12 augustus 2017 om 00:00
iBOOD

Bosch 18 V Combiboor DynamicSeries met Twee 2 Ah Accu’s

Bosch 18 Volt Combiboor

Kloppen, boren, schroeven… Deze Bosch combiboor is een breed inzetbare allrounder.

Specificaties

Merk: Bosch
Type: 18 V Combiboor DynamicSeries met Twee 2 Ah Accu’s (GSB18VEC)
Kleur: blauw / zwart
Garantie: 2 jaar

• Koolborstelloze motor
  • 18 + 1 koppelinstellingen
  • Geleverd in koffer

Koppel max, max. (Hard): 50 Nm
Koppel, max. (Zacht): 26 Nm
Koppel, max. (Hard / zacht) : 50/26 Nm
Snelheid onbelast, 1e versnelling, vanaf 0 rpm
Snelheid onbelast, 1e versnelling, tot 500 rpm
Snelheid onbelast, 2e versnelling, vanaf 0 rpm
Snelheid onbelast, 2e versnelling, tot 1.700 rpm
Snelheid onbelast (1e versnelling / 2e versnelling) 0 - 500/0 - 1.700 rpm

Max. Slagsnelheid: 25.500 bpm
Boorkop capaciteit, min. 1,5 mm
Boorkop capaciteit, max. 13 mm
Boorkop capaciteit, min./max. 1,5 / 13 mm
Boorspindel: 1/2 1/2 "

Batterijspanning: 18 V
Batterijcapaciteit: 2.0 Ah
Laadtijd: ca. 35 minuten
Koppelinstellingen: 18 + 1
Lengte: 189 mm
Hoogte: 229 mm
Accutype: Lithium-ion
Max. Boor diameter in hout: 38 mm
Max. Boor diameter in staal: 13 mm
Max. Boor diameter in metselwerk: 13 mm
Max. Schroefdiameter: 10 mm
Totaal Verzendgewicht: 5kg

In de doos
Combiboor GSB18VEC
2 x 2.0Ah li-ion accu´s
AL1820 Acculader
Draagkoffer
Kleurclips om gereedschap te markeren

12 augustus 2017 om 00:23
jorngrisel Gebruiker

Ik heb deze set enkele dagen geleden gekocht: http://diy-nl-nl.forum.ibood.com/products/72256-170806/hitachi-18-v-powertools-accus/

Het grote verschil is denk ik dat deze koolborstelloos is. Van de andere kant heb ik bij de andere aanbieding 2 apparaten. Wat zouden jullie doen? Deze of de aanbieding die ik al had? Thanks!

Beantwoorden

12 augustus 2017 om 01:59
Analyzer Gebruiker

Andere aanbieding was dezelfde prijs? Dan de hitachi set houden.
Overigens is dit wel een super aanbieding!! (ff nachtje over slapen…)

Beantwoorden

12 augustus 2017 om 04:18
blackvibes Gebruiker

Ik ben wel handig, maar absoluut geen verstand van welke boormachine goed of slecht is. Ik heb (door overlijden opa) al een hele zware ‘boormachine’ overgenomen (niet zo’n hand ding als dit, maar echt met twee handen, voor het zware werk). Maar nu ben ik op zoek naar eentje die een hoop van de lichtere taken ook kan overnemen, maar óók in muur kan boren (bv tv ophangen).

Hoe verhoudt deze boormachine dan ten opzichte van het gehele assortiment van Toolstation bv.? Is dit dan een topper of missen er functies oid. waardoor een andere Bosch of evt. DeWalt beter is? (Enkele hele simpele adviezen recent gekregen, maar geen specifieke modellen). Ik wil tot ~€250 max gaan.

Beantwoorden

12 augustus 2017 om 04:21
blackvibes Gebruiker

Niet deze, maar vergelijkbaar model van +10 jaar oud vermoed ik.

https://www.hilti.nl/medias/sys_master/images/h7e/9208657281054/L076962_V1_APC_f800.jpg

Beantwoorden

12 augustus 2017 om 06:23
konti Gebruiker

Bosch behoud vaak type nummers. Is dit een model wat al weer vervangen is door een nieuw model? Dus zeg maar end of life?

Beantwoorden

12 augustus 2017 om 07:53
C0rl3on3 Gebruiker

Lijkt er inderdaad op dat dit het oude model uit 2014 is. Nieuwe model uit 2016 heeft een metalen boorkop, meer koppel (31/60 Nm), kickback controle, hogere maximale draaisnelheid snelheid, hogere klopsnelheid, weegt minder en is korter. Zie hier: http://www.powertoolworld.co.uk/bosch-gsb-18-v-ec-professional-combi-drill-inc-2x-4ah-batteries#gref

iBood: klopt het dat het hier over het oude 2014 model gaat?

Beantwoorden

12 augustus 2017 om 08:43
Zizon Gebruiker

Hahaha wat een geneuzel, end of life. net of er een houdbaarheidsdatum op zit. Dit is gewoon een Bosch topper. Hij schroeft er niet minder om. Of wil je 3 jaar wachten op het 2017 model hier en er dan achter komen dat het nieuwste model 100 omwentelingen meer maakt. Hahahaha lol

Beantwoorden

12 augustus 2017 om 10:16
madmaus Gebruiker

Nou het is natuurlijk wel van belang om te zien of het een goede aanbieding is. Als het 2014 model  qua prijs vergeleken wordt met het 2016 model elders is het wellicht wel ineens de meerprijs waard.

De boormachine zal net zo best zijn (tenzij de accu uit 2014 komt) alleen is het vergelijkingsmateriaal beter geworden.

Beantwoorden

12 augustus 2017 om 15:27
konti Gebruiker

Tnx voor de info. Hiermee kan ik de aanbiedimg al iets beter vergelijken. Bv met deze: http://www.mytoolstore.nl/bosch-professional-accuschroefboormachine-gsb-18-ec-solo-version-boxx-06019e9103-p-141995.html.

Wat je of dat diegene is met kickback control? Want daar lees ik niks over op die site. Die aanbieding geeft wel een toerental aan van 1900 rpm.

En ja ik weet dat daar geen accu bij zit. Maar voor mij persoonlijk vind ik het interessant om dan iets meer te betalen, maar het laatste model te hebben met 1 degelijke accu.

Beantwoorden

12 augustus 2017 om 17:23
Sixus Gebruiker

Hi Konti,

Diezelfde, alleen dan zonder klopfunctie, heb ik en die heeft inderdaad kickback control. Mijn tip is om een Duitse prijsvergelijker te zoeken. Bosch blauw is in Duitsland een stuk goedkoper te vinden, ondanks de verzendkosten die hoger liggen.

Die klopfunctie moet je ook niet blind op staren: met een klopboor kom je echt niet in beton en voor baksteen voldoet een goede universele boor ook. Gewone steenboor werkt ook maar die zijn in een iets andere hoek geslepen waardoor een universele boor sneller boort.

De klopfunctie maakt de boor alleen maar lomper: de machine is langer en zwaarder plus als je de kop verkeerd beetpakt zet je hem in klopstand en sloop je de bit die er dan inzit.

Beantwoorden

12 augustus 2017 om 06:51
Senna007 Gebruiker

Deze heb ik ook, en kan melde het is een geweldige fijne accuboormachine. Ik ben een echte klusser en maak er alles mee, heb zelfs geen andere electrische meer. Het grote voordeel vind ik zijn lichte gewicht en grote kracht en snelle oplaadtijd

En ja je boord er makkelijk tot rond 10 mee in muren,

Voor alle klussen in en om het huis mijn maatje, heb er voor heel mijn huis o.a stijgermeubels mee in elkaar geschroeft, en veel gaten in muren geboord

Beantwoorden

12 augustus 2017 om 07:40
madmaus Gebruiker

Wordt deze vanuit nl of uk verzonden?

Ik ga namelijk 1 september op vakantie en als hij dan niet ontvangen is zal die terug gestuurd worden na 2 weken.

Beantwoorden

12 augustus 2017 om 12:25
Moderator Paul Moderator

Hallo madmaus,

De iBOOD bestellingen worden vanuit het distributiecentrum in Nederland (Tilburg) verzonden naar de klanten. 
We gaan er vanuit dat de verwachte verzenddatum 23 augustus gehaald wordt. 
Als je verwacht niet thuis te (kunnen) zijn op het moment van levering, bijvoorbeeld door vakantie, dan kun je via Mijn iBOOD het afleveradres van deze bestelling wijzigen zodat familie of vrienden het pakket voor jou in ontvangst kunnen nemen.

Vriendelijke groet, Paul

Beantwoorden

12 augustus 2017 om 08:56
sslob Gebruiker

Bij bol 299 met 2 accus, bij toolmax 189 zonder accus en lader. In VK 199 pond en meer. Lijkt me prima deal

Beantwoorden

12 augustus 2017 om 09:31
madmaus Gebruiker

199 bij toolstation incl 3×1.5ah accu’s.

Beantwoorden

12 augustus 2017 om 15:36
konti Gebruiker

Die verkopen alleen het laatste model. Geen goede vergelijking dus.

Beantwoorden

12 augustus 2017 om 15:49
konti Gebruiker

Ik vind alleen deze, wat een vergelijkbaar apparaat is, maar dan ook het laatste model.

http://www.toolstation.nl/shop/p56252?table=no

Beantwoorden

12 augustus 2017 om 16:20
bigfoot Gebruiker

Vergelijkbaar? Die bij toolstation heeft 2x 4,0 Ah accu’s. Da’s nou niet bepaald hetzelfde en verklaart een groot deel van het prijsverschil!

Beantwoorden

12 augustus 2017 om 16:43
madmaus Gebruiker

Degene die ik zag was een gsr in plaats van deze gsb variant. Geen idee wat het verschil exact is maar het is niet 1 op 1 vergelijkbaar.

Beantwoorden

12 augustus 2017 om 16:56
madmaus Gebruiker
12 augustus 2017 om 18:05
konti Gebruiker

Wow dat is echt een mooie aanbieding. Bijna te mooi om waar te zijn.

Beantwoorden

12 augustus 2017 om 18:26
madmaus Gebruiker

Ik lees overigens nergens over een klop optie.

Ik vermoed dat dit de gsr is maar met plaatjes van de gsb (winkel is helaas niet meer bereikbaar)

Beantwoorden

12 augustus 2017 om 18:39
Sixus Gebruiker

Ik moet jullie teleurstellen met die gereedschapdeal: dat is exact dezlfde als hier. Typisch een gevalletje copy-paste voor de specificaties alleen hebben ze een recenter model gekopieerd daarbij. Als je naar de foto’s kijkt is het een GSB dus met klopfunctie. De GSR is identiek aan de GSB alleen dan zonder de klopfunctie. Kickback control heeft die in ieder geval niet.

Beantwoorden

12 augustus 2017 om 18:59
madmaus Gebruiker

Bedankt ik ga deze gewoon halen. Vergeleken met mijn huidige is het al een miljoen keer beter.

Op Amazon.de zag ik ook geen betere deal staan.

Beantwoorden

12 augustus 2017 om 19:24
konti Gebruiker

Ik ga denk ik hetzelfde doen. Als je het nieuwste model koopt zonder accu, zit je op 190. Maar een accu kost ook minimaal 100. Dus wordt dan toch een duur geintje voor de hobbyist.

Beantwoorden

12 augustus 2017 om 09:01
Kappenburg Gebruiker

Wat is het gewicht van de combiboor incl. accu?

Beantwoorden

12 augustus 2017 om 11:10
Spinder Gebruiker

Ik ben zelf niet zo’n grote klusser, maar wil er eigenlijk wel eentje aanschaffen. Aangezien ik er zelf niet zo heel veel verstand van heb; hoe verhoudt deze machine zich bijvoorbeeld ten opzichte van onderstaande? https://www.gamma.nl/assortiment/makita-accuboormachine-df457dwex2-18v-70-delige-accessoireset/p/B483240?channel_code=1200&s2m_product_id=483240&as_templateId=2862141&gclid=CjwKCAjwzrrMBRByEiwArXcw2-6zi0SNrRvS5e9qliWbutIH0v3YDoBnFUyIGVM-dq2wkbd5BjnqQBoCTR4QAvD_BwE

Beantwoorden

12 augustus 2017 om 11:52
Senna007 Gebruiker

Die Makita heeft geen klopboorfunctie je kan er dus niet mee in steen boren

Beantwoorden

12 augustus 2017 om 13:29
kvdlcor Gebruiker

Ok, maar in welke mate kan je met zo’n klopboor op accu echt boren in steen

Beantwoorden

12 augustus 2017 om 15:03
Sixus Gebruiker

In baksteen gaat dat nog erg redelijk, kijk maar naar de specificaties. Zelfs zonder klopfunctie kun je zonder moeite tot ca 6mm in steen boren, zolang je de juiste boor gebruikt. Beton kun je vergeten, tenzij je een boorhamer gebruikt.

De Makita set waarmee je vergelijkt zou ik persoonlijk helemaal laten liggen: deze lijkt leuk vanwege de accesoires die erbij zitten maar alleen al de accu’s van 1.3Ah gecombineerd met de lader (een vol uur om 1.3 Ah te laden, echt?) Geven duidelijk aan waarom deze bij de Gamma verkocht wordt. Overigens verkoopt Gamma ook Bosch blauw: vergelijk de prijs daarvan eens met deze Makita set. Er is niets mis met Makita maar ook Makita verkoopt verschillende kwaliteiten. De set waar jij naar verwijst zal meer vergelijkbaar zijn met Bosch groen: het kan ongeveer hetzelfde maar het is net ff minder afgewerkt (bij een cirkelzaag bv te merken dat de 0 graden positie net wel/niet haaks is) en de gebruikte ondefdelen zijn van net ff andere kwaliteit.

Als je sporadisch een gaatje boort of een schroefje zet zijn beiden OK maar wil je gereedschap dat wat meer (aan)kan en voor langere tijd plezier geeft, zou ik voor deze Bosch gaan.

Beantwoorden

12 augustus 2017 om 13:28
Sixus Gebruiker

Aan deze set zul je geen bult vallen. Enige aanmerking is de lader: deze zal er langer dan een uur over doen om de accu van leeg weer vol te krijgen. Als je ooit nog eens een zwaardere accu erbij koopt is het ook meteen tijd voor een andere lader. Verder lees ik hierboven over boren tot 10mm in muren. Dat zal zeker geen beton zijn, daar kom je met deze machine niet in.

Dit is inderdaad alweer een oud model, onder hetzelfde typenummer zijn al wat opvolgers maar dat geeft alleen maar aan dat er nog steeds ontwikkelingen zijn in boormachineland waarbij de laatste (bluetooth connectiviteit met telefoon) mij verre van nuttig lijkt. Anderzijds is een functie als kickback control (die deze helaas niet heeft) wel weer erg nuttig. Ondanks het niet extreem hoge koppel kan deze machine je serieus pijn doen of erger als de boor vastslaat. Ik wil in ieder geval niet anders meer.

Deze machine doet gewoon wat hij moet doen. Het is het instappertje van de blauwe reeks zogezegt: wil je meer, dan betaal je ook meer. Wil je minder maar net zoveel of meer betalen, dan ga naar de locale  bouwmarkt. Ik kocht vroeger ook het eigen merk van de bouwmarkt omdat die zo goedkoop leek: met 3 jaar garantie had ik ook 3 jaar een werkende machine (die dan wel tenminste 1x onder garantie vervangen was). Ik moest dan wel eerst de accu opladen voordat ik kon beginnen, die was namelijk meestal leeggelopen. De laatste die ik kocht heeft het nog geen 1 dag uitgehouden: na iets van 50 25 mm gaten in MDF begaf de transmissie het. Ik heb toen in 2010 een (gebruikte) blauwe Bosch gekocht. Deze gebruik ik nu alleen nog voor schroeven (heeft geen kickback control en uit ervaring weet ik dat dit toch wel erg fijn is) maar ondanks fors gebruik werkt deze nog steeds. Het grote voordeel is dat alle accu machines in dezelfde spanningsreeks op alle accu’s uit die reeks werken. Nu heb ik een hele serie machines en een stuk of wat accu’s en ik wil niet anders meer. De lader die bij deze set zit zat ook bij mijn eerste set. Nadat er een tweede lader bijkwam heb ik die eerste echter nooit meer gebruikt. Het grote voordeel van bv de GAL1860 boven de AL1820 is een factor 3 snellere lading en geforceerde koeling. Ik wil nu wel eens een accu snel leegtrekken (met reciprozaag of haakse slijper gaat dat vrij simpel) waarbij deze erg warm wordt. Voordat de lader begint moet de accu eerst afgekoeld zijn maar door de geforceerde koeling (lader blaast koele lucht door de accu) gaat dit razendsnel.

Als laatste nog iets over wel of niet in steen kunnen boren: in baksteen boor ik tot ca 6mm gewoon met een accuboor zonder klopfunctie. Dikker of beton gebruik ik mijn boorhamer. Als je goede universele boren hebt is dat geen enkel probleem en is de klopfunctie nergens goed voor. Ik was in het begin vrij sceptisch dat dit zou lukken maar was echt verbaasd over de snelheid waarmee de boor de steen inging. Wellicht een tip voor iemand die een andere machine zoekt voor alleen een steen-functie.

Beantwoorden

12 augustus 2017 om 15:45
WSG Gebruiker

Ik twijfel erg tussen deze en de aanbieding op toolmax van de GSB 18-2-li plus met 2.0ah x 2.zit maar 3 tientjes verschil tussen.

Beantwoorden

12 augustus 2017 om 16:00
konti Gebruiker

Verschil tussen li en EC, is dat EC gebruik maakt van een borstelloze motor? Moet nog uitzoeken wat dat precies inhoud.

Beantwoorden

12 augustus 2017 om 16:48
madmaus Gebruiker

Van de black and dekker site:

Brushless motor – Door minder wrijving werkt de borstelloze motor efficiënter wat resulteert in 50% meer kracht bij het schroeven of boren en 25% langere werktijd per acculading

Beantwoorden

12 augustus 2017 om 17:11
Sixus Gebruiker

Qua specificaties kunnen ze zo’n beetje hetzelfde, die plus maakt alleen iets meer toeren maximaal.

EC werkt inderdaad zonder koolborstels dus is efficiënter. Je zult iets langer doen op een accu en er zijn geen koolborstels die slijten. Het grootste verschil waar je echt iets van merkt is de prijs (verschil is iets kleiner omdat Toolmax geen verzendkosten rekent) dus ga voor de goedkoopste zou ik zeggen.

Voor sommigen misschien wel een reden om voor de plus te gaan is dat die in l-boxx geleverd wordt, de EC zit in een niet koppelbare koffer.

Beantwoorden

13 augustus 2017 om 01:05
sprinter311 Gebruiker

Beste Kan ik deze aanbieding nog aankopen ?

Beantwoorden

13 augustus 2017 om 01:19
Moderator Paul Moderator

Hallo sprinter,

Helaas ben je nu te laat om te bestellen, dit was de dagdeal van gisteren en liep tot 23:59.
Hopelijk een volgende keer meer geluk!

Vriendelijke groet, Paul

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.