7 januari 2018 om 00:00
iBOOD

Zolo Liberty+ Bluetooth In-Ears

Product expert aanwezig

Zolo Liberty+ Bluetooth In-Ears

De Liberty+ in-ears zijn nét op de markt en zitten vol met de laatste technologie. Maak kennis met een nieuwe generatie aan Bluetooth oordopjes.

Specificaties

Merk: Zolo by Anker
Type: Liberty+ In-Ears
Garantie: 2 jaar

• Ongekende batterijduur
  • Stijlvol en comfortabel design
  • IPX5 waterbestendig

Technisch

• Drivers: 2x 6 mm Graphene Dynamic
  • Frequentierespons: 20 Hz - 20 KHz
  • Audio codecs: AAC, SBC
  • Geluidsisolatie: Ja
  • Bluetooth: v5.0
  • Microfoon: MEMS met EC/NR-technologie
  • IP-certificatie: IPX5 + nano coating

Voeding

• Opladen via microUSB (5 V/1.5 A)
  • Eén lading: tot 3.5 uur aan muziek
  • I.c.m. charging case: 48 uur aan muziek

Product expert aanwezig

Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar Gedurende de dag - Stel je vragen in het Engels op het forum om je vragen te beantwoorden.

De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @Zolo-Expert

Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.

Niet vergeten — tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord.
Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.

7 januari 2018 om 00:09
sbsquareP Gebruiker

Jullie verwijzen naar één goede review op Tweakers, maar voor iedereen die niet verder kijkt, er zijn tien reviews te vinden:

https://tweakers.net/pricewatch/1118321/zolo-liberty+-(zwart)/reviews/

Zitten paar hele duidelijke bij, bijv. die van Frozen.

Beantwoorden

7 januari 2018 om 00:35
Moderator Tom Moderator

Dag sbsqueareP

Even geleden hebben we een wedstrijd gehad waar we bepaalde klanten dit product lieten testen.
We verwijzen graag naar deze recensie omdat deze recensie toen ook daadwerkelijk door één van onze klanten voor de community is geschreven.

Welk goed dat je andere recensies erbij neemt. Op die manier kunnen andere iBOOD’ers vergelijken als dit product bij hun past.

Met vriendelijke groeten

Tom

Beantwoorden

7 januari 2018 om 12:07
Stef602 Gebruiker

Bedankt dat je ook mijn review noemt. Er staat in de post alleen een linkje naar die van Stin. Waarom? I don’t know. ????

Beantwoorden

7 januari 2018 om 13:11
Esumontere Gebruiker

Mja, alle 10 de reviews op Tweakers zijn van die website. Dit argument is dus niet incorrect, maar wel een beetje jammer.

Beantwoorden

7 januari 2018 om 13:12
Esumontere Gebruiker

wedstrijd*

Beantwoorden

7 januari 2018 om 13:58
Stef602 Gebruiker

Dit is overigens mijn review: https://tweakers.net/productreview/176969/zolo-liberty+-(zwart).html

Voor 80 euro zijn ze echter een nobrainer. Absoluut hun 80 euro waard.

Beantwoorden

7 januari 2018 om 00:10
nERDMAn Gebruiker

Ik heb deze nu een paar weken als Kickstarter backer en ben we erg blij mee. Ze klinken erg goed, neutraal met een lichte extra boost in het hoog en met meer dan voldoende power. De goede pasvorm vinden luistert wel erg nauw en is voor dit geluid ook erg bepalend.

Alleen jammer dat je het volume niet kan regelen via de oortjes zelf, maar je kan ook maar zoveel functies op zo’n klein ding kwijt.

De transparantie functie is fantastisch als je even iets aan iemand wil vragen zonder ze uit te hoeven doen, maar is boven meer dan wandeltempo onbruikbaar, doordat windgeruis de limiter activeert.

Beantwoorden

7 januari 2018 om 07:26
Official Product Expert Zolo-Expert Official Product Expert

Hi Nerdman,

Goed te horen dat je zo tevreden bent, bedankt voor je reactie!

Het is inderdaad zo als je een niet goed sluitend oortje neemt het geluid minder goed klinkt. Volgens mij zit er voor iedereen een passende grootte bij, dus even proberen welke het beste past. Ik ben het met je eens dat die transparantie functie niet optimaal werkt als je bijvoorbeeld aan het fietsen bent.

Beantwoorden

7 januari 2018 om 00:12
munich Gebruiker

Gaaf! Dit product is nog enorm nieuw, pas net hebben de backers van Kickstarter hem gehad volgens mij, dus knap geregeld dat hij hier nu al staat.

Beantwoorden

7 januari 2018 om 00:18
stinoo Gebruiker

Tof dat er wordt verwezen naar de review van mij! Zoals sbsquareP hierboven al aangeeft zijn er nog veel meer gebruikersreviews te vinden op Tweakerz. Hopelijk helpt m’n review bij het maken van een keuze.

Ben wel verbaasd dat iBood ze nu al voor €80 weet aan te bieden; op Kickstarter hebben veel mensen 120 tot 150 dollar betaald en ze worden pas sinds 1 a 2 maanden geleverd. Dit is dus zeker een mooie deal vandaag :)

Mocht iemand specifieke vragen hebben dan kan ik ze altijd proberen te beantwoorden, heb de oordoppen nog steeds in gebruik namelijk.

Beantwoorden

7 januari 2018 om 00:36
Moderator Tom Moderator

Bedankt Stinoo voor de review en de hulp hier op het forum!

Met vriendelijke groeten

Tom

Beantwoorden

7 januari 2018 om 00:51
Cq Gebruiker

Bedankt voor de hulp. De Airpods doen waarschijnlijk pijn aan mijn oren (hun bedrade versie toch al zeker), dus ik ben op zoek naar een alternatief, misschien deze…

Kan je iets zeggen over delay? Lees ik in de tweaker reviews niets over, maar elders wel. Concreet: kan je er video met zien of is het geluid te laat.

Beantwoorden

7 januari 2018 om 11:44
jaywheel Gebruiker

Ik ben juist overgestapt naar AirPods omdat in-ears gingen irriteren.

Voor mij geen oordoppen meer die zich in positie houden door te klemmen in de gehoorgang.

Beantwoorden

7 januari 2018 om 12:25
stinoo Gebruiker

@Cq: Bij Apple airdoppen heb ik het probleem dat ze teveel gaan hangen waardoor ze niet lekker zitten en ook vrij gemakkelijk uitvallen. Verder is het geluid van m’n bedrade Apple oordoppen niet al te best. Als ik ze wat verder m’n oor induw wordt het geluid wel beter, maar ze zijn niet als ‘in-ear’ bedoeld. Je moet je beseffen dat Apple airpods maar één universele pasvorm hebben, helaas is niet elk oor universeel dus ze zijn niet voor iedereen weggelegd.

Daarentegen zijn In-ear oordoppen vaak ook een ‘hit or miss’. De één vindt het zeer prettig zitten, de ander heeft er een hekel aan omdat ze wat klemmen uitoefenen in je gehoorgang. De Zolo Liberty’s zijn vrij compact, maar er zit natuurlijk wel een accutje in beide oordoppen waardoor ze wel iets zwaarder zijn dan conventionele bedrade varianten. Het grote voordeel van in-ear oordopen is dat ze wel te customizen zijn: er worden 3 soorten ‘vleugeltjes’ meegeleverd, en nog belangrijker: 3 verschillende maten dopjes. Zitten de oordoppen goed? Voor mij wel, maar ik luister niet vaak langer dan 2 uur onafgebroken naar muziek via oordoppen, heb er altijd wel pauzes tussen zitten.

Ik ben nog niet echt tegen audio/video sync issues aangelopen. Ik kijk af en toe via m’n tablet TV of Youtube video’s en ervaar geen delay. Het is wel zo dat als je bijv. play/pause of volgend/vorig nummer indrukt er een klein beetje delay is, het signaal moet immers van device naar beide oortjes worden gestuurd. Het gebeurt dus niet instantly zoals bij bedrade oordoppen.

Beantwoorden

7 januari 2018 om 00:21
El Bigote Gebruiker

Op hun kickstarter pagina vergelijken ze deze oortjes met andere merken, zie hieronder. Best veel informatie te vinden op die pagina ook verder:

https://www.kickstarter.com/projects/1792059063/liberty-the-first-zero-compromise-total-wireless-e

Beantwoorden

7 januari 2018 om 00:42
fruitkick Gebruiker

Ik las ergens iets over de Zolo Liberty (zonder +), wat zijn de verschillen tussen deze en de + versie (die hier wordt aangeboden)?

Beantwoorden

7 januari 2018 om 07:33

Ik heb deze tabel even van de website geplukt. De Liberty+ heeft transparency, werkt met de app, hebben 48 uur batterijduur (vs 24 uur van de Liberty), 6mm Graphene drivers (vs 5.5mm Liberty). Uit eigen ervaring weet ik dat de vorm is overigens iets anders dan die van de Liberty.

TECH SPEC

Liberty
For all day and all night

Liberty+
For the weekend

Drivers
2 * 5.5mm Graphene Dynamic
2 * 6mm Graphene Dynamic

Frequency Response
20Hz~20kHz
20Hz~20kHz

Audio Codec
AAC, SBC
AAC, SBC

Transparency: Sound Isolation
No
Yes

Bluetooth
4.2
5.0

Microphone (right earphone only)
MEMS with CVC noise reduction
MEMS with EC/NR technology

Battery
Earbuds: up to 3.5hrs audio playbackCharge case: 24+hrs additional audio playback
Earbuds: up to 3.5hrs audio playbackCharge case: 48+hrs additional audio playback

Water Resistant / Sweat Proof
Sweat Proof: IPX5
Sweat Proof: IPX5

Power Source
Micro USB 5V/1.5A
Micro USB 5V/1.5A

APP
-
Zolo Life

Smart Assistant Support (right earphone only)
Yes
Yes

Manual
Liberty
Liberty+

Beantwoorden

7 januari 2018 om 07:34

De tabel kwam er niet helemaal goed in, via die link zal het duidelijker te lezen zijn.

Beantwoorden

7 januari 2018 om 00:43
robotloepie Gebruiker

Vind ze op papier erg tof, maar als je de kickstarter reviews leest schrikt dat behoorlijk af. Ik ga nog even verder scrollen op de hoop een paar positieve tegen te komen ????…

Beantwoorden

7 januari 2018 om 07:56

Het was een grote uitdaging om de Liberty+ op tijd te leveren, dus er waren (terecht) veel klachten van backers. Wat betreft het product: Ik gebruik ze zelf en ben er erg tevreden mee; ik vind ze even goed als niet beter dan wat ik in winkels van andere merken heb getest (ik ben niet onafhankelijk natuurlijk, maar het is wel mijn mening). Op Amazon heeft de Liberty (zonder plus) 4 uit 5 sterren en ook Tweakers zijn de reacties wel overwegend positief (ook 4 uit 5).

Met technische vragen kunnen wij van Zolo altijd helpen (customer service zal in het Engels of Duits zijn). Stel dat ze het niet doen, dan graag contact opnemen met iBood voor garantie.

Beantwoorden

7 januari 2018 om 06:38
Ridleyrider Gebruiker

heb deze oortjes net besteld vanwege de goede reviews, ik kon spijtig genoeg de couponcode die jullie in de mail hebben verstuurd en die volgens die mail geldig tot en met vandaag echter niet valideren tijdens het bestellen…..raar .

verklaring iBOOD ??

Beantwoorden

7 januari 2018 om 12:20
Moderator Tom Moderator

Dat is vervelend, Ridleyrider! Zou je de ontvangen mail, met daarin de code, willen doorsturen naar webcare@ibood.nl met daarbij een korte uitleg van het probleem? Dan pakken mijn collega’s dit graag verder voor je op!

Mvg

Tom

Beantwoorden

8 januari 2018 om 06:43
Ridleyrider Gebruiker

Doen we, alvast bedankt Tom !!!!

Beantwoorden

7 januari 2018 om 08:19
vanaltenborg Gebruiker

Ik heb ze besteld via Kickstarter voor mijn pa en mijzelf. De edition versie (zwart met goud).

Ze klinken heel goed, alleen net iets minder bass dan de Jaybird X3 die ik ook heb. Alles werkt goed en helemaal draadloos t.o.v. m’n Jarbird X3. Het uitvallen van oordopjes is hierbij verleden tijd. Als je ze in je oor drukt, draai je ze een klein slagje naar achter en hij zit verANKERd.

Enige wat is nog mis is zelf de equalizer aanpassen via de app. Er staan wat standaard equalizers in. Tijdens het telefoneren horen anders mensen mij goed, wat ook wat minder is bij de Jaybird X3. Alleen het geluid van de stem van de andere persoon komt alleen uit de rechter speaker. Hopelijk wordt dit nog opgelost met een update.

Ik zou het voor dit geld niet laten staan. Ik ben een Apple fan, maar die Airpods kan ik toch niet aan wennen. Zo lelijk en het geluid is gewoon minder dan echte earpods.

Beantwoorden

7 januari 2018 om 08:41
wbree Gebruiker

Zijn deze geschikt voor alle gehoorgangen? Kan niks vinden over verschillende maten.

Beantwoorden

7 januari 2018 om 12:27
stinoo Gebruiker

Er worden 3 verschillende ‘vleugeltjes’ en 3 verschillende maten dopjes meegeleverd. De kans is dus groot dat ze ook in jouw gehoorgang gedrukt kunnen worden :)

Beantwoorden

7 januari 2018 om 09:11
Bies11 Gebruiker

Weet iemand hoe de geluidskwaliteit bij lagere frequenties is (dus de bas)? Ik benieuwd hoe deze zich verhoudt tot bijv. de Jaybird Freedom.

Beantwoorden

7 januari 2018 om 12:43
stinoo Gebruiker

Ik heb helaas geen referentie materiaal wat betreft de Jaybird Freedom, maar ik vind de lage frequenties van de Zolo Liberty boven verwachting goed. Je moet geen keiharde koptelefoon (oorschelpen) bas kwaliteit verwachten natuurlijk, de audiodrivers van de Liberty zijn met 6mm drivers klein in omvang. Je oren worden dus niet van je kop afgeblazen. Ik vind de bass verder wel erg breed, punchy en goed gedoseerd. Het voordeel hiervan is dat luisteren voor langere tijd erg prettig is, je wordt niet snel luistermoe. Bij een Beats koptelefoon kan ik niet langer dan 30-60 minuten luisteren om het erg vermoeiend is voor m’n oren. Op gebied van bass zou ik de Zolo Liberty een solide 8 geven (ermee rekeninghoudend dat het in-ear oordoppen zijn en niet gigantische koptelefoon oorschelpen). Ik luister regelmatig hardrock, dance, hardstyle en drum ‘n bass; klinkt allemaal niet verkeerd! Heb niet het gevoel dat ik bass sensatie mis.

Beantwoorden

7 januari 2018 om 09:28
Dzjenghis Gebruiker

Is deze uberhaupt bruikbaar met een (MS Lumia 950 XL) windows-phone?

Beantwoorden

7 januari 2018 om 12:52
stinoo Gebruiker

De earbuds zijn bruikbaar met elk bluetooth device, maar de smartphone applicatie is alleen beschikbaar voor Android en iOS. Hierdoor mis je de mogelijkheid om equalizers in te stellen. De app is echter niet essentieel voor de werking van de earphones. Zo gebruik ik de smartphone app zelf nooit omdat hij vrij beperkt is. Hopelijk gaat Zolo hier rap aan sleutelen, want ik wil equalizers zelf kunnen finetunen.

Beantwoorden

7 januari 2018 om 09:46
Coffee Gebruiker

Voor iemand die niet echt in de materie is ingevoerd wat betekent;

up to 3.5hrs audio playbackCharge

case: 24+hrs additional audio playback

Betekent dit dat ik 3.5 uur nonstop naar muziek kan luisteren of 24 uur?

En hoelang duurt het opladen

Beantwoorden

7 januari 2018 om 09:49
Dzjenghis Gebruiker

= +/- 3.5u non stop luisteren.
Opladen duurt +/- 1.5u.
HTH.

Beantwoorden

7 januari 2018 om 11:03
chow Gebruiker

En die 3,5 uur klopt echt. Charging case werkt ook goed, alleen die 1,5 uur oplaadtijd heb ik nooit echt getimed.

Draag ‘m dagelijks.

#kickstarter #superearlybird

Beantwoorden

7 januari 2018 om 11:08
toaom Gebruiker

Er zit een batterij in de case, dus als je na 3.5 uur de oordopjes leeg hebt kan je ze in de case stoppen en laden ze weer op in 1.5 uur. Zo kan je zo’n 5-6x de dopjes opladen zonder een stopcontact op te hoeven zoeken.

Als de case leeg is moet je die ergens aan de stroom hangen om wee rop te laden.

Je hebt zo dus 6x 3.5 onafgebroken muziek met steeds ongeveer 1m5 ertussen dat ze in de lader zitten.

Beantwoorden

7 januari 2018 om 11:06
abeman Gebruiker

Is het mogelijk om enkel de rechtse earbud op zich te gebruiken, zonder dé linkse dus?

Beantwoorden

7 januari 2018 om 12:35
stinoo Gebruiker

Zojuist nog even voor je getest. Je kan de rechter earbug los gebruiken terwijl je de linker in de case houdt. Ik zou je dan wel adviseren om inderdaad alleen de rechter te gebruiken omdat hier ook de microfoon in zit voor telefoongesprekken etc. Ik moet er wel bij vermelden dat de geluidskwaliteit van slechts één earbud wel wat ondermaats is, voor muziek wil je ze allebei inhebben.

Beantwoorden

7 januari 2018 om 11:12
toaom Gebruiker

Zijn er plannen om aptX via firmware update toe te voegen? Zou nog flink moeten schelen in audio kwaliteit en batterijgebruik van de telefoon…

Beantwoorden

7 januari 2018 om 14:37

Hi Toaom,

Ik heb intern nagevraagd hoe dit zit. Het antwoord dat ik kreeg is dat aptX ook een bepaalde chip heeft die a) de earbuds groter maakt en b) de kosten van het product flink verhoogd. Liberty+ heeft deze chip niet, en je kan dus geen aptX firmware update verwachten.

Beantwoorden

7 januari 2018 om 11:14
chow Gebruiker

Altijd leuk een Kickstarter terug te zien als “gewoon” product.

Draag ze dagelijks. Minstens twee uur per dag, maar vaak veel langer (meestal wel met tussentijds opladen … gewoon voor de zekerheid). Ik vind het geluid goed, maar ik ben geen audiofiel.
Wat ik erg belangrijk vindt: draaggemak. Blijft goed in mijn oren zitten, is er makkelijk in en uit te halen en misschien het belangrijkst is dat ze niet gaan irriteren.

Heb er overigens maar US$79 voor betaald (incusief verzendkosten), maar ik overweeg er hier nog eentje aan te schaffen. Mezelf kennende ga ik er toch een keertje eentje kwijtraken omdat ik ze ergens op een verkeerde plaats weg leg/-stop.

@Zolo-Expert Jullie waren #3 in mijn Top 5 of Received Kickstarter Rewards 2017 (staat ergens op mijn tijdlijn op Facebook en op Google+).

#kickstarter #superearlybird

Beantwoorden

7 januari 2018 om 14:40

Hi Chow,

Ontzettend goed te horen dat je zo tevreden bent. Als ik het goed begrijp ben jij een “Kickstarter-expert” en is een top 3 plaats zeer positief!

Ik herken wat je zegt qua draaggemak, dat was mijn grootste twijfel voordat ik ze zelf probeerde, maar ik vind ze ook lekker zitten, zonder dat ze pijn gaan doen (wat ik best snel heb).

Beantwoorden

7 januari 2018 om 15:57
chow Gebruiker

Zeg maar verslaafd. Tot nu toe 3.000+ projecten ondersteund. Ruim 1.000 heeft de financiële eindstreep niet gehaald, maar zo’n 2.000 dus wel. Zie wel vaker oud-Kickstarters langskomen, zoals laatst de Twinkly. En hebben jullie ook de Key Smart niet een keer gehad?

Ja, nummer 3 is voor mij positief.

Beantwoorden

7 januari 2018 om 11:26
aberg Gebruiker

Veel over te vinden op Youtube en daar de meeste info gehoord en gezien

Heeft mij overtuigt om een set te kopen,gezien de prijs kwaliteit verhouding tov de andere merken. Natuurlijk er zullen best betere exemplaren verkrijgbaar zijn maar wat ik tot nu toe heb gezien en gelezen niet in deze prijsklasse. Ben benieuwd….

Beantwoorden

7 januari 2018 om 11:29
Mexs Gebruiker

I was wondering. Are they easy to use while running? I love the freedom of having no wires flying around during sports, but I don’t want to have to adjust them to keep them from falling out of my ears. If they fit, will they stay there? And will they still stay there if I go for a run? And are they safe from sweat during sports? Thanks in advance!

Beantwoorden

7 januari 2018 om 12:08
Stef602 Gebruiker

Yup, as they come with a lot of different plugs and casings. More can be found here: 
https://tweakers.net/productreview/176969/zolo-liberty+-(zwart).html

Beantwoorden

7 januari 2018 om 12:31
stinoo Gebruiker

The earbuds have an IPX5 rating and are sweat-proof ‘nano’ coated. While running they remain quite firmly inside your ear. However, when sweating a lot, it is inevitable that the earbuds might move a little bit during movement. During a run I typically have to press them back inside my ears again about 2 times. With wired earbuds that was about 10+ times, so for me it’s definitely a big improvement. The biggest advantage is not having a wire that’s flying around which usually also causes annoying sounds when it scrapes along your shirt.

Beantwoorden

7 januari 2018 om 12:12
anthonybemelman Gebruiker

Echt belachelijk dit!!!! Niet jullie hoor Ibood, jullie hebben hier iets heel moois maar Zolo bedoel ik. Ik heb een jaar geleden meegedaan met kickstarter. De prijs was ipv 150 dollar nu 99. Ik heb m dus voor 99 besteld. Nu is ie hier al te koop en ik hoor nooit meer van ze. Zit er nog steeds op te wachten! Echt niet grappig. En dan ook nog eens een stuk goedkoper.

Beantwoorden

7 januari 2018 om 14:45

Hi Anthony,

Mijn reactie:

Ik snap je ontevredenheid. Ik ben zelf niet van het kickstarter team, dus het spijt me dat ik je helaas niet persoonlijk helpen. Wat ik wel weet is dat de laatste batches wat langer op zich hebben laten wachten (bijvoorbeeld de witte kleur), maar nu toch echt wel snel zouden moeten arriveren. Ik wil het niet goed proberen te praten, daarvoor heb je te lang moeten wachten, maar ik verwacht dat ze er snel zijn.

Beantwoorden

7 januari 2018 om 19:40
Moderator Paul Moderator

Volgens de huidige valutakoers is 99 dollar omgerekend circa 83 euro. Dus qua prijs zit je gelukkig dicht in de buurt.

Beantwoorden

7 januari 2018 om 20:22
Snake823 Gebruiker

Dit is niet echt een slimme opmerking, het gaat de persoon in kwestie om het feit dat iemand een jaar geleden in een idee heeft geïnvesteerd, met de belofte dat het een goed rendement zou krijgen (goede korting). En ook dat je het als een van de eersten krijgt, en nu blijkt dat het product eerder aan normale consumenten, met de bijbehorende beschermingen en garanties, wordt geleverd dan  aan mensen die daadwerkelijk financieel risico hebben gelopen.

Beantwoorden

7 januari 2018 om 22:22

Juist ja! Jij begrijpt het. Dank je

Beantwoorden

7 januari 2018 om 22:23

Duh! De huidige koers ja. Dus niet de koers toen het bij mij werd afgeschreven. En die was lang zo gunstig niet kan ik je vertellen.

Beantwoorden

7 januari 2018 om 13:00
ItsNaud Gebruiker

Ik vraag mij af, in vergelijking tot een normaal bekabeld in wat oortje. Hoe is dat qua grootte in vergelijking tot deze? Blijft het oortje mooi in de oorschelp of steekt deze er echt opvallend uit net als de Apple AirPods?

Beantwoorden

7 januari 2018 om 13:01
ItsNaud Gebruiker

* in wat = in ear

Beantwoorden

7 januari 2018 om 13:39
dave33 Gebruiker

Ik zie op sommige reviews dat men zegt dat er een delay (vertraging) in het systeem zit, ik zit veel op YouTube, hoe groot is het nou die werkelijk vertraging?

Dit is namelijk de enige reden waarom ik hem anders NIET zou kopen.

Beantwoorden

7 januari 2018 om 13:46
wouteroosterveld Gebruiker

De vertraging is ongeveer één seconde op mijn iPhone 7, en vrijwel nihil vanaf MacBook.

Beantwoorden

7 januari 2018 om 14:49

Ik heb zelf geen enkele vertraging gemerkt. Ik gebruik een Android telefoon en een Macbook, en mijn broertje heeft ze getest met een iPhone (volgens mij een iPhone 6 of 7).

Als ik naar de totale groep gebruikers kijk is dit een klacht die relatief weinig voorkomt, dus ik verwacht niet dat je dit probleem zal tegenkomen. Echter, blijkt dit toch een probleem te zijn, dan kan je gebruik maken van de garantie.

Ik hoop dat dat je vraag beantwoordt.

Beantwoorden

7 januari 2018 om 13:43

Ik heb deze oordopjes ondersteund via Kickstarter, en ontving ze de week voor Kerst. Binnen een week waren ze kapot, linker oordopje heeft heel laag volume. Niets aan te doen. Support kon er ook niets aan doen en geeft mij nu geld terug. Héél veel andere backers hebben precies hetzelfde probleem. Deze eerste productie-batch heeft duidelijk een kwaliteitsprobleem, het verbaast me niets dat ze hun voorraad nu dumpen. Sommigen hebben geluk dat ze blijven werken, maar ik zou ze zelfs voor 79 euro niet aanraden.

Beantwoorden

7 januari 2018 om 14:55

Hi Wouter,

Ik herken je probleem en heb na aanleiding van de eerste klachten die binnen kwamen op onze Kickstarter nagekeken welke batch dit is wat we kunnen verwachten qua kwaliteit. Deze batch zou aanzienlijk beter moeten zijn, het is in ieder geval geen “gedumpte batch”. De deal stond al langer op de agenda. Mocht je toch in de problemen komen, dan kan je altijd gebruik maken van de garantie.

In ieder geval goed te horen dat support wel netjes met je klacht is omgegaan. Mocht er toch nog iets niet in de haak zijn, stuur ze dan gerust nog een e-mail (alleen niet herhaaldelijk dezelfde mail of thread, want bij elke mail kom je automatisch onderaan de stapel van het systeem).

Beantwoorden

7 januari 2018 om 19:14

Kun je me iets meer vertellen over welke batch niet goed was (welke serienummers?) en welke wel goed? Ik heb voor een refund gekozen omdat ik het niet vertrouw. Zolo heeft naar de backers (nog) niet toegegeven dat er een problematische batch was.

Beantwoorden

23 februari 2018 om 07:24
Ridleyrider Gebruiker

Hoi Wouter, ik denk dat ik hetzelfde voorheb met mijn Zolo’s.

Geluidsniveau ondertussen bij beide dopjes wordt steeds slechter.

Indien het niet gaat over de zogenaamde  “gedumpte batch” zoals de Zolo Expert vermeldt, vraag ik me af of deze volume – problemen misschien bij alle batches voorkomen ……

Van de comments op de kickstarter site word je ook niet vrolijk. linkje :

Ik denk dat ik niets anders kan doen dan mijn garantie te claimen.

Hopelijk verloopt dit bij Ibood even vlot als het bestellen ??….

mvg, Cis

Beantwoorden

7 januari 2018 om 14:57
DutchD Gebruiker

Beste Zolo-Expert. Je kunt wel de hele tijd hetzelfde antwoord geven dat je niet van het Kickstarter team bent en dat je de ontevredenheid snapt, maar misschien dat je het wel kan voorleggen binnen je organisatie? Ik heb heel lang moeten wachten  op mijn Kickstarter set en zie ze nu ‘gedumpt’ worden voor 80 euro. Dat is niet handig. Ik zal zeker geen Zolo projecten meer Kickstarten, want de producten komen toch snel én goedkoper op de markt. Dit soort acties heeft consequenties!

Het zijn overigens wel erg goeie oortjes en ik gebruik ze dagelijks. Alleen het feit dat je het volume niet kan bedienen via de oortjes is een nadeel.

Beantwoorden

7 januari 2018 om 15:27
wilen Gebruiker

Hallo

Ik heb een vraag werk mijn bluetooth 4 mobiel ook met deze bkuetooth 5. Of is het niet samen te gebruiken ??

Beantwoorden

7 januari 2018 om 15:35
stinoo Gebruiker

Je smartphone kan gewoon via Bluetooth 4 verbinding maken met de earphones, geen enkel probleem.

Beantwoorden

7 januari 2018 om 15:45
jeroenwoertman Gebruiker

Net besteld! Wilde de AirPods van Apple, maar kon deze deal niet voorbij laten gaan!

Beantwoorden

7 januari 2018 om 16:44
Moderator Niek Moderator

Hallo jeroenwoertman,

Dan kwam dat even mooi uit! Veel (luister)plezier van je aankoop :-)

Beantwoorden

7 januari 2018 om 19:05
Snake823 Gebruiker

Kan in de app nog steeds het percentage van de oortjes gezien worden? Las net ergens dat dat niet meer kon.

Beantwoorden

7 januari 2018 om 19:11
Snake823 Gebruiker

En komt er een update waarmee je het geluid tijdens bellen in twee oortjes gaat horen?

Beantwoorden

7 januari 2018 om 19:15

Ze hebben de batterij-weergave uit de app verwijderd omdat de oordopjes nooit meer dan 80% tot 90% rapporteerden. Dat gaf nogal wat vragen bij support, dus ze geven het niet meer weer.

Beantwoorden

7 januari 2018 om 22:12
Snake823 Gebruiker

Zou fijn zijn als de Zolo expert hier ook nog even antwoord op zou kunnen geven

Beantwoorden

7 januari 2018 om 22:20

Overigens heb ik keurig meer dan drie uur muziek en telefoongesprekken gehad per keer, dus dat is prima. Voor een week, toen ging er één kapot.

Beantwoorden

7 januari 2018 om 22:21

Dat de telefoongesprekken alleen door het rechteroortje komen is volgens het ontwerp. Je hoeft niet te verwachten dat dat gaat veranderen. Het is te lezen onderaan de FAQ: 
https://www.kickstarter.com/projects/1792059063/liberty-the-first-zero-compromise-total-wireless-e/faqs

Beantwoorden

7 januari 2018 om 23:40
marco.verkammen Gebruiker

Hoe is de microfoon?

Ik wil ze gebruiken voor telefoongesprekken icm een iPhone en videoconferencing icm een Mac. Microfoon is daarom voor mij bijna net zo belangrijk als de speakers.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.