5 januari 2018 om 00:00
iBOOD

Apple MacBook Air 13.3" | 2017 | 8 GB | 256 GB SSD | QWERTY

Apple MacBook Air 2017

Licht, compact, snel en uiterst krachtig: deze Apple MacBook Air is geweldig en nu voor een minimaal net zo geweldige prijs.

Specificaties

Merk: Apple
Type: Apple MacBook Air 13.3" | 2017 | 8 GB | 256 GB SSD | QWERTY
Garantie: 2 jaar

• Intel Core i5 Dual-Core
  • Voorzien van macOS Sierra
  • Haarscherp 13.3" display

Deze MacBook Air is afkomstig uit de Verenigde Staten en worden dan ook geleverd met een EU-verloopstekker

Prestaties

• Besturingssysteem: macOS Sierra
  • Processor: 1.8 GHz Intel Core i5 Dual-Core (Turbo Boost tot 2.9 GHz)
  • Grafische ondersteuning: Integrated Intel HD Graphics 6000
  • Werkgeheugen: 8 GB 1600-MHz LPDDR3 SDRAM

Display

• Grootte: 13.3"
  • Beeldverhouding 16:10
  • Oorspronkelijke resolutie: 1440 x 900
  • Type:  Breedbeelddisplay met glanzende toplaag
  • Achtergrondverlichting: LED

Opslag

• Totale capaciteit: 256 GB
  • Solid State Storage: 1 x 256 GB geïntegreerde PCIe

Camera

• 720p FaceTime HD-camera

Audio

• 2x geïntegreerde luidspreker
  • 2x geïntegreerde microfoon
  • 1 x 1/8" (3.5 mm) hoofdtelefoonuitgang

Verbindingen

• Wifi: 802.11ac/a/b/g/n Dual-Band
  • Bluetooth: 4.0

In- en uitgangen

• 2x USB 3.0 Type-A (tot 5 Gbps)
  • 1x Thunderbolt 2 (tot 20 Gbps)
  • 1x MagSafe 2-voedingspoort 45 W
  • 1x SDXC-sleuf
  • 1x Koptelefooningang

Toetsenbord & trackpad

• Volledig formaat toetsenbord (78 toetsen) met achtergrondverlichting (US-QWERTY)
  • Multi-touch trackpad, ondersteunt scrollen, knijpen, draaien, swipen en meer

Voeding

• Batterij: Lithium-Ion Polymer
  • Wattuur/type: 54 Wattuur / niet verwijderbaar
  • Maximale werktijd: Tot 12 uur draadloos internetten, tot 12 uur iTunes-films kijken en tot 30 dagen standby-tijd
  • Energiewaarden: 100-240 V, 50-60 Hz
  • MagSafe 2-lichtnetadapter van 45 W met kabelbeheersysteem

Fysieke eigenschappen

• Afmetingen: 32,5 x 1,8 x 22,6 cm
  • Gewicht: 1.34 kg

Inbegrepen

• MacBook Air 2017 Silver
  • Lichtnetadapter
  • Stekker
  • Netsnoer
  • EU-verloopstekker
5 januari 2018 om 00:08
fleur153 Gebruiker

Heb er zelf 1: top. Wel ff wennen aan besturing na vele jaren windows.

Beantwoorden

5 januari 2018 om 01:26
Nr_47 Gebruiker

Besteld! Dieven hadden met oud en nieuw bij mij de oude MB Air weggehaald van 2012 en die ging nog prima mee, dus deze komt ter vervanging. Ik zal wel even moeten wennen aan het US keyboard, waar de enter toets anders zit dan mijn oude MBA met het Internationaal Engels toetsenboard layout.

Vraagje aan iBood: Wat voor verloopstekkertje leveren jullie bij de Magsafe lader? Want je kan heel simpel er een ander stekkertje op klikken, bijv. die van een iPad lader. Deze stekkertjes worden ook los verkocht, evt. van een B merk…

Beantwoorden

5 januari 2018 om 03:41
rainier1990 Gebruiker

Destijds bij mijn tandenborstel het goedkoopste verloopstekkertje gehad wat Ibood kon vinden. Ik zou lekker je oude MacBook lader gebruiken.

Beantwoorden

5 januari 2018 om 09:24
Moderator Bas iBOOD Moderator

Wij leveren een verloopstekker. Hoe deze er exact uit ziet kan per deal enigszins verschillen, maar je kunt rekenen op een stekkertje als deze: klik.

Beantwoorden

5 januari 2018 om 10:52
Moderator Sietse Moderator

Je kunt inderdaad makkelijk een verloopstukje gebruiken welke los te klikken is of die van je oude adapter. Je kunt ook nog een gewone powercord erin stoppen, maar dit ziet er minder mooi uit en zo’n verloopstukje kun je voor rond de euro kopen via het verre oosten. Dit heeft geen invloed op de prestaties van de oplader.

Dit heb ik ook gedaan bij mijn oplader welke bij mijn MacBook zat.

Beantwoorden

5 januari 2018 om 02:29
Selachii Gebruiker

Heeft dit US toetsenbord een ISO of ANSI lay-out?

Beantwoorden

5 januari 2018 om 10:25

Dit gaan we even navragen, Selachii. We verwachten aan het einde van de middag meer duidelijkheid.

Beantwoorden

5 januari 2018 om 10:54

Een US-QWERTY heeft een ANSI lay-out. Dat was juist voor mij een reden om voor een US versie te gaan.

Beantwoorden

5 januari 2018 om 06:27
brendanboelema Gebruiker

Ik heb niet gekeken on het hetzelfde is maar pas op met ecentralglobal. Ze doen zich voor als een Nederlandse webshop maar ze zitten in Hong Kong. Je moet nog btw en invoerrechten betalen als je hem ontvangt en je hebt geen Europese garantie.

Beantwoorden

5 januari 2018 om 08:45
bnootens Gebruiker

Ze zitten inderdaad in Hong-Kong maar ik heb al bij ecentralglobal gekocht (horloge, 170 euro dus normaal btw en invoerrechten te betalen), het horloge is naar mij gestuurd uit de UK dus geen invoertaxen of btw betaald. Ik ben actief op een forum waar meerdere mensen dezelfde ervaring hebben ivm ecentralglobal.

Maar wat de garantie betreft zou ik me inderdaad wel zorgen maken…

Beantwoorden

5 januari 2018 om 10:50
biemerbiemer Gebruiker

Bedankt voor jullie antwoorden

Beantwoorden

5 januari 2018 om 06:49
Stadtionalist Gebruiker

Weten jullie zeker dat dit een 2017 model is? Zo ja, kloppen die specs dan nog wel? Ik lees alleen maar ouwe trage meuk, kan niet kloppen voor die 1050,-

Beantwoorden

5 januari 2018 om 07:09
Shog Gebruiker
5 januari 2018 om 08:41
bereman69 Gebruiker

Welke i5 uitvoering zit hierin? 7e of 8e generatie?

Beantwoorden

5 januari 2018 om 10:25

Dit gaan we even navragen, bereman. We verwachten aan het einde van de middag meer duidelijkheid.

Beantwoorden

5 januari 2018 om 10:56

Terwijl Bas aan het wachten is op antwoord, Apple heeft de MacBook Air als het goed is geen processor upgrade gegeven.

Edited by: Sietse

On June 5, 2017, Apple quietly updated the MacBook Air “Core i5″ 1.6 13″ (Early 2015) with a modestly faster 14-nm “Broadwell ULT” 1.8 GHz Intel “Core i5″ processor (5350U). This model otherwise is identical to late configurations of its predecessor apart from some identifiers.

Dus wel een update in vergelijking met de 2015 model, maar geen andere generatie: https://everymac.com/systems/apple/macbook-air/specs/macbook-air-core-i5-1.8-13-early-2015-specs.html (ook voor het 2017 model).

Beantwoorden

5 januari 2018 om 07:24
Fotoderoodt Gebruiker

Ik dacht eerst wat duur maar nu zie ik in plaats van 128GB heeft deze 256GB maar je betaald er wel 300 euro meer voor.

Beantwoorden

5 januari 2018 om 07:28
Wielerman Gebruiker

Drie vragen:

Waar kan ik terecht wanneer zich (binnen de garantietermijn) een probleem voordoet?

Is de stekker het enige verschil tussen een Europese versie en een Amerikaanse? Hierop aansluitend: is het toetsenbord afwijkend van wat in Nederland de standaard is?

Beantwoorden

5 januari 2018 om 08:04
janger12 Gebruiker

Garantie: via iBOOD (serviceverzoek indienen via Mijn iBOOD)

De stekker is inderdaad het enige verschil. Een overzicht van de verschillende toetsenborden in Apple producten vind je hier. Als je het Nederlandse en Engelse toetsenbord vergelijkt, is volgens mij het enige verschil dat er bij de ‘2′-toets geen euroteken staat.

Beantwoorden

5 januari 2018 om 09:36

Gedurende het eerste jaar kun je direct terecht bij Apple.

Gedurende de eerste 2 jaar kun je, zoals janger12 terecht zegt, bij ons terecht door een serviceverzoek in te dienen.

Beantwoorden

5 januari 2018 om 10:18
kevinpecq Gebruiker

Bas , ben je zeker ivm de garantie?

Ik ken iemand die problemen had met zijn iPad en Apple wou hier niets aan doen omdat het over een ingevoerd model ging.

Beantwoorden

5 januari 2018 om 10:27

Ja, het eerste jaar kun je terecht bij Apple via http://www.apple.com/nl/support/ (Nederland) en http://www.apple.com/befr/support/ of http://www.apple.com/benl/support/ (België).

Beantwoorden

5 januari 2018 om 11:35

Betreft het toetsenbord, er zitten dus wat meerdere verschillen in, maar dit toetsenbord van de aangeboden laptop wordt in NL meer gebruikt dat het Nederlands toetsenbord. Deze heeft bijvoorbeeld een liggende Enter-toets i.p.v. een staande. Verder zitten een enkeling van de leestekens op een andere plek (bijvoorbeeld paragraaf links van de 1 i.p.v. de tilde). De link die janger12 aangeeft geeft dit mooi weer. Je moet hem vergelijken met Engels zelf:

Beantwoorden

5 januari 2018 om 08:53
lemke Gebruiker

Zeker interessante deal, leuke laptop maar QUERTY???

Dit is de Belgische markt iBood. Ja ik weet het, dit is interessanter dan AZERTY. Maar overal wordt AZERTY gebruikt, op scholen, bedrijven, thuis. Nu niet en nooit niet went dat en moet je omschakelen iedere keer als je wisselt. Biedt AZERTY Systemen aan als je aanbiedingen doet in België. Dus geen deal.

Beantwoorden

5 januari 2018 om 09:04

Hoi lemke,

Onze ervaring leert dat Belgische klanten ook vaak geïnteresseerd zijn in laptops met een QWERTY-toetsenbord. Als wij een laptop aanbieden met een QWERTY toetsenbord plaatsen we die soms online in België, om de geïnteresseerde klanten een kans te bieden deze aan te schaffen. In andere gevallen bieden we een alternatieve deal aan, omdat niet alle Belgen geïnteresseerd zijn in een laptop zonder AZERTY klavier (zoals vandaag in onze Electronics-shop).

Groeten,
Bas

Beantwoorden

5 januari 2018 om 09:04
stevevandegaer Gebruiker

Dat wend super snel, veel handiger dan azerty zeker als je geen numpad hebt. Overschakelen heeft mij ongeveer 2 weken af en toe problemen bezorgt bij blind typen maar lukt nu terug prima.

Beantwoorden

5 januari 2018 om 10:14
kevinpecq Gebruiker

Stevevandegaer , sorry maat dat is flauwekul. Het went enkel als dit je enig toestel in huis is. Niet als je op nog andere toestellen werkt

Bas ,Lemke heeft gewoon gelijk. Zorg voor een deftige aanbieding met Azerty toetsenbord in Belgie.

Beantwoorden

5 januari 2018 om 10:43
Rura Gebruiker

Wij wonen in NL grensgebied, kids zitten op school in B en werken met zowel azerty als querty en ja je moet even schakelen maar hier levert t geen probleem op.

Beantwoorden

5 januari 2018 om 14:08
Petersalciccia Gebruiker

BEste Bas,

zie ik dan iets over het hoofd? In de electronics shop staat zo een knock off go pro te koop, waar kan ik de apple laptop met azerty toetsenbord vinden?

thx

Beantwoorden

5 januari 2018 om 14:14

Er is geen Apple laptop met AZERTY te koop. Wat Bas bedoelde is, dat voor Nederlanders er nog een laptop op Electronics staat met een QWERTY toetsenbord welke voor onze Belgische vrienden niet te zien is (daar staat inderdaad een action cam te koop).

Beantwoorden

5 januari 2018 om 14:19
eva864 Gebruiker

Ja, qwerty went wel snel, maar nee, qwerty is in lang niet alle gevallen een eenvoudige vervanger voor azerty. Er zijn nogal wat Belgen, ja, ook Vlamingen, die regelmatig Frans moeten typen. En voor die é, è, ç, à, â, ê, û is een azerty nu eenmaal véél handiger.

Beantwoorden

5 januari 2018 om 16:36
Fotoderoodt Gebruiker

Zoals iBood ook zegt er zijn ook Belgische gebruikers die geïnteresseerd zijn. Het zou niet fair zijn het niet aan te bieden omdat het geen AZERTY heeft.

Dit is een US versie en ja daar hebben ze ook QWERTY.

Iedere keer zie ik hier commentaar over AZERTY dat mag, maar begrijp ook dat wat er aangeboden is te nemen of te laten is.

Ze doen het niet om de Belgen te pesten je kunt perfect op AZERTY instellen en hier ook een set voor kopen om je keybord aan te passen dan heb je nog steeds een mooie deal

https://www.miniinthebox.com/nl/coosbo-franse-eu-azerty-siliconen-toetsenbord-cover-skin-voor-11-13-15-17-macbook-air-mac-pro-netvlies-verschillende_p3267417.html

Beantwoorden

5 januari 2018 om 16:41
Fotoderoodt Gebruiker

Was iets te snel

Deze is voor de US versie

https://www.amazon.com/HRH-Language-Keyboard-Silicone-MacBook/dp/B00R65NHT8

Je zult ze vast ook wel ergens anders vinden

Beantwoorden

5 januari 2018 om 09:50
ikke4 Gebruiker

welke i5 zit er in deze air, is het de i5300u?

Beantwoorden

5 januari 2018 om 11:38

Ik wacht graag nog even het antwoord af van Bas, maar als het goed is de Broadwell ULT i5-5350U.

Beantwoorden

5 januari 2018 om 11:26
RM24 Gebruiker

Is deze buiten de stekker precies hetzelfde werken als wanneer je in Nederland er 1 koopt? of wat zijn nu de verschillen? Ik heb hier verder weinig verstand van

Beantwoorden

5 januari 2018 om 11:39

Ja, de werking van de laptop veranderd niet per regio. De verschillen zijn dus de stekker en het toetsenbord (welke nu wel hetzelfde is als de meest gebruikte toetsenborden in NL).

Beantwoorden

5 januari 2018 om 12:13
R.vdBergh Gebruiker

*snap*

Edited by: Bas iBOOD
Prijsvergelijkingen mogen enkel met een directe link naar een identiek product.

Beantwoorden

5 januari 2018 om 12:20
zephur Gebruiker

Dat is de 128 GB versie , hier gaat het om de 256gb versie..

Beantwoorden

5 januari 2018 om 12:23
profDavidoff Gebruiker

Dat is de 128gb variant, de 256 is meer dan 1200. Dure upgrade ja.

Beantwoorden

5 januari 2018 om 12:26
plox Gebruiker

Das 1229 voor 256gb !!!!!!

Beantwoorden

5 januari 2018 om 12:27
BorisDK1 Gebruiker

*snap*

Edited by: Bas iBOOD
Prijsvergelijkingen mogen enkel met een directe link naar een identiek product.

Beantwoorden

5 januari 2018 om 13:10
rdsbvba Gebruiker

bij het bestellen krijg ik de melding ‘Let op: je kunt deze bestelling alleen laten bezorgen op een adres in Nederland’, waarom niet mogelijk voor België?

Beantwoorden

5 januari 2018 om 13:22

Kun je controleren of je op http://www.ibood.com/be/nl zit i.p.v. op de Nederlandse site?

Beantwoorden

5 januari 2018 om 13:36
rdsbvba Gebruiker

dankjewel, is in orde nu

Beantwoorden

5 januari 2018 om 13:57

Top, mooi om te horen! Veel plezier alvast met de MacBook!

Beantwoorden

5 januari 2018 om 14:17
demon12345be Gebruiker

Sorry maar hoe zit het dan met de aanbieding van de mediamarkt . Er is wel verschil in opslag ( 128 i.p.v. 256 ) . Is wel met originele azerty en garantie voor de Belgische markt .

Beantwoorden

5 januari 2018 om 20:32

De opslag is dus het grote verschil zoals je al aangaf, verder weinig verschillen. De vraag is wat je liever hebt, een fysiek AZERTY toetsenbord of meer opslaggeheugen (waarbij je eventueel het toetsenbord alsnog op AZERTY kan zetten al dan niet met stickers erop). Garantie heb je trouwens altijd via iBOOD, al werkt tegenwoordig het ook vaak om het eerste jaar via Apple garantie te krijgen.

Beantwoorden

5 januari 2018 om 16:46
Fotoderoodt Gebruiker

Voor onze AZERTY fan, kijk even op bovenstaande reply of zoek even op internet…

Je kunt hier een cover voor kopen en is het probleem opgelost ;-)

Of je negeert gewoon wat er effectief op de toetsen staan (blind typen) en stel hem in op AZERTY

Beantwoorden

5 januari 2018 om 20:33

Altijd heerlijk die stickervellen, neemt niet weg dat de normale AZERTY lay-out een staande Enter heeft, net als de Nederlandse / UK Qwerty. Maar goed, dat is vaak niet erg lastig om aan te wennen. Ikzelf heb ook zo’n stickervel voor DVORAK vanochtend nog besteld voor een ander toetsenbord.

Beantwoorden

5 januari 2018 om 19:03
RM24 Gebruiker

Zit hier dan ook het euro teken op? Want die zie ik nergens

Beantwoorden

5 januari 2018 om 20:29

Het euro teken is niet zichtbaar op het toetsenbord. Hij zit onder Option+Shift+2 voor als je hem nodig hebt. Option+Shift is trouwens voor meerdere vreemde tekens te gebruiken, je moet enkel weten onder welke toets welk teken zit.

Beantwoorden

17 januari 2018 om 19:35
pauldejong30 Gebruiker

Beste Ibood,

we zijn bijna de 19e, weten jullie al wanneer jullie exact gaan verzenden?

Of wordt het iBood gebruikelijk later dan eerder ?

Beantwoorden

17 januari 2018 om 22:53
Moderator Paul Moderator

Ook op dit moment is de verwachting dat de Macbooks op 19 januari verzonden zullen worden.

Beantwoorden

19 januari 2018 om 19:53
Hugojhn Gebruiker

Hi ibood

Kunnen we morgen de MacBook verwachten?

Hugo

Beantwoorden

19 januari 2018 om 23:35
pauldejong30 Gebruiker

Mooi woord ” Verwachting ” !!!

We zijn de 19e gepasseerd en geen verzendinfo mogen ontvangen.

Graag ontvang ik, en mede kopers iets meer exacte info over wanneer ons product verstuurt wordt en wij hem mogen ontvangen.

mvg

Beantwoorden

20 januari 2018 om 01:01
Moderator Paul Moderator

Is de verzendbevestiging niet per ongeluk door het spamfilter aan het zicht onttrokken?

Beantwoorden

20 januari 2018 om 08:19
Hugojhn Gebruiker

Ik heb nog geen verzendbevestiging ontvangen, iemand anders wel?

Beantwoorden

20 januari 2018 om 09:39
pauldejong30 Gebruiker

Nee,

bevestig je hiermee dat ze op de 19e zijn verzonden?

Beantwoorden

20 januari 2018 om 09:44
pauldejong30 Gebruiker

Nee, We hebben de mail goed op orde.

Maar bevestig je hiermee dat ze op de 19e zijn verzonden?

en wat is dan de verwachte levering?

Beantwoorden

20 januari 2018 om 10:27
Selachii Gebruiker

Hier ook geen verzend bevestiging ontvangen, dus ben erg benieuwd naar de status

Beantwoorden

21 januari 2018 om 01:01
Moderator Paul Moderator

Als moderator heb ik geen toegang tot de iBOOD systemen en kan daardoor niet met zekerheid zeggen of de Macbooks daadwerkelijk verzonden zijn. Als de status van de bestelling onder Mijn iBOOD niet op Verzonden staat, dan heeft jouw bestelling het distributiecentrum helaas nog niet verlaten.

Indien nodig kan ik maandag bij iBOOD navragen hoe het er voor staat met de verzending van dit product.

Beantwoorden

21 januari 2018 om 09:23
pauldejong30 Gebruiker

Beste Paul,

dat zou wenselijk zijn. We vernemen graag.

Beantwoorden

22 januari 2018 om 09:06
pauldejong30 Gebruiker

Goedemorgen Paul.

denk je nog aan onze vraag mbt de leveringsdatum?

Beantwoorden

20 januari 2018 om 15:51
koppenhol Gebruiker

Ook geen bericht ontvangen, dit is echt de laatste bestelling bij iBOOD geweest, elke keer weer hun afspraken niet na komen.

Beantwoorden

21 januari 2018 om 11:28
Hugojhn Gebruiker
21 januari 2018 om 12:22
Ann249 Gebruiker

Ik heb ook nog niets ontvangen, eveneens nog geen verzendbevestiging. Heb de vraag al gesteld bij ibood hoe het zit met de levering maar nog geen antwoord gehad.

Beantwoorden

22 januari 2018 om 09:39

Hoi allen,

In de levering richting het distributiecentrum is een kleine vertraging ontstaan, onze excuses hiervoor. We verwachten de MacBook halverwege deze week naar jullie toe te kunnen sturen.

Uiteraard hadden jullie hierover geïnformeerd moeten worden. Ik ga even checken waarom dit niet gebeurd is.

Groeten,
Bas

Beantwoorden

22 januari 2018 om 10:15
pauldejong30 Gebruiker

Beste Bas,

dank je we voor dit bericht en het uitzoeken.

wel blijf ik kritisch en kan ik je mededelen dat ik nog NOOIT een mail van iBood heb gehad over dat de leverdatum niet gehaald wordt. Dus navragen waarom we die niet gehad hebben is als het zoeken naar het tomaten-pit-machientje.

Jullie verkopen goede producten en mooie aanbiedingen, maar iedere levering is te laat, en berichtgeving daarover niet bestaand.

Dank nogmaals voor het uitzoeken, en ik hoop dat dit soort problemen eens verholpen worden. Zou tot meer verkopen leiden en minder ergernis.

Beantwoorden

22 januari 2018 om 11:14

Hoi Paul,

Zodra een verwachte verzenddatum niet gehaald wordt is het gebruikelijk dat we je hierover per mail informeren. Deze deal lijkt hier een uitzondering op te zijn, dat is dan ook de reden dat ik deze situatie direct naar onze Quality-afdeling heb doorgestuurd.

Dat je vaker bestellingen niet op tijd ontvangen hebt en hierover destijds niet geïnformeerd bent, vind ik vervelend om te horen. Mocht dit vaker voorkomen, aarzel alsjeblieft niet om dit via deze weg te melden. Dit kan ons enkel helpen onze service verder te verbeteren en de ergernissen te verminderen.

Groeten,
Bas

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.