29 juni 2017 om 00:00
iBOOD

Sitecom AC2600 High Coverage MU-MIMO Wifi Router

Product expert aanwezig

Sitecom AC2600 MU-MIMO Wifi Router

Netflixen, gamen, downloaden en meer: met deze router van Sitecom gaat het allemaal sneller en gemakkelijker dan ooit.

Specificaties

Merk: Sitecom
Type: WLR-9500 AC2600 Dual-Band Router
Garantie: 2 jaar via iBOOD, 10 jaar via Sitecom (na registratie)

• Snelheden tot 2600 Mbps
  • Multi-User MIMO, Beamforming
  • Makkelijk in te stellen met app

Sitecom: Alles wat je moet weten

Draadloze functies
Standaarden: IEEE 802.11a, IEEE 802.11b, IEEE 802.11g, IEEE 802.11n, IEEE 802.11ac
Frequentie: 2,4 GHz en 5 GHz
Signaalsnelheid: 5 GHz: tot 1750 Mbps, 2,4 GHz: tot 800 Mbps
Functies: draadloze radio in-/uitschakelen, draadloze statistieken, gastnetwerken (1 x 2,4 GHz, 
1 x 5 GHz), automatische kanaalselectie
Beveiliging: 64/128-bits WEP-, WPA/WPA2-, WPA-PSK/WPA2-PSK-encryptie
Geavanceerde functies: Multi-User MIMO, Beamforming 

Hardwarefuncties
Interfaces: 4x 10/100/1000 Mbps LAN-poorten, 1x 10/100/1000 Mbps WAN-poort, 1x USB 3.0-poort, 1x USB 2.0-poort
Knoppen: 1x aan/uit-knop, 1x reset, 2x OPS (1x 2,4 GHz, 1x 5 GHz)
Led-indicatoren: 4x LAN, 1x WAN, 1x voeding, 1x 2,4 GHz, 1x 5 GHz, 2x USB
Antennes: 4x afneembare en instelbare dual-bandantennes met versterking (5 dBi)
CPU: Dual-Core®-internetprocessor
Geheugen: 128 MB DDR3 RAM-geheugen, 16 MB Flash-geheugen
Afmetingen: 26,5 x 18 x 3 cm

Softwarefuncties
WAN Type: IPv4: Compatibel met dynamische IP-, statische IP-, PPPoE- en PPTP-internetverbindingen. IPv6: Compatibel met Native-, PPPoX- (PPPoA en PPPoE), DS-Lite-, 6RD-internetverbindingen
DHCP: Server/Client/DHCP-clientlijst, adresreservering
Port Forwarding: Virtuele server, poortactivering, UPnP, DMZ
Dynamische DNS: Diverse opties, waaronder DynDns en NO-IP
Toegangscontrole: URL-filter, poortfilter
Firewall-beveiliging: DoS/SPI-firewall, filter voor IP-adressen/filter voor MAC-adressen/domeinfilter, IP- & MAC-adresbinding
Delen van USB: Ondersteuning voor Samba-(opslag-/)printserver
Printserver: Ondersteuning voor LPR-protocol
Mediaserver: Samba, DLNA

Compatibiliteit
Windows/Apple/Android

Verpakkingsinhoud
AC2600 Wifi Router
Montagepootjes
Poweradapter
Netwerkkabel
Handleiding

Benodigd
Ethernet ADSL- of kabelmodem
Pc's en notebooks met draadloze 802.11 b/g/n/ac (AC aanbevolen)

Product expert aanwezig

Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar Van 09:00 tot 17:30 en voor de late beslissers van 23:00 tot 23:59 op het forum om je vragen te beantwoorden.

De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @Sitecom-Expert

Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.

Niet vergeten — tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord.
Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.

29 juni 2017 om 12:49
Belgarion1971 Gebruiker

hallo, kun je dit gebruiken samen met een modem van scarlet om een sneller draadloos thuisnetwerk op te zetten (sorry, ben noob in deze dingen ;-)

Beantwoorden

29 juni 2017 om 13:36
Official Product Expert Sitecom-Expert Official Product Expert

Ja uiteraard is dit mogelijk!

Beantwoorden

29 juni 2017 om 12:50
Maciver Gebruiker

@Sitecom-Expert

Vast een stomme vraag, maar waarom heeft deze router geen DSL-aansluiting? Is het de bedoeling dat ik hem aansluit via een UTP-kabel vanaf de modem? Bedankt voor de reactie.

Beantwoorden

29 juni 2017 om 13:37

Inderdaad, je hebt dus je DSL modem en sluit een UTP kabel vanaf je modem aan op de WAN-poort van deze router.

Beantwoorden

29 juni 2017 om 12:56
JrEwing Gebruiker

nog een vraagje,ik heb thuis 100 mb glasvezel, heeft het zin om dit modem dan te kopen? wifi is wel 800 mb en 1750 mb maar ga ik dat merken?

Beantwoorden

29 juni 2017 om 13:38

Dat ligt eraan, als je router nu al 100mbit draadloos kan doorvoeren dan zul je niet veel verschil merken, de standaard meegeleverde WiFi routers van providers zijn echter vaak geen technische hoogstandjes waardoor je draadloos vrijwel nooit je 100Mbit full-pull zult halen. Dan is het zeker raadzaam om een betere draadloze router aan te schaffen.

Beantwoorden

29 juni 2017 om 14:50
EchoMarketing Gebruiker

Ok niet lachen maar snap hier dus geen jota van.
Onze huidige switch kan niet op bridge modus gezet worden. Dit is wel nodig om gebruik te kunnen maken van onze nieuwe VOIP provider.
Kan deze router op Bridge modus ofwel kan ik mijn VOIP telefoon met deze router werkend krijgen.

Alvast bedankt voor jouw reactie!

Beantwoorden

29 juni 2017 om 14:56

Ik begrijp hem ook niet helemaal, welke provider heb je en wat voor VOIP toestel is het? bridge modus in een modem is het uitschakelen van de router functionaliteit. Dat lijk mij niet echt de bedoeling….. hierdoor heb je bij de meeste ISP’s nog maar 1 ip-adres beschikbaar (dus één apparaat wat op internet kan).

Beantwoorden

29 juni 2017 om 15:27
EchoMarketing Gebruiker

Provider is Voys en toestel is van Yealink.
Momenteel kunnen we het toestel niet in de switch (dus geen modem) plaatsen (dat werkt niet doordat er 2 verschillende IP’s worden gebruikt. Voys adviseerde om de switch in Bridge modus te zetten maar we kunnen de switch niet configureren.

Dus wellicht moeten we en andere switch/router kopen.

Beantwoorden

29 juni 2017 om 16:11

Ik blijf het een vreemd verhaal vinden, dat VOIP toestel heeft waarschijnlijk een VLAN nodig om te kunnen functioneren, zo werkt het bij ons op de zaak ook. Wij hebben een router -> switch met PoE en VLAN support. De toestellen krijgen alleen een ip-adres als de switch ook ingesteld staat op het juiste VLAN en vice versa. Ik denk niet dat je dit opgelost gaat krijgen zonder gecompliceerde modem / router apparatuur van Cisco o.i.d.  met VLAN support.

check even met Voys wat nu precies de config moet zijn, je switch in bridge modus begrijp ik niet echt (overigens bridged een switch standaard al).

Beantwoorden

29 juni 2017 om 16:23

Nu ik nog eens zit te denken, waarschijnlijk kunnen die toestellen niet goed met NAT overweg, vandaar de suggestie om je modem / router in bridge modus te zetten. Dit kan, echter moet je dan wel een modem hebben en een internet verbinding die dit ondersteund.

Dus stel jij hebt Ziggo zakelijk met 5 ip’s dan kun je het modem in bridge modus laten zetten en dan stel je handmatig op je apparatuur vaste ip’s in welke binnen jouw subnet horen inclusief je VOIP toestel  en je router, je VOIP toestel sluit je dan wel buiten je router om aan rechtstreeks op de access-switch van je provider.

Beantwoorden

29 juni 2017 om 14:54
Willy1957 Gebruiker

Als deze router achter de Proximus-modem geplaatst wordt, moet dan de wifi van de Proximus-modem uitgeschakeld worden? of kan de wifi van de modem, én van de router gelijktijdig gebruikt worden?

Beantwoorden

29 juni 2017 om 14:57

Dat kan beide, je kunt hem actief houden of uitschakelen. Om verwarring te voorkomen zou ik die van het proximus modem gewoon uitschakelen.

Beantwoorden

29 juni 2017 om 15:11
cvenve Gebruiker

Ik heb nu een router van Ziggo, kan deze router die vervangen?

Beantwoorden

29 juni 2017 om 15:14

Je hebt waarschijnlijk een modem-router in één dit apparaat vervangt niet het modem, hij is bedoeld om aan te sluiten op je bestaande modem.

Dus je behoud gewoon je modem van Ziggo en sluit deze erop aan.

Beantwoorden

29 juni 2017 om 15:38
kooikertje Gebruiker

Wat is de levertijd van deze router? Mijn vriendin zit momenteel zonder internet en heeft dringend een nieuwe nodig

Beantwoorden

29 juni 2017 om 15:57
Moderator Bas iBOOD Moderator

We verwachten deze op 3 juli te verzenden.

Beantwoorden

29 juni 2017 om 20:09
iphonesid Gebruiker

Ik ben nieuwsgierig hoe deze het gaat doen in m’n huisje, als ik niet tevreden ben, kan/mag ik hem dan terugsturen?

Mvg

Beantwoorden

29 juni 2017 om 20:27
Moderator Paul Moderator

Als de router niet bevalt mag je het product binnen de zichttermijn van 14 dagen retourneren. 
Aankoopbedrag inclusief oorspronkelijke kosten worden dan terugbetaald. 
De kosten van het retoursturen worden niet vergoed.

Beantwoorden

29 juni 2017 om 21:05
Donbreezer Gebruiker

Ik zou er graag 1 bestellen maar is dit mogelijk om dit te kopen op naam van de zaak met btw-nummer, zoja hoe dan?

Beantwoorden

29 juni 2017 om 21:14
Moderator Paul Moderator

Hallo Donbreezer,

Als zakelijke aankoop dien je het product te bestellen met een Zakelijk account. Als je nu een Particulier account hebt, zul je een nieuwe account moeten aanmaken en Zakelijk aanvinken. Dit is namelijk niet aan te passen in een bestaand account. 
Wanneer besteld wordt via een zakelijk account zullen extra gegevens op de factuur geplaatst worden die nodig zijn voor btw teruggave.

Vriendelijke groet, Paul

Beantwoorden

29 juni 2017 om 21:25
diver999 Gebruiker

retour sturen is dit naar jullie adres in Amsterdam of ergens in het buitenland? Krijg je bij een eventuele retour ook de verzendkosten van de eerste zending naar de klant retour?

Beantwoorden

29 juni 2017 om 21:47
Moderator Paul Moderator

Retouren gaan naar het distributiecentrum in Tilburg. Wanneer je binnen de zichttermijn wilt retourneren kun je dat aangeven via Mijn iBOOD – service verzoek – Annulering en zul je de exacte informatie ontvangen. Na retourontvangst zal het aankoopbedrag inclusief oorspronkelijke verzendkosten (van iBOOD naar klant) teruggestort worden. De kosten van het retourneren (van klant naar iBOOD) zijn voor eigen rekening. 
In de FAQ vind je deze uitleg ook terug.

Beantwoorden

29 juni 2017 om 21:57
burgkop Gebruiker

@sitecom-expert

Waarom kan ik geen NL. Handleiding vinden?

Heb momenteel de WL-312 (575) ga ik er met deze op vooruit, ook ontvangst een verbetering?

Wil wat moderners, alleen zitten de aansluitinge onlogies, ik moet nog wel eens even een draadje wisselen in en druk bezette kast.   Niet in de meterkast maar kamerkast. Bij oude router kan ik zo bovenop bij de stekkers. De nieuwe moet je altijd van zijn plek halen, ook voor usb, niet slim bedacht. Bereik huidige router komt tot een meter of 25 buiten huis, oud bouw, geen beton. Wil er uiteraard niet op achteruit gaan wat ontvangst betreft. Nieuwe router komt op dezelfde plek als de oude.

Welk schroefdraad hebben de antennes?   Is de anteneschroefdraad een mannetje of vrouwtje?

Beantwoorden

29 juni 2017 om 22:54

Onze volledige handleidingen zijn altijd in het engels, ik denk dat je met deze router zeker vooruit zult gaan! de aansluiting op de antenne is voorzien van een mannetje.

Beantwoorden

29 juni 2017 om 22:37
robnisters Gebruiker

Als je service (zoals bv. een antwoord op een vraag) van dit bedrijf wilt, vergeet het dan maar!

Al minstens 8 jaar is er telefonisch of per e-mail geen contact met dit bedrijf te krijgen, daar kwam ik via het forun van het TV programma Gradatie macher, en op de website werkt de link naar het e-mail formulier niet eens.

Beantwoorden

29 juni 2017 om 22:53

absolute onzin! webform staat op onze website en werkt gewoon! misschien je browser eens upgraden?

http://www.sitecomlearningcentre.com/nl/products/wlr-9500v1001/ac2600-high-coverage-mu-mimo-wi-fi-router/contact

Onderaan op de blauwe knop klikken, hierbij ook het telefoonnummer.

09003810002

Beantwoorden

30 juni 2017 om 00:01
burgkop Gebruiker

Was het even vergeten, net te laat omdat ik couponcode niet kon vinden.  Jammer dan

Beantwoorden

1 augustus 2017 om 15:29
Jaapvdz Gebruiker

Ik heb een review van de ditecom wlr-9500 router gepost op tweakers. Mijn “tweakers-naam” is “jaapvdzwaag”

Beantwoorden

4 augustus 2017 om 13:50
alfred83 Gebruiker

Zojuist een review geplaatst op Tweakers.net met gebruikersnaam: ap1983

Beantwoorden

14 augustus 2017 om 15:19
oepi-loepi Gebruiker

Ik heb ook een review geplaatst op tweakers.net. Gebruikersnaam oepi-loepi

Beantwoorden

1 september 2017 om 16:02
Moderator Bas iBOOD Moderator

Bedankt voor jullie duidelijke reviews. We hebben ze gelezen en besloten dat alfred83 de iPhone SE wint met zijn uitgebreide review.

Gefeliciteerd Alfred, we nemen per mail contact met je op.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.