6 oktober 2017 om 00:00
iBOOD

Asus Zenwatch 2

Asus Zenwatch 2

De functionaliteit van een smartwatch en tóch nog een stijlvol horloge om je pols? Met de Asus Zenwatch 2 kan het.

Specificaties

Merk: Asus
Type: Zenwatch 2 
Garantie: 2 jaar

• Voorzien van Android Wear
  • IP67 waterbestendig
  • 512 MB RAM, 4 GB opslag

Prestaties
Processor: Qualcomm Snapdragon 400 1.2GHz
Besturingssysteem: Android Wear
Geheugen: 512 MB RAM
Opslag: 4GB eMMC Flash

Display
Scherm: AMOLED 1.63", 320x320, 273ppi Touch Display

Overig
Communicatie: Bluetooth 4.1 + WiFi
Applicatie: 6-Axis (A+G) met Sensor-hub
Audio: Ingebouwde microfoon
Cover Lens: 2.5D gebogen Corning® Gorilla® Glass 3
Watervast: IP67

Voeding
Accu: 380mAh

Fysieke eigenschappen
Kast: Zilverkleurig
Polsbandje: Taupe (verwisselbaar)
Afmetingen: 40,7 x 49,6 x 9,4~10,9 mm (LxWxH)
Gewicht: 46 gr (kast) 14 gr (polsbandje)

6 oktober 2017 om 00:03
knex Gebruiker

Kan ik hiermee gewoon douchen?

Beantwoorden

6 oktober 2017 om 00:09
DornoD Gebruiker

Daarvoor kun je beter douchegel en water gebruiken.

Beantwoorden

6 oktober 2017 om 00:18
WiCo Gebruiker

Ja hoor! Met dit horloge kun je gewoon douchen ! Trouwens: dat kan met ieder horloge! De vraag is alleen: Hoe komt het HORLOGE vanonder de douche?

Beantwoorden

6 oktober 2017 om 00:20
WiCo Gebruiker

Is het nu echt zo moeilijk om even de IP-code op te zoeken?  https://nl.wikipedia.org/wiki/IP-code

Beantwoorden

6 oktober 2017 om 06:59
zcwknol Gebruiker

De elektronica zal er tegen kunnen. Het lederen bandje is minder blij met water, en vooral shampoo.

Beantwoorden

6 oktober 2017 om 07:26
razor911 Gebruiker

En droog maken ervan kost meer tijd dan het afdoen voor het douchen… ????

Beantwoorden

6 oktober 2017 om 11:26
heyjijdaar Gebruiker

Haha!

Beantwoorden

6 oktober 2017 om 11:46
knex Gebruiker

Thanks WiCo, had de IPcode even gemist, te slaperig denk ik vannacht. Maar kan dus prima mee onder de douche, thanks!

Beantwoorden

6 oktober 2017 om 13:22
Fritske71 Gebruiker

LOL !!!

Beantwoorden

6 oktober 2017 om 00:03
stevenflappy1 Gebruiker

Werkt deze ook met Apple iOS? Via de bijbehorende app?

Beantwoorden

6 oktober 2017 om 00:14
fransozenwaal Gebruiker

Klopt het dat je hier niet lastig een oplader in hoeft te klikken maar gewoon een magneetje(aan een stekkertje) erop plakt om op te laden?

Beantwoorden

6 oktober 2017 om 00:32
Draivun Gebruiker

Dit klopt! Had deze in m’n box zitten laatst, leuk dingetje :)

Beantwoorden

6 oktober 2017 om 00:22
otg Gebruiker

Persoonlijk vind ik de functie om de wijzerplaten helemaal te customizen heel tof, zie hier: https://www.asus.com/nl/ZenWatch/ASUS_ZenWatch_2_WI502Q/Smart-Assistant/

Beantwoorden

6 oktober 2017 om 00:39
Tembelis Gebruiker

Met gadgets en eigenlijk alles waar een stekker aan zit, kijk ik toch altijd even naar de reviews bij tweakers:

https://tweakers.net/product/434446/asus-zenwatch-2/reviews/

Ding is alweer bijna 2 jaar op de markt Zen 3 is er al, en over het algemeen toch wel veel negatieve puntjes….. ja doe ermee wat je wilt :)

Sterker nog, de stekker is eruit, komt geen Zen 4, over en sluiten:

https://www.theverge.com/circuitbreaker/2017/5/15/15640372/asus-zenwatch-android-wear-watches-ended-low-sales

Beantwoorden

6 oktober 2017 om 07:08
Grrrrrene Gebruiker

Huh? Als ik naar de link kijk die je stuurt, scoort hij uit 23 reviews 1x 5*, 21x 4* en 1x 3*. Dat is toch prima? Je moet die reviews ook in de context zien van de prijs die men betaalde. Voor ~90 euro had je voorheen een heel goedkope Chinese smartwatch of een monochroom Pebble (inmiddels failliet).

Desalniettemin zou ik nu geen smartwatch kopen. Dat concept is hartstikke dood en er wordt nauwelijks meer geïnnoveerd. Mensen willen blijkbaar niet _nog_ een gadget (twee?)dagelijks laden.

Beantwoorden

6 oktober 2017 om 08:16
i2Paq Gebruiker

Concept is dood?

Google eens op ZeTime, je slaat stijl achterover!

Als iets het opvolgen van Pebble waard is dan is het de ZeTime.

Beantwoorden

6 oktober 2017 om 08:33
glennvda Gebruiker

Klopt! Ik heb volgende week mijn ZeTime Elite Black met black milanees bandje en nog 3 andere bandjes en met 2in1 oplader en bureaustandaard! ;-)

ZeTime: 1ste hybrid smartwatch met volledig touchscreen en mechanische wijzers! ;-)

Beantwoorden

6 oktober 2017 om 11:53
i2Paq Gebruiker

Het is inderdaad wacht op mijn ZeTime, helaas IGG backer dus pas in oktober.

Beantwoorden

6 oktober 2017 om 23:24
surf.dude Gebruiker

waar is deze al te koop dan? alvast bedankt voor de info

Beantwoorden

6 oktober 2017 om 00:46
kikke002 Gebruiker

Wat voor functies heeft deze nou dat hem zo smart maakt? Wisselende wijzerplaten?

Activity tracker: alleen een stappenteller?

Geen GPS?

Whatsapp berichten?

Ook in combinatie met iPhone?

Microfoon: leuk! Kun je er mee bellen dan?

4GB opslag: kun je er muziek op zetten?

Er wordt hier wel erg summiere informatie verstrekt….

Beantwoorden

6 oktober 2017 om 11:19
Jitterbug Gebruiker

De wijzerplaten kan je zelf instellen.

Hier staan de activity-mogelijkheden, o.a.: compatibel met wellness-app op je telefoon waarmee hij allemaal grafieken produceren over je activiteiten en hij kan diverse trainingstypen bijhouden (niet enkel lopen maar bijv ook push- en sit-ups.).

Geen GPS, maar kan wel gebruik maken van GPS op je telefoon.

Whatsapp notificaties komen binnen op je deze Zenwatch

De microfoon is o.a. te gebruiken voor de assistentie van Google: ‘Reageer met uw stem op teksten, chats en e-mails. Stel vragen zoals “Gaat het dit weekend regenen?” en krijgt duidelijke antwoorden.’

Beantwoorden

6 oktober 2017 om 12:19
master-k Gebruiker

En? gaat het dit weekend regenen?

Beantwoorden

6 oktober 2017 om 12:29
Moderator Bas iBOOD Moderator

Ja, het gaat dit weekend regenen.

Beantwoorden

6 oktober 2017 om 12:56
picobello3 Gebruiker

Lmfao

Beantwoorden

6 oktober 2017 om 01:14
terdju Gebruiker

Geen hartslag-meting,blijkbaar?

Beantwoorden

6 oktober 2017 om 08:17
i2Paq Gebruiker

Het is een ouder apparaat, toen was dat nog niet “in”.

Beantwoorden

6 oktober 2017 om 12:15
SeenD Gebruiker

Zen watch 1 had een hartslag meter.

Beantwoorden

6 oktober 2017 om 06:49
Roland9999 Gebruiker

Leuk. Hoop dat er ook een keer een Huawei smartwatch voorbij komt.

Beantwoorden

6 oktober 2017 om 07:09
Ma023 Gebruiker

Reviews zijn heel erg positief en het prijsverschil met de markt is bijna 50 euro dus lijkt mij een leuke deal

https://tweakers.net/product/434446/asus-zenwatch-2/

Beantwoorden

6 oktober 2017 om 08:47
edwinhendriks Gebruiker

Die van 133 euro is wel de grotere versie. Dit is meer een damesmodel

Beantwoorden

6 oktober 2017 om 09:21
Ma023 Gebruiker

Hoe kom je erbij dat dit het damesmodel is? Wat trouwens ontbreekt in de deal is dat dit model te updaten is naar Android Wear 2.0

https://androidworld.nl/wearables/android-wear-20-update-wordt-uitgerold-naar-3-smartwatches/

Beantwoorden

6 oktober 2017 om 10:11
peetpp Gebruiker

geen specifiek damesmodel maar wel eerder gericht op de dames, het bandje is trouwens ook 18 mm tegenover 22 mm voor het groter model

Beantwoorden

6 oktober 2017 om 10:25
Ma023 Gebruiker

1.63 is het grotere horloge

Beantwoorden

6 oktober 2017 om 10:35

Wij bieden ook het grotere model aan. Hij heeft een display van 1,63″ (4,14 cm). Het bandje is 22 mm breed.

Beantwoorden

6 oktober 2017 om 07:29
edwinhendriks Gebruiker

Het is een leuke prijs, maar bij dit soort smartwatches gaat de accu maar 1 dag en soms nog minder mee. En dat is het grootste minpunt als het het mij vraagt.

Ik heb zelf een Miband 2 met notificaties die meer dan 30 dagen meegaat en ook de Amazfit horloges hebben een goede accuduur.

Beantwoorden

6 oktober 2017 om 08:17
Succath80 Gebruiker

Tja een miband vergelijken met een full smart watch….

Overigens gaat de accu van de asus gemiddels 2-3 dagen. Mee, ben er zelf heel tevreden over, prijs kwaliteit verhouding is prima.

Deze aanbieding is ongeveer €50 goedkoper dus al met al zeker geen slechte deal.

Beantwoorden

6 oktober 2017 om 08:27
edwinhendriks Gebruiker

Je hebt gelijk, je kan die 2 niet vergelijken, maar daarom noemde ik ook de Amazfit. Die is er in 2 versies, heeft zelfs GPS. En toch een lange accuduur.

Ik heb zelf 2 Galaxy Gear smartwaches gehad en uiteindelijk blijkt een Mi band 2 voor mij prima te voldoen. Ik wil graag notificaties ontvangen, maar lezen en beantwoorden is toch fijner op je telefoon…vind ik.

Jammer genoeg zijn de randen van de Zenwatch ook veel te groot om mooi te zijn. De kleur van het bandje is ook niet echt mooi, maar kan je wel vervangen.

Maar zoals ik al zei…mooie prijs.

Beantwoorden

6 oktober 2017 om 11:45
Boomboompow Gebruiker

De batterij zeker minimaal 1 dag mee, zie onderstaande stukje uit deze (trouwens erg nuttige) review:

Het gebruik van de smartwatch liep erg uiteen (wel zo logisch) bij vliegstand AAN of UIT. Bij normaal gebruik (vliegstand uit) ging de smartwatch 1,5 tot 2 dagen mee. Bij normaal gebruik en vliegstand AAN in de nacht tijdens het slapen gaat de smartwatch zeker 2 dagen mee.Bij alleen gebruik van de klok (vliegstand AAN) ging de smartwatch maar liefst 4 tot 4,5 dagen mee. Om alles even in één overzicht te weergeven, hieronder een tabel:

In het ergste geval leg je hem dus elke nacht (net als je telefoon, in mijn geval iig) even aan de lader.

Beantwoorden

6 oktober 2017 om 08:13
joeri152 Gebruiker

Zijn dit niet dezelfde die in de ibood doos zaten bij vorige hunt ? Deze waren wel Refurbished..

Beantwoorden

6 oktober 2017 om 09:19
Ma023 Gebruiker

Dit is een andere variant en anders zou het erbij hebben gestaan.

Beantwoorden

6 oktober 2017 om 09:46

Ik durf niet met zekerheid te zeggen of dit dezelfde horloges zijn als in sommige boxen zaten. Wel kan ik melden dat de watches die wij nu aanbieden geheel nieuw zijn.

Beantwoorden

6 oktober 2017 om 09:38
janvonflotow Gebruiker

Te laat met mijn vraag, inmiddels uitverkocht

Maar iBood voor de volgende keer, graag het materiaal van de horlogeband vermelden !

Kleur Taupe is leuk, maar ik denk een PU of rubber band te zien op de foto’s ?

Beantwoorden

6 oktober 2017 om 10:32

We hebben een extra voorraad kunnen bemachtigen, hij is dus weer te bestellen. De taupe band is van rubber.

Beantwoorden

6 oktober 2017 om 09:58
Parraaa Gebruiker

Uitverkocht, shit!!

Beantwoorden

6 oktober 2017 om 10:03
shoebaaloe Gebruiker

Ja baal ook, wilde hem net bestellen..

Beantwoorden

6 oktober 2017 om 10:12

Ik heb goed nieuws, we hebben een extra voorraad kunnen scoren en de Asus Zenwatch 2 is inmiddels weer te bestellen! :-)

Beantwoorden

6 oktober 2017 om 11:07
Parraaa Gebruiker

Perfect, bedankt! :) :)

Beantwoorden

6 oktober 2017 om 10:15
peetpp Gebruiker

Was er wel tijdig bij om te bestellen maar zit nog wel met een vraag. Dit is het kleiner model en het polsbandje is ook smaller (18 mm tegen 22 mm bij het groter ‘heren’ model). Geen probleem want vind over het olgemeen die smartwatches te groot en te lomp. Maar heb wel vrij dikke polsen, kan iemand zeggen hoe lang die smallere bandjes zijn, m.a.w. is dit horloge ook geschikt voor heren met een wat dikkere pols. Graag bevestiging, kan nog altijd mijn aankoop annuleren ….

Beantwoorden

6 oktober 2017 om 10:38

Wij bieden ook het grotere model aan. Hij heeft een display van 1,63″ (4,14 cm). Het bandje is 22 mm breed.

Omdat dit gewoon de ‘grotere’ versie is, zal deze dus ook om een wat dikkere heren polsen passen.

Beantwoorden

6 oktober 2017 om 11:38
peetpp Gebruiker

maar de oorspronkelijke beschrijving ging wel degelijk over het kleiner model, de ean code in de mailbevestiging van de ean code is echter ook van het groter model, had liever het kleiner model gehad tenminste als het bandje lang genoeg was.

Beantwoorden

6 oktober 2017 om 11:43

Ik zie inderdaad dat de specificaties niet correct waren en zijn aangepast, excuus hiervoor.

We gaan uiteraard de eerdere kopers op de hoogte stellen :-)

Beantwoorden

6 oktober 2017 om 10:33
markiemajax Gebruiker

Wordt deze ook binnenkort uit de markt en ondersteuning gehaald, net als de pebble watch. Die heb ik een tijd terug besteld bij jullie en een paar maand later hield pebble er mee op……

Beantwoorden

6 oktober 2017 om 11:07
Pietje7 Gebruiker

Die geruchten gaan wel, zie eerdere comments hierboven..

Maar voor dit geld heb je een paar jaar een leuke smartwatch toch

Beantwoorden

6 oktober 2017 om 11:36
peetpp Gebruiker

kan goed zijn, maar toch wel een prima aanbieding aan deze prijs

Beantwoorden

6 oktober 2017 om 10:45
danieln Gebruiker

Zie ik het nu goed dat het in deze nieuwe lading gaat om het grotere model? Blij dat ik gewacht heb ;-)

Beantwoorden

6 oktober 2017 om 10:54

Dit zijn dezelfde horloges als wij eerder vandaag aanboden, ook dat betrof het grotere model.

Beantwoorden

6 oktober 2017 om 11:34
peetpp Gebruiker

Maar de specs waren toen wel van het kleiner model, zeker weten o.a. de afmetingen en de pixels 280×280, vandaar dus mijn vraag hierboven, denk dat vele kopers er vanuit gaan dat ze het kleiner model gekocht hebben (ikke dus ook) een mailing zou dus gepast zijn.

De EAN code in de mailbevesting is idd ook van het groter model, erg vreemd allemaal, is niet de eerste keer dat iBood foute specs geeft, een rechtzetting aan de eerdere kopers zou dus op zijn plaats zijn.

Beantwoorden

6 oktober 2017 om 11:37
roelodk Gebruiker

De specificaties waren vannacht inderdaad van he kleinere model. Ik ga er van uit dat ik deze heb besteld?.

Beantwoorden

6 oktober 2017 om 11:38

Ik zie inderdaad dat de specificaties niet correct waren en zijn aangepast, excuus hiervoor.

We gaan uiteraard de eerdere kopers op de hoogte stellen :-)

Beantwoorden

6 oktober 2017 om 12:03
sebastienbo Gebruiker

Welke android wear versie draait er op? 1 of 2 ? dat staat nergens in de omschrijving, zo verwarrend :-(

Beantwoorden

6 oktober 2017 om 12:14
poston Gebruiker

Er is een update beschikbaar naar Android Wear 2.0, dus je kunt hem er zelf gewoon naar updaten als er 1 op staat!

Beantwoorden

6 oktober 2017 om 12:08
freddy-a Gebruiker

Zijn de activity tracker gegevens synchroniseerbaar met S-Health van Samsung?

Beantwoorden

6 oktober 2017 om 12:46
MvH78 Gebruiker

Wellicht binnenkort een Samsung  gear fit 2 voor dit geld op ibood?

Deze heeft gps en HR en ook een heel legioen samsung telefoon gebruikers.

Ik zie ze nu al voor rond de 100 euro internationaal en de fit PRO is uit…..

Beantwoorden

6 oktober 2017 om 13:32

Ik vind het een strak plan, MvH78. Onze inkopers overtuigen of tippen kan in dit topic :-)

Beantwoorden

6 oktober 2017 om 15:00
azn Gebruiker

Morgen de Asus Zenwatch 3  ;)

Beantwoorden

6 oktober 2017 om 17:15
peetpp Gebruiker

zou oerdom zijn, ze zullen alvast wachten tot ze zijn verzonden en wellicht nog enkele extra, anders veel annulaties en terugbetalingen …

Beantwoorden

6 oktober 2017 om 16:39
BertusP Gebruiker

Dus als ik t goed begrijp is dit de grote? en niet de kleine?

Beantwoorden

6 oktober 2017 om 16:55

Dat begrijp je helemaal correct, BertusP :-)

Beantwoorden

6 oktober 2017 om 23:42
emailnummer Gebruiker

@Moderator:

Welke versie van Android Wear staat hierop geinstalleerd? Volgens https://www.asus.com/zentalk/thread-156818-1-1.html levert versie 2.0 namelijk een hele boel ellende op. Liever 1.5, dat werkt tenminste goed.

Beantwoorden

7 oktober 2017 om 06:05
peetpp Gebruiker

benieuwd me ook, bovendien zijn er geruchten dat Asus zou stoppen met smartwatches, geeft te denken

Beantwoorden

12 oktober 2017 om 13:16
peetpp Gebruiker

Bij in gebruikname zijn er verschillende updates tot versie 1.5 en dan kun je de smartwatch effectief gaan gebruiken. In de achtergrond wordt de update naar 2.0 wel gedownload maar je moet expliciet aangeven dat die ook wordt geinstalleerd. Heb het risico genomen omdat een bepaalde app beter werkte onder 2.0 en helaas is tot hiertoe de levensduur van de batterij vrij beperkt, zeker geen 2/4 dagen zoals in vele reviews (versie 1.5), maximaal 1 dag vrees ik. Opladen gaat dan wel weer vrij snel, in 30 minuten van 2 tot 46%.

Beantwoorden

7 oktober 2017 om 14:48
Cassandr Gebruiker

Mischien een rare vraag maar ik zou dit horloge graag willen echter ik heb een i pad van Apple en vraag me af of het moeilijk zou zijn om alles gebruiksklaar te maken vind de mogelijkheden van het toestelletje geweldig maar vraag me af of ik het gebruiksklaar krijg alle info is welkom Vg

Beantwoorden

11 oktober 2017 om 16:26
k.nuyt Gebruiker

Jammer dat de Google Android Wear app niet wil installeren op mijn Huawei Y330-U01 telefoon met Android 4.2.2 em ook niet op mijn ASUS ME173X tablet met Android 4.2.2

Nog meer jammer dat er geen “Systeemvereisten” of “Compatibiliteit” paragraaf in de beschrijving van dit artikel stond.

Weet iemand misschien of er een alternatief is voor de Android Wear (by Google) app ?

Beantwoorden

12 oktober 2017 om 18:34
jandeluyck Gebruiker

Jammergenoeg echt wel te groot voor m’n pols. Mockup die ik had gemaakt leek wel OK. maar het is en blijft toch te groot.. Retourtje, spijtig!

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.