29 december 2017 om 00:00
iBOOD

Dyson V8 Absolute + Accessoirekit

Product expert aanwezig

Dyson V8 Absolute

Met de Dyson V8 maak je je huis grondig schoon. Daar kan een robotstofzuiger nog niet tegenop.

Specificaties

Merk: Dyson
Type: V8
Garantie: 2 jaar

• Krachtig en flexibel
  • 40 minuten draadloos zuigen
  • Ook geschikt als kruimeldief

Handleiding

Accuspanning: 22,8 Volt
Geluidsniveau: 82 dB
Geschikt voor Dierenharen, Allergieën

Gebruiksgemak
Stroomvoorziening: Accu
Parkeermodus: Nee
Handvat: Ja
Bediening op handgreep: Ja
Telescopische steel: Nee
Geïntegreerde kruimeldief: Ja

Weergave batterijstatus: Ja

Stopopvang
Stofopvang: onder zak
HEPA-filter
HEPA 13: 99.95% filtering
Uitblaasfilter: Ja
Motorfilter: Ja
Water opzuigend: Nee
Opvang steelstofzuigers
Gemiddeld: 0, 3- tot 0, 6 liter

Prestaties
Speciaal voor ondergrond: Houten vloeren, Harde vloeren, Hoogpolig tapijt, Laagpolig tapijt
Turbostand: Ja
Eco stand: Nee

Fysieke eigenschappen
Gewicht: 2,63 kg
Kleur: Geel
Breedte: 25 cm
Diepte: 21 cm
Hoogte: 124,3 cm

Batterij
Batterij technologie: Lithium-ion
Accuduur: 40 minuten
Oplaadtijd: 5 uur

Meegeleverde accessoires
Kierenzuigmond

Standaard meegeleverd
Turboborstel
Parketborstel
Gemotoriseerde miniborstel
Kierenzuigmond
Meubelborstel
Zachte afstofborstel
Laadstation
Handleiding

Product expert aanwezig

Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar Gedurende de dag op het forum om je vragen te beantwoorden.

De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @Dyson-Expert

Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.

Niet vergeten — tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord.
Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.

29 december 2017 om 00:03
yavuzko Gebruiker

Koopje

Beantwoorden

29 december 2017 om 00:08
demafkees Gebruiker

Wat zit er in de “extra” accessoirekit en is dat meer dan je standaard al meegeleverd krijgt?

Beantwoorden

29 december 2017 om 00:10
rtwouda Gebruiker

Het scheelt 14 euro met die van coolblue: https://www.coolblue.nl/product/790466/dyson-v8-absolute-2017.html

Beantwoorden

29 december 2017 om 00:14
demafkees Gebruiker

Vandaar ook mijn vraag over de accessoirekit. Als dat hetzelfde is als wat je bij coolblue krijgt dan bestel ik hem liever daar.

Beantwoorden

29 december 2017 om 09:38
Official Product Expert Dyson-Expert Official Product Expert

” Wat zit er in de “extra” accessoirekit en is dat meer dan je standaard al meegeleverd krijgt”

Dit is zeker meer dan dat er standaard in de box geleverd wordt. De Toolkit bestaat uit een zachte borstel om af te stoffen, een borstel voor hardnekkig vuil, een speciale matrasborstel en een handige verlengslang. De verlengslang wordt veel gebruikt voor de tussen de radiator en andere moeilijke plekjes die makkelijk te bereiken zijn omdat het mondstuk nu uitschuifbaar is met de hand!

De Toolbox biedt dus extra oplossingen voor verschillende situaties.

Beantwoorden

29 december 2017 om 12:12
laminox Gebruiker

Is het mogelijk om iets specifieker te zijn omtrent de toolkit?

Zie inderdaad ook de meeste tools standaard erbij staan op andere verkoopsites?

Graag antwoord Dyson-Expert

Met vriendelijke groeten

Beantwoorden

29 december 2017 om 12:37

Hoi Laminox,

De toolkit bestaat uit extra accessoires die alleen op iBOOD te verkrijgen zijn.

Het gaat om de volgende kit: 
http://shop.dyson.nl/accessoires/v8-dyson-toolkit-967768-02

mvg

Beantwoorden

29 december 2017 om 00:13
clownteun Gebruiker

Lijkt me niet dat Ibood -dé dealsite- een ‘aanbieding’ voor slechts 14,- goedkoper dan Coolblue online zet. Komop productexpert. Verras ons; wat zit er allemaal extra in dat accessoire pakket wat we elders niet krijgen?

Beantwoorden

29 december 2017 om 09:43

Hoi Clownteun,

Leuk dat je ernaar vraagt! De extra accessoirekit bestaat uit een zachte borstel om af te stoffen, een borstel voor hardnekkig vuil, een speciale matrasborstel en een handige verlengslang. De verlengslang wordt veel gebruikt voor tussen de radiator en andere moeilijke plekjes die nu makkelijk te bereiken zijn omdat het mondstuk uitschuifbaar is met de hand! :-)

Beantwoorden

29 december 2017 om 11:19
diz Gebruiker

Deze accessoires zijn zoals ik het lees standaard bij de “V8 Absolute (oranje) en dus ook standaard geleverd bij de Coolblue versie.

De vraag die clownteun stelde, was niet wat er bij geleverd krijgen, maar wat er MEER bijgeleverd wordt ten opzichte van andere aanbieders zoals bij Coolblue.

In mijn ogen is het antwoord daarop: NIETS. klopt dat?

Beantwoorden

29 december 2017 om 12:12
demafkees Gebruiker

Mijn vermoeden is dat het om deze kit gaat: https://www.nextdeal.nl/dyson-accessoire-set-919648-02 Voor 37,50 dus elders los verkrijgbaar. Geen werelddeal dus in mijn ogen.

Beantwoorden

29 december 2017 om 12:18

Hi Diz,

De toolkit is momenteel nergens anders te krijgen bij een aankoop van de v8 anders dan iBOOD (en uiteraard dyson zelf).

De toolkit wordt dus niet geleverd bij Coolblue.

Mvg

Beantwoorden

29 december 2017 om 12:25

Hi demafkees,

Het gaat niet om de bovenstaande toolkit, dat was oorspronkelijk een oude toolset kit voor modellen met het grijze kliksysteem.

het gaat om deze toolkit: 
http://shop.dyson.nl/accessoires/v8-dyson-toolkit-967768-02

Er is komt dus een gehele set extra (met een waarde van 99,90), bij de aankoop van de v8 die nergens anders te krijgen is dan momenteel op iBOOD.

Mvg

Beantwoorden

29 december 2017 om 12:26
29 december 2017 om 14:00
demafkees Gebruiker

Dank Dyson-Expert, ik ben overtuigd! Heb hem besteld!

Beantwoorden

29 december 2017 om 15:23
Gaja89 Gebruiker
29 december 2017 om 15:24

Heel gaaf, veel plezier ermee!!

PS: En pas op hè, niet teveel spelen en plezier maken met de v8, straks wordt stofzuigen nog leuk ;)!

Beantwoorden

29 december 2017 om 00:32
coen23 Gebruiker

Hoeveel watt is het om hem continu te laden?

Is het slecht voor de accu als ik hem met een aan uit timer 5 uur laad en 19 uur niet?

Wat is de levensduur van de accu en gaat het vermogen snel achteruit?

Wat kost een nieuwe accu en kun je die zelf vervangen?

Beantwoorden

29 december 2017 om 03:12
WoLpH Gebruiker

“Is het slecht voor de accu als ik hem met een aan uit timer 5 uur laad en 19 uur niet?”

Dit apparaat heeft li-ion accu’s, daarbij is het meest optimale (voor de levensduur) de accu rond de 40% te houden.

Binnen hoeveel uur je daarop zit weet ik niet, maar als je het apparaat regelmatig gebruikt zou ik hem gewoon tot vol laden en daarna richting leeg laten gaan en dan pas weer laden.

“Wat kost een nieuwe accu en kun je die zelf vervangen?”

Nee op vraag twee, vraag 1 is dus niet relevant.

Beantwoorden

29 december 2017 om 10:46

Hi coen23,

Om WoLpH nog aan te vullen,

De levensduur is moeilijk aan te geven, dit hangt af van de intensiteit van het gebruik van de machine. Om een grove schatting te maken, dit is tussen de 2-5 jaar. Tijdens deze periode neemt de zuigkracht (vermogen) niet af, alleen zuigduur!

Daarnaast zijn de accu’s (zelf) te vervangen (aan te raden om hulp te zoeken hierbij tenzij je zelf kennis hebt van het vervangen van zo’n accu). Kosten hiervan verschillen per machine, tussen de 40-60 euro. Daarna is je machine weer zo goed als nieuw.

Mvg,

Beantwoorden

29 december 2017 om 15:40
cumme Gebruiker

@coen23:die laad niet continu op, als die opgeladen is, gaat die vanzelf uit

Beantwoorden

29 december 2017 om 01:11
wieert Gebruiker

Maandje geleden het oudere model de V6 hier gekocht.

Ik kan er alleen maar positief over zijn. Doet ontzettend goed zijn werk. De 240,- waard geweest. Of je het dubbele voor dit nieuwere model wilt uitgeven, dat is een keuze die ik niet kan maken voor je, kan alleen maar heel positief oordelen over het oudere model.

Beantwoorden

29 december 2017 om 01:14
Gaja89 Gebruiker

Gisteren nog zitten zoeken naar een betaalbare Dyson. Wil hem voornamelijk als kruimeldief gebruiken. Kruimeldief versie kost ook al snel 200 euro, dus dacht wacht wel op een aanbieding voor een volledige stofzuiger.

Vind de prijs alleen nog veel te duur. We hebben nu 2 Mieles die 150 per stuk hebben gekost en die functioneren prima.

Enige voordeel is dat ie draadloos is, wat ook een nadeel is als je niet het hele huis op 1 lading kan doen. Vind ik het enorme prijs verschil niet waard.

Wat is het merkbare verschil tussen een v6 en v8? (Behalve accu tijd)

Beantwoorden

29 december 2017 om 06:45
eldeejee Gebruiker

Ik heb al 8 maanden de V8. Het hele huis (4 verdiepingen) is geen enkel probleem op de acculading.

Beantwoorden

29 december 2017 om 10:17

Hoi Gaja89,

Om je vraag kort te beantwoorden:

De accessoires die bij de v8 komen zijn veel beter in wat ze doen, zo is (bijvoorbeeld) de fluffy borstel perfect voor de harde vloeren. De borstel schaadt de vloer niet en laat door de zachte structuur niets liggen. Daarnaast zitten er gemotoriseerde borstel in die zeer effectief zijn voor tapijt en harige bekleding. De borstels kammen de stof er goed uit! Er komt ook een kleinere gemotoriseerde borstel bij die goed is voor op de (bekleedde) trap en voor op matrassen of op de (auto)bank.

Daarnaast is de machine een stuk stiller dan de v6 en zit er een HEPA-filter op die de kleinste stofdeeltjes wegruimt. Hierdoor wordt het stofzuigen veel schoner en ga je allergieën tegen.

Het is dus veel meer een vervangende stofzuiger (meer complete machine) die oplossingen biedt voor bijna alle situaties.

Ik hoop je vraag zo beantwoord te hebben en anders hoor ik het graag,

Mvg

Beantwoorden

29 december 2017 om 14:05
Gaja89 Gebruiker

Wij hebben een PVC vloer en leren bekleding in de auto/bank.

Heb dus maar 2 hulp stukken nodig. Zal dan wel goedkoper zijn om die gewoon los te kopen.

Beantwoorden

29 december 2017 om 14:27

Hoi Gaja,

U kunt inderdaad ook, (bijvoorbeeld) een v7 fluffy kopen zonder gemotoriseerde tapijtborstel omdat u voornamelijk pvc vloer heeft. Ik raad aan om te kijken wat het beste bij u past, dus vergelijken met andere modellen.

Let wel, de v8 heeft een superactie momenteel dus misschien is dit totale pakket alsnog meer geschikt! :-)

Mvg

Beantwoorden

29 december 2017 om 06:25
kennethv Gebruiker

Ik heb deze 3 dagen geleden, nieuw gekocht voor 499 euro. In van den Borre.

Beantwoorden

29 december 2017 om 15:55
Binnenmars Gebruiker

Gefeliciteerd, bevalt ie?

Beantwoorden

29 december 2017 om 06:40
sanook.nl Gebruiker

Serieus ? 500 euro voor een (veredelde) kruimeldief ?

Beantwoorden

29 december 2017 om 06:49
eldeejee Gebruiker

Lol, een auto is ook niets meer dan twee aan elkaar geknoopte snorfietsen in jouw wereldje? ;-

Check deze review maar eens: https://www.gadgetgear.nl/2017/08/review-dyson-v8-absolute/ (hoe maak ik vanaf mobiel een werkende link?)

Beantwoorden

29 december 2017 om 07:25
sanook.nl Gebruiker

Om het met Shania Twain te zeggen: That don’t impress me much :)

Beantwoorden

29 december 2017 om 10:27

Beste Sanook.nl,

Om je toch een klein beetje te impressen.

- Dit is de sterkste snoerloze stofzuiger op de markt

- Een twee in één machine, je vliegt ermee door je huis (weegt weinig), mee naar je auto en pakt de spinnenwebben aan.

- Hij staat in gewoon in je woonkamer dus je pakt hem zoveel sneller dan een normale stofzuiger met snoer omdat die vaak in de kast ligt en zwaar weegt (+ gedoe snoer). Hierdoor pak je hem dus heel vaak en is je huis veel schoner!

- Doordat ie zo makkelijk gepakt wordt gaat iedereen in het huis stofzuigen (dit doet/deed normaal gesproken 1 iemand in huis)

En dan heb ik het nog niet eens gehad over de voordelen die zak loos en snoerloos met zich meebrengen. De stress die je ermee bespaart omdat je nu wel meteen (zonder stekker uit stopcontact) naar boven kan rennen. + je haalt nooit meer zakken.

Het is meer dan een stofzuiger, je koopt het zodat je leven gemakkelijker wordt.

Mvg :-)

Beantwoorden

29 december 2017 om 11:23
eva864 Gebruiker

Een stofzuiger die in mijn woonkamer staat … dat is nu zowat het laatste wat ik wil …

Beantwoorden

29 december 2017 om 11:29

Hi Eva,

Je kan hem natuurlijk ook ophangen/neerzetten in de keuken, kast, meterkast, neerzetten als kruimeldief, boven of buiten uit het zicht etc. Je eigen voorkeur, het gaat hier om het gemak :-)

Gr

Beantwoorden

29 december 2017 om 11:51
stinoo Gebruiker

De mijne hangt in de keuken, mooi ding om te zien hoor :)

Beantwoorden

29 december 2017 om 12:05
carl67 Gebruiker

Absoluut

Beantwoorden

29 december 2017 om 12:28

Erg leuk om te horen Stinoo en Carl67 :-)!

Beantwoorden

29 december 2017 om 12:37
sanook.nl Gebruiker

Tja, je moet hem natuurlijk wel in het zicht hangen anders ziet niemand je dure kruimeldief…

Beantwoorden

29 december 2017 om 07:08
Yahyas Gebruiker

Weet iemand het verschil tussen deze v8 en de v8 pro?

Beantwoorden

29 december 2017 om 09:48

Goeiemorgen Yahyas,

Het verschil zit in een aantal dingen:

- De kleur, de accessoires en de opberg tas die in de doos zit zodat je een plek hebt voor alle accessoires.

De extra accessoires bestaan uit o.a uit een ”Up Top” borstel, dit is een soort kraan, zodat je ook makkelijk op kasten kan komen en daarnaast zit er een borstel bij die kan buigen zodat je makkelijk tussen kleine openingen kan komen (bijv kasten).

Mvg,

Beantwoorden

29 december 2017 om 12:48
Willemsbood Gebruiker

graag zou ik wel willen weten wat de exacte verschillen zijn tussen deze v8 absolute met extra accessoires pakket en de v8 absolute pro

wat zit er bij het 1 wel bij en het andere niet ?

oftewel de overeenkomsten en verschillen (met de benamingen vd accessoires zoals dyson deze benoemd)

Mvg

Beantwoorden

29 december 2017 om 08:14
Maasstraat43 Gebruiker

Kost 449 als je hem Rechtstreeks met een kortingsbon (staan o.a. op Marktplaats) via de site van Dyson koopt.  Geen verzendkosten en hun service die erg goed is.

Beantwoorden

29 december 2017 om 09:06
Staey Gebruiker

Ik weet niet waarom iedereen zo positief is over deze veredelde kruimelzuiger. Ik kocht de V8 omdat er nergens wat negatief werd gezegd buiten de hoge prijs. (V8 absolute pro voor 629 euro gekocht!). Bleek onmiddellijk een heel grote miskoop.

Zuigt geen 40min, en zuigkracht is ondermaats. Op de max zuigstand zelfs maar een 10 min. Om een vb te geven, wanneer je langs de plinten zuigt of in een hoek, moet je van accessoire wisselen omdat de vloerborstel het vuil laat liggen. De vloerborstel veegt (draait rond) en de kruimelzuiger zuigt het vuil van de borstel. Dus vuil welke niet in aanraking komt met de borstel blijft liggen. Bij een gewone stofzuiger wordt alles meegezogen wat maar in de buurt ligt van de zuigmond. Dus nogmaals met een gewoon borsteltje rond gaan om alles opgezogen te krijgen. Ook is alles van harde plastiek gemaakt, dit geeft krassen.

Sorry product expert, maar mij kan je niet meer overtuigen, moest ik het geweten hebben, de ik wat anders met het geld.

Mijn advies in 1 woord: Afblijven.

Beantwoorden

29 december 2017 om 09:56
jmeverts Gebruiker

Ik snap je punt. De v8 is een prima zuiger om even snel te pakken. Daar ligt ook zn kracht. Je pakt m snel en makkelijk. Het is naar mijn ervaring echter geen volwaardige vervanger van de bedraadde stofzuiger. Die zijn zo veel krachtiger dat die veel beter schoonmaken. Het is wat dat betreft een zeer goede vervanger van je kruimeldief die als pluspunt heeft dat je ook makkelijk je huis even oppervlakkig kan zuigen. Hij is wel erg aan de prijs voor wat je krijgt vind ik.

Beantwoorden

29 december 2017 om 11:07

Hoi Staey,

Rot om te horen dat de v8 niet bevalt..

Ik hoop dat de verkoper geen beloftes heeft gemaakt over het product die niet waar zijn.

Om te reageren op je opmerkingen,

De zuigkracht en duur van zuigen zijn natuurlijk niet te helemaal te vergelijken met die van de stofzuigers met snoer. De machines met snoer zijn gemaakt voor het grovere werk waarbij er met langere zuigduur gestofzuigd moet worden. Daarnaast is het voor hoekjes (plinten) ook aan te raden om inderdaad een ander (effectiever) kopstuk te gebruiken. Dus als je keuken bijvoorbeeld laminaat heeft, gebruik je voor de normale vloer de normale stand (dit is de goede stand hier) met fluffy borstel, en voor de hoekjes even kort te max stand (met ander kopstuk) zodat je er maar één keer langs hoeft en dus veel efficiënter gebruik maakt van de totale zuigduur. Het is dus belangrijk om de juiste opzetstukken te gebruiken voor de juiste situatie zodat het huis het snelste goed schoon wordt :)

Om @jmeverts aan te vullen; De kracht van de v8 snoerloze stofzuiger zit hem inderdaad in het gemak. De v8 pak je snel omdat ie in de woonkamer staat, je vliegt ermee naar boven, je auto zonder gedoe met een zak of snoer. Het is een heel andere manier van stofzuigen die voor veel minder irritatie en stress zorgt.

Als u nog een vraag heeft over specifiek gebruik van de v8 hoor ik het graag :-)

Mvg

Beantwoorden

29 december 2017 om 16:01
Binnenmars Gebruiker

Juist duidelijk antwoord, je zou denken dat het voor dat geld toch een volwaardige stofzuiger is. Niet dus, fantastische kruimelzuiger maar wel een beetje (heel erg) duur.

Beantwoorden

29 december 2017 om 09:11
pollenr Gebruiker

Goeiemorgen, we hebben al een bigball. Passen deze hulpstukken hier ook op?

Beantwoorden

29 december 2017 om 09:58

Goeiemorgen pollenr,

De toolkit is bedoeld voor alle snoerloze stofzuigers met het rode kliksysteem!

Beantwoorden

29 december 2017 om 17:00
pollenr Gebruiker

Dus ze passen niet? Ik wil met name de Turboborstel ook kunnen gebruiken op de bigball.

Beantwoorden

29 december 2017 om 17:09

Nee, helaas passen ze niet.

Mvg

Beantwoorden

29 december 2017 om 09:32
Diesel20 Gebruiker

Ik heb de V6, maar kan hier niet de gehele onder-verdieping mee doen. Vandaar dat ik interesse heb in de V8. Het schijnt dat het legen van het reservoir lastiger is geworden? Klopt dit of is het een fabeltje.

Beantwoorden

29 december 2017 om 09:43
jmeverts Gebruiker

Ik weet niet hoe het met de v6 gaat maar het legen van de v8 is niet lastig. Volgens mij is de v8 ook stiller dan de v6. Als je nu tevreden bent met de v6 voor het zuigen van je huis zal de v8 ook bevallen.

Beantwoorden

29 december 2017 om 09:53

Hi Diesel20,

Dit is een fabeltje sinds het nieuwe reservoir een stuk schoner leegt, je trekt hem als het ware meteen langs het middelste ronde stuk in het reservoir, hierdoor neemt het reservoir alle stof mee! Daarnaast valt het reservoir ook verder naar beneden (de oude leegklep ploept op dezelfde plek open), hierdoor valt het reservoir dieper in de vuilnisbak en daardoor wordt deze handeling een stuk schoner en fijner om te doen :-)

Gr

Beantwoorden

29 december 2017 om 11:50
stinoo Gebruiker

Bovenop de Dyson zit een rood hendel. Deze trek je omhoog, de klep van het stofreservoir gaat open en al het stof/troep valt eruit. Daarna druk je de Dyson weer naar beneden en sluit je onderaan het klepje van het stofreservoir. Gaat zeer eenvoudig :)

Beantwoorden

29 december 2017 om 11:27
pvboxtel Gebruiker

Beste Dyson-expert,

Wij willen de V8 eigenlijk wel kopen, maar hebben een vraag over het opladen.

Mag het oplaadstation bevestigd worden in een “natte” ruimte waar dagelijks een condenswasdroger en /of wasmachine staat te draaien. Kan dat kwaad voor het oplaadstation, accu, of V8 zelf? Af te raden of niet??

Uw antwoord zien we tegemoet.

groet

Beantwoorden

29 december 2017 om 11:53

Goedemorgen,

Leuk om te horen!

Het is af te raden om het oplaadstation op die ”natte” plek te hebben omdat het (oplaad) snoer hierin verwerkt is. Het kan dus zijn dat condens in het stekker gedeelte komt (het gedeelte dat ook in de v8 wordt gestopt). Natuurlijk kan de v8 er (kort) worden neergezet alleen het is af te raden om dit langdurig op een natte plek te doen.

U kunt de v8 natuurlijk ook ophangen/neerzetten in de keuken, kast, meterkast, boven, ergens staand op een plek zonder oplaadstation (alleen met oplaad draad) of neerzetten als kruimeldief op bijvoorbeeld een kast. uw eigen voorkeur! Ik hoop dat ik iets meer inzicht heb kunnen bieden in uw vraag.

Mvg

Beantwoorden

29 december 2017 om 11:49
stinoo Gebruiker

Ik heb 3 maand geleden een refurbished Dyson V8 Absolute aangeschaft voor een zacht prijsje. Zal proberen een zo’n objectief mogelijk beeld te schetsen. Allereerst is draadloos stofzuigen echt fantastisch; geen snoer meer en niet meer struikelen als je onhandig de trap probeert te zuigen. Hij wordt geleverd met allerlei opzetstukken die écht enorm goed zijn, harde vloeren worden niet beschadigd en het opzetstuk voor kleden/vloerbedekking is echt een genot om witte kattenharen mee op te zuigen. De zuigkracht in ‘normale’ modus is voor 90% van de plekken genoeg omdat je vaak alleen stof/haren/kruimels opzuigt. Ik switch soms naar de ‘maximale’ zuigmodus om bijv. trap en kleden goed uit te zuigen. Opzetstukken wisselen is zeer eenvoudig. Verder is de stofzuiger erg stil!

Maar wat is er minder goed of waar moet je op letten? Je kan ongeveer 25 minuten zuigen met een gemotoriseerd opzetstuk (en deze wil je dan ook altijd gebruiken omdat ze zéér goed werken). In maximale modus kan je zo’n 7 minuten zuigen. Ik kan in ieder geval 90m2 zuigen waarvan 80% normale modus en 20% maximale zuigkracht. Het opvang reservoir is zeer eenvoudig te legen, maar kan wel snel vol raken. Ik moet hem bij het hele huis stofzuigen in totaal 2 keer legen. Ten slotte moet je tijdens het zuigen non-stop de aanknop ‘trigger’ inhouden. Gelukkig gaat dit erg gemakkelijk, maar kan me voorstellen dat niet iedereen hier blij van wordt.

Je moet de Dyson aan de muur ophangen en hij hangt echt als een plaatje. Voordeel hiervan is dat de drempel om te gaan stofzuigen veel lager is; je pak zo even de Dyson en knalt je hele huis door, het wordt veel minder een ‘naar klusje’. Je kan 2 opzetborstels op de houder vastklikken, maar houdt er nog minimaal 2 over die je ergens anders moet opbergen… Matig uitgedacht. De accu heeft zo’n 4 tot 5 uur nodig om te laden en dat is eigenlijk net wat te lang. De accu is NIET zelf te vervangen, het is een volledig gesloten systeem. Ik hoop dat Dyson dit bij een toekomstig model wel mogelijk gaat maken. De accu zal over de jaren heen ook steeds meer vermogen verliezen, dus houdt hier rekening mee.

Ik geef de Dyson V8 een 7.5 uit 10. Ik gebruik inmiddels m’n gewone Dyson met snoer nooit meer, de V8 heeft hem kunnen vervangen. Ben er enorm blij mee, maar hij is zeker niet voor iedereen geschikt. Is je huis vaak érg vies? Verwacht je non-stop bedrade zuigkracht à la een normale stofzuiger? Dan zou ik de Dyson niet in huis halen.

Beantwoorden

29 december 2017 om 12:15

Hoi Stinoo,

Leuk dat je zo enthousiast reageert!

Ik zou willen reageren op het niet kunnen vervangen van de accu, dit kan namelijk wel!

https://www.youtube.com/watch?v=eYSR-flz00k&t=14s

Daarnaast is het inderdaad erg belangrijk om de juiste accessoires te gebruiken in de juiste situatie zodat je de batterijduur zo efficiënt mogelijk gebruik. Dit klopt ook zeker met wat je zegt, de trigger moet je indrukken zodat je ook hier weer de batterijduur efficiënter gebruikt.

Overall sluit ik mij zeker aan bij je positieve en krachtige opening :-)!

Mvg,

Beantwoorden

29 december 2017 om 12:21
stinoo Gebruiker

Ah de accu vervangen is kennelijk kinderlijk eenvoudig, goed om te weten :)

Beantwoorden

29 december 2017 om 12:22
ELFRIEDA Gebruiker

Ik bestel hem net. Maar mn adres klopt niet. Hebben jullie een tel nummer waar ik heen kan bellen.

Beantwoorden

29 december 2017 om 12:30

Jazeker,

020-6811388!

Mvg,

Beantwoorden

29 december 2017 om 13:36
Mr_Alex Gebruiker

@Dyson-Expert

Wat kost een nieuwe accu

Beantwoorden

29 december 2017 om 13:41
stinoo Gebruiker

Op de Europese Ebay, onder meer in de UK, gaan nieuwe V8 accu’s voor 50-70 euro weg.

Beantwoorden

29 december 2017 om 13:51

Hi Alex,

https://shop.dyson.nl/catalogsearch/result/?q=accu

Ze gaan voor 59,90 via dyson zelf.

Mvg,

Beantwoorden

29 december 2017 om 15:46
cumme Gebruiker

uitverkocht!

Beantwoorden

29 december 2017 om 13:39
iNSaNe-oNe Gebruiker

@Dyson-Expert: Op 23 december jl. de Dyson Big Ball + Home Cleaning Kit (61166) besteld via iBood, en deze is net met DHL aangekomen. Alleen raad je het al: de Home Cleaning Kit met de extra accessoires zit er niet bij. Hoe kan ik die het snelste alsnog bemachtigen via iBood?

Beantwoorden

29 december 2017 om 13:49

Ha Insane-one,

Ik zou even bellen met de iBOOD support! 020-6811388!

Mvg

Beantwoorden

29 december 2017 om 13:51
mhosters Gebruiker

@Dyson-Expert: Ik ben al enige tijd aan het denken over  de aanschaf van de V8, en zit eigenlijk met nog met twee vragen:

1) Wat is het verschil met de Abslolute Pro?

2) Is de V8 geschikt voor PVC vloeren?

Alvast bedankt.

Beantwoorden

29 december 2017 om 14:11

Hoi Mhosters,

1) Het verschil zit in een aantal dingen:

- De kleur, de accessoires en de opberg tas die in de doos zitten zodat je een plek hebt voor alle accessoires.

De extra accessoires bestaan o.a. uit een ”Up Top” borstel, dit is een soort kraan, zodat je ook makkelijk op kasten kan komen. Daarnaast zit er ook borstel bij die kan buigen zodat je makkelijk tussen kleine openingen kan komen (bijv kasten).

2) De v8 is met de fluffy borstel zeer geschikt voor pvc vloeren :-)!

Mvg,

Beantwoorden

29 december 2017 om 14:24
mhosters Gebruiker

Bedankt voor uw reactie,

is de fluffy borstel standaard inbegrepen of dient deze los aangeschaft te worden?

Beantwoorden

29 december 2017 om 14:29

De fluffy borstel zit zowel bij de v8 als de v8 pro in de doos (inbegrepen),

Gr,

Beantwoorden

29 december 2017 om 14:42
mhosters Gebruiker

Helemaal goed :)

Nog een laatste vraag: Kun je met de V8 (gemakkelijk)onder banken en bedden stofzuigen? Is de onderkant/borstel wendbaar zodat de stang ‘plat’ kan  net zoals bij een reguliere stofzuiger?

Beantwoorden

29 december 2017 om 17:00
mhosters Gebruiker

Besteld :)

Beantwoorden

29 december 2017 om 17:19

Beste heer/mevrouw Hosters,

Heel leuk, veel plezier ermee!

Wanneer uw bank niet een kleinere opening heeft dan een fluffy of turbo borstel (6/7 cm) dan kan de v8 er vrijwel helemaal onder tot aan het reservoir! Daarnaast is het kopstuk erg wendbaar en hierdoor kan je snel onder de bank komen.

Mvg

Beantwoorden

16 januari 2018 om 18:09
mhosters Gebruiker

Helaas zending kwijtgeraakt en nu niet meer leverbaar, erg treurig.

Beantwoorden

29 december 2017 om 14:20
Willemsbood Gebruiker

graag zou ik wel willen weten wat de exacte verschillen zijn tussen deze v8 absolute met extra accessoires pakket en de v8 absolute pro

wat zit er bij het 1 wel bij en het andere niet ?

oftewel de overeenkomsten en verschillen (met de benamingen vd accessoires zoals dyson deze benoemd)

Mvg

Beantwoorden

29 december 2017 om 14:41

Beste Willemsbood,

Ik denk dat ik het meest overzichtelijke antwoord kan geven door productspecificaties te linken in deze reactie zodat er ook visueel plaatjes bij zijn.

v8 Absolute: http://www.ibood.com/nl/nl/product-specs/32717/97543/dyson-v8-absolute.html (de accessoires hier zijn allen die op de afbeeldingen te zien zijn)

v8 Absolute pro: http://shop.dyson.nl/dyson-stofzuigers/dyson-snoerloze/dyson-v8-absolutepro-227312-01

Toolkit: http://shop.dyson.nl/accessoires/v8-dyson-toolkit-967768-02?channable=e25612.OTY3NzY4LTAy&mkwid=s_dc&pcrid=209632934632&pkw=&pmt=&gclid=EAIaIQobChMI86G57Iyv2AIVUbobCh0-ngNzEAQYBSABEgL1APD_BwE&gclsrc=aw.ds&dclid=CJGj_u2Mr9gCFUMq4AodHNcPDQ

Uniek aan de pro zijn de kleur, de tas, de flexibele kierenzuiger en het Up Top verloop stuk.

Ik hoop dat de visuele ondersteuning op de site voldoende is, anders zie ik uw reactie graag tegemoet.

Mvg

Beantwoorden

29 december 2017 om 22:21
emile.das Gebruiker

Lastig vergelijken; andere namen gebruikt op de 2 sites.

Klopt het dat de volgende accessoires erbij zitten:

- Combinatie accessoire

- Kierenzuiger

- Handig Oplaadstation

- Gemotoriseerde miniborstel

- Vloerzuigmond met zachte roller

- Direct aangedreven vloerzuigmond

- en dan natuurlijk jullie accessoire pakket

Is dit geschikt voor een natuursteen vloer met ondiepe voegen. Mn voor hondenharen en stof + beetje zand.

Beantwoorden

29 december 2017 om 15:32
wittie6510 Gebruiker

Hallo, ik heb sinds 1,5 jaar de V6 animal. Ik vind hem prima de luxe. Hij is mijn beste vriend! Heb er zelfs 2, hangt in garage. Het is inderdaad een ongelofelijk ding. Wat de expert erover verteld is namelijk wel zo. Je neemt hem veel makkelijker dan gewoone stofzuiger, heb deze ook van dyson. Deze komt nauwelijks nog uit de kast! De mijne V6 zoals gekent, werkt 20min. Het handige is ook de knop, als je even iets moet verzetten ofzo, los hem en hij stopt. Ik woon in een huis en mensen die geregeld kuisen weten perfect dat 20 min vrij lang is. Ik ben nog nooit zonder stroom gevallen, voor gans het huis te stofzuigen. Ik verdien hier niets aan, maar een echte aanrader! Welke dyson je ook koopt. Vroeger had je voor elk oppervlak een ander type, wat dan weer minder was. Als ik het goed begrijp is de V8 gemaakt voor gelijk welke ondergrond, wat een voordeel is. Ik bezie het zo: het blijft nog altijd een KRUIMELDIEF maar dan met steel, gevolg dat ik me niet hoeft te bukken. Als mensen dingen beginnen te vergelijken, is het soms lachwekkend hoor! En het is telkens zo, een appel is nog altijd geen peer. Voor mijn part: beste aankoop ooit!!! Behalve, dat ik op 1 week tijd, de andere gekocht heb met een korting van 100€ + hulpstukken en tas. Zoals iBOOD nu aanbied.

Wel kleine opmerking qua garantie, vraag expert: er is bij mij een stukje afgebroken ergens aan de handgreep, de winkel waar ik deze gekocht heb vertelde me dat dit niet onder garantie valt. Omdat ik hem zogezegd heb laten vallen en zo dat stukje kapot is. Wat helemaal niet waar is. Kan u mij hierover advies geven? Dat de winkelbediende het mms zelf niet goed weet. Alvast bedankt.

Beantwoorden

29 december 2017 om 15:50

Hoi Wittie6510,

Erg leuk om te lezen :)!

Belangrijk hier is dat er 2 jaar garantie op de snoerloze stofzuiger zit. Binnen deze twee jaar zou er zeker wat te regelen moeten zijn!

ik raad aan om het dyson klantnummer te bellen die (waarschijnlijk) achter op je v6 staat en anders in de handleiding. Daarnaast kan je altijd het nummer op dyson.nl bellen. Leg je situatie uit en benoem dat er iets kapot is gegaan. Verder zou ik zeggen dat je al enige tijd dyson klant bent. Ik weet zeker dat er een behulpzame oplossing of antwoord komt op je vraag :)!

Mvg

Beantwoorden

29 december 2017 om 15:53
cumme Gebruiker

Koopje zou ik zo zeggen en niet de slechte commentaren geloven. Ik heb de V8 gekocht voor mijn vrouw 1 jaar geleden en ze zegt nog altijd beste nieuwjaarskado ever. 40 minuten stofzuigen is al zeer intensief en je loopt ook rond, dus gebruik je hem niet de hele tijd. Om het hele huis te stofzuigen hoef je hem niet meermaals leeg te maken zoals hierboven staat, al wil ik daar nooit komen. Af en toe moet je hem maar leegmaken, max een paar keer per maand. De accu werkt nog perfect na een jaar en opladen is snel.

Beantwoorden

30 december 2017 om 11:18
jojo. Gebruiker

beste mensen,

ik heb ook een dyson v8 absolut pro, ik persoonlijk vindt het een waardeloos ding !!!

dat is mijn ervaring ermee. (verschilt voor iedereen).

mijn advies , denk hier wel goed bij waar u hem voor aanschaft, als het voor kleine ruimtes is of voor een huis waar amper in geleefd wordt is het wel te doen.

echter heb ik veel huisdieren en dus gebruik ik hem wel meer als 20x per dag, het enige voordeel wat ik ervaar is dat hij draadloos is.

Heb hem sinds augustus j.l. heb nu al heel veel spelling op de aansluiting van de steel op de stofbak, heb al een van de borstel kapot waardoor valse lucht wordt aangezogen ook valt

bij mij de filter er steeds af valt bij het zuigen.

maar voor een stofzuiger (veredelde kruimeldief) van 600 euros vindt ik dat het niet zou mogen.

Ook vaak verstopt omdat de zuigopening klein zijn, zuigkracht valt me ook tegen, en hij gaat immers maar 7 min mee op max stand.

Het is dat ik twee kartonnen uit de verpakking had weggegooid daardoor ze het niet retour wouden nemen, anders was het gelijk weer retour gegaan.

kortom teveel om op te noemen, denk er dus goed over na voor 600 en maar twee jaar garantie.

ik raad in mij kringen het wel af !!!

heb nood gedwongen toch maar een met snoer erbij gekocht.

P.S. dit zijn mijn bevinden en vind het wel zo netjes om het te melden , maar soms moeten de mensen het zelf ervaren om het te kunnen delen.

succes

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.