10 juli 2017 om 00:00
iBOOD

Larson Matras Oslo | 140 x 200 cm

Product expert aanwezig

Larson Matras Oslo | 140 x 200 cm

Dit luxe matras heeft een unieke samenstelling die ervoor zorgt dat jouw lichaam optimaal wordt ondersteund.

Specificaties

Merk: Larson
Type: Oslo 
Afmeting: 140 x 200 x 28 cm
Garantie: 2 jaar via iBOOD/3 jaar via Larson

• Anti-allergeen tijk
  • Traagschuim en pocketveren
  • Slaap als nooit tevoren

Opbouw
Springs: 15 cm Larson Pocketsprings™
Onderlaag: 5.5 cm superzacht PU schuim
Centerlaag: 3.5 cm traagschuim HR50
Toplaag: 4 cm gel-infused traagschuim HR50

Technische specificaties
Schuim densiteit: HR50
Hoogte springs: 15 cm
Diameter springs: 2.1 mm
Windingen springs: 5
Aantal springs: 300/m²
Gewicht: Getest voor personen tot 120 kg
Ventilatie: Uitstekend, voorzien van een 3D border

Geschikt voor: Boxspring, lattenbodem, spiraalbodem en (elektrisch) verstelbare bedbodems.

Product expert aanwezig

Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar Gedurende de dag op het forum om je vragen te beantwoorden.

De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @Larson-Expert

Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.

Niet vergeten — tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord.
Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.

10 juli 2017 om 00:04
Gman2oo6 Gebruiker

@Larson-Expert

Wordt deze opgerold verzonden of komt hij in zijn originele vorm ?

Beantwoorden

10 juli 2017 om 00:09
genkli Gebruiker

Ik heb hier een aantal maanden geleden de Larson Stockholm besteld. Het kwam opgerold aan. Heeft een aantal uren geduurd vooraleer het zijn ware vorm terug aannam.

Wel een kleine opmerking. het is een goede matras, maar de pocketveren zijn van de hardere kant. Daardoor heb ik wat spijt, maar voor de prijs dat ik hier heb betaald valt het goed mee. Jammer dat geen pokketveer sterkte kan gekozen worden.

Beantwoorden

10 juli 2017 om 00:08
Vivaio Gebruiker

Nu die Larson matrassen een aantal keer op Ibood hebben gestaan, zijn er vast wel wat mensen die kunnen vertellen of ze een beetje goed liggen? :)

Beantwoorden

10 juli 2017 om 00:12
genkli Gebruiker

Zoals iak aan @Gman2oo6 heb geschreven. vallen ze zeer goed mee voor de prijs dat ik ze heb betaald. Maar wil wel even u op de hoogte houden, deze matrassen zijn tamelijk dik. Een standaard hoeslaken past er moeilijk op

Beantwoorden

10 juli 2017 om 11:21
Poekie2 Gebruiker

Een standaard hoeslaken past er moeilijk op…

Waar vind je hoeslakens die daar wel goed op passen? Of moet je dan gewoon goed letten op de aangegeven afmetingen op het hoeslaken?

Beantwoorden

10 juli 2017 om 14:06
Fotoderoodt Gebruiker

Zelf geen probleem gewoon of een maatje groter of zo eentje die geschikt is voor dikke/hoge matrassen (25cm) zelfs bij de Action te vinden.

Beantwoorden

11 juli 2017 om 16:38
double-you01 Gebruiker

voor hoge hoeslakens kun je hier kijken en anders bij beterbed en van het merk m line, link:

https://www.textielhuis.nl/beddengoed/hoeslakens/boxspring/jersey-hoeslaken-voor-boxsprings-antraciet-40cm

Beantwoorden

10 juli 2017 om 05:40
Rian O. Gebruiker

Ik heb deze laatst gekocht via Marktplaats aanbieding voor iets meer geld, prima matras! Zeker voor de prijs. Het was voor mij echt een stap vooruit sinds mijn Wehkamp matras.

Beantwoorden

10 juli 2017 om 06:31
bram010 Gebruiker

@Larson-Expert

hoe zwaar is dit matras. en hoe wordt het geleverd?bvd

Beantwoorden

10 juli 2017 om 09:33
Official Product Expert Larson-Expert Official Product Expert

Beste bram010,

Het matras wordt opgerold geleverd in een compacte doos (140×40x40 cm) Het gewicht van de Larson Oslo 140×200 is 45kg.

Beantwoorden

10 juli 2017 om 06:34
Boei3nd3r Gebruiker

Realiseer je svp dat je +- 33% van je leven op je matras(sen) door brengt. Ga lekker voor een hästens of auping, krijg je geen spijt van. Een goed bed is een goede nachtrust is een goede rug is een goed leven!

Beantwoorden

10 juli 2017 om 14:18
Fotoderoodt Gebruiker

hästens is natuurlijk een heel andere prijsklasse, dan kun je makeklijk 5 van deze verslijten…na 10-15 jaar met je toch echt je matras vervangen welk merk dan ook. Dan kun je nog wat jaartjes door op de Larson ;-)

Auping, staat bekend om doorliggen, garantie is een hel want je moet dan ook een bedbodem vanhen hebben anders kun je fluiten naar de garantie. Garantie 5 jaar

Je hebt 90 dagen omruil garantie enkel en alleen van hetzelde tupe mag je de hardheid veranderen: Bijvoorbeeld de Inizio firm voor de Inizio medium. Van deze omruilgarantie mag je éénmaal per matras gebruik maken.

Retour mag binen de 14 dagen als het niet bevalt onder de bizarre voorwaarde Voorwaarde hiervoor is dat de matras in de originele staat, onbeschadigd en onbeslapen dient te zijn.

Dus ja vergelijk dat dan maar eens als een Auping 3 tot 4 keer zo duur is…

Beantwoorden

11 juli 2017 om 16:45
double-you01 Gebruiker

wij hebben nu ruim 2 jaar een matras van larsons en het type stockholm. deze licht op een onderkast van hästings boxspring omdat wij het matras(sen) van hästings niet te verdragen vinden en deze zijn door hästings retour genomen. de leverancier heeft ons op larsons gewezen en in combinatie met de onderkast/matras van hästing boxspring is deze een goede combinatie. nadeel is wel niets slaapt lekkerder dan thuis. voor een rug patiënt zoals ik is dit toch een uitkomst. traag schuim in combinatie met pocketveren lijkt hard maar verrassend zacht.

Beantwoorden

10 juli 2017 om 07:37
Christiaan_Gombert Gebruiker

Ik heb de Larson Oslo nu een jaar. Wat een heerlijke matras! Mijn vriendin en ik liggen nergens zo lekker als thuis. Een groot nadeel is dat je elk hotelbed niet meer zo lekker vindt als je eigen bed.

We hebben de matras via de marktplaats dagactie gekocht, de prijs was toen vergelijkbaar met de prijs hier op iBood. De matras werd opgerold tot in de slaapkamer geleverd. Tip, laat de matras een dag op vorm komen en laat hen daarna nog 2 a 3 dagen uitwalmen. De mijne stonk eerst heel erg naar plastic, deze geur was na 3 dagen weg.

Dat de veren hard zijn, zoals Genkli zegt, hebben wij totaal geen last van. De Olso heeft een laag meer dan de Stockholm, waarschijnlijk is deze matras dus zachter.

Wij hebben zelf de matras met het formaat 160×210 (verschillende formaten staan hier ook op iBood zie ik). We gebruiken daarbij de standaard formaat tweepersoons matrashoezen van ten cate (ook ooit via iBood gekocht). Deze passen om de matras, maar komen aan de zijkanten niet helemaal tot de onderkant. De hoeslakens van de Hema passen nog iets makkelijker omdat hier meer rek in zit.

We gebruiken de matras nu een jaar en deze vertoont nog geen vervorming op de plekken waar we liggen. Mijn vriendin en ik raden deze matras iedereen aan. Na een jaar er op gelegen te hebben kunnen we zeker stellen dat het waar voor je geld is. Hopelijk gaat die nog heel lang mee.

Beantwoorden

10 juli 2017 om 08:13
bartgeuns Gebruiker

Wordt de oude matras teruggenomen?

Beantwoorden

10 juli 2017 om 09:36

Beste bartgeuns, het oude matras wordt niet mee retour genomen.

Beantwoorden

10 juli 2017 om 18:44
hanshamer Gebruiker

Op jullie website van Larsonbed  staat wel dat de oude matras wordt meegenomen en Gerecycled……

Beantwoorden

10 juli 2017 om 09:06
Krukje Gebruiker

Het taalgebruik en de grammatica op dit forum is toch om te huilen.

Beantwoorden

10 juli 2017 om 10:34
*Anne* Gebruiker

Tja, maar het gaat hier om een matras en niet om het taalgebruik.

Beantwoorden

10 juli 2017 om 09:21
johndewitt Gebruiker

Kom je hier voor de literatuur?

Beantwoorden

10 juli 2017 om 09:21
Jeanti Gebruiker

Krukje = Zaag :-)

Beantwoorden

10 juli 2017 om 10:00
Salmaan Gebruiker

Wat zijn de leveringskosten?

Beantwoorden

10 juli 2017 om 10:02
Moderator Bas iBOOD Moderator

Deze staan aangegeven onder de dealprijs. De verzendkosten bedragen bij deze deal €19,95.

Beantwoorden

10 juli 2017 om 10:28
Rick92 Gebruiker

Is het mogelijk om het matras een periode te testen?

Beantwoorden

10 juli 2017 om 10:37

Beste Rick92, U kunt het matras 30 dagen testen.

Beantwoorden

10 juli 2017 om 10:45
sjengg Gebruiker

In april heb ik deze via Ibood gekocht, en ik ben er ontzettend tevreden mee.

Ik had daarvoor nog een goedkope matras van één of andere discounter.

De matras is dik, was even wennen in het begin; je ligt een stuk hoger op bed.

De toplaag is zacht meevierend, waardoor je heerlijk kunt ontspannen.

Het blijft lastig een matras kopen via internet, maar deze is een aanrader.

Beantwoorden

10 juli 2017 om 20:27

Helemaal mee eens. Wij zijn sinds een jaar ook tevreden gebruikers van deze matras.

Beantwoorden

10 juli 2017 om 10:48
peggyve Gebruiker

Kan in België enkel de 140/200 geleverd worden …of lees ik dit fout? ‘t zou wel jammer zijn.

Beantwoorden

10 juli 2017 om 11:13
Moderator Bas iBOOD Moderator

Andere maten kun je terugvinden in de Flash Sale. Deze is hier te vinden: Nederland en België.

Beantwoorden

10 juli 2017 om 11:29
peggyve Gebruiker

Merciekes..nog een fijne werkdag :)

Beantwoorden

10 juli 2017 om 11:00
martijnokhuijzen Gebruiker

Mijn vrouw is maar 65 kg

Is deze dan geschikt?

Ze wil een zachte matras

Beantwoorden

10 juli 2017 om 12:13

Dit matras is getest tot 120kg. Het traagschuim wordt ervaren als zeer comfortabel/zacht.

Beantwoorden

10 juli 2017 om 11:11
racad Gebruiker

Wat voor gewicht advies geven ze voor dit matras?

Beantwoorden

10 juli 2017 om 12:13

Dit matras is getest voor personen tot 120kg.

Beantwoorden

10 juli 2017 om 11:40
ronmussche Gebruiker

Is het een zwaar matras ivm opmaken bed?

Beantwoorden

10 juli 2017 om 12:14

De afmeting van 140×200 weegt 45kg. Dit is zwaarder dan een gemiddeld matras.

Beantwoorden

10 juli 2017 om 20:25

het is een behoorlijk gewicht. We hebben ons bed in een hoek van de kamer staan. De rechter bovenhoek is daarom voor ons echt rot om op te maken, maar wel te doen. De andere hoeken van het bed zijn bereikbaar, deze zijn eenvoudig op te tillen en op te maken.

Beantwoorden

10 juli 2017 om 12:00
mavical Gebruiker

Even een vraag aan de expert. Ik heb nu een matras wat ik veels te warm vind. Ik ben op zoek naar een matras wat echt zo koel mogelijk is. Je komt dan meestal bij pocketveren terecht.  Er is een onderzoek van de Consumentenbond geweest die de onderzochte matrassen heeft onderverdeeld in koel, neutraal en warm matras. Waar moet ik dit matras plaatsen ?

Beantwoorden

10 juli 2017 om 12:18

Dit matras kunt u plaatsen in het neutraal vak. Traagschuim is in vergelijking met een traditioneel matras vaak warmer. Dit matras heeft de Gel-infused toplaag, deze ventileert vele malen beter dan het traditionele traagschuim.

Beantwoorden

10 juli 2017 om 14:08
Fotoderoodt Gebruiker

Uit ervaring kan ik zeggen dat dit matras erg goed ventileerd en ik geen last had van transpiratie terwijl ik dat wel had bij andere matrassen.

Beantwoorden

10 juli 2017 om 20:22

ik heb de matras zelf een jaar. hij ventileert goed, je zweet niet snel in bed. Maar de matras is wel veel warmer in vergelijking met mijn vorige matras.

Beantwoorden

10 juli 2017 om 12:01
bullseye1977 Gebruiker

Ik zie op de website dat als het niet bevalt deze tot 30 dagen retour kan? wordt dan het geld terug betaald via Ibood of Larson?

En wanneer deze retour gaat dan past hij niet meer in de oorspronkelijke doos. wat is dan het advies?

Beantwoorden

10 juli 2017 om 12:20

U kunt het matras 30 dagen testen. Mocht het binnen deze periode niet bevallen ontvangt u van Ibood het aankoop bedrag retour. Het matras wordt geleverd in een plastic hoes, bewaar deze goed, hierin kunt u het matras eenvoudig retourneren. Retourneren is geheel gratis.

Beantwoorden

10 juli 2017 om 14:41
Fotoderoodt Gebruiker

Let goed op als je het plastick verwijderd dat je deze dus niet kapot maakt ;-) netjes aan de rand met het bijgeleverde mesje (envelop opener).

Beantwoorden

10 juli 2017 om 12:14
ReiBood Gebruiker

@Larson-Expert
Hoi.
Op dit moment hebben we 2 stks Auping Spiraalbodem 70 x 200 cm naast elkaar liggen
Kan het matras 140 x 200 cm. zonder problemen hierop gelegd worden zonder bescherming?
Mijn vrouw heeft het voeteneind hoger liggen dan ik (plat liggend), kan dat een probleem zijn bij deze maat van 140 x 200 cm.?
Omkeren is niet meer nodig las ik. Is het aan te raden af en toe horizontaal te draaien om ‘doorligging’ te voorkomen?
Wat voor maten zouden de matrashoezen moeten zijn?

Dank voor uw reactie.

Beantwoorden

10 juli 2017 om 12:26

Ook een spiraalbodem is geschikt voor dit matras. Bij een ongelijke ondergrond kunt u beter kiezen voor twee losse matrassen . Draaien van hoofd- naar voeteind wordt aangeraden om de levensduur te verlengen. De matrashoezen met hoekhoogte van 30 tot 40cm zijn geschikt.

Beantwoorden

10 juli 2017 om 12:46
SmashIt Gebruiker

Ik vind nergens het materiaal van de tijk terug.

Gaat dit om katoen, polyester of een combinatie van de twee?

mvg,

Sam Decrock

Beantwoorden

10 juli 2017 om 12:52

Het betreft een polyester tijk.

Beantwoorden

10 juli 2017 om 13:04
LordOfTheBoard Gebruiker

@Larson-Expert

Wij hebben een bed van 160×210. Wat zijn de voor en nadelen van 2 losse matrassen te kopen van 80×210?

Alvast bedankt voor uw antwoord.

Beantwoorden

10 juli 2017 om 13:59

Het nadeel van 2 losse matrassen is de spleet tussen de matrassen waar u in kunt zakken. Het voordeel is dat deze makkelijker te verplaatsen zijn en onafhankelijk van elkaar te verstellen indien u een verstelbare/elektrische bedbodem heeft.

Beantwoorden

10 juli 2017 om 14:10
Fotoderoodt Gebruiker

Die spleet is heel minimaal zeker als ze goed tegen elkaar liggen, er zit namelijk een stikrand en die vult de spleet op.

Beantwoorden

10 juli 2017 om 14:35
LordOfTheBoard Gebruiker

Dank je wel voor het antwoord!

Beantwoorden

10 juli 2017 om 17:21
sjampoo Gebruiker

Het hangt ook heel erg af van hoe je slaapt. Als je tegen elkaar aan ligt is zo’n spleet in het midden ontzettend irritant, omdat je dan meestal daar ligt. Slaap je ieder aan één kant van het bed, dan zal het niet zoveel uitmaken.

Beantwoorden

10 juli 2017 om 14:47
i love you Gebruiker

hoe snel gaat zede geleverd worden na betaling

Beantwoorden

10 juli 2017 om 14:51
Moderator Jim Moderator

Hi i love you!

De verwachte verzenddatum is 24 juli!

Groetjes,

Jim

Beantwoorden

10 juli 2017 om 15:18

De verwachte leverdatum is uiterlijk 24juli, in veel gevallen zal dit dus eerder zijn. U krijgt bericht per mail over de exacte leverdatum en tijd.

Beantwoorden

10 juli 2017 om 17:24
onzinnigezooi Gebruiker

Is het mogelijk om deze op een latere datum te verzenden?

Beantwoorden

10 juli 2017 om 18:12

Een latere verzenddatum is geen probleem. Dit kunt u doorgeven aan de Larson Klantenservice

Beantwoorden

10 juli 2017 om 17:20
mcarter Gebruiker

@Larson-Expert
Zou ik het matress ook direct op de vloer of op houten pallets kunnen leggen of deze hiervoor niet geschikt?
Alvast bedankt!

Beantwoorden

10 juli 2017 om 17:52
Kerby Gebruiker

er moet altijd ventilatie aan de onderkant zijn, anders gaat het matras schimmelen.

Beantwoorden

10 juli 2017 om 18:11

Een ventilerende ondergrond is inderdaad gewenst, een pallet is mogelijk.

Beantwoorden

10 juli 2017 om 20:19

op de kale vloer zou ik niet doen. Dan beuk je elke keer tegen de rand van het matras als je er tegenaan komt. Onder de matras moet het ook goed ventileren zodat je lichaamsvocht weg kan dampen. Ik zelf het een houten lattenbodem gemaakt van vuren laten waar ik deze matras op heb liggen. Een aantal pallets moet ook kunnen. Een tip: Koop een goedkope matrashoes bij de hema/zeeman/wibra etc… en doe deze aan de onderkant om je matras. Hierdoor schuurt de matras niet over de ruwe houte latten en blijft de matras mooi.

Beantwoorden

10 juli 2017 om 18:21
Flyer643 Gebruiker

Waar worden deze matrassen geproduceerd?

Beantwoorden

10 juli 2017 om 20:39
Moderator Paul Moderator

Beste Flyer,

Het is me helaas niet gelukt om het antwoord op jouw vraag te achterhalen.

Vriendelijke groet, Paul

Beantwoorden

10 juli 2017 om 18:27
Elfen Gebruiker

@Larson-expert

Heb een tweepersoons matras besteld (160×200), wegen samen ongeveer 160 kg. Kan deze matras ons gewicht dragen?

Beantwoorden

10 juli 2017 om 19:24
Moderator Paul Moderator

Beste Elfen,

Het Gewicht: Getest voor personen tot 120 kg geldt per persoon.  Op een tweepersoons matras mogen dus 2 personen die elk max. 120 kg wegen. Een gezamenlijk gewicht van 160 kg is geen enkel probleem. :)

Vriendelijke groet, Paul

Beantwoorden

10 juli 2017 om 19:28
Elfen Gebruiker

Beste Paul,

Bedankt voor het snelle en adequate antwoord.

Beantwoorden

10 juli 2017 om 18:45
hanshamer Gebruiker

Larson-expert.

Op jullie website van Larsonbed  staat wel dat de oude matras wordt meegenomen en Gerecycled……

Beantwoorden

10 juli 2017 om 18:46
hanshamer Gebruiker

Ik zie het al # Niet in combinatie met kortingacties #

Beantwoorden

10 juli 2017 om 20:15
Flyer643 Gebruiker

Larson-Expert en Moderator in slaap gevallen?

Beantwoorden

10 juli 2017 om 20:41
Moderator Paul Moderator

Hallo Flyer,

Ondanks de matrassen deals is het nog geen tijd om te slapen. :) 
De Larson-Expert was aanwezig gedurende de dag en het is inmiddels avond. 
De moderator zat even aan het avondeten en heeft inmiddels gereageerd op jouw vraag hierboven.

Vriendelijke groet, Paul

Beantwoorden

11 juli 2017 om 07:52
ernst23 Gebruiker

Goedemorgen,

Ik zie dat bijna alle bedbodems zijn genoemd. Ik heb echter een schotelbodem (lattenbodem met verende schotels). Mag het matras ook hierop gebruikt worden?

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.