28 juni 2017 om 00:00
iBOOD

TomTom Spark Cardio + Music | Incl. Bluetooth Oordopjes

TomTom Spark Cardio + Music Incl. Oordopjes

Met deze fitness tracker registreer je al je sportsessies perfect en onder het genot van je favoriete muziek. Bluetooth-oordopjes inbegrepen!

Specificaties

Merk: TomTom
Type: Spark Cardio + Music Fitness Tracker & Bluetooth-oordopjes
Garantie: 2 jaar

Check het dropdown-menu voor de beschikbare maten

• Inclusief hartslagmeter
  • Luister naar je favoriete muziek
  • Geschikt voor hardlopen, zwemmen, fietsen en meer

Opslag: 3GB
Schermresolutie: 168 x 144
Batterijduur: Activity tracking: tot 3 weken, GPS: tot 11 uur, GPS + hartslag + muziek: tot 5 uur
Waterdicht tot 40 meter

Bluetooth: Bluetooth LE/Smart/4.0+
GPS: Ja
Functies: Accelerometer; Calorieënteller; Hartslagsensor; Slaapmonitor; Stappenteller; Traptredenteller

Materiaal: Kunststof
Afmetingen: 25 x 22 x 13,7 mm (LxBxD)
Gewicht: 49 gr

De TomTom Spark Cardio + Music is geschikt voor een polsomtrek van 121 - 175 mm (Small) en 143 - 206 mm (Large).

28 juni 2017 om 00:12
Jslabz Gebruiker

Is dit versie 1? Of de veel recentere versie 3?

Beantwoorden

28 juni 2017 om 07:51
f3r3nt3 Gebruiker

Aan de gaatjes in de armband te zien lijkt het hier nog om de eerdere versie te gaan.

Deze is hier al een aantal keer gepasseerd en heb die zelf ook aangeschaft.

Persoonlijk ben ik er wel tevreden over. Goeie prijs-kwaliteit verhouding.

Alleen las ik over slechte werking in combinatie met lagere budget bluetooth oortjes. Wat me dan wel de wenkbrauwen doet fronsen in de combinatie die iBood hier nu aanbiedt.

Zelf heb ik Plantronics Backbeat Fit, en zelden probleem mee gehad.

Beantwoorden

28 juni 2017 om 09:11
Moderator Bas iBOOD Moderator

Dit is de TomTom Spark Cardio + Music Fitness Tracker. Geen Spark 3 dus :-)

Beantwoorden

28 juni 2017 om 09:16

Nee. Wij bieden de TomTom Spark Cardio + Music Fitness Tracker aan. Jij verwijst naar de TomTom Spark Music.

Het voordeel van ons model is dat hij een ingebouwde hartslagmeter heeft.

Beantwoorden

28 juni 2017 om 06:28
jeroenvdh Gebruiker

Is het de spark 3?

Beantwoorden

28 juni 2017 om 09:12

Dit is de TomTom Spark Cardio + Music Fitness Tracker. Geen Spark 3 dus.

Beantwoorden

28 juni 2017 om 07:29
Marianne73 Gebruiker

Om zijn berekening te kunnen maken, gebruikt dit apparaat de afgelegde afstand of de gezette stappen/rotatie? Meet hij precies of is het nodig om een marge te houden…

Beantwoorden

28 juni 2017 om 09:17

Deze TomTom heeft GPS.

Beantwoorden

28 juni 2017 om 07:39
Innovator_26 Gebruiker

IK zou ook wel willen weten welk model dit exact is. Spark 3 of niet?

Beantwoorden

28 juni 2017 om 07:56
Bora Gebruiker

Dit is het eerste Model, dus niet de spark3

Beantwoorden

28 juni 2017 om 07:55
domisan756 Gebruiker

iBood kennende zal dit het oude model zijn.  Hier worden toch nooit de nieuwste modellen van iets geveild.

Beantwoorden

28 juni 2017 om 07:58
olivier-brugge Gebruiker

Kan je muziek beluisteren tijdens het zwemmen met deze combinatie?

Beantwoorden

28 juni 2017 om 09:20

Deze oordopjes zijn niet speciaal gemaakt om te zwemmen.

Beantwoorden

28 juni 2017 om 11:31
spilaet Gebruiker

Bluetooth verbinding werkt niet onder water, net zoals de hartslagmeting. Dus zelf met waterbestendige oortjes gaat dat niet lukken. Dan moet je een speciale set kopen waar je muziekspeler in de oortjes ingebouwd is.

Voor training is zwembad moet je de lengte van het bad opgeven. Dan gaat hij aantal slagen, baantjes, afstand en nog enkele parameters bijhouden.

Dus iets beperkter dan bij andere sporten.

Beantwoorden

28 juni 2017 om 07:59
jeroenvdh Gebruiker

Altijd jammer dat er zoveel vragen worden gesteld omdat de specificaties altijd beperkt zijn … terechte vraag of dit een Spark 3 is of niet. En als er vragen zijn, is het altijd wachten tot je hopelijk een antwoord krijgt en niet iets in de aard van “we weten het niet, we vragen het na …” Misschien moet je eerst weten wat je verkoopt, vooraleer je het te koop stelt …

Beantwoorden

28 juni 2017 om 09:05
Jslabz Gebruiker

Het is natuurlijk wel een feit dat de site van TomTom het product ook verkoopt onder deze exacte naam, samen met versie 3 natuurlijk. Achteraf gezien denk ik dat we er van uit konden gaan: geen 3 in de titel? Geen versie 3.

Beantwoorden

28 juni 2017 om 09:21

Dit is de TomTom Spark Cardio + Music Fitness Tracker. Geen Spark 3 dus, anders hadden wij dit zeker vermeld in de titel, zoals Jslabz terecht stelt :-)

Beantwoorden

28 juni 2017 om 08:12
domisan756 Gebruiker

Dit is wel degelijk de oude versie zoals f3r3nt3 reeds opmerkte.

Zie hier de link naar Coolblue : https://www.sporthorlogecenter.nl/product/648166/tomtom-spark-cardio-music-black-l.html

… en merk de “nooit meer leverbaar” slogan.  In de kolom ernaast staat een referentie naar het nieuwe model “3″.

Dat gezegd zijnde, lijkt het toch geen slecht toestel, maar dan is 99 euro best wel belachelijk veel voor iets wat in een magazijn ligt en waar men niet meer van af raakt.

Beantwoorden

28 juni 2017 om 09:04
kristofvanheukelom Gebruiker

Wie weet zijn het refurbished modellen. ;-)

Beantwoorden

28 juni 2017 om 11:10
spilaet Gebruiker

Belachelijk veel? Dat is wat je betaald voor een Iphone. Dit model is ongeveer 1 – 1.5 jaar oud. Ik heb mijn toen origineel 249 € betaald, en voor zijn prijs is hij dat waard.

Top Garmin horloges hebben meer mogelijkheden (VO2 max, etc.), maar kosten dan ook 599 en meer.

Beantwoorden

28 juni 2017 om 09:07
kristofvanheukelom Gebruiker

Toch nog twee vragen:

- Werkt deze met ANT+ (om voor de hartslagsensor te koppelen op mijn fietscomputers)?
Vermoedelijk niet volgens de specs, maar wil even zekerheid.

- Kunnen alle radiosignalen uitgeschakeld worden tijdens de werking, zodanig dat als ik mijn slaapgedrag wil laten analyseren, ik niet de hele nacht door met een stralingsbron zo kort aan mijn lichaam moet slapen? Het is al erg genoeg dat ik overdag al x-aantal uren ze om mijn pols draag in de wetenschap dat de stralingsbron tegen mijn lichaam aan zit. Mijn huidige Sony Smartwatch 3 doe ik ook elke nacht uit en leg ze ver van mij weg om diezelfde reden en om op te laden.

Thanks.

Kristof

Beantwoorden

28 juni 2017 om 09:23

Hi Kristof,

Hij werkt niet met ANT+.

Het antwoord op je tweede vraag heb ik helaas niet, maar ik vrees dat dit geen optie is.

Groeten,
Bas

Beantwoorden

28 juni 2017 om 09:43
wowie Gebruiker

Deze kan je in vliegtuigmodus zetten !

Beantwoorden

28 juni 2017 om 09:44

Dank voor je aanvulling, wowie!

Beantwoorden

28 juni 2017 om 10:18
Gwennie74 Gebruiker

Klopt het dat ik deze niet kan bestellen als ik in NL woon?

Beantwoorden

28 juni 2017 om 10:35

Dat klopt inderdaad, Gwennie. Deze deal is vandaag niet te scoren vanuit Nederland.

Beantwoorden

28 juni 2017 om 10:54
Rafkethora Gebruiker

Het lukt me niet er 1 te bestellen: als ik duw op “ik neem er 1″ komt er het volgende scherm, maar kan ik geen productspecificaties aanduiden (small of large) waardoor ik ook niet kan bestellen. Help?

Beantwoorden

28 juni 2017 om 10:56
Rafkethora Gebruiker

In orde nu

Beantwoorden

28 juni 2017 om 10:57
Rafkethora Gebruiker

Of toch niet… Leeg winkelmandje toen ik de laatste stap wilde doen “bankcontact en betalen”

Beantwoorden

28 juni 2017 om 10:55
DR_Kay Gebruiker

Zes maal (!!!) geprobeerd met verschillende kaarten en steeds betalingsfout.
Nu is het uitverkocht.

Mooi…

Beste eens jullie site debuggen

Beantwoorden

28 juni 2017 om 11:22
kewi Gebruiker

hetzelfde hier… en is niet de eerste keer…

Hoezo werkt gewoon VISA al niet?…. TOP!

Beantwoorden

28 juni 2017 om 11:06
Alexander95e Gebruiker

Er staat bij ‘incl. bluetooth oordopjes’, maar welke oordopjes zijn dit precies?

niet alle oortjes zijn compatibel met tomtom

Beantwoorden

28 juni 2017 om 11:11
spilaet Gebruiker

Huh, ja het lijkt me normaal dat ze bluetooth oortje meeleveren die niet compatibel zijn. :-)

Beantwoorden

28 juni 2017 om 11:20

Deze oordopjes worden door TomTom meegeleverd bij dit model en zijn uiteraard compatibel :-)

Op vol volume kun je zo’n 3,5 uur luisteren. Op 40% van het maximale volume doen ze het tot 4 uur. Standby houdt hij het tot 180 uur vol.

Beantwoorden

28 juni 2017 om 22:15
Alexander95e Gebruiker

ze werden vaak verkocht in bundels met niet compatibele oortjes, dus zo’n gekke vraag is dit niet.

foutje van tomtom (toen), dus zeker niet de schuld van ibood moest dit het geval zijn.

het probleem is dat de wel-compatibele bleutooth oortjes minstens 50 euro kosten.

dit is de lijst voor de spark 3, voor de spark zal het hetzelfde of minder zijn

https://www.tomtom.com/nl_nl/sports/fitness-watches/spark-bluetooth-headphones/

Beantwoorden

28 juni 2017 om 11:27
spilaet Gebruiker

Het verschil tussen de versies even uitleggen:

- Runner 1 is versie van 3 jaar geleden, was niet verkrijgbaar met ingebouwde hartslagmeter. Zal je normaal ook nergens nieuw vinden.

- Spark en Runner 2 zijn eigenlijk dezelfde toestellen. Bij de eerste versie (Runner 1) had je verschillende toestellen afhankelijk van de sport die je koos. Vanaf de Runner 2 viel dit verschil weg, maar omdat in veel landen Spark gebruikt werd voor marketing redenen, is die naam nog behouden geweest.

Dit is het toestel dat bij Ibood aangeboden werd. Ik gebruik dit toestel al meer dan een jaar.

Goed:

Hartslagmeting is heel correct, getest in combinatie met bandmeting met een Polar en max. 1 hartslag verschil.

Handig all in one, muziek, hartslag en gps.

Goed zichtbaar

Handige knop, veel beter dan een touchscreen. Ook bij slecht weer of koude met handschoenen aan makkelijk te bedienen. Ergonomisch een topper.

Minder

Bandje gaat bij intensief gebruik om de 7 maanden stuk. Zeker het originele (men heeft een vernieuwde versie voor de Runner 3, maar ook dit gaat stuk aan de aansluiting). In de winkel al 2 x onder garantie vervangen. Reactie die je daar krijgt: dat is een gekend probleem.

Bij zwemmen werkt de hartslagmeting niet. Maar dat is bij alle toestellen met polsmeting het geval.

GPS soms traag op je toestel, als je interval wil trainen dan zie je het tempo nog stijgen terwijl je al terug vertraagd bent. Maar op je PC/App is het nadien wel correct. Blijkbaar registreert het wel juist, maar kan de processor in je horloge in Real Time niet volgen. Op zich geen drama, enkel rekening mee houden.

Batterij is goed. Alleen als je 2 uur of langer wil lopen, met GPS-hartslag-muziek, dan kan je in de problemen komen.

Nu klinkt dit alsof ik het geen goed toestel vind, maar de nadelen zijn eigenlijk detailkritiek. Voor loop of andere trainingen is het zijn geld waard. Zeker aan 99 €

- Runner 3, nieuwste versie. Is dit de moeite waard? 

Eerlijk als je al een Runner 2 hebt: NEE.

Het enige dat deze anders heeft, is een Routeverkenner. Ik heb die nog niet geprobeerd, maar hiermee kan je met een summier kaartje je weg terug vinden…Nu dat is goed in open veld, maar zeker geen GPS met kaar of pijl aanduiding op straten. 
Vergelijk het meer met de plek waar je auto op een grote parking staat en dat je gps dat onthoud.
Nuttig? Ik denk niet dat veel mensen dat gaan gebruiken. 
Een volwaardige GPS waar je een route kan opladen en die je aangeeft dat je over 50 m naar rechts moet…dat zou iets ander zijn.

Maar daarvoor zal het wachten zijn op de Runner 4 of 5 :-)

Beantwoorden

28 juni 2017 om 11:33

Bedankt voor je uitgebreide bericht, spilaet! :-)

Beantwoorden

28 juni 2017 om 11:56
Innovator_26 Gebruiker

Ok dit is klare taal en vooral een verhelderende uitleg. Goeie aankoop dus. Bedankt!

Beantwoorden

29 juni 2017 om 11:39
anneke1989 Gebruiker

Hallo,

Ik zou het toestel graag kopen, is het intussen uitverkocht? :-(

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.