20 september 2017 om 00:00
iBOOD

GoPro HERO5 Black | 4K | Wifi & GPS | 2" Display

GoPro HERO5 Black Action Cam

Schiet verbluffende 4K-beelden met de nieuwste telg uit de GoPro-familie. 

Specificaties

Merk: GoPro
Type: HERO5
Garantie: 2 jaar

• Water- en schokbestendig
  • GPS voor geo-tagging
  • RAW- en WDR-ondersteuning

Beeldopname
Videokwaliteit: 4K
FPS in 4K: 30 fps
FPS in Full HD: 120 fps
FPS in HD Ready: 120 fps

Lens
Beeldhoek lens: 170 graden
Beeldstabilisatie: Ja

Camera
Aantal megapixels: 12 MP
Fotofunctie: Ja
Beeldscherm: Ja (2")
Touchscreen: Ja

Connectiviteit
Wifi: Ja
GPS: Ja
Bluetooth: Ja
NFC: Nee

Aansluitingen
USB: 1
Geheugenkaart: Micro SD
GoPro aansluiting: Ja

Voeding
Voedingstype: Accu
Verwisselbare accu: Ja
Typenummer accu: GoPro Rechargeable Battery (HERO5 Black)
Batterijcapaciteit: 1220 mAh

Bestendigheid
Spatwaterdicht: Ja
Geschikt voor onderwater: Ja (tot ~9 m)
Schokbestendig: Ja
Stofbestendig: Ja

Stembesturing
"GoPro, start recording"
"GoPro, highlight"
"GoPro, stop recording"
"GoPro, take a photo"
"GoPro, shoot burst"
"GoPro, start time lapse"
"GoPro, stop time lapse"
"GoPro, video mode"
"GoPro, photo mode"
"GoPro, time lapse mode"
"GoPro, burst mode"
"GoPro, turn off"

Verpakkingsinhoud
HERO5 Black Camera
The Frame (HERO5 Black)
Oplaadbare accu (HERO5 Black)
Gebogen plakbevestigingen 
Vlakke plakbevestiging 
Bevestigingsgesp
USB-C-kabel

20 september 2017 om 00:03
berehap666 Gebruiker

Heb ik nou goed begrepen dat deze GoPro ook waterdicht is zonder speciale onderwater-case?

Beantwoorden

20 september 2017 om 00:08
TrekkerJan Gebruiker

Staat er duidelijk bij:

BestendigheidGeschikt voor onderwater: Ja (tot ~9 m)

Beantwoorden

20 september 2017 om 00:32
blufner Gebruiker

Wat ik veel leuker aan deze GoPro vind, is dat je slechts met een simpele hdmi-kabel rechtstreeks van de beelssensor 4K raw kunt aftappen. Je moet er dan natuurlijk wel een externe recorder bij kopen. Bijvoorbeeld eentje van Atomos. Het voordeel is dat je dan de kwaliteit van een proffesionele camera evenaart. Het enige nadeel is dan wel dat ongeveer 7GB per minuut aan data kwijt bent. Atomos zet alles om in Apple ProRes om later gebruiksvriendelijk te kunnen editen.

Beantwoorden

20 september 2017 om 06:39
juulvanheugten Gebruiker

Dat is hij inderdaad, maar vanaf een meter of 5 wordt het drukverschil tussen binnen en buiten de camera dusdanig groot dat hierdoor de knopjes ingedrukt blijven. De camera wordt hiermee onbedienbaar, en begint rare dingen te doen. Meegemaakt op een ondiepe duik in Gili. Hierdoor helaas geen schildpadden vast kunnen leggen.

Beantwoorden

20 september 2017 om 09:14
Natju Gebruiker

Hier zie je voorbeelden hiervan: https://youtu.be/2_k7i8m0Tjc

Beantwoorden

20 september 2017 om 09:40
berehap666 Gebruiker

Staat er inderdaad duidelijk, Jan. Ik twijfelde alleen even omdat ik gewend ben dat er een speciale case om heen moet bij actioncams, maar dit is veel handiger, bedankt!!

Beantwoorden

20 september 2017 om 00:14
Jochem00 Gebruiker

Een daling van €10 op 2 weken tijd.. geduld hebben is dus de boodschap haha..

Vergeet de opvul middelen niet deze keer!

Beantwoorden

20 september 2017 om 09:43
only7left Gebruiker

Sterker nog, over een halfjaar is hij vast nóg goedkoper, en volgend jaar misschien nóg goedkoper! Maar dan moet je wel nog een (half) jaar wachten en kun je niet nu al beginnen met spelen met deze gopro. Voor dit moment is dit een goede deal.

Beantwoorden

20 september 2017 om 00:21
sigpro Gebruiker

GoPro is afgetroefd door andere fabrikanten, wilde al een tijdje een action cam kopen. Had bijna een GoPro 5 gekocht toch maar niet gedaan. Camera heeft bijv geen EIS, geen 4K 60fps etc etc. Wel handig dat een extra behuizing niet nodig is voor onder water.

Beantwoorden

20 september 2017 om 07:45
juulvanheugten Gebruiker

De hero 5 heeft wel EIS, en de reviews hierover zijn aardig goed.

Beantwoorden

20 september 2017 om 09:28
Natju Gebruiker

WEL EIS, maar niet op 4K. Dus wel op 2.7K

zie hier meer info: https://youtu.be/2_k7i8m0Tjc

Beantwoorden

20 september 2017 om 14:14
Sanka89 Gebruiker

Welke action cam heeft er wel 60fps bij 4K? Of EIS bij 4k? En is gelijk aan of beter dan deze op alle vlakken voor ongeveer €375?

Beantwoorden

20 september 2017 om 00:21
dutchzeus Gebruiker

*SNAP*

Edited by: Tom

Beste
ik heb je link verwijderd omdat je verwijst naar een Hong Kong-Based Bedrijf.
Ondanks de ‘mooie’ prijs die ze aanbieden, ben je nog steeds verbonden aan invoerrechten. Dit laat de prijs serieus stijgen en zal daardoor veel duurder uitkomen.
Bovendien bieden zij standaard maar 1 jaar garantie aan en dus een andere service.
Met vriendelijke groeten
Tom

Beantwoorden

20 september 2017 om 00:22
oinkoink12 Gebruiker

invoerrechten, btw, en een eurotje of 425

Beantwoorden

20 september 2017 om 09:14
Natju Gebruiker

Prijs op Ibood is echt heel netjes!

Beantwoorden

20 september 2017 om 00:41
Weuser Gebruiker

Is dit eigenlijk de eerste Gopro waarop je de beelden terug kunt kijken via een ingebouwd display? Miste die functie bij mijn Gopro 3 sowieso wel.

Beantwoorden

20 september 2017 om 02:12
Oracle92 Gebruiker

Nee! :) Dat was de Hero 4 silver. Dat is eigenlijk dezelfde camera als de Hero 3 black maar dan met een ingebouwd schermpje en andere accu (bijv de sensor van de camera was hetzelfde). Het was natuurlijk wel al mogelijk om het schermpje bij de Hero 3 als accessoire te lopen..

Lijkt me een gaaf idee van iBood als ze hier ook de Karma Drone een keer aanbieden, misschien in combinatie met de gopro5 zelf en de stabiliseermount ^^?

Beantwoorden

20 september 2017 om 09:41
Weuser Gebruiker

Wist niet dat het er als accessoire bij te kopen was, als ik dat eerder had geweten… ;) Thanks in elkg eval voor je reactie.

Karma Drone zou idd tof zijn.

Beantwoorden

20 september 2017 om 15:18
Moderator Bas iBOOD Moderator

Jullie kunnen onze inkopers altijd tippen om de Karma Drone aan te bieden. Dit kun je hierrrr doen.

Beantwoorden

20 september 2017 om 07:00
marsupilami115 Gebruiker

jammer dat je dus nog steeds een extra onderwaterhuis nodig hebt voor de diepere duiken a 60E ……

Beantwoorden

20 september 2017 om 09:38
Harry B Gebruiker

Maar perfect dat je die niet nodig hebt als je niet zo diep wilt duiken!

Beantwoorden

20 september 2017 om 07:06
marsupilami115 Gebruiker

heeft er iemand ervaring met de close up afstand onderwater met deze camera, of zijn er ook macro lensjes voor ?

Beantwoorden

20 september 2017 om 09:27
Natju Gebruiker

Close up is niet echt heel bijzonder vanwege de groothoeklens.

Beantwoorden

20 september 2017 om 10:24
dhstork Gebruiker

@Natju Hangt af van het soort film dat je wil maken. Voor sommige “natuurfilms” of begeleidende films bij biologie hoofdstuk “voortplanting” is groothoeklens juist een must ;-)

Beantwoorden

20 september 2017 om 08:46
Dubnick Gebruiker

Zou er iemand mij kunnen zeggen of dit gerefurbishte gopro’s zijn?

Vanwaar de prijsreductie?

Beantwoorden

20 september 2017 om 09:09
burgkop Gebruiker

gerefurbishte?   Dan staat het er altijd bij, deze zijn dus nieuw in doos en ongebruikt.  (als het goed is)

Beantwoorden

20 september 2017 om 09:10
Natju Gebruiker

Omdat waarschijnlijk dit jaar de hero6 komt

Beantwoorden

20 september 2017 om 09:32

Dit zijn geheel nieuwe GoPro’s. De korting komt doordat je op iBOOD zit, we regelen graag de beste deals met mooie kortingen :-)

Beantwoorden

20 september 2017 om 10:29
DiscoFreq Gebruiker

Ik heb er eentje gekocht van die vorige lading en merkte dat de accessoires los in het doosje zaten en er een leeg zakje bij zat (terwijl het doosje wel verzegeld was) + dat de verpakking nogal geschaafd was en er op de plexi kap ook duidelijk sporen waren van de camera die er tegen gebotst had (bij het uitnemen?). Dus helemaal nieuw leek hij me niet…

Maar hij doet het wel perfect :-)

Beantwoorden

20 september 2017 om 18:10
efari Gebruiker

Ik vermoed dat de prijsreductie komt omdat Media Markt (welke de eigenaar is van iBood) met stockoverschotten zit, of soms omdat het maandagochtend productjes zijn…

echter mogen die normaal gezien niet van de kwaliteit van de volle-prijs-producten te onderscheiden zijn…

Beantwoorden

20 september 2017 om 09:12
Natju Gebruiker

Ik heb deze camera intensief gebruikt afgelopen maanden en ik ben erg blij met de camera! De beeldkwaliteit is geweldig, touchscreen werkt prima. Voor deze prijs echt een goede deal! Ik sluit me aan bij deze review: 
https://youtu.be/2_k7i8m0Tjc

Beantwoorden

20 september 2017 om 09:13
Natju Gebruiker

https://youtu.be/2_k7i8m0Tjc

Nu met klikbare link :)

Beantwoorden

20 september 2017 om 09:44
sls500 Gebruiker

Goed dat je je ervaring hier deelt! Ik vind dat altijd fijn even te lezen voor ik besluit te kopen.

Beantwoorden

20 september 2017 om 09:45
EmJeej Gebruiker

De onderwater case zit er nu dus niet meer “standaard” bij, dus kan je er weer los bij kopen voor 60/70 euro :(

Beantwoorden

20 september 2017 om 10:38
pp1973 Gebruiker

Die heb je niet nodig bij de Hero 5, deze is zelf waterdicht

Beantwoorden

20 september 2017 om 13:13
marsupilami115 Gebruiker

leuk om te snorkelen maar ik als duiker neem hem graag mee naar 40 meter diepte….

Beantwoorden

20 september 2017 om 09:47
jeroenelfferich Gebruiker

Uit diverse bronnen is er al het een en ander rondom de Hero 6 gelekt. Deze wordt 28 september aangekondigd en heeft oa 4k60, nieuwe processor (sneller, door GoPro zelf ontwikkeld) en een aantal verbeteringen qua beeldkwaliteit en stabilisatie. Uiterlijk en aansluitingen blijven hetzelfde dus je Hero5 accessoires werken ook op de 6. Verwachting is ook dat de Hero5 als goedkopere optie te koop blijft, evenals de Hero 5 Session. Ik verwacht dat de Hero 6 snel op voorraad is en nieuw €500-550 gaat kosten, en deze Hero 5 na de release eind volgende week overal naar circa €400 gaat. Redelijke deal dus maar als je het beste van het beste wilt zou ik nog even wachten tot alles definitief duidelijk is.

Beantwoorden

20 september 2017 om 10:06
jobvandael Gebruiker

Wat is het addertje onder het gras hier?

Beantwoorden

20 september 2017 om 10:55

Hoi Job,

Geen addertjes, geen gras, gewoon een scherpe deal :-)

Groeten,
Bas

Beantwoorden

20 september 2017 om 13:17
jobvandael Gebruiker

Dus geen refurbished?

Dit is een compleet nieuwe gesealde GoPro?

Beantwoorden

20 september 2017 om 13:27

Dat is helemaal correct, Job. Deze GoPro’s zijn helemaal nieuw, zoals je ze ook in de fysieke winkel zou halen :-)

Beantwoorden

20 september 2017 om 14:54
lodedf Gebruiker

Het addertje is dat de Hero 6 weldra gelanceerd zal worden en GoPro dus snel van hun stock Hero 5’s afmoet.
Edoch, nog steeds een mooie deal.

Beantwoorden

20 september 2017 om 14:51
hansvandenboomen Gebruiker

Iemand ervaring die mij de grote verschillen kan uitleggen met de Hero 5 session?

Ik neem aan dat die morgen in de aanbieding komt :-)

Beantwoorden

20 september 2017 om 15:28
SurinD Gebruiker

Helaas is de support bij gopro ondermaats.

Al meer dan een jaar is er een probleem met de download van de firmware upgrade voor de gopro3white. En nog steeds houden ze me aan het lijntje dat ze eraan werken en dat ik nog wat geduld moet hebben. Wanneer het in orde komt kan echter niemand vertellen. (nooit dus…)

Ik koop nog liever een toestel van chinese makelij waar ook geen ondersteuning op is dan nog een gopro !

Beantwoorden

20 september 2017 om 16:21
Natju Gebruiker

Mijn ervaring was precies tegenovergesteld! Mijn camera is binnen 2 weken vervangen met nieuwe. Alleen de batterij kreeg ik er niet bij, die was voor eigen rekening.

Beantwoorden

22 september 2017 om 08:39
jazzyjazzy Gebruiker

Op de nipper besteld

Ideetje voor de flash-sales:

Accessoires voor deze camera: stick, onderwatercase voor duiken etc…..

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.