Sommige merken zijn zó goed in wat ze doen, dat ze synoniem komen te staan aan het product. Roomba en robotstofzuigers zijn hier het perfecte voorbeeld van.
Merk: iRobot
Type: Roomba i3+ Robotstofzuiger (i3558)
Garantie: 2 jaar
Kenmerken
Filter & reservoir
Voeding & energieverbruik
Fysieke eigenschappen
Dit ontvang je
Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar Gedurende de werkdag op het forum om je vragen te beantwoorden.
De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @iRobot Expert
Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.
Niet vergeten —
tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord.
Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.
Bedankt voor je uitgebreide review Wally en leuk om te horen dat je aankoop goed bevalt!
Kan je ook aangeven in de software om bepaalde plekken te mijden?
Hallo gsroet,
Nee de i3 gaat wel tussentijds laden en weer verder met stofzuigen maar je kunt geen clean zones en keep out zones instellen.
Ik heb hier de iroomba 9+ staan wat een dweil en stofzuigerunit is met alle toeters en bellen. Heeft nooit gewerkt ondanks herhaaldelijk bellen met iRobot (rechtstreeks bij hun gekocht) waardeloze service dus voor product van meer dan 1.000 eur waar overduidelijk een hard of software fout in zit. (Google maar eens). Verder werken sensoren niet op bepaalde type vloeren wat ze ook niet verkondigen. Maw bezint eer ge begint!
Hallo develdonk1,
De s9+ heeft geen dweilfunctie dus ik neem aan dat je naast de s9+ ook de Braava m6 hebt? Werken beide niet? Wat voor een defect heeft de s9+? Ik zou mij in een persoonlijke situatie kunnen voorstellen dat als je binnen garantie recht hebt op service en je dit niet krijgt je je recht gaat halen en niet een apparaat van 1000,- euro gewoon aan de kant laat liggen?
Deze robot stofzuigers van Roomba werken niet in het donker. LiDAR is het antwoord. Check eerst reviews op YouTube wat het verschil is. Roomba maakt degelijk spul maar de gebruikte techniek is achterhaalt.
Hallo JeeBeetje,
De i3+ rijdt wel degelijk in het donker (alhoewel de meeste klanten de robot overdag gebruiken) en de hogere line-up heeft een camera en het klopt dat deze een heel klein beetje licht nodig heeft. Volgens mij nog minder dan 0,01 Lumen. Een lantaarnpaal die buiten staat, maanlicht of een klein schermerlampje binnen in de woonkamer is al voldoende.
Dat ie in het donker rijdt, klopt, maar zich goed kunnen oriënteren is een heel ander verhaal…
Staan genoeg reviews over het VSLAM vergelijk met LiDAR. Het is gewoon jammer dat jullie hier niet aan gaan, maar met VSLAM blijven werken.
Hier gaat de stofzuiger zijn gang als we naar bed gaan en de lampen dus uit zijn, automatisch leegmaken gebeurt pas in de ochtend.
Dit is een offtopic omdat deze techniek niet op de i3 zit maar op de hogere line-up met camera. De SLAM techniek wordt niet alleen door iRobot gebruikt maar door meerdere merken. VSLAM is wel een techniek wat alleen iRobot gebruikt. V staat in dit geval voor Visual en is door ons ontwikkelt. Ik weet niet wat de toekomst brengt qua ontwikkeling maar wij hebben nu dit en VSLAM werkt gewoon goed. Natuurlijk zijn er altijd verschillen in apparaten. Qua navigatie of andere zaken. We hebben namelijk ook een 600 serie in het lager segment. Deze heeft niet net als de i3 twee rubberen onderhoudsvriendelijke borstels. Werkt hij daardoor minder, nee maar je hebt wat meer schoonmaakwerk bij een 600 serie. Kortom er zijn verschillen maar beide maken schoon en dat is wat je wilt.
Ik heb een huis met een trap van 2 treden in de woonkamer. Stopt de robot automatisch bij het tegenkomen van de trap?
Hallo atreides8888,
Ja al onze robots hebben diepte sensoren en zullen automatisch stoppen bij je trapgat.
Mooi, had em besteld voor ik de vraag had gesteld. Was er al een beetje vanuit gegaan :)
Veel plezier met de robot.
Klopt het dat de maps functie voor de i3 alleen in de U.S. ingeschakeld is en niet in Nederland?
Volgens dit article zou het ingeschakeld moeten zijn:
Hallo Artimunor78,
Nee dit is inmiddels ook van toepassing in NL en zijn de i3 modellen die bij klanten staan inmiddels geüpdatet of gebeurt dit op kort termijn.
Dit betekent dat je een ruimte kunt benoemen en de robot hier naar toe kan laten rijden maar dit is niet hetzelfde als clean zones en keep out zones. Laatst genoemde vervangt de virtual Wall waarmee je bijv. een speelhoek van de kinderen mee af kunt zetten of een open keuken waar je wilt koken terwijl de robot in de aanliggende woonkamer schoonmaakt en jij niet wilt dat de robot je stoort in de keuken. Maar hier kun je een virtual Wall voor kopen mocht je dit toch willen blokkeren.
En hoe valt deze update te ontvangen?
Exact dezelfde voor dezelfde prijs die ik voor de kerst van jullie heb mogen ontvangen heeft dit nog niet.
iRobot Nederland weet ook van niets, en is nu met dat artikel aan het escaleren, maar ze claimen dat het niet kan….
Ik ben het aan het proberen te achterhalen en heb ook een collega een bericht gestuurd. Maar vanwege het weekend weet ik niet of ik het juiste antwoord ga krijgen. Maar als de klantenservice het aan de hand van jouw bericht ook aan het escaleren is dan ligt het het niet stil en zul je zeker binnenkort een reactie ontvangen. Mocht ik meer weten vandaag dan laat ik het hier weten.
ik kon in het begin geen map zien. Nu de laatste weken zie ik wel een map van wat er gezogen is. Dus volgens mij vanzelf ge-update.
Hallo Geert,
Bedankt voor het delen van je ervaringen.
De smart map functie is eentje waarmee alle maps toegevoegd worden aan 1 centrale map, waardoor de robot een stuk slimmer is. In vergelijking met mijn voorgaande robot van een chinees merk die meer dan 5 jaar oud is, is deze i3 net een dronken malloot. (zo slecht kwa navigatie) De smart maps functie (dus niet van een history item de map bekijken maar een “maps” functie in het hoofdmenu hebben, waarmee ook een zogenaamde “mapping-run” uitgevoerd kan worden is essentieel om dit ding ook maar enigsins acceptabel te laten functioneren. Maar die ontbreekt dus, en de klantenservice geeft aan “nee dan moet U een duurder model kopen” terwijl robots van de halve prijs van deze aanbieding dit prima kunnen. En iRobot dit een jaar geleden voor i3 modellen beschikbaar heeft gesteld, zit het er dus niet standaard bij. Ik lees inderdaad verhalen van mensen bij wie het plots is gaan werken, maar is dat bij de gratie van een klantenservice persoon die hier wel verstand van afheeft? of waarvan eigenlijk? Erg vaag verhaal allemaal.
De robot een paar dagen in huis en hij maakt na ‘verkennen en reinigen’ nu 30m2 in 49 min schoon. De map kent nog een paar kleine plekjes die niet gedekt zijn maar veronderstel dat ook die plekjes worden ingekleurd de komende tijd. Beperkte ervaring maar hondenharen lijkt hij goed op te zuigen. De 48dB haalt hij zeker niet. Mijn meting ligt rond de 56dB. Aanzetten als je niet in huis bent is de simpele oplossing en je hond even laten wennen aan het geluid dat bij leegzuigen hoort. Dat is best pittig maar de robot is wel leeg! Zoek nog een manier om een andere verdieping te zuigen zonder dat je het basisstation moet verplaatsen. Vorige week €329 betaald.
Hallo fransbu,
Leuk om te horen dat je nu al zo snel een positieve ervaring hebt.
De 48DB is wat er gemeten is tijdens testen en kan natuurlijk per woning anders zijn.. met andere woorden, is 48DB gemeten in de meest ideale omgeving zoals bijv. vloerbedekking minder geluid teruggeeft als een laminaatvloer welke als een soort klankkast kan fungeren.
Maar inderdaad, het beste kun je de robot aanzetten als je weg van huis bent en zeker het automatisch legen uitzet in de nacht haha.
het geluid op een kleed is inderdaad aanzienlijk minder. Dat zou Roomba er dan bij moeten zetten: harde vloer 56 dB, op kleden/ zachte vloeren 48 dB. Dan weet je wat je kan verwachten en onderscheidt je je van leveranciers die de klant voor de gek houden.
Bedankt voor de tip. Ik ga het zeker doorgeven maar het is net als een auto (zowel benzine/diesel als elektrisch) het word in de meest ideale wereld gemeten (ben ik ook niet mee eens want in de praktijk is het anders en afhankelijk van heel veel factoren) en ik ben het met je eens dat we ons dan zouden onderscheiden maar als je de eerste bent en de andere gaan niet mee dan ben je afhankelijk of klanten echt lezen of alleen naar de hoofdinformatie kijken en wij dan buiten de boot vallen.
Maar nogmaals ik ben het met je eens en verandering en meer openheid is altijd goed.
Hallo i, is deze geschkt voor hondenharen of kan ik dan beter een ander type kopen?
Hallo Bertje_b,
Zie het bericht hierboven van fransbu. Maar daarnaast kan ik je vertellen dat de i3+ twee rubberen onderhoudsvriendelijke borstels heeft, is dus uitermate geschikt voor huisdierenharen. En dan in combinatie met het automatisch legen helemaal top. De enige reden die ik nu kan bedenken om voor een hoger model te gaan is de clean en keep out zones die je dan in de app kunt instellen.
Onze Golden retriever verhaart het hele jaar door. Die haren verplaats je dan zelf door het hele huis. Nog niet gezien dat ze aan de rollers blijven plakken. Dat weet ik over 10 zuigbeurten wel. De rollen zijn simpel schoon te maken. Zie trouwens dat de stofzakken best pittig in prijs zijn. Gelukkig is er dan Ali die er maar een fractie voor vraagt.
Kan de clean-base ook voor een bestaande i7 gebruikt worden en dan de normale oplaad station gebruiken voor deze i3?
Hallo,
Ja en nee is het antwoord. Ja het is dezelfde cleanbase en deze zou je kunnen wisselen met de i7.
Ik kan het hier nu niet zo snel checken maar volgens mij is het bakje van de i3 hetzelfde qua formaat als de i7 met dat verschil dat er een opening in het bakje zit die aansluit op de cleanbase zodat hij kan legen. Mocht het niet passen dan kan de i3 wel met dit huidige bakje rond blijven rijden (want het leegt alleen via die opening als hij op de cleanbase staat) en zul je voor de i7 een ander bakje moeten aanschaffen. Maar volgens mij past het wel.
dan kan ik toch ook het bakje met inkeping aan de onderkant in de i7 stoppen en het bakje van de ii7 in de i3?
Dan zou het toch moeten werken?
Ja dat bedoel ik, ik weet bijna zeker dat die bakjes hetzelfde zijn. Dan kan het. Anders zou je alleen voor de i7 een ander bakje moeten aanschaffen.. maar met deze deal heb je vrij voordelig een cleanbase voor je i7 (en nog een extra robot i3) aangezien de losse cleanbase veel geld kost en dan moet je altijd je bakje vervangen, nu waarschijnlijk alleen omruilen..
Lijkt me een goede deal!
Fijn weekend gewenst alvast
top, bedankt voor je antwoorden
https://homesupport.irobot.com/s/article/64103
Op deze link (uit eerdere post ) staat dat je de robot zonder basisstation ook op andere verdiepingen kunt gebruiken. Zoek nog waar die ‘every where job’ in de app verstopt zit..
Lezend op diverse gebruikersgroepen … plaats de robot op een andere verdieping en druk op de clean knop. Na zuigen waar hij kan zou de robot naar zijn vertrekplaats terug moeten keren. Dan wel zelf even terugzetten op zijn basisstation om te laden. Ga het proberen .. en Roomba zorg voor een behoorlijke manual bij het ding. Ook dan zorg je voor onderscheid net anderen.
Ik heb geen antwoord gekregen op je vragen qua updates maar ga er zeker vanuit dat je vraag die je eerder bij onze klantenservice hebt neergelegd beantwoord gaat worden.
Fijn weekend.
Hier idd ook goed ervaring met i3. Ook in combinatie met 2 honden. Het haar borstelt hij prima van de vloerbedekking
Bedankt Jan voor je positieve ervaring.
Voor iedereen een prettig weekend gewenst en tot een volgende keer..
Gratis verzending want de bezorgers hebben niets verdiend deze keer. ;-)
Gaat hij ook over tapijt als hij deze tegenkomt?
Ik heb hele goede ervaringen met deze stofzuiger. Had m een half jaar geleden hier iets duurder gekocht en nooit spijt van gehad. De stofzuiger doet zn werk goed, ik stel me voor dat het grote voordeel van deze versie is dat er een reservoir bij zit (maar ik weet niet anders). Vervangende onderdelen zijn eenvoudig te plaatsen en misschien relatief goedkoop verkrijgbaar. Dit apparaat werkt het best omdat ik nu een grote gelijkvloerse beganegrond heb. Heb de stofzuiger vooral in huis genomen omdat we een Duitse herder hebben en dus veel haren.
De app werkt handig en intuïtief. Kan gemakkelijk een programma maken qua timing en ook qua plattegrond als je het oppervlak in kaart hebt gebracht.
Hoop dat mijn review voldoende us om je te overtuigen. Veel plezier toegewenst.
Groeten, Wally