15 september 2017 om 00:00
iBOOD

Batavia Dakgoot Egel | 4 m

Product expert aanwezig

Batavia Dakgoot Egel (4 m)

Deze dakgoot-egel van Batavia laat water doorstromen, maar houdt bladeren en ander afval uit je goot!

Specificaties

Merk: Batavia
Type: Dakgoot-egel

• Perfect voor de (dak)goot
  • Handig in de herfst
  • 4 meter lang

Fysieke eigenschappen
Diameter: 120 mm
Lengte: 4 m
Materiaal: Nylon & RVS

Product expert aanwezig

Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar Gedurende de dag op het forum om je vragen te beantwoorden.

De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @Batavia-Expert

Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.

Niet vergeten — tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord.
Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.

15 september 2017 om 00:02
0oZo0 Gebruiker

Klinkt erg handig en kost geen drol. Iemand ervaringen met dakgoot egels?

Beantwoorden

15 september 2017 om 00:23
blufner Gebruiker

Laten we vandaag geen blad voor de mond nemen. Ik weet wel dat een egel een winterslaap er op nahoud. Het is dus geen garantie dat deze egel dan wel het gehele jaar in de dakgoot blijft liggen.

Beantwoorden

15 september 2017 om 00:33
DornoD Gebruiker

Hoi blufner, heb je ambities richting komedie? Dan zou ik je huidige baan nog maar niet opzeggen, want dit gaat meer richting drama. ;-)

Beantwoorden

15 september 2017 om 04:17
ruuddewert Gebruiker

Wat reageer je toch prikkelbaar

Beantwoorden

15 september 2017 om 09:33
baddie09 Gebruiker

Ik heb zelf 3 van deze egels in de dakgoot liggen en ik kan je vertellen, het werkt perfect. Ik heb een aantal overhangende bomen die in het najaar binnen een mum van tijd mijn dakgoot vullen met bladeren. Eerst is het niet zo erg omdat ze nog ‘vers’ zijn, maar naar verloop van tijd wordt het een smurrie dat voorkomt dat het regenwater weg kan lopen met alle nare gevolgen van dien. Sinds ik die egels heb neergelegd blijven de ‘verse’ bladeren niet meer liggen maar waaien uiteindelijk van de dakgoot af. Ideaal. Het enige wat je wel moet doen is 1 á 2 keer peer jaar de egels uit de dakgoot halen en uitschudden omdat ze naar verloop van tijd vol gaan zitten met naalden etc. Als je een brede dakgoot hebt, leg er dan twee naast elkaar voor het beste effect. (en nee, ik heb geen aandelen in dit product, maar ben wel tevreden over de effectiviteit). De prijs is ook prima, ik kom ze vaak tegen voor 19 euro excl verzendkosten.

Beantwoorden

15 september 2017 om 00:07
thehorse Gebruiker

Mooi gecombineerd met de WMF melkopschuimer. Handig om mee te bestellen vind ik.

Beantwoorden

15 september 2017 om 00:34
mrdummy Gebruiker

Je vergeet dat hier nog wel kleine plantengroei kan ontstaan, dat blijft tussen de haren hangen.
Het zal meeste bladeren uit goot houden, maar na verloop van tijd komt er meer en meer vuil hopen, en dan wordt effect alsnog wat minder.

Je zal toch eens af en toe eruit moeten halen en vuil eruit schudden. Dan kan ie weer een tijdje tegen.

Beantwoorden

15 september 2017 om 08:00
fredbelgium Gebruiker

Eigenlijk maar 1% korting. Met we verzending erbij betaal je maar 1 euro minder. Is er bij Ibood de mogelijkheid om dit zelf af te halen? Zoniet is de aangegeven korting niet correct!

Beantwoorden

15 september 2017 om 09:45
Moderator Bas iBOOD Moderator

Het is niet mogelijk om deze producten bij ons af te halen.

Wel kun je er voor kiezen om meerdere dakgoot egels te kopen, of deze dakgoot egel te combineren met een andere deal op onze website. Zo spreid je de verzendkosten over meerdere deals.

Beantwoorden

15 september 2017 om 16:27
Binnenmars Gebruiker

kabouterhuisje Fred?

Beantwoorden

15 september 2017 om 08:03
rpetersen Gebruiker

Hallo, hoe blijft de egel zitten in de goot? Het waait nog al de laatste tijd…..

Beantwoorden

15 september 2017 om 09:35
Official Product Expert Batavia-Expert Official Product Expert

Hallo rpetersen,

In principe klemt de dakgootegel in een standaard dakgoot door de harde nylon draden.

Ook loopt aan de uiteindes het ijzerdraad door waarmee u de egel vast zou kunnen zetten.
Dit is handig in het geval dat u een wat bredere dakgoot heeft.

Beantwoorden

15 september 2017 om 11:17
Doorvaart Gebruiker

Ik heb er ook een paar, maar bij harde wind waaien ze de dakgoot uit.

Beantwoorden

15 september 2017 om 11:34

Hallo Doorvaart,

Heb je zelf een bredere dan standaard dakgoot?
Misschien eens proberen de ijzerdraden vast te knopen aan de dakgoot (d.m.v. klein gaatje boren o.i.d.).

Beantwoorden

15 september 2017 om 08:10
joesoef Gebruiker

Jullie verwachten genoeg verkoop van die dingen dat je kaas op het brood hebt?

Beantwoorden

15 september 2017 om 09:39
Tsambikos Gebruiker

Ik wil deze naast mijn dakkapel gebruiken. Dit is een smalle goot. Nu is mijn vraag wat is de minimale breedte van de goot die nodig is om deze egel in te plaatsen?

Beantwoorden

15 september 2017 om 10:06

Hallo Tsambikos,

De borstel zijn flexibel dus in theorie als je ”propt” kan een dakgoot van 3 cm ook nog wel.
Verder kan de borstel ook getrimd worden indien gewenst; stukje eraf knippen.

Beantwoorden

15 september 2017 om 10:02
Bussloo Gebruiker

Mijn goten zijn 6 meter lang. Ik wil eentje doormidden knippen,kan dat?

Beantwoorden

15 september 2017 om 10:08

Hi Bussloo,

De borstel kan geknipt en getrimd worden naar wens.
Maar de set wordt als 2x 2m geleverd (met ijzerdraad aan elkaar geknoopt).

Dus met 6m kom jij prima uit!

Beantwoorden

15 september 2017 om 10:10
minifigbe Gebruiker

Zijn deze borstels stijf genoeg om ze in de dakgoot te kunnen schuiven langs de kopse kant? Ik kan namelijk moeilijk aan m’n dakgoot geraken langs de lange kant om de borstels er gewoon in te leggen.

Beantwoorden

15 september 2017 om 10:38

Hallo minifigbe,

Ja, dit is mogelijk.
De hoge kwaliteit nylon borstels zijn hard maar toch ook flexibel genoeg.

Beantwoorden

15 september 2017 om 14:50
nutsbolts Gebruiker

Ik heb een koperen dakgoot ivm een rieten dak, kan dat problemen opleveren? En is de egel bestand tegen eekhoorns?

Beantwoorden

15 september 2017 om 16:45
vanderkrieken Gebruiker

Hallo,

Is het mogelijk 10 stuks te bestellen of is 8 het maximum? Wat is dan de verzendingskost ?

Beantwoorden

15 september 2017 om 16:58
Moderator Bas iBOOD Moderator

Per bestelling kun je er maximaal 8 bestellen. Je kunt per dag maximaal 4 bestellingen plaatsen en zo dus maximaal 32 dakgoot egels bestellen.

Beantwoorden

15 september 2017 om 17:15
geevh Gebruiker

Een plastieken rooster lijkt me toch beter dan zo’n egel. Die liggen ten minste vast. Ik heb er die je gemakkelijk op maat kunt knippen en die vast liggen met haakjes aan de rand van de dakgoot.

Beantwoorden

15 september 2017 om 21:11
psv_forever Gebruiker

Ik heb er 18 nodig, jammer dat het moet per 8 moet + verzendkosten. Als ik er 18 kan krijgen met 1 maal verzendkosten dan graag, anders maak ik de goten wel weer met het handje schoon.

Beantwoorden

15 september 2017 om 23:03
hobbix Gebruiker

IJzer i.c.m. een zinken dakgoot is geen goede combinatie. En een gaatje boren in een dakgoot, maar goed dat ibood bij de voorwaarden heeft staan dat je de “expert” niet serieus mag nemen.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.