: Kan deze stofzuiger ook overweg met een hoogpolig kleed?

Onze huidige robotstofzuiger loopt daarin vast met zijn zijborstels, deze heeft ze niet dus hopelijk kan deze dit wel aan.

Beantwoorden

23 juni 2017 om 08:52

De D3 heeft geen zijborstel, dus dat scheelt alvast. Met zeer hoogpolig tapijt kan het echter zijn dat hij zich er in vast zuigt. De zuigkracht van een Neato is een van de beste in de markt. Je gewone stofzuiger zou zich ook wel eens vastzuigen denk ik.

Beantwoorden

23 juni 2017 om 06:57
Alex-R Gebruiker

Niet het juiste model maar wel een goede vergelijk van de techniek met de marktleider. 
https://m.youtube.com/watch?v=4ByUnyBjmSs

Beantwoorden

23 juni 2017 om 07:54
MRoeloffs Gebruiker

@Neato-Expert wat is het verschil met de D3+?

Beantwoorden

23 juni 2017 om 09:04

De Neato D3 is eigenlijk het zelfde toestel maar heeft wat meer filters en een extra borstel als accessoire.

Beantwoorden

23 juni 2017 om 08:28
voroniys Gebruiker

Ik heb hier D5 gekocht en wat kan ik zeggen – enorme miskoop!

Ten eerste – dit alles:

Komt in elke hoek
Brengt je hele huis in kaart
In te stellen via iOS & Android

is helemaal niet waar. Hij heeft juist door de D-form moeite om in de hoeken te komen want hij kan niet zo maar om een plek omdraaien. Ongeveer 1-2 cm van de muur – is dode zone – alle vuil blijft daar liggen. Misschien intern hij maakt wel een kaart van het huis, maar die kaart hij laat niemand zien. En ik persoonlijk geloof er niet in want hij al maanden heft een moeite in een plek in mijn keuken – hij zit de chromen tafel pot niet, raakt het hard iedere keer, daarna probeert om te keren en raakt de muur met zijn achterkant. Daardoor de verf van de muur in die plek is al gescratcht tot  betoon, ook achterzijde van de toestel zit daardoor ook vol met krassen. Ja, chromen poten van de meubels hij ziet helemaal nooit, ook brengt niet op de kaart, want hij raakt ze allemaal iedere keer. En er is bijna niks om in te stellen in app. Je kan alleen maar starten, stopen en schedule op te stellen maximaal 1 keer per dag.

En als vervolg van alle die mankementen verliest ie regelmatig connectie – de app zegt “Robot is offline” en ik moet iedere keer die ding rebooten om connectie te herstellen. Ook rondom de tapijt hij heeft een dode zone ~1cm rondom de perimeter van de tapijd.

En dit is nog niet een volle lijst van min punten in slechts paar manden in bezit van de apparaat te zijn. Dus mijn advies als ongelukkige eigenaar die was door de reclame misleid – afblijven. Die is niet zelfs 1/4 van zijn geld waard want bij vrienden heb ik robots van nog geen 100 euro gezien en ze doen het beter.

Beantwoorden

23 juni 2017 om 09:04

Beste,

Ik vraag me af of je de Neato wel echt aan hebt gehad. Een Neato rijd de hoek van je kamer in, rijd achteruit en draait zich dan om zodat hij zijn route weer kan vervolgen. Kijk anders ook de video eens:

https://www.youtube.com/watch?v=AmLkFQ2lDFQ

Bij de D3 kan je inderdaad de kaart die hij maakt niet laten zien. Dat kan echter bij de duurdere modellen wel.

Het probleem dat je hierboven beschrijft met de chrome stoelpoten is niet bekend bij ons. Wel kan het zijn dat als de chrome stoelpoot over de vloer loopt dat hij het als een drempeltje ziet en er overheen rijd. Dat kan op termijn krassen opleveren. Als je dit type stoel hebt zou je de magnetstrip kunnen gebruikten om het gebied af te zetten.

Beantwoorden

23 juni 2017 om 14:53
Kerby Gebruiker

ik zie mijn neato toch altijd de ruimte keurig in vakken verdelen waar hij eerst de “rand” van veegt en vervolgens gaat “inkleuren”.
hij kan wel eens wat bot doen als er stof op sensoren zit.
ook zet ik meubels opzij die een probleem of een goed resultaat in de weg staan, doe je met handmatig zuigen ook.

Beantwoorden

23 juni 2017 om 09:17
Frank567 Gebruiker

Hoe verhoudt deze Neato zich tot de iRobot roomba 650 en 681?

Beantwoorden

23 juni 2017 om 09:44

Beste Frank,

Neato is niet rond. Dat is het grootste verschil. De zuigmond komt tot op een paar centimeter van de muur ipv bij iRobot waar de zuigmond een stuk kleiner is en tussen de wielen zit. De Neato’s zuigen tot op een paar millimeter van de muur, de iRobots tot op een paar centimeter. iRobot heeft daarnaast nog het oude bots patroon als navigatie. Zie ook de video die ik hierboven plaatste. Die geeft goed de verschillen tussen een Neato en een iRobot uit. Daarnaast zijn er ook voldoende tests online die je er op kan naslaan. Ik denk dat je bij het lezen positief verrast zal zijn.

Beantwoorden

23 juni 2017 om 09:30
Dieter123456 Gebruiker

1) Kan het toestel ook werken zonder Wifi en zonder smartphone?

2) Kan je het toestel verplaatsen naar verschillende kamers (vb. de 1dag boven, de andere dag beneden), of is hij dan het noorden kwijt? M.a.w. de ‘huisscan’ zit dat in zijn geheugen of doet hij die elke keer opnieuw?

Beantwoorden

23 juni 2017 om 09:45

Beste Dieter,

1) Wifi is nodig. Anders kan je de Neato D85 kopen. Die is niet connected.

2) Geen probleem. Hij maakt iedere zuigbeurt weer een nieuwe map.

Beantwoorden

23 juni 2017 om 09:56
mkampstra Gebruiker

Hoe zit het met de filters? Ik lees dat de standaardfilters snel vol zitten en duur zijn om te vervangen?

Het is wel sinds lange tijd weer eens een leuke Ibood Aanbieding.

Beantwoorden

23 juni 2017 om 09:57
mkampstra Gebruiker

Ohja, en wordt de firmware ook geupdate?

Beantwoorden

23 juni 2017 om 10:13

De firmware word automatisch geupdate via de WiFi verbinding.

Beantwoorden

23 juni 2017 om 10:16

Als de filters vol zitten kan je ze ook gewoon schoonmaken. Na verloop van tijd zal je inderdaad een nieuwe filter moeten kopen. Doorgaans moet de filter wel een jaartje mee gaan. Vergeet niet dat de stofzuigerrobots doorgaans dagenlijks het hele huis schoonmaken.

Beantwoorden

12 juli 2017 om 09:58
kimberley_86 Gebruiker

Mag/Moet je deze filters in het wasmachine steken om deze te reinigen of is dit geen goed idee? :-)

Beantwoorden

23 juni 2017 om 10:15
Paultje123 Gebruiker

Ik zoek meer zoiets:

Beantwoorden

23 juni 2017 om 10:31
dorianscheenloop Gebruiker

Beste @naeto-expert,

Dit lijkt me wel wat!

ik vraag mij af wat de stofzuiger doet met stoelpoten? en komt de stofzuiger over metalen dorpels van een laminaat vloer?

Afbeeldingsresultaat voor metalen dorpel

Beantwoorden

23 juni 2017 om 11:28

Beste Dorian,

Neato robots nemen drempels tot op 1 CM. Hoger nemen ze vaak ook wel, maar dan kan het zijn dat ze zo nu en dan een keer blijven hangen. Stoelpoten is geen probleem.

Beantwoorden

23 juni 2017 om 10:33
Remcopm1 Gebruiker

Beste Expert.

Ziet de Neato een afgrond (open trap)?
welke drempels kan de Neato nemen?
Is de Neato on the spot te gebruiken als er iets gevallen is? is de neato op te roepen via de app o.i.d. 
zit er een magneetstrip meegeleverd?

Beantwoorden

23 juni 2017 om 11:30

Beste Remco,

Er zitten twee sensoren aan de voorkant die voorkomen dat de Neato de afgrond in stort. Je moet de sensoren wel schoonmaken om de zoveel maanden met een watten staafje. Hou dat in de gaten. In de handleiding staat beschreven hoe.

Beantwoorden

23 juni 2017 om 10:40
PegasuZ1979 Gebruiker

Hoi Expert,

Enkel vraagjes:

- wij hebben een keeshond. Die heeft haren van ongeveer 10cm en verliest er nogal wat… Kan de Neato D3 daarmee overweg?

- onze gelijkvloerse verdieping bestaat deels uit een eiken parket, deels uit tegels. De overgang heeft een profiel van 1,5mm hoger. Rijdt de Neato D3 daar vlotjes over?

- kan de Neato meerdere ruimtes mappen? Bvb: op maandag zet ik hem in de woonkamer, op dinsdag op de eerste verdieping (slaapkamer en badkamers)

Alvast bedankt voor je nuttige antwoorden!

Jeroen

Beantwoorden

23 juni 2017 om 11:37

Beste,

Neato stofzuigers zijn uitermate geschikt voor huishoudens met huisdieren. Ik heb zelf ook een hond en mijn vriendin heeft langere haren dan jouw Keeshond :) Geen probleem. Het kan wel zo zijn dat je wat vaker de borstels en filters moet schoonmaken dan andere huishoudens. Het haar kan zich namelijk wel ophopen. Waar ik vroeger iedere twee dagen moest schoonmaken doet de robot dat nu dagelijks en lopen we zelf nog een keer per week bepaalde plekken na. Ideaal.

Neato robots nemen drempels van 1CM. Hoger lukt ook, maar dan kan hij soms blijven hangen. De app geeft je dan een update van wat er gebeurd is.

De Neato herkent verschillende kamers van elkaar. Als je de deuren open laat staan en je hebt verschillende kamers dan gaat hij Keurig de verschillende kamers af. Je kan natuurlijk ook de deuren dicht laten en de Neato verplaatsen. Hij maakt iedere schoonmaakbeurt een nieuwe kaart van de nieuwe ruimte.

Beantwoorden

23 juni 2017 om 11:37
Armageddonx7 Gebruiker

Geachte expert,

Is dit basisstation gelijk aan die van de Neato xv signature 910-0113 s/n wtd…. en kunnen dan beide robots elkaars bijlaadpunten gebruiken. Verders ben ik zeer tevreden met dit stofzuig-hulpmiddel. Het verbaast mij regelmatig wat ie kan en hoe het zich uit een situatie redt.

Beantwoorden

23 juni 2017 om 11:40

Wat leuk om te horen. De basisstations van de Botvac’s zijn net wat anders dan die van de Signature. Ze zullen zich dus naar het specifieke station moeten rijden.

Beantwoorden

23 juni 2017 om 13:27
Eva1307 Gebruiker

Onze kast is 10.2 cm hoog. Gaat hij eronder of wat riskant?

Beantwoorden

23 juni 2017 om 18:27
Shog Gebruiker

Ik heb een Botvac D75 en die gaat met een milimeter speling onder onze kast door, die is ongeveer 10 cm.

Beantwoorden

23 juni 2017 om 13:34

In principe wel. Maar goed, het is wel erg krap dus geen garantie.

Beantwoorden

23 juni 2017 om 15:16
ree2014 Gebruiker

@Neato-Expert:Na meerdere Neato XV Signature Pro’s te hebben gehad (het zijn fijne machines maar de levensduur erg beperkt) ben ik nu weer terug bij een Roomba. Helaas is de schoonmaakkwaliteit (en het onderhoud) daarvan niet te vergelijken met de Neato.

Hoe verhoud deze uit de aanbieding zich tot de Signature Pro? Ik lees toch wat gemixte verhalen over deze, zoals dat ie langzaam zou zijn en dat hij moeite heeft met hondenharen. Kan je daar iets over zeggen?

Kan je me ook vertellen waarom er wifi nodig is? Kan je hem niet gewoon bedienen met een knop op het apparaat? Tot slot, kan ik de oude oplader gebruiken?

Beantwoorden

23 juni 2017 om 15:42

Beste,

de basis van het apparaat is het zelfde als dat van de Signature Pro. Het verwerken van hondenharen zou niet als voor de Signature geen probleem moeten zijn. Wel zit er een kleinere batterij in die langer mee gaat. Dus inderdaad kortere rondjes maar wel een langere levensduur dan die van de Signature Pro. (Li-ion vs Nickel cadmium)

De Wifi verbinding is nodig om het apparaat aan te sturen. Er zitten geen knoppen op, dus alles gaat via de app.

Beantwoorden

23 juni 2017 om 17:37
ree2014 Gebruiker

Bedankt voor het antwoord.

Jammer van het ontbreken van een knop, ik moet het dan voorbij laten gaat.

Beantwoorden

23 juni 2017 om 16:42
koen.dries Gebruiker

Beste,

Hoe is de levensduur van het toestel?

- Met mijn signaturen Pro ging de batterij mee tot kort na de garantieperiode.  Bij aankoop van een nieuwe batterij was deze ook na 1 jaar versleten.

- Ondertussen valt mijn Signaturen Pro (meer dan 2j oud) uit tijdens zijn ronde, wil hij niet meer opladen, …

Beantwoorden

23 juni 2017 om 16:45

Beste Koen,

De batterijen gaan niet altijd even lang mee. Dat hangt af van het gebruik. Zo is een huis van 50 m2 dat 2 keer per week wordt schoongemaakt natuurlijk wat anders dan een huis van 200 m2 meter dat iedere dag schoongemaakt wordt. Wel is er een functie om de batterij opnieuw te calibreren na verloop van tijd. Zie hiervoor de handleiding. De software bepaald voor een deel ook hoe goed de batterij werkt.

Wel is er nog een verschil tussen de Signature Pro en D3. De D3 heeft een Li-ion batterij en de Signature Pro een Nickel cadmium batterij. Dat maakt qua levensduur al heel wat uit.

Beantwoorden

23 juni 2017 om 17:05
gert951 Gebruiker

Welke hoogt kan jij aan met vloerbedekking? Wij hebben eiken parket vloer met wollen kleden hier en daar. Kan hij daar mee omgaan?

Beantwoorden

23 juni 2017 om 19:04
Owain_ Gebruiker

Beste productexpert,

1. Wat is de verwachte levertijd bij bestellen? 2. Betreft het een nieuw of refurbished exemplaar?

Beantwoorden

23 juni 2017 om 20:09
Moderator Paul Moderator

Hallo Owain_

1. De verwachte verzenddatum is 3 juli, terug te vinden bij Verzendinformatie.
2. Je krijgt een volledig nieuw exemplaar, dus niet refurbished.

Vriendelijke groet, Paul

Beantwoorden

23 juni 2017 om 20:03
derhenno Gebruiker

De D3 is zeker geen slecht apparaat maar de xiaomi mi vacuum verslaat deze (en veel duurdere modellen van alle bekende merken) met gemak: qua slimheid, prestaties, zuigkracht, uithoudingsvermogen enz en dan niet te vergeten: de prijs (onder de 300 euris). Daarnaast heeft een zijborstel zeker toegevoegde waarde.

Beantwoorden

23 juni 2017 om 23:21
Kartelschaar Gebruiker

Complimenten aan de expert voor de uitgebreide en snelle antwoorden!

Beantwoorden

5 juli 2017 om 13:22
peagreen Gebruiker

Moet dit echt in een geaarde wandcontactdoos worden aangesloten?

Meegeleverde UK stekker is geaard omdat ze daar niet anders hebben, maar mijn Philips van 2200 Watt uit Nederland hoeft niet geaard te worden.

Beantwoorden

9 juli 2017 om 05:29
Rawbear Gebruiker

Ik heb de Neato D3 hier gekocht en is goed geleverd, ik heb momenteel echter problemen met het verbinden van de stofzuiger met mijn netwerk, ik heb gelezen dat er nog mensen zijn die dit probleem ervaren met Telenet, ik heb echter nog geen oplossing gevonden, hebben jullie misschien een handige manier?

Beantwoorden

12 juli 2017 om 09:53
kimberley_86 Gebruiker

Ik heb hem nu een aantal dagen in huis, en ik moet eerlijk zeggen ik ben er niet zo tevreden van! Hij kan zogezegd 3u met zijn batterij, echter na 40minuten stofzuigen heeft hij maar 1 streepje op zijn batterij meer staan, No Way dat hij 3u aan 1 stuk kan stofzuigen. Ook neemt hij ‘Nooit’ mijn gang mee :-( ik weet niet waarom het is ertangs een vrije/breede doorgang naar mijne gang.

Ook staat hij dikwijls in mijn app gewoon offline en kan ik hem bv niet via mijn app terug sturen naar zijn docking station.

Ik moet toegeven ik had hier véél meer van verwacht! Mijn vorige Neato had ook zijn mankementen maar al bij al deed hij zijn werk wel beter heb ik de indruk..

‘beetje teleurgesteld’ :-(

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.