Loqed, stocked, and geen sleutels.
Merk: Loqed
Type: Touch Smart Lock
Garantie: 2 jaar vanuit iBOOD, 5 jaar vanuit Loqed
(i) Kijk hier om te controleren of je deur geschikt is voor de Loqed smart lock.
Kenmerken
Dit ontvang je
Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar Gedurende de werkdag op het forum om je vragen te beantwoorden.
De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @LOQED Expert
Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.
Niet vergeten —
tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord.
Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.
De originele cylinder komt te vervallen met dit slot.
Maar de dikte van de deur komt niet te vervallen mevrouw of meneer Mulder!
Het antwoord daarop vind je hier: https://support.loqed.com/nl/articles/6202154-welke-deur-slot-types-worden-ondersteund
Super fijn en goed slot! Al een jaar in gebruik en werkt feilloos. Wel even wennen dat je geen fysieke sleutel meer kan gebruiken. Dus niet je telefoon vergeten als je de deur uitgaat en een (nood) pincode instellen.
Bij thuiskomst (door Geofencing) met 1 druk op het display kan je het slot ontgrendelen.
En anders heb je altijd nog een code als backup. Hoewel dat wel ten koste gaat van een skg ster
Dus iemand die jouw telefoon heeft “gevonden” kan ook zo je huis is?
Kans is klein, maar toch…
Ja. Dat klopt. Dan zul je op een andere telefoon de toch to open uit moeten zetten. Iets wat overigens niet kan als iemand je sleutel vindt
Ik heb het slot sinds de start en ben er zeer blij mee! Buren kunnen alleen naar binnen als ik dat wil. Super handig met de vakanties. Daarnaast loop ik al paar jaar onder sleutels rond. Slot heeft ons nog nooit in de steek gelaten. Zeer blij mee :-)
Is dit slot ook te gebruiken op een “achterdeur” waar aan 2 kanten een hendel zit om de deur te openen ?
Ja dat kan!
Maar als de hendel aan de achterkant een driepunts sluiting bedient wel even goed opletten.
Kan U hier iets meer uitleg over geven ? bvb installatiemanual ?
hoe kan ik de binnenhendel vervangen door dit slot en de buitenhendel op dezelfde plaats laten zitten ?
https://loqed.com/nl/installatie/
Houd er rekening mee dat als de buitenhendel voor een driepuntssluiting bedoeld is, je wel de hendel omhoog moet doen voordat loqed je deur kan vergrendelen en ontgrendelen.
ik vraag me af of je een waarschuwing krijgt als de accu/batterij vervangen/opgeladen moet worden? Stel dat die leeg is, kan het slot dan nog wel geopend worden. Zonder stroom?
Je kunt aan de buitenkant een batterij er tegen aan houden. De standaard gaat echt zo een half jaar mee. En ja, je krijgt een waarschuwing.
Is de greep van het slot te vervangen door een knop, tegen het hengelen.?
Ja, dit kan. Wij hebben aan de buitenkant een draaiknop en binnenkant een deurgreep.
Maar 2 knoppen of alleen binnenknop kan ook?
De knop aan de binnenkant kun je niet vervangen. Die heb je nodig om handmatig van het slot te kunnen draaien. Werkt dus ook als de batterij leeg is (handig bij brand).
Kan je ook een tijdelijke code instellen voor bvj verhuur van een woning?
Ja, je kan 200 verschillende codes aangeven.
Sinds een paar weken werken echter de opties voor tijdsbeperking niet meer in de app, het schijnt dat loqed bezig is met deze bug. Zou vorige week opgelost zijn, maar doet het nog steeds niet.
Ben niet helemaal onverdeeld over het slot, bij mijn vrouw werkt touch to open niet heel goed.
Ontgrendeling in de ochtend (van nacht- tot danslot) is niet zuiver, blijft vaak nog even halen, ik moet handmatig nog een extra slag doen.
Chatservice van LOQED heel fijn, ze reageren snel met antwoorden.
Let op: afhankelijk van de type deurbeslag moet je de motor ondersteboven erop monteren (staat goed beschreven in de handleiding). Echter moet dan het kabel van de touchscreen verlengd worden, dat verlengkabel kreeg ik gratis nagestuurd na navraag bij de chatservice.
Maar ik moest toen wel bij de eerste montagepoging halverwege het oude slot terug in bouwen en twee dagen wachten tot ik de kabel in huis had.
Ik heb de powerkit bij besteld (accus ipv batterijen, plus een oplader).
Zonder de oplader moet je steeds de deurkruk afschroeven om batterijen te wisselen. (Bij ons doet een keer opladen 7-8 maanden)
De update van de app is inmiddels uit. Deze wordt in fases uitgerold en het kan dus zijn dat je hem nog niet hebt.
Wanneer de pc-maat ( afstand klink <> cilinder) meer dan 72mm is moet de motor ondersteboven. Daarna hangt het af van de dikte van de deur. Een verlengkabel is zelden nodig. Ze zijn op de vragen bij loqed support en worden met direct verzonden en met PostNL brievenbus pakket verzonden
Vanwege overwegend positieve reacties ook maar een kritische noot. We hebben drie sloten geïnstalleerd bij ons bedrijf en met alle drie sloten problemen (daarom overige sloten nog niet geïnstalleerd maar heb nog sloten liggen). Heel snel verbruik van batterijen (er gaan er zes in!), snel defect gaande aandrijfmotortjes (2x), vastlopend slot en als het slot een afwijking detecteert wordt je gek van alle notificaties en mail die je krijgt. Op zich is de service best goed van Loqed maar het contact kan alleen via mail of chat en is dus bij een accuut probleem erg lastig en bij een vastzittend slot waarbij je de deur niet meer open krijgt (we hebben uiteindelijk het kozijn moeten forceren =€€) heel vervelend dat je niet direct contact krijgt.
Wat vervelend Cypr. In heb dit alles met mijn slot nog nooit gehad. Zijn de batterijen misschien snel leeg omdat je slechts 6 van de 8 batterijen vervangt? Er moeten namelijk 8 AA batterijen in.
Als je een deur al stevig met een sleutel op slot moet draaien of aan de deur trekken dan moet het motortje teveel kracht leveren. Met als resultaat batterijen snel leeg of defect motor. Dus voorwaarde is dat een deur met zo weinig mogelijk weerstand op slot gedraaid kan worden.
Goede aanvulling fred.89, dankjewel.
Ook dank aan GWDijkstra voor de behulpzaamheid.
Ook ik heb dit slot ruim een jaar en ben niet erg tevreden. Regelmatig gaat het slot niet open en moet je via de achterdeur die gelukkig nog wel een gewoon slot heeft. Bovendien maakt het slot veel herrie. Ik zou er nu niet meer voor gaan.
Bedoel je dan touch to open of ook de code? Touch to open schijnt soms niet te werken als android/ios een update gehad heeft doordat telefoons dan op energiebesparende standen gaan die de geolocatie minder goed bijhouden. Met code heb ik nooit problemen gehoord.
Ik bedoel de touch to open functie. Die werkt regelmatig niet (zojuist ook weer). Dat de telefoon in energiebesparende modus gaat geloof ik niet erg, ik kom altijd aan met de auto en de telefoon staat dan in de lader van de carkit.
Wat als ik zelf binnen ben, binnen bereik van het slot en iemand tikt van buiten ‘touch to open’. Of wanneer mijn telefoon binnen ligt, binnen bereik van het slot. Kan iemand van buiten dan de deur openen?
Nee, je telefoon moet eerst 500 meter buiten huis zijn geweest. Daarna doet touch to open het weer als hij thuis geregistreerd is.
Er vind ook nog een binnen/buiten detectie plaats op basis van het bluetooth signaal die vergelijkt tussen de buitenmodule en binnenmodule.
Het lijkt me dat dit soort sloten niet gebruikt kan worden i.c.m. met een driepuntssluitting, die tegenwoordig toch wel de standaard is?
Met een ronde knop aan de buitenkant kun je die vergrendeling niet toepassen en dan kan de cilinder ook niet draaien.
Hangt van de driepuntssluiting af. Voordeur heb ik een cilinder gestuurde driepunts sluiting. Die werkt perfect met loqed. Bij de achterdeur een hendel gestuurde driepunts sluiting. Daarbij werkt het alleen als je zelf de hendel eerst omhoog doet.
Ok, ik ken alleen het type waarbij je de klink omhoog moet trekken voor vergrendeling.
Dan zou ik ‘m je persoonlijk niet aanraden. Ben voor de achterdeur voor een bold smart cilinder gegaan.
geen probleem, gebruik het slot sinds te koop met een 3 punt slot en nog nooit een probleem gehad. Gaat altijd netjes open en sluit correct met de 3 punt sluiting.
Zie heel veel opmerkingen hier die niet correct zijn van personen zonder ervaring maar wel met een mening.
Ik heb persoonlijk meerdere van dit type sloten bij familie en vrienden mogen inregelen en zonder enige uitzondering probleemloos tot vandaag. 100% aanbevolen en nee ik hwb geen aandelen. ;)
Rob, heb je het dan over een cilinder gestuurde of hendel gestuurde meerpuntssluiting? Want bij die eerste is er inderdaad nooit een probleem. Bij die tweede, kun je pas openen /sluiten nadat je zelf de hendel omhoog gedaan hebt.
Kan deze bedient worden over het lokale netwerk, of is er een verbinding nodig naar servers van loqed?
Schema’s van de sleutels instellen en dergelijke gaan via de loqed servers. Er gebeurt ook veel lokaal, maar volledig lokaal is volgens mij niet mogelijk
Wat is jullie voordeel tegenover Bold? En andere smart locks?
Ik heb beide. Bold moet je zelf op slot draaien. Als je in bed ligt, moet je dus naar beneden om de deur op slot te draaien. loqed heeft wel een motor die het op slot kan draaien.
Is dit slot te plaatsen bij een stenen schuur, hier zitten ventilatiegaten dus is niet volledig lucht/mist dicht.
Wat als Loqed ooit met de dienst stopt of failliet gaat? Is het wifi-deel dan niet meer bruikbaar en kun je alleen nog via een code naar binnen?
Met wat ik hier vind, moet je nog altijd alles zelf kunnen doen: https://support.loqed.com/en/articles/6127856-loqed-local-bridge-api-integration
Je moet wel vooraf de key hebben aangevraagd.
Maar dan heb je evt wel nog een extra toestelletje (vb raspberry pi) nodig om als webserver te dienen voor notificaties, of een soort domotica oplossing zoals home assistant.
Heb er voor en achter 2 geïnstalleerd … één met deurklink en één zonder.. helemaal goed.. installatie prima zelf te doen… duidelijk instructie via mobiel middels plaatjes en stappen.
Hellpdesk onnoemelijk vriendelijk en behulpzaam… en zeer vlot in reageren…. ongelukkig keer display’tje kapot.. gelijk nieuwe toegestuurd gekregen…
oplaadbare batterijen besteld en zo’n oplader werkt prima… Tuurlijk blijft het elektronica met heel af en toe een hapering in touch to open.
Telefoon pakken en via app openen… ( = zelfde als sleutels uit je broekzak halen… ;-) ) en ook via Google zijn de deuren ook via spraak te besturen en icm camera’s / deurbel kan op afstand opengedaan worden. Bezorger kan pakketje in de hal zetten en deur dicht doen… en dan weer op slot en klaar …
Overal is dit een top slot met goede ondersteuning en van eigen bodem…
Aanbiedingen van dit slot zitten altijd rond deze prijs… dus is mooie deal.
Klopt de 5 jaar garantie via Loqed? Op hun website zeggen ze wat anders: https://support.loqed.com/nl/articles/6127701-garantieperiode
Wat is het voordeel van deze deurkruk? zie alleen maar een nadeel tegenover de gewone traditionele huissleutel om een deur te openen.
Het kost je meer tijd en meer handelingen verrichten om een deur te open het ongemak met je boodschappen in de hand en de andere hand je smartphone, een gewone sleutel is handiger sneller makkelijker en efficiënter in gebruik, heb je geen verbinding met je deurkruk sta je te kloten voor je deur om binnen te komen.
Zelfde geval met de bediening van je lampen in je woning bedienen met een smartphone tegenover een fysieke afstandsbediening en lichtschakelaar, ik zeg maar niet alle technologie aan meuk is handig in dagelijks gebruik.
Meer handelingen? Er zijn geen handelingen.. vinger op de knopdrukken en de deur gaat open. In tegenstelling tot sleutels uit je zak vissen en het sleutel gat zoeken met een boodschappentas in je zicht.
+ dat je het op tijden gemakkelijk open en dicht kunt doen, gemakkelijk sleutels kunt delen, met een videodeurbel bijv de pakkerbezorger binnen kunt laten, je de sleutel nooit binnen kunt laten liggen of kwijt kunt raken.
dan moet je maar snel naar een volgende aanbiediing gaan en deze laten voor wat het is… Als er geen voordeel of interesse bij je is. lekker laten die overbodige info
svp goed lezen! Is 10x makkelijker dan met een sleutel
Dit slot besteld bij de vorige iBood deal. Tot nu toe erg tevreden over. En niet onbelangrijk, het is betrouwbaar. Hoop alleen dat de applicatie (interface) van dit slot aangepakt gaat worden ooit. Dit komt nog erg basic over namelijk.
En voor diegene die dit slot willen bestellen hier… Check eerst of je deur wel gewoon goed en makkelijk sluit/open gaat, en je slot niet te stroef dicht/open gaat. Ik zie namelijk regelmatig klachten langskomen op forums dat het slot niet goed werkt dan, en dat is natuurlijk opzich logisch. Je moet dus wel een goed afgestelde deur/slot hebben.
Werkt dit slot ook op Google home ?
Jep!
Zeker… werkt prima..!
Aanrader voor iedereen! Ik heb er 3. Voordeur, Achterdeur, en Schuurdeur. Zou niet anders meer willen.
Schuurdeur… ja kan ook nog … ik zat aan de achter poort te denken maar ze zijn niet IP65 helaas..
Waar koop ik het best de bijpassende “Powerkit” ?
Coolblue had ze voor 40 euro. Goedkoper heb ik ze niet gezien.
Okay. Gevonden.
Dankjewel.
Weet iemand of het slot nog te openen is als de batterijen/accu leeg is. Er wordt een noodaccu benoemd, maar ook die kan leeg raken neem ik aan. Ben zelf nogal eens een paar maanden weg, vandaar mijn vraag. En ik heb maar een toegangsdeur ter beschikking (appartement)
Je kunt aan de buitenkant een batterij blokje er tegen aan houden. Daarna kun je gewoon de code intikken. Die kun je in iedere supermarkt vinde. 9v blokje geloof ik.
Is deze compatibel met IFTT ? zodat je bvb het licht aan kan doen als het slot opengaat ? of een alarm als er met het slot gefrult wordt ?
De WEB API is beschikbaar. Dus elk systeem wat met webhooks werkt is compatible.
Werkt dit slot ook bij een zgn. twee-toers slot?
Ja
Hoe vaak kun je de code achter elkaar fout intikken?
Inbreker met een beetje geduld komt uiteindelijk bij de juiste code terecht of wordt dit na x keer proberen geblokkeerd?
Met een beetje geduld en met hele snelle vingertjes lukt dat hem wel. Als hij dat dan doet dmv 3 miljoen combinaties per seconde, kost het hem slechts 68 uur om de pincode te kraken ;-)
Dus de diameter/lengte van de cilinder maakt bij deze niks uit?