Wees de hitte voor, haal een Whirlpool airconditioner in huis. Voordat de mussen weer van het dak vallen. :) #eengewaarschuwdmensteltvoortwee
Merk: Whirlpool
Type: Mobiele Airconditioner | 12.000 BTU | PACW212HP
Garantie: 2 jaar
Technische gegevens
Voeding en energiegebruik
Geluidsniveau
Afmetingen en gewicht
![]() |
*Gebaseerd op geluidsvermindering van 5 dB(A) ten opzichte van de maximale snelheid van de verdamper en de ventilator. Meting interne laboratoria volgens EN 12102. |
Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar Gedurende de dag op het forum om je vragen te beantwoorden.
De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @Whirlpool Expert
Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.
Niet vergeten —
tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord.
Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.
dakraam lijkt me. Of als de deur een buitendeur is dan kan ie daar ook de afvoerlucht kwijt.
dakraam idd, de afvoerbuis dient voor warme lucht af te voeren, de lengte van de buis is dan l ook eerder beperkt tot max zo’n 1 meter, hoe korter je de afstand kunt houden hoe beter.
Dus dat maakt niet uit dat die buis dan zo fel verticaal naar boven hangt?
Slang is 1,5mtr met 15cm dia.
Maakt niets uit in welke bochten je die slang buigt,
Wat peetpp schrijft zij aannames,voor de 2de keer al trouwens.
jawel, dat maakt wel uit.
Meest ideale is dat de slang een horizontale positie heeft.
Een minder horizontale positie kan een negatief eefect hebben op de werking van de airco.
niet aan te raden via een velux
door dat de buis ertussen zit, zit er teveel opening en komt de warme lucht alsnog terug binnen
ik twijfel nog om deze te kopen voor die reden
ps: was dit niet 300 euro om de hunt ?
Edited by: Paul
tijdens de Hunt werd een ander typenummer aangeboden
Ja, hoe valt het op te lossen met een velux?…
Er zit toch een plaat bij waar je de slang aan vast kunt maken en dat je die tussen de open ruimte van het dak zet? Verder zijn er ook plastic profielen in de markt te verkrijgen die je aan het raam vast kunt maken, en daar de slang in vast kunt ‘ritsen’.
Hier een link naar een dergelijke afsluiting die ook voor dakramen geschikt is.
Eerder voor 329, en tijdens de hunt voor 299. Voor 299 zouden jullie als Interney Best Online Offer Daily, je naam eer aan doen..
Het typenummer is anders. Eén ‘2′ meer. Waarschijnlijk dus een ander apparaat. En lagere verzendkosten.
De prijs is nog steeds heel redelijk https://www.google.com/search?q=PACW212HP&oq=PACW212HP&aqs=chrome..69i57j69i61l2&sourceid=chrome&ie=UTF-8
Vorig jaar heb ik uiteindelijk toch nog ergens een mobiele airco kunnen scoren en die had eenzelfde BTU waarde maar was zeker 150,- duurder. Was ook nog eens een of ander onbekend merk.
Dit is inderdaad een nieuw type met R290 gas. Dit nieuwe gas is heeft een lagere impact op het milieu.
Daarnaast is deze airco stiller en sneller dan z’n voorganger.
zoals eerder al aangegegen. Dit is de allernieuwste versie.
Hier staat 1 te draaien van ibood.
Prima ding en kabaal valt mee.
Paar minpunten: toetsenpaneel beetje spartaans en niet erg logisch,je moet hard drukken.slang aankoppelen voelt aan alsof je snel wat breekt,afstandsbediengs display zeer slecht af te lezen, weinig info in gebruiks aanwijzing de 6sense toets moet je op googlen. Heb geen directe toets kunnen vinden om de uitlaat schotten te laten bewegen in bv de fan stand. Bediening beetje jaren 90 ;-)
Koelen doet hij goed, staat in kamer van 8×3,5mtr
miij lijkt dat een erg grote ruimte, zowat het dubbele van in de specs, zal wel wat afkoelen maar het effect is dan toch duidelijk minder
Een erg grote ruimte? 8 x 3,5 = 28 wat dus perfect binnen de opgegeven specs valt.
Heb de vorige aanbieding de pacw12hp, die gaat tot 120 kubieke meter.
Ook het type van vandaag kan grote ruimtes aan.
Jij verward kubieke mtr met vierkante mtr.
Dusss…vanmiddag gewoon met harde tepels in mijn woonkamer!
@Diablo volgens mij kun je die uitlaat schotten niet laten bewegen
Dit is wat lastig te beantwoorden. Er zit iid een ”beschermlaagje” over de tiptoetsen en het zou kunnen dat je die iets steviger in moet drukken.
Maar dat ervaart iedereen weer anders.
Of de bediening ”jaren 90” is, zal ook voor iedereen anders zijn.
Ik kan je iig melden dat dit het allernieuwste model is, gemaakt in 2019.
Ik heb deze ook maar hoe zet het met de water afvoer? Gaat dat via de grote buis? Of moet ik de onderste on bovenste aftap aansluiten en naar buiten doen?
Als je hem op ontvochtigen zet moet naar enige tijd(geeft de airco aanh)het water met een bakje eronder opvangen. De bovenste plug is om te voorkomen dat het vacuum zuigt, water loopt er sneller uit onder met de bovenste eruit. Bij alleen koelen duurt het lang voordat het reservaar vol zit.
Voor zover ik weet hebben ze hier met het nieuwe model aanpassingen gedaan. Ik zal dit nog even intern checken.
Heeft hij wieltjes? Hoe lang is de afvoerbuis? Hoeveel kw per uur gebruikt hij?
deze heeft wieltjes, de afvoerbuis is 1 meter.
aantal kw kijk ik nog even na.
En er al uit?
@Product Expert
Ik begrijp dat dit het nieuwe model is. Ik zie dat het koelmiddel veranderd is naar een meer milieuvriendelijk type. Kan u in grote lijnen schetsen wat de verdere verschillen zijn tussen de pacw12hp en de pacw212hp, of is het enige verschil dat koelmiddel?
In grote lijnen is het idd het nieuwe gas, maar het nieuwe model is daarnaast stiller en koelt sneller.
@expert Zit het frame voor in het raam te plaatsen er nog bij?
Behalve koelmiddel bijvullen nog verder onderhoude? Filters uitwasbaar?
Het frame zit er niet bij.
Koelmiddel hoef je niet bij te vullen, dat gaat jaren mee.
Uitwasbare filters vraag ik na.
De filters in principe altijd proberen ‘droog’ te reinigen met een stofzuiger. Mochten ze zo zwaar vervuild zijn dat het nodig is, dan spoelen met warm water en een zacht reinigingsmiddel. De filters niet in de vaatwasser of met chemische middelen reiningen. Wel zorgen dat hij echt goed droog is alvorens weer terug te plaatsen om een goede werking te verzekeren en onaangename geurtjes te voorkomen.
Verder het afvoeren van het condenswater, door eerst de secundaire afvoerplug te openen en de airco zo ver mogelijk leeg te laten lopen, voorts de plug uit de afvoerslang verwijderen(aan de onderzijde van het apparaat) zodat al het water afgevoerd kan worden. Plaats er wellicht iets van een emmertje of bakje bij, of rol de airco even de tuin in om een natte vloer te voorkomen ;)
@expert. Kan het apparaat in een normaal stopcontact of moet het stopcontact geaard zijn?
een geaard stopcontact. Maar bij mijn weten heeft elk huis inmiddels geaarde stopcontacten.
In de keuken misschien maar slaapkamers enz hebben geen stopcontact met aarde.
In de nieuwere woningen wel. En anders kun je van een ongeaard stopcontact alsnog een geaard stopcontact maken door de aarde draden door te trekken. Misschien zitten ze afgedopt in het plafond waar de lasdoos voor de verlichting zit.
Voor diegene die niet kunnen wachten op de productexpert:
Is er een aansluiting om het vocht met een slangetje af te voeren?
bij het vorige erg op deze lijkende model waren er 2, die zitten er niet bij. Men schrijft ook dat het niet zou hoeven maar dat ontvochtigt wel erg goed, en in het vochtige klimaat van Nederland moet dat wel vind ik. produceert ongeveer een emmer water per dag meen ik.
Wat er bij mij op paste was: TRICOFLEX CRISTAL 15-19 MM en dan POLYAMIDE T-STUK 90° 3 X SLANGTULE 15 MM
Er zijn namelijk 2 afvoeren als dit model dat ook nog heeft (althans pacw12hp)
Deze laat ik gewoon in een emmer afvoeren. emmer wel op tijd legen.
Hoi Xantippe60,
Er zijn 2 aansluitingen, welke beide gebruikt moeten worden bij het legen van de airco.
Daarnaast is het raadzaam om voor de verwarmingsfunctie altijd het afvoerslangetje te monteren, omdat de airco automatisch stopt met werken als hij het waarschuwingsniveau is bereikt.
Beste Expert,
Aanvullend op deze vraag: zit het door u genoemde afvoerslangetje er tevens bij, of moet deze apart worden aangeschaft?
Ik vraag me af: hoe installeer je de afvoer als je geen schuiframen hebt? Mijn raam gaat naar binnen open.
google airco raamafdichting. Daar zijn hele mooie oplossingen voor als je raam naar binnen opent..
Die van ons ook niet.
ik will ook graag weten.
Ik heb een draai/kiep raam.
Ik draai hem open naarbinnen en zet er een op maat gemaakte wit gespoten triplex plaat in vast met 15cm gat voor de slang.
Er zijn ook afdichtings setjes te krijgen, soort strook stof met klitteband en afvoer opening .
Google anders op afvoer airco raam!
Wij hebben de WPRO universele afdichtingsset.
Google die even en dan zie je hoe dat werkt.
Hoe zit het met gas? Ik vermoed dat dit na een tijd op gaat, kun je dit gemakkelijk vervangen/opnieuw aanschaffen?
Nee kunt je niet bijvullen! Een knutselaar vind wel een manier natuurlijk.
Is niet nodig, gaat jaren mee.
Helaas is het niet meer mogelijk om dit zelf bij te vullen, zoals dat vroeger wel kon bij airco’s en koelkasten.
Maar de levensduur is zodanig dat je jezelf prima kan rechtvaardigen om gewoon weer een nieuwe te kopen wanneer iBOOD een mooie aanbieding heeft :)
Verdomme, vorige week nog 599 voor betaald :(
Daarom wel een werkende airco in huis vandaag.
Aan de boodschap van deze deal: “Wees de hitte voor, haal een Whirlpool airconditioner in huis. Voordat de mussen weer van het dak vallen. :)” heb jij voldaan. Weliswaar niet met deze deal, want dan was je te laat…
14 dagen bedenktijd toch? Inpakken en terugbrengen.
Prachtig .
Klasse A koelen Klasse A+ verwarmen.
De puzzel van vandaag is : wat verbruikt deze machine? ofwel wat is het werkelijke vermogen om te doe wat hij moet doen?
Verwarmen 1.15 W ???????
Expert kan u mij vertellen wat het opgenomen vermogen! is tijdens het koelen op vol vermogen ?
Dus het werkelijke stroomverbruik in Kw en de koelcapaciteit in Kw?
Specificatie die duidelijk is, nergens te vinden?
Slordig om alleen de klasse specificatie te vermelden.
Cooling/heating rated input 1480W/2050W.
Dit staat achter op mijn pacw12hp
Ah kijk !
Vreemd dat de fabrikant dat in de specificaties niet vermeld!
Ik zal trachten dit voor je te achterhalen.
Zie antwoord Diablo70, daar is niets aan veranderd.
Bedankt voor de opmerking, ik zal vragen aan onze productmanager om dit toe te voegen op website & productsheets!
@Whirlpool expert,
Hoeveel watt is de unit?
Kan hij ook voor continu ontvochtiging gebruikt worden, bijv in de winter in een tuinhuisje? Is er dan afvoer enaan te sluiten?
Wat is het verbruik bij:
-koeling
-verwarming
-ontvochtiging?
Wat dekt de garantie en voor hoe lang ?
Beste dkoets,
Voor vermogen zie antwoord hiervoor en hierna met hulp van MVP Diablo70!
De garantie van 2 jaar is van toepassing op technische mankementen die de werking van het product verhinderen. Niet op klepjes, knopjes, accessoires etc. Daarnaast ook niet bij mankementen die veroorzaakt worden door slecht onderhoud of andere gebruikersfouten, zoals bijvoorbeeld verkeerde plaatsing, gebruik in te grote of kleine ruimtes etc.
@Whirlpool expert,
Zou u mijn vragen ook kunnen beantwoorden?
Alle 7 vragen dus..
@Whirlpool Expert
Goedemorgen, bij het geluidsniveau wordt gesproken over waarden van 52 db. Bij vrijwel alle andere info en verkopers op internet staan waarden van 65db vermeld.
Wat is nu precies het maximale geluidsniveau?
Ik heb een zibro die volgens specs 10db minder is maar maakt meer kabaal.Ik vind het lawaai echt meevallen en goed te doen.
Op een slaapkamer klinkt het natuurlijk snachts behoorijk, maar dat neem ik liever dan de kleffe hitte.
Beste ajee,
Op maximaal vermogen ligt het geluid rond de 52db om laag vermogen rond de 50db en de airco beschikt ook over een silent-mode die 48db produceert.
Beste Whirlpool expert,
In je eerdere reactie geeft je aan dat het max geluidsniveau 52dB bedraagt. Is dit werkelijk zo? ik kom op mijn vraag omdat, zoals eerder genoemd, op meerdere sites 64dB wordt genoemd en ik zie ook op de bol.com site een afbeelding van de energiesticker waar dit zo staat.
Voor mij wel van belang gezien iedere 3dB een verdubbeling van het geluid betekent.
Onderstaand de link naar het label:
Ben echt op zoek naar een stillere versie, nu heb ik nl. 65dB.
Let op dat je naar de PACW12HP verwijst en niet naar de PACW212HP van de iBOOD deal.
In de handleiding staat niets over het verbruik. Wel dat er een geaarde wandcontactdoos met 20A zekering nodig is… Dat zou 4,4kW zijn, al onze groepen zijn 16A…
Geen zorgen maken, op 10A zat vroeger een ingebouwde frituurpan. Wij hebben de hele keuken op 10A. 16A zit op gemengde kringen en is perfect. Je moet wel heel wat zware toestellen tegelijk eraan hangen….
Wat problemen geeft zijn grills, gourmet sets en magnetrond van de jaren 90 ;-)
verbruik is maar iets van 1200 watt ofzo, of laat het 1500 zijn. ruim onder de 16A.
Een waterkoker is meer wattage dan dit toestel als je niet oplet. :)
Cooling/heating rated input 1480W/2050W.
pacw12hp
Ik heb hem ook, de vorige aanbieding hier zonder die extra 2, qua verwarming heb je we niets aan ook niet in de winter hij produceert hooguit lauwe lucht in de verwarm stand, maar daar voor kopen de meeste hen ook niet koelen gaat goed, zelf heb ik een gat door de muur geboort naar de garage voor de slang dat oogt erg netjes met een muurplaatje van karwei
Voor de doe het zelfvers : ik heb een dun gaatje door de muur geboort toen een houten plaatje en daarop cirkel van rond 15 cm getekend hier en daar een gaatje op de cirkellijn in dat plankje is een perfecte mal om vanuit de garage en vanuit de huiskamer kleine gaatjes te boren langs de cirkellijn ik heb nu (spouwmuur) twee ronde stenen die ik bewaar mocht ik het gat ooit weer netjes dicht willen maken ????
Goedemiddag Senna007,
Bedankt voor het delen van je ervaringen en de tip met betrekking tot het wegwerken van de slang.
Bestellen lukt niet! Als ik hem in mijn wi koelwagen plaats, blijft die leeg
Ik hoop dat dit inmiddels opgelost is?
Tip voor de @Whirlpool Expert;
Aan de hoeveelheid vragen te zien en het uitblijven van antwoorden / reacties van de @Whirlpool Expert lijkt het wel alsof deze nu al is bezweken van de warme zomerse dag vandaag.
@Whirlpool Expert; zet je airco aan, neem een koud drankje en aan de slag met de vragen!!!!! :)
thanks voor de tip!
Wij hebben een naar buiten draaiend raam. Ik zie voor raamafdichters alleen maar naar binnen draaiende ramen. Kan ik die sets gebruiken in mijn situatie?
Jawel kan prima.
Is de afvoerbuis voor de verwarming stand ook noodzakelijk?
In de winter wil ik hem nl in de serre zetten, maar daar heb ik geen afvoer mogelijkheden.
Voor de airco stand komt hij in de keuken, daar is afvoer geen probleem ;-)
ja, ik zou ook aanraden om de waterafvoer aan te sluiten bij de verwarmingsfunctie en de slang te koppelen aan een opvangbank, omdat de airco ook stopt met werken wanneer het water het indicatieniveau heeft bereikt.
@ Whirlpool expert :
Beetje jammer ( lees: erg jammer) en eigenlijk een afgang dat de raamafdichtset er niet bij zit volgens jou…volgens de handleiding pagina 16 zit deze er wel bij nml……graag controleren hoe dit zit, want de WPRO universele afdichtingsset is uitverkocht! Wij hebben een velux dakraam.
Dit staat in de handleiding:
A. Flexibele afvoerslang
B. Passtuk raamuitlaatC. Buitenste schuifgedeelte D. RegenschermE. Binnenste schuifgedeelte
Beste Jolanda8000,
Sorry als de handleiding niet duidelijk is.. ik maak dat overigens niet op uit de omschrijving in de handleiding,
maar productnummer 484000008629 = de Wpro DOOR/WINDOW AIR SEAL KIT zit niet standaard bij de airco.
De voorraadstatus bij partners kan ik helaas niet voor je inzien…
Beste Whirlpool expert, het frame zit er niet bij? Bedoel je hiermee dat het passtuk raamuitlaat, buitenste schuifgedeelte, regenscherm en binnenste schuifgedeelte ontbreekt???
Met andere woorden: Wat bedoel je precies met het ontbreken van het frame?
Werkt dat op een velux dakraam?
Dat zou ik ook willen weten , is een redelijke hoogte, kan verlengen afvoer bv , enz
Beste Ibood-klantenservice
Ik heb 10 min geleden een bestelling geplaatst, echter word ik niet doorverwezen naar de pagina waarop een bevestiging staat zoals staat aangegeven.
Gr Tim
Goedenavond Timmy_dV,
Staat de bestelling wel in je account en is de betaling wel goed gegaan?
Beste klantenservice,
Kunnen jullie mij laten weten met welk bedrijf deze airco verzonden wordt?
Goedemiddag lindakuk,
Gezien de omvang en het gewicht vermoed ik dat ze via Dynalogic verstuurd worden, maar dit kan ik morgen wel even voor je navragen.
Hoi Niek, even een off topic vraag maar ik heb een bestelling tijdens de hunt gedaan maar deze zou 31 mei verstuurd worden, helaas is dit niet gebeurd…kan jij inzien wat er hier aan de hand is? Betreft bestelling: SO3148806 Thxs. Jeroen.
OMG Dynalogic? Dan bestel ik al niet meer.
Zijn afgelopen 3 weken 2 grote pakketten van me kwijt geraakt, wordt ook niet op de hoogte gehouden ondanks beloften.
Maar oke, dat is dus een andere zaak.
Goedenavond Jeroen,
Ik vermoed dat er door Hemelvaartsdag vertragingen zijn ontstaan, maar ga je melding even doorgeven aan de klantenservice. Die zullen hierover dan na het weekend contact met je opnemen.
Waar kan ik de airco bij eventueel defect op de gemakkelijkste manier laten herstellen?
Je hebt standaard 2 jaar garantie én daarbij service aan huis door Whirlpool zelf.
Beste Whirlpool expert,
In je eerdere reactie geeft je aan dat het max geluidsniveau 52dB bedraagt. Is dit werkelijk zo? ik kom op mijn vraag omdat, zoals eerder genoemd, op meerdere sites 64dB wordt genoemd en ik zie ook op de bol.com site een afbeelding van de energiesticker waar dit zo staat.
Voor mij wel van belang gezien iedere 3dB een verdubbeling van het geluid betekent.
Onderstaand de link naar het label:
Ben echt op zoek naar een stillere versie, nu heb ik nl. 65dB.
Je vergelijkt nu 2 verschillende modellen met elkaar. De PACW12HP met de PACW212HP uit deze aanbieding.
Kijk anders hier even onder prestaties en verbruik (daar staat 52db)
Toch best handig als Google je beste vriend is…. Je krijgt er zoveel antwoorden op je vragen mee. ;-)
@ Whirlpool expert: ik wil graag deze vraag nog beantwoord krijgen:
Beste Whirlpool expert, het frame zit er niet bij? Bedoel je hiermee dat het passtuk raamuitlaat, buitenste schuifgedeelte, regenscherm en binnenste schuifgedeelte ontbreekt???
Met andere woorden: Wat bedoel je precies met het ontbreken van het frame?
Beste Jolanda,
ik bedoel met het frame de afdichtingsset.
Hoi, de onderdelen op foto 7 , die zijn wel inbegrepen toch?
Ik vroeg mij af, ik heb een ventilatie ventiel op de slaapkamer, dus afzuiging, deze cve unit zuigt ook de lucht uit de wc’s en badkamer.. kan ik de afvoerslang met warme lucht op dit ventiel aansluiten?
sorry, dat durf ik niet te zeggen.
Dat mag niet! Heb ik ook al eens bij een leverancier nagevraagd van een dergelijke ventilatiebox.
2 jaar geleden de vorige versie gekocht en we zijn zeer tevreden. Nu deze versie gekocht voor de andere slaapkamer op het gelijkvloers. deze airco kost wel 50 euro meer dan de vorige
Goed om te horen dat je tevreden bent.
Zoals al eerder aangegeven is dit de nieuwste versie.
Nieuw gas, daardoor minder belasting voor het milieu, stiller en koelt sneller.
Vraagje: hoe werkt die buis precies? Ik heb op kot enkel een dakraam en mijn deur, hoe zou ik deze airconditioner dan best plaatsen?