13 juli 2017 om 00:00
iBOOD

Edifier Studio R1280DB Speakerset

Product expert aanwezig

Studio Speakerset

Met deze boekenplankspeakerset van Edifier scoor je twee compacte, krachtige speakers.

Specificaties

Merk: Edifier
Type: Studio R1280DB
Garantie: 2 jaar

• 42 Watt aan vermogen
  • Bluetooth, optisch, coax én RCA
  • Prachtige houten behuizing

Technisch
Output : 21 W + 21 W RMS
Signaalruisverhouding: >85 dBA (A)
Geluidsniveau: <25 dB (A)
Inputgevoeligheid: Line 1: 450 ± 50 mV; Line in 2: 550 ± 50 mV; Optisch/Coax: 500 ± 50 mFFS; Bluetooth: 700 ± 50 mFFS
Frequentierespons: 55 Hz - 20 KHz
Bas unit: 4" (116 mm)
Tweeter unit: 13 mm silk dome tweeter

Inbegrepen
Verbindingskabel tussen de luidsprekers (2,5 m)
Audiokabel 3,5 mm naar stereo RCA (Tulp) (1,5 m)
Audiokabel Stereo RCA naar Stereo RCA (1,5 m)
Optische kabel SPDIF (1,5 m)

Fysieke eigenschappen
Afmetingen: 145 x 240 x 175 mm
Gewicht: 4,9 kg

Product expert aanwezig

Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar Gedurende de dag op het forum om je vragen te beantwoorden.

De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @Edifier-Expert

Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.

Niet vergeten — tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord.
Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.

13 juli 2017 om 00:02
lazysilas Gebruiker

Kunnen deze ook voor buiten dienen @product expert ?

Beantwoorden

13 juli 2017 om 09:27
Official Product Expert Edifier-Expert Official Product Expert

Hallo lazysilas,

Ze zijn niet vochtbestendig, dus alleen onder een goed afdak zijn ze buiten te gebruiken.
Ik heb hier al enkele jaren een ouder model onder de veranda staan.

Beantwoorden

13 juli 2017 om 00:14
techno2004 Gebruiker

Ik neem  aan dat dit over actieve speakers gaat? Via netstroom? Want die kabel wordt niet vermeld bij aansluiting

Beantwoorden

13 juli 2017 om 00:18
Moderator Jim Moderator

Hi techno2004,

In de review waar iBOOD naartoe verwijst, zie ik inderdaad een stroomkabel. Pin me er niet op vast, maar ik neem hetzelfde aan! Morgenochtend zal iBOOD of de Product-Expert je het definitieve verlossende woord geven ;-)
https://www.techtesters.eu/edifier-r1280db-review/

Groetjes,

Jim

Beantwoorden

13 juli 2017 om 09:29

Hi techno2004,

Het zijn inderdaad actieve speakers via netstroom. De kabel wordt inderdaad niet apart vermeld omdat deze vast zit aan hoofdspeaker.

Beantwoorden

13 juli 2017 om 00:18
PetervdK Gebruiker

Mis ik iets of staat er nergens vermeld wat voor voeding ze nodig hebben?

Neem aan dat ze BT niet zonder enige voeding kunnen voorzien…

Beantwoorden

13 juli 2017 om 00:19
PetervdK Gebruiker

Ah, zie dat er in de tussentijd is gereageerd, never mind, het is duidelijk.

Beantwoorden

13 juli 2017 om 00:22
Moderator Jim Moderator

Goedemorgen!
& Geen probleem!

Beantwoorden

13 juli 2017 om 00:29
StephanO_NL Gebruiker

Op tweakers heeft een van de users een prima review geplaatst. Ook zijn er gedetailleerde foto’s te zien, waaronder de vaste stroomkabel op de rechter speaker.

https://tweakers.net/productreview/163295/edifier-r1280db.html

Beantwoorden

13 juli 2017 om 00:30
mk13139 Gebruiker

Stel ik schaf twee paar aan en die worden tegelijkertijd in huis gebruikt via Bluetooth, stoort dat niet met elkaar? Als ik de handleiding lees lijkt het er namelijk op dat de speakers dezelfde Bluetooth-naam gebruiken en geen unieke naam hebben.

Zou de product expert hier antwoord op kunnen geven?

Alvast bedankt!

Beantwoorden

13 juli 2017 om 00:34
StephanO_NL Gebruiker

Onderhuids heeft ieder bluetooth-apparaat een ander id, ook al hebben ze dezelfde naam. Ze zullen elkaar niet in de weg zitten.

Beantwoorden

13 juli 2017 om 09:32

Hallo mk13139,

Het is juist geantwoord door StephanO_NL.

Echter op jouw smartphone zul je dan wel 2x “Edifier R1280DB” in de Bluetooth apparaten lijst tegenkomen, kan dus wel verwarrend zijn

Beantwoorden

13 juli 2017 om 01:10
AppieZ Gebruiker

Hey toevallig heb ik net een probleempje vandaag met de Edifier R1700BT, wellicht dat iemand me hier kan helpen. Ben de afstandsbediening kwijt, hoe switch ik de boxen nu van BT naar Line-in?. Hij blijft automatishc naar bluetooth gaan..

Beantwoorden

13 juli 2017 om 07:48
anjavankleffens Gebruiker

Gewoon op de volume knop drukken;-)

Groet Anja

Beantwoorden

13 juli 2017 om 09:42

Hallo AppieZ,

Zie hieronder het antwoord van Anja, gewoon even op de volume knop drukken en het groen LED lampje van de de analoge ingangen zal gaan branden.

Stuur even een mail naar info@edifier.nl met jouw adresgegevens svp, dan sturen wij een nieuwe afstandsbediening op.

Beantwoorden

13 juli 2017 om 06:03
renegade900rr Gebruiker

*snap*
Edited by: Bas iBOOD
Vervelend dat dit zo lang duurt! Ik heb je melding intern direct doorgegeven. Om hier on-topic te blijven heb ik je reactie wel even weggehaald.

Beantwoorden

13 juli 2017 om 09:06
Koosspakman Gebruiker

Een heel praktische vraag; kan ik in de tuin mijn ipad en mobiele telefoon via bluetooth draadloos afspelen op deze speakers? Of moet ik ze fysiek aansluiten?

Beantwoorden

13 juli 2017 om 09:34

Hallo Koosspakman,

Het enige wat je fysiek hoeft aan te sluiten in dit geval is de speakerset op een stopcontact, je hebt dus wel stroom nodig in de tuin.

Beantwoorden

13 juli 2017 om 09:15
mr wizzard Gebruiker

Betaling met de app lukt niet… Er u iets fout gegaan

Beantwoorden

13 juli 2017 om 09:25
Moderator Bas iBOOD Moderator

Dat is niet handig! Welke betaalmethode heb je geprobeerd te gebruiken?

Mogelijk helpt het de app even opnieuw te starten en/of een andere betaalmethode te selecteren.

Beantwoorden

13 juli 2017 om 14:25
mr wizzard Gebruiker

Via bancontact en KBC app geprobeerd. Na enkele malen op ‘opnieuw proberen’ klikken kreeg ik;

De webpagina op bepgenapp://DoTx?TransId=1BCMC.OGONE.COM/NCOL/PROD/TXM.ASP*P-3615659339$QN7M7ZBYWLKS7TJQPRHUM5P7&Callback=https%3A%2F%2Fsecure%2Eogone%2Ecom%2Fncol%2Fprod%2FOrder%5FAgree%2Easp%3Fpayid%3D3615659339%26hash%5Fparam%3D6E4FC354A8FA771C2FE61954D56D46B3AE24784F%26OPMStep%3D7%26CSRFSP%3D%2Fncol%2Fprod%2Forderstandard%2Easp%26CSRFKEY%3D958AD1A0929CE6A35B7CCDD22228CF5BB5176D58%26CSRFTS%3D20170713142010kan niet worden geladen vanwege het volgende:

net::ERR_UNKNOWN_URL_SCHEME

Beantwoorden

13 juli 2017 om 15:13

Hi mr wizzard,

Ik heb je melding doorgestuurd naar onze IT-afdeling, zodat dit uitgezocht kan worden. In de tussentijd kan ik je enkel adviseren om proberen te bestellen via onze website of met nog een andere betaalmethode.

Groeten,
Bas

Beantwoorden

13 juli 2017 om 09:19
pandaypaul Gebruiker

Nog een praktische vraag: Wat is de maximale afstand (vanaf b.v. iPad of Smartphone) waarop deze speakers, via Bluetooth, nog prima presteren?

Beantwoorden

13 juli 2017 om 09:38

Hallo pandaypaul,

De Bluetooth verbindingsafstand is zo’n 10 meter, hoe meer obstakels er tussen de iPad of Smartphone en de speakers zitten zoals (gewapend betonnen) muren hoe korter de afstand.

Beantwoorden

13 juli 2017 om 10:19
pcraenme Gebruiker

Je kunt ook een Chromecast Audio aansluiten op deze speakers (via de optische of analoge ingang). Dan ben je niet meer beperkt tot de max Bluetooth afstand en het geluid wordt ook niet verstoord door inkomende berichtjes/telefoontjes. Ik gebruik er eentje icm een Edifier R2000DB en dat werkt perfect.

Beantwoorden

13 juli 2017 om 10:35
pandaypaul Gebruiker

Bedankt!

Beantwoorden

13 juli 2017 om 10:36
pandaypaul Gebruiker

@pcraenme  Dank voor de goede tip!

Beantwoorden

13 juli 2017 om 14:43

Hallo pcraenme,

Bedankt voor de tip en het compliment over onze producten en service, waarderen wij enorm!

Beantwoorden

13 juli 2017 om 09:31
Hamilcar Gebruiker

Hier wacht ik al een tijdje op en ik heb hem dan ook meteen besteld!

Beantwoorden

13 juli 2017 om 10:14
D_Rutten86 Gebruiker

Welke kleur zijn de speakers?
Zwart zoals op de foto? ik zie dat ze ook een bruine look kunnen hebben.

Beantwoorden

13 juli 2017 om 10:52

Hallo D_Rutten86,

De speakers zijn zoals op de foto, zwart dus.
Het bruine houten model importeren wij (nog) niet

Beantwoorden

13 juli 2017 om 16:03
Bigpapa146 Gebruiker

Waar staat dan dat het een zwarte kleur is? Ik zie alleen staan “houten behuizing”.

Beantwoorden

13 juli 2017 om 16:24
avtg Gebruiker

Op de foto.

Beantwoorden

13 juli 2017 om 10:30
Juice_mon Gebruiker

Aansluiten zoals gewone luidsprekers is niet mogelijk (de klassieke rood/zwart kabeltjes)?

Beantwoorden

13 juli 2017 om 10:55

Hallo Juice_mon,

Nee dat lukt niet, dit zijn geen passieve speakers die je op je versterker aansluit.

Het gaat hier om actieve speakers (met ingebouwde versterker). Deze kun je direct aansluiten op je PC/Mac, laptop, tablet, smartphone en TV met de meegeleverde audiokabels

Beantwoorden

13 juli 2017 om 10:31
pcraenme Gebruiker

Ik gebruik zelf nu al een paar weken Edifier speakers (R2000DB) en ze klinken echt fantastisch en zijn heel degelijk/zwaar gebouwd (ook hout ipv plastic) . De set die hier nu wordt aangeboden is wel wat ‘lichter’ qua specificaties, maar de prijsklasse is natuurlijk ook een heel andere. Maar ook deze speakers zullen een stuk muzikaler klinken als de standaard desktop speakertjes van b.v. Logitech/Trust/etc.. Verder is de support van Edifier Benelux (via het al eerder hier genoemde emailadres) erg goed.

Als je op zoek bent naar een speakerset in deze prijsklasse, dan lijken me deze een koopje.

Beantwoorden

13 juli 2017 om 10:52
sebtje10 Gebruiker

Ik heb 2 vragen:

1. Zijn deze ook via AUX kabel te verbinden?

2. Als jullie hem vergelijken met de Edifier r1700BT, die hier een tijdje geleden was, welke zal dan beter klinken? Heb die toen ook aangeschaft, tevreden van, maar zou niet willen dat mijn tweede set minder goede kwaliteit biedt.

Beantwoorden

13 juli 2017 om 11:00

Hallo sebtje10,

Natuurlijk zijn ze ook via AUX aan te sluiten, de kabels zitten er bij.

De kwaliteit is zoals je die van Edifier mag verwachten, gewoon erg goed zowel qua geluid als bouw/afwerking.
Ze zijn een stukje kleiner dan de R1700BT, met minder vermogen.

Kijk en luister hier maar eens, het is de R1700BT vs de R1280T (dit is hetzelfde model als de R1280DB maar dan zonder digitale ingangen):

https://www.youtube.com/watch?v=rAWAeyldWfk

Beantwoorden

13 juli 2017 om 10:54
Juice_mon Gebruiker

Betaalmodule werkt niet

Beantwoorden

13 juli 2017 om 11:03

Waar loop je tegenaan, Juice_mon? Welke betaalmethode gebruik je?

Beantwoorden

13 juli 2017 om 11:08
Subigo Gebruiker

@product expert

Kun je meerdere telefoons via bluetooth koppelen?

Ik las in een andere review dat er geen beveiliging op de bluetooth zit, en dat iedereen die langs loopt zijn telefoon aan kan melden op jouw boxen. Is dat bij deze set ook het geval?

Alvast bedankt.

Beantwoorden

13 juli 2017 om 11:09
Subigo Gebruiker

@product expert

Nog 1 extra vraag, hoe veel stroom verbruiken de boxen (zowel in gebruik als in standby)

Beantwoorden

13 juli 2017 om 11:23
Subigo Gebruiker

@product expert

Nog een vraag :)

Ik heb via klik aan klik uit, de meeste apparaten in groepen verdeeld, als we geen gebruik maken van bijvoorbeeld de TV, dan gaat de stroom eraf. Kan de edifier er tegen als hij langere tijd geen stroom heeft? Of ben je dan eventueel gemaakte instellingen kwijt.

wederom, alvast bedankt.

Beantwoorden

13 juli 2017 om 11:51

Hallo Subigo,

Je kunt maar 1 apparaat tegelijk verbinden via Bluetooth.
Er zit geen pincode op Bluetooth, dus in principe kan iedereen hier mee verbinden binnen het bereik van 10 meter, echter zodra er een actieve bluetooth verbinding is kan er niemand anders mee verbinden.

De boxen verbruiken 0,5 watt in Standby mode, 4-5 watt als ze aan staan zonder muziek te spelen.

Schakelen via Klik-aan-klik-uit is geen probleem.

Beantwoorden

13 juli 2017 om 13:00
Subigo Gebruiker

Hoi Expert,

Bedankt voor je antwoord, ik heb 2 sets besteld!

Beantwoorden

13 juli 2017 om 12:02
martinnauta Gebruiker

Beste productexpert,

Kunnen deze speakers aaangesloten worden op een Samsung UE40H6400 TV. In de handleiding van deze TV wordt aangeraden een ARC (Audio Return Channel) kabel te gebruiken .

mvg Martin

Beantwoorden

13 juli 2017 om 12:36

Hallo martinnauta,

Deze Samsung heeft volgens de specs wel een digitale optische uitgang, en een analoge audio uitgang, op beide kan de R1280DB worden aangesloten.

Ik weet niet of het op dit model met Bluetooth lukt.

ARC is alleen geldig voor HDMI, dat heeft deze speaker set niet.

Beantwoorden

13 juli 2017 om 13:03
Ben Benieuwd Gebruiker

Waar staat studio voor? Om muziek mee te maken?

Beantwoorden

13 juli 2017 om 14:02

Hallo Ben Benieuwd,

Je kunt hier uiteraard ook muziek mee maken, maar het zijn geen echte monitor speakers, de productlijn heet Studio.

Als je echte neutrale monitor speakers zoekt voor muziek productie dan hebben we daar de S2000PRO voor, is wel een andere prijsklasse ;-)

Beantwoorden

13 juli 2017 om 13:08
Darkchief Gebruiker

@Edifier-Expert

Kan twee sets van deze speakers aan elkaar sluiten en daarmee een soort home cinema set van maken? (gebruik makend van bluetooth). Later dus ook een subwoofer toevoegen, etc?

Beantwoorden

13 juli 2017 om 14:07

Hallo Darkchief,

Nee dat is niet mogelijk, ook een subwoofer is niet mogelijk.

Je kunt wel met meerdere sets een multi-room oplossing maken als je per set ook een Chromecast audio of iEAST Audiocast of Soundstream koopt.
Via Wifi speel je dan je muziek (o.a. Spotify) naar de verschillende zones of naar alle zones tegelijk

Beantwoorden

13 juli 2017 om 15:59
Bigpapa146 Gebruiker

Bij dit setje is een subwoofer totaal overbodig. Dit setje heeft een ingebouwde actieve sub.

Beantwoorden

13 juli 2017 om 17:07
Ringoman1 Gebruiker

Met een omweg is een sub gebruiken misschien tóch mogelijk…

Als je een MiniDSP 2×4 (RCA in- en uitgangen) met een 2 Way Advanced plugin koopt (~130,-) dan zou je daarin een crossover kunnen instellen die de lage frequenties van de input links (instelbaar, zeg <80 Hz) naar uitgang 1 stuurt en de hoge naar uitgang 2. Zelfde voor rechts: laag naar uitgang 3, hoog naar uitgang 4. Je sluit dan 2 en 4 aan op je Edifier links/rechts en dan 1 en 3 op 2 actieve subwoofers óf met een Y-kabeltje naar 1 actieve  subwoofer. De MiniDSP is ook een uitstekende equalizer en geeft je de mogelijkheid de speakers en subs te time-alignen ten opzichte van je luisterpositie. Gaat wellicht wat ver voor de meesten, maar het kán zeker.

Beantwoorden

13 juli 2017 om 13:30
HugoNL Gebruiker

Kan ik eigenlijk een bestelling plaatsen met een factuur-adres in de USA?

Bezorgadres is gewoon in NL, maar ons moederberdijf uit Amerika betaalt.

Kan dat? Ben altijd wel fan van dit soort handige setjes.

Beantwoorden

13 juli 2017 om 13:35

Hi Hugo,

Dit is helaas niet mogelijk.

Groeten,
Bas

Beantwoorden

13 juli 2017 om 13:58
Rovadu Gebruiker

Hallo, is er te zeggen wanneer de houtkleurige modellen eventueel aangeboden worden ?

Groet, Ron

Beantwoorden

13 juli 2017 om 14:03

Hi Ron,

Dat is niet te zeggen, we weten namelijk niet of wij die kleur in ons assortiment gaan opnemen.

Beantwoorden

13 juli 2017 om 15:04
Rovadu Gebruiker

Jammer, dan maar zwart !

Beantwoorden

13 juli 2017 om 20:14
Hansje1950 Gebruiker

Hallo,

Kunnen deze speakers ook automatisch inschakelen als er een ingang (in mijn geval de TV) binnenkomt?

Dus: TV aan en speakers dan ook aan.

M.Vr.Gr. Hans.

Beantwoorden

13 juli 2017 om 23:01

Hallo Hans,

Dat gaat niet, wat wel werkt natuurlijk is als je ze gewoon altijd aan laat staan, ze verbruiken zo’n 4-5 watt als er geen muziek wordt afgespeeld.

Beantwoorden

13 juli 2017 om 21:38
Walliewop Gebruiker

Geven deze speakers voldoende geluid voor een klein huisfeestje? Bijvoorbeeld een woonkamer met 40 man?

Beantwoorden

13 juli 2017 om 23:02

Dat is moeilijk oordelen Wakkiewop, ligt er natuurlijk aan hoe hard je het volume wil hebben en hoe groot de kamer is

Beantwoorden

13 juli 2017 om 23:38

Bedankt voor de bestellingen, veel plezier met deze R1280DB set, tot een volgende keer

Beantwoorden

22 juli 2017 om 20:26
hatman Gebruiker

Beste ibood team

Ik heb de set vandaag ontvangen en het werkt op een kleinigheidje na. De afstandbedinging werkt alleen de knop om het volume harder te zetten werkt niet. Ik kan het wel zachter zetten. Wat moet ik nu doen?

Beantwoorden

22 juli 2017 om 23:39
Moderator Paul Moderator

Hallo hatman,

Vervelend dat de afstandbediening niet geheel naar behoren werkt. Zou je hiervoor een service verzoek (DOA) willen indienen via Mijn iBOOD? Dan zal de klantenservice je verder helpen met dit probleem.

Vriendelijke groet, Paul

Beantwoorden

24 juli 2017 om 17:47
Lionearth Gebruiker

Vandaag de set ontvangen. Ik ben zeer positief verrast! Er is denk ik in deze prijsklasse niets beters te krijgen…. in één woord: Top!

Beantwoorden

3 augustus 2017 om 10:05
Dokter_S Gebruiker

Werkt prachtig met Bluetooth.

Ook met een Optische kabel aangesloten op de TV.
Het geluid hapert hierbij. Om de ten tellen valt het geluid een fractie van een seconde weg.
Is op deze manier niet te gebruiken. Valt hier wat aan te doen?

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.