14 januari 2022 om 00:00
iBOOD

Bosch Klopboormachine | 100 Acc. | GSB 16 RE Professional | 750W

Bosch Klopboormachine + 100 Accessoires

Hoor wie klopt daar, kinderen? 

IK! MET DEZE BOSCH KLOPBOOR RAAAAHH!

Specificaties

Merk: Bosch
Type: Klopboormachine GSB 16 RE
Garantie: 2 jaar vanuit iBOOD

• 750 W voor power
  • Compacte constructie
  • Robuust met lange levensduur

(i) Bekijk hier de handleiding.

Kenmerken

• Nominaal opgenomen vermogen: 750 W
  • Onbelast toerental: 0 – 2.800 o.p.m.
  • Afgiftecapaciteit: 380 W
  • Gewicht: 2,2 kg
  • Nominaal draaimoment: 2,3 Nm
  • Aansluitschroefdraad uitgaande as: 1/2" – 20 UNF
  • Boorhouderspanbereik: min./max.1,5 – 13 mm
  • Afmetingen gereedschap (lengte): 285 mm
  • Afmetingen gereedschap (hoogte): 214 mm
  • Aantal slagen bij onbelast toerental: 0 – 47.600 min-1
  • Afmetingen verpakking (breedte x lengte x hoogte): 350 x 370 x 110 mm
  • Boorhouder, uitvoering: normale spankop met sleutel
  • Spanning, elektrisch: 230 V
  • Ashalsdiameter: 43 mm

Boorbereik

• Boor-Ø beton: 16 mm
  • Boor-Ø hout: 30 mm
  • Boor-Ø staal: 13 mm
  • Boor-Ø metselwerk: 18 mm

Geluids- / trillingsinformatie

Boren in metaal

• Trillingsemissiewaarde ah: 5,5 m/s²
  • Onzekerheid K: 1,5 m/s²

Slagboren in beton

• Trillingsemissiewaarde ah: 15 m/s²
  • Onzekerheid K: 2,4 m/s²

Schroeven

• Trillingsemissiewaarde ah: 2,5 m/s²

Tappen

• Trillingsemissiewaarde ah: 2,5 m/s²

Dit ontvang je

• Bosch Klopboormachine GSB 16 RE Professional
  • Opbergkoffer
  • Extra handgreep
  • Multifunctionele accessoire set riemhouder
  • 4x HSS drillbitjes
  • 4x Houtdrillbitjes
  • 4x Steendrillbitjes
  • 10x Schroefbitjes + houder
  • 1x Magnetische bithouder
  • 35-delige Schroevenset
  • 42-delige Pluggenset

(i) Het uiterlijk van je geleverde boor kan ietwat afwijken van de getoonde sfeerbeelden.

14 januari 2022 om 00:10
dewinterschilder Gebruiker

Deze laatst ook gezien hier geloof ik. Mensen die hem toen gekocht hebben en ervaringen delen met de klopboor? Ook benieuwd naar die accesoires. DAnk

Beantwoorden

14 januari 2022 om 09:27
sandermaurits1 Gebruiker

ik heb deze ongeveer  anderhalf jaar geleden hier gekocht.

prima boor voor de doe het zelf-er.

2 maanden geleden verhuist naar een huis met (versterkte?) betonmuren. daar heeft hij wat meer moeite mee en zou een boorhamer beter geschikt zijn.

gr

sander

Beantwoorden

14 januari 2022 om 00:29
AllesGoed? Gebruiker

Hoe zit dat met die snelspankop, maakt dat ontbreken veel uit?

Beantwoorden

14 januari 2022 om 00:45
Moer01 Gebruiker

iets langer bezig, altijd op alle drie punten aandraaien. De spanner altijd terugdoen in het snoer, als je ernaar moet zoeken is irritant. Het rubber waar je de spanner in bewaart gaat wel eens stuk, dat is irritant tijdens klussen, want dan moet je erg opletten waar je hem neerlegt. Zonder de spanner heb je niets aan de boor. ;)

Beantwoorden

14 januari 2022 om 00:52
Moer01 Gebruiker

overigens klopt de van voor prijs niet. Is voor 115 euro te verkrijgen niet voor 179. Die aanprijs-praktijken worden binnenkort verboden in NL. Nog steeds een mooie aanbieding als je het mij vraagt.

Beantwoorden

14 januari 2022 om 01:10
Moderator Paul Moderator

Aanprijs-praktijken? Mooi woord, maar daar is hier geen sprake van. Volgens de huidige wetgeving mag iBOOD als dagdealaanbieder alleen vergelijken met de oorspronkelijke adviesprijs, omdat er geen vast assortiment is.

Wat wel of geen snelspan betreft; Snelspan biedt meer gemak en er is geen aandraaisleutel die je kwijt kan raken, maar de spankracht kan op den duur afnemen. Een spankop met sleutel is degelijker en de spankracht neemt niet af op de langere duur. Professionals geven vaak de voorkeur aan de spankop met sleutel, terwijl een hobbyist sneller voor gemak kiest en bang is dat de sleutel kwijt kan raken. Uiteindelijk is het ook een persoonlijke voorkeur.

Beantwoorden

14 januari 2022 om 02:48
wolverine1 Gebruiker

één nadeel vergeet Paul wel te vertellen , na een par jaar slijten de tanden af van je sleutel en spankop , dus iets (boor of iets anders) kan niet meer of heel moeilijk vastgezet worden .

Ken overigens maar weinig zoniet geen enekele Professional die de voorkeur aan spankop met sleutel geven .

Destijds was het voor heel wat lui een verlossing toen de snelspankop op de markt verscheen , en als je het zakelijk bekijkt snelspan vlugger -dus tijdswinst – dus money money .

Maar je ieder zijn ding hé

Dirk

Beantwoorden

14 januari 2022 om 04:36
dvr Gebruiker

Sorry, maar ik denk dit theorie is. Heb 35 jaar machines met sleutel-spankop gehad, moeilijk vast te zetten. Nu een aantal jaren met snelspankop, je draait die zo vast als je zelf wil, net zoals bij een sleutel-spankop. Maar boren met een ronde, d.i. cilindrische, voet kunnen  altijd loos draaien, dat is gewoonweg een eigenschap van het rond zijn.

Daarom gebruik ik nu vaak boren met een hexa voet, kunnen nooit losdraaien.  Het verschil tussen een ronde voet en hexa voet is dat de ronde theoretisch beter centreert. Maar als de boren goed recht zijn, is er in de praktijk geen verschil.

Beantwoorden

14 januari 2022 om 06:30
ReneA Gebruiker

Aandraaisleutel is los te koop bij dhz winkels.

Beantwoorden

14 januari 2022 om 12:47
Moer01 Gebruiker

waarvan akte

;)

Beantwoorden

14 januari 2022 om 06:28
Sjaak59 Gebruiker

Bij bosch en andere verkopers heeft dit type nummer allemaal een snelspankop, hoe kan dit?

Beantwoorden

14 januari 2022 om 07:02
Moderator Lisa Moderator

Goedemorgen Sjaak59,

Ik zie hem bij andere verkopers ook met een sleutel staan.

Beantwoorden

14 januari 2022 om 07:56
Moderator Niek Moderator

Goedemorgen Sjaak59,

Bosch heeft twee versies van dit model uitgebracht, zowel met snelspankop als met sleutel. Zo hebben ze ook modellen waar je zelf de kop kunt verwisselen.

Beantwoorden

14 januari 2022 om 07:33
PeterVanSteen Gebruiker

Een snelspankop is erg handig maar dan moet het een goede snelspankop zijn anders vind ik een klassieke spankop beter.  Ik heb al toestellen gehad van een gerenommeerd merk waarvan de snelspankop erg snel slipte en heb die vervangen door een futuro-kop.  Fenomenaal verschil.  De opmerking van DVR over die hexagonale schacht is volledig terecht.  Bij een boormachine op 240 volt ga je trouwens minder snel boren wisselen dan bij een accumachine waar je ook nog eens mee schroeft, een kranskop hoeft dan niet meteen “lastig” te zijn.

Beantwoorden

14 januari 2022 om 08:22
nenuse1969 Gebruiker

Gister deze boormachine online gekocht via een Duitse site voor 100,00 incl verzenden. Dus dit is een leuke deal. Extra acc stelt niet zo veel voor maar toch leuk er gratis erbij  . Ik heb hem nog niet gebruikt maar voor af en toe een gaatje boren lijkt het me prima boormachine voor die prijs.

Beantwoorden

14 januari 2022 om 10:58
elmagnifico1880 Gebruiker

“Pro-tip” zoals ze op youtube zouden zeggen. De aandraaisleutel met tape aan het snoer hangen! Speel je hem nooit kwijt en heb je hem altijd bij de hand.

Beantwoorden

14 januari 2022 om 11:10
Pascal27 Gebruiker

of met tiewraps :-)

Beantwoorden

14 januari 2022 om 18:04
guyr26 Gebruiker

betalen via de ibood APP is redelijk onmogelijk, paypal of creditkaart, alle gegevens invullen en dan betalen, maar hij “springt” gewoon terug naar ibood.  Zijn er nog mensen die dit ervaren ?  Iphone 11 pro OS 15.2

Beantwoorden

14 januari 2022 om 20:00
B_R_T Gebruiker

Hier iPhone Pro Max 11 en nog nooit problemen gehad. Gebruik altijd de app in combinatie met PayPal en bestel regelmatig.

Beantwoorden

14 januari 2022 om 21:21
Moderator Niek Moderator

Goedenavond guyr26,

Wat vervelend dat het betalen via de app niet lukt. Heb je wel de meest recente versie van de app? Ik ga je melding in ieder geval doorgeven en je kunt het eventueel eerst via de (mobiele) website proberen.

Beantwoorden

14 januari 2022 om 20:04
B_R_T Gebruiker

Ben geen professionele klusser of doe-het-zelver en heb deze voor aangeschaft om af en toe eens wat op te kunnen hangen. Zoals sandermaurits1 al aangeeft is het een prima boor voor een mooie prijs.

Hij heeft wat meer moeite met beton, hiervoor is een boorhamer waarschijnlijk beter maar met genoeg doorzettingsvermogen heb ik hier ook gaten in gekregen ;)

Dat spannen met de sleutel is een kwestie van seconden, ik begrijp de heisa over zo’n snelspankop niet zo, maar dat ligt er misschien aan dat ik hem maar zelden gebruik.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.