2 juni 2019 om 00:00
iBOOD

Whirlpool Mobiele Airconditioner | 12.000 BTU | PACW212HP

Product expert aanwezig

Whirlpool Mobiele Airco | 12.000 BTU

Wees de hitte voor, haal een Whirlpool airconditioner in huis. Voordat de mussen weer van het dak vallen. :) #eengewaarschuwdmensteltvoortwee

Specificaties

Merk: Whirlpool
Type: Mobiele Airconditioner | 12.000 BTU | PACW212HP
Garantie: 2 jaar

• Koelt, verwarmt, ontvochtigt
  • Voor ruimtes van 20 t/m 30 m²
  • HEPA filter, effectief tegen allergieën

Technische gegevens

• Type product: on/off
  • Type systeem: reversible
  • HEPA filter
  • Koelgas: R290
  • Besturingssysteem: 7 segment
  • Ontvochtigingsfunctie
  • BTU: 12.000 BTU

Voeding en energiegebruik

• Spanning: 220-240 V
  • Frequentie: 50 Hz
  • Verwarmingsvermogen: 1.15 w
  • Energieklasse (koelen): A
  • Energieklasse (verwarmen): A+

Geluidsniveau

• Geluidsvermogensniveau binnen-unit - hoge snelheid: 52
  • Geluidsvermogensniveau binnen-unit - lage snelheid: 50
  • Geluidsvermogensniveau binnen-unit - gemiddelde snelheid: 51
  • Geluidsvermogensniveau binnen-unit - Silent mode: 48

Afmetingen en gewicht

• Afmetingen: 744 (H) x 448 (B) x 400 (D) mm
  • Gewicht: 35 kg
INFO

*Gebaseerd op geluidsvermindering van 5 dB(A) ten opzichte van de maximale snelheid van de verdamper en de ventilator. Meting interne laboratoria volgens EN 12102.

Product expert aanwezig

Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar Gedurende de dag op het forum om je vragen te beantwoorden.

De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @Whirlpool Expert

Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.

Niet vergeten — tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord.
Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.

2 juni 2019 om 13:13
theblue27 Gebruiker

Even een vraagje qua grootte van de kamer. Ik zie bij bol, een grootte staan tot 100m3 zo groot is mijn slaapkamer niet, maar wat is het nou echt? Alvast bedankt! Gr Dennis

2 juni 2019 om 20:06
Moderator Jim Moderator

Hi Dennis!

De specs zoals ze hier staan aangegeven kloppen!

Groetjes,

Jim

2 juni 2019 om 13:32
aaleksio Gebruiker

Ik vraag het nog een laatste keer.. Hoe moet ik het geregeld krijgen met een velux dakraam?

2 juni 2019 om 14:30
MY15 Gebruiker
2 juni 2019 om 15:52
aaleksio Gebruiker

Hartelijk dank! Ik hoop dat hij goed is ????

2 juni 2019 om 20:07
Moderator Jim Moderator

Hi MY15,

Dank voor het antwoord! :-)

Groetjes,
Jim

2 juni 2019 om 13:36
Jamesdean74 Gebruiker

@expert, hoe lang is de afvoer slang ?

2 juni 2019 om 14:26
MY15 Gebruiker

1 meter staat op de vorige pagina

2 juni 2019 om 20:04
Moderator Jim Moderator

Hi James!

Deze is inderdaad 1 meter, zoals MY15 aangeeft! (thanks!)

Groetjes,

Jim

2 juni 2019 om 14:11
opergvh Gebruiker

Is de kleur van het toestel Wit of Groen?

2 juni 2019 om 20:04
Moderator Jim Moderator

Hi Opervgh,

De afgebeelde kleur wordt geleverd, in dit geval Wit! :-)

Groetjes,

Jim

2 juni 2019 om 14:25
dkoets Gebruiker

@Whirlpool expert,

Kunt u mijn andere 5 vragen van een stukje hierboven ook nog even beantwoorden?

Bij voorbaat dank!

2 juni 2019 om 20:07
Moderator Jim Moderator

Hi DKoets,

Ik ga even checken of de Expert nog wat antwoorden voor je heeft! :-)

Groetjes,

Jim

2 juni 2019 om 14:38
Roob82 Gebruiker

Hoeveel kw/u?

2 juni 2019 om 23:27
Moderator Niek Moderator

Goedenavond Roob82,

Ik verwacht niet dat deze vraag vanavond nog beantwoord kan worden. Wel kan ik het morgen even voor je navragen en het antwoord hier plaatsen. Mocht je aankoop hier vanaf hangen, dan kun je hem eerst bestellen en dan morgen eventueel annuleren. Laat maar even weten of ik het voor je na moet vragen.

3 juni 2019 om 09:51
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen Roob82,

Het vermogen is 3000 W en energie verbruik is 3.5 kW.

2 juni 2019 om 14:41
theblue27 Gebruiker

Ik denk dat de Expert zelf ff in de airco zit met dit weer… ;)

2 juni 2019 om 17:04
Roob82 Gebruiker

Is wel vaker zo. “Dat zoek ik nog even uit.” En dan nooit meer reageren.

2 juni 2019 om 15:16
dkoets Gebruiker

Beetje jammer dit

2 juni 2019 om 15:17
Dutchmen123 Gebruiker

Kom op mensen ondanks de warmte zijn heel veel vragen op de site van whirlpool te vinden…succes ermee : 
https://www.whirlpool.nl/huishoudelijke-apparaten-1/air-conditioners-3/whirlpool-pacw212hp-airco/859991570630/

2 juni 2019 om 15:21
dkoets Gebruiker

Ja, behalve de gestelde vragen

2 juni 2019 om 15:31
tec7lol Gebruiker

Hallo Productexpert.

Ik heb deze airco nu sinds verleden jaar maar kan u ons voorzien van de tips en tricks van dit toestel want ik vind de gebruiksaanwijzing nogal ontoereikend.

Wat doet de “6th sense” functie nu echt? en de “around u” functie?

Wat is een goede instelling zodat hij wel koelt maar ook niet teveel verbruikt? Wat moet ik doen zodat hij niet te snel kapot gaat?

2 juni 2019 om 23:18
Moderator Niek Moderator

Goedenavond tec7lol,

Excuus voor de late reactie. Hieronder is door Senna007 geplaatst wat de functies precies inhouden.

2 juni 2019 om 16:25
caeles1 Gebruiker

Dag moderators!

Vanmorgen bestelling gedaan, heb meteen daarna wel een Paypal bevestiging gehad, maar nog geen iBood-bevestiging, klopt dat wel? Hoor graag dat ik mij geen zorgen hoef te maken ;-)

2 juni 2019 om 19:38
Moderator Jim Moderator

Hi Caeles!

De kans is groot dat je je geen zorgen hoeft te maken! Staat de bestelling wel onder jouw account in Mijn iBOOD?

Groetjes!

Jim

2 juni 2019 om 20:16
caeles1 Gebruiker

Staat er! Dank voor de terugkoppeling.

2 juni 2019 om 16:40
Senna007 Gebruiker

Hoi product expert, ik heb een vraagje over het gebruik, ik heb hem nu voor het eerst echt kunnen testen en het is goed koel in mijn huis maar op de afstandsbediening zitten enkele knoppen die ik niet begrijp, hoe moet ik te werk gaan om de koele temp vast te houden, want op volle kracht wordt het ronduit te koud

A : 6th sense  Vraag waarvoor is deze ?

B : Around U  ?

2 juni 2019 om 18:27
Witte Gebruiker

Volgens mij kan je de temp die je wil instellen

De 2 toetsen die je noemt heb ik ook maar ook ik weet niet waar ze voor dienen

2 juni 2019 om 20:03
Moderator Jim Moderator

Hi Senna,

6th Sense:
6th Sense betreft bij ieder Whirlpool apparaat iets anders, voor de Airco’s kan ik het volgende vinden:
“6th Sense Bedieningsmodaliteit. De volgende keren dat de air conditioner wordt ingeschakeld zal hij functioneren volgens de eerder ingestelde instellingen. De 6th Sense Modaliteit kan alleen worden gekozen met behulp van de afstandbediening.”

Around U:
Met deze toets schakelt u de functie Around U (Omgeving) in of uit. Wanneer u deze toets indrukt, geeft de afstandbediening de eigenlijke kamertemperatuur in de omgeving van de afstandsbediening door aan de binnenunit, en het apparaat zal overeenkomstig deze temperatuur werken zodat u zich meer comfortabel voelt.

2 juni 2019 om 20:18
Senna007 Gebruiker

Bedankt voor je uitleg Groeten, Ruud

2 juni 2019 om 20:20
Senna007 Gebruiker

Ondertussen heb ik ook niet stil gezeten en dit gevonden :

-de jetknop – snelkoelmodus,

-6th Sense – de airconditioner selecteert automatisch de bedrijfsmodus Koeling (koeling) of Droog (ontvochtiging) afhankelijk van de kamertemperatuur,

-Slaap – In deze modus wordt de ventilatorsnelheid automatisch verlaagd tot een lage snelheid (het apparaat is daarom stiller).

-Arround U — Feel-good functie — Wanneer u op deze knop drukt, zendt de afstandsbediening de temperatuur in de buurt ervan naar het apparaat en op basis daarvan regelt het apparaat zichzelf.

2 juni 2019 om 16:42
tslh Gebruiker

Zojuist ook eentje besteld: nu op zoek naar de juiste afdichtingskit voor het raam! Ik weet dat WP er eentje levert, maar niet of dat nu perse de beste is ;-)

2 juni 2019 om 17:08
tbounce Gebruiker

Vorige keer deze gekocht en super tevreden van! Lekker fris in onze living nu ????

2 juni 2019 om 19:38
Moderator Jim Moderator

Goed om te horen! De warme dagen komen er weer langzaam aan ;-)

2 juni 2019 om 17:57
theblue27 Gebruiker

Net gekocht ;)

2 juni 2019 om 19:39
Moderator Jim Moderator

Gefeliciteerd met de aankoop TheBlue!

2 juni 2019 om 21:03
heelff Gebruiker

De verwachtte verzenddatum is van 6 juni naar 10 juni gegaan. Is dat ook voor de bestellingen die gedaan zijn toen dit nog op 6 juni stond? Of geldt dit nu voor alle bestellingen?

2 juni 2019 om 23:23
Moderator Niek Moderator

Goedenavond heelff,

Dit geldt alleen voor de nieuwe voorraad. De deal was uitverkocht en iBOOD heeft extra voorraad kunnen regelen, maar wel met een wat latere verwachte verzenddatum. Alle bestelling die gedaan zijn voordat hij uitverkocht was, worden gewoon op 6 juni verstuurd.

2 juni 2019 om 23:29
heelff Gebruiker

Hi Niek,

Bedankt voor de toelichting :)

Fijne avond!

2 juni 2019 om 21:40
Joeri1992 Gebruiker

Hier ook betaling gedaan maar geen bevestigingsmail gekregen… kunnen jullie even kijken of de bestelling goed is doorgekomen?

2 juni 2019 om 23:14
Moderator Niek Moderator

Goedenavond Joeri1992,

Er kan soms wat vertraging zitten in de bevestigingsmail. Staat de bestelling wel in je account?

3 juni 2019 om 09:49
Coco44 Gebruiker

Beste expert, mijn kamer heeft alleen een kiep/kanteldeur!

Wil de afvoer plaatsen in kiepstand. Dat betekent dat er door een groot gedeelte buitenlucht binnenkomt. Is deze airco voor mij geschikt? Deur is bijna 3 meter hoog dus afdichtingspakket werkt hier niet voor.

3 juni 2019 om 10:36
Moderator Bas iBOOD Moderator

In dat geval acht ik de kans groot dat de warme lucht die binnenkomt alle verkoelende lucht van de airco compenseert. Als de airco dus al effect heeft, zal dit minimaal zijn.

5 juni 2019 om 23:59
steynvh Gebruiker

Weet je wat ik spijtig vind:

Toen ik bestelde, stond er dat de verwachte verzenddatum in de loop van deze week zou zijn.

Op de bestelmail stond er dan dat dit 10 juni zou zijn. Kan ik nog mee leven, al is dit niet meer wat er op de infopagina stond.

Vandaag bericht gekregen dat de verzending voor onbepaalde tijd uitgesteld is, vrijdag zou ik moeten weten wanneer dit zal zijn…

6 juni 2019 om 23:27
Moderator Paul Moderator

De 1e lichting heeft verwachte verzenddatum 6 juni meegekregen. Nadat deze partij uitverkocht was geraakt, is er een nieuwe partij geregeld die verwachte verzenddatum 10 juni heeft meegekregen. Overigens is dit Pinkstermaandag, waardoor het ook 11 juni kan worden.

Afhankelijk van het aankoopmoment zul je op de verzenddatum die op de aankoopbevestiging staat, een bericht krijgen van iBOOD en van de externe vervoerder.

Er wordt hard gewerkt om alle bestellingen tijdig te versturen. Zie ook de tweet van iBOOD, enkele dagen geleden:
https://twitter.com/ibood

7 juni 2019 om 10:23
boodwillem Gebruiker

Op 02-06 om 10.18 uur besteld. Verzenddatum zou 7 juni zijn. Maar helaas nog geen track and Trace gekregen, maar gelukkig ook geen bericht van uitstel. In de gegevens bij de bestelling staat “verzonden” 07 juni.

Gezien het gewicht van het pakketje wil ik er wel voor thuisblijven…….:)

krijg ik nog een Track and Trace?

7 juni 2019 om 10:27
boodwillem Gebruiker

kreeg ook nog een mail op 03-06 met =>

Mogelijk neemt de leverancier per email of telefoon contact met je op over de leverdatum en/of het tijdstip. Het kan zijn dat er geen track&trace-code beschikbaar is.

Wie is de leverancier ??

7 juni 2019 om 20:26
iPersia Gebruiker

Ik heb hem inmiddels binnen, hoewel ik nog een vraag had. Moet er een vochtafvoer slang gemonteerd worden naar buiten? Of is dit niet nodig perse?, alleen de vochtbak legen wanneer het aangegeven wordt (Error: E5, geloof ik) ?

7 juni 2019 om 21:23
Moderator Jim Moderator

Hi iPersia,

Je hoeft niet per definitie een afvoerslang te monteren, zolang hij het vocht kwijt kan!

Groetjes,

Jim

8 juni 2019 om 10:57
boodwillem Gebruiker

Hallo Ipersia,

Wie is de leverancier airco, door wie wordt hij bezorgd?

7 juni 2019 om 21:05
iPersia Gebruiker

En vraag 2) geeft de airco zelf aan wanneer de filter schoon gemaakt moet worden ?

7 juni 2019 om 23:45
Moderator Jim Moderator

Hi iPersia,

Dit heb ik niet direct terug kunnen vinden!

Groetjes,

Jim

8 juni 2019 om 10:55
boodwillem Gebruiker

Nigmaals,

Er staat  verzonden 07 juni.

Maar nog niets binnen,

Krijg ik een bericht van de leverancier?

8 juni 2019 om 11:05
Moderator Jelle Moderator

Goedemorgen boodwillem,

Staat die datum ook in “Mijn iBOOD” ? En heb je al bericht gehad van bijvoorbeeld DHL?

Groet,

Jelle

8 juni 2019 om 12:33
Jerry-OX Gebruiker

Bij mij staat hetzelfde ook geen reactie/ bericht leverancier; verzenddatum 06 juni.

8 juni 2019 om 17:00
boodwillem Gebruiker

Ja, dat staat in Mijn Ibood. Verzonden 7 juni.

Geen teken van leven van de leverancier of Ibood.

8 juni 2019 om 17:05
boodwillem Gebruiker

DHL heeft vandaag wel een deel-levering afgeleverd. Ander artikel dus al ontvangen, klein doosje.

8 juni 2019 om 12:35
Raynorvandennoort Gebruiker

Bij mij zou hij ook afgelopen donderdag verzonden zijn maar ook nog geen bericht met track and trace ofzo.. zou graag willen weten hoe het zit, aangezien mijn schoonouders dat ding maandag zouden komen brengen naar ons adres in DEU..

8 juni 2019 om 16:08
RoyPlass Gebruiker

Ik heb hem vandaag binnen gekregen, afgelopen donderdag gebeld dat ze hem vandaag konden afleveren en of dat akkoord was.

Leverancier was alert logistiek, gistermiddag netjes een sms met een tijdvak van 3 uur, vanmiddag een sms met een tijdvak van 1uur en daarbinnen is hij ook afgeleverd, prima ervaring.

11 juni 2019 om 11:48
PascalMetsaars Gebruiker

Wanneer wordt het product verstuurd, ik heb nog niks ontvangen. 2 juni besteld, 6 juni verwachten verzenddatum daarna is het stil. wel een order bevestiging ontvangen

11 juni 2019 om 12:06
Moderator Jim Moderator

Hi Pascal!

Heb je geen nieuwe verzenddatum ontvangen? Ik ga het even doorzetten richting iBOOD! Het kan door de drukte eventjes duren helaas :-(

Groetjes!

Jim

11 juni 2019 om 12:23
PascalMetsaars Gebruiker

nee ik hem geen nieuwe datum ontvangen

11 juni 2019 om 15:39
edionysus Gebruiker

Zojuist bericht gehad van iBOOD dat bestelling geleverd zou moeten zijn.

Ik heb echter nog niets ontvangen, ook geen track & tracé, geen bericht van transporteur… niets!

Ergens kink in de kabel iBOOD?!

Graag actie van jullie zijde om dit op te lossen.

11 juni 2019 om 16:14
dacarda Gebruiker

Je bent niet alleen, bij ons ook geleverd volgens Ibood … maar niets ontvangen !

11 juni 2019 om 16:24
Moderator Jim Moderator

Hi all!

Even een check; zien jullie de Track ‘n Trace code hier wel?

Anders ga ik even achter iBOOD aan :-)

Groetjes,

Jim

12 juni 2019 om 11:26
E.V Gebruiker

Hier ook niets ontvangen. Geen tracking te zien, en geen email, of telefoon ontvangen..

11 juni 2019 om 16:35
edionysus Gebruiker

Ook daar geen track & trace….

11 juni 2019 om 16:43
Moderator Jim Moderator

Ik ga het doorgeven aan iBOOD, zodat ze bij je terug kunnen komen!

11 juni 2019 om 18:14
Nickgijs Gebruiker

Hier hetzelfde; mail ontvangen dat het afgeleverd zou zijn, maar nog niks gehad. Bij track & trace staat ook niks… 

11 juni 2019 om 21:01
RoyyoR Gebruiker

Ook ik heb nog steeds niets ontvangen ondanks dat er staat dat er gisteren is geleverd… erg vreemd. Hoe wordt dit opgelost?

12 juni 2019 om 12:30
mkleine Gebruiker

Ook niet ontvangen; 2 juni besteld en zou 6 juni verzonden zijn. Enkel bevestigingsmail gekregen, geen track&trace etc.

Dit topic is gesloten en daarom is het is niet meer mogelijk om te reageren.