5 juli 2017 om 00:00
iBOOD

LG 55" 4K UHD LED TV | HDR | webOS 3.5 | 55UJ634V

LG 55" 4K UHD LED TV | HDR | webOS 3.5

Eén blik op de LG 55UJ634V en het is direct duidelijk: tijd om je huidige TV te upgraden.

Specificaties

Merk: LG
Type: 55UJ634V
Garantie: 2 jaar

• 4K resolutie & HDR
  • Met webOS 3.5
  • Netflix Recommended TV

Algemene Kenmerken
Display Type: UHD TV 4K
Schermdiagonaal: 55" (139 cm)
LG Smart TV: webOS
Smart TV platform: 3.5
Display: IPS Panel
Resolutie: 4K Ultra HD (3840 x 2160)

Beeld
Backlighttechnologie: LED (Direct LED)
Paneeltype: IPS
Kleurweergave: Wider colour (IPS 4K Display)
Kleurnauwkeurigheid: 3D Colour Mapping
Kleurdiepte: Billion Rich Colours
Kijkhoek: Wide viewing angle
HDR type (High Dynamic Range): HDR Active
HDR format ondersteuning: HDR 10 | HLG
Hertz: 50
Picture Engine: UHD Mastering Engine
Beeldmodus: 10, te weten Levendig, Standaard, Eco, Bioscoop, Sport, Games, Foto, HDR Effect, Expert 1 (lichte kamer) en Expert 2 (donkere kamer)
Aspect ratio: 6, te weten 16:9, Orgineel, 4:3, Vertical zoom, All directions zoom, Just scan)

Audio
Audio output: 20W / 2.0ch
Magic Sound tuning: Ja
Smart Sound modus: Ja
Clear Voice: Clear Voice III
Geluidsmodus: 6, te weten Standaard, Clear Voice, Muziek, Bioscoop, Sport, Games)
DTS Decoder: Ja (DTS-HD)
Optical sound sync: Ja
Wireless sound sync: Ja

webOS Smart TV
OS versie: 3.5
Magic Zoom: Ja
360 VR: Ja
Magic Mobile Connection: Ja
STB Controle: Ja
Multi-view: Ja
Web Browser: Ja

Smart Share
Miracast: Ja
WiDi: Ja
DLNA gecertificeerd: Ja

Tuner
DVB-C
DVB-T2
DVB-S2
DVB CI+

DVR
DVR Type: Digitaal
DVR Ready: Ready
Time Shift: Ready

Aansluitingen zijkant
Wifi: Ja
Bluetooth: Ja
CI+ Slot: 1
HDMI: 3
USB: 2
RF In: 2
Digital Audio Out (Optical): 1
Netwerkaansluiting (LAN): 1

Eco
Voeding: 100 – 240 Vac, 50-60 Hz
Stand-by energieverbruik: 0.30 W

Teletext
Pagina's: 2000

Fysieke eigenschappen
Afmetingen zonder voet: 1249 x 730 x 83.4 mm
Afmetingen met voet: 1249 x 790 x 258 mm
Gewicht zonder voet: 14.2 kg
Gewicht met voet: 15.6 kg
VESA: 300 x 300

5 juli 2017 om 00:02
gjs Gebruiker

Wow, nog helemaal geen reacties?
En het is nog wel zo’n goeie deal (zegt mijn dochter)!

Beantwoorden

5 juli 2017 om 00:06
PatrickSter Gebruiker

Je dochter heeft gelijk ;) geek girl

Beantwoorden

5 juli 2017 om 00:07
deroyo Gebruiker

55 inch onder 800 euro is vrijwel altijd een koopje!

Beantwoorden

5 juli 2017 om 00:12
woutertju Gebruiker

in het jaar 2010 misschien

Beantwoorden

5 juli 2017 om 00:11
hackwerk Gebruiker

Lekker goedkoop en groot, en UHD en HDR en IPS.

Maaaar goedkoop, want enkele pittige gebreken, zoals NIET ECHT UHD want een kwart van de pixels is WIT (RGBW) en niet RGB (zie link voor info over nep-UHD van LG), en slechts 50Hz ipv 100Hz, en een 8-bits paneel ipv 10-bits dus mindere HDR!

http://4k.com/news/lthree-of-lgs-4k-tvs-offer-pseudo-uhd-and-a-raw-deal-for-consumers-uh6400-uh6100-uf6800-16649/

Beantwoorden

5 juli 2017 om 00:24
DdubDeeWee Gebruiker

Wat raad jij aan dan?

Beantwoorden

5 juli 2017 om 02:06
hackwerk Gebruiker

Alles behalve LG, en liefst een Sony of Samsung ivm goede panelen (let op echte 100Hz (hoger dan 100Hz is nepterminologie) of eventueel Philips omdat die Android TV heeft (net als Sony) en goed betaalbaar is.

Neem dus UHD (GEEN LG), 100Hz (liefst 10-bit), en HDR. Android TV vind ik wel erg tof (Sony / Philips). Ik heb de Sony KD-55X8505C die hier nog wel eens voorbij komt, maar de Philips 49PUS6501/12 (of 55PUS) is ook prima en betaalbaar!

Beantwoorden

5 juli 2017 om 02:08
heinhuiz Gebruiker

@hackwerk
Dat stukje gaat over uf- en uh-schermen hè, en dit is een uj. Wat zijn de verschillen? Ik wed dat je het niet weet,

Beantwoorden

5 juli 2017 om 08:43
The_one_and_only Gebruiker

@heinhuiz. In de specificaties op deze pagina staat het volgende:

Algemene Kenmerken
Display Type: UHD TV 4K

U kan ons ongetwijfeld veel slimmer maken door alle (on)mogelijkheden van een uj-scherm (waar u het in uw post van 02:08u over heeft) hier uit de doeken te doen.

Beantwoorden

5 juli 2017 om 09:08
genkli Gebruiker

Is uw antwoord niet een beetje biased?
Misschien een slechte ervaring gehad in het verleden?
Ik persoonlijk heb een slechte ervaring gehad met LG in het verleden.
Ik heb andere merken TV’s gehad ondertussen. Ik ben een software engineer dat toch wel een sterke interesse heeft aan multimedia.

Ik heb momenteel een LG OLED HDR UHD 55 inch TV. Laat me u zeggen. Beste TV dat ik totzover heb gekocht. Motion resolution kan een klein beetje tegen vallen ten opzichte van flagship IPS of Plasma tv’s. Maar geen groot probleem.

Alhoewel over de LG IPS Panelen kan ik niet weer zeggen, zoals ik zei, in de verleden één gehad. en een mindere ervaring gehad, maar weet niet hoe het tegenwoordig is.

Beantwoorden

5 juli 2017 om 10:02
rikoos Gebruiker

Apart dat iedereen dus andere ervaringen heeft met verschillende merken. Ik heb een Sony gehad en NOOIT meer een Sony voor mij, dat terwijl ik vooral tevreden met LG de laatste jaren en zeker met de nazorg (klantenservice) die voor mij het beste zijn geweest wat ik de laatste jaren heb meegemaakt. 

Beantwoorden

5 juli 2017 om 13:01
heinhuiz Gebruiker

@The-one-and… Zie het typenummer. Deze 55UJ634V is een nieuwere generatie dan de UH6400/UH6100/UF6800 uit hackwerks link.

Beantwoorden

5 juli 2017 om 18:33
hackwerk Gebruiker

@Hein; Ik heb het niet eens over types. Ik heb het over LG die over bijna de gehele breedte gewoon aan oplichting doet (je namelijk 4000 pixels belooft/verkoopt, en er maar 3000 levert). Ik heb geen lijst met wel en niet, maar doe zelf je research. Voor mij geen LG ivm hun “pseudo-UHD” en hun gesloten WebOS.

Beantwoorden

5 juli 2017 om 00:22
mailis Gebruiker

Mooie actie voor een TV van de 2017 serie, maar zit eerder op een OLED actie te wachten. Komt die nog binnenkort langs?

Beantwoorden

5 juli 2017 om 00:27
oinkoink12 Gebruiker

was eergisteren nog in de flash sale.

Beantwoorden

5 juli 2017 om 00:27
Bisonski Gebruiker

50 herz…:(

Beantwoorden

5 juli 2017 om 01:40
Catdogsf Gebruiker

100 hertz en het had inderdaad een goede aanbieding geweest… Nu kan je hem beter aan je voor bij laten gaan…

Beantwoorden

5 juli 2017 om 06:11
arifi Gebruiker

I raad een TCL met Roku of een Hisense aan. Jammer dat Ibood die merken nooit aanbiedt.

Beantwoorden

5 juli 2017 om 11:25
DanyG Gebruiker

Een zeer mooie aanbieding. Ik heb  al enkele jaren een LG TV en ik ben er zeer tevreden mee.

Maar wanneer ik vergelijk met de kwaliteit en mogelijkheden van de Hisense van mijn zoon dan moet ik passen.

Hisense is een high-end Chinese TV die minstens 100 euro goedkoper is dan gelijkaardige TV’s van de bekende merken.

Nog niet zo bekend in ons land maar wel bv. in de UK.

Dus Ibood, ik suggereer om ook eens een Hisense in de aanbieding te zetten.

Beantwoorden

5 juli 2017 om 06:44
amjong Gebruiker

Is deze geschikt voor Canal Digitaal?

Beantwoorden

5 juli 2017 om 09:09
renem123 Gebruiker

ik heb een wat ouder model ik meen de 42LH610V deze heeft ook een s2 tuner en werkt perfect met canal digitaal ondanks dat hij niet in de officiele lijst van gecertificeerde tv´s voor CD staat, wel cam module achterin bijkopen anders werkt het natuurlijk niet

Beantwoorden

5 juli 2017 om 09:16
renem123 Gebruiker

ik ben zeer tevreden over mijn LG 42LH610V , mooi scherp beeld netflix werkt prima via wifi, en geluid voor plat scherm is zeer acceptabel. wat hierboven vermeld staat over 50 en 100 hz zal waarschijnlijk wel kloppen maar voor mij is het een zeer scherp beeld maar hb natuurlijk ook niet zo´n groot scherm.

ik zie dat deze web os 3.5 heeft, de mijne heeft web.os 3.0, heeft iemand een idee wat de verschillen zijn

Beantwoorden

5 juli 2017 om 09:24
Nilo230787 Gebruiker

Ik heb deze tv sinds vorig jaar in de woonkamer hangen.
Ben er zeer tevreden over! Wel heb ik nu twee soundbars gehad die beide niet compatible waren met deze tv via HDMI, en die ik daarom optisch moest aansluiten.
Zelf ben ik geen techneut, maar vond dit wel bijzonder voor zo’n nieuwe tv.
Al met al….voor een 55 inch (u)hd tv een prima prijs. Vorig jaar bij Mediamarkt aangeschaft voor €100 meer.

Beantwoorden

5 juli 2017 om 09:25
ReiBood Gebruiker

hmm…ben ik nu abuis of….

1 HDMI-aansluiting???
Kijk ik naar mijn oudje  een Philips 40PFL5007T/12   40″ 102cm van 2012
heeft deze 2 HDMI  1  HDMI-arc en 1 HDMI-side aansluitingen en allemaal bezet met randapparatuur

4 stks dus tegen 1 van deze LG?

Betekent dit dat ik 3 stks. randdapparatuur niet meer kan aansluiten?

Beantwoorden

5 juli 2017 om 09:31
ReiBood Gebruiker

Oops..laat maar……zie in  de tekst   3 HDMI.

Fff goed kijken waar ze zijn.
iig. 1 HDMI minder

Is 1 van deze 3 ook ARC??

Beantwoorden

5 juli 2017 om 10:01
fergie33 Gebruiker
5 juli 2017 om 09:33
Maartjeislief Gebruiker

Reibood, tijd voor een brilletje? Er staat toch duidelijk :

Aansluitingen zijkant

Wifi: Ja
Bluetooth: Ja
CI+ Slot: 1
HDMI: 3
USB: 2
RF In: 2
Digital Audio Out (Optical): 1
Netwerkaansluiting (LAN): 1

Beantwoorden

5 juli 2017 om 10:18
rikoos Gebruiker

2 minuten voor jouw reactie had hij/zij al aangegeven dat hij/zij het al had gelezen. 

Tijd voor een brilletje Maartje ? ;-)

Beantwoorden

5 juli 2017 om 10:24
Gillsemburg Gebruiker

Bij PlatteTVdiscounter kun je hem ook voor €699 krijgen.

https://www.plattetvdiscounter.nl/led-tv/lg/55-inch/lg-55uj634v

Beantwoorden

5 juli 2017 om 11:27
avtg Gebruiker

Eén keer ingetrapt. Bestelde een Sony die daar goedkoper was dan hier. Volgende dag was ie uiteraard niet meer bij Ibood te bestellen en kreeg ik een annulering in mijn mail door die tvdiscounter. Zakken gewoon met de prijs als Ibood een tv aanbiedt.

Beantwoorden

5 juli 2017 om 11:39
KeesA Gebruiker

*snap*

Edited by: Bas iBOOD
Prijsvergelijkingen mogen enkel met een directe link naar een geheel identiek product.

Beantwoorden

5 juli 2017 om 11:58
jisiwa Gebruiker

Tv heeft een PMI van 1600. Picture mastering index. Voor de freaks ga maar eens googlen naar de verschillen! Met andere woorden gewoon een strak beeld ongeacht er sprake is van 50 hertz. Alle TV zijn namelijk in de basis 50hertz (ziggo geeft niet meer) Top LG tv’s hebben maximaal een PMI van 2500 Toestellen in de lagere regionen van oa. van LG beginnen dacht ik vanaf 300 PMI. En welk merk het beste is .. Er zijn geen beste TV’s. Een tv is iets persoonlijks. Ik zie geel anders dan een ander ongeacht het geel is. Tikkie minder uhd of HDR 8 bits of 10 bits een gemiddelde consument ziet het niet….Oh ja volgens mij zijn er niet veel fabrikanten van tv Panels. Samsung en LG zijn de grootste. Oa Philips maakt gebruik van LG panels maar aangepast met een eigen stukje software om de de Philips saus er over te gooien. Een 55 inch met zoveel toeters en bellen en met een dergelijke beeld kwaliteit voor dit geld is echt geen slechte koop…..

Om e.e.a. te begrijpen zie onderstaande Link.

https://www.consumentenbond.nl/tv/100-of-200-hz-tv

LG Picture Mastering Index (PMI): tot 2500;
Panasonic Black Light Motion Rate (BMR): tot 1600 Hz;
Philips Perfect Motion Rate (PMR): tot 1000 Hz;
Samsung Picture Quality Index: tot 2400;
Sony MotionFlow XR: tot 1200 Hz.

Beantwoorden

5 juli 2017 om 12:57
amnon Gebruiker

Ik heb van deze het 10 bit paneel, maar waar ik me enorm aan stoor is het “vertical banding” effect bij camera pans met egale achtergrond.Dat is echt het nadeel van internet kopen van een TV want je koopt min of meer blind en moet dan afgaan op reviews. Ook ben ik niet enthousiast over local dimming, zelfs op de laagste stand. Kan totaal niet overweg met ondertiteling. Verder prachtig paneel, maar ik blijf het zien en me er aan storen…

Beantwoorden

5 juli 2017 om 13:47
Boekel1975 Gebruiker

Op mijn LG ook last van vertical banding. Schijnt bijna altijd voor te komen bij led.
Toch koop ik nooit meer een LG.

Beantwoorden

5 juli 2017 om 23:48
woutertju Gebruiker

Dit is direct led. ik vermoed dat jullie een edge led waarbij bij grote schermen vrijwel altijd een uniformiteitprobleem is

Beantwoorden

5 juli 2017 om 13:50
Heratie Gebruiker

Heeft deze een magic remote?

Beantwoorden

5 juli 2017 om 14:21
Moderator Bas iBOOD Moderator

Deze wordt niet meegeleverd.

Beantwoorden

6 juli 2017 om 00:01
mlf Gebruiker

Bestellen lukt niet :-( krijg geen koop knop

Beantwoorden

8 juli 2017 om 13:52
oscmoore Gebruiker

Welke magic remote kan ik hier het beste bij gebruiken?

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.