Slimmer dan dit heethoofd komen ze niet.
Merk: FlinQ
Type: Smart Paneel Heater
Garantie: 2 jaar
Kenmerken
Technische informatie
nee
is volgens mij geen infrarood paneel en vreet dan stroom
2000W dus ja. stroom vreter maar wel leuk voor erbij
Infrarood vreet evenveel of misschien wel meer energie!
Ja vorige keer hier aangeschaft heb hem hier thuiskantoor staan, werkt perfect, aangezien kamer niet te groot is gebruik ik hem vaak op 1000W stand dit is genoeg om de temperatuur op graden te houden
Ja, heb deze via een andere koopjessite aangeschaft.
Ik gebruik hem in deze koude tijd van het jaar voor ’s morgens en ’s avonds de badkamer op 20 graden te verwarmen (in te stellen via Wifi en bijbehorende Tuya app, werkt trouwens ook goed met Google Home), voor de rest staat hij uit.
Badkamer van ongeveer 12 m2 is binnen 10 minuten van 14 graden naar 20 graden op temperatuur, op de ECO stand (1000W).
Dit kost dus ongeveer 1 kWh per dag. De CV gebruik ik niet meer.
Ik ben er erg tevreden over.
Goed om te horen Marxi!
Ja, ik heb hem de vorige keer aangeschaft en gebruik hem op mijn werkkamer op 1000W. Hij slaat af en toe aan om bij te verwarmen en mijn kamer is in no time warm.
Wat is de IP- beschermingsklasse? Maw geschikt voor vochtige ruimtes?
Oops, al gezien. Niet dus
Goedemorgen, ook voor vochtige ruimtes geschikt IP24
Waarom staat er in de gebruiksaanwijzing: “Gebruik de verwarmer niet in de directe omgeving van een bad, douche of zwembad.” en doen de afbeeldingen anders vermoeden?
Ding kan er wel tegen alleen jij niet denk ik als je het tussen je billetjes klemt en in bad gaat zitten.
Hi Alienspace, IP24 houdt in dat deze spatwaterdicht is. Hij kan dus in vochtige ruimtes, maar naast je bad hangen lijkt mij minder verstandig dan hem op een afstandje ervan te hangen.
Ik hoop dat ibood dit bericht laat staan, want denk dat het voor consumenten belangrijk is dat ze weten wat ze kopen. Veel mensen denken bij paneelverwarming aan de zuinigere infraroodverwarming (met stralingswarmte), maar dat is dit dus niet. Dis is een heater met convectiewarmte. Dit met 2000watt en dus een gigantische stroomvreter om een ruimte enigzins warm mee te houden.
Anders staat er toch echt altijd infrarood paneel bij. Overigens weet ik het nog niet wat nu het zuinigst is. Ik heb een tijdje geprobeerd mijn thuiskantoor te verwarmen met een infrarood paneel en dit werkte voor geen meter. Je voelde idd de stralingswarmte maar alleen waar de straling bij kwam. Dus koude handen en voeten en ik voelde het ook als hij schakelde. Het meest comfortabele is toch dat de hele ruimte wordt verwarmt en daar hebben beide technieken evenveel energie voor nodig. Nu overigens een airco hangen :-)
Klopt, heb hem paar weken geleden gekocht via een andere site, wel voor 75% van de prijs hier. Stond toen ook bij dat het ir was. Mooi niet, dus teruggestuurd. Is gewoon een convectie kachel.
Kan ook niet verticaal hangen, dat zorgt de omval beveiliging voor.
Misschien komen we zo dan van de zonnepanelen stroomopbrengst af waar ze geen opvang capaciteit voor hebben
Zijn de stukken voor wandbevestiging inbegrepen?
Jazeker deze zijn inbegrepen!
Ik lees overal dat het vrij veel kost om hiermee te verwarmen.
Mijn situatie is als volgt. Ik heb een vrijstaande garage, met stroom. Enkelsteens, maar spoedig voorzien van enige (weinig/dunne) isolatie. Ik wil het volgende bereiken: dat de temperatuur nooit onder de 3 graden komt in de garage. Dat ik een half uur voordat ik ga trainen vanuit huis de verwarming aan kan zetten om iets bij te verwarmen (het hoeft nooit 20 graden te worden in de garage, maar het zou prettig zijn om er met een dikke trui te kunnen klussen zonder te bevriezen).
Is dat paneel dan een goede optie, of zijn er betere opties?
Naar mijn mening kun je dan beter wat meer uitgeven aan isolatie… Je stookt anders gewoon voor de buitenlucht…
Dat ligt mede aan de grootte van de garage, want je verwarmt het volume, de inhoud, dus vooral ook aan de hoogte en de dakisolatie.
Het is een convectieheater, luchtstroming dus, waarbij de warme lucht stijgt. Koelt die aan het dak al af dan heb je er elders niets meer aan.
De eerste en grootste winst is m.i. (zoals Pvdvenis ook stelt) te behalen met een goede isolatie.
Goedemiddag,
Je kan de kachel op 5 graden instellen dit is de laagste stand. Wanneer deze temperatuur bereikt is zal die afslaan(scheelt stroomverbruik) om vervolgens weer aan te slaan wanneer de temperatuur gedaald is.
Kan je dit apparaat ook instellen dat hij een constante temperatuur in een ruimt aanhoudt? Dus dat ik hem instel op 18 graden op de zolderkamer en dat hij aanslaat als hij eronder komt en uit gaat als hij er boven komt?
Hi Berny,je kunt de temperatuur instellen op de gewenste stand, de heater zal dan stapsgewijs richting die temperatuur werken en ook die temperatuur aanhouden.
Is deze heater ook in verschillende wattages in te stellen of alleen vol gas 2000 watt?
En is die ook via een andere tuya app te installeren zodat ik hem op homey kan aansluiten???
Zitten 2 warmtestanden op, 1000W en 2000W. Apparaat kan via de Tuya app worden bediend of via het touch paneel.
Create heeft er een van 2500 Watt, natuurlijk wel duurder als hier. Ik heb die sinds 3 weken om even de slaapkamer op te warmen tot 20 graden. Dit is in een kwartier tot een half uur gerealiseerd en dan zet ik hem direct weer uit. Heeft de zelfde opties als deze op Ibood.
Is het nou een convector kachel of intra rood?
Qua geluid nog al en verschil ook….
Convectie.
Qua geluid is deze even stil als een infraroodpaneel. Niet te vergelijken met convectorkachels met ventilator die veel lawaai maken.
Hi Anita, het is een convectiekachel. Volledig geluidstil
Kan deze ook verticaal geplaatst worden ?
Nee, dan slaat hij af
Klopt hij kan enkel horizontaal staan/ worden opgehangen
Beetje misleidend vanaf 229 euro voor 99 euro op andere sites kost hij gewoon 99
Daar moet je altijd op letten, – WAT BETAAL IK? - en niet naar de adviesprijzen. Die proberen je alleen maar over te halen om iets te kopen, hoe hoger hoe mooier. Ik kijk alleen naar ; wat kost het bij IBOOD en wat kost het elders. Aan adviesprijzen heb je helemaal niets, die betaal je nooit, ja, als je niet uit kijkt wel natuurlijk. Op internet zie je bij het vergelijken heel vaak, als je goed zoekt, dat IBOOD soms maar een fractie voordeliger is en soms zelfs iets duurder, door de verzendkosten. Altijd eerst goed rondkijken, is mijn advies.
Ik heb deze de vorige keer (voor dezelfde prijs) hier op iBood gekocht en ben er erg tevreden mee. Ik gebruik ‘m in ons thuiskantoor op zolder (21m2, 45m3) zonder CV verwarming en jaren ‘80 isolatie. Deze ruimte weet het apparaat prima op temperatuur te houden. Ik gebruik ‘m eigenlijk altijd op de hoogste stand van 2000W omdat dit sneller ’s ochtends opwarmt. Het apparaat verbruikt overigens niet continue 2000W, want zodra de ingestelde temperatuur bereikt is, schakelt het automatisch uit, om weer aan te gaan als de temperatuur gedaald is. Voorheen hadden we een convectorkachel van de Lidl (ook 2000W) die een teringherrie maakte, maar deze is heerlijk stil, dus perfect voor Zoom/Teams. Ook te bedienen via Google Home of de Tuya app. Het verbruik is lastig in te schatten, maar als ik naar het verschil in energierekening kijk tussen zomer en winter, zal dit zo’n 100 KWh per maand zijn, en dan staat ie de volledige werkweek aan. Met tarief van 0,15€/KWh (1 jaar geleden de prijs voor 3 jaar vastgezet bij de juiste energieleverancier) is dit 15 euro per maand; aan gas zouden we waarschijnlijk meer kwijt zijn. En natuurlijk is betere isolatie of airco die ook verwarmt allemaal beter, maar de kosten hiervan zijn ook veel en veel hoger. Ik zou ‘m weer opnieuw kopen.
Allereerst goed om te horen dat u tevreden bent en bedankt voor de sommatie van de kosten!
Heb er nu 1 besteld maar wil er 2. Kan dat nog omgezet?.
Goedemiddag Palmeg59,
Het is helaas niet mogelijk een reeds geplaatste bestelling aan te passen. Je kunt wel een nieuwe bestelling plaatsen met twee stuks en daarna je eerdere bestelling annuleren.
Via Bol.Com bestellen is goedkoper incl verzending (witte versie) Bekijk FlinQ Smart Paneelverwarmer – Heater – Verwarming Elektrisch – 2000W – Kachel op: https://www.bol.com/nl/p/flinq-smart-paneelverwarmer-heater-verwarming-elektrisch-2000w-kachel/9300000017697452?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp
Als ik op je link van Bol klik, staat er toch € 149.95 zowel voor de witte als de zwarte versie ?
Besteld hoor. Mooi spul en overal online goede reviews! Lekker zo’n convector kachel. Alles snel warm!
Daar bediening van op afstand via de cloud verloopt, hoe lang is de garantie dat dit systeem beschikbaar zal zijn?
Klopt het dat het power lampje blijft knipperen?
Betekent dat je hem niet hebt verbonden met de bijbehorende app…
Kun je meerdere panelen bedienen met dezelfde app? Of is het slechts mogelijk één paneel met de app te bedienen?
Ik heb er 2 gekocht en nu het wat kouder word wil ik ze installeren. Echter krijg ik hem niet met wifi (2g) verbonden via de tuya app. Ik krijg hem niet eens in reset modus, kan iemand mij hierbij helpen zodat het led lampje snel gaat knipperen. Ik zie nu zelfs geen power lampje
Nou, ik dacht dat het aan mij lag. Ik heb ook geen idee hoe je hem moet verbinden met de app. Het paneel staat ook niet in de lijst in de app. Dus ik zou ook wel graag willen weten hoe het moet. In de handleiding staat dat hij bij heaters zou moeten staan. Maar heaters staan er uberhaubt niet bij.
hoe lang is de stroomkabel ?
Iemand ervaring hiermee?