Wij: "Heeft deze TV vooral geweldig geluid, fantastisch beeld of valt hij op door zijn bijzondere extra's?" Philips: "Ja."
Merk: Philips
Type: 65" 4K miniLED TV (65PML9636/12)
Garantie: 2 jaar
(i) De inbegrepen B&W soundbar fungeert eveneens als standaard. Hang je de TV op aan de muur? Dan bevestig je de soundbar m.b.v. de meegeleverde beugel. De TV zelf heeft géén interne speaker; gebruik je de B&W soundbar niet, dan dien je dus zelf een externe speaker of andere geluidsbron aan te sluiten.
Display
Ambilight
Resoluties & beeldverversing
Smart TV-functionaliteit
Tuner / Broadcasting
Connectiviteit
HDMI-functionaliteit
Ondersteunde formats
Audio
Voeding & energieverbruik
Fysieke eigenschappen
Dit ontvang je
Ik woon op de 3e verdieping. Wordt de tv op de 3e verdieping bezorgd of op de begane grond bij de ingang van het appartement.
De tv wordt gebracht tot de ingang van het appartement op de 3e verdieping.
Top aanbieding! Maar ik wacht toch nog tot de 75 inch nog eens te koop staat!
Ik heb hier de 75″ gekocht. Ik ben na maanden nog steeds bezig de juiste instelling te zoeken voor het beeld. Ik weet niet zeker of dit dezelfde local dimming heeft als mijn 75PML9506/12 ? Maar ik vind het beeld niet heel uitblinken. Dat komt mede omdat ik vage zwarte vlekken zie op bewegende delen. Dat zou dan komen door local dimming. Als je Local dimming uitzet is het beeld weer slechter. Ik had hiervoor een 65″ LG 4k en die heb ooit aangezet en daarna nooit meer iets in de instellingen veranderd. Die had veel mooier beeld. Het geluid van deze Philips is zeer goed. Jammer dat ik het beeld niet juist krijg ik gesteld.
Heb je de software update’s al geïnstalleerd?
Vreemd dat jij een gewone 4k LG led tv beter beeld vind als dit toestel met mini led, ik heb deze tv namelijk ook en ik vind het beeld adembenemend en zelfs vergelijkbaar met het beeld van een oled tv met als voordeel dat mini led niet kan inbranden wat wel een gekend probleem is bij oled.
Mischien toch is met de instellingen spelen wat ik ook heb gedaan in het begin toen ik hem had.
Bekend probleem bij deze tv’s. De. Zwarte vegen zijn gedimde zones door niet snel genoeg weer helder worden. TV heeft ook last van black crush, waarbij veel details verloren gaan bij donkere scenes met HDR . Check de YouTube filmpjes van gebruiker/account Skyform, hij vergelijkt het beeld met een Sony 65X95J. Tevens ook actief avforum lid.
Moet er wel bij zeggen dat veel van die ervaringen de 9506 betreffen. Ik kan nog geen enkele gebruikersreview of test van deze 9636 vinden en weet ook niet of er verschillen in beeldtechniek zijn met de 9506.
Bij mijn weten is het enige verschil de geïntegreerde soundbar van B&W.
@Annahilator Het artikel van ruud181 (https://fwd.nl/beeld/review-philips-65pml9636-pml9636-serie-lcd-led-tv/) heeft een aantal tips waar je wellicht wat aan hebt..
Bedankt! Ik ga meteen even kijken. Wat WallysHere zegt herken ik mij in. De software update heb ik gedaan, bracht geen geluk. Donkere beelden waren gewoon niet om aan te zien. Dat heb gewijzigd maar nu flikkeren de witte stukken licht. Die vage zwarte vlekken blijven een ergernis. Ik ga nog eens met de instellingen spelen (jammer dat deze tv out of the box geen goed beeld geeft)
Ook de helderheid was anders 1500 vs 2000
Tussen de 9506 en 9636
Ik heb nu 8 maanden het vorige model de 9506. Helaas nog geen enkele update gekregen. Ik vind dat een groot min punt van de Philips Android TV. Ook vind ik hem wat traag reageren ik heb ook een TV met Fire Stick van Amazon die TV reageert veel sneller. Verder ben ik wel tevreden over de TV.
Sinds een maand of 4 heb ik de versie zonder soundbar, de 9506 in 65″. Ben zelf redelijke audio- en videofiel en heb nog geen problemen ondervonden met zwarte vegen of iets dergelijks. In tegendeel ik vind het een geweldige TV en een hele vooruitgang ten opzichte van mijn vorige Samsung Qled uit de 700 serie.
Het probleem van het langzaam reageren op de afstandsbediening is ook niet herkenbaar.
Qua audio gebruik ik de ingebouwde luidsprekers niet, er zit een Denon 7200WA receiver aan gekoppeld. In het begin wel wat zitten prutsen met de ARC instellingen maar dat werkt nu ook probleemloos.
Voordat ik hem bij Ibood gekocht had ook diverse reviews gelezen, belangrijkste verschil met het type wat aangeboden is zijn de soundbar en de hogere lichtopbremgst, 1500 vs 2000. Ter indicatie mijn vorige Qled zat rond de 1000. Moet zeggen dat ik geen problemen heb met een lichte kamer alhoewel mijn voorkeur er wel naar uit gaat om in een wat donkere omgeving tv of films te kijken.
Ik heb deze tv (9506) ook, er zijn al minstens 3 updates geweest sinds dat je hem hebt, de laatste is van december 2022. Dus ik raad aan om de update via het menu te zoeken en installeren.
Traag is de tv bij mij ook niet.
Nee, dat is het verschil tussen de 75 en 65 inch. De 75 inch is 1500 nits en de 65 inch is 2000 nits.
Het is een bekend probleem van dat type tv. Ik had het zelf ook en heb de tv via ibood ingeruild voor een andere. De nieuwe heeft het nagenoeg niet. Dus maak een ticket aan een laat het via ibood gaan als jij het echt vervelend vindt.
Ik heb inmiddels al drie updates mogen installeren.
Precies dat is met Philips Oled met HDR ook het geval laats Wilow op disney+ gekeken zit veel donkere scenes in de serie is niet om aan te zien, de scenes zijn zo donker dat je de spelers haast niet kunt zien en waar ze zich bevinden in een scene zo slecht wordt het weergegeven.
Weet niet hoe het met andere merken is maar Wilow geeft een goede test voor je tv hoe het met HDR in donkere scenes omgaat.
Hoeveel tijd zat er tussen? Het retour sturen?
Hoi,ik krijg mijn beeld ook niet goed ingesteld.kan jij aangeven hoe jouw instelling staat.
Lees ik er nou overheen, of staat het energieverbruik (als ie aanstaat) er niet bij?
Dat staat op de laatste foto. 95 en hdr 170 watt.
Inderdaad irritant dat ze in de beschrijving alleen het stand by verbruik geven.
Ahh dit werd al beantwoord.
Vraagje, is deze TV ook Airplay2 ?
Nee
En Chromecast?
De tv heeft geen ingebouwde Chromecast, maar je kan wel een losse Chromecast aansluiten via usb.
Updated by: Paul
deze tv heeft wel Chromecast
Wat zeg jij nou? Dit is een Android tv, uiteraard is er Chromecast op…
Je hebt helemaal gelijk. Het blijkt er wel op te zitten.
Hallo Paul,ik krijg de helderheid niet ingesteld omdat ik die bij instellingen niet kan vinden.moet er echt een knop van helderheid zijn.
Kun je deze Philips afstandsbediening ook koppelen aan de kpn ontvanger? Dit zodat je reguliere tv via kpn kunt kijken en zappen met de Philips afstandsbediening? En dus niet hoeft te wisselen tussen twee afstandsbedieningen. Bvd!
De nieuwste KPN TV ontvanger werkt enkel met de eigen meegeleverde bluetooth AB (mooi te verstoppen achter een deurtje). Het werkt dan dus omgekeerd. Je koppelt jouw tv, Philips in dit geval, aan je KPN AB. Helaas moet je dan voor specifieke functies zoals bv Ambilight, beeldinstellingen enz. toch je Philips AB erbij pakken. Standaard tv kijken, zenders kiezen, geluid harden en zachter werkt prima. Er is helaas geen app voor de KPN ontvanger en het ziet er ook niet naar uit dat die gaat komen. Philips tv’s zijn echter wél compleet te bedienen via de remote app. Zo kan je de AB van je Philips wanneer wenselijk toch opbergen.
Andersom, je bedient voor tv kijken de Philips met de KPN afstandsbediening, werkt prima.
Voor apps en instellingen anders dan volume gebruik je de Philips afstandsbediening.
Energieverbruik volgens Tweakers:
Energieverbruik (SDR) per 1000 uur 95kWh
Energieverbruik (HDR) per 1000 uur 170kWh
Stroomverbruik (stand-by) 0,3W
Ik moet wel zeggen dat dit echt een top-deal is. Het is dat ik momenteel geen nieuwe TV nodig heb, maar dit is echt een oldskool goeie deal.
Bedankt, KRTploo!
Ik twijfel eerlijk gezegd.
Deze werd 2 weken terug ook aangeboden en toen waren er ook een paar klachten in de comments over die zwarte vegen.
Het lijkt een beetje ‘ hit and miss’.
Staat er nu geen bouwjaar bij of zie ik ernaast?
Deze tv is een overjarig model en is uitgebracht in 2021.
Zoals gezegd is het introductiejaar 2021. Philips heeft in 2022 geen opvolger voor dit topmodel Mini LED met soundbar (PML9636) uitgebracht . Dit is dus het actuele (laatste) topmodel in die serie.
Er is wel een een nieuw model van de Mini LED tv zonder soundbar uitgebracht in 2022 (PML9506 ->PML9507). Ik geloof niet dat dit model ook in Nederland door verkopers verkocht wordt.
Wat is de input lag?
5 minuten geleden waren de verzendkosten 8,95€ en nu plots 18 95€??
Zelfs 19,95€
Beste A1B,
Door een vergissing werd een onjuist tarief gerekend. Dat hebben we zojuist gecorrigeerd.
In verband met het formaat van de televisie, wordt deze door 2 personen bezorgd.
Klanten die hebben kunnen bestellen tegen het lage tarief, hebben mazzel gehad.
Excuses voor deze omissie.
Met vriendelijke groeten,
iBOOD Webcare Team
Mazzeltof voor de vroege vogels!
Grappig, ik heb ook 19 euries betaald voor de bezorging, zogenaamd door twee man, het was er toch echt maar eentje….
Wel hele mooie TV dus heb het er graag voor over maar het argument was in mijn geval onzin.
hoi evgntt,
Ik heb zojuist vanuit iBOOD begrepen dat er niet altijd met 2 personen wordt geleverd, maar dat dat ook afhankelijk is van de situatie. Wel is het zo dat het vervoer duurder is doordat het een grote zwaardere tv betreft die met extra voorzichtigheid en zorg geleverd wordt. Werd de bezorging bij jou naar wens uitgevoerd? Goed om te zien dat je heel tevreden bent over deze televisie.
Bij mij hebben ze hem gisteren geleverd,(XXLcare leverancier).
Één persoon was er… Als ik niet geholpen had, dan weet ik niet hoe hij de tv verplaatst zou hebben. Je moet al echt groot en sterk zijn voor deze doos te verplaatsen, en met twee personen…
Nou ja, zoals hieronder vermeld, in je eentje die doos verplaatsen is wel lastig, gelukkig had ik een hondje meegenomen maar het afleveren was matig.
TV zelf is wel een toppertje.
Kan de soundbar ook van de TV verwijderd worden? Heb zelf Sonos en zou deze niet kwijt willen, maar twee soundbars is ook geen gezicht
Jahoor, je kan deze soundbar verwijderen. Je hebt dan sowieso een soundbar nodig. En volgens mij moet je je tv dan ook ophangen
Bedankt! Dus op de voet zonder soundbar zou niet werken? Heb helaas geen mogelijkheid om mijn TV op te hangen
Je kan het verwijderen maar dat is een heel slecht idee, want de tv voet heeft gaten en een inkeping voor de soundbar. Volgens mij valt de tv zelf om zonder het gewicht van de soundbar…
Je zal een andere voet moeten kopen voor het gewicht correct te kunnen dragen als je de soundbar verwijderd
Bedankt! Dan denk ik dat ik het helaas moet laten schieten. Prachtige TV, maar wil de Sonos Arc toch niet opgeven.
Dan zoek je dus de 9506..
Kun je die soundbar alleen als center speaker gebruiken bij een bestaand audio systeem?
Het lijkt me van wel maar ik vraag het toch meest even.
Kan mij iemand iets vertellen over het gewicht van de tv.
Heb nu 3x Oled in huis. Heeft iemand ervaring met het verschil van beeld kwaliteit tussen mini led en Oled?
Dat staat er toch gewoon bij onder fysieke eigenschappen.
Gewicht excl. standaard: 28 kg
Gewicht incl. standaard: 35.7 kg
Mini led is goed maar oled is beter
Geweldige toevoeging Kees, bedankt!
Weet iemand hoe ver de TV van de wand moet (bij wandmontage) zodat de Ambilight nog goed werkt?
15 tot 20 cm.
Moet de soundbar ook apart gevoed worden? Of wordt die automatisch gevoed via de beugel?
Automatisch, via de tv.
speciaal kabeltje dat loopt via de voet en rechtstreeks klikt in de tv,geen hdmi dus. het stuurt het geluid door en geeft stroom aan de soundbar.
Kan dit tv samen met soundbar zo op de muur gehangen worden?
Jawel.
Door welke vervoerder wordt deze bezorgd ?
Dit wordt door XXL Care verzorgd.
Wat is de afmeting HOOGTE inclusief de soundbar gemonteerd aan de TV? Wil weten of deze in mijn tv wandmeubel past.
Zie specs.
iBOOD heeft extra tv’s weten te regelen. Eerdere aankopen hebben verwachte verzenddatum 30 januari. De verwachte verzenddatum van de nieuwe batch is 6 februari. Vanaf die datum zal er contact opgenomen worden om een bezorgafspraak in te plannen.
Lijkt me op het eerste zicht een prachtig toestel, dus ben op zoek gegaan naar reviews (en ook de comments hier, waarvoor dank iedereen!). Terwijl de ene lovend is (bv. benaderd OLED) is de andere dat juist niet (black crush, ghosting, …). Er zijn vooral veel klachten en slechte comments te lezen op dit forum, die zelfs tot januari 2023 gaan: http://www.avforums.com/threads/news-philips-unveils-9636-and-9506-miniled-tvs.2342029/
Ik denk dat ik dus helaas pas en toch op een OLED investering (allicht LG of Samsung, tenzij Philips OLED’s ook eens die prijzen gaan benaderen, want die zijn toch steeds paar 100 euro’s duurder zelfs in promotijden (solden, black Friday)) ga wachten als m’n huidige Full HD Philips (bijna 9 jaar oud en nog steeds goed beeld!) ooit de geest geeft.
I read this forum a bit and while people have some issues I see many positives on fixes with software updates.
I would still go with this TV instead of OLEDs for brighter picture, no burn-out worries, ambient light and great sound system.
Easy buy for me
Ik heb de 9506 en had ook problemen met het vinden van de goede kleurinstellingen.
Voor mij voldoet de “CALMAN” afbeeldingsstijl in het meest van de gevallen.
Bij films of uitzendingen met veel donkere scenes, schakel ik gewoon over naar “DAG”.
Zoals de anderen ook aanhalen , al 3 updates gehad , laatste in december 2022.
Toch wel tevreden hoor. Had hiervoor een Philips OLED die na exact 2 jaar en dus juist buiten garantie, 2 vlekken had van inbranden.
De mini Led benadert zeer goed de intens zwarte kleuren van de OLED.
@ibood. Ik ben te laat met bestellen wanneer komt deze aanbieding weer??
Goedemiddag RodeGroot,
Dat kunnen we helaas niet voorspellen.
Gekocht, en geleverd gekregen. Out of de box goed beeld. Vraagje kun je de soundbar als centre speaker gebruiken van het arc surround systeem wat aangesloten is?
Hallo allemaal,ik heb de 65 binnen en alles geïnstalleerd.nu wil ik de kleuren instellingen maar al zet ik hem op 0 de kleur blijft veel te fel.is iemand die weet hoe ik hem het beste instel??
Vergelijkbaar met het instellen van de OLED modellen van Philips, zie engelstalige video voor een voorbeeld voor de verschillende bronnen hier:
Toevoeging voor de Mini-LED modellen: lokaal contrast op maximum zetten, daar heb je hem immers voor gekocht.
Mooie aanbieding, hier een uitstekende review:
https://fwd.nl/beeld/review-philips-65pml9636-pml9636-serie-lcd-led-tv/