ZyXel Multy: onmogelijk om te spellen, maar oh zo simpel om te gebruiken.
Merk: ZyXEL
Type: Multy M1 Wifi 6 Mesh Systeem | WSM20
Aantal: 3 units
Garantie: 2 jaar
Snelheidsclassificatie (per eenheid)
Draadloze standaard
Transmissiesnelheid
Hardware
Software
Routing Protocols
Fysieke kenmerken
Dit ontvang je
Goedemorgen Leeuwen_J,
Wat vervelend dat de set niet werkt naar behoren. Heb je hierover ook contact opgenomen met de klantenservice?
Ik beb deze ook gekocht en ook bij mij niets dan problemen en geen support.
Vraag iets aan zyxel en je krijgt een halfslachtig antwoord als zit de kabel wel goed!
Ja natuurlijk wnat het spul werkt maar loopt dus heel vaak vast en router resetten is dan de boodschap.
Als het werkt is het goed maar helaas werkt het dus vaak ook niet, zeer frustrerend als je thuis moet werken natuurlijk.
resetten is vrijwel altijd een bug in de software die de klant tijdelijk kan oplossen, in dit geval voor 1 dag!! Een echte oplossing is er dan dus niet.
Ik vind nauwelijks reviews van deze set. Iemand die (naast de review hierboven) zijn/haar/hen ervaring wil delen?
Ik heb zelf nog een oud Linksys systeem en vraag mij af df het de moeite waard is om te upgraden naar deze, aangezien recentere WiFi 6 systemen een prijskaartje hebben van soms 10 van deze sets…
Heb net als vele andere ook niets dan probleem gehad met deze zyxel. Bespaar je de moeite, ook al denk je net als ik dat je het wel aan de praat krijgt. Heb uiteindelijk de Google Wifi genomen. Dat werkt pas goed.
Ik ben best wel tevreden over de set. Via web-interface zijn alle instellingen die ik wilde te maken (o.a. port forwarding).
Ik gebruikt ethernet backhaul verbinding, werkt prima.
Enige wat niet zo goed werkte was gebruik van een gecombineerd 2.4/5GHz netwerk. Dat gaf bij Samsung S21Ultra regelmatige uitval van connectie. Of dat aan de Zyxel of de Samsung ligt weet ik niet…
Heb deze vorige keer ook gekocht, en terug gestuurd. Ellendige software die samen met de routers vastloopt. Zelfs lokaal krijg je geen info op de webinterface . Ondertussen overgestapt op Asus. Dit werkt snel en perfect.
Kan je deze set gebruiken in combinatie met tmobile glasvezel?
Glasvezel komt jouw huis binnen en en dan neemt de router met WAN poort, geschikt voor glasvezel het over. Dus antwoord is ja.
Bij T-Mobile glasvezel krijg je ook een zyxel router. Denk dat dat de vraag was
Ben op zoek naar een soortgelijk systeem, maar wel eentje dat draait en niet om de haverklap vast loopt …
Deze wordt het dus niet!
Jammer.
Laat al het nieuwe Zyxel spul liggen. Alle instellingen kun je alleen met een app aanpassen. Die doet het vaak niet. Toegeven als het eenmaal werkt, dan werkt wel (voor even). Het werkt niet stabiel en zo blijf je met happerende wifi zitten en dat was nou precies de reden om zo’n systeem te kopen. Ik ben op fritzbox overgestapt. 1 keer instellen en het werkt altijd
De set is prima via de web-interface in te stellen. Heb deze set vorige keer gekocht en zonder gebruik te maken van de Zyxel-app geconfigureerd…
Ibood verkoopt ook kapotte spullen als je die routeneert ben je 2 keer vezendkosten kwijt ( valt onder oplichting )
Leg mij eens uit waarmee je precies bent opgelicht en waarom je de retour verzendkosten moest terug betalen. Voor mezelf heb ik totaal andere ervaringen en is de service perfect.
En ja retour verzendkosten moet je betalen, als een product je niet bevalt. Dat weetje van tevoren.
Hoi hans20341,
Er zitten altijd twee kanten aan een verhaal en als moderator kan ik niet zien hoe dit bij jou is gegaan. Ik heb je bericht doorgegeven aan de klantenservice, zodat zij na het weekend contact met je kunnen opnemen.
Beste hans20341,
Bij elke (web)winkel kan er wel eens iets misgaan met een product. Uiteraard verkopen wij niet opzettelijk kapotte producten.
We vinden het zeer jammer dat je onjuiste beweringen doet en ons vervolgens van oplichting beschuldigd.
Jouw laatste serviceverzoek dateert van augustus vorig jaar. Daarbij heb je zelf voor Annulering binnen de zichttermijn gekozen, terwijl dat DOA of Defect had moeten zijn. Hierdoor kreeg je een verzendlabel waarbij retourkosten van toepassing zijn. Je hebt dit dus zelf (ongewild) veroorzaakt, maar hierover nooit contact gezocht met de klantenservice. Om dan hier maanden later je beklag te gaan doen, is niet zo aardig.
Overigens heb je bij de terugbetaling ook de oorspronkelijke verzendkosten terugbetaald gekregen, waardoor je niet 2 keer verzendkosten kwijt was maar alleen de onbedoelde retourkosten (tegen gereduceerd tarief).
Met vriendelijke groeten,
iBOOD Webcare Team
Jammer van de vele negatieve ervaringen. We draaien nu nog op oude Multy’s op het werk en die doen het goed. Verbruiken wel redelijk wat stroom dus deze set leek mij interessant en wellicht ook thuis want daar hebben we een Asus mesh systeem wat perfect werkt maar per accespoint ruim 40W trekt (dus 160W totaal en dat 24/7…niet leuk met huidige stroomprijzen). Enfin…deze set leek me perfect maar een steeds vastlopend systeem is niks ….
Wat mag je verwachten voor 80 euro? Ik heb 380 euro betaald voor 3 netgear orbis. Maar dit werkt echt helemaal perfect.
Ja, deze Netgears zijn top. Kost wat, heb je ook wat.
same here
Ja idd. Geweldige dekking. Verschillende vlans en ssids is handig.
Woning met 2 lagen. Overal dekking tot achterin de tuin
Ik kocht deze laatst en ben zeer tevreden. Ik heb mij jaren geërgerd aan non stabiele WiFi en veel range extenders getest en gekocht. De installatie van deze Zyxel Multy was zeer eenvoudig en werkte van het eerste uur tot vandaag. Ik betaalde 100 Euro en dit is één van mijn beste investeringen totnog toe. Ik heb eindelijk een zeer stabiele WiFi zonder één enkel probleem. Ik heb wel de installatie procedure strikt gevolgd ….
Welke procedure heb jij gevolgd? Dan waag ik nog een poging. Bij mij dus drama met het continu wegvallen van WIFI. BVD
Aanbieding hiervoor bij Ibood aangeschaft.
Snelle installatie ook via de app. Gebruik ze als AP en bij meer dan tevreden.
Hier heb ik ook problemen slechte wifi netwerk moet regelmatig resetten.
Ik heb ook alleen maar problemen hiermee, en ze zijn nog maar een maand in gebruik. Ik moet steeds herverbinden, heb het nu opgegeven en ben terug op mijn oud wifi systeem. Ik wens deze set terug te sturen wegen niet tevreden. Graag contact opnemen met mij iBood!
Die extra LAN poorten zijn wel zeer welkom. Ik heb nu Asus RT-AC66U met twee mesh punten. Werkt op zich prima alleen dus dat de mesh punten maar 1 LAN hebben waar nu een hub op zit.. Maar ok zo te zien een boel problemen met zyxel dan laat ik em maar gaan.
Mensen bespaar je de moeite.
Helaas deze set aangeschaft en heb dezelfde problemen als hierboven vermeld. Baal er van dat ik deze topic niet gezien heb, scheelde een hoop frustratie. Bij mij heb ik een al aanwezige router en de 2 Multy’s als bridge ingesteld. Instellen gaat prima en de interne testen zijn perfect. Maar in de praktijk verdwijnt het WIFI signaal om de haverklap en alleen een herstart van de primaire Multy geeft een tijdelijke oplossing. Wat een miskoop en belachelijk dat zowel IBOOD als Zyxel deze verschrikkingen aanbiedt! Dit is de zoveelste keer dat jullie dit aanbieden ondanks alle negatieve berichten met dezelfde problemen! Als ik geen oplossing zie gaat die keihard retour. NIET MEER (VER)KOPEN.
3 Multy’s…
Mijn set gekocht vorige keer tijdens iBOOD. Wat een teleurstelling. Bereik is goed. Instellen een drama vanwege rode leds die spontaan branden en de units dus vast lopen. Als het eenmaal is ingesteld, loopt de hoofdunit iedere dag meerdere keren vast. Op verschillende manieren geconfigureerd (bridge of router) maar telkens loopt de hoofdunit vast. Ook al de andere units gerouleerd als hoofdunit maar probleem blijft.
Op basis van specs een leuke set voor weinig geld (nu helemaal). Maar als je je geld wilt uitgeven aan uiteindelijk niet werkende WiFi moet je deze set kopen;)