Wees de hitte voor, haal een Whirlpool airconditioner in huis. Voordat de mussen weer van het dak vallen. :) #eengewaarschuwdmensteltvoortwee
Merk: Whirlpool
Type: Mobiele Airconditioner | 12.000 BTU | PACW212HP
Garantie: 2 jaar
Technische gegevens
Voeding en energiegebruik
Geluidsniveau
Afmetingen en gewicht
![]() |
*Gebaseerd op geluidsvermindering van 5 dB(A) ten opzichte van de maximale snelheid van de verdamper en de ventilator. Meting interne laboratoria volgens EN 12102. |
Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar Gedurende de dag op het forum om je vragen te beantwoorden.
De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @Whirlpool Expert
Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.
Niet vergeten —
tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord.
Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.
Hi Dennis!
De specs zoals ze hier staan aangegeven kloppen!
Groetjes,
Jim
Ik vraag het nog een laatste keer.. Hoe moet ik het geregeld krijgen met een velux dakraam?
Ook via een doek zoals deze bijvoobeeld https://www.conrad.nl/p/raamafdichting-voor-monoblock-aircoslang-klima1stklaas-5752-wit-560642
Hartelijk dank! Ik hoop dat hij goed is ????
Hi MY15,
Dank voor het antwoord! :-)
Groetjes,
Jim
@expert, hoe lang is de afvoer slang ?
1 meter staat op de vorige pagina
Hi James!
Deze is inderdaad 1 meter, zoals MY15 aangeeft! (thanks!)
Groetjes,
Jim
Is de kleur van het toestel Wit of Groen?
Hi Opervgh,
De afgebeelde kleur wordt geleverd, in dit geval Wit! :-)
Groetjes,
Jim
@Whirlpool expert,
Kunt u mijn andere 5 vragen van een stukje hierboven ook nog even beantwoorden?
Bij voorbaat dank!
Hi DKoets,
Ik ga even checken of de Expert nog wat antwoorden voor je heeft! :-)
Groetjes,
Jim
Hoeveel kw/u?
Goedenavond Roob82,
Ik verwacht niet dat deze vraag vanavond nog beantwoord kan worden. Wel kan ik het morgen even voor je navragen en het antwoord hier plaatsen. Mocht je aankoop hier vanaf hangen, dan kun je hem eerst bestellen en dan morgen eventueel annuleren. Laat maar even weten of ik het voor je na moet vragen.
Goedemorgen Roob82,
Het vermogen is 3000 W en energie verbruik is 3.5 kW.
Ik denk dat de Expert zelf ff in de airco zit met dit weer… ;)
Is wel vaker zo. “Dat zoek ik nog even uit.” En dan nooit meer reageren.
Beetje jammer dit
Kom op mensen ondanks de warmte zijn heel veel vragen op de site van whirlpool te vinden…succes ermee :
https://www.whirlpool.nl/huishoudelijke-apparaten-1/air-conditioners-3/whirlpool-pacw212hp-airco/859991570630/
Ja, behalve de gestelde vragen
Hallo Productexpert.
Ik heb deze airco nu sinds verleden jaar maar kan u ons voorzien van de tips en tricks van dit toestel want ik vind de gebruiksaanwijzing nogal ontoereikend.
Wat doet de “6th sense” functie nu echt? en de “around u” functie?
Wat is een goede instelling zodat hij wel koelt maar ook niet teveel verbruikt? Wat moet ik doen zodat hij niet te snel kapot gaat?
Goedenavond tec7lol,
Excuus voor de late reactie. Hieronder is door Senna007 geplaatst wat de functies precies inhouden.
Dag moderators!
Vanmorgen bestelling gedaan, heb meteen daarna wel een Paypal bevestiging gehad, maar nog geen iBood-bevestiging, klopt dat wel? Hoor graag dat ik mij geen zorgen hoef te maken ;-)
Hi Caeles!
De kans is groot dat je je geen zorgen hoeft te maken! Staat de bestelling wel onder jouw account in Mijn iBOOD?
Groetjes!
Jim
Staat er! Dank voor de terugkoppeling.
Hoi product expert, ik heb een vraagje over het gebruik, ik heb hem nu voor het eerst echt kunnen testen en het is goed koel in mijn huis maar op de afstandsbediening zitten enkele knoppen die ik niet begrijp, hoe moet ik te werk gaan om de koele temp vast te houden, want op volle kracht wordt het ronduit te koud
A : 6th sense Vraag waarvoor is deze ?
B : Around U ?
Volgens mij kan je de temp die je wil instellen
De 2 toetsen die je noemt heb ik ook maar ook ik weet niet waar ze voor dienen
Hi Senna,
6th Sense:
6th Sense betreft bij ieder Whirlpool apparaat iets anders, voor de Airco’s kan ik het volgende vinden:
“6th Sense Bedieningsmodaliteit. De volgende keren dat de air conditioner wordt ingeschakeld zal hij functioneren volgens de eerder ingestelde instellingen. De 6th Sense Modaliteit kan alleen worden gekozen met behulp van de afstandbediening.”
Around U:
Met deze toets schakelt u de functie Around U (Omgeving) in of uit. Wanneer u deze toets indrukt, geeft de afstandbediening de eigenlijke kamertemperatuur in de omgeving van de afstandsbediening door aan de binnenunit, en het apparaat zal overeenkomstig deze temperatuur werken zodat u zich meer comfortabel voelt.
Bedankt voor je uitleg Groeten, Ruud
Ondertussen heb ik ook niet stil gezeten en dit gevonden :
-de jetknop – snelkoelmodus,
-6th Sense – de airconditioner selecteert automatisch de bedrijfsmodus Koeling (koeling) of Droog (ontvochtiging) afhankelijk van de kamertemperatuur,
-Slaap – In deze modus wordt de ventilatorsnelheid automatisch verlaagd tot een lage snelheid (het apparaat is daarom stiller).
-Arround U — Feel-good functie — Wanneer u op deze knop drukt, zendt de afstandsbediening de temperatuur in de buurt ervan naar het apparaat en op basis daarvan regelt het apparaat zichzelf.
Zojuist ook eentje besteld: nu op zoek naar de juiste afdichtingskit voor het raam! Ik weet dat WP er eentje levert, maar niet of dat nu perse de beste is ;-)
Vorige keer deze gekocht en super tevreden van! Lekker fris in onze living nu ????
Goed om te horen! De warme dagen komen er weer langzaam aan ;-)
Net gekocht ;)
Gefeliciteerd met de aankoop TheBlue!
De verwachtte verzenddatum is van 6 juni naar 10 juni gegaan. Is dat ook voor de bestellingen die gedaan zijn toen dit nog op 6 juni stond? Of geldt dit nu voor alle bestellingen?
Goedenavond heelff,
Dit geldt alleen voor de nieuwe voorraad. De deal was uitverkocht en iBOOD heeft extra voorraad kunnen regelen, maar wel met een wat latere verwachte verzenddatum. Alle bestelling die gedaan zijn voordat hij uitverkocht was, worden gewoon op 6 juni verstuurd.
Hi Niek,
Bedankt voor de toelichting :)
Fijne avond!
Hier ook betaling gedaan maar geen bevestigingsmail gekregen… kunnen jullie even kijken of de bestelling goed is doorgekomen?
Goedenavond Joeri1992,
Er kan soms wat vertraging zitten in de bevestigingsmail. Staat de bestelling wel in je account?
Beste expert, mijn kamer heeft alleen een kiep/kanteldeur!
Wil de afvoer plaatsen in kiepstand. Dat betekent dat er door een groot gedeelte buitenlucht binnenkomt. Is deze airco voor mij geschikt? Deur is bijna 3 meter hoog dus afdichtingspakket werkt hier niet voor.
In dat geval acht ik de kans groot dat de warme lucht die binnenkomt alle verkoelende lucht van de airco compenseert. Als de airco dus al effect heeft, zal dit minimaal zijn.
Weet je wat ik spijtig vind:
Toen ik bestelde, stond er dat de verwachte verzenddatum in de loop van deze week zou zijn.
Op de bestelmail stond er dan dat dit 10 juni zou zijn. Kan ik nog mee leven, al is dit niet meer wat er op de infopagina stond.
Vandaag bericht gekregen dat de verzending voor onbepaalde tijd uitgesteld is, vrijdag zou ik moeten weten wanneer dit zal zijn…
De 1e lichting heeft verwachte verzenddatum 6 juni meegekregen. Nadat deze partij uitverkocht was geraakt, is er een nieuwe partij geregeld die verwachte verzenddatum 10 juni heeft meegekregen. Overigens is dit Pinkstermaandag, waardoor het ook 11 juni kan worden.
Afhankelijk van het aankoopmoment zul je op de verzenddatum die op de aankoopbevestiging staat, een bericht krijgen van iBOOD en van de externe vervoerder.
Er wordt hard gewerkt om alle bestellingen tijdig te versturen. Zie ook de tweet van iBOOD, enkele dagen geleden:
https://twitter.com/ibood
Op 02-06 om 10.18 uur besteld. Verzenddatum zou 7 juni zijn. Maar helaas nog geen track and Trace gekregen, maar gelukkig ook geen bericht van uitstel. In de gegevens bij de bestelling staat “verzonden” 07 juni.
Gezien het gewicht van het pakketje wil ik er wel voor thuisblijven…….:)
krijg ik nog een Track and Trace?
kreeg ook nog een mail op 03-06 met =>
Mogelijk neemt de leverancier per email of telefoon contact met je op over de leverdatum en/of het tijdstip. Het kan zijn dat er geen track&trace-code beschikbaar is.
Wie is de leverancier ??
Ik heb hem inmiddels binnen, hoewel ik nog een vraag had. Moet er een vochtafvoer slang gemonteerd worden naar buiten? Of is dit niet nodig perse?, alleen de vochtbak legen wanneer het aangegeven wordt (Error: E5, geloof ik) ?
Hi iPersia,
Je hoeft niet per definitie een afvoerslang te monteren, zolang hij het vocht kwijt kan!
Groetjes,
Jim
Hallo Ipersia,
Wie is de leverancier airco, door wie wordt hij bezorgd?
En vraag 2) geeft de airco zelf aan wanneer de filter schoon gemaakt moet worden ?
Hi iPersia,
Dit heb ik niet direct terug kunnen vinden!
Groetjes,
Jim
Nigmaals,
Er staat verzonden 07 juni.
Maar nog niets binnen,
Krijg ik een bericht van de leverancier?
Goedemorgen boodwillem,
Staat die datum ook in “Mijn iBOOD” ? En heb je al bericht gehad van bijvoorbeeld DHL?
Groet,
Jelle
Bij mij staat hetzelfde ook geen reactie/ bericht leverancier; verzenddatum 06 juni.
Ja, dat staat in Mijn Ibood. Verzonden 7 juni.
Geen teken van leven van de leverancier of Ibood.
DHL heeft vandaag wel een deel-levering afgeleverd. Ander artikel dus al ontvangen, klein doosje.
Bij mij zou hij ook afgelopen donderdag verzonden zijn maar ook nog geen bericht met track and trace ofzo.. zou graag willen weten hoe het zit, aangezien mijn schoonouders dat ding maandag zouden komen brengen naar ons adres in DEU..
Ik heb hem vandaag binnen gekregen, afgelopen donderdag gebeld dat ze hem vandaag konden afleveren en of dat akkoord was.
Leverancier was alert logistiek, gistermiddag netjes een sms met een tijdvak van 3 uur, vanmiddag een sms met een tijdvak van 1uur en daarbinnen is hij ook afgeleverd, prima ervaring.
Wanneer wordt het product verstuurd, ik heb nog niks ontvangen. 2 juni besteld, 6 juni verwachten verzenddatum daarna is het stil. wel een order bevestiging ontvangen
Hi Pascal!
Heb je geen nieuwe verzenddatum ontvangen? Ik ga het even doorzetten richting iBOOD! Het kan door de drukte eventjes duren helaas :-(
Groetjes!
Jim
nee ik hem geen nieuwe datum ontvangen
Zojuist bericht gehad van iBOOD dat bestelling geleverd zou moeten zijn.
Ik heb echter nog niets ontvangen, ook geen track & tracé, geen bericht van transporteur… niets!
Ergens kink in de kabel iBOOD?!
Graag actie van jullie zijde om dit op te lossen.
Je bent niet alleen, bij ons ook geleverd volgens Ibood … maar niets ontvangen !
Hi all!
Even een check; zien jullie de Track ‘n Trace code hier wel?
Anders ga ik even achter iBOOD aan :-)
Groetjes,
Jim
Hier ook niets ontvangen. Geen tracking te zien, en geen email, of telefoon ontvangen..
Ook daar geen track & trace….
Ik ga het doorgeven aan iBOOD, zodat ze bij je terug kunnen komen!
Hier hetzelfde; mail ontvangen dat het afgeleverd zou zijn, maar nog niks gehad. Bij track & trace staat ook niks…
Ook ik heb nog steeds niets ontvangen ondanks dat er staat dat er gisteren is geleverd… erg vreemd. Hoe wordt dit opgelost?
Ook niet ontvangen; 2 juni besteld en zou 6 juni verzonden zijn. Enkel bevestigingsmail gekregen, geen track&trace etc.
Even een vraagje qua grootte van de kamer. Ik zie bij bol, een grootte staan tot 100m3 zo groot is mijn slaapkamer niet, maar wat is het nou echt? Alvast bedankt! Gr Dennis