1 mei 2020 om 00:00
iBOOD

Dymo MobileLabeler

Product expert aanwezig

Dymo MobileLabeler

Hee, als Rivièra Maison op elk ding de naam zet, dan kan jij dat ook. 

Specificaties

Merk: Dymo
Type: DYMO MobileLabeler draagbare bluetooth labeler
Garantie: 2 jaar

(i) Dit model is een US-variant. We leveren deze inclusief een verloopstekker.

• Overal mee te nemen
  • Gebruiksvriendelijke gratis app
  • Met spellingscontrole en spraak naar tekst

Kenmerken

• Werkt ook met Mac en/of Windows
  • De DYMO Connect Mobile app is compatible met iOS vanaf versie 10.4 of hoger, en Android vanaf Android versie 4.4 of hoger
  • Meteen aan de slag? De QuickStart guide vind je hier, en de handleiding vind je hier.
  • Afmetingen: (BHD) 55,4 mm x 147,2 mm x 146 mm (2,18 in x 5,8 in x 5,75 in)
  • Gewicht (zonder batterij): 494 gram (17,4 ounce)
  • Maximale afdrukbreedte: 19 mm (3/4 in)
  • Maximale labelbreedte: 24 mm (1 in)
  • Labeltype: DYMO D1-labelcassettes
  • Batterij: LiPolymer 7,4 V 1500 mA/h 11,1 W/h
  • Voedingsadapter: 9 volt DC, 4 ampère
  • Afdrukmethode: Thermische overdracht
  • Afdrukresolutie: 300 dpi
  • USB: USB 2.0  Maximale snelheid
  • Bluetooth-versie: BR/EDR V2.1 of later
  • Bluetooth-bereik: ≤ 10 meter (32 voet)
  • Keurmerken: FCC, IC, TUV CB, RCM, R-NZ, RoHS, REACH

Dit ontvang je

• MobileLabeler
  • D1 starter label cassette (1” x 10’ black on white)
  • USB cable
  • Rechargeable lithium ion battery
  • AC adapter
  • Quick Start Guide

Product expert aanwezig

Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar Gedurende de werkdag op het forum om je vragen te beantwoorden.

De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @Dymo Expert

Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.

Niet vergeten — tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord.
Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.

1 mei 2020 om 00:07
Trigger487 Gebruiker

Hebben we voor ons werk, op zich een fijn ding.

Maar de app werkt niet meer op Android 10.

Dus let op!

1 mei 2020 om 00:14
PierreO Gebruiker

Dan wordt de aanbieding ineens wel duidelijk voor mij.

1 mei 2020 om 00:17
midde036z Gebruiker

Oef net op tijd, had ‘m bijna besteld. Thnx, ik pas.

1 mei 2020 om 00:21
boonens Gebruiker

Goed om te weten! Zag dat het een model uit 2016 betreft en mijn eerste gedachte was dan ook: hoe lang gaat de benodigde software nog beschikbaar zijn.

1 mei 2020 om 08:12
razor911 Gebruiker

Nog steeds vrij duur voor een lettertang.

1 mei 2020 om 09:32
Official Product Expert Dymo Expert Official Product Expert

Goedemorgen.

De mobile labeler werkt met onze DYMO Connect app die voor meerdere machines wordt gebruikt van DYMO op smartphone, tablet of desktop. Deze app wordt voortdurend geüpdate en blijft beschikbaar voor onze gebruikers in de toekomst.

Veel bedrijven en producenten werken met onze machines en zijn afhankelijk van onze software en updates.

Met vriendelijke groet,

1 mei 2020 om 09:37
RDDR Gebruiker

OK, maar de concrete vraag: werkt nu de app met Android 10 of niet?

1 mei 2020 om 09:37
RDDR Gebruiker

Ah, sorry, kan niet editen, zie nu je comment onderaan. Ben benieuwd naar je test, gezien dat voor mij het verschil maakt tussen wel of niet kopen.

1 mei 2020 om 09:38
Trigger487 Gebruiker

Lijkt mij duidelijk.

1 mei 2020 om 10:01
RDDR Gebruiker

Expert: “Deze app wordt voortdurend geüpdate en blijft beschikbaar voor onze gebruikers in de toekomst.”

Google Play: laatste updte 22 sept 2017, dus 2 1/2 jaar geleden, met als eeste comment: werkt niet meer op Android 10

Dank je Trigger487, ik weet voldoende.

1 mei 2020 om 10:13

Goedemorgen.

Mijn dank voor je geduld.

Hieronder vindt je de technische toelichting waarom het in sommige gevallen niet werkt met een android 10 product.

De DYMO Connect Mobile app moet compatibel zijn met Android 4.4 of hoger. DYMO Connect Mobile ondersteunt Android 10. 
Het zou dus gewoon goed moeten werken met Android 10. Minimale 2x per jaar is er een update van de app.
Hieronder de meest recente.
http://download.dymo.com/dymo/Software/Win/DCDSetup1.3.1.exe (Windows 8, Windows 10).
Soms ondervinden onze consumenten een probleem met een OnePlus-apparaat. 
Wij willen u graag laten weten dat het lege scherm in sommige apps (niet alleen de DYMO-app) een van de problemen was van OxygenOS (Android 10 voor OnePlus-telefoon). 
Naar verluidt is het opgelost in het Open Beta 4-besturingssysteem. 
Als de consument het probleem nog steeds tegenkomt, raden wij contact op te nemen met de telefoonfabrikant voor hulp.
Hieronder vinden jullie een link naar de officiële aankondiging van de release en dit probleem wordt vermeld in de changelog.
https://forums.oneplus.com/threads/oxygenos-open-beta-4-for-the-oneplus-7-and-oneplus-7-pro.1125632/

1 mei 2020 om 10:23

Nog even een extra toevoeging.

In de schermprint hierboven wordt over een andere machine gesproken de Dymo Labelwriter Wireless die werkt op een WIFI verbinding. We hebben het nu over een Dymo mobile labeler die werkt via bluetooth. Daar zitten ook wezenlijk verschillen in als het gaat om installeren van en connectie maken met het apparaat.Het eerste product werkt met cassettes de andere met rollen etiketten.

1 mei 2020 om 10:48
Trigger487 Gebruiker

Ik denk dat je het zelf een beetje mis hebt.

De screenshot gaat 100% over een bluetooth versie.

1 mei 2020 om 12:40
VIParts Gebruiker

Beetje raar om te zeggen dat er regelmatig updates zijn maar in de appstore staat toch duidelijk laatste update 2 jaar geleden…

En dan een link met de opmerking hier de laatste versie, maar een *.exe file is lastig installeren op een telefoon lijkt me. Is ook niet de laatste app versie maar een programma voor op PC of laptop.

Hoe zit het nu met die app en de regelmatige updates daarvoor?

P.S. Had laatst de wireless labelprinter hier gekocht, maar WiFi is onmogelijk werkend te krijgen en de software is waardeloos. Gebruik het alleen via USB met de wel goed werkende oude software van de 450 Turbo, maar niet normaal dat er geen goede nieuwe software is of komt.

Ook het registreren was onmogelijk zoals ik hier ook lees.

Wat ook slecht was: een adapter voor het stopcontact ipv gewoon een EU netsnoer erbij. Zou ook veel goedkoper zijn dan zo’n dure grote onhandige plug.

Ik hoor graag de reaktie, maar dan wel constructief en geen mooi makende verkooppraat. Jullie apparaten zijn goed, de software verschrikkelijk. Snap niet dat jullie software afdeling kan bestaan zo. Onmogelijk dat jullie zelf alles vlekkeloos kunnen laten werken!

1 mei 2020 om 23:17
didier.le Gebruiker

Ik heb vanmorgen deze Dymo bluetooth aangekocht. Helaas lees ik nu de vele negatieve reviews ivm connectie. Ik heb een Oneplus 6 en net de Dymo Connect app geïnstalleerd. Na openen vd app krijg ik enkel een wit scherm. Ik ga deze aankoop dan ook niet kunnen gebruiken en zal hem nog proberen te annuleren of anders terugsturen. Met andere apps heb ik geen problemen of een wit scherm.

1 mei 2020 om 00:25
digiboudy71 Gebruiker

OMG zeg! i’ll pass !! thnx.

1 mei 2020 om 01:03
Pcamps Gebruiker

Dan ook maar niet voor mij !!

1 mei 2020 om 01:58
Av- Gebruiker

Dat ie alleen op Android <10 werkt is wel vrij essentieel om bij de advertentie te melden.

1 mei 2020 om 02:01
Av- Gebruiker

Vandaar dat ik ook geen hardware meer koop die afhankelijk is van een app. Je kan er vanuit gaan dat ze na een jaar of 2-4 geen zin meer hebben om de app up te daten. Niet updaten is geen optie, omdat Google of iOS hem dan als onveilig bestempeld en je hem dan alsnog niet kan gebruiken. Gevolg: je hardware kan de kliko in. Hetzelfde grapje al eens meegemaakt met een smart weegschaal en een philips wake up light. Waardeloos, begin er niet meer aan.

1 mei 2020 om 10:01
cdenauw Gebruiker

Inderdaad, je bent gewoon veel te afhankelijk van de fabrikant die van vandaag op morgen kan beslissen om de app niet meer te updaten.

1 mei 2020 om 06:12
Frans85 Gebruiker

Jammer had graag een label writer gekocht. Zie idd dat er veel klachten over de app zijn. 1,7 ster van de 5 in de google play store. Sla deze over.

1 mei 2020 om 07:17
deborahdee Gebruiker

Allé, succes voor de ” officiële Produkt Expert” .

Zal zijn dagje niet zijn.

1 mei 2020 om 07:34
centuriesend Gebruiker

Is dit de Dyno Labelmanager 160? Het is me niet duidelijk welk uitvoering dit precies is, maar dat kan ook mij liggen. Het is nog vroeg!

1 mei 2020 om 08:41

Goedemorgen.

De DYMO Labelmanager 160 is een echte handmachine met een Qwerty toetsenbord.Eenvoudig te bedienen.

De hier afgebeelde DYMO mobile labeler is een machine die u bediend via een bluetooth verbinding op uw smartphone of een vaste verbinding(USB) naar uw PC.

De mobile labeler heeft een capaciteit voor alle D1 cassettes/tapes tot 24mm dus breed inzetbaar.

Met vriendelijke groet.

1 mei 2020 om 08:37
RDDR Gebruiker

Ai, ben echt op zoek naar een goede labelwriter die je per app kan bedienen. Ideaal voor producten in je vriezer te voorzien van wat het is en houdbaarheidsdatum.

Echter…… geen Android 10 is wel een probleem, gezien onze beide telefoons al een tijdje 10 draaien.

1 mei 2020 om 08:51
RDDR Gebruiker

Ben benieuwd naar de feedback van de expert.

1 mei 2020 om 09:13
Thommie Gebruiker

Hij heeft het al gelezen gezien zijn eerste reactie tijdstip. Maar reageert hier gewoon niet op.

1 mei 2020 om 09:36

Dank voor je reactie. Ben even het een en ander aan het uitzoeken met onze technische achterban van DYMO met het Android10 probleem.

Volgens recente updates zou het opgelost moeten zijn maar dat wil ik graag voor jullie uitzoeken met 100% zekerheid.

Wij doen op dit moment wat test. Dank voor het meedenken en aangeven van.

Met vriendelijke groet.

1 mei 2020 om 09:50
m.hermans Gebruiker

*snap*

Edited by: Bas iBOOD
Ik heb zojuist één van mijn collega’s op de hoogte gebracht van jouw berichtje. Mijn collega gaat dit voor je uitzoeken en komt hierover bij je terug.
Om hier on-topic te blijven heb ik je berichtje hier even weggehaald.

1 mei 2020 om 09:58
Schobbejak Gebruiker

*snap*

Ik heb zojuist één van mijn collega’s op de hoogte gebracht van jouw berichtje. Mijn collega gaat dit voor je uitzoeken en komt hierover bij je terug.
Om hier on-topic te blijven heb ik je berichtje hier even weggehaald.

1 mei 2020 om 10:08
HaZee Gebruiker

Hoe zit het met het support op deze labeler? Bij de wireles labeler (ook een US-model) was het registratienummer niet in te voeren bij Dymo. Hoe zit dat met deze en waar krijg je evt. support?

1 mei 2020 om 10:49

Goedemorgen

Op exact welke Dymo site heb je geprobeerd je te registreren.www.dymo.com

Daarna registreer je product.Laat maar even weten of dat gelukt is.

Met vriendelijke groet,

1 mei 2020 om 10:32
fsingend Gebruiker

Dymo expert,

Is er een verklaring waarom in de App Store door 27 gebruikers voor de app een gemiddelde waardering wordt gegeven van een 1,4 (een aantal had een nul willen geven maar dat kan niet. De minimale score is dus 1,0 !!)?

Het probleem is dus niet alleen op Android maar ook op IOS.

Ik had hem graag willen bestellen echter obv bovenstaande ervaringen en de reviews in de App Store lijkt me dat toch maar geen goed plan,

Of er moet een super goede uitleg bij zijn waarom zoveel gebruikers dit toch fout zien,

Jammer !!!

1 mei 2020 om 11:09

Goedemorgen.

Er zijn 2 duidelijke verklaringen over de waardering cijfers.

1)in veel reviews wordt gesproken over een wireless product. Dat is helaas niet het product waar het nu over gaat.

We hebben het nu over een bluetooth product met D1 cassettes. Het wireless product print etiketten.

2)Het feit dat de app niet altijd goed werkt is voor Android verklaarbaar.Zie mijn antwoord om 10.13 aan Trigger.

Dat IOS niet altijd goed loopt is het feit dat men zich niet altijd aan het stappenplan installeren houd waarin 2 mogelijkheden(wireless) zijn om te installeren en te connecten. Daarnaast is er altijd Dymo support/ helpdesk om op afstand te helpen. Wat betreft de labeler komen de klachten veelal uit de android10 omgeving.Bij iOS zijn deze in 2020 nihil voor de bluetooth mobil labeler waar we in dit geval over praten.

1 mei 2020 om 11:40
Fracture Gebruiker

Android reviews hebben geen invloed op die van de Apple store. Dat je slechte reviews zo wil verklaren vind ik erg verdacht. Een goede app/product heeft gewoon goede reviews, punt andere lijn. Bijna gekocht, gelukkig las ik de comments.

1 mei 2020 om 12:03

In de reviews worden echt twee producten door elkaar gehaald. Een bluetooth labeler en een labelwriter wireless wifi.

12 van de beoordelingen gaan over de DYMO labelwriter Wireless (wifi). De eerste 6 uit 2020 gaan allemaal over een ander product dan hier wordt aangeboden.

Daarnaast ook twee besturingssystemen.

Bij de Android verwijs ik niet naar de app store maar geef aan wat we tegen komen in de markt.

Wij proberen jou juist zo breed mogelijk te informeren.

1 mei 2020 om 12:38
Trigger487 Gebruiker

Laatste keer dat ik controleerde was Bluetooth ook wireless.????

1 mei 2020 om 12:55

Dat klopt helemaal(beide wireless ) alleen wordt het woord wireless alleen gebruikt in de Labelwriter Wireless (wifi) die ook door Dymo Connect wordt aangestuurd.

Voor de DYMO Mobile Labeler komt het woord wireless niet voor in de eerste product omschrijving maar gebruiken we duidelijk het woord mobile om een stukje onderscheid te maken.

En correct opgemerkt dat ze beide wireless zijn

Daar zit inderdaad het stukje verwarring.

1 mei 2020 om 10:42
Vanderhill Gebruiker

*knip*

Edited by: Niek

Goedemorgen, wat vervelend dat je nog geen reactie hebt gekregen. Ik heb je bericht doorgegeven aan de klantenservice en die zullen hierover contact met je opnemen. Om het hier on-topic te houden heb ik je bericht weggehaald.

1 mei 2020 om 12:21
Bert_Drenth Gebruiker

Dynamo connect op iOS al 2 jaar niet ge-update, de klachten zijn wel over WiFi. Maar 2 jaar geen updates beloofd weinig goed.

1 mei 2020 om 13:05

Correct opgemerkt.

Voor IOS gebruiken we inderdaad nog steeds de huidige versie die volgens de markt nog steeds conform is.

Android heeft meer aandacht nodig qua updates.

Hierbij de meest actuele versies.

http://download.dymo.com/dymo/Software/Win/DCDSetup1.3.1.exe

http://download.dymo.com/dymo/Software/Mac/DLS8Setup.8.7.4.dmg

1 mei 2020 om 20:55
eldeejee Gebruiker

Ehh… je weet dat dit Windows en macOS installers zijn? Zijn andere operating systemen dan Android en iOS. Echt waar.

1 mei 2020 om 21:47
Moderator Thom Moderator

Goedenavond,

Hierbij de linkjes voor de mobiele telefoons:

iOS: https://apps.apple.com/us/app/dymo-connect/id1011393267
Android: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.DYMO.Mobile&hl=nl

Gr. Thom

1 mei 2020 om 13:24
fgeer Gebruiker

Jongens, dit is ook Bluetooth 2.1 en we zitten nu aan 5. Zegt genoeg hoe antiek dit ding is.

1 mei 2020 om 13:50
eldeejee Gebruiker

*snap*

Reclame maken voor je eigen website is niet toegestaan.

1 mei 2020 om 17:17
michan Gebruiker

*knip*

Edited by: Niek

1 mei 2020 om 17:18
michan Gebruiker

ps sorry dat ik deze productpagina voor me frustratie moest misbruiken.

1 mei 2020 om 19:30
Moderator Niek Moderator

Goedenavond michan,

Wij moderators zijn vrijwilligers die alleen actief zijn op het forum en hier proberen zo veel mogelijk vragen te beantwoorden. We zijn dus geen medewerkers en hebben ook geen toegang tot de systemen van iBOOD. Ik heb je bericht doorgegeven aan de klantenservice en die zullen hierover na het weekend contact met je opnemen.

1 mei 2020 om 20:53
eldeejee Gebruiker

Dus iBood heeft geen personeelskosten en jullie krijgen het gezeur over je heen… vrijwillig?

1 mei 2020 om 20:57
Moderator Lisa Moderator

Ja, ik moet toegeven dat het inderdaad te mooi klinkt om waar te zijn, maar het is écht fantastisch!
Als jij nou deze dreamjob ook wilt, klik dan hier !

2 mei 2020 om 12:37
eldeejee Gebruiker

Bedankt voor het aanbod… wat wij doen als vrijwilligers levert denk ik meer roem op. Maar ik hou het in het achterhoofd.

1 mei 2020 om 14:53
VIParts Gebruiker

Beetje raar om te zeggen dat er regelmatig updates zijn maar in de appstore staat toch duidelijk laatste update 2 jaar geleden…

En dan een link met de opmerking hier de laatste versie, maar een *.exe file is lastig installeren op een telefoon lijkt me. Is ook niet de laatste app versie maar een programma voor op PC of laptop.

Hoe zit het nu met die app en de regelmatige updates daarvoor?

P.S. Had laatst de wireless labelprinter hier gekocht, maar WiFi is onmogelijk werkend te krijgen en de software is waardeloos. Gebruik het alleen via USB met de wel goed werkende oude software van de 450 Turbo, maar niet normaal dat er geen goede nieuwe software is of komt.

Ook het registreren was onmogelijk zoals ik hier ook lees.

Wat ook slecht was: een adapter voor het stopcontact ipv gewoon een EU netsnoer erbij. Zou ook veel goedkoper zijn dan zo’n dure grote onhandige plug.

Ik hoor graag de reaktie, maar dan wel constructief en geen mooi makende verkooppraat. Jullie apparaten zijn goed, de software verschrikkelijk. Snap niet dat jullie software afdeling kan bestaan zo. Onmogelijk dat jullie zelf alles vlekkeloos kunnen laten werken!

1 mei 2020 om 21:53
Moderator Thom Moderator

Goedenavond,

Ik heb zelf ook de Dymo Labelprinter Wireless gekocht op iBOOD de laatste keer. Ik heb alles (printen via WiFi) aan de praat gekregen. Gebruik je Windows of MacOS? Waar gaat het precies mis?

Mocht het echt defect zijn kun je via Mijn iBOOD een serviceverzoek indienen.

Gr. Thom

1 mei 2020 om 17:19
VIParts Gebruiker

Dacht dat de Expert de hele werkdag aanwezig was maar geen reaktie gekregen. Werkt misschien parttime? ????

1 mei 2020 om 19:25
Moderator Niek Moderator

Goedenavond VIParts,

Een product expert beantwoord vaak vragen tussen zijn of haar andere werkzaamheden door en is daardoor niet de gehele dag aanwezig op het forum. Misschien is hij/zij er vanavond ook nog wel even om je vraag te beantwoorden.

1 mei 2020 om 20:22
simonantonanton Gebruiker

Wie heeft er nou Andoid. Triest.

1 mei 2020 om 21:59
Moderator Thom Moderator

In Nederland gebruikt gemiddeld 59% Android en 40% iOS. Zijn dus een hoop mensen die Android wel gebruiken.

Gr. Thom

1 mei 2020 om 20:43
schiffers Gebruiker

Ik heb hier de miskoop begaan met de wifi Dymo Labeler bureaumodel. Via USB werkt die prima, maar daar kocht ik deze niet voor. Doel was dat ik overal vanuit huis een printopdracht kon geven, ongeacht of het laptop, tablet of telefoon zou zijn. Ik heb de nodige uren besteed om de Dymo Connect App gelinkt te krijgen aan dit ding en wat ik ook deed het lukte domweg niet. Dan maar eens wat Google onderzoek doen en al snel werd duidelijk dat ik niet de enige was die dit niet lukte, sterker, het lukte niemand. Toch even kijken bij de reviews in de Google store en die waren vernietigend. Mijn advies kun je raden……. bega niet zo’n miskoop als ik gedaan heb hier!

1 mei 2020 om 22:13
Moderator Thom Moderator

Goedenavond,

Ik heb zelf ook de Dymo Labelprinter Wireless gekocht op iBOOD de laatste keer. Ik heb alles (printen via WiFi) aan de praat gekregen. Gebruik je Windows of MacOS? Waar gaat het precies mis?

Mocht het echt defect zijn kun je via Mijn iBOOD een serviceverzoek indienen.

Gr. Thom

1 mei 2020 om 20:53
Dadj82 Gebruiker

Deze speciaal gekocht vorig jaar om labeltjes te malen in de keuken (diepvriesbakjes, zakjes, etc). Werkt uitstekend hiero (Android 9).

1 mei 2020 om 22:14
Moderator Thom Moderator

Dank voor je review! Fijn dat je nog steeds blij bent met je aankoop. Inderdaad ideaal voor het doel wat jij noemt.

Fijn weekend!

Gr. Thom

1 mei 2020 om 23:36
reynaert Gebruiker

Verkeerde bestelling gehad mocht terug zenden ! Geld terug gestort maar verzending kosten afgetrokken !!! Vind het schandalig dat jullie missen in ik moet opdraaien voor de kosten !

Weer een klant minder ????

2 mei 2020 om 08:39
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen reynaert,

Dat lijkt me inderdaad niet de bedoeling en daar is vast iets mis gegaan. Ik ga je bericht doorgegeven aan de klantenservice en die zullen hierover contact met je opnemen.

Dit topic is gesloten en daarom is het is niet meer mogelijk om te reageren.