7 juli 2017 om 00:00
iBOOD

Lenovo 14" Yoga Notebook | 256 GB SSD | Intel i5

Product expert aanwezig

Lenovo 14" Yoga Notebook | 256 GB SSD

Kies niet voor een tablet of laptop. Kies voor beide, met de Lenovo Yoga 510-14IKB.

Specificaties

Merk: Lenovo
Type: Yoga 510-14IKB
Garantie: 2 jaar

• Met Windows 10 Home
  • Razendsnelle 256 GB SSD
  • 14”  Full HD IPS display

Algemeen
Besturingssysteem: Windows 10 Home (64-bit)
Toetsenbord: QWERTY

Display
Type: IPS (Anti-Glare)
Schermgrootte: 14" (35.6 cm)
Resolutie: 1920 x 1080
Touchscreen: Ja

Processor
Model: Intel I5-7200U (Dual-core)
Architectuur: Kaby Lake
Kloksnelheid: 2.5 GHz
Turbokloksnelheid: 3.1 GHz
Cache: 3 MB
CPU graphics: Intel® HD Graphics 620

Geheugen
Werkgeheugen: 4 GB DDR4 RAM (2133 MHz)
Max. werkgeheugen: 8 GB
Opslag: 256 GB SATA SSD

Media
Optische drive: Nee
Kaartlezer: 4-in-1 (SD, SDHC, SDXC, MMC)

Verbindingen & aansluitingen
Wifi & Bluetooth 4.0
Ethernetpoort: 100/1000 MB
1x USB 2.0
2x USB 3.0
1x HDMI
1x 3.5 mm

Geluid
Audio by Harman
Speakers: 2 x 1.5 W

Overig
720p HD Camera met microfoon
Verlicht toetsenbod
Kensington-slot

Voeding
Type: Li-Polymer
Batterijduur: Tot 5.5 uur
Cellen/capaciteit: 2 cellen, 35 WH
Adapter: Zwart, 45 W, 2-pins

Fysieke eigenschappen
Afmetingen: 336.4 x 232 x 20.9 mm
Gewicht: 1.81 kg

Product expert aanwezig

Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar Gedurende de dag op het forum om je vragen te beantwoorden.

De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @Lenovo-Expert

Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.

Niet vergeten — tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord.
Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.

7 juli 2017 om 00:07
heyjijdaar Gebruiker

Volgens internet zit hier een ingebouwde dedicated R5 videokaart in, naast de onboard Intel videokaart. Klopt dit?

Daarnaast staan er in de specificaties dat het geheugen uitbreidbaar is. Deze review vermeld dat er geen onderhoud paneel is, dat je als gebruiker niet makkelijk geheugen kan toevoegen. Klopt dit?

https://www.notebookcheck.net/Lenovo-Yoga-510-14IKB-Convertible-Review.185385.0.html

Beantwoorden

7 juli 2017 om 00:29
blufner Gebruiker

Ja, dat klopt. Toen ik mijn yoga notebook openmaakte, zaten er naast deze twee videokaarten ook nog eens twee kaartje voor de Efteling in.

Beantwoorden

7 juli 2017 om 09:17
Official Product Expert Lenovo-Expert Official Product Expert

Beste heyjijdaar,

Er zijn verschillende configuraties van de Yoga 510 beschikbaar. Het model wat vandaag wordt aangeboden beschikt niet over een ingebouwde dedicated R5 videokaart. Het geheugen is uitbreidbaar tot maximaal 8GB. Er is 1 slot beschikbaar die gevuld is met een 4GB module, deze kan vervangen worden door een 8GB module.

Beantwoorden

7 juli 2017 om 00:12
PandiBood Gebruiker

@lenovo-expert

Hoeveel memory slots zijn er. Is de ingebouwde 4gb ram te vervangen?

Is de SSD een M2 aansluiting?

Is t mogelijk de accu te updaten naar een met een langere levensduur?

Kan er een stylus gebruikt worden en zo ja welke dan?

Gr Arie

Beantwoorden

7 juli 2017 om 09:28

Beste PandiBood,

De 4GB is te vervangen door een 8GB module.  Er is 1 slot aanwezig.

De SSD is een SATA 3 aansluiting.

De batterij is niet te vervangen door een exemplaar met een lagere levensduur.

Er kan op dit model niet gewerkt worden met een active pen, maar een reguliere stylus is geen probleem.

Beantwoorden

7 juli 2017 om 00:13
QuestionAndAnswer Gebruiker

Is het geheugen uitbereidbaar?

Beantwoorden

7 juli 2017 om 07:53
adkl Gebruiker

Als je de tekst goede leest, staat er:4GB, Max. 8GB,. Dat klinkt alsof het uitbreidbaar is naar 8GB..

Beantwoorden

7 juli 2017 om 09:29

De 4GB is te vervangen door een 8GB module.  Er is 1 slot aanwezig.

Beantwoorden

7 juli 2017 om 00:21
PandiBood Gebruiker

Dank voor de link heyjijdaar.

De PWM is vrij laag. Geen optie meer voor mij.

Beantwoorden

7 juli 2017 om 14:24
Geeforce Gebruiker

oef… deze is idd wel erg laag.

Beantwoorden

7 juli 2017 om 22:03
eversteegt Gebruiker

wauw idd!. Met zo’n lage PWM frequentie krijg ik zéker last van de scherm flikkering!

Fijn dat steeds meer sites hier aandacht aan besteden.

Samen met de vrij geringe accuduur dus geen deal hier!

Beantwoorden

7 juli 2017 om 06:14
Justin2k5 Gebruiker

Ben wel benieuwd naar de exacte specificaties, dit model verschilt per regio.

Ik gok op 4 GB ram en geen dedicated gpu,  prijsverschil met mm €150 euro.

Beantwoorden

7 juli 2017 om 06:21
Justin2k5 Gebruiker

Een geen vingerafdruk scanner?

Beantwoorden

7 juli 2017 om 11:54
egb007 Gebruiker

Geen vingersensor indd… staat verder omlaag in de reacties :) De nieuwe heeft dat wel, maar die komt op bijna 1K

Beantwoorden

7 juli 2017 om 06:23
JPG1 Gebruiker

Voor mij nooit meer een lenovo; vorig jaar een gekocht via Ibood (14, 4 ram, 256SDD) maar wat een waardeloos app. Probeer(de) deze te gebruiken op werk maar loopt bij gebruik van pdf heel vaak vast;  Ook 1x teruggestuurd omdat scherm zwart bleef; toen update bios gedaan door Lenovo; maar het blijft voor mij een laptop (miss een maandag model?) die niet betrouwbaar is voor het doel dat ik deze heb aangeschaft.  Een negatieve NPS score voor mij.

Beantwoorden

7 juli 2017 om 06:29
thijs.adriaans Gebruiker

Lenovo staat er natuurlijk ook om bekend dat ze vastlopen bij PDF. Ikzelf koop nooit meer Volkswagen want ik kreeg steeds parkeerboetes! Nu weer lekker op de fiets!

Beantwoorden

7 juli 2017 om 07:54
adkl Gebruiker

Haha, goeie reactie!

Beantwoorden

7 juli 2017 om 09:18
fluitekruid Gebruiker

Hahahah +1 voor thijs

Beantwoorden

7 juli 2017 om 09:58
SamGres Gebruiker

Hiep hiep hoera voor jouw reactie Thijs. Wat een gejank.

Beantwoorden

7 juli 2017 om 11:52
egb007 Gebruiker

Komt veelal door de antivirus die op het apparaat staat geïnstalleerd. Software probleem, geen hardware probleem (McAfee als ik mag raden?)

Beantwoorden

7 juli 2017 om 17:07
Grrrrrene Gebruiker

Haha, prima reactie op iemand die z’n eigen gepruts afschuift op de laptop-fabrikant :D

Beantwoorden

7 juli 2017 om 17:46
JPG1 Gebruiker

haha ik lach mij een deuk om jullie zogenaamde computerexperts…loop even een tijdje mee en los dan mijn probleem op.. oh nee dat kunnen jullie natuurlijk niet…ik snap natuurlijk niet hoe een laptop werkt…. mail openen met bijlage  , openen en dan …vast.. nee , niet iedere keer en nee niet alleen bij adobe……. dat is natuurlijk veel te moeilijk voor mij.. toch eens kijken naar mijn collega’s die naast mij zitten en nooit een probleem hebben..

dank voor deze positieve en opbouwende feedback…

Beantwoorden

7 juli 2017 om 18:04
Moderator Paul Moderator

Beste JPG1,

Mocht je van mening zijn dat het probleem aan de laptop ligt, dan raad ik je aan om een service verzoek in te dienen, zodat gekeken kan worden naar een oplossing. 
Daarnaast zou je kunnen controleren wat er op de achtergrond) meedraait, mocht je dat nog niet gedaan hebben. Zoals hierboven aangegeven kan een antivirus programma (of adblocker) de boel ook vertragen.

Vriendelijke groet, Paul

Beantwoorden

7 juli 2017 om 07:09
lindapol Gebruiker

Mijn dochter heeft voor het MBO een laptop nodig voor de digitale boeken. Is dit een prima laptop daarvoor? Het gaat er in ieder geval om dat hij snel opstart!

Beantwoorden

7 juli 2017 om 07:16
pklaas Gebruiker

Alle laptops met ssd starten snel op.  Voor school is zo’n tabletachtige laptop misschien te kwetsbaar.

Beantwoorden

7 juli 2017 om 09:33

Beste Lindapol,

Voor de snelle opstart is de SSD is het allerbelangrijkst en daar beschikt dit model over. Voor het lezen en opslaan van digitale boeken lijkt me dit een prima model. Het gebruik van de vier standen en het touch scherm zijn voor het lezen en scrollen door boeken ook ideaal.

Beantwoorden

7 juli 2017 om 09:44

Beste pklaas,

Dit model heeft een deels aluminium behuizing, waardoor hij erg stevig is. Het gebruik in de vier standen is uitgebreid getest en dit kan gewoon veelvuldig worden gebruikt, hierdoor wordt hij niet kwetsbaarder dan een reguliere laptop.

Beantwoorden

7 juli 2017 om 21:57
lindapol Gebruiker

Besteld! :)

Beantwoorden

7 juli 2017 om 07:39
pjtd Gebruiker

@Lenovo-Expert

Wat is de gemiddelde batterijduur bij gebruik van standaard applicaties als MS Office, e-mail, web-browsing??

Beantwoorden

7 juli 2017 om 09:35

Beste pjtd,

Bij normaal gebruik moet de batterij zo’n 5,5 tot 6 uur meegaan.

Beantwoorden

7 juli 2017 om 08:20
wbree Gebruiker

1,81 kg! Wel erg zwaar voor een “tablet”!

Beantwoorden

7 juli 2017 om 08:25
dejager.mt Gebruiker

De laptop heeft een metalen behuizing, wat hem wat zwaarder maakt.

Beantwoorden

7 juli 2017 om 09:38

Beste wbree en dejager.mt,

Een van de redenen is inderdaad het kwalitatief hoogwaardige materiaal wat er is gebruikt. En het is natuurlijk een 2 in 1 in plaats van een tablet. Een tablet kom je ook niet snel tegen met een toetsenbord, een i5 processor, 256GB SSD en een 14 inch FHD IPS touch scherm.

Beantwoorden

7 juli 2017 om 17:37
Grrrrrene Gebruiker

Voor een tablet is het zwaar, voor een televisie vrij licht, voor een auto onwaarschijnlijk licht. Het is een laptop en daarvoor is het een prima resultaat.

Beantwoorden

7 juli 2017 om 09:33
Ma023 Gebruiker

Lenovo doet het de afgelopen jaren beter en beter en wordt al beoordeeld als het beste beste laptop merk op dit moment.. https://www.laptopmag.com/articles/laptop-brand-ratings Dus ik snap de kritiek niet?

Beantwoorden

7 juli 2017 om 09:44
Dr.Ollie Gebruiker

Ik heb ook goede ervaringen met dit merk.

Vorig jaar mei een Lenovo laptop via Ibood gekocht. Bevalt prima, start snel op en heeft een goede accuduur.

Beantwoorden

7 juli 2017 om 17:41
Grrrrrene Gebruiker

Ik gebruik al 3,5 jaar een Lenovo Y510p. Niet dit model dus, maar een gamelaptop. Ik moet zeggen dat het een van de meest degelijke laptops is die ik heb gehad. Ik gebruik hem dagelijks, speel er ook dagelijks spelletjes op en hij heeft me nog nooit in de steek gelaten. Het scherm scharniert nog altijd zonder speling, zelfs na 3,5 jaar dagelijks meerdere keren open en dicht doen. Vergeleken met de Asus van mijn vriendin is hij veel stiller en beter gekoeld, ondanks de 2x Geforce GT555 in SLI en Core i7-processor.

Ik heb in de BTW-dagen van Mediamarkt twee collega’s deze Yoga notebooks aangeraden en ze zijn er erg tevreden over. Ik snap dat negatieve gedoe dus ook niet.

Beantwoorden

7 juli 2017 om 10:27
ronald1975 Gebruiker

Ik heb sinds 2013 de U410 van Lenovo en wat een pracht apparaat. Doorgaans gebruik ik hem minimaal 10 uur per dag. Heb ondertussen wel wat aan de hardware getweaked, maar hij gaat nog steeds als een sneltrein. Dus niet meer zeuren over Lenovo :-)

Beantwoorden

7 juli 2017 om 10:53
layziechino Gebruiker

Beste Lenovo expert,

Binnen kort verschijnt 520 serie wat zijn de grootste verschillen tussen 510 en 520???

Beantwoorden

7 juli 2017 om 11:50

Beste lazyziechino,

Het voornaamste is dat het uiterlijk wat is verbeterd en verder heeft de 520 een fingerprint scanner wat dit model niet heeft. De 520 gaat met deze specs (alleen dan met 8GB en een videokaart) € 999,- kosten, dus dit is wel een aanzienlijk verschil.

Beantwoorden

7 juli 2017 om 11:21
QwertzNL Gebruiker

Is het mogelijk om een andere kleur dan zwart te kiezen?

Beantwoorden

7 juli 2017 om 11:29
Moderator Bas iBOOD Moderator

Wij bieden vandaag enkel het getoonde model aan.

Beantwoorden

7 juli 2017 om 13:19
Pti Gebruiker

@Lenovo-Expert De 510 -14IKB heeft kennelijk 3 verschillende types namelijk de 80VB00ASMH, 80VB00DYMH en de 80VB00CRMH met een aanzienlijk prijsverschil.

Kunt u mij vertellen waar de onderlingen verschillen zitten en wel type hier op iBood wordt aangeboden?

Beantwoorden

7 juli 2017 om 14:08
Geeforce Gebruiker

Wilde net dezelfde vraag stellen.

Beantwoorden

7 juli 2017 om 14:24

Beste Pti,

Er zijn heel veel verschillende configuraties, de verschillen zitten hem meestal in processor, intern geheugen, grootte van de SSD en wel of geen videokaart. Het artikelnummer van de aanbieding van vandaag is:

80VB00CRMH

Beantwoorden

7 juli 2017 om 13:59
adkl Gebruiker

Welke toetsenbord layout heeft dit apparaat? Vaak kom je er op het laatste moment achter dat het om een UK-layout toetsenbord gaat of iets dergelijks…

Beantwoorden

7 juli 2017 om 14:28

Beste adkl,

De toetsenbord lay-out is QWERTY ENGLISH INTERNATIONAL

Beantwoorden

7 juli 2017 om 14:01
Geeforce Gebruiker

@lenovo-expert:

Er staat:

Display
Type: IPS (Anti-Glare)

Echter zie ik op andere site staan dat het een glanzend scherm betreft. Ik wil graag zekerheid, aangezien ik geen glanzend scherm wil.

Beantwoorden

7 juli 2017 om 14:33

Beste Geeforce,

We mogen het anti glare noemen omdat het scherm niet of nauwelijks schittert. Echter is het niet het matte scherm zoals je gewend bent in reguliere notebooks zonder touch.

Beantwoorden

7 juli 2017 om 16:15
jayb33 Gebruiker

Is de harde schijf (gemakkelijk) te vervangen?

Ik zou ik hem namelijk graag willen upgraden naar een Samsung 850 evo SSD 500 GB.

Beantwoorden

7 juli 2017 om 20:05

Beste Jayb33,

Hij is te vervangen, maar je dient wel een beetje verstand van PC’s te hebben. Wanneer je hier op googled, kom je hier wel handleidingen voor tegen.

Beantwoorden

7 juli 2017 om 16:19
jeepee9 Gebruiker

Heeft deze laptop 5Ghz ac wifi

Beantwoorden

7 juli 2017 om 20:04

Hij beschikt over 1 x1 ac wifi, 2,4Ghz

Beantwoorden

7 juli 2017 om 19:33
Pti Gebruiker

@Lenovo-Expert

Wanneer ik mij binnen 2 jaar na aanschaf een defect heb en mij moet beroepen op de fabrieksgarantie, kan ik dan rechtstreeks terecht bij lenovo of moet dit dan via iBood?

Beantwoorden

7 juli 2017 om 20:03

Beste pti,

Dit kan beide, rechtstreeks via Lenovo service in Panningen of via iBood, wat u zelf het makkelijkst vindt.

Beantwoorden

7 juli 2017 om 22:37
ingendaal Gebruiker

ik heb de 15 inch I7 versie. Dit product is echt een ramp, steeds resolutie problemen, dagelijks computer crashes, ook na ckean install, werkt niet in combinatie met upfated drivers en Windows 10.Lenovo gebeld die gewoon toegaf dat de Yoga en W10 niet echt lekker samen gaan. Laat dit schieten…..

Beantwoorden

8 juli 2017 om 09:08
Kwetterdette Gebruiker

Wij zijn opzoek naar een laptop voor ons hele gezin. Gaat gebruikt worden voor Netflix, tekstverwerken, fotobewerking en enkele lichte games ( Minecraft, Star Stable)voor de kinderen. Is deze laptop hiervoor geschikt?

Beantwoorden

10 juli 2017 om 15:42
Goof2000 Gebruiker

Alleen nergens is te vinden welke geheugen modules compatibel zijn…. Ik ga er vanuit dat dit SO-DIMM modules moeten zijn? Iemand meer informatie hierover?

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.