26 januari 2018 om 00:00
iBOOD

mydlink Home Panorama HD Camera

Product expert aanwezig

D-Link 180° HD Camera

De 180°-panoramalens zorgt ervoor dat een hele ruimte in één beeld gevangen wordt. Via de gratis app zie je in één oogopslag alles wat er gebeurt in 720p full color HD mét geluid. 

Specificaties

Merk: D-Link
Type: DCS-8200LH | mydlink Home 180° HD Camera
Garantie 2 jaar

• Nachtzicht tot 5 meter
  • microSD-kaartsleuf (tot 128 GB)
  • Koppelbaar met alle IFTTT geschikte apparaten

Hardwareprofiel camera

• 1/2,7” megapixel progressieve CMOS-sensor
  • Digitale zoom: 8x
  • Vaste lengte: 1,72 mm
  • Diafragmaopening: F2.0
  • Kijkhoek: (H) 180°, (V) 120°, (D) 180°
  • Beeld dewarping
  • Minimale objectafstand: 500 mm
  • Ingebouwde microfoon
  • IR-verlichtingsbereik: 5 meter
  • Ingebouwde ICR (Infrared-Cut Removable)-filtermodule
  • Minimale verlichting:
  • Kleur (dagmodus), IR-LED’s uit: 0,5 lux
  • Zwartwit (nachtmodus), IR-LED’s uit: 0,1 lux
  • Zwartwit (nachtmodus), IR-LED’s aan: 0 lux

Beeldkenmerken

• Configureerbare bewegingsdetectievensters
  • Tijdstempeloverlays

Videocompressie

• Gelijktijdige H.264/MJPEG-compressie
  • JPEG voor stilstaande beelden

Videoresolutie

• 1280 x 720, 720 x 480, 640 x 360 bij max. 30 fps

Audiocompressie

• G.711

Externe interfaces

• 802.11ac/n/g/a draadloos met WEP/WPA/WPA2-versleuteling
  • Werkt op 2,4 GHz- en 5 GHz-band
  • Maximale overdrachtssnelheid van 433 Mbps (PHY-snelheid)
  • microSD/SDHC-kaartsleuf (maximaal 128 GB, microSD/SDHC-kaart niet meegeleverd)

Beveiliging

• Wachtwoordverificatie
  • HTTP en RTSP digest-versleuteling

Gebeurtenissenbeheer

• Bewegingsdetectie
  • Geluidsniveaudetectie

Ondersteuning voor mobiele apparaten

• Gratis mydlink Home app: iPhone, iPad of Android-apparaat dat de mydlink Home app ondersteunt

Voeding

• 5 V gelijkspanning 2,0 A, 50/60 Hz

Opgenomen vermogen

• 4,8 Watt maximum ± 5%

Temperatuur

• Gebruik: 0 tot 40 °C (32 tot 104 °F)
  • Opslag: -20 tot 70 °C (-4 tot 158 °F)

Vochtigheid

• Gebruik: 20% tot 80% niet-condenserend
  • Opslag: 20% tot 80% niet-condenserend

Certificeringen

• CE
  • CE LVD
  • FCC klasse B
  • ICES
  • C-Tick

Afmetingen en gewicht

• Afmetingen: 137,5 x 95,8 x 95,8 mm
  • Gewicht: 165,0 gram

Product expert aanwezig

Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar Van 09:00 tot 10:00, van 13:00 tot 15:00 en van 17:00 tot 18:00 op het forum om je vragen te beantwoorden.

De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @D-Link-Expert

Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.

Niet vergeten — tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord.
Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.

26 januari 2018 om 00:10
-SpIrIt- Gebruiker

Is deze cam ook geschikt voor gebruik met surveilance op een synology NAS?

Mvg, Geert

Beantwoorden

26 januari 2018 om 00:15
postbuz Gebruiker
26 januari 2018 om 07:53
schaijik Gebruiker

Ondersteunt rtsp, waarom zou het niet werken dan?

Beantwoorden

26 januari 2018 om 09:01
evdkieft Gebruiker

Als je ergens geen verstand van hebt kun je beter niet zo stellig reageren. Zie hieronder.

Beantwoorden

26 januari 2018 om 09:01
evdkieft Gebruiker

MIjn eerste reactie was richting Postbuz bedoeld.

De eerste link die ik vind via Google geeft aan dat het wel mogelijk is:

http://www.diskidee.be/2016/11/18/bewakingscamera-met-breed-beeldveld/40987/

Edited by: Bas iBOOD
Fixed typo ;-)

Beantwoorden

26 januari 2018 om 09:08
Maarten.D-Link Gebruiker

Beste,

Dit kan zeker zoals hier eerder aangehaald.

Uiteraard heeft D-Link ook verschillende NAS-toestellen.

Mvg,

Beantwoorden

26 januari 2018 om 09:44
Maarten.D-Link Gebruiker

Extra hier wel bij is dat de protocols van verschillende NAS-fabrikanten soms wijzigt. Dus best even checken op voorhand op de support pagina van uw NAS-fabrikant. Ik kan enkel met 100% zekerheid zeggen dat deze compatibel is met alle D-Link NAS toestellen.

Mvg,

Beantwoorden

26 januari 2018 om 00:18
avanderwal Gebruiker

Is deze D-Link te koppelen aan een Homewizard (domitica) en ook aan een QNAP NAS (QNAP TS212) ?

Zou heel mooi zijn als beide ondersteund worden, want dan ga ik ‘m bestellen.

Beantwoorden

26 januari 2018 om 00:19
michaelvanoycke Gebruiker

Ben ik de enige waarbij de “ik neem er één-knop” het niet doet?

Beantwoorden

26 januari 2018 om 00:23
avanderwal Gebruiker

De eerste keer klikken doet het inderdaad niet; op het nieuwe scherm (knop staat ergens anders) doet ‘ie het wel.

Beantwoorden

26 januari 2018 om 00:30
Moderator Tom Moderator

Dag michaelvanoycke

als het nog steeds niet zou lukken, probeer eerst eens de cookies van je browser te verwijderen.
Als dat niet lukt, probeer dan eens andere browsers of de app.

Laat iets weten als het gelukt is!

Mvg

Tom

Beantwoorden

26 januari 2018 om 00:41
michaelvanoycke Gebruiker

Dag Tom

Ik heb Chrome en Safari getest vanaf een iMac en een Windows desktop en overal stelt zich hetzelfde probleem (met en zonder Mobile Vikings plug-in). De bestelling is met prutswerk gelukt en achteraf op men bestellingen geraken om te checken of de betaling goed was door gegaan lukte ook nauwelijks omdat de navigatieknoppen bovenaan niet op hun normale plaats staan. De goederen zitten ook nog steeds in men winkelmandje. De bevestigingsmail is wel goed doorgekomen.

Beantwoorden

26 januari 2018 om 01:08
Moderator Tom Moderator

Dag Michael

leuk om te horen dat de bestelling toch gelukt is.
Het is wel enorm bizar. De knop doet het perfect bij mij en gebruik nochtans ook de Mobile Vikings plugin.
De navigatieknoppen zijn inderdaad verplaatst als je op het hoofdscherm zit om naar ‘mijn ibood’ te gaan. Ik geef beide zaken sowieso door aan het kantoor.

Onze excuses voor het ongemak

Tom

Beantwoorden

26 januari 2018 om 00:22
teremai Gebruiker

Dus met nacht zicht aan kun je deze in feite achter het raam zetten zonder dat IR reflecteert in het beeld? Aangezien deze uit staan.

Beantwoorden

26 januari 2018 om 09:17
Maarten.D-Link Gebruiker

Beste,

De IR staat ’s nachts aan dus reflectie is altijd mogelijk. Daarenboven is infra-rood achter glas niet de beste combinatie. Een buitencamera lijkt me hier een betere oplossing.

Mvg,

Beantwoorden

26 januari 2018 om 00:27
Jhvanoostveen Gebruiker

De D-Link camera’s zoals deze DCS-8200LH zijn ook perfect bruikbaar met de bewakingssoftware van nas-systemen zoals die van D-Link, Netgear, QNAP en Synology.  Op diskidee link wel te gebruiken

Beantwoorden

26 januari 2018 om 09:18
Maarten.D-Link Gebruiker

Beste,

Dit klopt inderdaad. Indien u er zeker van wilt zijn even checken op de support pagina van de NAS fabrikant maar de meeste zijn perfect compatibel.

Mvg,

Beantwoorden

26 januari 2018 om 00:53
JanHussaarts Gebruiker

Is 720p (1MP) wel goed genoeg voor een beveiligingscamera?

Beantwoorden

26 januari 2018 om 07:29
sanook.nl Gebruiker
26 januari 2018 om 09:03
evdkieft Gebruiker

Wat is dat toch met die mensen die zo’n suffe korte reactie zonder onderbouwing geven? En het is nog niet eens waar ook. Natuurlijk is deze camera wel te gebruiken als bewakingscamera. 720p is prima beeld. Tuurlijk 1080p of 4k is beter, maar de gemiddelde bewakingscamera op straat heeft slechter beeld.

Beantwoorden

26 januari 2018 om 09:22
Maarten.D-Link Gebruiker

Beste,

Deze vraag is persoonlijk dus is moeilijk te beantwoorden. Ik kan enkel meegeven dat door de jaren heen de beeldkwaliteit aanzienlijk beter is geworden. 720p is misschien niet de hoogste resolutie maar mijn inziens toch zeker degelijk. Als men prijs-kwaliteit kijkt kan ik u zeggen dat deze zeker een goede koop is!

Beantwoorden

26 januari 2018 om 11:01
-SpIrIt- Gebruiker

Met name wanneer je via WiFi gaat aansluiten gaat mijn voorkeur uit naar 720p. Het gebruikt namelijk continue een stuk bandbreedte van je wifi signaal. Zeker bij 4k hakt dat er behoorlijk in lijkt me..

Beantwoorden

26 januari 2018 om 11:21
sanook.nl Gebruiker

Als je graag naar wazige onherkenbare beelden kijkt (bij beweging bedoel ik dan want stilstaand ziet er altijd wel aardig uit) dan kun je het als beveiligingscamera gebruiken ja. Maar ik ga er van uit dat je toch wel iets zou willen herkennen en dan voldoet een 720p (met 180 graden beeld ook nog eens) zeker niet. En als je 720p kiest vanwege je wifi bandbreedte dan zou je iets aan je wi-fi netwerk moeten doen…

Beantwoorden

26 januari 2018 om 12:33
mrdummy Gebruiker

Normaal is 720p stuk scherper dan standaard camera met TV resolutie (meestal die over video kabel ipv netwerk)

MAAR!!!!

Dit is 180 graden camera.

De kijkhoek is zo groot dat alle beeld samengeperst wordt in beeld van 1280×720 pixels. Er gaat natuurlijk wat details verloren tegenover vergelijkbaar bewaking camera met 120 of minder graden lens. Het beeld is stuk minder vervormd en bevat meer details.

Dus 180 graden mag mooi zijn met zo’n groot kijkhoek, het maakt beeld niet veel scherper op. Vooral in de hoeken is erg lastig. Als iemand bezig is in de hoeken en niet even langs de camera loopt, heb je niks aan de beelden. De hoeken zijn veel onscherper dan in het midden.

Beantwoorden

26 januari 2018 om 05:24
KraaKKoNinG Gebruiker

Ik ben hier helemaal niet bekend mee.

Kan ik deze camera thuis neerzetten en ergens anders op mijn mobiele telefoon live meekijken ?

Zou prachtig zijn om mijn honden in de gaten te houden als ik er niet ben.

Beantwoorden

26 januari 2018 om 08:14
ThinKing Gebruiker

Zou ik als leek ook willen weten

Beantwoorden

26 januari 2018 om 09:26
Maarten.D-Link Gebruiker

Beste,

Dit klopt inderdaad. De camera is 180° dus je hebt een ruime kijkhoek om alles in de gaten te houden.

Mvg,

Beantwoorden

26 januari 2018 om 05:50
MSC111 Gebruiker
26 januari 2018 om 06:41
Meeuwtje12 Gebruiker

Kan je hem via web interface benaderen?

Beantwoorden

26 januari 2018 om 09:31
Maarten.D-Link Gebruiker

Beste,

Dit kan niet. Enkel via de Smart Home app.

Mvg,

Beantwoorden

26 januari 2018 om 07:11
twann Gebruiker

Ik heb de dlink dsc5009l en de DSC 5020l kunnen deze ook in de dlink home app mee geïntegreerd worden want ze staan niet in de lijst van de home app?

Het zou gemakkelijk zijn als alles in een app zou werken.

Kan deze camera de dsc 8200lh ook buiten gebruikt worden? Staat er misschien bij maar dan heb ik er over gekeken.

Ik gebruik de dlink+ app

Beantwoorden

26 januari 2018 om 09:45
Maarten.D-Link Gebruiker

Beste,

Dit is een binnen camera dus buiten zou ik deze niet plaatsen.

De app is voorlopig nog verschillend.

Mvg,

Beantwoorden

26 januari 2018 om 07:25
ArjenF Gebruiker

Worden de beelden online opgeslagen of alleen op de sd kaart die je er in stopt?

Zijn er nog andere opties daarin?

Beantwoorden

26 januari 2018 om 07:43
CoremansNicky Gebruiker

Dat zou ik inderdaad ook wel willen weten!

Beantwoorden

26 januari 2018 om 09:41
Maarten.D-Link Gebruiker

Beste,

De beelden worden lokaal opgeslagen en niet online. Er moet dus een SD-kaart aanwezig zijn.

De beelden kunnen wel van op afstand bekeken worden.

Mvg,

Beantwoorden

26 januari 2018 om 07:47
Marco79 Gebruiker

Hoe zijn de opnames van de camera wanneer deze door een raam naar buiten wordt gericht? Zowel overdag als ’s nachts?

Beantwoorden

26 januari 2018 om 08:22
cokonut Gebruiker

Mooi weer een 720p camera….

Wanneer komt er eens een behoorlijke camera in de sale???

Beantwoorden

26 januari 2018 om 08:36
dafmobi Gebruiker

Blijft deze camera ook die hinderlijke witte reflectie geven bij gebruik achter glas?

Beantwoorden

26 januari 2018 om 08:59
cuppy Gebruiker

Ik zou deze willen gebruiken voor de hondjes op afstand  te zien. Kan ik op via mijn gsm ook tegen hun iets zeggen?

Beantwoorden

26 januari 2018 om 09:56
Maarten.D-Link Gebruiker

Beste,

Deze camera is helaas niet two-way audio dus dit is helaas niet mogelijk. Er zijn wel camera’s binnen ons assortiment die dit doen.

Mvg,

Beantwoorden

26 januari 2018 om 09:08
Koksie Gebruiker

Volgens de specs op Coolblue is er geen Onvif support en bij Synology staat hij niet in de lijst met ondersteunde camera’s. 99 andere Dlink camera’s staan wel op die lijst. Als je een camera met een Synology of QNAP wilt gebruiken, zou ik deze camera niet nemen.

Voor wat betreft de reflecties; je kunt de IR leds uitschakelen, dan heb je dus geen reflectie. Nadeel: de camera heeft dan ook geen lichtbron, dus ziet niets. Je zult dan voor een lichtbron buiten moeten zorgen, zodat de camera dat licht kan gebruiken om iets te zien. Het kan dus wel, maar dan moet je wel voor licht buiten zorgen.

Bij alle goedkopere camera’s worden IR leds gebruikt die reflecteren. Als je opnames van de tuin oid wilt maken, kun je het beste een buitencamera kopen.

Beantwoorden

26 januari 2018 om 11:05
-SpIrIt- Gebruiker

Thnx!

Beantwoorden

26 januari 2018 om 09:26
Bleats Gebruiker

Ik zie nu dat er een nieuwe applicatie is voor de camera’s. Ik heb nu al ruim 8 maanden twee camera’s voor op de babykamers, maar helaas lukte het nooit om meer dan één camera op de applicatie te krijgen zonder dat deze crasht op zowel mijn telefoon als tablet. Uiteindelijk dus, voor de twee camera’s, twee telefoons nodig. Vanavond dus nog maar eens een keer testen met de nieuwe applicatie en dan hopen dat het wel lukt, want nu is het een slechte aankoop geweest.

Beantwoorden

26 januari 2018 om 21:05
Bleats Gebruiker

Zo, na het inloggen in de nieuwe applicatie zag ik direct de eerder toegevoegde camera er in staat. Toevoegen van de tweede camera was best makkelijk met duidelijke uitleg. Geen foutmeldingen meer behalve dat ik handmatig mijn WiFi moest aanpassen. Dus eerlijk is eerlijk, nu heb ik toch wat meer vertrouwen erin. Jammer dat hij uitverkocht is. Binnenkort een nieuwe actie?

Beantwoorden

26 januari 2018 om 09:42
pollos Gebruiker

Is deze camera ook makkelijk als babyfoon te gebruiken? Of kan je daar toch beter een specifiek daarvoor gemaakte camera (duurder) kopen.

Beantwoorden

26 januari 2018 om 09:51
Maarten.D-Link Gebruiker

Beste,

Om de beelden live te bekijken kan je stellen dat deze hiervoor kan gebruikt worden. Het is wel zo dat je niet kan praten of liedjes afspelen met deze camera dus in dat opzicht kan het zijn dat uw verwachtingen niet ten volle voldaan worden.

Mvg,

Beantwoorden

26 januari 2018 om 10:11
Lubbo Gebruiker

Werkt deze camera ook met de mydlink+ of mydlink lite apps ?

Beantwoorden

26 januari 2018 om 10:12
ronh Gebruiker

Ik ben al in bezit van een DSC-932L en die kan ik goed bekijken op mijn Samsung S7 met de app OWLR: D-Link.
Alleen ondersteund deze niet de 8200. Dus omgekeerd: Ondersteunt het myDlink home programma de DSC-932L ??

Beantwoorden

26 januari 2018 om 10:12
Filip Ballegeer Gebruiker

Beste,

is de voeding inbegrepen in dit pakket?

Groeten.

Beantwoorden

26 januari 2018 om 10:49
Fotoderoodt Gebruiker

*snap*

In alle reviews wordt deze afgeschoten.

Werk alleen met de app, blijkbaar ook veel problemen stabiliteit en snelheid verbinding.

De algemene conclusie is goed camera maar slechte software.

Komt ook niet voor niets te koop op iBood ;-) ze moeten er ergens vanaf ;-)

Heeft blijkbaar wel IFTTT maar wat je daar nu echt mee kan is niet helemaal duidelijk.

Als je hem dan toch koopt op iBood kun je beter betalen met PayPal, dan kun je de verzendkosten terug krijgen via Paypal als die toch niet bevalt. Anders moet je die zelf betalen.

Edited by: Bas iBOOD
Prijsvergelijkingen mogen enkel met een directe link naar een identiek product.

Beantwoorden

26 januari 2018 om 12:39
Fotoderoodt Gebruiker

Bas,

Zal die van Amazon hier plakken, en voor je weer edit ja buitenlands net als iBood buitenlands is voor Belgie ;-)

Amazon heeft zijn prime diensten in België en Nederland dus perfect vergelijkbaar en wel gratis retour ;-)

En ook hier in de lokale it winkel (kan moeilijk een link plakken) 49 euro.

*knip* 

Edited by: Wouter
Je linkt naar de D-Link dcs-935l en niet naar de dcs-8200lh variant die iBOOD vandaag aanbiedt.

Beantwoorden

26 januari 2018 om 14:23
Fotoderoodt Gebruiker

Wouter,

Erg grappig, op het moment van aanmaken eerste bericht was de type omschrijving toch echt D-Link dcs-935l

Beantwoorden

26 januari 2018 om 20:29
Moderator Paul Moderator

Toen de deal vannacht online kwam om 0:00 stond er al Type: DCS-8200LH bovenaan bij de Specificaties. 
Op welke plek kwam jij een ander typenummer tegen?

Beantwoorden

26 januari 2018 om 10:51
Marco79 Gebruiker

Hoe zijn de opnames van de camera wanneer deze door een raam naar buiten wordt gericht? Zowel overdag als ’s nachts?

Beantwoorden

26 januari 2018 om 12:37
mrdummy Gebruiker

Door 180 graden hoek is nachtmodus zinloos, IR leds zijn te zien en schijnen via raamglas zo in de lens.

Beantwoorden

26 januari 2018 om 12:39
yinnie.man Gebruiker

Geprobeerd te bestellen maar niet gelukt.

Cookies verwijderd en verschillende browsers gebruikt maar helaas….

Beantwoorden

26 januari 2018 om 12:56
Moderator Bas iBOOD Moderator

Vermoedelijk komt dit doordat de camera ondertussen is uitverkocht. Ik verwacht dat hij uitverkocht is geraakt tijdens het bestellen en dat je daardoor een foutmelding krijgt.

Beantwoorden

26 januari 2018 om 12:52
Georges1010 Gebruiker

Staat aangemeld als uitverkocht, is er nog een mogelijkheid om hem alsnog te reserveren?

Beantwoorden

26 januari 2018 om 14:00

Helaas verwachten wij vandaag geen extra voorraad meer. Ik kan je wel aanraden om onze website/nieuwsbrief in de gaten te houden. Wie weet komt hij nog eens voorbij in een dagdeal, Flash Sale of een opruimingssale!

Beantwoorden

26 januari 2018 om 13:51
b.weiland Gebruiker

Het is jammer hoe een slecht product zoals deze camera door Ibood wordt aangeprezen met een gigantische korting van € 239 naar € *dealbedrag*.

Elders is de camera bijna overal beneden de € 125, wat ook nog te duur is, maar € 239 is echt lachwekkend. Ik begrijp Ibood dan ook niet om zoiets te vermelden. Wellicht hebben zij weleens gehoord over klantenbinding?

*dealbedrag* is redelijk maar verwacht niet veel van deze camera vooral het nachtzicht is bar en boos.

Beantwoorden

26 januari 2018 om 14:01

Wij hanteren als van-prijs altijd de adviesprijs die is vastgesteld door de fabrikant. In dit geval is dat € 239. Voor meer informatie verwijs ik je graag door naar onze blog (klik).

Beantwoorden

26 januari 2018 om 13:54
Suus6 Gebruiker

Jammer, had deze graag willen hebben.

Beantwoorden

26 januari 2018 om 15:39
postbuz Gebruiker

@evdkieft: “Als je ergens geen verstand van hebt kun je beter niet zo stellig reageren” & “MIjn eerste reactie was richting Postbuz bedoeld.”

Ik had de moeite genomen om de compatibility list van Synology te raadplegen. Ik stel voor dat u dat zelft ook doet, voor u zo “stellig” reageert op iets waar u klaarblijkelijk “geen verstand van hebt”.

Beantwoorden

3 februari 2018 om 12:10
nighty88 Gebruiker

@D-Link-Expert,

Onlangs heb ik de D-link DCS 8200LH gekocht via Ibood. Helaas krijg hem niet gekoppeld met mijn router. Om het probleem op te lossen heb ik al verschillende mailwisselingen gehad met de D-link support, maar tot nu toe niet met het gewenste resultaat.

Het probleem komt tot stand wanneer ik de camera wil koppelen met mijn router, binnen de 120sec veranderd het lampje van ‘knipperend groen’ naar knipperend oranje’.

Ik heb de camera al met en zonder de app proberen te connecten. tevens heb ik een Android en IOS geprobeerd. Daarnaast heb ik de camera al gereset.

Op de router is de UpnP ingeschakeld.

Ik weet niet hoe ik dit probleem kan oplossen.

@D-Link-Expert hoop dat jullie weten hoe ik dit probleem kan oplossen.

Groet,

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.