24 december 2017 om 00:00
iBOOD

One by Wacom Tekentablet | Medium | New Edition

Product expert aanwezig

One by Wacom Tekentablet (Medium)

Of je nu een vervanger voor je muis zoekt of een tekentablet voor je creatieve uitspattingen, de One van Wacom is de juiste keuze.

Specificaties

Merk: Wacom
Type: One (Medium)
Garantie: 2 jaar

• Ideaal als muisvervanger
  • Geschikt voor Windows en Mac
  • Voor alledaags en creatief gebruik

Algemeen

• Muisvervanger en grafisch tablet; instapmodel
  • Vertrouwde Wacom Technologie
  • Zeer goede prijs/prestaties verhoudingen
  • Drukgevoelige pen; werkt zonder batterij
  • Inclusief penhouder en USB kabel
  • Makkelijk te installeren; makkelijk in gebruik
  • Geschikt voor Windows & Mac OS
  • Werkgebied: 216 x 135 mm
  • Afmetingen: 277 x 189 x 8.7 mm (zonder label en rubberen voet)
  • Gewicht: 432 gram
  • Gewicht pen: 10 gram
  • Resolutie pen 100 lijnen per mm
  • Nauwkeurigheid pen +/- 0,5 mm

Voordelen

• Zeer accuraat en precies
  • Ergonomisch en natuurlijke interface
  • Voor links- en rechtshandige mensen
  • Werkt met populaire grafische software
  • Ideaal voor beeldbewerking, illustreren en kunst
  • Werkt met de Pen Tool in MS Office

Product expert aanwezig

Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar Gedurende de dag op het forum om je vragen te beantwoorden.

De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @Wacom-Expert

Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.

Niet vergeten — tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord.
Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.

24 december 2017 om 01:33
Pvdvenis Gebruiker

Iemand ervaring om hem te gebruiken als vervanging van een muis?

Beantwoorden

24 december 2017 om 08:23
tbusquet Gebruiker

Ik gebruik al jaren een wacom tablet ipv een muis voor mijn werk. Ik monteer video op Avid en het voorkomt rsi. Ik merk wel dat als ik iets in Windows moet doen ik snel weer de muis pak omdat dat sneller gaat. Verder is het heel erg wennen in het begin vooral met dubbel klikken.

Beantwoorden

24 december 2017 om 08:41
jvalks Gebruiker

Met andere woorden: voor jou geen volledige muis vervanger… Kan je aangeven waarin de pen/tablet in te kort schiet voor het standaard gebruik?

Beantwoorden

24 december 2017 om 13:48
RobertElbertse Gebruiker

Ik gebruik (vanwege RSI) al jaren Wacom tablets om de muis te vervangen. Er zijn wel een paar dingen waar je rekening mee moet houden. 1) moderne Windows versies herkennen de tablet als teken device en reageren hier soms anders op dan op een muis. Dit kan soms makkelijk zijn maar soms ook lastig. Gelukkig kun je bijna alle instellingen aanpassen en ik heb in ieder geval een voor mij goede modus gevonden. (2) Het grootste gemis van de tablet vindt ik dat deze geen scrollwieltje heeft. De tablet lost dit op door de touch functionaliteit waarbij je net als op een iPad met je vingers over de tablet kunt schuiven. Dit werkt leuk maar als je je de pen in je handen hebt niet altijd even makkelijk en soms touch je onbedoeld. Ik heb touch in ieder geval uit staan. Gebruik je de tablet bij je laptop dan heeft de wacom one een voordeel. De kabel is verbonden met micro usb aan de tablet en kun je dus vervangen door een kabel van precies de gewenste lengte (bij mij een kabeltje van 10 cm). let (vooral als beginner, en als je RSI hebt) op de grote van het actieve vlak van de tablet. Te klein en je gaat toch wat krampachtig werken. Te groot is prachtig voor tekenen maar als muisvervanger onhandig. ongeveer 10*15cm is prima voor bij je laptop. op een vaste plek (zeer zeker als je ook misschien wat wil tekenen) is 13*21 ook prima.

Als je RSI hebt dan kan ik in ieder geval een tablet aanraden. Zonder tablet zou ik nu al minimaal 15 jaar mijn werk in de IT niet meer kunnen uitvoeren omdat ik (met beide handen) niet meer kan muizen.

Beantwoorden

24 december 2017 om 03:08
clown_ Gebruiker

wat is het verschil tussen deze tekentablet en de ”wacom intuos comic black pen & touch ” ?

Beantwoorden

24 december 2017 om 08:42
Jerommeke23 Gebruiker

dit is hun oude model. Deze is altijd zo’n 60 euro geweest.  Nu vind je hem niet voor die prijs puur omdat hij nauwelijks nog verkocht wordt. Waardeloze aanbieding vd dag.

Beantwoorden

24 december 2017 om 09:37
Mirko88 Gebruiker

@Jerommeke23 Het oude model is de CTL-671. Deze is inderdaad niet meer te koop en komt volgens mij zelfs ergens uit 2014. Deze aanbieding gaat volgens mij om de CTL-672, die nog niet in Nederland te koop is omdat hij pas net is uitgebracht. Het is best een mooie aanbieding omdat de Small wel al in NL te koop staat voor €65,-. Ik heb er een in ieder geval al besteld ter vervanging van mijn CTL-671

Beantwoorden

24 december 2017 om 08:26
hiddinkf Gebruiker

Werkt dit tablet ook met 123d Design en Simplify3D? Ik heb in t verleden een klein tablet van Wacom gebruikt en die werkte niet met alle programma’s.

Beantwoorden

24 december 2017 om 09:19
andyfontyn Gebruiker

Klopt het dat deze tablet 2048 drukniveau’s heeft? Als ik wat zoek op het web wordt er altijd 1024 vermeld…

Beantwoorden

24 december 2017 om 12:12
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen andyfontyn,

Bij Wacom wordt aangegeven dat hij inderdaad 1024 drukniveaus heeft :-)

Beantwoorden

24 december 2017 om 10:13
dutsteun Gebruiker

Welk bluetooth protocol ondersteunt dit model?

Beantwoorden

24 december 2017 om 12:16
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen dutsteun,

Dit model heeft geen bluetooth :-)

Beantwoorden

24 december 2017 om 10:20
wilen Gebruiker

Leuk zeg waarom niet een leuke aanbieding van een intuos pro medium. Daar heb je echt iets aan.

Jammer

Beantwoorden

24 december 2017 om 10:30
Moderator Kris Moderator

Beste wilen, jammer te lezen dat deze aanbieding jou niet bekoren kan. Maar niet getreurd, jullie als klanten kunnen iBOODs inkopers beïnvloeden en tips geven – dit kan je doen via het tip iBOOD forum.

Fijne feesten!!!

Mod Kris

Beantwoorden

24 december 2017 om 10:34
anneliefje66 Gebruiker

Als je naast deze tekentablet ook je muis gebruikt.. kan je dan de tablet als mousepad gebruiken? Of zou dat krassen

Beantwoorden

24 december 2017 om 10:43
tang Gebruiker

Screenprotector erop. Krast helemaal niet.

Beantwoorden

24 december 2017 om 10:45
tang Gebruiker

O, ahum, het was een grapje. Was nog vroeg, maar je had me mooi te pakken! :-)

Beantwoorden

24 december 2017 om 10:44
mvdakker Gebruiker

Kan je deze ook zonder computer gebruiken of werkt dit type alleen als hij is aangesloten op een laptop/computer?

(Hij is niet voor mezelf bedoeld maar als verrassing voor iemand, heb er zelf dus geen verstand van)

Beantwoorden

24 december 2017 om 10:54
dutsteun Gebruiker

Met witte viltstiften kan je hem idd zonder computer gebruiken

Beantwoorden

24 december 2017 om 10:57
mvdakker Gebruiker

Bedankt voor de reactie. En bedoel je dan gewone viltstiften of speciale?

Beantwoorden

24 december 2017 om 12:01
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen mvdakker,

Je kunt deze tekentablet alleen gebruiken met een computer. Er zit geen afzonderlijke tablet functie op :-)

Beantwoorden

24 december 2017 om 11:28
mrdummy Gebruiker

Melding voor iBood: jullie Outlet pagina is kapot. De flash sales zijn er nog te vinden en aanklikbaar, maar de pagina Outlet is weg voor onbekende reden, in elk geval niet de bedoeling, zeker omdat Outlet flash sales nu veel moeilijker te bekijken zijn.

Beantwoorden

24 december 2017 om 12:03
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen mrdummy,

De knop is inderdaad plotseling vertrokken, we zijn al naar hem op zoek ;-) Via alle deals zijn de deals nog wel te vinden :-)

Beantwoorden

24 december 2017 om 11:40
cwilders Gebruiker

Zeer accuraat en precies. Namelijk +/- 0,5 mm. Maar binnen die 0,5 mm zou je nog wel 50 lijnen moeten kunnen tekenen (zie resolutie). Kan iemand mij dat uitleggen?

Beantwoorden

24 december 2017 om 12:01
mrdummy Gebruiker

Volgens mij vergeet je dat je in tekenprogramma ook kan uitvergroten. De resolutie van je tekengebied bepaalt uiteindelijk hoe groot detail er zal zijn. Meeste tekenaars vergroten tekening uit om meer in detail te gaan tekenen.

Dat is makkelijker dan pietje precies op 0,5 mm tekenen. Dat kan niemand. Je kan echt niet 50 lijnen tekenen door je hand nauwkeurigheid. Je bent geen robot. De nauwkeurigheid is alleen meer dat de lijnen stuk stabiel en soepel kunnen lopen. Dus op 4K monitor tekenen zal het bijvoorbeeld mooier lopen.

Sommige Wacom tabletten hebben ook touch functie, zodat je tekening kan roteren en snel zoomen. Dat is handig. Deze model heeft mogelijk geen touch functie.

Beantwoorden

24 december 2017 om 13:43
wendy_molleke Gebruiker

Is deze geschikt voor een student DAE? (Digital art and entertainment)

Beantwoorden

24 december 2017 om 14:05
KeesK3 Gebruiker

Wat is het typenummer c.q. de volledige naam van dit model? Op de Wacom site staat de CTL-672 zoals ook genoemd door Mirko88, en ook de CTL-472 (Small). De CTL- CTL-471 (small dus) is volop te koop bij Amazon en e-Bay, maar de 472  en 476 modellen zijn (nog) nergens te koop, uitsluitend via de Indiase (!) website van Wacom. Opvallend is ook dat de Medium versie nauwelijks te koop is, kennelijk zijn daar betere alternatieven populairder.

Beantwoorden

25 december 2017 om 09:24
RobbertOostenrijk Gebruiker

Werkt deze ook op een MacBook Air?

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.