6 juli 2017 om 00:00
iBOOD

GROHE Red Duo Kokendwaterkraan met 8 L Boiler

Product expert aanwezig

GROHE Red Duo Kokendwaterkraan & Boiler

De GROHE RED Duo biedt je alleen maar voordelen, is eenvoudig te plaatsen en is beschikbaar met zowel U- als C-uitloop!

Specificaties

Merk: GROHE
Type: Red Duo keukenmengkraan/kokendwaterkraan met 8-liter Combi-boiler en keuze uit C- of U-uitloop
Garantie: 2 jaar via iBOOD of 5 jaar via GROHE o.b.v. aankoopdatum

Verkrijgbaar in: 30031000 C-uitloop of 30144000 U-uitloop

• Koud, warm en kokend water
  • Met veilig kinderslot
  • CoolTouch® technologie

FAQ

Let op: uit ervaring weten we dat er veel vragen m.b.t. de Grohe RED zijn, daarom heeft de Grohe product expert veel tijd gestoken in het vooraf beantwoorden van de meest gestelde vragen, waarschijnlijk heb je nu al direct antwoord op je vraag.

- Wat voor soort boiler is het?
8-liter cold fill boiler met een output van 6 liter kokend water (geen hot fill mogelijk)
- Wat is de inhoud van de Grohe RED combi boiler?
De boiler inhoud is 8L, geschikt voor 6L kokend water
- Zitten er onderhoudskosten aan de Grohe RED?
Er zitten geen extra onderhoudskosten aan als de normale onderhoudskosten die er zijn voor onderhoud aan warmwatertoestellen.
Dit onderhoud kun je laten doen door de installateur.
- Is de Grohe RED combi boiler makkelijk zelf te installeren?
Wat voor de één eenvoudig is, is voor een ander niet te doen. Het is geen hele ingewikkelde klus, maar het omvat meer dan het aansluiten van een normale keukenkraan. Ons advies is in elk geval om het door een erkend installateur te laten installeren. Dit advies geven we overigens niet alleen op GROHE Red-producten, maar op al onze kranen.
- Hoeveel energie gebruikt de Grohe RED combi boiler op jaarbasis?
Het vermogensverbruik van de boiler bij het opwarmen na ingebruikname of na een "lege boiler" is 2100 W. In de stand-by modus is het verbruik 24 W. Wat het verbruik per jaar is hangt af van hoe intensief de kraan wordt gebruikt. Wanneer je kleine hoeveelheden tapt, kost het de boiler minder energie om het water weer op temperatuur te houden dan wanneer je grote hoeveelheden gebruikt.
Daarnaast bespaar je ook de energie die je normaal gesproken kwijt bent om water aan de kook te brengen (bijv. gas of electriciteit voor waterkoker).
- Ik heb kinderen, is deze 3-in-1 kraan/ Grohe RED wel veilig?
Kokend water is geen speelgoed, je bent terecht voorzichtig. En wanneer er kinderen in het spel zijn alleen nog maar voorzichtiger. Gelukkig maar.
Uiteraard heeft GROHE uitvoerig nagedacht, onderzocht en getest op de veiligheid van de kraan. Een van de voorwaarden om een dergelijk product op de markt te brengen is dat het 100% veilig moet zijn. Op de veiligheidsaspecten van de kraan wordt ingegaan in een apart stukje op onze website. Ik zou je willen uitnodigen dit stukje te lezen en het filmpje te bekijken. Misschien dat het je overtuigt van de veiligheid en bijkomend gebruiksgemak.
- Is de boiler ook als plintboiler te gebruiken?
De boiler kan niet als plintboiler gebruikt worden. Deze moet altijd rechtop blijven staan.
- Ik woon in een huurhuis, kan ik de kraan gemakkelijk meenemen als ik ga verhuizen?
Je kunt deze kraan, net als een "gewone" keukenkraan eenvoudig demonteren en meeverhuizen. Let wel op dat de boiler kokend water bevat. Ons advies is om de boiler 24 uur voor verplaatsing uit te zetten. Na 24 uur eerst leeg te laten lopen en vervolgens pas verplaatsen.
- Komt hij inclusief overdrukventiel en aansluit materiaal?
Het product wordt compleet plug-&-play geleverd, dus inclusief overdrukventiel. Alles zit er bij om het aan te sluiten op de waterleiding of stopkranen. (Stopkranen zijn dus niet inbegrepen).
- In mijn keuken is het gat voor de kraan in de rvs-spoelbak voorzien. Is de kraan niet te groot om op de spoelbak te monteren ipv op het werkblad? Staat de kraan nog stevig als ik ze op de spoelbak monteer?
Installatietechnisch gezien is montage op de spoelbak geen probleem. Een extra stabilisatieplaat wordt meegeleverd, juist voor dit soort situaties en zorgen voor een stevig gemonteerde kraan.
- Waar laat je de huidige warm-water leiding?
Je kunt je warmwaterleiding gebruiken door het direct op je kraan (niet de boiler) aan te sluiten. Dan zou je de warmwateraansluiting van de boiler moeten afdoppen en vervalt die functie. Je kunt ook je warmwaterleiding naar de keuken afsluiten (zo dicht mogelijk bij de "oude" warmwatervoorziening) en de warm waterfunctie van de boiler gebruiken.
- Wat is de diameter van het kraangat?
35 mm is de maximale diameter voor het kraangat

Binnen 1 handomdraai koud, warm of kokend water met de GROHE Red Duo 8-liter combi-boiler
Let op: Kokend water heeft meer volume dan koud water, daarom komt er 6 liter kokend water uit de combi-boiler ondanks dat de daadwerkelijke inhoud van de boiler wanneer je hem met koud water zou vullen.
Soort boiler: 8-liter cold fill boiler met een output van 6 liter kokend water
Koud, warm en kokend water uit één kraan!
GROHE ChildLock: gecertificeerde kindveilige greep met trek-draai constructie voor kokend water
GROHE CoolTouch® technologie: isoleert de kraan zo goed dat je geen gevaar loopt je vingers aan de kraan te branden
Levenslang topprestaties van de titanium boiler
Hoge uitloop voor gemakkelijk vullen van grote pannen
Eenvoudig te bedienen dankzij de draaibare uitloop
Draaibereik van 180°: bedieningsgemak zonder stoten
Eenvoudig te onderhouden dankzij de duurzame GROHE StarLight® chroomlaag
Lichte bediening van de kraan dankzij de GROHE SilkMove® technologie
Eenvoudig zelf te installeren in het al bestaande gat van je oude kraan

Inbegrepen
GROHE Red Duo keukenmengkraan met (de door jou gekozen) uitloop, combi-boiler en montagehandleiding

Afmetingen
C-uitloop: 25,4 cm hoog (Maattekening hier te vinden)
U-uitloop: 25,5 cm hoog (Maattekening hier te vinden)

Product expert aanwezig

Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar Van 09:00 tot 17:00 op het forum om je vragen te beantwoorden.

De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @Grohe-Expert

Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.

Niet vergeten — tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord.
Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.

6 juli 2017 om 08:27
Kartelschaar Gebruiker

Iemand zo’n Grohe thuis toevallig? Hoe bevalt hij?

Beantwoorden

6 juli 2017 om 09:32
britt4×4 Gebruiker

Ik heb deze, heel blij mee, werkt goed :) aanrader

Beantwoorden

6 juli 2017 om 09:44
substract Gebruiker

Ik heb deze. Zeer handig. koffie of thee in seconden, eten staat veel sneller op tafel. Geen lelijke waterkoker meer op je aanrecht.

Als je normale boiler/ketel ver van de keuken staat heb je hiermee echt onmiddellijk warm water.

Nadelen zijn..  de veiligheidgreep zorgt dat je moet blijven duwen en de kokendwaterstraal is niet zo krachtig. Als ik echt een grote pot mot vullen gebruik ik soms gewoon het “gewone” warme water dat ik zeer warm heb gezet. Dat maak het soms wel onhandig om mee af te wassen, je kan je er echt wel aan verbranden. Maar met een knop op de boiler kan je het warm water ook gewoon kouder zetten. persoonlijke keuze.

Beantwoorden

6 juli 2017 om 08:33
hemertje Gebruiker

Ik hoor uit de markt en van anderen dat zij voor Quooker kiezen of gekozen hebben omdat de “alternatieven” zoals deze Grohe kraan geen 100 graden kokend water zouden leveren, hoe zit dat?

Beantwoorden

6 juli 2017 om 09:36
substract Gebruiker

Het duurt soms wel een paar seconden vooraleer een pot uit deze kraan éénmaal op het vuur echt begin te borrelen. Misschien omdat de pot zelf het water afkoelt of idd, gn 100 graden, heb het nog nooit gemeten.. Stoort niet in het praktisch gebruik.

Beantwoorden

6 juli 2017 om 10:29
xphil Gebruiker

Ik heb het wel gemeten. Water is inderdaad 100gr. Het duurt 1.5 seconde voordat de maximale temperatuur gehaald is. Kan ook veiligheidsoverweging zijn.

Beantwoorden

6 juli 2017 om 10:56
Official Product Expert Grohe-Expert Official Product Expert

@hemertje,

Het water wordt in de boiler onder druk op ongeveer 105 graden gehouden.
Zodra er kokend water wordt getapt is er altijd temperatuur verlies. Het water wat de uitloop verlaat is ongeveer 97-98 graden.

Beantwoorden

6 juli 2017 om 08:40
hemertje Gebruiker

Verder bestaat de waterstraal bij een Quooker uit druppeltjes en is deze niet massief zodat jeje handen niet zo gauw brand, hoe is dit bij de Grohe?

Beantwoorden

6 juli 2017 om 09:55
substract Gebruiker

je hand houdt de kraan vast.. Heb nog nooit kokend water gevoeld. wel al een paar keer mispakt aan het “gewone” warm water, dat heb ik zeer warm gezet, maar dat is een persoonlijke keuze.

Beantwoorden

6 juli 2017 om 10:27
xphil Gebruiker

Bij deze stroomt kokend water gewoon, bij een Quooker spettert het vaak. Heb zelf Quooker gehad en bij 2 kennissen hetzalfde probleem.

Beantwoorden

6 juli 2017 om 08:46
jcmc Hartman Gebruiker

In de advertentie wordt gesproken over C en U uitlaat, als ik de link gebruik werkt het niet, wat is het vberschil, en welke keuze moet ik maken.

Ook wordt er gesproken over een U tube filmpje, geen link gevonden. En wat zijn de maten van de boiler?

Jcmc hartman.

Beantwoorden

6 juli 2017 om 09:32
britt4×4 Gebruiker

De C en U slaan volgens mij op de vorm van de kraan, zie voorbeeld foto

Beantwoorden

6 juli 2017 om 10:09
Moderator Bas iBOOD Moderator

Zoals Britt terecht aangeeft betreffen de C en U de vormen van de kraan. Je kunt in de afbeeldingen de verschillen zien.

We hebben het Youtube filmpje toegevoegd. Je vraag m.b.t. de afmetingen van de boiler laat ik over aan de Product Expert. Wel kan ik meegeven dat hij een inhoud heeft van 8 L, geschikt voor 6 L kokend water.

Beantwoorden

6 juli 2017 om 10:15
HuJuh Gebruiker

@Bas, bij de aanbieding van 25 mei zat een plaatje met de afmetingen. Kunnen jullie die anders erbij plaatsen?

@JCMC Hartman; de boiler: 525 bij 210 bij 300 (mm, hoogte * breedte * diepte)

Beantwoorden

6 juli 2017 om 11:01

We hebben de maattekening per model onderaan de images toegevoegd :-)

Beantwoorden

6 juli 2017 om 09:20
HaraldV Gebruiker

Kun je de boiler samen met de vaatwsser aansluiten en gebruiken op hetzelfde stopcontact (met een splitter? . Of staan de stoppen dan door? Vaatwasser zit op een aparte groep maar kan die boiler en qua verbruik wel bij?

Beantwoorden

6 juli 2017 om 09:38
substract Gebruiker

boiler moet soms maar bijverwarmen.  ik denk niet dat dat een probleem zou mogen zijn..

Beantwoorden

6 juli 2017 om 11:02

Hallo HaraldV,

Als er een combiswitch wordt geplaatst kan de boiler met een vaatwasser werken. Zorg wel dat ze zo geplaatst worden dat als de vaatwasser aangaat de boiler uitgaat als de vaatwasser klaar is warmt de boiler automatisch even op.

Groeten,

Beantwoorden

6 juli 2017 om 09:35
Greenman1 Gebruiker

Is dit de Chroom of RVS uitvoering?

Beantwoorden

6 juli 2017 om 11:02

Dit is de Chroom uitvoering.

Beantwoorden

6 juli 2017 om 09:55
Jerommeke23 Gebruiker

*snap*
Edited by: Bas iBOOD
Prijsvergelijkingen mogen enkel met een directe link naar een identiek product.

Beantwoorden

6 juli 2017 om 10:17
Pti Gebruiker

Altijd weer lachen met iBood. De prijs vanaf waar de zogenaamde korting is berekend is weer gebaseerd op een prijs die je echt nergens terug zien.

Sorry maar voor 2 tientjes oftewel <2% meer bestel ik hem liever bik een andere webwinkel met gratis verzenden, gratis retourneren en een excellente reputatie omtrent klantenservice.

https://www.bol.com/nl/p/grohe-red-duo-keukenkraan-kokend-water-kraan-combi-boiler-u-uitloop-chroom/9200000011701553/?Referrer=ADVNLGOO002042-G-24146159669-S-114344016749-9200000011701553&gclid=CKyXq8Wb9NQCFZAK0wodrLAO8A

Daar is je link

Beantwoorden

6 juli 2017 om 12:01
Tunis Gebruiker

Hier ben ik het wel mee eens. Ik sla over!

Beantwoorden

6 juli 2017 om 11:00
Johnscha Gebruiker

@Grohe-Expert

Wat is de levertijd?

Daarnaast: Waarom idd via iBood als Bol zorg dat ik hem morgen in huis heb. Nog wat extra korting kan me wel overhalen.

Beantwoorden

6 juli 2017 om 11:03

We verwachten deze kranen op 10 juli te verzenden.

Waar je deze kraan bestelt, is geheel aan jou. Ik kan enkel aangeven dat je bij ons goedkoper uit bent :-)

Beantwoorden

6 juli 2017 om 11:14
AndreFleer Gebruiker

Jammer dat de U uitloop al zo snel is uitverkocht;

Vraag aan de expert, waarom is de RVS uitvoering zo gigantisch veel duurder?

Beantwoorden

6 juli 2017 om 11:22
Nielz1982 Gebruiker

@Grohe_Expert ik gebruik nu een gewone boiler zonder kokendwater optie. Ik heb in mij keuken enkel een koudwaterleiding. De huidige boiler geeft extreem snel, extreem heet water. Ik heb al meerdere gasten gehad die zich verbrand hebben. Dus ik wil hem vervangen, want ik kan hem niet instellen. Kan ik deze Grohe aansluiten om enkel een koudwater aansluiting of heb je ook een warmwater aansluiting nodig?

Beantwoorden

6 juli 2017 om 11:47

Hi @Nielz1982,

Onze boiler kan uitsluitend gevuld worden met koud water hier is geen warmwater leiding voor nodig. Het warme en kokend water komt uit de boiler.
Voordeel van onze boiler is ook dat de temperatuur voor het warme water ingesteld kan worden.

Groeten!

Beantwoorden

6 juli 2017 om 13:43
Dex_0 Gebruiker

Shit net te laat!!

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.